Het moet toch niet veel gekker worden met die snorrendragers.quote:China eist excuses Turkije na opmerking genocide Oeigoeren
Gepubliceerd: 15 juli 2009 10:50 | Gewijzigd: 15 juli 2009 12:07
Door onze correspondent
Shanghai, 15 juli. China eist van de Turkse premier Recep Tayyib Erdogan dat hij zijn excuses aanbiedt voor de aantijging dat er in de Chinese stad Urumqi genocide op de islamitische Oeigoeren is gepleegd.
De autoriteiten in Peking hebben gisteren een speciale gezant naar Ankara gestuurd om de Turkse regering rechtstreeks te informeren over de toedracht van de etnische rellen en het feit dat er meer Han-Chinese dan Oeigoerse inwoners zijn omgekomen.
Erdogan zei vorige week dat „de incidenten in Urumqi, simpel gesteld, neerkomen op genocide.” Feit is dat demonstrerende Oeigoeren insloegen op Han-Chineze omstanders en winkeliers en dat daarbij zeker 137 Han-Chinezen werden gedood. In daarop volgende wraakacties kwamen 46 Oeigoeren om het leven.
Het islamitische Turkije deelt taal en religie met de Oeigoeren. Turkse nationalisten zien de Chinese provincie Xinjiang als de uiterst oostelijke grens van de Turkse etniciteit. In Turkije wonen duizenden Oeigoerse immigranten.
Volgens een woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken zijn de opmerkingen van Erdogan ,,onverantwoordelijk’’ en ,,op niets gebaseerd.’’ China heeft nog niet gedreigd met maatregelen als Erdogan geen excuses aanbiedt. De totale waarde van de relatief bescheidne handel tussen China en Turkije bedroeg in 2008 17 miljard dollar. In Peking wordt verwacht dat de Chinese topdiplomaat de Turkse premier snel op andere gedachten zal brengen.
Peking heeft intussen ook alle Chinese bedrijven en onderdanen in het Midden-Oosten en Noord- Afrika gewaarschuwd de nodige maatregelen te nemen ter bescherming tegen mogelijke aanslagen van Al-Qaeda of aanverwante organisaties. Al-Qaeda heeft aangekondigd de Oeigoeren die vorige week zondag werden gedood in de provincie Xinjiang (Nieuwe Gebieden) gewroken zullen worden.
Volgens het Arabische tv-station Al-Jazeera heeft de Britse risico-analyse en inlichtingenfirma Stirling Assynt bekend gemaakt dat er sprake zou zijn van een „verhoogd risico” voor Chinese onderdanen en bedrijven in de moslimwereld.
Volgens Stirling Assynt wil „Al -Qaeda geen nieuw front openen tegen China”. In Noord-Afrika en het Midden-Oosten zijn meer dan 300.000 Chinezen werkzaam in de energiesector en aanverwante projecten. In Pakistan en Nigeria zijn het afgelopen jaar Chinese konvooien aangevallen en sindsdien worden de Chinezen beveiligd door particuliere bedrijven.
(Bron: nrc.nl)
vergeet niet dat die info uit chinese hand komt he. Die zorgen er wel voor dat de echte cijfers een beetje worden verbloemd. Zou me niets verbazen indien er 46 han-chinesen dood zijn en 186 oeigoeren.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Sinds wanneer zijn 46 Oeigoerse slachtoffers reden om het "genocide" te noemen? Ik vind een "buslading" Oeigoeren toch geen volkerenmoord te noemen. Maar het zal wel aan mij liggen![]()
Oh, en inderdaad frappant dat Turkije dit zegt m.b.t. hun Armeense verleden *kuch*
Ach de Chinese media vertrouw ik ook voor geen meter, maar het is wel een van de enige bronnen die ik aan kan halen, aangezien ze daar toch alles censureren. Evengoed versta ik onder Genocide aardig wat meer slachtoffers dan wat er genoemd word.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:21 schreef pisnicht het volgende:
[..]
vergeet niet dat die info uit chinese hand komt he. Die zorgen er wel voor dat de echte cijfers een beetje worden verbloemd. Zou me niets verbazen indien er 46 han-chinesen dood zijn en 186 oeigoeren.
I second that.quote:
Wat is er dan precies zo pro-EU aan iets genocide noemen?quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat "en dat wil dan bij de EU!" gejank van sommige Islamofoben ook altijd.
Wat is er dan precies zo anti-EU aan iets genocide noemen?
Nee, het gebrek aan institutionele zelfreflectie, dat is nogal 'anti-EU'.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
Omdat het islamitische gejank is om direct het woord "genocide" te gebruiken als er ergens een paar dooie moslims te betreuren zijn. En kijk dan eens naar onze staatssecretaris Al Bayrak die in haar broek plast als een journalist vraagt naar de turkse genocide in armeniė en zich in alle mogelijke bochten wringt om zich er tussenuit te praten zonder dat woord te hoeven gebruikenquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zie de Armeense kwestie - zeer pro EU dus.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:58 schreef qonmann het volgende:
[..]
Wat is er dan precies zo pro-EU aan iets genocide noemen?
(we hebben het over nog geen 200 doden)
Ik wist ook te voorspellen dat toen ik mijn "eu-opmerking" plaatste daarop commentaar zou komen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:59 schreef Flashwin het volgende:
Heb toch 3 opmerkingen in dit topic weten te voorspellen.
Wat is dat nou weer voor achterlijke vraag....quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:58 schreef qonmann het volgende:
[..]
Wat is er dan precies zo pro-EU aan iets genocide noemen?
(we hebben het over nog geen 200 doden)
Ik heb het even verbeterd.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zie de Armeense kwestie genocide - zeer pro EU dus.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:00 schreef buachaille het volgende:
onze staatssecretaris Al Bayrak die in haar broek plast
Ja, daar zijn landen als Griekenland en Italie ook echt fantastisch inquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, het gebrek aan institutionele zelfreflectie,
Ow, ik kies nu ineens partij.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb het even verbeterd.
Maar dat jij, weer geheel toevallig langs religieuze lijnen partij kiest verbaast al niet meer
Hoe zou dat toch komen he?quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:59 schreef Flashwin het volgende:
Heb toch 3 opmerkingen in dit topic weten te voorspellen.
Nee, jouw reacties zijn niet voorspelbaarquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb het even verbeterd.
Maar dat jij, weer geheel toevallig langs religieuze lijnen partij kiest verbaast al niet meer
Het is toch een ongelooflijk domme opmerking...of ontken je dat ?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor achterlijke vraag..... Ik zeg nergens dat het pro-EU is.
Ik vroeg mij alleen af wat de link tussen de EU en iets genocide noemen is
Jullie beginnen met je "dat wil dan bij de EU". Leg dan ook ff uit waarom precies.. Wel zo gepast bij zo'n ongekende dooddoener.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, jouw reacties zijn niet voorspelbaar!!!!
Kom op zeg, je bent haast nog erger dan de TS.
Dus??quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, daar zijn landen als Griekenland en Italie ook echt fantastisch in.
Blijkbaar is 't niet zo vanzelfsprekend voor sommigen. Maargoed, hier word wel weer een bash-topic van gecreėerd.quote:
Niet haastquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, jouw reacties zijn niet voorspelbaar!!!!
Kom op zeg, je bent haast nog erger dan de TS.
Dus als er 200 mensen vermoord worden, dan moet men maar zwijgen. Als het er 10.000 zijn, dan pas mag je gaan praten.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Blijkbaar is 't niet zo vanzelfsprekend voor sommigen. Maargoed, hier word wel weer een bash-topic van gecreėerd.
Verder, hoe kan je in godsnaam dit gedrag van Turkije goedpraten? Het zijn idd nog niet eens 200 personen en dan zo de relaties op 't spel zetten met China. Wil iemand hier zo'n idioot backward-minded land in de EU hebben? Lijkt me niet toch..
Nee, maar het is wel handig om je woorden zorgvuldig te kiezen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus als er 200 mensen vermoord worden, dan moet men maar zwijgen. Als het er 10.000 zijn, dan pas mag je gaan praten.
Nee, maar het genocide noemen is ronduit dwaas. Of kan jij wel 200 doden door rellen volkenmoord noemen?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus als er 200 mensen vermoord worden, dan moet men maar zwijgen. Als het er 10.000 zijn, dan pas mag je gaan praten.
Turkije is wel het laatste land dat genocide in de mond mag nemen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Juist niet, gewoon zwaar aanzetten die hap. Anders krijgt het geen aandacht. Lekker overdrijven, zoals we hier ook doen met de lokale problematiek.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel handig om je woorden zorgvuldig te kiezen.
Exact, en dan hun eigen "Armeense geschiedenis". Ze mogen eerst wel 's in eigen geschiedenisboeken gaan kijken voor ze anderen bekritiseren.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Denk je?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach je bent het alweer aan het goedpraten..quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Juist niet, gewoon zwaar aanzetten die hap. Anders krijgt het geen aandacht. Lekker overdrijven, zoals we hier ook doen met de lokale problematiek.
Hij gaat z'n gang maar, maar hij hoeft niet te rekenen op mijn steun in de EU, of als de Chineze kernkoppen op hem neerdalen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Juist niet, gewoon zwaar aanzetten die hap. Anders krijgt het geen aandacht. Lekker overdrijven, zoals we hier ook doen met de lokale problematiek.
Als het stelselmatig gaat worden wel ja.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, maar het genocide noemen is ronduit dwaas. Of kan jij wel 200 doden door rellen volkenmoord noemen?
Welis gehoord van het begrip: boter op je hoofd hebben?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je leeft echt in fantasialand kerel.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hij gaat z'n gang maar, maar hij hoeft niet te rekenen op mijn steun in de EU, of als de Chineze kernkoppen op hem neerdalen.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Nee, maar het genocide noemen is ronduit dwaas. Of kan jij wel 200 doden door rellen volkenmoord noemen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Genocidequote:elk van de volgende handelingen met als opzet het vernietigen, geheel dan wel gedeeltelijk, van een nationale, etnische, raciale of religieuze groepering als zodanig: 'Het vermoorden van leden van de groep; Het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; Het welbewust aan de groep opleggen van levensomstandigheden, die bedoeld zijn om de groep geheel dan wel gedeeltelijk fysiek te vernietigen; Het opleggen van maatregelen om geboortes binnen de groep te verhinderen; En het met dwang overbrengen van kinderen uit de groep naar een andere groep')
Over boter op je hoofd hebben gesproken. Uit gaan van Chinese cijfers.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welis gehoord van het begrip: boter op je hoofd hebben?
En natuurlijk voorspelbaar dat oratorisch zwakke vogeltjes als jij het ineens weer in het belachelijke trekken (Ow, je mag blijkbaar niks zeggen!), blijft immers een leuke bezigheid
, maar 200 doden kwalificeert nu eenmaal niet als een 'genocide'.
Daar zal je juist weinig over de kwestie in terugvinden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Exact, en dan hun eigen "Armeense geschiedenis". Ze mogen eerst wel 's in eigen geschiedenisboeken gaan kijken voor ze anderen bekritiseren.
Nee jij dan, deze terminologie goedpratenquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je leeft echt in fantasialand kerel.
Kun je je voorstellen dat dat niet lekker valt, bij anderen die terecht redeneren: mest je eigen stal eerst uit, voordat je het lef hebt een ander terecht te wijzen?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:10 schreef IHVK het volgende:
In principe gebruikt hij natuurlijk expres het woord genocide, omdat het juist zo omstreden is.
Dat heb je al gedaan, door het bagatelliseren van de wandaden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee jij dan, deze terminologie goedpratenEen land als dit in de EU is slechts imagoverkrachting, laat ze lekker daar blijven in hun eentje, mogen ze schreeuwen wat ze willen.
Ik ga m'n eigen glazen niet ingooien
Nog een reden, als ze niet eens volwassen genoeg zijn om hun eigen geschiedenis en fouten te erkennen hebben ze al HELEMAAL niks te zoeken in de EU.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daar zal je juist weinig over de kwestie in terugvinden.
Hoezo ik moet rekening houden met dat het 'er wel degelijk een paar miljoen kunnen zijn!' ofzo?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Over boter op je hoofd hebben gesproken. Uit gaan van Chinese cijfers.![]()
![]()
Pak eens een woordenboek, weet je het.quote:Denken dat genocide gedefinieerd wordt door specifieke aantallen.![]()
![]()
![]()
Het aantal is niet van belang: http://nl.wikipedia.org/wiki/Genocidequote:Op woensdag 15 juli 2009 14:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welis gehoord van het begrip: boter op je hoofd hebben?
En natuurlijk voorspelbaar dat oratorisch zwakke vogeltjes als jij het ineens weer in het belachelijke trekken (Ow, je mag blijkbaar niks zeggen!), blijft immers een leuke bezigheid
, maar 200 doden kwalificeert nu eenmaal niet als een 'genocide'.
toch goed ingeschat van mezelfquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:14 schreef pisnicht het volgende:
Moslim goedpraat-brigade, kom er maar in:
Welke wandaden? Wat heeft de Chinese regering van doen met deze rellen behalve het de kop in drukken? Of heeft iedereen en alles ongelijk behalve de Turkse pers?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heb je al gedaan, door het bagatelliseren van de wandaden.
Natuurlijk kan ik me dat voorstellen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kun je je voorstellen dat dat niet lekker valt, bij anderen die terecht redeneren: mest je eigen stal eerst uit, voordat je het lef hebt een ander terecht te wijzen?
Voor de gein? Denk jij dat deze kwestie pas een maand speelt ofzo? De politiek van China is gericht op het verdringen van de lokale bevolking - al jaren, net als in Tibet. Denk jij dat de Chinezen duizend doden daadwerkelijk gaan melden als duizend doden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nog een reden, als ze niet eens volwassen genoeg zijn om hun eigen geschiedenis en fouten te erkennen hebben ze al HELEMAAL niks te zoeken in de EU.
Oh en Mutant, dus jij denkt dat de Chinezen van duizenden doden voor de gein maar even 49 maken? Je kan 't ook overdrijven
Ah een naļeveling die niets weet over het beleid van China als het gaat om haar buitenste ring "regio's".quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Welke wandaden? Wat heeft de Chinese regering van doen met deze rellen behalve het de kop in drukken? Of heeft iedereen en alles ongelijk behalve de Turkse pers?roze bril?
Nee maar jij gaat van elke mug een olifant maken, je gaat er voor je eigen gemak en beargumentatie maar even van uit dat er duizenden/honderden doden gevallen zijn en dat de Chinese regering alles bij elkaar liegt. En dat Erdogan daar terecht op inspeelt door het genocide te noemen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor de gein? Denk jij dat deze kwestie pas een maand speelt ofzo? De politiek van China is gericht op het verdringen van de lokale bevolking - al jaren, net als in Tibet. Denk jij dat de Chinezen duizend doden daadwerkelijk gaan melden als duizend doden.
Er is daar meer aan de hand dan een beetje rellen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Welke wandaden? Wat heeft de Chinese regering van doen met deze rellen behalve het de kop in drukken? Of heeft iedereen en alles ongelijk behalve de Turkse pers?roze bril?
Klopt. Ik denk dat de structuraliteit een bepalende factor is.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:15 schreef vanhal het volgende:
[..]
Het aantal is niet van belang: http://nl.wikipedia.org/wiki/Genocide
Ja dat duurt nooit lang in dit soort topics..en de blinde verdediging van alles wat een moslim zegt is weer een feit.quote:
Ja jonge, ik woon op een andere planeet als jouquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah een naļeveling die niets weet over het beleid van China als het gaat om haar buitenste ring "regio's".
Ja, wat dat betreft heeft zo'n uitspraak wel effect.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:10 schreef IHVK het volgende:
[..]
Denk je?
Waarom staat Geertje dan zo hoog in de peilingen.
De Oeigoerse kwestie heeft wel extra aandacht gekregen hierdoor..
En ondertussen vinkt europa weer af: "Steken nog steeds geen hand in eigen boezem"quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:16 schreef IHVK het volgende:
Maar daar het gaat het niet om. Ik gok dat zijn doel aandacht was en dat heeft hij ruimschoots gehaald.
Ik heb geen aantallen genoemd jongeman, daar kom jij mee.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee maar jij gaat van elke mug een olifant maken, je gaat er voor je eigen gemak en beargumentatie maar even van uit dat er duizenden/honderden doden gevallen zijn en dat de Chinese regering alles bij elkaar liegt. En dat Erdogan daar terecht op inspeelt door het genocide te noemen.
Erg, erg, erg kort door de bocht![]()
Of is 't omdat je stiekem voorkeur hebt omdat het moslims zijn?
Dat ligt geheel aan de snelheid waarmee dat gebeurd. Dat er een structurele verdringing plaatsvindt is een feit. Busladingen Han-Chinezen die daar de regio "koloniseren".quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk dat de structuraliteit een bepalende factor is.
Maar als de Han 'structureel' die minderheid aan het uitroeien waren, waren ze natuurlijk al uitgestorven.
Ik heb al eerder gezegd als je terugleest dat ik de Chinese pers ook voor geen meter vertrouw, maar dat ik ook geen BETERE bronnen heb, dus klakkeloos aannemen dat het er veel en veel meer zijn is ronduit onzin. Je hebt geen idee wat er daar speelt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb geen aantallen genoemd jongeman, daar kom jij mee.Jij definieert genocide door aantallen erbij te pakken. Jij gaat er haast klakkeloos vanuit dat de Chinese cijfers kloppen. Maar ja, jij wil ook PERSE mijn achtergrond erbij betrekken - omdat je daarmee denkt dat mijn argumenten minder waard zijn.
![]()
Hoe kom je erbijquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Als Marokkanen in Slotervaart.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
Busladingen Han-Chinezen die daar de regio "koloniseren".
Partijdigheid door argumenten. Die je niet kan weerleggen, en dus verval je in ad hominems.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij
T'is gewoon altijd puur toeval dat moslims langs religieuze lijnen partij kiezen
Want hun mede-moslims staan namelijk altijd toevallig in hun recht, en de niet-moslim partij toevallig altijd niet
Maar het heeft voor de rest niks te maken met partijdigheid
Jawel, maar de islamisering van bv Bosnie noemen we ook geen genocide.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ligt geheel aan de snelheid waarmee dat gebeurd. Dat er een structurele verdringing plaatsvindt is een feit. Busladingen Han-Chinezen die daar de regio "koloniseren".
Oh sorry..quote:
Scherpquote:
Wat zeur je nu?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Partijdigheid door argumenten. Die je niet kan weerleggen, en dus verval je in ad hominems.
Ik ontken nergens dat Turkije geen genocide op z'n geweten heeft.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:05 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het is toch een ongelooflijk domme opmerking...of ontken je dat ?
Je hebt zelf de Armeense genocide op je geweten ..en dan beschuldig je iemand anders van genocide ( met nog geen 200 doden)
Nog wat van dit soort opmerkingen en de positie van Turkije wordt weer wat verzwakt..ik vind het prima.
Nee, want jij geeft aan dat religie die lijn is, terwijl het mij geen reet kan schelen welke religie die mensen aanhangen. Dezelfde argumenten gelden hier voor Tibet, zelfde standpunt. Jij maakt bewust dat onderscheid, ik niet.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat zeur je nu?
Ik zeg toch alleen dat het 'toeval' is dat we de klok erop gelijk kunnen zetten dat gasten zoals jij altijd langs religieuze lijnen partij kiezen?
Genocide an sich heeft niks met toetreden tot de EU te maken, maar de gedachtegang die blijkbaar heerst in de Turkse regering wel.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik ontken nergens dat Turkije geen genocide op z'n geweten heeft.
Ik mis alleen, nog steeds, de link met EU toetreden.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Oh sorry..
Ik bedoelde jou niet.. Ik reageerde net in een soortgelijk topic in POL. Die TS bedoelde ik..
Nee, ik zeg dat het toeval isquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want jij geeft aan dat religie die lijn is,
It's in your face, die 'link'.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik mis alleen, nog steeds, de link met EU toetreden.
Je doet nooit iets anders dan alles wat een M.. doet goedpraten.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want jij geeft aan dat religie die lijn is, terwijl het mij geen reet kan schelen welke religie die mensen aanhangen. Dezelfde argumenten gelden hier voor Tibet, zelfde standpunt. Jij maakt bewust dat onderscheid, ik niet.
Bauchalle is nog erger.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:29 schreef Meh7 het volgende:
Is ExtremistTec weer bezig met zijn gejank? Die gast verwijt mensen van partijdigheid, terwijl hij de grootste moslimhater op dit forum is. Als er iemand partijdig is en de grens langs religieuze lijnen laat lopen is hij dat wel.
En nu je mening over de inhoud? Ben benieuwd of Extec gelijk heeft of nietquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:29 schreef Meh7 het volgende:
Is ExtremistTec weer bezig met zijn gejank? Die gast verwijt mensen van partijdigheid, terwijl hij de grootste moslimhater op dit forum is. Als er iemand partijdig is en de grens langs religieuze lijnen laat lopen is hij dat wel.
Nee jij doet iets anders dan je xenofobisch geblaat spuien op dit forum en anderen wijzen op "goedpraten"?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:30 schreef qonmann het volgende:
[..]
Je doet nooit iets anders dan alles wat een M.. doet goedpraten.
In ieder topic, en ook hier geen woord van kritiek op de Turkse premier (want hij is een Moslim)
Doe die oogkleppen eens af
Dat kan niet, daar ik niet gelovig benquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:29 schreef Meh7 het volgende:
Als er iemand partijdig is en de grens langs religieuze lijnen laat lopen is hij dat wel.
Ik ben benieuwd of jouw moslimhaat jouw mening mede-vormt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En nu je mening over de inhoud? Ben benieuwd of Extec gelijk heeft of niet
Nee, natuurlijk niet.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En nu je mening over de inhoud? Ben benieuwd of Extec gelijk heeft of niet
Dan kan je niet alles haten wat met de islam te maken heeft?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat kan niet, daar ik niet gelovig ben
Ik protesteer als er iemand een wonder van objecitiviteit, fijngevoeligheid en onpartijdigheid is dan ben ik het wel.quote:
Onzin.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:32 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik protesteer als er iemand een wonder van objecitiviteit, fijngevoeligheid en onpartijdigheid is dan ben ik het wel.
Dat was niet m'n vraag, en ik heb al eerder bewezen dat ik geen moslimhater ben, alleen dat ik wel kritische noten durf te zetten bij wat er allemaal gebeurd.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of jouw moslimhaat jouw mening mede-vormt.
Stfu, alsof dit topic gaat om "inhoud", het is de zoveelste topic om te kunnen bashen. Toen de eerste mongolen gesignaleerd werden die dit linkten met de EU was dit topic de kop al omgedraaid.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat was niet m'n vraag, en ik heb al eerder bewezen dat ik geen moslimhater ben, alleen dat ik wel kritische noten durf te zetten bij wat er allemaal gebeurd.
En nu een antwoord op m'n vraag graag..
Dan zou lang a-religieuze lijnen een accuratere omschrijving zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dan kan je niet alles haten wat met de islam te maken heeft?
Fail.
Buachaille-haat is abject. Je hebt namelijk wel gelijk op veel vlakken, wat ze hier ook zeggenquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:32 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik protesteer als er iemand een wonder van objecitiviteit, fijngevoeligheid en onpartijdigheid is dan ben ik het wel.
Inhoudelijk heb je nog niet gereageerd in dit topic..quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee jij doet iets anders dan je xenofobisch geblaat spuien op dit forum en anderen wijzen op "goedpraten"?
Het is anders een zeer actueel onderwerp hoor, de toetreding tot de EU, of mogen we dan er geen kritische noten bijzetten bij hun buitenlands beleid?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:34 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Stfu, alsof dit topic gaat om "inhoud", het is de zoveelste topic om te kunnen bashen. Toen de eerste mongolen gesignaleerd werden die dit linkten met de EU was dit topic de kop al omgedraaid.
Wie is Edogan?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:34 schreef qonmann het volgende:
[..]
Inhoudelijk heb je nog niet gereageerd in dit topic..
Daarom maar de vraag:
Vind je het goed zoals Edogan het verwoord heeft ?
Lukt je niet... simpelweg... lukt je nietquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:34 schreef qonmann het volgende:
[..]
Inhoudelijk heb je nog niet gereageerd in dit topic..
Daarom maar de vraag:
Vind je het goed zoals Edogan het verwoord heeft ?
Ja, nee, dan ben je een moslim-hater hoorquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat was niet m'n vraag, en ik heb al eerder bewezen dat ik geen moslimhater ben, alleen dat ik wel kritische noten durf te zetten bij wat er allemaal gebeurd.
Het is hip om bij alles wat met Turkije te maken heeft de EU erbij te betrekken. Dat is iets anders.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het is anders een zeer actueel onderwerp hoor, de toetreding tot de EU, of mogen we dan er geen kritische noten bijzetten bij hun buitenlands beleid?
Blindelings accepteren dan maar?
Ja.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ik nog serieus inhoudelijk ga reageren in dit topic vol xenofoben?
Ja waar moeten we ze dan op beoordelen? Als je het toch allemaal zo goed weet, op hun kookkunsten?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:36 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is hip om bij alles wat met Turkije te maken heeft de EU erbij te betrekken. Dat is iets anders.
Nee niet daarom. Jij bent het hoe dan ook.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, nee, dan ben je een moslim-hater hoor![]()
quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:35 schreef EchoAlpha het volgende:
Grappig dat jullie zijn blijven hangen op de vermeende armeense genocide terwijl Turkije en Armeniė al praten over het opengooien van de grenzen.
Blijven jullie lekker daar hangen dan bouwt Erdogan een groot Turks rijk op
Tjee..je heb gelijk..alleen maar trollen dus, en hopen dat er iemand zijn boekje te buiten gaat ofzoquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Lukt je niet... simpelweg... lukt je nietBeen there, done that..
quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je weer zo'n grootheidswaanzinnige turk.
Hijs de Ottomaanse vlag!!quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
...zei de oppertroll.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:38 schreef qonmann het volgende:
[..]
Tjee..je heb gelijk..alleen maar trollen dus, en hopen dat er iemand zijn boekje te buiten gaat ofzo
?quote:
De EU hadden we het toch over? Het grootste land van de EU heeft de grootste genocide van Europa op zijn naam staan.quote:
Daar houd je meestal mee op als het lastig wordt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:35 schreef Meh7 het volgende:
Denk je nou echt dat ik nog serieus inhoudelijk ga reageren in dit topic vol xenofoben?
Sodemieter toch op met je zogenaamd objectieve posts. Alles wat jij post, post je uit moslimhaat. Al jouw redeneringen zijn daarop te herleiden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar houd je meestal mee op als het lastig wordt.
Meestal met trucjes als ineens aanstoot nemen aan de opmaak, of 'helaas pindakaas wordt je sterk van' ofzo.
Dat heb je al vaak genoeg bewezen.
Ja, en dat is erkend, en ze schamen zich er voor, en ze hebben excuses aangeboden, en het word op de scholen onderwezen, en er zijn herdenkingen, et cetera et cetera.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De EU hadden we het toch over? Het grootste land van de EU heeft de grootste genocide van Europa op zijn naam staan.
Maar ik haak tenminste niet af met trucjes, als ik voor het blok gezet wordt, zoals jij.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:41 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Sodemieter toch op met je zogenaamd objectieve posts.
Op de OP gaat ie nooit in, hij wacht tot anderen iets zeggen en dan speelt ie altijd weer de m.-kaart.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar houd je meestal mee op als het lastig wordt.
Ja, ik wens geen doofpot cultuur in de EU.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Alleen landen met een erkende genocide achtergrond horen in de EU thuis?
Jij bent volgens mij snel "confused", met je beperkte denkvermogen. Jij was en bent de grootste moslimhater op Fok!.quote:
Liever de communisten uit Beijing als bongenoot dan de islam-fascist Erdogan , de wolf met nog weinig schaapskleren aan.quote:De spierballen van Recep Tayyip Erdogan
Met een mengeling van schaamte en verbazing nam ik maandag kennis van de meest recente uitspraken van de Turkse premier Erdogan inzake Gaza. Schaamte vooral omdat een staatsman ten allen tijde een diplomatieke houding moet betrachten. En verbazing over het etaleren van zoveel politieke onbesuisdheid. Wanneer de hoogste politieke baas van het land zich uit in HAMAS-achtige bewoordingen kan dat verstrekkende gevolgen hebben. Turkije bevindt zich als natie in een geopolitieke slangenkuil. De goede banden met Israėl zijn waardevol gebleken. De leider van de terreurbeweging PKK, Öcalan, kon gepakt worden dankzij hulp van Israėl. Turkije heeft altijd kunnen rekenen op steun van de krachtige Israėlische lobby. In het bijzonder wanneer de Armeense roep om erkenning voor Turkse wandaden in 1915 luider werd. De Turkse republiek beschikt over het grootste en wellicht sterkste leger van de regio. Voor de modernisering van haar wapens en systemen is Turkije echter afhankelijk van: Israėl.
Als deze zaken vóór een goede relatie met Israėl spreken, wat kan dan de beweegreden zijn voor de ongenuanceerde uitlatingen van de Turkse premier? Het antwoord op deze vraag is net zo eenvoudig als de man zelf; zijn geloof. Sinds Erdogans in maart 2003 aantrad is Turkije in rap tempo aan het transformeren van een tolerante samenleving met gematigde moslims naar een door het islamisme gedicteerde maatschappij. De ironie wil dat Turkije, met haar meest conservatieve en daarom minst Europese bevolking sinds decennia, dichter bij de E.U. is dan ooit. Het ideale moment om Turkije binnen te laten ligt eigenlijk al flink wat jaren terug. Nu zijn de risico's voor de Europeanen veel groter.
Toen Erdogan maandag zei dat 'Allah de schenders van de rechten van onschuldigen zal straffen', gaf hij de media een kijkje in zijn eigen benepen wereldbeeld.
Wanneer hij sprak van 'acties die zullen leiden tot Israėls vernietiging' deed hij een boekje open over zijn diepste gevoelens. De actualiteiten in Gaza zijn voor Erdogan het bewijs dat Turkije het Osmaanse erfgoed heeft verkwanseld. Sinds de aanvang van zijn termijn is hij bezig met het creėren van een 'nieuw Osmaans bewustzijn'. Turkije moet onder zijn bewind loskomen van de stichter van de moderne republiek, Mustafa Kemal Atatürk. De Turken moeten zich weer verzoenen met de islamitische roots. En aangezien de Osmaanse dynastie 5 eeuwen heerste over de moslimwereld behoort de 'natuurlijke opvolger' zich in ferme bewoordingen te uiten over de mishandeling van geloofsgenoten in Gaza. Lang heeft Erdogan moeten toekijken hoe die andere politiek geėngageerde imam, Ahmedinejad hem het kaas van het brood at. Hij heeft zich zitten verbijten toen deze afgelopen zomer tijdens zijn bezoek aan Istanbul een ware triomftocht door de stad hield. Duizenden Turken langs de weg die bloemen gooiden naar de president van Iran. Ahmedinejad is populair omdat hij een krachtig weerwoord biedt tegen Amerika, Israėl en al die andere 'westerse duivels'. Dat was een regelrechte eye-opener voor Erdogan.
De oorlog in Gaza had niet op een beter moment kunnen komen nu de economische crisis de eerste barsten in het politieke pleisterwerk van de AKP (Partij voor Gerechtigheid en Vooruitgang) zichtbaar maakt. De Turkse werkloosheid raast naar grote hoogte en het gemiddelde inkomen komt steeds meer onder druk te staan. Het volk begint steeds meer te morren en te klagen over de regering. Een ideaal moment voor het geloof om zich weer eens te bewijzen als efficiėnt opiaat. Dankzij Israėls aanval op HAMAS was het nu Erdogans beurt om de rol van internationale moslimleider op zich te nemen. Het wordt tijd dat de wereld eens notie neemt van zijn spierballen. Dat hij spreekt met de mond van terroristen en Turkije hiermee op termijn veel schade kan berokkenen is maar een triviale bijkomstigheid
Je bent er liever trots op? (VOC-Mentaliteit?)quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, ik wens geen doofpot cultuur in de EU.
Nee alleen landen zonder overheidspropaganda en bijbehorende gevangenisstraffen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:43 schreef Meh7 het volgende:
Alleen landen met een erkende genocide achtergrond horen in de EU thuis?
Flikker op, was jij niet die idioot die de dood van Palestijnse kinderen toejuichde?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:44 schreef turnpoint76 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Liever de communisten uit Beijing als bongenoot dan de islam-fascist Erdogan , de wolf met nog weinig schaapskleren aan.
Reageer eens inhoudelijk i.p.v steeds op de persoon te spelen..quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:44 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij bent volgens mij snel "confused", met je beperkte denkvermogen. Jij was en bent de grootste moslimhater op Fok!.
ERKENNEN is wat anders dan VERHEERLIJKEN.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:44 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je bent er liever trots op? (VOC-Mentaliteit?)
Doe het eerst zelf voordat je anderen daarop gaat wijzen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:45 schreef qonmann het volgende:
[..]
Reageer eens inhoudelijk i.p.v steeds op de persoon te spelen..
quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
ERKENNEN is wat anders dan VERHEERLIJKEN.
Nu jij weer.
Maar dat kan best. N/P wmb.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:44 schreef qonmann het volgende:
[..]
Op de OP gaat ie nooit in, hij wacht tot anderen iets zeggen en dan speelt ie altijd weer de m.-kaart.
Laat ook maar, zinloos dit.quote:
Deze topic is je repertoir daartoe beperkt, merk ik?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:44 schreef Meh7 het volgende:
Jij was en bent de grootste moslimhater op Fok!.
Ik kots op je verheerlijking van deze bananenrepubliekenquote:
quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gaat de moslimhater van Fok! nu met het vingertje wijzen? Waar hij anderen zo van beschuldigt?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deze topic is je repertoir daartoe beperkt, merk ik?
Maar ik haat niet hoor. Haten is wat moslims doen bij joden.
Ik kots op jou.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik kots op je verheerlijking van deze bananenrepublieken
En wat doe jij dan? Zet eens een spiegel voor, jij hebt bij voorbaat een hekel aan iedereen die een kritische blik werpt op de Islam, of een regering van een Islam land, of een wet in een Islam land, of ook maar alles wat ook maar in de verste verte aan de Islam gerelateerd kan worden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Gaat de moslimhater van Fok! nu met het vingertje wijzen? Waar hij anderen zo van beschuldigt?
Elke reactie van jou in een context waar mogelijk moslims bij betrokken zijn, is moslimhaat in te bespeuren. Dat is jouw referentiekader. Moslim = bad. Zo ben jij.
Als jij denkt dat turkije in this day and age nog territoriale aspiraties kan hebben, moet je je hoofd na laten kijken.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:49 schreef EchoAlpha het volgende:
De Amerikanen zitten niet voor niks in Afghanistan...
Binnenkort zullen de Oeigoeren wel vrij komen van China
Je verwart mij met jezelf.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Weet je zeker dat je niet gewoon een racist bent, en een hekel hebt aan ons bleekscheten?
Ik voel me vereerd, ben ik in iedergeval niet van eenzelfde niveauquote:
Nee, jij kotst niet.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik voel me vereerd, ben ik in iedergeval niet van eenzelfde niveau
quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:45 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Flikker op, was jij niet die idioot die de dood van Palestijnse kinderen toejuichde?
Ook wel, maar ik kots naar beneden, jij kotst omhoogquote:
Niks gezever. Waarheid als een koe. Duidelijk te zien. Je bent een moslimhater en een lafaard, een lafaard omdat je er niet eens voor uit kan komen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat zit je nu allemaal te zeveren joh, blijf eens on-topic.
Dat is een makkelijk te verklaren gevolg van het springen op elk moslim-gerelateerd probleem.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En wat doe jij dan? Zet eens een spiegel voor, jij hebt bij voorbaat een hekel aan iedereen die een kritische blik werpt op de Islam, of een regering van een Islam land, of een wet in een Islam land, of ook maar alles wat ook maar in de verste verte aan de Islam gerelateerd kan worden.
Weet je zeker dat je niet gewoon een racist bent, en een hekel hebt aan ons bleekscheten?
HA-HA.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ook wel, maar ik kots naar beneden, jij kotst omhoog
Nog geen 1 on-topic post gezien van hem...quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat zit je nu allemaal te zeveren joh, blijf eens on-topic.
Denk je dat Turkije alleen is?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als jij denkt dat turkije in this day and age nog territoriale aspiraties kan hebben, moet je je hoofd na laten kijken.
Als je echt denkt dat het 'grootse Turkse leger' een kans maakt tegen de Chinese draak, moet je dat nog spoediger laten doen.
Misschien is het omdat posts met meerdere zinnen buiten jouw capaciteiten vallen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:55 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nog geen 1 on-topic post gezien van hem...
Ik zou je bijna gelijk geven, ware het niet dat we het over Turkije en de EU hadden, en niet over moslims. Maar blijkbaar is Turkije al genoeg aanhef om alle moslims hier over de rooie te krijgen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:54 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Dat is een makkelijk te verklaren gevolg van het springen op elk moslim-gerelateerd probleem.
Probleem in Turkije
FOK!kers: KUT MOSLIMSSSS GRAAAAAAAAAAA
Mensen in Turkije over probleem in Turkije: Stfu noob and gtfo
Meh7: Kut fokkers sterf
Zelfde probleem in Europees land: lol kut oostblokkers/lol debiele -insert minister-president van een land-
Probleem in Iran
FOK!kers: KUT MOSLIMSSSSS GRAA NUKEN DIE ZOOI
Mensen in Iran: Dude zo gaat het al jaren..is al koeltoer geworden
Zelfde probleem in Europees land: lol kut oostblokkers/lol debiele -insert minister-president van een land-
Je komt niet echt bijster intelligent over. Wijsheid komt met de jaren is overduidelijk onzin.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:53 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Ik ben hier geboren ik ben autochtoon, ik werk em jij raakt mij niet
![]()
Een mohammedaan zoals jij hoort nu eenmaal niet en nooit niet thuis in een moderne Westerse kennis-economie, of dat jij je nu soft/light of fundamentalist noemt, zolang jij je mentaal afrukt op de achterlijke en intolerante fabeltjes die 1400 jaar geleden zijn verteld
Aangepastquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zou je bijna gelijk geven, ware het niet dat we het over Turkije en de EU hadden, en niet over moslims. Maar blijkbaar is Turkije al genoeg aanhef om alle moslims hier over de rooie te krijgen.
Pas nog maar keer aan, er is geen sprake van linkse kerk, of PVV of red Nederland.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:57 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Aangepast
Probleem in Turkije (totaal niet gerelateerd aan de EU)
FOK!kers: En dat moet in de EU? Geen Turkije in de EU! Red Nederland. Sloop de linkse kerk. Stem PVV
Mensen in Turkije over probleem in Turkije: Stfu noob and gtfo
Alsof Extec, Whiskey, Bauchaille en co. niet super subjectief reageren als het om moslims of moslim gerelateerd nieuws gaat. En maar de heilige spelen, stelletje schijnheiligen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zou je bijna gelijk geven, ware het niet dat we het over Turkije en de EU hadden, en niet over moslims. Maar blijkbaar is Turkije al genoeg aanhef om alle moslims hier over de rooie te krijgen.
Ja maar om Nederland te redden en Turkije uit de EU te houden moet je de linkse kerk slopen en dat doe je door op de PVV te stemmenquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Pas nog maar keer aan, er is geen sprake van linkse kerk, of PVV of red Nederland.
Het ging gewoon over Turkije in de EU.
Ik heb de terminologie "moslim en Islam" niet één keer aangehaald voor jij hier kwam met je wijzende vinger, dus je hebt het vooral aan jezelf te danken dat je je het persoonlijk aantrekt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:59 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Alsof Extec, Whiskey, Bauchaille en co. niet super subjectief reageren als het om moslims of moslim gerelateerd nieuws gaat. En maar de heilige spelen, stelletje schijnheiligen.
Die Whiseyfiguur is inderdaad een Wilders-adept, dat heb je in ieder geval goed.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:59 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ja maar om Nederland te redden en Turkije uit de EU te houden moet je de linkse kerk slopen en dat doe je door op de PVV te stemmen
Wel ff doordenken he
reageer eens on-topic en hou eens op met je gescheld op iedereen die je niet mag.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Misschien is het omdat posts met meerdere zinnen buiten jouw capaciteiten vallen.
Liever dat jij het post , dan iemand met zijn volle verstand.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je komt niet echt bijster intelligent over. Wijsheid komt met de jaren is overduidelijk onzin.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb de terminologie "moslim en Islam" niet één keer aangehaald voor jij hier kwam met je wijzende vinger, dus je hebt het vooral aan jezelf te danken dat je je het persoonlijk aantrekt.
Is dat zo?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:59 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ja maar om Nederland te redden en Turkije uit de EU te houden moet je de linkse kerk slopen en dat doe je door op de PVV te stemmen
Wel ff doordenken he
Heeft niets te maken met "iedereen die ik niet mag", ik heb het over schijnheilige, laffe moslimhaters.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:00 schreef qonmann het volgende:
[..]
reageer eens on-topic en hou eens op met je gescheld op iedereen die je niet mag.
Dus kritiek op Erdogan is kritiek op de Islam?quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hij gaat nog vrolijk door met zijn schijnheilige posts. Piskey wist helemaal niet dat er moslims waren in Turkije.
Wat doen de moslims om zich bij de christenen beminnelijk te maken? Alleen al in dit voorbeeld is er weer eens sprake van een hypocriete turkse moslim die het gore lef heeft het woord "genocide" te gebruiken. Zolang dat soort idioten ontspruiten uit de islam zal ik mijn mond open doen en dat is geen kwestie van subjectiviteit.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:59 schreef Meh7 het volgende:
Alsof Extec, Whiskey, Bauchaille en co. niet super subjectief reageren als het om moslims of moslim gerelateerd nieuws gaat. En maar de heilige spelen, stelletje schijnheiligen.
Anders ga je er nog ff verder op in.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Is dat zo?
Oh, ik dacht dat je ook een mening kon hebben zonder de randvoorwaarden mee te nemen, goed om te weten dat als je het met één ding eens bent je dus het hele pakket moet nemen?
Ik haat hagelslag -> Ik haat chocolade -> Ik haat cacao -> Ik haat cacaolanden -> ik haat negers?
Daar heb je je domme vergelijking op 'n schaaltje
quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dus kritiek op Erdogan is kritiek op de Islam?
Bedankt
Dit bedoel ik nou met schijnheilig. Bauchaille (!) beweert dat hij objectief is als het om moslims gaat.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:02 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat doen de moslims om zich bij de christenen beminnelijk te maken? Alleen al in dit voorbeeld is er weer eens sprake van een hypocriete turkse moslim die het gore lef heeft het woord "genocide" te gebruiken. Zolang dat soort idioten ontspruiten uit de islam zal ik mijn mond open doen en dat is geen kwestie van subjectiviteit.
Dat zei je ja, zie je je eigen gedachtegang niet?quote:
Turkije heeft Armeniė aangeboden onderzoek te laten door onafhankelijke organisaties.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:02 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat doen de moslims om zich bij de christenen beminnelijk te maken? Alleen al in dit voorbeeld is er weer eens sprake van een hypocriete turkse moslim die het gore lef heeft het woord "genocide" te gebruiken. Zolang dat soort idioten ontspruiten uit de islam zal ik mijn mond open doen en dat is geen kwestie van subjectiviteit.
Ik ga niet verder in op die nonsense.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:02 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Anders ga je er nog ff verder op in.
op je pikkie getrapt?
Say what?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb de terminologie "moslim en Islam" niet één keer aangehaald voor jij hier kwam met je wijzende vinger, dus je hebt het vooral aan jezelf te danken dat je je het persoonlijk aantrekt.
Een post na jou kwam Meh pas.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
En wat heeft die post te maken met mijn mening over Turkije? Juist.. helemaal niets.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Say what?
[..]
Een post na jou kwam Meh pas.
Ehm, jij beweerde dat je de term moslims niet had genoemd voordat Meh kwam. Dat was dus onjuist.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En wat heeft die post te maken met mijn mening over Turkije? Juist.. helemaal niets.
Het ging over Mutant's meningsvorming over de zaken daar.
Toch aardig dat je 't nazocht voor me
Zoals het ook duidelijk te zien is dat Meh7 gaat draaien en gaat trucen als'ie klemgeluld isquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:54 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Niks gezever. Waarheid als een koe. Duidelijk te zien. Je bent een moslimhater en een lafaard, een lafaard omdat je er niet eens voor uit kan komen.
Halve stormfronters?quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Fantastisch die halve Stormfronters die hier nu de vermoorde onschuld uithangen.,
,
!
"Wij zijn heel objectief hoor!!".
Mijn God, wees dan een vent en trek gewoon eerlijk je bek open.. Of zeg dan niets.
Nog hypocrieter dan Wilders dit.
Dat lucht op héquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Fantastisch die halve Stormfronters die hier nu de vermoorde onschuld uithangen.,
,
!
Mijn God, wees dan een vent en trek gewoon eerlijk je bek open.. Of zeg dan niets.
Uit het topic in POL:quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:14 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat lucht op hé
Ook aan jou de vraag maar even:
Wat vind je van deze uitspraak van de Turkse premier ?
Dubieus dus.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En dat is geen genocide, aldus Turkije.
Nu zijn het er nog geen 200. En niet eens allemaal Oeigoer. Waarom is dit dan wel genocide?
OK, bedankt, dat topic volg ik nietquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Uit het topic in POL:
[..]
Dubieus dus.
Goed om te weten, zal meteen in de auto stappen om naar de kapper m'n kaal kop te scheren, bomberjacks te kopen en wat nike's aan te schaffen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, je haat beperkt zich vast alleen tot Moslims en negers? Of heb je ook wat tegen Joden?
Die troll weet niet eens waar het over gaat, hopelijk gaatie weer vlug terug de stormfront infiltrant,quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:14 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat lucht op hé
Ook aan jou de vraag maar even:
Wat vind je van deze uitspraak van de Turkse premier ?
Dat je zoiets zegt, zegt veel over je denkwijze...Je scheert wel vaker mensen over 1 kam he..quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Goed om te weten, zal meteen in de auto stappen om naar de kapper m'n kaal kop te scheren, bomberjacks te kopen en wat nike's aan te schaffen.
Ik zei toch halve-stormfronter?quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Goed om te weten, zal meteen in de auto stappen om naar de kapper m'n kaal kop te scheren, bomberjacks te kopen en wat nike's aan te schaffen.
Wist niet dat jij zo goed was in mijn psychologische profiel opstellen jongenben je dankbaar.
En amerika is ineens opgewaardeerd tot 'partner' in Turkije's imperialistisch droom?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:55 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Denk je dat Turkije alleen is?
De Amerikanen en de door de Amerikanen aangestuurde lokalen hebben ook een vinger in de pap.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:16 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Die troll weet niet eens waar het over gaat, hopelijk gaatie weer vlug terug de stormfront infiltrant,
Jaquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:18 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Dat je zoiets zegt, zegt veel over je denkwijze...Je scheert wel vaker mensen over 1 kam he..
De niet-turkse wereld heeft hier een andere visie op.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:04 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Turkije heeft Armeniė aangeboden onderzoek te laten door onafhankelijke organisaties.
Dit heeft Armeniė meerdere keren afgewezen.
China haalt ruim 20% van hun energie uit dat gebied...Amerika heeft er heel wat belang bij dat stuk grond bij China af te peuzelen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
En amerika is ineens opgewaardeerd tot 'partner' in Turkije's imperialistisch droom?
Amerika laat het wel uit z'n hoofd om China te irriteren.
Verder vergeet je ook de Armenen etc.quote:En die turkse volkeren, klopt weliswaar: maar daar hoef ik maar 1 woord op te antwoorden: koerden.
Koerden willen graag een eigen land, maar zitten geologisch nu eenmaal al in een land. Pech voor ze.
Allicht is het zo dat menig turks-achtig volk graag danwel bij turkije wil, mss wel een eigen land, who knows, maar ze zitten nu eenmaal net als de koerden al in een andere geografische eenheid. Pech voor ze.
Amerika zal Turkije gigantisch helpen als het nodig aangezien Turkije een bondgenoot is van Amerika.quote:En misschien gaat je zelfbedrog zo ver dat je jezelf vertelt dat amerika wel meegaat in (Jouw?) territoriale aspiraties, als ware ze net zo turks-nationalistisch als turken zelf, maar dan vind ik het vervelend om je bubble te bursten, dat zijn ze niet...
Oh vertel.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
De niet-turkse wereld heeft hier een andere visie op.
De wereld en Armenie hebben ook daar een andere visie over.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:27 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Oh vertel.
Dit is een kwestie tussen Armeniė en Turkije...Daar heeft de rest geen bal mee te maken.
Goeie zaakquote:Gelukkig werken beide landen gewoon lekker samen vooruit op andere zaken maar aan deze kwestie zal er geen eind komen als men niet meewerkt in Armeniė
Ah en hoe willen ze dat doen? Je weet hoe China daar tegenover staat, of zullen ze de Derde Wereldoorlog starten om China 20% van hun energie af te nemen? Je weet dat China de Amerikaanse economie kan laten crashen binnen luttele dagen hé? Amerika past wel op, en al helemaal als de enige reden de Imperialistische droom van Erdogan en consorten is.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:25 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
China haalt ruim 20% van hun energie uit dat gebied...Amerika heeft er heel wat belang bij dat stuk grond bij China af te peuzelen.
[..]
En jij denkt dat ze na jaren onderdrukking instemmen met een dergelijk "Turks Rijk" om nog vrolijk vele jaren verder te gaan in onderdrukking? Tuurlijk..quote:Verder vergeet je ook de Armenen etc.
Dat er nog andere volkeren tussen zitten maakt geen bal uit.
Die zullen er ook bij komen. Zonder hun kan er geen rijk komen. Zij moeten ja zeggen (netzoals de rest van de landen) voordat er een rijk tot stand kan komen
Ja, als Turkije aangevallen word, en dan nog alleen als er een geldige reden is om in te grijpen, en Turkije niet de agressor is. Dus denk maar niet dat Amerika een nieuw Ottomaans rijk gaan stichten om de redenen die jij hier geeft.quote:Amerika zal Turkije gigantisch helpen als het nodig aangezien Turkije een bondgenoot is van Amerika.
Als Turkije al die landen kan inpalmen heeft Amerika niks te vrezen van die landen
Game over.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:25 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
China haalt ruim 20% van hun energie uit dat gebied...Amerika heeft er heel wat belang bij dat stuk grond bij China af te peuzelen.
Wat is er met hun? Probeer je nu te suggereren dat die graag willen aansluiten bij Turkije?quote:Verder vergeet je ook de Armenen etc.
Koerden zeggen daar ook 'Ja' tegen. Wat kunnen we daar uit concluderen? Dat alleen aanwezige wil bij de volkeren niet genoeg is. De territoriale eenheid waar die volkeren zich bevinden zal akkoord moeten gaan.quote:Dat er nog andere volkeren tussen zitten maakt geen bal uit.
Die zullen er ook bij komen. Zonder hun kan er geen rijk komen. Zij moeten ja zeggen (netzoals de rest van de landen) voordat er een rijk tot stand kan komen
Dat ja.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Amerika past wel op, en al helemaal als de enige reden de Imperialistische droom van Erdogan en consorten is.
Exact, of New York, Zuid Afrika, Ceylon, Indonesiė, Suriname, alle Antillen, omdat die ook ooit van ons geweest zijn in een ver verleden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ja.
In een scenario dat de grensgebieden in Rusland en China zich zelf in verregaande vorm van desintegratie/chaos bevinden, gaat de wereld een grens herschikking goedkeuren.
Niet omdat er wat 'turkjes vinden dat alles turkjes in een groot rijk moeten wonen'.
Met hetzelfde domme argument kunnen wij Vlaanderen ook wel gaan annexeren.
Ik probeer ook wel eens het monopolie op mijn wetenschappelijke onderzoeksgebied te claimen, maar daar stinken ze toch echt niet in.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:27 schreef EchoAlpha het volgende:
Dit is een kwestie tussen Armeniė en Turkije...Daar heeft de rest geen bal mee te maken.
De lokalen mensen gebruiken tegen de overheid is slimmer dan een oorlog starten.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah en hoe willen ze dat doen? Je weet hoe China daar tegenover staat, of zullen ze de Derde Wereldoorlog starten om China 20% van hun energie af te nemen? Je weet dat China de Amerikaanse economie kan laten crashen binnen luttele dagen hé? Amerika past wel op, en al helemaal als de enige reden de Imperialistische droom van Erdogan en consorten is.
Vroeger werd men onderdrukt maar tegenwoordig echt niet.quote:En jij denkt dat ze na jaren onderdrukking instemmen met een dergelijk "Turks Rijk" om nog vrolijk vele jaren verder te gaan in onderdrukking? Tuurlijk..
Turkije, NAVO enzo...Geen hond die Turkije gaat aanvallenquote:Ja, als Turkije aangevallen word, en dan nog alleen als er een geldige reden is om in te grijpen, en Turkije niet de agressor is. Dus denk maar niet dat Amerika een nieuw Ottomaans rijk gaan stichten om de redenen die jij hier geeft.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
,
!
quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ehm, jij beweerde dat je de term moslims niet had genoemd voordat Meh kwam. Dat was dus onjuist.
Dus je lult gewoon meer waar eens wat..
Vuile stoker!quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, je haat beperkt zich vast alleen tot Moslims en negers? Of heb je ook wat tegen Joden?
quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
Leuk...Deze kwestie zal op wetenschappelijk gebied geen flikker uit maken in Turkije en Armeniė..Deze kwestie zit daar op een hele andere niveau...Wil je de wetenschapper uithangen doe je dat maar lekker ergens andersquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik probeer ook wel eens het monopolie op mijn wetenschappelijke onderzoeksgebied te claimen, maar daar stinken ze toch echt niet in.
*kuche kuche* Dat was.. sarcasme..quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:14 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Leuk...Deze kwestie zal op wetenschappelijk gebied geen flikker uit maken in Turkije en Armeniė..Deze kwestie zit daar op een hele andere niveau...Wil je de wetenschapper uithangen doe je dat maar lekker ergens anders
Lees je enkel de eerste paar woorden?quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:13 schreef EchoAlpha het volgende:
Turkije, NAVO enzo...Geen hond die Turkije gaat aanvallen
Zoals ik al vaker heb aangegeven hoef je geen oorlog te starten om stukken land los te peuterenquote:Op woensdag 15 juli 2009 16:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lees je enkel de eerste paar woorden?
Turkije zal weliswaar niet aangevallen worden, maar dat betekent ook niet dat de NAVO een dankbare pion in turkije's dromen van grootsheid gaat zijn.
Als Turkije iets begint tegen China of Rusland, kun je rustig verwachten dat de NAVO Turkije laat zakken. Die militaire alliantie is namelijk een defensieve, geen offensieve.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:13 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
De lokalen mensen gebruiken tegen de overheid is slimmer dan een oorlog starten.
Deze tactiek is al vaker gebruikt.
Rusland en China kennende is dat natuurlijk een illusie.quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:02 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Zoals ik al vaker heb aangegeven hoef je geen oorlog te starten om stukken land los te peuteren
Slecht argument. De armeensegenocideontkenning van Turkije betekent wat mij betreft niet dat Turkije andere landen niet mag beschuldigen van volkerenmoord. Het is al jaren bekend dat de Volksrepubliek genocide pleegt op Tibetanen, Oeigoeren en ongetwijfeld nog andere volkeren en ik vind het juist goed dat een regeringsleider dat een keer durft te zeggen. Balkenende en Obama wagen zich er in ieder geval niet aan.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
En dit is voor mij trouwens weer 'n reden om Turkije niet toe te laten tot de EU, wat moeten we met zo'n land die met deze termen gooit? Laat ze eerst maar eens naar hun eigen geschiedenis kijken voor ze anderen provoceren met deze ongepaste terminologie.
De Armeense genocide is dan ook geen simpelweg vaststaand feit. Enig idee hoeveel Turken er door Armenen zijn vermoord in diezelfde periode?quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:28 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Slecht argument. De armeensegenocideontkenning van Turkije betekent wat mij betreft niet dat Turkije andere landen niet mag beschuldigen van volkerenmoord. Het is al jaren bekend dat de Volksrepubliek genocide pleegt op Tibetanen, Oeigoeren en ongetwijfeld nog andere volkeren en ik vind het juist goed dat een regeringsleider dat een keer durft te zeggen. Balkenende en Obama wagen zich er in ieder geval niet aan.
Zolang Turkije de Armeense genocide niet erkent verdient het wat mij betreft ook geen plaats in de EU, maar dat heeft niets met deze kwestie te maken.
Jammer voor Turkije dat Jan Lul en Truus Kut wel de baas zijn in Europa, en dat we nog altijd dat land kunnen weren mogen we dat willenquote:Op woensdag 15 juli 2009 17:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
De Armeense genocide is een typisch gehypte Westerse kwestie. Dat het wordt aangekaart is heel goed. Dat Jan Lul en Truus Kut nu denken te weten dat de Turken genocide hebben gepleegd is lachwekkend... Althans, dat zou het zijn als het niet zo treurig was.
Wilders deed het aardig bij de verkiezingen, maar de baas?quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Jammer voor Turkije dat Jan Lul en Truus Kut wel de baas zijn in Europa, en dat we nog altijd dat land kunnen weren mogen we dat willen
Wildersquote:Op woensdag 15 juli 2009 18:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wilders deed het aardig bij de verkiezingen, maar de baas?
Dat is het bericht dat in de OP staat, dank je.quote:
Je meent het.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:37 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat is het bericht dat in de OP staat, dank je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |