Aldus de Open Deuren afdeling van het Kop-In-'t-Zand nieuws.quote:AMSTERDAM - Het aantal incidenten met paddo's in Amsterdam is sinds het verbod van die drugs flink afgenomen.
In de maanden december tot en met maart moest er acht keer een ambulance uitrukken omdat mensen onwel waren geworden nadat ze hallucinogene paddenstoelen hadden gegeten.
In dezelfde periode een jaar eerder gebeurde dat nog 49 keer. Het paddoverbod ging op 1 december in.
Toeristen
Dat heeft burgemeester Job Cohen in een brief aan de gemeenteraad geschreven, zo bevestigde een gemeentewoordvoerster woensdag. Alle slachtoffers waren mannelijke toeristen tussen 25 en 35 jaar oud. Overigens komt de afname van het aantal incidenten volgens Cohen niet alleen door het verbod. Ook de economische crisis speelt een rol. Daardoor komen er minder jonge toeristen naar Amsterdam. Bij die groep gaat het vaak mis met paddo's.
Tripknollen
De burgemeester schrijft dat in het legale circuit in Amsterdam inmiddels geen paddo's meer te krijgen zijn. Volgens hem lijkt het er wel op dat de verkoop van sclerotia, beter bekend als tripknollen, de afgelopen tijd is toegenomen. Dat is een hallucinogeen middel dat wel nog legaal is.
Minister Ab Klink (Volksgezondheid) voerde het paddoverbod in mede naar aanleiding van een aantal ernstige incidenten in Amsterdam.
Zo sprong een 17-jarig Frans meisje in maart 2007 van een brug na het eten van paddo's. Ze overleed. Het gerechtshof in Den Haag oordeelde in april dat het verbod rechtmatig is.
Nadat ze voor ze naar Amsterdam kwam al een poging tot zelfmoord had gedaan.quote:Zo sprong een 17-jarig Frans meisje in maart 2007 van een brug na het eten van paddo's. Ze overleed. Het gerechtshof in Den Haag oordeelde in april dat het verbod rechtmatig is.
Ik geloof het.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:21 schreef kL0j00h het volgende:
Haha, denken ze nou echt dat de mensen zo fucking dom zijn om te geloven dat dit door dat achterlijke verbod komt?
Echt niet geloven dat dat nog steeds wordt gebracht als waarheid door de gevestigde mediaquote:Zo sprong een 17-jarig Frans meisje in maart 2007 van een brug na het eten van paddo's. Ze overleed. Het gerechtshof in Den Haag oordeelde in april dat het verbod rechtmatig is.
Tuurlijk.quote:Ook de economische crisis speelt een rol. Daardoor komen er minder jonge toeristen naar Amsterdam. Bij die groep gaat het vaak mis met paddo's.
Toeristen zullen minder paddo's kopen, maar in plaats daarvan aan de truffels gaan. En net als paddo's zijn die totaal onschuldig, tenzij je er heel verkeerd mee om gaat. Een verbetering lijkt het me dus niet.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:27 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik geloof het.
Toeristen waren gewend om paddo's gewoon in de smartshop te kopen. Velen zullen minder snel bij dealers aankloppen voor zoiets, waarbij de illegale markt wellicht ook nog goed op gang moet komen na de overgang een half jaar geleden...
Die zullen binnenkort ook wel verboden worden...quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Toeristen zullen minder paddo's kopen, maar in plaats daarvan aan de truffels gaan. En net als paddo's zijn die totaal onschuldig, tenzij je er heel verkeerd mee om gaat. Een verbetering lijkt het me dus niet.
Als het CDA nog een volgend kabinet mag gaan leiden, vrees ik inderdaad voor de kweeksets en truffelsquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:43 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Die zullen binnenkort ook wel verboden worden...![]()
Ik denk trouwens ook niet dat verbieden een blijvend verlagend effect op gebruik heeft hoor, maar een tijdelijke scherpe daling onder toeristen lijkt me vrij aannemelijk.
Oh. Waarom?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:08 schreef isogram het volgende:
Goede zaak en ook terecht beleid op dit punt !
Zeker zelf nooit paddos durven nemen omdat de dominee zei dat je naar de hel gaat ofzo?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:08 schreef isogram het volgende:
Goede zaak en ook terecht beleid op dit punt !
Mar ondertussen wel verbieden, verbieden, verbieden!quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:09 schreef Isegrim het volgende:
Wat zijn onze politici toch een stel wereldvreemde, naïeve sukkels.Ook als het om internet gaat bijvoorbeeld. Ze weten gvd nog niet eens hoe ze een e-mail moeten versturen, totaal wereldvreemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |