jij bent dan ook christen, die zorgen vaker voor overlast.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:55 schreef Ladidadida het volgende:
Jij bent zo iemand waar ik graag een paar km/u langzamer voor ga rijden als je achter me zit
Waarom ga je dan in de auto zitten?quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:54 schreef Agorias het volgende:
nee verrekte kankerdebiel ik heb alleen wel wat beters te doen dan in de auto zitten.
Tja....quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:56 schreef MusiqueArtistique het volgende:
mensen die klagen over automobilisten die 80 rijden waar je 80 màg. OPNEUKEN
gecorrigeerd rijd je 75 DUS TE LANGZAAMquote:Op woensdag 15 juli 2009 19:56 schreef MusiqueArtistique het volgende:
mensen die klagen over automobilisten die 80 rijden waar je 80 màg. OPNEUKEN
Als je niks zinnigs kan bedenken, zeg dan niksquote:Op woensdag 15 juli 2009 19:56 schreef Agorias het volgende:
[..]
jij bent dan ook christen, die zorgen vaker voor overlast.
Oh, dus 80 is de minimumsnelheid?quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:57 schreef Agorias het volgende:
[..]
gecorrigeerd rijd je 75 DUS TE LANGZAAM
ik vond hem zelf wel goed, http://www.instantrimshot.com/quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:57 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Als je niks zinnigs kan bedenken, zeg dan niks
DAN GA JE TOCH GEWOON MET DE OV.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:54 schreef Agorias het volgende:
nee verrekte kankerdebiel ik heb alleen wel wat beters te doen dan in de auto zitten.
audi > OVquote:Op woensdag 15 juli 2009 19:59 schreef Asgard het volgende:
[..]
DAN GA JE TOCH GEWOON MET DE OV.
Damn, oetlul.
Je bent de enige.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:58 schreef Agorias het volgende:
[..]
ik vond hem zelf wel goed, http://www.instantrimshot.com/
Opneuken. 100 km/u door de bebouwde kom rijden is veel spannender en leuker dan 40 km/u sukkelen en dan in slaap vallen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:55 schreef TNA het volgende:
Opgefokte kutjosti. Dat gejaagde rijden levert je één minuut tijdswinst en een drie keer zo hoge bloeddruk op.
Ah....je bent jaloers op ze?quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:54 schreef Agorias het volgende:
Graag wil ik mijn afgunst laten blijken over mensen die:
Jasper zegt (20:02):quote:
Krijg je daar een stijve piemel van?quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:02 schreef Agorias het volgende:
[..]
Jasper zegt (20:02):
is het grappig om ten nadele van christenen grapjes te maken?
zeg maar ja
Bas -- zegt (20:02):
Ja
mensen die zich aan regels houdenquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:01 schreef TNA het volgende:
TS, je bent wel echt een mongool hèJe vergelijkingen zijn drogredenen, je snapt de verkeersregels niet, je neemt mensen kwalijk zich aan de regels te houden
Wat een vermoeiend leven moet je hebben.
nee, maar van ashlynn brooke in mijn andere tabblad welquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:05 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Krijg je daar een stijve piemel van?
Ga dan rukken ipv topics openen aubquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:06 schreef Agorias het volgende:
[..]
nee, maar van ashlynn brooke in mijn andere tabblad wel.
multitasken, gewoon typen met één vinger jwz.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:06 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ga dan rukken ipv topics openen aub
Je bent er slecht in, zo blijkt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:07 schreef Agorias het volgende:
[..]
multitasken, gewoon typen met één vinger jwz.
GODDELOZE DINGEN AANRADEN!!!quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:06 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ga dan rukken ipv topics openen aub
TS is toch niet meer te redden!quote:
TS zet dan zijn grote licht aanquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:22 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het is heerlijk om mensen zoals TS flink op te houden op de weg.
Je doet je best maar. In dat geval gaat mijn voet van het gaspedaalquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:23 schreef Agorias het volgende:
[..]
TS zet dan zijn grote licht aanen het werkt nog ook
Moarre, hoe kan dat nou? Dan moet jij toch ook geflitst zijn? Ze reed niet harder dan jij, zo wel dan zat ze tegen je bumper of moest ze je inhalen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:01 schreef Hukkie het volgende:
Lol, had laatst ook zoiemand achter me. Ik reed 60 waar je 50 mag, en dat wijf maar plakken.
Nu wist ik dat er op die weg regelmatig geflitst wordt, en ja hoor zo ook toen. Dus ik laat mijn snelheid zakken naar 50, en dat wijf dacht waarschijnlijk dat ik haar liep te narren en ging zo ongeveer op mijn bumper rijden, en toen we langs de flitsauto reden: FLITS.
Mag lijen dat ze een dikke prent heeft gekregen voor plakken.
Onterechte klacht dus, als het je niet hard genoeg gaat dan ga je er toch langs.
Dat zeg ik dus, ze reed op ongeveer 10 centimeter van mijn achterbumper.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Moarre, hoe kan dat nou? Dan moet jij toch ook geflitst zijn? Ze reed niet harder dan jij, zo wel dan zat ze tegen je bumper of moest ze je inhalen.
Voor kleven moet je gelijk staande worden gehouden, dat gaat volgens mij niet achteraf met een foto.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:30 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus, ze reed op ongeveer 10 centimeter van mijn achterbumper.
Ten 1e: TS heeft dus niet eens een rijbewijs. Maar zit altijd op de passagierstoel naast zijn moeder.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:54 schreef Agorias het volgende:
Als je op een 80-km weg rijdt kan je MAKKELIJK op de teller 90 gaan rijden, zonder bang te zijn voor een prentrekening houdende met afwijking en mogelijke correctie rijd je dan 83 ofzo
.
nee verrekte kankerdebiel ik heb alleen wel wat beters te doen dan in de auto zitten.
90 op de teller is ongeveer 84 op je gps -/- correctie komt het wel goed.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:34 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ten 1e: TS heeft dus niet eens een rijbewijs. Maar zit altijd op de passagierstoel naast zijn moeder.
En zal met die 90 km/u nog veel bekeurigen krijgen. 7 km correctie
Ten 2e:
TS' moeder heeft dus geen mooie en fijne auto.
Ah oke, zou kunnen. Maar op een foto kunnen ze dat prima zien, lijkt me.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Voor kleven moet je gelijk staande worden gehouden, dat gaat volgens mij niet achteraf met een foto.
Dan moet je nodig eens je teller en gps laten nakijken.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
90 op de teller is ongeveer 84 op je gps -/- correctie komt het wel goed.
Helemaal niet, kijk zelf maar een keer. En dat is ook niet gek. Met nieuwe banden heb je minder afwijking als met banden met 4mm profiel.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:39 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Dan moet je nodig eens je teller en gps laten nakijken.
Vandaag hadden ze een opa van de weg geplukt die zijn tractor met slechts 10 km/h bestuurde.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Eens met klacht, zo vaak dat ik een mongool voor me heb rijden die 50 tot 60 km/u gaat rijden waar je 80 mag.
Ik kijk ook constant naar mijn kilometerteller, zodat ik steeds zo'n 5 km/h boven de maximumsnelheid zit. Waarom zou je ergens 70/75 gaan rijden waar je 80 magquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:43 schreef Noobletio het volgende:
Ik sluit me aan bij TS, waar het kan gewoon zo hard rijden als je veilig vindt (natuurlijk in beperkte maten). Constant kijken naar je kilometer teller, daar word je alleen maar scheel van.
dus op 2 vaks banen aan 75/u over een rotondequote:Op woensdag 15 juli 2009 20:25 schreef Mister1977 het volgende:
Ik stel voor: op een rotonde minimaal met de helft van de snelheid rijden die je reed op het stuk weg naar de rotonde.
Ik heb het over 70 wegen. Waar iemand dan even met 100 voorbij moet komen vlak voor de rotonde. Ik rij dan 80 op de teller en trek nog een beetje door tot bijna 90 maar nee, meneer moet ervoorbij. Dan moet je ook minimaal met 50 over de rotonde vind ik. Je kan niet de held op het rechte stuk uithangen en dan een mietje worden op een rotonde.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:55 schreef Athmozz het volgende:
[..]
dus op 2 vaks banen aan 75/u over een rotonde![]()
leuke rijstijl heb je dan
ik kijk gewoon niet op mijn teller. Als er een flitser staat krijg ik een stemmetje te horen die zegt "speed camera speed limit xxx". Ideaal![]()
Dan wel, maar als je 20 km naar het volgende dorp moet scheelt dat echt geen fuck meer.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:05 schreef Athmozz het volgende:
150 op een 2vaksbaan waar je 70 mag is niet eens gevaarlijk; 75 rond een rond punt is dat wel.
Die snelheden hebben niets met stoer zijn te maken, gewoon met wat vlotter vooruit raken. En voor de mensen die zeggen dat het allemaal niets scheelt in tijd; het scheelt wel degelijk als je een lange afstand af legt. Ik ben een eindje geleden naar denemarken gereden & heb dat er door gejaagd in een 6 uur rijden, terwijl vrienden van me dat ook gedaan hebben maar bijna 10u hebben moeten rijden omdat zij naar de snelheid keken.
150 op een 2vaksbaan waar je 70 mag is ook gevaarlijk. Als dat niet gevaarlijk is dan is 75 op een grote rotonde waar je veel overzicht hebt ook niet. Als je een auto hebt die bij 75 uit de bocht vliegt dan zou ik er ook zeker geen 150 mee rijden op een 70 weg.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:05 schreef Athmozz het volgende:
150 op een 2vaksbaan waar je 70 mag is niet eens gevaarlijk; 75 rond een rond punt is dat wel.
Die snelheden hebben niets met stoer zijn te maken, gewoon met wat vlotter vooruit raken. En voor de mensen die zeggen dat het allemaal niets scheelt in tijd; het scheelt wel degelijk als je een lange afstand af legt. Ik ben een eindje geleden naar denemarken gereden & heb dat er door gejaagd in een 6 uur rijden, terwijl vrienden van me dat ook gedaan hebben maar bijna 10u hebben moeten rijden omdat zij naar de snelheid keken.
omgquote:Op woensdag 15 juli 2009 21:31 schreef leolinedance het volgende:
TS denkt dat je 90 op de teller kunt rijden op een 80 km weg zonder een prent te krijgenEn hij zegt notebene zelf ook nog dat je dan 83 rijdt (en dus gewoon geflitst wordt)
Leg uit? 90 - 3 km tellerafwijking - 4 km correctie = 83 km / u toch? Dus dan krijg je geen bekeuring?quote:
nee dan krijg je geen bekeuringquote:Op woensdag 15 juli 2009 21:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Leg uit? 90 - 3 km tellerafwijking - 4 km correctie = 83 km / u toch? Dus dan krijg je geen bekeuring?
15quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:38 schreef Agorias het volgende:
ik zie de boete al aankomen: 3 km/u te hard
5 euro boete, aftikken hee!.
Ik ook, maar ik irriteer me aan mensen die wél minder dan het maximum rijden, en aan mensen die langzaam optrekken en al helemaal aan mensen die vlak voor jou de weg opdraaien en dan heel langzaam optrekken.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:24 schreef Mister1977 het volgende:
Ik rij alleen wel eens te hard op de snelweg. Nooit op 50, 60, 70, 80 wegen en zeker nooit in de bebouwde kom. Ik rij wel altijd de snelheid die ik mag en nooit minder.
Kost je zo'n 30 16 euro.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:38 schreef Agorias het volgende:
ik zie de boete al aankomen: 3 km/u te hard
5 euro boete, aftikken hee!.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kost je zo'n 30 16 euro.
En voortaan niet zo opgefokt reageren maar eerst nadenken, onwetende eikel
Eensquote:Geen richting op rotonde --> irritant.
Eensquote:Langzamer dan max. snelheid zonder opzichtige reden --> irritant.
Eensquote:Max. snelheid rijden --> prima.
Eensquote:Overal op zeuren en opgefokt in de auto zitten om 2 min. eerder thuis te zijn --> irritant
Dat kan dus niet altijd. Ik rijd bijvoorbeeld elke dag van Hoevelaken naar Arnhem via Terschuur, daar kun je de eerste paar kilometer bijna niet inhalen. Over het algemeen nooit problemen want de meeste weg gebruikers rijden normaal, maar vaak heb je er weer eentje die dan 60 (je mag 80) moet rijden of. Beetje om zich heen kijken en zo. Fuck that. Als je van de natuur wilt genieten stap je lekker uit en ga je een eindje wandelen. Er zijn mensen die wel de hele dag gewerkt hebben en graag naar hun gezin willen.quote:Onterechte klacht dus, als het je niet hard genoeg gaat dan ga je er toch langs.
Ik ben allang blij als ze het met die snelheid doen!quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:20 schreef emmertwee het volgende:
Mensen die met 121 of 122 km per uur naar links komen om in te halen. Dat zijn pas sukkels
er zijn genoeg wegen waar je 2x2 vakken hebt mét metalen vangrails in de midden, en waar je toch maar 70 mag. Als je daar op een verlaten moment op rijdt is 150 perfect veilig. En ja, als ik dan aan 75/u daar een rond punt wil nemen dan schuift mijn wagen gewoon weg (volgens mij schuift alles daar weg trouwens) omdat die ronde punten zodanig aangelegd zijn dat ze willen dat iedereen vertraagt naar 50/u (ronde punten zelf zijn 1 vakje breed, en de diameter is niet groter dan de breedte van 4 vakken + middenberm). Bij een grote rotonde gelijk je ze in NL vaak tegenkomt gaat 75 vaak probleemloos; bij die kutrotondes die ze hier leggen gaat dat gewoon niet (of je moet de tractiecontrole uit zetten & hem in een slip errond gooien, maar dan nog zal die snelheid lastig zijn).quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:24 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
150 op een 2vaksbaan waar je 70 mag is ook gevaarlijk. Als dat niet gevaarlijk is dan is 75 op een grote rotonde waar je veel overzicht hebt ook niet. Als je een auto hebt die bij 75 uit de bocht vliegt dan zou ik er ook zeker geen 150 mee rijden op een 70 weg.
Ik rij alleen wel eens te hard op de snelweg. Nooit op 50, 60, 70, 80 wegen en zeker nooit in de bebouwde kom. Ik rij wel altijd de snelheid die ik mag en nooit minder.
Heeft geblindeerde ramen dus sein maar wat je wilt. En nee ik rij niet in een golf met tribal op de achterruit, petje op en achter het stuur onder een hoek van 45 graden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:23 schreef Agorias het volgende:
[..]
TS zet dan zijn grote licht aanen het werkt nog ook
quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:44 schreef mazaru het volgende:
Gisteren reed ik 55 waar je 50 mag. Gaat er zo'n patser in een knoert van een Range Rover mij opjagen.
Hij zat haast in mijn kofferbak.
Nou, fijn dat je dan lekker het halliebabbie kan krijgen.
Ik heb de rest van die hele lange weg, met doorgetrokken streep, en heel veel tegenliggers net 50 gereden.
Jaag je aftandse vrouw maar op. Geen grappen met mij
Jij gaat lekker 10 jaar eerder dood door hoge bloeddruk en/of aanverwantenquote:Op donderdag 16 juli 2009 08:47 schreef Houzer het volgende:
Te langzaam rijdend volk
Geen richting aangeven (waar dan ook)
Met 110 gaan inhalen op de snelweg
Mensen met een franse auto
Mensen met een hybride auto
Nee eerder doordat ik ongezond leef.quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jij gaat lekker 10 jaar eerder dood door hoge bloeddruk en/of aanverwanten
quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:50 schreef Houzer het volgende:
[..]
Nee eerder doordat ik ongezond leef.
Je voelt je in deze dan niet gehinderd door zeg doorgetrokken strepen, of onduidelijke uitritten waar zo plots een tractor met aanhanger uit kan komen oid?quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:36 schreef pumpkineater het volgende:
100% eens met klacht, op een 80 km word ik altijd zo gestresst van die kankermongolen die streep 80 rijden en je er niet langs kan omdat het van de andere kant ook druk is! En dan een hele stroom auto's achter hun hebben zitten zodat als je in gaat halen je er nooit tussen komt onder het mom van 'je mag hier toch niet inhalen'! Dat gaat best als je gewoon aan de kant gaat stuk stront, gvd!
Heel herkenbaar, zeg 10+km harder op een bekende 80km weg, of 20 km/h op de snelweg vindt ik persoonlijk wel genoeg, die klevende lul achter me betaald mijn boetes ook niet (als ik ze krijg). En gelukkig hebben veel 80km wegen hier in het oosten inmiddels inhaal-havens voor tractors enzo, dus dan valt het met de vertraging ook wel mee, en die lui proberen ook alleen maar hun brood te verdienen..quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:08 schreef Marco001 het volgende:
Had laatst een keer, Toen ree ik tegelijk met een Peugeot(407) een rotonde op, alleen hij kwam van een oprit eerder.. Ging die gast 10 sec. lang toeteren omdat hij ietsjes af moest remmen(kwam met 50+ de rotonde opzetten en ik met 20..).
Ik ree toen namelijk in een Sprinter met een rolstoel erin.
Toen ben ik tot aan de afrit die ik moest hebben netjes 60 wezen rijden, waarop die gast zo dicht achterop me ging rijden dat ik hem niet eens meer kon zien in mijn spiegels!
Ik waarschuwde daar dus even 2 keer voor door lichtjes de rem aan te tikken, enige wat hij deed was weer een enorm claxonsalvo op me af vuren..![]()
Gelukkig moest ik de volgende afslag hebben, dus ik begin netjes op tijd af te remmen en neem heel rustig de bocht(iets rustiger als ik normaal altijd doe met een rolstoeler), Gaat die gast in zijn Peugeot weer iets van 10 sec lang claxonneren..
Maar het rare was, hij had geen haast.. Toen ik namelijk de bocht om was, keek ik nog even in mijn spiegels en ik zag hem heel rustig verder rijden.. Of hij keek natuurlijk of er een telefoonnummer op de zijkant van mijn auto stond..
Als je dat soort dingen als in die 1e regel bij mij flikt, dan krijg je van mij dat soort reactie's, dus dat ik me opeens overal zeer netjes aan de snelheid ga houden..
Anders rij ik vaan gewoon 10-20 km/u te hard. (behalve binnen b.k.)
Ergerde me laatst wel enorm aan een 45 km/h wagentje wat zelfs op het stukje buiten de bebouwde kom van Farmsum naar Delfzijl nog geen 30 ree.. En uiteraard was het net spitsuur, dus kon ik er niet langs.
Trouwens, niet alle auto's zitten evensnel op de 80 ofzo..
Ik heb laatst een keer de acceleratie van een busje van mijn werk getimed, 70-80 km/h duurde een halve minuut! (in de goede versnelling) Was een SPrinter in Arriva-kleuren.. 7 ton op de teller..
quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:09 schreef Athmozz het volgende:
[..]
er zijn genoeg wegen waar je 2x2 vakken hebt mét metalen vangrails in de midden, en waar je toch maar 70 mag. Als je daar op een verlaten moment op rijdt is 150 perfect veilig. En ja, als ik dan aan 75/u daar een rond punt wil nemen dan schuift mijn wagen gewoon weg (volgens mij schuift alles daar weg trouwens) omdat die ronde punten zodanig aangelegd zijn dat ze willen dat iedereen vertraagt naar 50/u (ronde punten zelf zijn 1 vakje breed, en de diameter is niet groter dan de breedte van 4 vakken + middenberm). Bij een grote rotonde gelijk je ze in NL vaak tegenkomt gaat 75 vaak probleemloos; bij die kutrotondes die ze hier leggen gaat dat gewoon niet (of je moet de tractiecontrole uit zetten & hem in een slip errond gooien, maar dan nog zal die snelheid lastig zijn).
en aan mijn auto ligt het zeker niet hoor; aan 150 kan ik probleemloos mijn stuur loslaten & een noodstop uitvoeren, hij zal geen 20cm zijwaarts afgeweken zijn (en van het moment dat ik merk dat hij zoiets zou doen gaat de wagen naar de garage om dat te herstellen).
