Vanavond BREAKING NEWS om half 11 bij SBS.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:25 schreef Biogarde het volgende:
En dat was niet eens bij Hart van Nederland?
Idd. Dat is hetzelfde als naast een wietplantage wonen en klagen dat je de hele dag stoned bent.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:29 schreef DeLuna het volgende:
Terechte klacht.
Wat verwacht je nou bij een school dan, dat die kinderen allemaal rustig zijn?
Dat dacht ik wel ja. Maar dan nog moet die opa niet zo zeiken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:25 schreef tralalala het volgende:
Is de school er later gekomen?
hij woont er al 50 jaar, die school is er nu 7 jaarquote:
Albertoooo schijnt onderweg te zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:25 schreef Biogarde het volgende:
En dat was niet eens bij Hart van Nederland?
Dan vind ik dat hij wel een punt heeft. Alsof er iemand naast die kut school wil wonen, dus een waardedaling zal er ook wel zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
hij woont er al 50 jaar, die school is er nu 7 jaar
I.m.o. geen goede vergelijking...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:30 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Idd. Dat is hetzelfde als naast een wietplantage wonen en klagen dat je de hele dag stoned bent.
Neeeee, dan kan je beter zeggen:quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:15 schreef Big_Boss. het volgende:
[..]
I.m.o. geen goede vergelijking...![]()
Je kunt beter zeggen : Dat is hetzelfde als naast een wietplantage gaan wonen en klagen over drugsoverlast..
Nee... je kunt beter zeggen :quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:17 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Neeeee, dan kan je beter zeggen:
Je woont naast een begraafplaats en hebt er last van dat necrofielen telkens schreeuwen van genot als ze klaarkomen, terwijl het half vier snachts is.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik wilde dit topic ook openen. Was alleen te lui om dit te typen.
Zo mooi toen ie over de schutting ging kijken
Wij woonden ook dicht bij een school. Vond het altijd wel gezellig klinken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:31 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Z'n huis is nu minder waard geworden en hij heeft de hele dag schreeuwende kinderen aan z'n hoofd. Dat wist hij niet toen die z'n huis kocht.
Hij kwam wel over als en zure oude man, maar hij heeft wel een punt.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:39 schreef Sigmund666 het volgende:
Maar het is zo'n klepzeiker van 'het gaat me om het principe'.
"Het is een postzegel van 44 cent, ik heb 45 cent neergelegd, dus krijg ik nog 1 cent van u"
Zat ie zeker tijdens zijn jeugd achter een boekenkast.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:45 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ging kapot toen hij op een gegeven moment begon van: "ja en die kinderen schreeuwen maar en hebben geen besef van de mensen om zich heen. Dat was vroeger nog wel anders, toen speelden we gewoon rustig maar tegenwoordig kan dat niet meer".
Hij woonde er al 50 jaar, dus winst zal hij wel maken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:31 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Z'n huis is nu minder waard geworden en hij heeft de hele dag schreeuwende kinderen aan z'n hoofd. Dat wist hij niet toen die z'n huis kocht.
Hij kwam wel over als en zure oude man, maar hij heeft wel een punt.
Idd. En dan helemaal ziekelijk neurotisch over een heg staan turen hoeveel kinderen er rondlopen. Als je rust wil hebben moet je niet in Den Haag gaan wonen. Ga naar Drente, in een plaggenhut van 200 euro wonen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hij woonde er al 50 jaar, dus winst zal hij wel maken.
Gaat hij toch lekker een huisje in drente kopen, Hij rust, de school geen proces aan de broek. iedereen happy.
Gaat ie klagen over de haan die s' ochtends kraait.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hij woonde er al 50 jaar, dus winst zal hij wel maken.
Gaat hij toch lekker een huisje in drente kopen, Hij rust, de school geen proces aan de broek. iedereen happy.
Antiklacht: Gelukkig houdt het enge oude bejaarde mannetje niet juist heel veel van kleine kinderen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:23 schreef Sigmund666 het volgende:
Klacht: Enge oude bejaarde mannetjes die een hekel aan kleine kinderen hebben
Ach je stelt je aan.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:30 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Ik woon achter een basisschool en wordt op zomerse dagen soms ook horendol van het gegier en geschreeuw van die kinderen en het gerij met kleine driewielers over de tegels op het schoolplein. Ik heb mijn werk aan huis en wil ook mijn ramen en achterdeur open kunnen zetten als het erg warm is. Na een half uur herrie doe ik toch maar alles weer dicht.
Met name de onderbouwgroepen zijn op warme dagen meer buiten op het plein dan in het klaslokaal.
Een kwartier!?! Die onderbouwgroepen, de kleuters dus, zijn uren op het plein aan het spelen. Toen ik hier in 1994 kwam wonen was de school een keer zo klein.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:33 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ach je stelt je aan.
Die kinderen hebben toch maar een kwartier speelkwartier.
De oplossing: http://www.state.ak.us/quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:30 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Ik woon achter een basisschool en wordt op zomerse dagen soms ook horendol van het gegier en geschreeuw van die kinderen en het gerij met kleine driewielers over de tegels op het schoolplein. Ik heb mijn werk aan huis en wil ook mijn ramen en achterdeur open kunnen zetten als het erg warm is. Na een half uur herrie doe ik toch maar alles weer dicht.
Met name de onderbouwgroepen zijn op warme dagen meer buiten op het plein dan in het klaslokaal.
Woon jij in Amsterdam Noord toevallig?quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:58 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Ik zie op de website van de school dat sinds 2008 in de bijgebouwde lokalen een peuterspeelzaal zit.
In 1995 zijn twee scholen samengevoegd met als gevolg dat er diverse lokalen bijgebouwd zijn en het plein is vergroot.
Provincie Groningen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Woon jij in Amsterdam Noord toevallig?.
Ow ok, hier namelijk beetje dezelfde situatie, voorheen 1 basischool, nu echt een megading van 2 verdiepingen etc.quote:
.quote:http://extra.volkskrant.n(...)+krijsende+speeltjes
Veel kinderloze dertigers en veertigers menen werkelijk dat hen onrecht wordt aangedaan als zij moeten bijdragen aan gratis ziektenkostenverzekering, kinderbijslag en ouderschapsverlof voor andermans kroost. Maar kinderen worden groot, en dertigers bejaard.
Ze zijn in de negentig, maar jee wat zijn ze nog actief. Ze bakken hun eigen brood en slachten varkens, want bakkers en slagers zijn er niet meer. Ze besturen, halfblind, hun bussen, treinen en metro’s. Autorijden gaat niet meer, want het wegennet is onbegaanbaar door de vele gaten.
Altijd lieten ze het anderen doen, maar nu, in 2060, schrobben ze zelf hun wc’s. Werksters uit verre landen waar nog volop wordt gebaard, komen niet meer, die kijken wel uit. Als de oudjes uitglijden en hun heup breken, piepen ze hun stokoude buurman op; die komt aanstrompelen, maar kan hen niet optillen. Bevend verwisselen ze elkaars infusen en opereren ze elkaars kankers.
Als het meezit, want wat hebben ze een pestpokkenhekel aan elkaar, deze verloederde oudjes om wie een lichte strontgeur hangt. Menige stok is al tussen rollatorwieltjes gestoken, menige visgraat verstopt in de avondprak.
Geld is er natuurlijk niet meer. Het spaargeld is allang op. Vroeger, toen ze twee topsalarissen hadden, ging alles op aan designmeubels, het tweede huis in Toscane en reizen naar Nepal. Het was een domper dat de AOW zomaar ophield te bestaan: de laatste premiebetaler was gestorven.
Stinkende luiers
Toch hebben ze het zelf zo gewild, toen ze dertig, veertig waren: een reservaat voor kinderlozen. Een heerlijke wereld zonder hinderlijke bakfietsen, stinkende luiers en groene snotpegels. Feestjes die niet worden verpest door rondrennende ettertjes die wijn omstoten en elk goed gesprek verhinderen. Een blikveld verschoond van moeders die een tiet te voorschijn floepen om hun gebroed te zogen. Nooit meer walgelijke kinderfoto’s van trotse ouders in de mail, geen bezoek dat hagelslagvlekken maakt op de mintgroene bank of denkt grappiger te zijn dan zijzelf. Alleen nog kinderloze vrienden die ademloos hún verhalen aanhoren, hen op de eerste plaats zetten en hun honderden Nepalfoto’s bewonderen.
Dit paradijs schetsen Camiel de Vries en Hanna de Heus in Het anti-kindboek. Het boekje van dit koppel verscheen al een tijdje geleden, maar mijn aandacht werd pas getrokken toen ik ergens las dat zij menen, door eerlijk te schrijven dat zij een ‘pestpokkenhekel’ hebben aan kinderen, ‘het laatste taboe van Nederland’ te slechten.
