abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70988646
Hey Fok,

Dit is me eerste post op dit forum. Vaak als ik ergens over denk of zo dan zoek ik het op internet op en zo kwam ik vaak bij dit forum uit. Laatste tijd zit een soort theory in me hoofd die ik op een rare manier zoveel mogelijk probeer te delen met iedereen om te kijken wat andere er van vinden. Ik zal hieronder kort uitleggen wat ik bedoel met theory.

Veel mensen zeggen dat je met je hart van iemand moet houden. Op zich klinkt dit altijd best logisch alleen ik zat laatst te denken over dat je hart niets anders is dan een pomp. Dus je houd eigenlijk van iemand met je hersens. Onbewust of bewust? Ik denk zelf dat je jezelf verliefd kan maken op een persoon zoals vaak bij relaties gebeurt die ontstaan zijn uit vriendschappen. Daarom dacht ik dat iedereen die je leuk vind je dat jezelf wijs maakt.

Door steeds te denken aan iemand word je verliefd op diegenen. Waarschijnlijk dus als je met iemand veel omgaat maak je jezelf vanzelf verliefd. Waarin ik dit zelf merk is dat ik vroeger mezelf helemaal gek van verliefdheid kon maken. Waar neer het dan uit gaat of je word afgewezen komt dit super hard aan. Waardoor je beter jezelf klein beetje verliefd kan maken en pas nadat het gevoel van beide kanten komt het helemaal los kan laten gaan.

Uit eigen ervaring kan dit ik vraag me af of jullie dit ook ervaren?

Frank

PS: Ben nooit zo goed in bewoorden van me denkwijze maar hoop dat het gelukt is
Gellukig zijn is het makkelijkste wat er is, om het te blijven is een ander verhaal?
http://www.automaticoo.nl
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:48:33 #2
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_70989110
klinkt als wanhoop...
pi_70989150
Wat bedoel je daarme xD? Ben erg gellukig in me leven en kan eigenlijk niet beter... maar dacht gewoon even zo tis geen wanhoop want vind het absoluut niet erg om zo te denken.

Gellukig zijn is het makkelijkste wat er is, om het te blijven is een ander verhaal?
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:54:49 #4
220836 rinzzz
pi_70989167
Het is toch niet zo dat je op iedere vriendin waar je regelmatig mee om gaat verliefd wordt? bij lange na niet...
pi_70989229
Maar zie jij als vriendinnen regelmatig zien dan 5 keer in de week zoals "meeste mensen" met relatie hebben?
  woensdag 15 juli 2009 @ 02:17:02 #6
220836 rinzzz
pi_70989360
Tja, dat ligt er aan in wat voor context. Als je een vriendin 5 keer in de week ziet omdat het nou eenmaal zo uitkomt dan hoeft het niets te zeggen. Als je 5 keer per week afspreekt, dan zegt het al heel wat meer. Dan kan het nog steeds zo zijn dat je goede vrienden bent maar dan mag je er best op gokken dat ze je piemel lust aangezien ze naast de avonden met jou geen tijd heeft om met andere jongens om te gaan.

Maar goed, geloof niet dat dat jouw issue was, want spreek jij met al je vriendinnen 5 keer per week af? Misschien moet je eens een keer sex hebben met een vrouw, dat maakt een hoop dingen een stuk duidelijker voor je..
pi_70989471
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 01:15 schreef Automaticoo het volgende:
Hey Fok,

Dit is me eerste post op dit forum.

Frank

PS: Ben nooit zo goed in bewoorden van me denkwijze maar hoop dat het gelukt is
Bij het hart in de buurt zit de solar plexus, een zenuwknoop, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.

Verder zou ik graag zien Frank, dat je ophoudt met "me" als bezittelijk voornaamwoord te gebruiken
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 15 juli 2009 @ 03:52:07 #8
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70989983
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 02:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Bij het hart in de buurt zit de solar plexus, een zenuwknoop, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.

Verder zou ik graag zien Frank, dat je ophoudt met "me" als bezittelijk voornaamwoord te gebruiken
De uitdrukking: 'ik hou van je met heel mijn hart' is oorspronkelijk in de wereld gebracht door een Perzische poëet.
  woensdag 15 juli 2009 @ 03:54:39 #9
158452 IQM
I am the one
pi_70989995
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 03:52 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De uitdrukking: 'ik hou van je met heel mijn hart' is oorspronkelijk in de wereld gebracht door een Perzische poëet.
Bron?
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  woensdag 15 juli 2009 @ 03:57:20 #10
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70990007
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 03:54 schreef IQM het volgende:

[..]

Bron?
Dat zou ik even moeten zoeken. Dit feit kwam trouwens ook voorbij in één van de shows van Freek de Jonge. Hij zei iets van: 'Waarom de uitdrukking: ik hou van je met heel mijn hart, en bijvoorbeeld niet met je knie? Alleen omdat een Perzische poëet dit een paar eeuwen geleden in één van zijn dichtwerken had geschreven'
  woensdag 15 juli 2009 @ 03:59:26 #11
158452 IQM
I am the one
pi_70990014
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 03:57 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dat zou ik even moeten zoeken. Dit feit kwam trouwens ook voorbij in één van de shows van Freek de Jonge.
Ik zou het waarderen als je dat deed. Wil er namelijk wel meer over lezen...
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  woensdag 15 juli 2009 @ 08:32:24 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_70991210
quote:

[..]

De Solar Plexus zit achter je maag. Waar jij het over hebt is de Cardiac Plexus. Maar om nou speciale waarde te hechten aan zo'n kleine van de (ik gok 50?) zenuwknopen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_70992443
Welkom Frank,

Als ik naar mezelf kijk als tiener: Ik werd altijd aangetrokken door het uiterlijk van meisjes zonder er meteen verliefd op te worden. Maar als ik voor een wat langere tijd omging met zo'n meisje , lachen, praten , samen dingen doen (nog niet eens met zijn tweeën, in een groep kan ook heel goed) dan pas werd ik eventueel verliefd op haar, omdat ik me dan ook aangetrokken kon voelen tot haar intellect en gedrag. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, dat proces vind plaats in je hersenen, en dat hart is slechts poëtisch taalgebruik. Bij mij was dat niet 'door steeds te denken aan' diegene maar door steeds ' om te gaan met' diegene. Ik ben dan ook nooit in mijn leven verliefd geworden op een popster of actrice ofzo. Als ik zo'n videoclip van Shakira zag was mijn reactie niet een van verliefdheid, maar meer van zo, die zou ik wel eens een lekker beurt willen geven....

Als jij merkt dat je verliefdheid te snel te extreem wordt, kan je daar best met je verstand over nadenken en proberen het wat af te remmen, maar zo te zien ben je daar al mee bezig (met dat nadenken)
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_70998384
Vind het erg interresant onderwerp en vind jullie reacties echt vet . gewoon even kijken wat andere mensen er van vinden. Best wel cool zo forum . Wel leuk dat Freek ook al keer dit onderwerp aangesneden heeft in 1 van zijn shows.

Over dat zenuwknopje bij je hart? Is dat een gewone zenuw? of is er dan toch iets met gevoel etc.

PS : sorry van het 'me' gebruik al bezitelijk voornaamwoord.
quote:
Misschien moet je eens een keer sex hebben met een vrouw, dat maakt een hoop dingen een stuk duidelijker voor je..

Heeft weinig duidelijker gemaakt in dit gebied? En vind jij dat je zomaar conclusies mag trekken uit mijn leven
quote:
Het is toch niet zo dat je op iedere vriendin waar je regelmatig mee om gaat verliefd wordt? bij lange na niet...
Ben zelf niet zo goed in het uitleggen van wat ik bedoel maar zoals de post hierboven al heel goed duidelijk maakt.
quote:
Bij mij was dat niet 'door steeds te denken aan' diegene maar door steeds ' om te gaan met' diegene.

[ Bericht 25% gewijzigd door Automaticoo op 15-07-2009 13:44:27 ]
pi_71000735
quote:

[..]

Zeg muggenzifter ga eens de plantsoenen verder fatsoeneren,je pauze is allang voorbij.
Laat iemand lekker zijn hart luchten ipv over iets zinloos als een bezittelijk vnw te zeiken.
75 topics = FIN
pi_71002446
Ik moet anders wel toegeven dat het taalgebruik van Automaticoo erg storend is. Dat terzijde, verliefdheid komt (NATUURLIJK) door je hersenen. Je hart is inderdaad een pomp. Een nabijliggende zenuwknoop heeft er al helemaal niets mee te maken. Er zijn bepaalde stofjes die je een fijn gevoel geven bij verliefdheid. Eigenlijk is het zelfs zo dat je verliefdheid kunt zien als een (tijdelijke) verslaving. Er zullen ook duidelijke ontwenningsverschijnselen zijn als het uit gaat. Mij leek het op zich vanzelfsprekend dat het houden van iemand met je hart, meer inhoudt dat je met je hele lichaam (met je leven misschien zelfs?) van iemand houdt.
pi_71004360
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:15 schreef HugoAben het volgende:
Ik moet anders wel toegeven dat het taalgebruik van Automaticoo erg storend is. Dat terzijde, verliefdheid komt (NATUURLIJK) door je hersenen. Je hart is inderdaad een pomp. Een nabijliggende zenuwknoop heeft er al helemaal niets mee te maken. Er zijn bepaalde stofjes die je een fijn gevoel geven bij verliefdheid. Eigenlijk is het zelfs zo dat je verliefdheid kunt zien als een (tijdelijke) verslaving. Er zullen ook duidelijke ontwenningsverschijnselen zijn als het uit gaat. Mij leek het op zich vanzelfsprekend dat het houden van iemand met je hart, meer inhoudt dat je met je hele lichaam (met je leven misschien zelfs?) van iemand houdt.
Tuurlijk "van iemand houden met je hart" heeft een andere betekenis. Alleen laatst zei iemand dat ik Rationeel verliefd was. Waarna ik vroeg wat dat precies in houd. Als uitleg kreeg ik dat je niet gevoelsmatig van iemand houd. Wat er tot leid dat je jezelf laat aantrekken door iemand door je gedachte en denkwijze. Dit zette mij tot denken en besloot dat er weinig verschil is tussen gevoel en je gedachte.

Ik denk dat onze gedachten en onze gevoelens niet zo ver van elkaar liggen en elkaar overlappen. Onze gevoelens kunnen onze gedachten beïnvloeden en visa versa.

Vond dit nogal een raar iets wat er tot leidde dat ik hier een topic over ben gestart.

PS: Het spijt me als de berichten van mij door mijn taalgebruik niet helemaal goed overkomen
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:11:31 #18
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_71006576
Ik ben het slechts in beperkte mate met TS (Topic Starter) eens:
Het hart (die pomp) heeft niet per se iets te maken met liefde, tenzij je de auro en chakra's erbij betrekt. En ja, met je gedachten kun je jezelf een richting op sturen.
Maar ik denk dat er wel degelijk meer bij komt kijken dan alleen maar willen en denken..
Er zijn nog veel onderdelen en functies in ons lichaam die we nog altijd niet begrijpen.
Klik hier ook maar eens

Ik kwam dit zojuist tegen, in een google tochtje naar aanleiding van dit topic
quote:
Liefde biedt gezelligheid, seks, zorg en aandacht, maar bovenal: liefde geeft het leven zin, blijkt uit onderzoek. ‘Juist in de liefde ontstijgen mensen hun eigenbelang.’.
[....knip....]

De ideale partner
Nu de liefde zo’n belangrijke rol moet spelen, worden de eisen die we er aan stellen ook steeds groter. Ware liefde moet het zijn, en anders niets. Door dat verlangen naar ware liefde kan een relatie ook snel tegenvallen. Als zij niet voldoet, wordt ze ingeruild; als hij tekortschiet, moet hij plaatsmaken voor een ander. Dat leidt bij de Poolse socioloog Zygmunt Bauman tot het trieste inzicht dat we tegenwoordig ‘consumenten van liefde’ zijn geworden. We zoeken naar ware liefde en we bieden onszelf aan op een liefdesmarkt. En als de liefde niet bevalt, maken we er snel een eind aan.
Artikel Filosofiemagazine
Lees vooral ook de rest.

Hoe denken TS en anderen over de IKEA-relaties als gevolg van de hedendaagse cultuur?
En in hoeverre zijn we te krampachtig op zoek naar (ware) liefde?
hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
pi_71007460
Interessant artikel dat eerst even. Ik denk zelf ook wel dat er natuurlijk meer achter zit maar je kan jezelf bedwingen en in enige mate aansturen tot verliefdheid. Weet niet of jullie dit ook zo ervaren?

Ik denk inderdaad dat er in onze maatschappij "Liefde consumptie" in zekere mate aanwezig is. Dat is misschien ook weer de rede van het hoge aantal scheidingen in onze maatschappij.

Over het zoeken naar juiste relatie/liefde denk dat iedereen dat wel op ze tijd heeft. Zoals in het artikel word gezegd :
quote:
...en aandacht, maar bovenal: liefde geeft het leven zin, blijkt uit...
Denk dat liefde een gat vult wat we allemaal hebben. In het Relaties forum zie je ook vaak dat mensen verdrietig zijn en zich voelen alsof het leven even niks meer uitmaakt.

Bron : http://www.heinpragt.com/scheiding/echtscheidingcijfers.php
pi_71022038
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 14:30 schreef FP128 het volgende:

[..]

Zeg muggenzifter ga eens de plantsoenen verder fatsoeneren,je pauze is allang voorbij.
Laat iemand lekker zijn hart luchten ipv over iets zinloos als een bezittelijk vnw te zeiken.
Zinloos.... totdat die beste jongen zijn eerste sollicitatiebrief moet schrijven. Zullen we eens zien hoe zinloos een juiste spelling is
  donderdag 16 juli 2009 @ 02:33:03 #21
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_71022761
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 01:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Zinloos.... totdat die beste jongen zijn eerste sollicitatiebrief moet schrijven. Zullen we eens zien hoe zinloos een juiste spelling is
En jij voelt je daar op één of andere manier verantwoordelijk voor?
pi_71022800
Iemand zoals mij (dyslectisch) kan je gewoon bepaalde simpele regels niet aanleren. Daarom zal ik nooit helemaal zelf een solicitatie brief schrijven maar mensen in mijn omgeving vragen om te helpen. Alleen om nou bij elke FoK post iemand het te laten nalezen gaat beetje ver vind je niet? Dus bedankt jongens dat jullie het voor me opnemen.

Als je me verhaal niet begrijpt vraag om duidelijkheid maar zolang het goed over komt wat is dan het probleem?

Bedankt voor het begrip.
pi_71022933
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 02:33 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

En jij voelt je daar op één of andere manier verantwoordelijk voor?
Bewustwording is iets goeds hoor
pi_71035201
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 01:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo'n muggenzifter of lijkt dat alleen maar zo?

Je snapt toch wel dat dit heel iets anders is dan een sollicitatiebrief, een gevoelskwestie waarbij spelling, mits begrijpelijk, totaal ondergeschikt is aan wat er daadwerkelijk staat?!? TS geeft al aan het moeilijk te vinden z'n gedachten onder woorden te brengen! Dat jij nou zo'n held bent die wel permanent op zat te letten op school en daardoor misschien een stukje sociale vaardigheid mist....
Ik denk (net als voor me hele post geldt ook hier: mijn mening, geen feit) dat TS bij een sollicitatie brief überhaupt een stuk beter op de vormgeving/spelling/grammatica let dan hier. Daarnaast verontschuldigd hij zich zelf voor zijn incorrect taalgebruik en nog blijf je volhouden dat jij het wel eens even beter weet.
Dat jij niet ziet dat dit geen sollicitatiebrief is zegt denk ik meer over jou dan over de schrijfvaardigheid van TS (wat overigens grammaticaal ook een onjuiste zin is)

Zoals vaak ligt het antwoord (muggenzifter of niet) vaak ergens in het midden, maar denk er eens over na en zeg het ook vooral als ik er naast zit.

Om overigens op je vraag (ik neem aan dat je je toch afvraagt of het nou zinloos is of niet) terug te komen: Ja het is in dit geval waarschijnlijk erg zinloos om te gaan zitten zeiken over incorrect taalgebruik.

Ik heb geprobeerd alles nu zo correct mogelijk neer te zetten maar neem het me niet kwalijk als er nog een foutje tussen zit en ik ga nu weer verder met mijn eigen versimpelde maar hopelijk begrijpelijke taal die ik liever gebruik.

OT: grappig dat ik dit nu lees, ik ben zelf namelijk de laatste tijd ook op deze manier over dit soort dingen aan het nadenken en ik vind dat alleen maar prettig
leuk dat je trouwens ook je weg naar fok hebt gevonden
signature
pi_71036209
Even off topic ben het helemaal met je eens en bedankt dat je het voor me opneemt. Tegenwoordig hebben mensen gewoon respect voor dyslexie. Op mijn school word er minder op gelet. Tuurlijk krijg ik commentaar maar word er niet op afgerekend. Iedereen heeft zo zijn mindere kanten toch?
quote:
OT: grappig dat ik dit nu lees, ik ben zelf namelijk de laatste tijd ook op deze manier over dit soort dingen aan het nadenken en ik vind dat alleen maar prettig
leuk dat je trouwens ook je weg naar fok hebt gevonden
Ik had dit gepost op FoK omdat de meeste vrienden me totaal niet begrijpen hierin. Wat ik aan ene kant wel logisch vind omdat je sommige dingen niet wilt begrijpen. Vind leuk om te horen dat je er zelf ook aan denkt en geeft me geruststelling dat ik niet gewoon rare dingen aan doen ben.
pi_71037098
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:10 schreef Automaticoo het volgende:

[..]

Tuurlijk "van iemand houden met je hart" heeft een andere betekenis. Alleen laatst zei iemand dat ik Rationeel verliefd was. Waarna ik vroeg wat dat precies in houd. Als uitleg kreeg ik dat je niet gevoelsmatig van iemand houd. Wat er tot leid dat je jezelf laat aantrekken door iemand door je gedachte en denkwijze. Dit zette mij tot denken en besloot dat er weinig verschil is tussen gevoel en je gedachte.

Ik denk dat onze gedachten en onze gevoelens niet zo ver van elkaar liggen en elkaar overlappen. Onze gevoelens kunnen onze gedachten beïnvloeden en visa versa.

Vond dit nogal een raar iets wat er tot leidde dat ik hier een topic over ben gestart.

PS: Het spijt me als de berichten van mij door mijn taalgebruik niet helemaal goed overkomen
Op zich zijn 'emotioneel' en 'rationeel' helemaal niet zo strikt gescheiden als mensen vaak denken inderdaad. Uit allerlei experimenten blijkt bijvoorbeeld dat beslissingen waar mensen een tijdje over lijken na te denken in de hersenen waarschijnlijk al eerder genomen te zijn. De scheiden van gevoel en gedachten zoals je beschrijft lijkt gebaseerd op gevoelens die door biologische invloeden worden bepaald en gedachten die worden bepaald door een of andere rationele 'ziel' die volledig losstaat van enige biologische invloed. Dat is eigenlijk al tijden geen realistische voorstelling van zaken meer. In de kunstmatige intelligentie is schaken een veelgebruikt voorbeeld. Schaken wordt toch vaak gezien als een zeer 'rationele' activiteiten. Daarbij hebben mensen dan vaak het idee dat de topschakers heel snel elke mogelijke zet gaan bekijken en evalueren. Echter bij de echte toppers is het veel meer een vorm van intuïtie die belangrijker is. Je zou kunnen zeggen dat ze een opstelling op het bord zien en dan gelijk al 'voelen' welke zetten bij voorbaat al weggestreept kunnen worden of misschien wel interessant zijn. Vervolgens gaan ze natuurlijk wel heel goed nadenken over die mogelijke interessante zetten en kijken wat de voor- en nadelen zijn.

Misschien is dat laatste ook wat mensen bedoelen wanneer ze het hebben over 'rationeel verliefd zijn'. Als je iemand ziet dan kun je bij voorbaat al wel grofweg bepalen of je je tot iemand aangetrokken voelt of niet. Ik meen dat de gemiddelde persoon hier zo'n 0.3 seconden voor nodig heeft. Als je vervolgens met iemand waartoe je je aangetrokken voelt, krijg je nog wel meer gevoelsmatige impulsen. Natuurlijk ga je dan achteraf ook nadenken of je echt verliefd bent op iemand, wat iemands negatieve eigenschappen zijn, etcetera maar het blijft echter grotendeels wel een 'gevoelskwestie'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_71037826
mssn is t al eerder gezegd

maar jij (@topicopener) bedoelt met 'hart' niet dat pompje maar je gevoel

en eigenlijk is daarmee toch alles gezegd dan? of niet?

dus... het is gevoel versus verstand..
of zoals ik in de post hierboven mij zie staan

emotie<>ratio
If you stop trying to make sense of it all, you'll be less confused... Reality is an illusion...
pi_71045450
Zouden mensen die een relatie opbouwen vanaf een vriendschap al langere tijd de keuze hadden gemaakt?

Ben het met je eens dat veel mensen groot onderscheid tussen de twee zaken maken terwijl deze twee zaken vaak veel in elkaar overlopen.

Bedoelen mensen met gevoel dan misschien eerste indruk van iemand? Zoals het schaken voorbeeld dat de schakers al snel een eerste indruk hebben (waar jij zei een gevoel).
  vrijdag 17 juli 2009 @ 01:51:15 #29
144316 Maxzter
kaas; saak
pi_71053144
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:38 schreef Automaticoo het volgende:
Even off topic ben het helemaal met je eens en bedankt dat je het voor me opneemt. Tegenwoordig hebben mensen gewoon respect voor dyslexie. Op mijn school word er minder op gelet. Tuurlijk krijg ik commentaar maar word er niet op afgerekend. Iedereen heeft zo zijn mindere kanten toch?
pas op want niet overal op het forum zijn ze zo aardig als hier
Was overigens niet aan je post af te lezen dat je dyslexie hebt.
quote:
[..]
Ik had dit gepost op FoK omdat de meeste vrienden me totaal niet begrijpen hierin. Wat ik aan ene kant wel logisch vind omdat je sommige dingen niet wilt begrijpen. Vind leuk om te horen dat je er zelf ook aan denkt en geeft me geruststelling dat ik niet gewoon rare dingen aan doen ben.
Heb precies het zelfde gevoel en wordt er soms ook wel een beetje gek van maar ik zie zelf gelukkig ook steeds meer dat het niet aan mij ligt.

Ik ben trouwens bang dat ik je op je vraag geen bevredigend antwoord kan geven omdat het antwoord zowel ja als nee kan zijn en ik me een stuk dieper op de stof zou moeten oriënteren om beide goed te onderbouwen.
Ik hoop dat je er uit komt (als dit ten minste iets is waar je uberhaupt uit kunt komen, maar daar zou je weer een heel ander topic over kunnen vullen), succes.

edit:
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Op zich zijn 'emotioneel' en 'rationeel' helemaal niet zo strikt gescheiden als mensen vaak denken inderdaad. Uit allerlei experimenten blijkt bijvoorbeeld dat beslissingen waar mensen een tijdje over lijken na...

...lange quote...

...bent op iemand, wat iemands negatieve eigenschappen zijn, etcetera maar het blijft echter grotendeels wel een 'gevoelskwestie'.
Ik denk dat dit wel een redelijk goed antwoord is.

[ Bericht 13% gewijzigd door Maxzter op 18-07-2009 05:50:25 ]
signature
  vrijdag 17 juli 2009 @ 01:56:23 #30
144316 Maxzter
kaas; saak
pi_71053218
edit: dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door Maxzter op 18-07-2009 05:51:00 ]
signature
pi_71066790
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 01:15 schreef Automaticoo het volgende:
Hey Fok,

Veel mensen zeggen dat je met je hart van iemand moet houden. Op zich klinkt dit altijd best logisch alleen ik zat laatst te denken over dat je hart niets anders is dan een pomp. Dus je houd eigenlijk van iemand met je hersens.
Frank

Volgens mij is het zo dat je liefde voelt op de plaats van het hart, maar dat zou je misschien beter aan een vrouw kunnen vragen, want die zijn over het algemeen meer vertrouwd met gevoelens.

Het kan wel zo zijn dat hersencellen hier een grote rol bij spelen, maar dat is hier niet mee in tegenspraak.

Stel dat ik met een hamer op mijn duim sla, dan wordt die informatie via zenuwcellen doorgegeven naar de hersenen, waar de bewustwording plaats vindt.
Toch voel ik de pijn niet in de hersenen, maar in mijn duim.
pi_71169217
Dat vind ik een mooie verklaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')