Nee! Zolang er geen betonnen/stalen middenberm staat kun je gewoon inhalen als ze je er maar tussen laten! Dat is voor alle partijen beter als het verantwoordelijk gebeurt! Voor mij omdat ik door kan rijden en voor mijn voorganger omdat ik dan van zijn bumper af ben!quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:59 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je voelt je in deze dan niet gehinderd door zeg doorgetrokken strepen, of onduidelijke uitritten waar zo plots een tractor met aanhanger uit kan komen oid?
En voor de TS, niet elke snelheidsmeter heeft dezelfde afwijking, en niet iedereen wil zo ver op de grens gaan rijden dat er af en toe zo'n lullige 4 km/h te hard boete van 15 euro op de mat valt..
ik zeg juist dat ik mijn rotondes kalm neem, ik zal nooit gaan driften op de openbare baan.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:40 schreef Ruhn het volgende:
[..]
hahahaaahaha ga maar lekker een noodstop maken met 150 alsof het niks is. Over rotondes driften
. Zulke figuren verdienen het om zichzelf om een boom heen te vouwen. Ga maar weer lekker A2 racer spelen
Met 180km/h binnen 150 meter stilstaan geloof ik niet.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:45 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik zeg juist dat ik mijn rotondes kalm neem, ik zal nooit gaan driften op de openbare baan.
Noodstop met 150 valt nog best aardig mee hoor, ik heb ze eens geprobeerd op de landingsbaan & ik was van de afstand geschrokken. Vanaf 180/u naar 0 gaat in een goede 150 meter, héél wat minder dan de zogenaamd 360 meter die ze zeggen dat je nodig hebt.
En hij vergeet de reactie tijd.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met 180km/h binnen 150 meter stilstaan geloof ik niet.
enkel de remafstand wel, reactietijd kan je makkelijk zelf bij berekenen hoor. Een auto staat sneller stil dan je over het algemeen aanneemt... Tenzij je er zo van die michelin eco saver banden of andere harde rommel onder gooit, maar als je wat sportiever rijdt leg je degelijk rubber.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met 180km/h binnen 150 meter stilstaan geloof ik niet.
Doe ik ook altijd.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:40 schreef WcPot het volgende:
Als ik normaal 80+ aan het rijden ben. En er komt één of andere josti achter mij bumper kleven ga ik lekker rond de 78 km/h
Ook zonder reactietijd geloof ik het niet.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:31 schreef Athmozz het volgende:
[..]
enkel de remafstand wel, reactietijd kan je makkelijk zelf bij berekenen hoor. Een auto staat sneller stil dan je over het algemeen aanneemt... Tenzij je er zo van die michelin eco saver banden of andere harde rommel onder gooit, maar als je wat sportiever rijdt leg je degelijk rubber.
Nee, dat is gevaarlijk.quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik neem aan dat je bumperkleeft TS? Dat soort mensen irriteer ik door EXACT de snelheid te rijden of in het geval van 1-baans waar niet ingehaald kan worden..iets zachter...
quote:
test het eens uit? 100km/u is 33 m/s. Als je een noodstop maakt vanaf 100 / u ga je er ook écht geen 100 meter over doen hoor (geteld vanaf het moment dat je remmen beginnen werken); hoogstens een meter of 40à50 voor de meeste degelijke wagens. Vergeet niet dat je bij een noodstop vanaf 150 of 180 zodanig snel vertraagt dat je gewoon duizelig uit je wagen stapt...quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ook zonder reactietijd geloof ik het niet.
180km/h is 50 meter per seconde. Dus jij zegt dat jij binnen de afstand die je anders in 3 seconden af zou leggen stilstaat?
ja, maar het is wel zo dat de benodigde afstand exponentieel toeneemt. Ze lieten dat eens zien bij een (anti-)slipcursus. De auto kwam met 40 km per uur aan en stond in 3 meter of zo stil. Vervolgens kwam ie met 80 aan en had ie 17 meter nodig.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:03 schreef Athmozz het volgende:
klopt dus aardig met wat ik zeg; minder dan 150 meter remweg als je vanaf 180 komt...
De cijfertjes die ze in de boeken voor rijexamens zetten zijn zwaar overdreven. delen door 10 en kwadrateren... alsof je 9 meter nodig hebt met een auto om van 30 naar 0 te gaan. Dat doe je aan remweg binnen de meter.
Misschien hebben andere mensen wél een leven en dus al zo veel spanning dat vier kilometer te hard rijden ze geen kick meer geeft?quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:05 schreef Agorias het volgende:
[..]
mensen die zich aan regels houdenje moet het leven een beetje avontuurlijk houden.
jij rijdt 50 met haar op de bumper..hoeveel harder dan jou kan ze dan gereden hebben?quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:01 schreef Hukkie het volgende:
Lol, had laatst ook zoiemand achter me. Ik reed 60 waar je 50 mag, en dat wijf maar plakken.
Nu wist ik dat er op die weg regelmatig geflitst wordt, en ja hoor zo ook toen. Dus ik laat mijn snelheid zakken naar 50, en dat wijf dacht waarschijnlijk dat ik haar liep te narren en ging zo ongeveer op mijn bumper rijden, en toen we langs de flitsauto reden: FLITS.
Mag lijen dat ze een dikke prent heeft gekregen voor plakken.
Onterechte klacht dus, als het je niet hard genoeg gaat dan ga je er toch langs.
Zucht, het gaat niet om de snelheid, maar om het feit dat ze op 10cm van mijn achterbumper af zat. Maar ik had al begrepen dat ze daar misschien niet voor flitsen op zo'n moment.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:45 schreef Shoef het volgende:
[..]
jij rijdt 50 met haar op de bumper..hoeveel harder dan jou kan ze dan gereden hebben?
Veel mensen hebben gewoon niet het inzicht om verder dan een paar meter vooruit te kijken. Dat zijn van die mensen die een kruising blokkeren of midden op de trambaan komen te staan.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:48 schreef epibreren het volgende:
Bij de afritten van snelwegen heb je ook van die late remmers. Die rijden vol gas de afrit af en remmen op het laatste moment terwijl al van heinde en verre te zien is dat het stoplicht gewoon op rood staat beneden.
Sommigen maken er ook woest gebaren bij en vaak hebben ze germaanse auto's.
Zoals ik al eerder zei, bij sommige wagens duurt het vol gas zelfs gewoon lang voordat je op snelheid ben..quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:55 schreef Maeghan het volgende:
Moet overigens wel zeggen dat het de afgelopen dagen heel erg is met slome rijders. Mensen die twee straten voorbij het stoplicht nog steeds 30 rijden waar je 50 mag en zo, of van die types die twee kilometer van tevoren vast op de eennalinkerbaan gaan rijden omdat ze die richting moeten hebben, terwijl ze 90 rijden. Zo irritant...
Is wel irritant ja, maar ik laat ze altijd lekker. Ik houdt voldoende afstand en dan gaan ze vanzelf wel weer naar rechts.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:50 schreef PallominnoX het volgende:
Mensen die 100/110 gaan rijden op de linkerbaan vind ik nog wel het ergste..
Mijn vorige auto was een 20 jaar oude daihatsu cuore. Die trok dus ook niet zo snel op, dus ik houd er best wel rekening mee dat mensen misschien een tragere auto hebben of een zware lading in het geval van een busje. Maar als er een gloednieuwe auto voor mij staat met een drie keer zo sterke motor als dat geval van mij van 12 jaar oud dat z'n snelheid amper vast kan houden op een flinke brug, dan verwacht ik wel dat ie sneller op kan trekken dan ik.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, bij sommige wagens duurt het vol gas zelfs gewoon lang voordat je op snelheid ben..
0-100 doet dat busje van mijn voorbeeld iets van 3 minuten ofzo over..
misschien seinden ze wel omdat er een flitser stondquote:Op donderdag 16 juli 2009 21:56 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Is wel irritant ja, maar ik laat ze altijd lekker. Ik houdt voldoende afstand en dan gaan ze vanzelf wel weer naar rechts.
opduwen heeft toch geen nut. Er zijn genoeg mensen die toch niet in de spiegels kijken (die zien je dus toch niet) en anders heb je wel van die rijdende rechters die wel even gaan laten zien dat ze jou er zeker niet langs laten...
En als ze dan naar rechts gaan, dan kan ik er eindelijk volgas langs...sommige seinen dan ook nog... "u rijdt te hard meneer, wilt u dat niet doen"
en bij een smaller stuk halen ze je in over de stoep en dan rijden ze voor je uit, en dan heb je geen goed zicht meer op de weg, omdat je tegen zo'n pizzabox zit aan te kijken... Bedoel je die lui?quote:[b]Op donderdag 16 juli 2009 22:23
Wat bij mij met stip op nummer 1 komt zijn bumperklevende scooters in de bebouwde kom.
Nou heb ik geen hekel aan scooters, eerder dat vreselijke uitlaatgeluid, continu dat gas open en dicht als ze achter je zitten. is het nou zo moeilijk om die gashandel in 1 stand vast te houden?
Die lui bedoel ik, evenals de gewone scooterjosties, dus zonder pizzadoos achterop.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:28 schreef epibreren het volgende:
[..]
en bij een smaller stuk halen ze je in over de stoep en dan rijden ze voor je uit, en dan heb je geen goed zicht meer op de weg, omdat je tegen zo'n pizzabox zit aan te kijken... Bedoel je die lui?
Dat zijn dezelfde mensen, in hun vrije tijd. Die pizzakoffers kunnen ze met een handig kliksysteem gemakkelijk (de)monteren. Ook als voetganger zijn diezelfde mensen een ergernis in het verkeer. ZIj kenmerken zich door veelvuldig en luid spreken met van krachttermen en verwensingen, waardoor je gemotoriseerd verkeer en de ratelapparaten bij de oversteekplaatsen niet meer kunt horen, met alle gevolgen vandien. Ze moeten maar snel hun puntenrijbewijs halen en zich goed geïsoleerde auto's laten aanmeten zodat men zich niet hoeft te storen aan de Halfords-woofers.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:44 schreef cvboer het volgende:
[..]
Die lui bedoel ik, evenals de gewone scooterjosties, dus zonder pizzadoos achterop.
Juist niet. Dit is volkomen legaal rijgedrag. Mensen die hierover klagen dienen opgespoord te worden en vervolgens het rijbewijs te worden afgenomen. Pas na her-examen theorie en een gang langs de rechter, kan men het rijbewijs eventueel terugkrijgen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mensen die met 100 gaan inhalen waar 120 is toegestaan. Prutsers gelijk inleveren dat rijbewijs!
Oja dus als je ergens over klaagt ben je wel strafbaarquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:58 schreef epibreren het volgende:
[..]
Juist niet. Dit is volkomen legaal rijgedrag. Mensen die hierover klagen dienen opgespoord te worden en vervolgens het rijbewijs te worden afgenomen. Pas na her-examen theorie en een gang langs de rechter, kan men het rijbewijs eventueel terugkrijgen.
Doe eens niet zo dom.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:57 schreef Agorias het volgende:
[..]
gecorrigeerd rijd je 75 DUS TE LANGZAAM
Als er iemand achterop een met 100 km/u inhalende auto dreigt te klappen? Dat kan dan hooguit met een snelheidsverschil van 20km/u. Dat is de snelheid van een fietser die redelijk doortrapt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Oja dus als je ergens over klaagt ben je wel strafbaarEn daarbij is het gewoon hinder en kunnen er gevaarlijke situaties optreden door zulk inhaalgedrag, oftewel artikel 5 wvw.
Roestvorming op de remschijven wegens weinig gebruik? Heb ik ook een keer gehad.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:24 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb na een lange dag autorijden net heerlijk een lang stuk 110 gereden op de snelweg. Lekker relaxed, zuinig, minder slijtage aan je auto etc. Ik durf te wedden dat niemand er last van heeft gehad.
Wel kut dat al mijn remschijven en blokken aan vernieuwing toe zijn...kom net van de automonteur af.
Trollquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:58 schreef epibreren het volgende:
[..]
Juist niet. Dit is volkomen legaal rijgedrag. Mensen die hierover klagen dienen opgespoord te worden en vervolgens het rijbewijs te worden afgenomen. Pas na her-examen theorie en een gang langs de rechter, kan men het rijbewijs eventueel terugkrijgen.
HAHA! precies! Die aso's op de weg praten precies zó, in termen van 'moet dood' en 'van de weg drukken' enzo...:-)quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:05 schreef Heremeteit het volgende:
Mensen die zonder reden met 30 km/u op een stoplicht afrijden, zodanig dat zij nog net door oranje kunnen en jij moet stoppen, moeten echt dood. Ik heb het al een paar keer meegemaakt, zijn vrijwel altijd bejaarden. Een keertje nog zo'n oudje weten te achterhalen en van de weg gedrukt
Stomme debiel.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:05 schreef Heremeteit het volgende:
Mensen die zonder reden met 30 km/u op een stoplicht afrijden, zodanig dat zij nog net door oranje kunnen en jij moet stoppen, moeten echt dood. Ik heb het al een paar keer meegemaakt, zijn vrijwel altijd bejaarden. Een keertje nog zo'n oudje weten te achterhalen en van de weg gedrukt
Nee, jij hebt gelijk, zij het wegens een andere reden; flitsers flitsen pas vanaf vMax, PLUS 7 KM/u.. Je moet dus, ge-eikt, 87 of harder rijden wil je een bekeuring krijgen.. De lichtste snelheidsbekeuring die je kan krijgen is dan ook voor niet minder dan 4KM/u (7, min 3 KM/u correctie) te hardquote:Op woensdag 15 juli 2009 21:39 schreef Agorias het volgende:
okee na 3 km te hard blijkbaar, je hebt gelijk, verdomme.
Aso's zijn de mensen die niet kunnen rijden maar toch de auto instappen. En die oudjes werken niet eens dus hebben ze geen enkele reden om de auto in te stappen. Boodschappen kunnen mooi met de rollator en de (klein)kinderen zitten niet (lees: niet) te wachten op bezoek van oma.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:09 schreef epibreren het volgende:
[..]
HAHA! precies! Die aso's op de weg praten precies zó, in termen van 'moet dood' en 'van de weg drukken' enzo...:-)
goeie imitatie! BRAVO !
In tegenstelling tot jou, hebben die 'oudjes' wel hun eigen nieuwe auto zelf volledig gefinancierd en 5 jaar geleden nog ook jouw kinderbijslag.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:13 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Aso's zijn de mensen die niet kunnen rijden maar toch de auto instappen. En die oudjes werken niet eens dus hebben ze geen enkele reden om de auto in te stappen. Boodschappen kunnen mooi met de rollator en de (klein)kinderen zitten niet (lees: niet) te wachten op bezoek van oma.
Ik hoop dat je tegen een boom rijdtquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:13 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Aso's zijn de mensen die niet kunnen rijden maar toch de auto instappen. En die oudjes werken niet eens dus hebben ze geen enkele reden om de auto in te stappen. Boodschappen kunnen mooi met de rollator en de (klein)kinderen zitten niet (lees: niet) te wachten op bezoek van oma.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:18 schreef epibreren het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jou, hebben die 'oudjes' wel hun eigen nieuwe auto zelf volledig gefinancierd en 5 jaar geleden nog ook jouw kinderbijslag.
bron?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:12 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, jij hebt gelijk, zij het wegens een andere reden; flitsers flitsen pas vanaf vMax, PLUS 7 KM/u.. Je moet dus, ge-eikt, 87 of harder rijden wil je een bekeuring krijgen.. De lichtste snelheidsbekeuring die je kan krijgen is dan ook voor niet minder dan 4KM/u (7, min 3 KM/u correctie) te hard
Vrijwel elke snelheidsmeter wijkt meer dan 3, 4 KM/u naar boven af, zeker bij 80+ KM/u. Tenzij je je snelheidsmeter hebt laten eiken of op een andere manier weinig afwijking hebt, kan je dus gerust 10 KM/u sneller, dan toegestaan, rijden op je teller
Doe ik weleens, maar gelukkig nooit zo hard zodat de bullbar de klap opvangtquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:25 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik hoop dat je tegen een boom rijdt
jammerquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:29 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Doe ik weleens, maar gelukkig nooit zo hard zodat de bullbar de klap opvangt
quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:27 schreef epibreren het volgende:
[..]
Roestvorming op de remschijven wegens weinig gebruik? Heb ik ook een keer gehad.
In plaats van een grote snelheidsmeter op het dashboard moet de benzineverbruiksmeter een gigantische ding worden met grote wijzerplaat..eentje die tegen de klok in draait. Ik doe altijd spelletjes met de benzinemeter... Elke keer proberen je record te verbeteren op lange ritten. Uiteindelijk ben je altijd sneller op de plaats van bestemming, omdat je nooit langs de snelweg een pitstop hoeft te houden t.b.v. verse brandstof.
Net zo weinig als de rest, dus kon gerust zo'n opmerking plaatsen na jouw denigrerende uitspraken omtrend bejaarden en andere fatsoenlijke verkeersdeelnemers.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:18 schreef epibreren het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jou, hebben die 'oudjes' wel hun eigen nieuwe auto zelf volledig gefinancierd en 5 jaar geleden nog ook jouw kinderbijslag.
Ja, dat weet ik ook wel... weet je wat het verbruiksverschil is tussen 100km/u en 120,130km/u ??quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Verbruik aan 110/u; 5 liter
Verbruik aan 180/u; 7.5 liter
Als ik kalm rijd doe ik dus 1200km met een tank, als ik 180 rij doe ik 800km met een tank. Neem dat tanken een kwartiertje duurt...
Je staat dus sneller op je bestemming als je doorgeeft dan als je voor het minimale verbruik gaat.
mee eens!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:09 schreef Athmozz het volgende:
het belachelijkste is dan als het van die gasten met potentieel snelle auto's zijn.
Gisteren zat ik op de snelweg en er zat iemand met een BMW 330i met Hartge badge & kitje voor me 140 te rijden. Als je zo'n wagen koopt, gebruik hem dan ook ipv een beetje het linkervak te bezetten & niet door te rijden.
Wat maakt dat nou uit. Als ze harder dan 120 rijden ga ik niet bumperkleven of er rechts voorbij.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:09 schreef Athmozz het volgende:
het belachelijkste is dan als het van die gasten met potentieel snelle auto's zijn.
Gisteren zat ik op de snelweg en er zat iemand met een BMW 330i met Hartge badge & kitje voor me 140 te rijden. Als je zo'n wagen koopt, gebruik hem dan ook ipv een beetje het linkervak te bezetten & niet door te rijden.
Fixedquote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:03 schreef renedis het volgende:
terechte klacht! althans, deels.
Van die slomo's krijg ik ook jeuk in mijn vingers. dan denk ik maar weer: door rijden met die truttenschudder!
meestal het zijn vrouwen of ouwelui die deze handelingen doen.
Geen dank, ik ben hier ook maar om mn medemens te helpenquote:
Mensen die onterecht links blijven rijdenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:23 schreef drbrik het volgende:
Op lange stukken lekker 110 op de autosnelweg. Lekker zuinig en geen bumperklevers achter me! En af en toe vrachtwagentje of caravaner inhalen met tussen de 120 en 130 en dan meteen weer terug naar rechts! En diegene die mij meent te moeten bumperen als ik op dat moment inhaal mag de edele kunst van het geduld ff beoefenen totdat ik weer netjes naar rechts ben! Scheelt me over t algemeen een hoop geld aan prenten en aan benzine! En ik kom over t algemeen heerlijk ontspannen aan op plaats van bestemming!
Dat ontspannen aankomen kan ook te maken hebben dat ik altijd ruim op tijd vertrek!
Ik zeg toch ik haal in en ik ga weer netjes naar rechts! Zie t probleem niet?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:24 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Mensen die onterecht links blijven rijden![]()
![]()
Krijg eens kanker en ga aan de kant voor de mensen die et wel begrijpen
De Belgie en Duitsland gaan altijd netjes aan de kant als er iemand aankomt die harder rijdt. Hier in NL denken ze ik rij 120 dus ze wachten maar even.....quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:24 schreef postmortum het volgende:
ik rij regelmatig in Nederland , België en Duitsland , maar die Belgen kunnen echt niet rijden![]()
van de week ook weer op weg naar Dusseldorf , ik ga aan de kant, omdat er een Duitser met 200 km/u aangereden komt gaat de Belg die achter mij zit mij inhalen![]()
Gevolg Duitsers vol in de ankers
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:26 schreef drbrik het volgende:
[..]
Ik zeg toch ik haal in en ik ga weer netjes naar rechts! Zie t probleem niet?
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:23 schreef drbrik het volgende:
Op lange stukken lekker 110 op de autosnelweg. Lekker zuinig en geen bumperklevers achter me! En af en toe vrachtwagentje of caravaner inhalen met tussen de 120 en 130 en dan meteen weer terug naar rechts! En diegene die mij meent te moeten bumperen als ik op dat moment inhaal mag de edele kunst van het geduld ff beoefenen totdat ik weer netjes naar rechts ben! Scheelt me over t algemeen een hoop geld aan prenten en aan benzine! En ik kom over t algemeen heerlijk ontspannen aan op plaats van bestemming!
Dat ontspannen aankomen kan ook te maken hebben dat ik altijd ruim op tijd vertrek!
Ja ik kan niet terug rechts als ik naast een vrachtwagen zit! En ik hou me gewoon aan de snelhied die ik mag rijden! In Duitsland ben ik zelf ook meteen naar rechts maar goed daar zit mijn eigen kruissnelheid ook rond de 170 als dan iemand langs wil ben ik meteen aan de kant no problem.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:27 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De Belgie en Duitsland gaan altijd netjes aan de kant als er iemand aankomt die harder rijdt. Hier in NL denken ze ik rij 120 dus ze wachten maar even.....
Ik heb het over 140 op de teller rijden. Dat gaat goed van Italie tot Venlo en dan is het opeens kut.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:33 schreef drbrik het volgende:
[..]
Ja ik kan niet terug rechts als ik naast een vrachtwagen zit! En ik hou me gewoon aan de snelhied die ik mag rijden! In Duitsland ben ik zelf ook meteen naar rechts maar goed daar zit mijn eigen kruissnelheid ook rond de 170 als dan iemand langs wil ben ik meteen aan de kant no problem.
Maar punt 1 ik kan niet door een vrachtwagen of caravan terug naar rechts.
En punt 2 ik hou me aan de snelheid.
ik vind het toch merkwaardig: je mag 120, je rijdt 140 en dan vind je het raar dat anderen wel 120 rijden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik heb het over 140 op de teller rijden. Dat gaat goed van Italie tot Venlo en dan is het opeens kut.En de Nederlanders gaan al 500 meter voordat ze een vrachtwagen willen inhalen naar links. Bang dat ze van cc af moeten.
Je bent dus een typische Nederlandse weggebruiker. De meeste buitenlanders versnellen iets om andere niet te hinderen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:46 schreef bluebit het volgende:
[..]
ik vind het toch merkwaardig: je mag 120, je rijdt 140 en dan vind je het raar dat anderen wel 120 rijden.
we kunnen wel een lange discussie hebben over correctie, meterafwijkingen, maar feit is wel dat elke auto een snelheidsmeter heeft en dat het een algemeen gebruik is dat die gebruikt wordt om snelheid af te lezen. Als de meter op 120 staat, dan rij je 120 en zo hard mag je. Lijkt me niet iets waar je je over hoeft af te reageren op diegene die zich aan de snelheid houdt, maar meer iets wat bij jezelf ligt.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:50 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je bent dus een typische Nederlandse weggebruiker. De meeste buitenlanders versnellen iets om andere niet te hinderen.
Ik heb het toch helemaal niet over 180. Ik zeg dat het in het buitenland een stuk gesmeerder rijd. Daar het hem je ook een snelheids limiet maar toch gaat het daar goed en hier niet. Met 110 inhalen is niet asociaal? En dan 10 mensen ophouden die 120 rijden...... Als je dan dan toch langzaam wil rijden moet je maar inhalen als er voldoende ruimte is zodat jij als langzaam verkeer niemand tot last bent.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:52 schreef bluebit het volgende:
[..]
dat zal inderdaad helpen...allemaal versnellen totdat we allemaal 180 rijden zodat we elkaar niet hinderen....
je gaat er gewoonweg van uit dat anderen hun rijgedrag op dat van jou, waarvoor je boetes kunt krijgen, aanpassen. Beetje egocentrische blik op de weg en dus een redelijk asociaal kenmerk.
en waarom zou iemand die gewoon 120 rijdt moeten versnellen zodat jij harder dan de limiet kunt rijden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:04 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik heb het toch helemaal niet over 180. Ik zeg dat het in het buitenland een stuk gesmeerder rijd. Daar het hem je ook een snelheids limiet maar toch gaat het daar goed en hier niet.
120 km/uur haal je nog maar sporadies tussen venlo en eindhoven. Dus licht wel een stuk een de nl bestuurders. Daarbij word een binnen spiegel in het buitenland meer gebruikt. In het buitenland gaan de bestuurders naar rechts als er mensen willen invoegen en hier denken ze pas je maar aan met het gevolg dat ze met 80 invoegen en dat het vrachtverkeer tot last zijn. Je kan mij veel vertellen maar nl bestuurders zijn minder sociaal dan onze buren. Als ik iets harder rij dan de rest ga ik natuurlijk wel van het gas af als ik zie dat ze een vrachtwagen aan het inhalen zijn dat in tegenstelling van het gros van lease rijdersquote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:11 schreef bluebit het volgende:
[..]
en waarom zou iemand die gewoon 120 rijdt moeten versnellen zodat jij harder dan de limiet kunt rijden.
Als jij harder wilt rijden dan de toegestane limiet is dat jouw keuze, het zou echter een stuk minder a-sociaal zijn als je er rekening mee houdt dat niet iedereen harder wilt rijden.
het wegennetwerk in het buitenland is niet echt te vergelijken met dat in Nederland. We hebben minder rijbanen en meer op- en afritten waardoor de mogelijke snelheid sowieso al lager ligt. Is vervelend, maar nu eenmaal een feit en dat heeft dus gevolgen waar je rekening mee dient te houden.
110 of 120, ik snap best dat iemand die lang gaat inhalen met 110 vervelend is. Maar goed, als iemand met 120 inhaalt is ie jou nog steeds tot last als jij 140 rijdt. Dus of je nu van 140 naar 120 of 110 moet, no difference
Of die mensen hebben gewoon geen zin in dat slome gedoe omdat je er bijna van in slaap valtquote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:40 schreef epibreren het volgende:
Automobilisten willen harder gaan en daarmee beter zijn dan de rest. Gedragingen als hard optrekken, met grote snelheid op een stoplicht afrijden en op het laatste moment remmen,
als je bij 110 bijna in slaap valt, behoor je niet op de weg te zitten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:05 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Of die mensen hebben gewoon geen zin in dat slome gedoe omdat je er bijna van in slaap valt
Als jij geen Nederlands kan lezen, behoor je niet op een forum te zitten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:07 schreef bluebit het volgende:
[..]
als je bij 110 bijna in slaap valt, behoor je niet op de weg te zitten.
ah ja excuus, jij moet dus hard optrekken, met grote snelheid op stoplichten afrijden en laat remmen...anders val je in slaap.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:09 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Als jij geen Nederlands kan lezen, behoor je niet op een forum te zitten.
...en als het een keer echt goed misgaat, word je nooit meer wakker.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:11 schreef bluebit het volgende:
[..]
ah ja excuus, jij moet dus hard optrekken, met grote snelheid op stoplichten afrijden en laat remmen...anders val je in slaap.
hoe zou het mis kunnen gaan? ik rij niet sneller dan de maximumsnelheid, ik doe er alleen 2 sec over waar andere mensen 5 sec over doen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:15 schreef epibreren het volgende:
[..]
...en als het een keer echt goed misgaat, word je nooit meer wakker.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:55 schreef Ladidadida het volgende:
Jij bent zo iemand waar ik graag een paar km/u langzamer voor ga rijden als je achter me zit
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:16 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
hoe zou het mis kunnen gaan? ik rij niet sneller dan de maximumsnelheid, ik doe er alleen 12,4 sec over waar andere mensen 5 sec over doen.
Bij ons hangen er van die borden die je snelheid aangeven, 60 op mjin teller is 53/54 op dat bord.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:39 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Dan moet je nodig eens je teller en gps laten nakijken.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:29 schreef Keltie het volgende:
[..]
Bij ons hangen er van die borden die je snelheid aangeven, 60 op mjin teller is 53/54 op dat bord.
Neem aan dat die dingen geijkt zijn?
Boh gek jij bent nu zeker wel de man bij je matties he?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:34 schreef Isdatzo het volgende:
Hier in de buurt hangt ook zo'n bord, kan je vertellen dat hij 't boven de 160 niet meer doet.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:34 schreef Isdatzo het volgende:
Hier in de buurt hangt ook zo'n bord, kan je vertellen dat hij 't boven de 160 niet meer doet.
de hardrijder zal waarschijnlijk (gemiddeld gezien dan) iemand zijn die er een sneller levensritme op nahoudt en een minder rustig persoon is. Ergeren aan mensen die "te snel rijden" heb je niet zo vaak, omgekeerd eerder, dus dat verklaart natuurlijk veel hierover.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:32 schreef epibreren het volgende:
Er zijn hier twee kampen: mensen die klagen over slome rijders en de mensen die klagen over notoire hardrijders op de weg en vinden dat het allemaal best wat rustiger aan mag. Het valt op dat de mensen behorend tot de eerste groep zich in hun uitingen opvallend veel meer bedienen van platitudes, scheldwoorden en verwensingen dan de mensen uit de tweede groep.
Dat was ik daarvoor ook alquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:38 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Boh gek jij bent nu zeker wel de man bij je matties he?
Praat me er niet van. Als ik een witte nummerplaat zie met rode letters staan bij mij alle zintuigen op modus "überscherp". Er kan werkelijk van alles gebeuren.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:24 schreef postmortum het volgende:
ik rij regelmatig in Nederland , België en Duitsland , maar die Belgen kunnen echt niet rijden![]()
van de week ook weer op weg naar Dusseldorf , ik ga aan de kant, omdat er een Duitser met 200 km/u aangereden komt gaat de Belg die achter mij zit mij inhalen![]()
Gevolg Duitsers vol in de ankers
bij mij duurt het 6 minutenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:42 schreef Isdatzo het volgende:
Keertje doortrekken in de 2e versnelling en je zit op 160 en je hebt 't niet eens door.
70 rijden op de snelweg is wel gevaarlijk ja, maar hier begonnen mensen te piepen omdat iemand met 110km/u iemand inhaalt die 100 rijdt. Ook mensen die 40 rijdt binnen de bebouwde schijnt men irritant te vinden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:44 schreef snakelady het volgende:
Maar niet alleen te hard rijden maar ook te langzaam rijden is gevaarlijk, terwijl ze zelf denken o zo veilig te zijn.
Sorry, maar ben je bejaard en voel je je niet meer zeker genoeg op de weg om je aan de aangegeven snelheid te houden ga dan met het openbaar vervoer of met de taxi.
Mijn opa hebben we ook zijn auto af moeten pakken, hij was een gevaar met zijn rijgedrag, voor zichzelf en voor anderen.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:37 schreef ColtZ40 het volgende:
En de Nederlanders gaan al 500 meter voordat ze een vrachtwagen willen inhalen naar links. Bang dat ze van cc af moeten.
Dat is inderdaad gewoon overdrijven.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:47 schreef epibreren het volgende:
[..]
70 rijden op de snelweg is wel gevaarlijk ja, maar hier begonnen mensen te piepen omdat iemand met 110km/u iemand inhaalt die 100 rijdt. Ook mensen die 40 rijdt binnen de bebouwde schijnt men irritant te vinden.
als het een paar 100 meter is gewoon zelf naar rechts, gas erop & zo ff erlangs glippen. Als de snelweg leeg is staat er toch geen agent om de boete uit te schrijvenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:49 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Grrrr, dat had ik laatst ook. Ik kom met 140 km/uur op de teller aanrijden. De snelweg is bijna leeg: een auto vlak voor me die 110 km/uur ofzo op de teller rijdt en een paar honderd meter ervoor een vrachtwagen. Achter me minstens een km niks. Ik geef netjes richting aan en ga naar links, knalt die aarsmade hem net op het laatste moment voor mijn auto. Vervolgens kan ik een volle minuut achter die auto aankachelen tot we bij de vrachtwagen zijn.
...evenals 'fossiel', 'aarsmade', 'oudje'....:)quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is inderdaad gewoon overdrijven.
maar als je er op let zijn het bijna wel altijd de oudjes die de boel lopen te hinderen door écht traag te rijdenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:56 schreef epibreren het volgende:
[..]
...evenals 'fossiel', 'aarsmade', 'oudje'....:)
Driebaans snelwegen worden ongelofelijk misbruikt. Ik vind dat onnodig rechts rijden even zwaar bestraft moet worden als rechts inhalen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:39 schreef Athmozz het volgende:
Gisteren had ik zo'n muts die om 9u 's avonds (dus buiten de spits) 90 op het linkervak van de snelweg aan het rijden was. En dan worden ze nog kwaad als je seint & er na een halve km alsnog rechts voorbij gaat (dan nog over het eerste vak, want op het 2de zat ook zo'n klevend fossiel). Serieus; waar haalt dat slag zijn rijbewijs?
ach het draait toch allemaal om wederzijds respect. als ik 120 rij, dan wil ik best even gas loslaten als iemand anders sneller rijdt en een vrachtwagen voor me rijdt. Net zoals ik ook gas loslaat of gas bijgeef als ik zie (inschattingsvermogen is ook van belang) dat ik iemand achter een vrachtwagen klem ga rijden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:49 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Grrrr, dat had ik laatst ook. Ik kom met 140 km/uur op de teller aanrijden. De snelweg is bijna leeg: een auto vlak voor me die 110 km/uur ofzo op de teller rijdt en een paar honderd meter ervoor een vrachtwagen. Achter me minstens een km niks. Ik geef netjes richting aan en ga naar links, knalt die aarsmade hem net op het laatste moment voor mijn auto. Vervolgens kan ik een volle minuut achter die auto aankachelen tot we bij de vrachtwagen zijn.
Dat is niet overdrijven, dat zijn koosnaampjes.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:56 schreef epibreren het volgende:
[..]
...evenals 'fossiel', 'aarsmade', 'oudje'....:)
Ik ook, ik laat gemakkelijk gas los of geef wat gas bij om het de medeweggebruiker wat gemakkelijk te maken. In dit geval was er ruim voldoende afstand om die auto vijf keer in te halen. Als je je auto er maar voor gooit terwijl je weet dat je 110 rijdt en je nog minstens een minuut nodig hebt om bij die vrachtwagen te komen ben je 1) niet geschikt om auto te rijden wegens een totaal gebrek aan inschattingsvermogen, of 2) niet aan het opletten, of 3) een klier.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:06 schreef bluebit het volgende:
[..]
ach het draait toch allemaal om wederzijds respect. als ik 120 rij, dan wil ik best even gas loslaten als iemand anders sneller rijdt en een vrachtwagen voor me rijdt. Net zoals ik ook gas loslaat of gas bijgeef als ik zie (inschattingsvermogen is ook van belang) dat ik iemand achter een vrachtwagen klem ga rijden.
Gewoon een beetje rekening met elkaar houden, en vaak merk je dan ook dat je ook de ruimte terug krijgt van andere bestuurders.
en de recentelijke doodverwensing moet zeker gezien worden als een soort schouderklopje :-)quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is niet overdrijven, dat zijn koosnaampjes.
Kortom; jij bent steeds de 'goeierd' die zich maar aan zit te passen, omdat anderen zonodig harder moeten rijden, waardoor het er op uitdraait, dat jij je vaak zo goed als klem moet rijden achter vrachtwagens...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:06 schreef bluebit het volgende:
[..]
ach het draait toch allemaal om wederzijds respect. als ik 120 rij, dan wil ik best even gas loslaten als iemand anders sneller rijdt en een vrachtwagen voor me rijdt. Net zoals ik ook gas loslaat of gas bijgeef als ik zie (inschattingsvermogen is ook van belang) dat ik iemand achter een vrachtwagen klem ga rijden.
Gewoon een beetje rekening met elkaar houden, en vaak merk je dan ook dat je ook de ruimte terug krijgt van andere bestuurders.
Zijn bang voor vrachtwagensquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:59 schreef SimtekF1 het volgende:
Het meest irritante zijn die achterlijke kut mongolen die op de snelweg vrachtwagens gaan inhalen en vervolgens 100 gaan rijden en constant spastisch op de rem trappen terwijl er geen kut gebeurd.![]()
Vervolgens zijn ze er voorbij en dan geven ze weer eens gas.
Echt, ik snap zulke mensen niet.
Dat zal ik nooit doen maar ik ben dan ook niet verantwoordelijk voor de uitspraken van derden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:25 schreef epibreren het volgende:
[..]
en de recentelijke doodverwensing moet zeker gezien worden als een soort schouderklopje :-)
Dat is dan weer discriminerend, waarom niet van langzaamrijdende opa's?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:16 schreef Peter-Andre het volgende:
Ik ben zelden aggresief maar van langzaamrijdende oma's kan ook ik het licht der woede zien.
ik zal ook nooit meer een vrachtwagen achter mij laten rijden hoorquote:
naja, dan respecteer je die ander ook, je gaat pas naar links als het echt nodig is, je geeft duidelijk aan zodat de achterop komende partij tijdig zijn snelheid kan aanpassen, als ik die snelle auto zou zijn, dan zou ik je absoluut niet vervelend vinden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Kortom; jij bent steeds de 'goeierd' die zich maar aan zit te passen, omdat anderen zonodig harder moeten rijden, waardoor het er op uitdraait, dat jij je vaak zo goed als klem moet rijden achter vrachtwagens...
Dat getuigt van geen enkel respect bij de hardrijders vandaan. Je zal mij dat type gedrag, wat jij omschrijft, dan ook nooit zien vertonen op de weg; zij besluiten de wet te overtreden, dan draaien zij maar op voor de gevolgen, niet ik. Zo makkelijk is het.
Wel is het zo, dat ik dit dusdanig doe, dat iemand die er op de linkerbaan aan komt, ruimschoots van tevoren weet waar hij aan toe is met mij en dus niet pas op het laatste moment in de ankers hoeft.
Lijkt me ook knap, voor je uberhaupt gereageerd hebt ben je al 500 meter verder. (1 sec.)quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met 180km/h binnen 150 meter stilstaan geloof ik niet.
Dus iedere boete is voor 4 kilometer of meer te hard, begrijp ik je goed? Want ik heb dus echt een boete gehad voor 3 kilometer te hard, 18 euro.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:12 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, jij hebt gelijk, zij het wegens een andere reden; flitsers flitsen pas vanaf vMax, PLUS 7 KM/u.. Je moet dus, ge-eikt, 87 of harder rijden wil je een bekeuring krijgen.. De lichtste snelheidsbekeuring die je kan krijgen is dan ook voor niet minder dan 4KM/u (7, min 3 KM/u correctie) te hard
Vrijwel elke snelheidsmeter wijkt meer dan 3, 4 KM/u naar boven af, zeker bij 80+ KM/u. Tenzij je je snelheidsmeter hebt laten eiken of op een andere manier weinig afwijking hebt, kan je dus gerust 10 KM/u sneller, dan toegestaan, rijden op je teller
ik sprak over remtijd zelf zonder reactietijd. Zoek maar op internet hoor, met de vertraging die je met een goede auto realiseert kan je probleemloos binnen de 150 meter stil staan.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Lijkt me ook knap, voor je uberhaupt gereageerd hebt ben je al 500 meter verder. (1 sec.)
en dan sta je zeker daarna in 180 meter stil. geloof er niks van. als je binnen 500 meter stilstaat is het al heél snel.
Ik ook inderdaad.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:24 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dus iedere boete is voor 4 kilometer of meer te hard, begrijp ik je goed? Want ik heb dus echt een boete gehad voor 3 kilometer te hard, 18 euro.
Wat ben jij een kansloze heikneuter zegquote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:09 schreef Athmozz het volgende:
het belachelijkste is dan als het van die gasten met potentieel snelle auto's zijn.
Gisteren zat ik op de snelweg en er zat iemand met een BMW 330i met Hartge badge & kitje voor me 140 te rijden. Als je zo'n wagen koopt, gebruik hem dan ook ipv een beetje het linkervak te bezetten & niet door te rijden.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:24 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dus iedere boete is voor 4 kilometer of meer te hard, begrijp ik je goed? Want ik heb dus echt een boete gehad voor 3 kilometer te hard, 18 euro.
Nou, ik zal er rekening mee houden, maar op het moment dat iemand in een drukke spits toch veel te hard rijdt, heeft ie ook gewoon pech. Moet je geen 140 rijden waar het niet kan, dan hoef je ook niet hard te remmen. Is de weg bijna leeg, prima, maar in een drukke spits op een knooppunt veel te hard rijden vind ik gewoon aso.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:27 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De Belgie en Duitsland gaan altijd netjes aan de kant als er iemand aankomt die harder rijdt. Hier in NL denken ze ik rij 120 dus ze wachten maar even.....
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Lijkt me ook knap, voor je uberhaupt gereageerd hebt ben je al 500 meter verder. (1 sec.)
en dan sta je zeker daarna in 180 meter stil. geloof er niks van. als je binnen 500 meter stilstaat is het al heél snel.
Wat een geneuzel. Ik wil gewoon niet door anderen gehinderd worden, en zeker als dat onnodig wachten betekentquote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:40 schreef epibreren het volgende:
Automobilisten willen harder gaan en daarmee beter zijn dan de rest. Gedragingen als hard optrekken, met grote snelheid op een stoplicht afrijden en op het laatste moment remmen, afgeven op mensen die rustig rijden en dergelijke, zijn uitingen van strijd. Sommigen zien het zich verplaatsen over de weg als wedstrijd. Het is niet voor niets dat het met name mannen zijn die asociaal rijden.
Dit alles vindt plaats waar biologisch prima verklaarbare instincten (indruk willen maken op wijfjes middels bravoure) niet onderdrukt kunnen worden door ethisch besef. De verkeershufters zijn in feite een remmende factor in de evolutie.
Dat een wagen 180 haalt zegt niet dat je er ook veilig 180 mee kan... Een clio'tje zal in sommige motorisaties ook wel 180 kunnen, maar als je dat doet ben je gewoon gek omdat de stabiliteit van die wagens dan compleet weg is. Mijn wagen haalt rond de 210 normaal gezien, wat ik er nooit mee zal rijden op de openbare baan omdat vanaf 180à190 ik voel dat die wagen anders begint te rijden... Bij de Hyundai waar ik eerst mee reed kon ik 155 halen, maar vanaf 110 op de snelweg kon je al probleemloos wat lodderen met je stuur zonder dat die wagen ook maar een andere richting uit ging. Hij kàn dus snelheid halen, maar het is onverantwoord.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat ben jij een kansloze heikneuter zegJe weet dat tegenwoordig zo'n beetje iedere middenklasse auto 180 haalt? En met een snelle auto moet je dus ALTIJD gassen...kom op zeg. Ik hoop voor je dat je een troll bent.
In de spits hoef je idd niet te proberen harder te rijden als wat toegestaan is. Heeft ook geen nut, gas geven,remmen,gas geven, remmen. Hard remmen hoef ik ook nooit te doen ik zie het wel aankomen en ik hou altijd afstand. Maar 300 meter van te voren naar links gaan op de cc zodat ze hun snelheid niet hoeven aan te passen om een vrachtwagen in halen haal ik zonder pardon rechts is.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:36 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nou, ik zal er rekening mee houden, maar op het moment dat iemand in een drukke spits toch veel te hard rijdt, heeft ie ook gewoon pech. Moet je geen 140 rijden waar het niet kan, dan hoef je ook niet hard te remmen. Is de weg bijna leeg, prima, maar in een drukke spits op een knooppunt veel te hard rijden vind ik gewoon aso.
Nee maar je moet ze tellen die het wel doen...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:28 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
In de spits hoef je idd niet te proberen harder te rijden als wat toegestaan is. Heeft ook geen nut, gas geven,remmen,gas geven, remmen. Hard remmen hoef ik ook nooit te doen ik zie het wel aankomen en ik hou altijd afstand. Maar 300 meter van te voren naar links gaan op de cc zodat ze hun snelheid niet hoeven aan te passen om een vrachtwagen in halen haal ik zonder pardon rechts is.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:30 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nee maar je moet ze tellen die het wel doen...
proberen
Er stond al proberen in de zin, volgens jou proberen ze het dus te proberen?quote:
Zegt een feyenoorderquote:Op woensdag 15 juli 2009 19:56 schreef Ruud het volgende:
[..]
Ik heb trouwens geen kanker en ben ook geen debiel.
ik weet niet voor welke club jij bent en dat maakt ook eigenlijk niet uit. Maar wie hier de debiel is is wel duidelijk.quote:
Was dat in beide gevallen met staandehouding of echt geflitst? En bij welke snelheden was dat?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ook inderdaad.
En nog 3 van rond de 30 euro en eentje van 60 euro ofzo ( wegens inhalen over een verdrijvingsvlak).
Maar ja, was mijn eigen schuld ook.
Nee, dat zou betekenen dat hij/zij volgens de flitser of agent 6 KM/u te hard heeft gereden. Je mag er vanuit gaan dat dat dus ook de ge-ëikte snelheid is geweest. Wat er op dat moment precies op de teller gestaan zal hebben hangt natuurlijk van die teller af...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan reed je volgens hem dus 10 geeikte kilometers te hard. Op je teller waarschijnlijk 15. Ik geloof er ook niks van.
Vandaar dat ik vorige week nog twee boetes voor welgeteld 4 en 6 kilometer te hard rijden op tafel zag liggen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:54 schreef Agorias het volgende:
Als je op een 80-km weg rijdt kan je MAKKELIJK op de teller 90 gaan rijden, zonder bang te zijn voor een prentrekening houdende met afwijking en mogelijke correctie rijd je dan 83 ofzo
.
Ook onzin, als ik indruk op je wil maken laat ik m'n broek wel zakkenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:22 schreef Maeghan het volgende:
Volgens mij heeft Epibreren gewoon gelijk.
Gezien het aantal mannen wat opeens harder gaat rijden als ik ze inhaal (blonde vrouw in een klein autootje, dat kan natuurlijk niet)...
Op driebaans wegen word je gewoon gedwongen om rechts in te halen bij huismoedersquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:59 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Driebaans snelwegen worden ongelofelijk misbruikt. Ik vind dat onnodig rechts rijden even zwaar bestraft moet worden als rechts inhalen.
Eigenlijk was die persoon op de tweede baan dus fout. Op driebaans wegen zie je een apart soort rijgedrag ontstaan. Veel mensen zien de meest rechtse strook als "alleen voor vrachtwagens" en blijven dus maar continu in het midden rijden. Of ze zijn gewoon zo slechts dat ze maar in het midden gaan rijden omdat ze dan de minste kans hebben om de vangrail te raken.
Geflitst, ergens in de buurt van 's Gravendeel. Ik reed 3 kilometer te hard waar je 50 mocht. De hele weg mocht je 80 en ik had m'n auto (milieuvriendelijk) uit laten rollen bij het bordje 50 waardoor ik dus met een topsnelheid van 53 een verlaten kruispunt oversjeesde.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Was dat in beide gevallen met staandehouding of echt geflitst? En bij welke snelheden was dat?
Flitsservice liegt namelijk niet en mijn eigen ervaringen wijzen daarnaast ook niet anders uit... Rij regelmatig door actieve trajectcontroles, steevast 10 KM/u hoger op de teller dan is toegestaan en nooit bekeuringen. Op 1 keer na en toen was het er dus één van 4 KM/u te hard
Ja, dat weet ik natuurlijk niet meer.quote:Nee, dat zou betekenen dat hij/zij volgens de flitser of agent 6 KM/u te hard heeft gereden. Je mag er vanuit gaan dat dat dus ook de ge-ëikte snelheid is geweest. Wat er op dat moment precies op de teller gestaan zal hebben hangt natuurlijk van die teller af...
Dat was het dus niet =Pquote:[edit]
Oh, wat ook nog zou kunnen is dat het om snelheden van boven de 120 KM/u gaat. Er wordt vanaf 100KM/u namelijk geen 3 KM/u gecorrigeerd, maar 3%; wanneer je dan geflitst wordt met 127 KM/u, kom je wél uit op 123,19 = 3 KM/u te hard
Ik vind het ook onzin dat ze dat doen, maar ze doen het wel. Gebeurt me ongeveer twee keer per week denk ik, dus behoorlijk regelmatig.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:55 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Ook onzin, als ik indruk op je wil maken laat ik m'n broek wel zakken
Dat soort mensen halen hun rijbewijs met Douwe Egberts Koffiepunten en 5 euro portokosten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:39 schreef Athmozz het volgende:
[..]
de hardrijder zal waarschijnlijk (gemiddeld gezien dan) iemand zijn die er een sneller levensritme op nahoudt en een minder rustig persoon is. Ergeren aan mensen die "te snel rijden" heb je niet zo vaak, omgekeerd eerder, dus dat verklaart natuurlijk veel hierover.
Gisteren had ik zo'n muts die om 9u 's avonds (dus buiten de spits) 90 op het linkervak van de snelweg aan het rijden was. En dan worden ze nog kwaad als je seint & er na een halve km alsnog rechts voorbij gaat (dan nog over het eerste vak, want op het 2de zat ook zo'n klevend fossiel). Serieus; waar haalt dat slag zijn rijbewijs?
Waar halen ze het vandaan..................quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:33 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Geflitst, ergens in de buurt van 's Gravendeel. Ik reed 3 kilometer te hard waar je 50 mocht. De hele weg mocht je 80 en ik had m'n auto (milieuvriendelijk) uit laten rollen bij het bordje 50 waardoor ik dus met een topsnelheid van 53 een verlaten kruispunt oversjeesde.
[..]
Ja, dat weet ik natuurlijk niet meer.
[..]
Dat was het dus niet =P
En met je snelle auto moet je dan ook altijd veel te hard rijden en bekeuringen incasseren enzoquote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:23 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Dat een wagen 180 haalt zegt niet dat je er ook veilig 180 mee kan... Een clio'tje zal in sommige motorisaties ook wel 180 kunnen, maar als je dat doet ben je gewoon gek omdat de stabiliteit van die wagens dan compleet weg is. Mijn wagen haalt rond de 210 normaal gezien, wat ik er nooit mee zal rijden op de openbare baan omdat vanaf 180à190 ik voel dat die wagen anders begint te rijden... Bij de Hyundai waar ik eerst mee reed kon ik 155 halen, maar vanaf 110 op de snelweg kon je al probleemloos wat lodderen met je stuur zonder dat die wagen ook maar een andere richting uit ging. Hij kàn dus snelheid halen, maar het is onverantwoord.
Waar lees je dat nu weer danquote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:07 schreef Agorias het volgende:
maar ik ben blij dat jullie het er mee eens zijn dat ik gelijk heb.
Ik rij iedere dag door een trajectcontrole (A12 Arnhem). Iedereen rijdt daar exact 105quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Was dat in beide gevallen met staandehouding of echt geflitst? En bij welke snelheden was dat?
Flitsservice liegt namelijk niet en mijn eigen ervaringen wijzen daarnaast ook niet anders uit... Rij regelmatig door actieve trajectcontroles, steevast 10 KM/u hoger op de teller dan is toegestaan en nooit bekeuringen. Op 1 keer na en toen was het er dus één van 4 KM/u te hard
[..]
als je het af en toe gebruikt dan kan ik daar in inkomen. Ik ken echter genoeg mensen die met wagens met 250 of meer pk zitten, maar die hun motor nooit boven de 2000 toeren laten uitkomen, die nooit sneller dan 10 seconden de 100 opzoeken & die nooit meer dan 110 rijden.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En met je snelle auto moet je dan ook altijd veel te hard rijden en bekeuringen incasseren enzoWat denk je nu zelf?
Dat is knap. In Nederland haal je dat zeker niet met de mobiele flitsers en lasers. Ik rij weinig in de randstad maar word toch iedere 10.000km wel een keer geflitst op de a12.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:37 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als je het af en toe gebruikt dan kan ik daar in inkomen. Ik ken echter genoeg mensen die met wagens met 250 of meer pk zitten, maar die hun motor nooit boven de 2000 toeren laten uitkomen, die nooit sneller dan 10 seconden de 100 opzoeken & die nooit meer dan 110 rijden.
Waarom koop je dan zo'n zware bak? Dat is toch gewoon belachelijk? Koop dan eentje met een lichtere motor die een stuk milieuvriendelijker is; je kan er dezelfde rijstijl in aanhouden dan die die ze nu hebben...
Daarbij; snel rijden & bekeuringen incasseren is 2. Ik rij vrij veel km te snel (zo'n 30.000 per jaar vermoed ik), en ik ben nog nooit gepakt door een flitser. Gewoon weten waar het kan(en in vlaanderen staan ze genoeg te flitsen
)
Is daar trajectcontrole???quote:Op zondag 19 juli 2009 16:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik rij iedere dag door een trajectcontrole (A12 Arnhem). Iedereen rijdt daar exact 105Eigenlijk maakt die trajecontrole het alleen maar gevaarlijker, mensen kijken meer op hun teller dan naar de weg. Ik zet hem meestal vast op 105 km/u, maar toch moet je dan nog vaak genoeg afremmen, gas geven en inhalen enzo.
quote:Op zondag 19 juli 2009 18:08 schreef Marco001 het volgende:
Doen jullie toch iets verkeerd..
C.a 40.000 km per jaar en nog maar 1 boete in 2 jaar tijd.. voor 3 km/h te hard..
En over het algemeen rij ik 70-80 waar je 50 mag(mits het kan) en buiten de bebouwde kom ook 10-20 te hard.
je mag me vertellen waar die camera's staanquote:Op zondag 19 juli 2009 16:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik rij iedere dag door een trajectcontrole (A12 Arnhem). Iedereen rijdt daar exact 105Eigenlijk maakt die trajecontrole het alleen maar gevaarlijker, mensen kijken meer op hun teller dan naar de weg. Ik zet hem meestal vast op 105 km/u, maar toch moet je dan nog vaak genoeg afremmen, gas geven en inhalen enzo.
kwestie van tijd.quote:Op zondag 19 juli 2009 21:34 schreef triple_A het volgende:
vanavond weer zo'n figuur voor me gehad die met 60km/u de A2 op ging![]()
serieus, ga eens dood.
Waarschijnlijk een beetje wel ja. Niet veel, maar misschien wel net genoeg voor zo'n pisbekeuring van een paar euro.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja beide kanten op, rondweg Arnhem bij Velperbroek. Te hard gereden?
Hangen onder de borden. overigens staan er ook hele grote borden met "TRAJECTCONTROLE" erop.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:30 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
je mag me vertellen waar die camera's staan
90! Dat is nog hard man, ik zat daarstraks achter een mongool die met 70 invoegde :| dat was echt scary, ik zag zo dat bord einde vluchtstrook steeds dichterbij komen en ik kon niet invoegen en inhalen vanwege het verkeer wat er aankwam, en die rasmongool voegde op het laatste moment met 70 in dus. Man man man, dan schijt je echt alle kleuren strontquote:Op donderdag 16 juli 2009 08:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik neem aan dat je bumperkleeft TS? Dat soort mensen irriteer ik door EXACT de snelheid te rijden of in het geval van 1-baans waar niet ingehaald kan worden..iets zachter...
verkeerd gerekend? Ik denk heel simpel: 180km / u = 180.000 meter per uur = 500 meter per seconde. (180.000 gedeeld door 360 )quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:41 schreef bluebit het volgende:
[..]
dan ben je wel heel traag. 180KM p/u delen door 3.6 = 50 meter per seconde.
bij een snelheid van 500 meter per seconde in een auto, is je remweg, denk ik, de minste van je problemen.
volgens alle remweg tabellen is de remweg van een gemiddelde auto ongeveer 130 meter bij een snelheid van 180. Er van uitgaande dat jij pas na een halve kilometer reageert is jouw remweg 630 meter. De anderen staan na 180 meter stil.
ik hoop dat jij nooit achter mij rijdt.
Ja, verkeerd gerekend. Er zitten geen 360 seconden in een uur....dat moeten er 3600 zijn.quote:Op maandag 20 juli 2009 08:54 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
verkeerd gerekend? Ik denk heel simpel: 180km / u = 180.000 meter per uur = 500 meter per seconde. (180.000 gedeeld door 360 )
quote:Op maandag 20 juli 2009 09:23 schreef bluebit het volgende:
[..]
Ja, verkeerd gerekend. Er zitten geen 360 seconden in een uur....dat moeten er 3600 zijn.
Ik merk juist vaak dat ze tegen de kont van een vrachtwagen rijden en dan pas naar links gaan. Doodsbenauwd krijg ik het daarvan, want sommigen denken dat het veilig is eerst te remmen tot de snelheid van de vrachtwagen en dan naar links te gaan, omdat ze twijfelen of ze wel of niet naar links kunnen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
En de Nederlanders gaan al 500 meter voordat ze een vrachtwagen willen inhalen naar links. Bang dat ze van cc af moeten.
Dat ja.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:17 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik merk juist vaak dat ze tegen de kont van een vrachtwagen rijden en dan pas naar links gaan. Doodsbenauwd krijg ik het daarvan, want sommigen denken dat het veilig is eerst te remmen tot de snelheid van de vrachtwagen en dan naar links te gaan, omdat ze twijfelen of ze wel of niet naar links kunnen.
ik heb hetzelfde meegemaakt.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:34 schreef BlackStar2k het volgende:
[..]
90! Dat is nog hard man, ik zat daarstraks achter een mongool die met 70 invoegde :| dat was echt scary, ik zag zo dat bord einde vluchtstrook steeds dichterbij komen en ik kon niet invoegen en inhalen vanwege het verkeer wat er aankwam, en die rasmongool voegde op het laatste moment met 70 in dus. Man man man, dan schijt je echt alle kleuren stront
Heb je geen rem in je auto dan? Het is misschien niet ideaal, maar je had natuurlijk ook minder gas kunnen geven en kunnen invoegen achter die vrachtwagen.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:47 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
ik heb hetzelfde meegemaakt.
ik reed achter een zakkenwasser die uiteindelijk met 70 invoegde. ik kon geen kant op omdat er geen vluchtstrook was (door wegwerkzaamheden) en naast mij reed inmiddels een trucker+oplegger...
ik had het geluk dat die vrachtwagen op kon schuiven naar de linker rijstrook anders had ik kennis gemaakt met de betonnen omheining
de invoegstrook was kort. het had makkelijk gepast wanneer die auto voor me met 90 had ingevoegd. daar reken je ook op, vandaar dat ik voor de vrachtwagen wildequote:Op maandag 20 juli 2009 19:53 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Heb je geen rem in je auto dan? Het is misschien niet ideaal, maar je had natuurlijk ook minder gas kunnen geven en kunnen invoegen achter die vrachtwagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |