abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:38:44 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_71001055
Ik ben een beetje uit mijn voegen gegroeid de laatste jaren. Tijd dus om daar eens iets aan te doen dacht ik zo. In tegenstelling tot de meeste Nederlanders doe ik mijn goede voornemens altijd in de zomer en niet rond oud & nieuw....

Ik heb besloten dat het tijd wordt om wat te gaan trainen. Maar wat?

Laat ik beginnen met de doelstellingen:
  • Gewicht verliezen. Ik ben 1,76 en weeg ca. 90-93 kg. Er mag dus wel een kilo of 15 van af
  • Conditie opdoen.
  • Gewoon wat fitter in vel zitten.

De plekken waar het vet zich ophoopt is voornamelijk in de taille/buik zone.

Waar zat ik aan te denken? Hardlopen, fietsen, fitnessen? Iets in die geest.

Iemand tips wat ik kan doen? En iets van een schema om te volgen?
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 15 juli 2009 @ 14:45:02 #2
    254498 Druktemaker
    Donateur Asielactie 2009
    pi_71001327
    Normaal gaan eten, en al die dingen die je opnoemt qua sport zijn prima voor een betere conditie.
    She might forget you, her pussy wont.
      woensdag 15 juli 2009 @ 14:46:52 #3
    65960 sanger
    pi_71001396
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 14:45 schreef Druktemaker het volgende:
    Normaal gaan eten, en al die dingen die je opnoemt qua sport zijn prima voor een betere conditie.
    En wie zegt dat ik nu niet normaal eet
    Everything you want is on the other side of fear.
      woensdag 15 juli 2009 @ 14:47:16 #4
    254498 Druktemaker
    Donateur Asielactie 2009
    pi_71001413
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 14:46 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoe kan je anders te dik zijn?
      woensdag 15 juli 2009 @ 14:48:02 #5
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_71001443
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 14:46 schreef sanger het volgende:

[..]

Omdat die ophoping niet uit de lucht komt vallen misschien?
      woensdag 15 juli 2009 @ 14:48:07 #6
    65960 sanger
    pi_71001447
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 14:47 schreef Druktemaker het volgende:

[..]

Hoe kan je anders te dik zijn?
    Wellicht omdat ik er aanleg voor heb en een zittend beroep heb.
      woensdag 15 juli 2009 @ 14:49:14 #7
    162670 DoimeN
    Nee, het boeit me niets!
    pi_71001486
    Je stofwisseling moet omhoog met daarnaast nog wat cardio.

Eet 7x per dag dat houdt de stofwisseling hoog. Er zijn genoeg schema's te vinden op het internet.Geen vette dingen uiteraard en veel water. Blijf wel genoeg eten want anders zit er ook geen vooruit gang in. Sport 3 a 4 x in de week een uurtje.

Het beste is om met een hartslagmeter te gaan rijden en dan tussen de 60% en de 70% van je kunnen rijden. Hierdoor wordt je niet moe, en dit is het beste vetverbrandingstempo.

Wissel de beoefende sporten wel af anders treed er gewenning op.
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
      woensdag 15 juli 2009 @ 14:52:45 #8
    65960 sanger
    pi_71001624
    Enige ongezonde aan mijn etenspatroon is dat ik over het algemeen niet ontbijt, maar tegen een uur of 10 een appel of banaan neem. Voor de lunch 3-4 boterhammen (zo rond 14:00) en 's avonds een warm prakje.
      woensdag 15 juli 2009 @ 14:55:10 #9
    65960 sanger
    pi_71001717
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 14:49 schreef DoimeN het volgende:

Eet 7x per dag dat houdt de stofwisseling hoog. Er zijn genoeg schema's te vinden op het internet.Geen vette dingen uiteraard en veel water. Blijf wel genoeg eten want anders zit er ook geen vooruit gang in. Sport 3 a 4 x in de week een uurtje.

Het beste is om met een hartslagmeter te gaan rijden en dan tussen de 60% en de 70% van je kunnen rijden. Hierdoor wordt je niet moe, en dit is het beste vetverbrandingstempo.

Wissel de beoefende sporten wel af anders treed er gewenning op.
    Wow, voor 3 a 4 uur per week heb ik echt geen tijd ben ik bang. Zou al blij zijn als ik een uurtje of twee in een week vrij zou kunnen maken.
      woensdag 15 juli 2009 @ 14:56:11 #10
    254498 Druktemaker
    Donateur Asielactie 2009
    pi_71001764
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 14:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Wellicht omdat ik er aanleg voor heb en een zittend beroep heb.
    Right
    pi_71001823
    ga squashen,
    is maar 45 minuten, maar je zweet alles er lekker uit.

en in het weekend een uurtje hardlopen, wel een beetje een stevig tempo huden, anders sjok je maar wat rond, schiet je niks mee op.
      woensdag 15 juli 2009 @ 15:08:55 #12
    262424 YeahYeahYeah
    Heads will roll
    pi_71002226
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 14:49 schreef DoimeN het volgende:

Wat hij zegt idd!

Zorg dat je stofwisseling hoog blijft door gedurende de dag kleine maaltijden te eten, liefst 6 á 7 per dag! Daarnaast veel water drinken, groene thee is ook een aanrader (bevordert de stofwisseling weer).

Daarnaast kan het zeker geen kwaad om wat aan krachttraining te doen. Laat je goed informeren bij een sportschool, en begin bij het begin! Meer spiermassa betekent wel dat je in kilo's minder snel afvalt, maar tegelijkertijd worden voedingsstoffen die binnenkomen gebruikt om je spiermassa te onderhouden, en wordt het niet opgeslagen als vet -> je vetpercentage neemt af Succes
    pi_71002346
    Hoe zit dat toch met die 60/70% van je max hartslag eigenlijk? Ikzelf doe gewoon altijd tot ik flink zweet, als ik 60/70% moet trainen voel ik me zo mwa, alsof je maar half werk verzet. Ik loop liever 20 min lekker door dan 20 min een beetje versneld wandelen, dan lijkt het alsof het geen nut heeft.
    pi_71002449
    Als het kan gewoon elke dag naar je werk gaan op de fiets. Dan heb je zo 5 uur aan beweging te pakken.

Heb ik 9 jaar lang gedaan.
    Existing in dimensions of addictive obsession
    Your script will run short of ideas
    The story will soon end itself
    People to trust come short in number
      woensdag 15 juli 2009 @ 15:32:13 #15
    65960 sanger
    pi_71003007
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 14:56 schreef Druktemaker het volgende:

[..]

Right
    Wat? Ik heb gewoon weinig tot geen lichamelijke beweging op het werk. Toen ik nog wekelijks aan sport deed had ik nergens last van en leefde ik ongezonder dan nu
      woensdag 15 juli 2009 @ 15:43:37 #16
    65960 sanger
    pi_71003420
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 15:15 schreef Feitosa het volgende:
    Als het kan gewoon elke dag naar je werk gaan op de fiets. Dan heb je zo 5 uur aan beweging te pakken.

Heb ik 9 jaar lang gedaan.
    Dan haal ik die 5 uur nog wel op 1 dag. Dat is helaas geen optie.
      woensdag 15 juli 2009 @ 15:44:59 #17
    65960 sanger
    pi_71003481
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 14:58 schreef Soohr het volgende:
    ga squashen,
    is maar 45 minuten, maar je zweet alles er lekker uit.

en in het weekend een uurtje hardlopen, wel een beetje een stevig tempo huden, anders sjok je maar wat rond, schiet je niks mee op.
    Squash is wel een goede optie inderdaad Eens kijken hier in de omgeving.
      woensdag 15 juli 2009 @ 16:01:33 #18
    262424 YeahYeahYeah
    Heads will roll
    pi_71004043
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 15:12 schreef boskameel het volgende:
    Hoe zit dat toch met die 60/70% van je max hartslag eigenlijk? Ikzelf doe gewoon altijd tot ik flink zweet, als ik 60/70% moet trainen voel ik me zo mwa, alsof je maar half werk verzet. Ik loop liever 20 min lekker door dan 20 min een beetje versneld wandelen, dan lijkt het alsof het geen nut heeft.
    Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe het precies zit, maar volgens mij is het iets in deze richting: De bedoeling is dat het vet dat in de vetcellen zit opgeslagen, wordt verbrand -> dan val je af.

Nu is volgens mij het punt dat als je traint, worden zowel de opgeslagen vetten, als de andere bouwstoffen (eiwitten, koolhydraten) verbrand.

Doe je dit op vol vermogen, dan verbrand je naast de overtollige vetten tevens nog een heleboel van de andere bouwstoffen. Als je echter minder intensief traint (dus idd die 60-70% hartslag), dan verbrand je grofweg evenveel vetten, maar minder van de eiwitten en koolhydraten. En die laatste zijn weer nodig voor je lichaamsonderhoud (spieropbouw bijv.). Je traint dus effectiever op je vetmassa, als je niet voluit gaat.

Iemand die het beter kan uitleggen?
    pi_71004700
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 14:55 schreef sanger het volgende:

[..]

Wow, voor 3 a 4 uur per week heb ik echt geen tijd ben ik bang. Zou al blij zijn als ik een uurtje of twee in een week vrij zou kunnen maken.
    Dan moet je heel erg op je voeding gaan snijden. 3-4uur per week zou toch wel te doen moeten zijn? Savonds naar de sportschool fietsen, sporten, terug fietsen en je hebt al bijna 2uur.
    hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
    pi_71005068
    Er zijn al topics over dit onderwerp: voor mensen die een paar kilootjes kwijt willen is er de Slank-reeks en voor mensen met overgewicht is er de Dieetclub. Ga daar eens kijken, daar zitten allemaal mensen die ervaring hebben met dit soort dingen.
    Are you pondering what I'm pondering?
      woensdag 15 juli 2009 @ 16:31:49 #21
    65960 sanger
    pi_71005135
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 16:19 schreef stFz het volgende:

[..]

Dan moet je heel erg op je voeding gaan snijden. 3-4uur per week zou toch wel te doen moeten zijn? Savonds naar de sportschool fietsen, sporten, terug fietsen en je hebt al bijna 2uur.
    Hmm, je kunt natuurlijk het fietsen van en naar de sportschool meerekenen. Dan is het in ieder geval beter te doen.

Voor het sporten zelf kan ik hooguit 2x een uurtje inplannen. Studie, werk en gezin zijn ook wel belangrijk op zicht namelijk
      woensdag 15 juli 2009 @ 16:32:28 #22
    65960 sanger
    pi_71005159
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 16:29 schreef Mini_rulez het volgende:
    Er zijn al topics over dit onderwerp: voor mensen die een paar kilootjes kwijt willen is er de Slank-reeks en voor mensen met overgewicht is er de Dieetclub. Ga daar eens kijken, daar zitten allemaal mensen die ervaring hebben met dit soort dingen.
    Kon zo 1 2 3 niets vinden, maar zal eens zoeken.
    pi_71005184
    Are you pondering what I'm pondering?
      woensdag 15 juli 2009 @ 16:46:32 #24
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_71005626
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 16:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Hmm, je kunt natuurlijk het fietsen van en naar de sportschool meerekenen. Dan is het in ieder geval beter te doen.

Voor het sporten zelf kan ik hooguit 2x een uurtje inplannen. Studie, werk en gezin zijn ook wel belangrijk op zicht namelijk
    Je gezin vindt het ook fijn als je geen dikkerd zonder energie bent. Als je niet sport en daardoor niks kan doen omdat je altijd luseloos en moe bent kan je wel "tijd" besteden met ze, maar dat schiet alsnog niet op. Dus: ga in elk geval gewichtheffen en dan niet met apparaten maar met losse gewichten. Squats, deadlifts en bench presses zijn de belangrijkste drie oefeningen. Met die drie heb je je hele lichaam te pakken. Daarnaast nog cardio erbij en je krijgt een strakker lichaam en meer energie waardoor je vriendin/vrouw je aantrekkelijker vindt, wat beter is voor je gezinsleven.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
      woensdag 15 juli 2009 @ 17:48:53 #25
    65960 sanger
    pi_71007864
    quote:
    Dank je
      woensdag 15 juli 2009 @ 17:53:04 #26
    65960 sanger
    pi_71007995
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 16:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je gezin vindt het ook fijn als je geen dikkerd zonder energie bent. Als je niet sport en daardoor niks kan doen omdat je altijd luseloos en moe bent kan je wel "tijd" besteden met ze, maar dat schiet alsnog niet op. Dus: ga in elk geval gewichtheffen en dan niet met apparaten maar met losse gewichten. Squats, deadlifts en bench presses zijn de belangrijkste drie oefeningen. Met die drie heb je je hele lichaam te pakken. Daarnaast nog cardio erbij en je krijgt een strakker lichaam en meer energie waardoor je vriendin/vrouw je aantrekkelijker vindt, wat beter is voor je gezinsleven.
    Ik zeg dat ik wat steviger gebouwd ben, en ik er wordt gesteld dat ik ongezond eet.

Ik zeg dat ik wat lekkerder in mijn vel wil zitten, en er wordt gesteld dat ik een dikkerd zonder energie ben.

Dit zijn inderdaad vrij eenvoudige oefeningen, die ik nog wel ken uit mijn sportieve verleden Eens kijken of squaten nog lukt, de rest zal geen probleem zijn.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')