quote:Israëlische militairen openhartig over Gazaoorlog
Israëlische militairen openhartig over Gazaoorlog JERUZALEM - Israëlische militairen hebben een boekje opengedaan over hun ervaringen tijdens de 22 dagen durende Gaza-oorlog van december en januari. 'Het doorbreken van de stilte', een organisatie van Israëlische veteranen, heeft woensdag de anonieme getuigenissen in boekvorm gepubliceerd, meldt de organisatie zelf.
Ruim vijftig getuigenissen onthullen een duidelijk verschil tussen de officiële versie van de autoriteiten en wat er volgens de militairen daadwerkelijk is gebeurd. Militairen spreken onder meer van het vernietigen van honderden huizen en moskeeën zonder militair doel, het doden van onschuldige mensen met kleine wapens en het afvuren van witte fosfor in de richting van dichtbevolkte gebieden.
Het conflict zou meer dan 1400 Palestijnen en dertien Israëli's het leven hebben gekost.
bron
quote:The IDF Spokesman's Office, for its part, says that "the IDF regrets the fact that a human rights organization would again present to the country and the world a report containing anonymous, generalized testimony without checking the details or their reliability, and without giving the IDF, as a matter of minimal fairness, the opportunity to check the matters and respond to them before publication."
De 'reliability' van het IDF wat betreft misdaden (of wat dan ook) van datzelfde IDF is uiteraard wel toppie!!quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:46 schreef buachaille het volgende:
Weer zo'n huilcampagne van de vijanden van israel gebaseerd op zogenaamde anonieme verklaringen![]()
Ik dacht dat we de vorige lastercampagne hier op het forum toch goed hadden ontmaskerd (eigenlijk ontsluierd), nee beginnen ze opnieuw![]()
![]()
![]()
[..]
Het is niet aan mij om kritiek te leveren op israel, daar zijn 1 miljard andere idioten voor beschikbaar. De cijfers over de gaza-oorlog: (iedereen is het er wel over eens dat die door hamas is begonnen).quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
Aaah buachailleHeerlijk hoe jij altijd alle Israelische wandaden bedekt met de mantel der liefde
quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:59 schreef buachaille het volgende:
In de Gaza-oorlog zijn dus ongeveer 300 burgerslachtoffers aan de zijde van de arabieren gevallen.
oké.quote:Non-combatants: 906 / 295-460
Van http://en.wikipedia.org/wiki/Fatah%E2%80%93Hamas_conflict:quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:01 schreef -skippybal- het volgende:
Als je zo van de cijfertjes houdt weet je ook vast wel dat jaarlijks veel meer Arabieren/Palestijnen het loodje leggen dan Joden.
Voor cijfers van na die datum, zie de bron en de bijbehorende verwijzingen. Ik ga het niet uitzoeken want ik word een beetje naar van het palestijnse testosteron.quote:According to one Palestinian rights group, more than 600 Palestinians were killed in fighting from January 2006 to May 2007.
ben ik wel skeptischquote:In getuigenis 9 vertelt een reservist dat zijn commandant de troepen voorhield te schieten ‘als je denkt dat het nodig is’. Het betekende: ‘Als je bang bent of je ziet iemand, schiet. () Niemand zei echt ‘schiet zonder je ergens iets van aan te trekken’ of ‘schiet op alles wat beweegt’. Maar ons werd niet opgedragen alleen te schieten als er een reële dreiging bestond.’
Op zich een vergelijking van niks natuurlijk! Wat maakt het uit hoeveel Palestijnen er dood gaan door intern geweld? Het gaat hier om Palestijnen die omgekomen zijn door Israëlisch geweld...quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:57 schreef buachaille het volgende:
[..]
Van http://en.wikipedia.org/wiki/Fatah%E2%80%93Hamas_conflict:
[..]
Voor cijfers van na die datum, zie de bron en de bijbehorende verwijzingen. Ik ga het niet uitzoeken want ik word een beetje naar van het palestijnse testosteron.
Het zal mij in ieder geval niet verbazen dat de israelisch per saldo meer palestijnse mensenlevens redden (door bijvoorbeeld behandeling in israelische ziekenhuizen) dan dat ze afschieten. En daarnaast zijn de arabieren maar wat blij met de joodse bevolking. De 1 miljoen arabieren in israel zouden voor geen goud weg willen onder joods bestuur (al durft niemand dat toe te geven). Door de anti-semitische aandacht van de wereld voor het palestijns-arabisch probleem worden de arabieren geholpen door ontelbare NGO's waardoor het mogelijk is gemaakt dat de palestijnse baarmoeder de hoogste productiviteit ter wereld behaalt. Als je al dat soort verborgen zaken meeneemt dan is het te belachelijk voor woorden om te stellen dat de israelisch nadelig zijn voor de palestijnse populatie.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:07 schreef SicSicSics het volgende:
Op zich een vergelijking van niks natuurlijk! Wat maakt het uit hoeveel Palestijnen er dood gaan door intern geweld? Het gaat hier om Palestijnen die omgekomen zijn door Israëlisch geweld...
Ik denk dat het blokkeren van hulpkonvooien e.d. ook nog wel de nodige levens kost.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:12 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het zal mij in ieder geval niet verbazen dat de israelisch per saldo meer palestijnse mensenlevens redden (door bijvoorbeeld behandeling in israelische ziekenhuizen) dan dat ze afschieten. En daarnaast zijn de arabieren maar wat blij met de joodse bevolking. De 1 miljoen arabieren in israel zouden voor geen goud weg willen onder joods bestuur (al durft niemand dat toe te geven). Door de anti-semitische aandacht van de wereld voor het palestijns-arabisch probleem worden de arabieren geholpen door ontelbare NGO's waardoor het mogelijk is gemaakt dat de palestijnse baarmoeder de hoogste productiviteit ter wereld behaalt. Als je al dat soort verborgen zaken meeneemt dan is het te belachelijk voor woorden om te stellen dat de israelisch nadelig zijn voor de palestijnse populatie.
Tegenwoordig worden als het goed is soldaten geleerd helemaal niet te denken maar gewoon te schieten. Op zich de juiste manier van handelen. Maar niet in een stad of gebied vol met burgers. Als je daar soldaten inzet zijn de gevolgen voor de burgerbevolking zeer ernstig.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:01 schreef sp3c het volgende:
ik heb me naast het artikel in de OP niet echt ingelezen maar na deze quote
[..]
ben ik wel skeptisch
schiet als je denkt dat dat nodig is ... daar haal ik niet uit schiet zodra je iemand ziet maar schiet als je denkt dat je die persoon moet schieten. Dat denk je meestal pas als die persoon een dreiging voor je is althans ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde Israelische militair per definitie denkt dat elke Palestijn eraan moet.
Dan krijg je denk ik een veel hoger aantal slachtoffers
onnodig vage instructie dat wel maar dat is nog lang niet schiet op alles wat beweegt
nee het gaat om de geweldsinstructiesquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Op zich een vergelijking van niks natuurlijk! Wat maakt het uit hoeveel Palestijnen er dood gaan door intern geweld? Het gaat hier om Palestijnen die omgekomen zijn door Israëlisch geweld...
die snap ik niet, ik zie geen logisch verband tussen het gebruik van poppen en het schieten op alles wat verdacht isquote:Verder, om het toch in een wat ander perspectief te stellen, weten de Palestijnen precies hoe Israël te werk gaat. Hamas maakt er zelfs gebruik van door poppen met explosieven te plaatsen, ze weten dat de Israëlisch schieten op alles wat verdacht is.
dat wordt soldaten sinds Neuremberg al niet meer geleerdquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tegenwoordig worden als het goed is soldaten geleerd helemaal niet te denken maar gewoon te schieten. Op zich de juiste manier van handelen. Maar niet in een stad of gebied vol met burgers. Als je daar soldaten inzet zijn de gevolgen voor de burgerbevolking zeer ernstig.
Dus maken we ze gewoon allebei af, want eigen schuld, dikke bultquote:Op woensdag 15 juli 2009 10:42 schreef BlaZ het volgende:
Tsja echte misdaden zijn dit nou ook weer niet.
Militante Palestijnen en gewone burgers zijn nou eenmaal lastig uit elkaar te halen.
Hamas maakt booby-traps van mannequins omdat ze er vanuit gaan dat Israëlische soldaten schrikken en schieten.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:17 schreef sp3c het volgende:
die snap ik niet, ik zie geen logisch verband tussen het gebruik van poppen en het schieten op alles wat verdacht is
De frustratie druipt er van af. Ik kan me dat eerlijk gezegd voorstellen dat ze niet goed worden van al die selectief verontwaardigde linkse geitenwollensokken.quote:"A human rights organization raising money in Saudi Arabia is like a women's rights group asking the Taliban for a donation," Prime Minister Binyamin Netanyahu's spokesman Mark Regev said Monday.
"If you can fundraise in Saudi Arabia, why not move on to Somalia, Libya and North Korea?" he said. "For an organization that claims to offer moral direction, it appears that Human Rights Watch has seriously lost its moral compass."
dat heeft toch geen nut?quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hamas maakt booby-traps van mannequins omdat ze er vanuit gaan dat Israëlische soldaten schrikken en schieten.
Daaruit kun je opmaken dat de Palestijnen weten dat het een zooitje zwaar bewapende zenuwpezen (Wie niet in zo'n situatie?) zijn die schieten op alles wat verdacht is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |