abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71487820
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:04 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Maar wanneer mensen naar huis willen kun je ze toch niet tegen gaan houden, ook al zou ik dat wel toejuichen want dan blijft iedereen tot het einde zitten.
Ze kunnen je ook dwingen om met een georganiseerde reis te gaan, ze kunnen je ook dwingen na afloop een half uur in het uitvak te wachten, ze kunnen je ook dwingen een pasfoto en soort contract te ondertekenen voor de uitkaartregistratie, ze leggen je ook een identificatieplicht op, etcetera.

Ze kunnen alles wat ze willen, welke comissie tikt ze op de vingers?
quote:
Dat de KNVB deze regels nu voorschrijft zal wel eens te maken kunnen hebben met wat incidenten langs de zijlijn, zoals het intimideren van de grensrechters.
Geef die gasten en stadionverbod, verpest het niet voor 99% van de mensen die niets verkeerd doen.
quote:
Ik ga vrijwillig mee met de buscombi (Samen Thuis, Samen Uit) en dat bevalt me prima. Veel maatregelen zijn niet alleen voor de veiligheid maar hebben vooral met logistiek te maken.
Dat waag ik te betwijfelen, kijk maar eens naar bijvoorbeeld wielrennen. de 500.000 rondom de Ventoux hoeven echt niet per combi naar de berg gebracht te worden, etc.
quote:
Qua veiligheidsmaatregelen valt het bij ons nog best mee. In Engeland hebben ze bijvoorbeeld speciale stewards aangesteld die ervoor moeten zorgen dat iedereen gaat zitten op hun stoeltje. Als je daar even staat komt zo'n kerel er meteen aan.
Jij vindt het meevallen, ik vind het steeds triester worden. Jij maakt de vergelijking met Engeland, dat het daar nog erger is betekent nog niet dat het hier niet belachelijk is. Op die manier kun je alles blijven relativeren.
pi_71488172
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:15 schreef Blawh het volgende:
Ze kunnen je ook dwingen om met een georganiseerde reis te gaan, ze kunnen je ook dwingen na afloop een half uur in het uitvak te wachten, ze kunnen je ook dwingen een pasfoto en soort contract te ondertekenen voor de uitkaartregistratie, ze leggen je ook een identificatieplicht op, etcetera.
Dat heeft allemaal met uitwedstrijden te maken, waar een verhoogd veiligheidsrisico geldt.
quote:

Ze kunnen alles wat ze willen, welke comissie tikt ze op de vingers?
Onder het mom van veiligheid kunnen ze veel maken, dat klopt. Zal er mee te maken hebben dat er in het verleden veel zaken mis zijn gegaan rondom het voetbal en de bijbehorende hooligans.
quote:

Geef die gasten en stadionverbod, verpest het niet voor 99% van de mensen die niets verkeerd doen.
Dus we moeten stadionverboden uit gaan delen voor het uitschelden van een grensrechter of het gooien van een propje papier? Dat zou pas echt betutteling zijn.
quote:

Dat waag ik te betwijfelen, kijk maar eens naar bijvoorbeeld wielrennen. de 500.000 rondom de Ventoux hoeven echt niet per combi naar de berg gebracht te worden, etc.
Tja, wielrennen is totaal niet te vergelijken met voetbal. Daarnaast is er op de Ventoux natuurlijk niet genoeg ruimte voor al die bussen!
quote:

Jij vindt het meevallen, ik vind het steeds triester worden. Jij maakt de vergelijking met Engeland, dat het daar nog erger is betekent nog niet dat het hier niet belachelijk is. Op die manier kun je alles blijven relativeren.
In de eredivisie gelden nu eenmaal meer veiligheidsmaatregelen, soms is het overdreven zoals deze actie maar zo'n vaart zal het niet gaan lopen verwacht ik.
Heraaacles Almelooo
pi_71490441
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:28 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:

[..]

Dat heeft allemaal met uitwedstrijden te maken, waar een verhoogd veiligheidsrisico geldt.
Klopt, maar al die zaken waren er 15 jaar geleden nog niet of in veel mindere mate. Het is wel allemaal opgedrongen door de KNVB.
quote:
Onder het mom van veiligheid kunnen ze veel maken, dat klopt. Zal er mee te maken hebben dat er in het verleden veel zaken mis zijn gegaan rondom het voetbal en de bijbehorende hooligans.
Harder straffen zal een stuk schelen.
quote:
Dus we moeten stadionverboden uit gaan delen voor het uitschelden van een grensrechter of het gooien van een propje papier? Dat zou pas echt betutteling zijn.
Daar heb ik het niet over gehad. Maar Flügel flesjes naar een assistent scheidsrechter gooien mag van mij best met een 10-jarig stadionverbod bestraft worden ja.
quote:
Tja, wielrennen is totaal niet te vergelijken met voetbal. Daarnaast is er op de Ventoux natuurlijk niet genoeg ruimte voor al die bussen!
De toeschouwers bij beide sporten zijn van exact hetzelfde ras, namelijk de mensheid. Bovendien staat natuurlijk niet iedereen op de top en moet een groot deel een stukkie lopen om op de gewenste plek te komen te staan. Supporters van de bezoekende club kunnen ook best een stukje lopen naar het stadion, ze hoeven niet per se voor de deur gedropt te worden. Bovendien praat je in de meeste gevallen over maximaal 250 auto's gevuld met uitpubliek, daar is rondom (straal van 1 km) het stadion echt wel plek voor.
quote:
In de eredivisie gelden nu eenmaal meer veiligheidsmaatregelen, soms is het overdreven zoals deze actie maar zo'n vaart zal het niet gaan lopen verwacht ik.
pi_71511239
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:16 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Ze zijn heus niet beiden op vakantie, daar geloof ik niks van. In zo'n kleine organisatie laat je je twee belangrijkste mensen niet gelijk op vakantie gaan, zeker niet tijdens de drukste periode van het seizoen.
Que?
quote:
Verbonden aan een missie in Almelo

Hij heeft getekend voor drie jaar. Maar als over twee jaar blijkt dat er geen schot zit in de ambitieuze doel­stellingen van Heracles is Gertjan Verbeek weg uit Almelo. Het doel is helder. En wat hem betreft de middelen ook. De nieuwe trainer van Heracles over de noodzakelijke mentale en organisatorische omslag in het Polman Stadion.

ALMELO – Jazeker, Gertjan Verbeek was aangenaam verrast toen hij begin juni bij zijn comeback in Almelo een rondleiding kreeg door het Polman Stadion. De club was zichtbaar gegroeid sinds hij er in 2004 was vertrokken. Nieuwe kantoren, meer ruimtes, gedreven medewerkers en voelbare ambitie.
Maar bijna twee maanden later heeft hij ook al een paar andere conclusies getrokken.

„We zitten in de laatste week van de voorbereiding, een paar dagen voor de competitiestart en ieder­een is hier met vakantie. De voor­zitter, de directeur, de perschef. He­le afdelingen zijn onderbezet. On­begrijpelijk, dat kan niet in deze fa­se. Er moesten deze week handte­keningen worden gezet onder het contract van Antoine van der Lin­den. Er was niemand die kon teke­nen. Ik heb die bevoegdheid niet. Toevallig was de vicevoorzitter nog in de buurt. Het is opgelost.”

Dat punt is gemaakt door Gertjan Verbeek. En hij heeft er nog wel een paar. De perskamer biedt deze donderdagmiddag weinig rust voor een interview. De keuken wordt gepoetst, de stadionmon­teur komt een kraan vervangen en de vaste bezoekers van het Polman Stadion lopen vrolijk in en uit. Het is de alledaagse gezelligheid bij Heracles. Verbeek: „Moet ik dan de deuren op slot doen?”
Een andere rustige ruimte is er niet, want de hoofdtrainer heeft bij Heracles geen eigen kantoor: „ Als ik hier met spelers wil praten, moet ik naar een skybox.....”

Toch is de trainer er eerder op de middag in geslaagd diezelfde pers­ruimte min of meer hermetisch af te sluiten voor een praatsessie met de selectie. Broodnodig, want over twee dagen begint de competitie. Tegenstander: landskampioen AZ. Alle hens aan dek dus.

Nee, het ging niet alleen over tech­niek, tactiek en speelwijze. Het ging vooral ook over mentale weer­baarheid van de spelers. Want met de diehard Gertjan Verbeek is niet alleen een zeer gedreven voetbal­trainer het Polman Stadion bin­nengestapt. Ook de mental coach is geland aan de oevers van de Weezebeek.
Het voetbaldier uit Jubbega wil een andere wind laten waaien door het Almelose kunstgras. De tijd van louter kille voetbalinstruc­ties is voorbij. Niet alleen de be­nen bepalen het succes. Een massa­ge tussen de oren is minstens zo belangrijk. Verbeek: „Met techniek, tactiek en fysieke inspanning alleen red je het niet meer als fullprof. Je kunt je onderscheiden door goed om te gaan met spanning, druk en ver­wachtingspatroon. Dat doe je door jezelf mentaal te harden, zelfver­trouwen te kweken en door een goede manier van succesbeleving. Niet de trainer geeft een speler het vertrouwen, dat komt van de spe­ler zelf. Daar probeer ik ze bewust van te maken. Mental coaching is niets anders dan bewustwording. Een speler moet niet aan een wed­strijd beginnen met het idee: de trainer zegt dat ik dit moet doen. Nee, die verantwoordelijkheid ligt bij hemzelf. Hij bepaalt hoe sterk hij is. De speler moet zelf naden­ken en moet zich tot het eindsig­naal op de wedstrijd focussen. Dus niet kijken: hoe lang moeten we nog. Dan ben je afgeleid, uit het proces, uit je concentratie.”

Over dat soort dingen heeft Ver­beek deze donderdagmiddag ge­praat met de mannen. En niet vol­gens de klassieke methode: de le­raar vertelt, de leerling luistert. Maar interactief.
Verbeek: „ Als je alleen instructies geeft, haal je de verantwoordelijk­heid weg bij de speler. Ik dicteer niet, ik vraag. Zodat ze meedoen. Ik vroeg Everton opeens mijn ver­haal samen te vatten. Dat deed hij. Maar ze keken even verschrikt op en realiseerden zich: dadelijk ben ik aan de beurt.”

En zo maakt Heracles opnieuw kennis met Gertjan Verbeek, die al eens een seizoen in Almelo voet­balde (1986/1987), er ook al eens trainer was ( 2001- 2004), maar zich nadien vooral als hoofdcoach van SC Heerenveen sterk ontwikkelde. Feyenoord werd geen succes, maar dat boek heeft de in Deventer ge­boren en in Enschede getogen trai­ner al lang dichtgeslagen.
Sans rancune, hij wil er niets meer over zeggen, leeft niet in het verle­den. Want zo is Gertjan Verbeek.
De coach: „ Ik heb nu met Heracles een mooie nieuwe uitdaging. De club heeft een goed verhaal. Ik heb me verbonden aan de ambities. Dat betekent wel dat dat nieuwe stadion er over twee jaar moet staan, zodat er een begroting komt van rond de 13 miljoen. Alleen dan kun je een stabiele club in de eredivisie worden. Ik heb voor drie jaar getekend. Over twee jaar is er een evaluatiemoment. Als dan blijkt dat het te lang duurt met dat stadion kan ik weg. Die clausule is er. Anderzijds: mocht Heracles degraderen, kunnen ze kosteloos van mij af.”

Heracles Almelo en Gertjan Ver­beek weten dus precies wat ze aan elkaar hebben. De man uit Jubbe­ga heeft een helder profiel. Ratio­nalist, realist, no-nonsensefiguur: „Ik speel geen toneel, dan hou je jezelf voor de gek.”

Kan zichzelf zijn op de Zwarte Cross in Lichtenvoorde of rijdend op een motor door Amerika. Houdt van de extremen die het le­ven biedt, maar is hard voor zich­zelf. Brak in het voorjaar zijn sleu­telbeen bij een val met de motor op de Route 66 in Californië: „Ik was met twee vrienden die allebei hetzelfde hadden meegemaakt. Ze adviseerden: daar doen ze toch niks aan, je moet gewoon doorrij­den. Dat heb ik maar gedaan. Daar reden we dan, drie ‘collarbones boys’ in Amerika.”

Hij laat het uitstekende bot op zijn schouder zien: „ Opereren kan nu niet meer. De pijn is er nog wel, maar ze zeggen dat die met drie tot zes maanden verdwijnt. Dat wachten we dan maar af. Ik heb een vrij hoge pijngrens.”

Een paar dagen na die val, rijdend op de motor in Arizona, belde Her­acles- voorzitter Jan Smit op. Of Verbeek wilde praten over een co­meback in Almelo. Na terugkomst in Nederland kwam dat gesprek er. En er kwam een akkoord, niet nadat er op voorwaarde van Ver­beek een goede oplossing werd ge­vonden voor Gert Heerkes.

De doelstelling is duidelijk. Ver­beek is niet naar Almelo gekomen om louter te overleven in de eredi­visie. Hij wil de komende jaren omhoog met de club: „We willen Heracles echt op de kaart zetten. Dat kan alleen door te groeien. Kijk eens naar Heerenveen en FC Twente. Dat vliegwieleffect van een nieuw stadion. Ik heb die ont­wikkeling zelf meegemaakt bij Heerenveen. Dat willen we hier ook.”

Om die missie in te vullen, krijgt Gertjan Verbeek meer verantwoor­delijkheid en een vrijere hand. Hij is de trainer-coach die is gevraagd om, in het belang van de missie, mee te denken over allerlei andere zaken.
Nee, hij vindt zichzelf geen control­freak.
Verbeek: „Dat is iemand die alles zelf wil doen en niets aan an­deren wil overlaten. Ik wil niets aan het toeval overlaten. Ik kan goed delegeren, maar het moeten wel capabele mensen zijn.”

Een van die capabele mensen waar Verbeek op doelt is assis­tent- coach Hendrie Krüzen. Het is bekend dat Verbeek en Krüzen goed met elkaar kunnen opschie­ten. Een band die is ontstaan in de vorige periode van Verbeek bij Heracles.
Verbeek: „Hendrie was ook dolblij dat ik terugkwam. We vullen el­kaar goed aan, denken op dezelfde wijze over voetbal en kunnen pri­vé goed met elkaar overweg. We liggen elkaar gewoon goed.”

Allemaal leuk en aardig, maar van­avond staat AZ op de stoep van het Polman Stadion. En moet Gert­jan Verbeek aan de slag met een team dat nog niet compleet is.

Er zal voor sluiting van de transfer­markt (31 augustus) op zijn minst nog een creatieve middenvelder moeten komen en een ( linker) ver­dediger. Want de selectie is klein, kwets­baar en (na het vertrek van Kla­van, Van den Bergh, Boakye, Wuy­tens, De Vries en Smit) kwalitatief minder dan vorig jaar.
Wordt Gertjan Verbeek niet met een onmogelijke opdracht op pad ge­stuurd?

Verbeek: „Er is niks onmogelijk, maar de voorwaarden zijn niet op­timaal. We hebben de geschikte mensen nog niet gevonden. Los daarvan verwachten wij wel uit de bestaande groep meer te halen. Jongens als Willie Overtoom, Bas Dost, Everton, Mark-Jan Fledderus en Tim Breukers kunnen zich ver­der ontwikkelen. Maar er zal ver­sterking en aanvulling moeten ko­men. Daarvoor zijn we afhankelijk van tipgevers, zaakwaarnemers, vrijwilligers. En we kunnen ons geen miskoop permitteren. Er is werk aan de winkel. Maar wat denk je: het hoofd scouting is op vakantie......”
Zelfs de scouting is op vakantie en blijkbaar niemand op het lijstje, ongelooflijk. Geef mij die baan, of 1 van de duizend andere supporters, die willen zich we voor 100% inzetten voor Heracles.

Goed dat Verbeek zich in het openbaar over uitlaat, beetje druk op de ketel kan geen kwaad.
pi_71512183
Zulk amateurisme zorgt ervoor dat Heracles er zo weer een keer uitvliegt als het een jaargang tegen zit. Ik heb eigenlijk al niet zo'n goed gevoel over dit seizoen.
That's all folks!
pi_71512333
Toch hoort dat knullige wel bij Heracles.

Ben benieuwd wat er bij gaat komen, want via de flanken worden we gegarandeerd overlopen met Breukers en Looms. In de as staat het controlerend wel goed met achterin Maertens - Van der Linden en Quansah - Fledderus daarvoor op het middenveld.
pi_71513448
Het was dus toch waar, ongelooflijk.

Verbeek zet de mensen binnen Heracles zo wel even op scherp, dat is goed want zoals hij het beschrijft zijn er nogal veel zaken voor verbetering vatbaar. Onze trainer heeft niet eens een eigen kantoor! Dit kunnen de heren Smit en Hoogma alvast in hun zak steken, er valt nog ontzettend veel te verbeteren.

[ Bericht 17% gewijzigd door HAFC-Nijverdal op 01-08-2009 13:40:05 ]
Heraaacles Almelooo
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:20:13 #183
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71516774
Sjongejonge wat een kneuzenkermis
In de Eerste Divisie kan dit nog wel, maar in de Eredivisie echt niet. Smit ziet zijn organisatie groeien, maar vergeet zelf de sprongen mee te maken.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:20:57 #184
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71516795
Oh en ik ben serieus bang dat we vanavond een enorme oorwassing krijgen
29.10 Novastar HMH
pi_71517071
Ik voorspel 2 goals van Dost en een 2-1 of 2-2 gelijkspel. Gras opvreten zullen ze, onder leiding van Koning Kwame, Birger, Antoine en Mark-Jan.
pi_71517154
1
2
3
4
5
6
7
8
                   Piecke

Breukers    Maertens     vd Linden    Looms

Quansah       Fledderus
                  Overtoom

Hakola            Dost   Everton

Met een nieuwe '10' en goede linksback hebben we een heel aardig elftal. Liefst ook een rechtsback, maar die zal wel niet komen.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:52:04 #187
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71517563
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:31 schreef Blawh het volgende:
Ik voorspel 2 goals van Dost en een 2-1 of 2-2 gelijkspel. Gras opvreten zullen ze, onder leiding van Koning Kwame, Birger, Antoine en Mark-Jan.
Kratje bier als het gebeurt.
29.10 Novastar HMH
pi_71517654
Bier.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:07:54 #189
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_71517956
Dost
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_71518063
Willy op 10
pi_71518134
Vol erop klappen en voor een stuntje strijden, dan kun je het AZ heel moeilijk maken. Ik elk geval geloven in eigen kunnen, daar zal Gert-Jan op hameren. Een gelijkspel zit erin, maar waarschijnlijker is dat AZ weg gaat komen met een kleine overwinning.
Heraaacles Almelooo
pi_71518204
We hebben nog maar 1 openingswedstrijd verloren sinds de terugkeer in de Eredivisie, is toch altijd een speciale wedstrijd.

2005/ 2006: Heracles 1-1 PSV
2006/ 2007: Heracles 3-0 Twente
2007/ 2008: Heracles 0-2 PSV
2008/ 2009: Heracles 3-1 Feyenoord
pi_71519607
wordt nog leuk voor mij, ik sta altijd achter het publiek tegen de muur. kijken of ze daar ook over gaan zeuren
pi_71519642
Ik zit nooit op de plek van mijn scc, hopelijk blijft dat stoeltje vrij als dat trappenvolk gaat zitten.
pi_71524699
Gefeliciteerd..

Ik heb genoten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71524762
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:39:02 #197
261110 Bevin
ALLEZ GAEL !11@#!!
pi_71524772
Lekker hoor jongens
Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
pi_71525302
Klasse overwinning hoor jongens
pi_71525310
Tjonge tjonge wat een wedstrijd.

En dan die 2 tegendoelpunten, echt gewoon niet opletten.
En die 2 rode kaarten, echt gewoon smerig

Heracles
pi_71525330
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:18 schreef Blawh het volgende:
We hebben nog maar 1 openingswedstrijd verloren sinds de terugkeer in de Eredivisie, is toch altijd een speciale wedstrijd.

2005/ 2006: Heracles 1-1 PSV
2006/ 2007: Heracles 3-0 Twente
2007/ 2008: Heracles 0-2 PSV
2008/ 2009: Heracles 3-1 Feyenoord
En weer niet. Wel allemaal lastige tegenstanders steeds trouwens.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')