Ik schoot in de lach. De Vries en De Heus zijn trendvolgers. Hun aanbevelingen – speeltuinen en schoolpleinen omheinen met schrikdraad, supermarkten verbieden voor kinderen – zijn al jaren gemeengoed bij de militante Amerikaanse beweging childfree.
Het hoort bij deze tijd, het gebrek aan solidariteit
Aanfokken
Het gezin is allang niet meer de norm. Als een christelijke minister blijmoedig gezinsvorming propageert, dan weet je hoe laat het is.
Het paradijs der kinderlozen is al grotendeels gevestigd, in de grote steden, waar het merendeel van de huishoudens kinderloos is. 30 procent van de hoogopgeleide vrouwen blijft kinderloos, en hun aantal groeit. Gezinnen zijn verdreven naar tuinsteden en slaapwijken, want marktconforme huur- en koopprijzen zijn alleen betaalbaar voor twee goedverdienende fulltime werkenden. Speelplaatsjes en voetbalvelden maakten plaats voor ultraluxueuze appartementen. Wie weigert de stad te verlaten als er kinderen komen, is verplicht hen doordeweeks op te sluiten in omheinde bergplaatsen als crèches. Want ouders moeten van ons gezinskabinet meer aanfokken én meer werken. O, wat zijn die kinderen verwend.
De kind-eliminerende middelen die de auteurs voorstellen zijn zo fascistoïde – kinderen tot hun zestiende opsluiten, baby’s laten vallen tijdens kraambezoek, lijfstraffen invoeren – dat je moet aannemen dat ze grappig bedoeld zijn. Vul voor kinderen andere mensen in en je wordt voor de rechter gesleept. Maar ouders is effectief ingepeperd dat ze enorme overlast bezorgen door op eigen kosten mensen groot te brengen die de aankomende grijze massa zullen verzorgen en onderhouden.
De ondertoon in dit boekje is serieus en verongelijkt. De auteurs vinden het werkelijk groot onrecht dat zij moeten meebetalen aan ouderschapsverlof, kinderbijslag en gratis ziektenkostenverzekering voor kinderen. Ouders hebben immers zelf gekozen voor hun krijsende speeltje.
Vijftigers redeneren anders
Veel van mijn vrienden hebben geen nageslacht. Sommigen zijn dol op kinderen, anderen minder. Hun overwegingen om geen kind te willen, begrijp ik goed: ik ken die overwegingen, maar mijn keuze viel anders uit. Maar geen van deze vijftigers deelt de wereld op in twee vijandige kampen. Nooit hoor ik hen klagen over meebetalen aan andermans leven; zij zijn opgegroeid in een tijd dat kinderen nog een collectieve verantwoordelijkheid waren.
De houding van De Heus en De Vries – ‘ik betaal alleen voor wat ik gebruik’ – is typerend voor een generatie die gewend is aan voorzieningen ‘op maat’. Dunne sportfanaten willen niet opdraaien voor luie vetkleppen, wortelknagers niet voor vleeseters, kinderlozen niet voor andermans kroost.
Maar waarom zouden die kinderen dan straks opdraaien voor hun ouwemensensores? Gelukkig duurt de utopie der ‘kindvrijen’ kort. Na één narcistische, volledig kinderloze generatie zijn we van gedonder af.
Dat is ook weer overdreven, maar ik vind het aan de andere kant ook totale onzin dat je niet zou mogen klagen over kinderen. Als ik wil uitslapen en er lopen 150 kinderen te krijsen, kan ik dan doorslapen OMDAT het kinderen zijn? Als het brommers waren geweest, of een kermis mag ik wel klagen?quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:16 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Alhoewel ik niet vind dat bevolking groei een must is, vind ik de houding in dit stukje wel treffend voor hoe heel veel fok!ers over kinderen denken
[..]
.
En die geweldige uitvindingen van "brede/horizon- scholen". Alles onder 1 dak..quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:29 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Door fusies van schoolbesturen en de oprukkende buitenschoolse kinderopvang worden basisscholen steeds groter.
Sja, makkelijk gezegd, ik wil dan wel uitslapen en niet om 9:30 de eerste pauze live meemakenquote:Op woensdag 15 juli 2009 17:33 schreef FutureWorld het volgende:
[..]
En die geweldige uitvindingen van "brede/horizon- scholen". Alles onder 1 dak..
Maargoed, ach. Het is een ontwikkeling. Snap best de irritaties, vooral als je n weekie vrij hebt, maargoed.. kunt beter van die week genieten en het voor lief nemen, als je constant kapot gaan liggen ergeren aan die koters.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |