abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71004815
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:21 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Ja maar het kan ook nog een keer fout gaan.
Er kan ook een vliegtuig op je hoofd landen, je kan ook ineens door een mutatie een lul uit je rug groeiend krijgen.
Oftewel: Wat wil je hiermee bereiken?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71004817
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:21 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Ja maar het kan ook nog een keer fout gaan.
Ja en een pas gebouwde kerncentrale kan net zo hard ontploffen als die in Tsjernobyl. Of zou er inmiddels wel wat technologische vooruitgang zjin geboekt?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_71004841
Maar HugoBaas dan neem je het vaccin toch niet? Genieten van de collectieve immuniteit van anderen, terwijl je doorgefilterd kraanwater lurkt uit een rietje ingesmeerd met koloniaal zilver?
Mr. Prolapse 2009
pi_71004856
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:17 schreef Cerbie het volgende:
Om je enigszins gerust te stellen, veel van die hulpstoffen werden al in de eerste poliovaccins gebruikt en dat is al heel wat jaren geleden. Je kunt inderdaad pas met 100% zekerheid stellen of iets veilig is als je het een lifetime hebt getest, maar dat betekent niet dat je geen onderbouwde voorspellingen over de veiligheid kunt doen.

Een kuurtje DES is trouwens niet te vergelijken met een vaccinatie, ik begrijp wel dat mensen dat voorbeeld er graag bij betrekken.
Nee ik zeg ook niet dat dat te vergelijken is, maar het is een (extreem, I know) voorbeeld van een geval waarbij de medische wetenschap zich achteraf enorm heeft vergist.
Ik ben ook zeker niet tegen de medische wetenschap. Hell, als ik 50 jaar geleden was geboren zou ik al lang dood zijn geweest, maar nu kan ik door het slikken van medicijnen vrijwel normaal leven. Maar ook daarvoor geldt dat ik de doses zo laag mogelijk probeer te houden, en met gezonde achterdocht naar nieuwe ontwikkelingen kijk. Als het nodig is, dan is het nodig, maar als het niet nodig is, dan liever niet.
En dan zeg ik dus (op basis van wat ik tot op dit moment weet over de Mex.griep) dat ik in dit geval liever twee weken plat ga. Niet omdat ik het leuk vind om ziek te zijn (echt niet) maar gewoon omdat ik dat er toch wel een beetje bij vind horen, bij het leven dus, en omdat ik dus liever niet extra veel dingen in mijn lijf stop dan strikt noodzakelijk. Plus dat het vaccin ook geen 100% zekerheid biedt dat je het dan gegarandeerd *niet* krijgt (zie jaarlijkse griepvaccinatie: ook die is niet 100%).
Als ik nou zou horen dat het risico op overlijden 50% was of zoiets als je de Mex.griep krijgt, dan zou ik het heus wel anders doen. Maar nu vind ik het gewoon eigenlijk een tikje overdreven. Voor mij dan he. Als je een risicogroep bent, ligt dat natuurlijk anders.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71004886
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:58 schreef Pandora73 het volgende:

Mijn vraag is dus eigenlijk: Waarom zou ik me moeten laten vaccineren tegen een griepje? We hebben ieder jaar een griepgolf... Wat is het verschil tussen deze en de normale griep?
(Ik zal wel heel dom worden gevonden nu, maar ik snap het dus echt niet)
Dat je het niet snapt is niet erg en dat is absoluut niet dom.

het verschil tussen deze griep en welke andere variant van griep is moeilijk te zeggen zonder er heel erg diep op in te gaan. Wat wel blijkt uit voorlopige onderzoeken is dat deze griep zeker gevaarlijker is dan de "normale"griep die we ieder jaar over ons heen krijgen. Daar zijn meerdere redenen voor. De normale griep is vaak een variant op een griep die een ieder van ons al een keer eerder heeft gehad of ten minste mee in aaraking is gekomen. Daarom is de kans groot dat je lichaam al antilichamen heeft tegen de griep. Deze griep is van een vrij zelfzame variant en het lijkt erop dat de eiwit mantel hetzelfde is als die van de spaanse griep. De reden waarom dat verontrusten is is tweedelig. De meeste mensen hebben nog totaal geen natuurlijk afweer tegen deze griep, en het lijkt erop dat deze griep zich veel dieper in de longen weet te nestelen. De spaanse griep begon ook relatief onschuldig en het duurde een jaar voor die echt gruwelijk toesloeg (27 miljoen doden waar het merendeel van de dode allemaal gezonde mensen waren). Het lijkt erop (al kan niemand dat 100% zeker zeggen) dat deze griep dezelfde weg volgt. Wat wel zeker is, is dat deze griep zeer besmettelijk is.

Je hebt gelijk dat je de wetenschap met scepsis moet bekijken maar vaccinatie valt daar al lang niet meer onder. Vaccinatie wordt nu al minsten 50 jaar met succes toegepast en het aantal direct aan vaccinatie gelinkte doden is op je vingers van een hand te tellen. Dit in tegenstelling tot de 2000 doden die er jaarlijk vallen door de normale griep (ook met vaccinatie kun je sterven alleen is de kans daarop vele malen kleiner)

Als je je niet laat vaccineren doe je twee dingen. Je brengt jezelf in gevaar (ook al schat je die kans klein in) maar een ding dat je niet moet onderschatten is dat je anderen ook in gevaar brengt. Ik zal twee scenarios aan je voorleggen

Scenario een: Je bent niet gevaccineerd

Je loopt hoe vervelend dan ook het virus op. Gelukkig ben je gezond maar je wordt uiteindelijk toch ziek. Omdat je niet gevaccineerd bent is de duur van de griep langer en de effecten zijn vele malen heviger. Deze twee dingen zorgen ervoor dat jij op jou beurt misschien wel 20 andere mensen besmet. Misschien overlijden er wel een paar van die mensen door jou. Omdat dit virus ook gezonden mensen treft kun je zelf ook overlijden

Scenario twee: Je bent wel gevaccineerd

Je loopt hoe vervelend dan ook het virus op (huh...maar ik ben toch gevaccineerd? Ja maar dat maakt niet uit voor de kans om het virus op te lopen). Omdat je gevaccineerd bent heeft het lichaam al antilichamen klaar liggen en zal het meteen de aanval in zetten. Bepaalde cellen in je lichaam herkennen het virus en zetten meteen aan tot het maken van meer antilichaampjes. Je krijg wel griep alleen zal deze vele malen minder erg zijn en veel korter duren. Dankzij deze twee effecten besmet je misschien maar 5 mensen. De kans dat je zelf overlijdt is bijzonder klein.

De vraag is wat je kiest. Scenario een of scenario twee.
pi_71004964
Geweldig verwoord WWV
Mr. Prolapse 2009
pi_71004969
Ik vroeg me trouwens af of je een betere kans hebt een eventuele 'killer-variant' te overleven als je de huidige variant al hebt meegemaakt. Dat je dan al wat weerstand hebt opgebouwd.
  Moderator woensdag 15 juli 2009 @ 16:29:27 #208
249559 crew  Lavenderr
pi_71005055
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:25 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Dat je het niet snapt is niet erg en dat is absoluut niet dom.

het verschil tussen deze griep en welke andere variant van griep is moeilijk te zeggen zonder er heel erg diep op in te gaan. Wat wel blijkt uit voorlopige onderzoeken is dat deze griep zeker gevaarlijker is dan de "normale"griep die we ieder jaar over ons heen krijgen. Daar zijn meerdere redenen voor. De normale griep is vaak een variant op een griep die een ieder van ons al een keer eerder heeft gehad of ten minste mee in aaraking is gekomen. Daarom is de kans groot dat je lichaam al antilichamen heeft tegen de griep. Deze griep is van een vrij zelfzame variant en het lijkt erop dat de eiwit mantel hetzelfde is als die van de spaanse griep. De reden waarom dat verontrusten is is tweedelig. De meeste mensen hebben nog totaal geen natuurlijk afweer tegen deze griep, en het lijkt erop dat deze griep zich veel dieper in de longen weet te nestelen. De spaanse griep begon ook relatief onschuldig en het duurde een jaar voor die echt gruwelijk toesloeg (27 miljoen doden waar het merendeel van de dode allemaal gezonde mensen waren). Het lijkt erop (al kan niemand dat 100% zeker zeggen) dat deze griep dezelfde weg volgt. Wat wel zeker is, is dat deze griep zeer besmettelijk is.

Je hebt gelijk dat je de wetenschap met scepsis moet bekijken maar vaccinatie valt daar al lang niet meer onder. Vaccinatie wordt nu al minsten 50 jaar met succes toegepast en het aantal direct aan vaccinatie gelinkte doden is op je vingers van een hand te tellen. Dit in tegenstelling tot de 2000 doden die er jaarlijk vallen door de normale griep (ook met vaccinatie kun je sterven alleen is de kans daarop vele malen kleiner)

Als je je niet laat vaccineren doe je twee dingen. Je brengt jezelf in gevaar (ook al schat je die kans klein in) maar een ding dat je niet moet onderschatten is dat je anderen ook in gevaar brengt. Ik zal twee scenarios aan je voorleggen

Scenario een: Je bent niet gevaccineerd

Je loopt hoe vervelend dan ook het virus op. Gelukkig ben je gezond maar je wordt uiteindelijk toch ziek. Omdat je niet gevaccineerd bent is de duur van de griep langer en de effecten zijn vele malen heviger. Deze twee dingen zorgen ervoor dat jij op jou beurt misschien wel 20 andere mensen besmet. Misschien overlijden er wel een paar van die mensen door jou. Omdat dit virus ook gezonden mensen treft kun je zelf ook overlijden

Scenario twee: Je bent wel gevaccineerd

Je loopt hoe vervelend dan ook het virus op (huh...maar ik ben toch gevaccineerd? Ja maar dat maakt niet uit voor de kans om het virus op te lopen). Omdat je gevaccineerd bent heeft het lichaam al antilichamen klaar liggen en zal het meteen de aanval in zetten. Bepaalde cellen in je lichaam herkennen het virus en zetten meteen aan tot het maken van meer antilichaampjes. Je krijg wel griep alleen zal deze vele malen minder erg zijn en veel korter duren. Dankzij deze twee effecten besmet je misschien maar 5 mensen. De kans dat je zelf overlijdt is bijzonder klein.

De vraag is wat je kiest. Scenario een of scenario twee.
Nog meer redenen om me wél te laten vaccineren. Ben tenslotte niet alleen op de wereld.
pi_71005074
WWV, dank voor je uitleg. Hier heb ik tenminste wat aan. Niet dat ik nu gelijk van standpunt verander (daarvoor moet ik toch nog eens heel hard gaan nadenken en de ontwikkelingen volgen), maar het plaatst e.e.a. wel in een breder perspectief.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71005221
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:27 schreef Cerbie het volgende:
Ik vroeg me trouwens af of je een betere kans hebt een eventuele 'killer-variant' te overleven als je de huidige variant al hebt meegemaakt. Dat je dan al wat weerstand hebt opgebouwd.
Ligt eraan wat de eventuele mutaties inhouden. Voor hetzelfde geld muteert het in een heel ander soort virus, wel van de Influenza soort uiteraard

P.s.wanneer deze vol is gaan we dan verder in BNW?
Mr. Prolapse 2009
pi_71005315
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:34 schreef Dragorius het volgende:
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:44:37 #212
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71005542
quote:

[..]

Dat lijkt me duidelijk
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_71005592
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:44 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dat lijkt me duidelijk
Hey jij zou stoppen met posten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mr. Prolapse 2009
pi_71005612
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:28 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Ik heb genoeg van achterlijke kutten en mongolen die hun eigen mening doordrukken en denken dat ze ergens verstand van hebben maar alleen maar hun studieboekjes geloven en niet verder kijken dan hun neus langs is.
Tuurlijk joh, jij bent hier zeer serieus aan het discussiëren. In andere topics loop je vrolijk te praten over valium en coke / MDMA gebruik, maar hier ga jij wel even mensen wijzen op de verschrikkelijke gevaren van vaccins. Ga even lekker iemand anders wijsmaken dat we serieus moeten geloven dat je hier niet ziet te trollen.
Verder is je argumentatie van het niveau:
HB: Suarez is een waardeloze voetballer!
Andere user: Helemaal niet + uitgebreid betoog.
HB: Ja laat maar, jullie praten alleen de VI na.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 15 juli 2009 @ 16:46:16 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_71005616
quote:

[..]

Ligt eraan wat de eventuele mutaties inhouden. Voor hetzelfde geld muteert het in een heel ander soort virus, wel van de Influenza soort uiteraard

Já, doe graag mee
pi_71005705
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, jij bent hier zeer serieus aan het discussiëren. In andere topics loop je vrolijk te praten over valium en coke / MDMA gebruik, maar hier ga jij wel even mensen wijzen op de verschrikkelijke gevaren van vaccins. Ga even lekker iemand anders wijsmaken dat we serieus moeten geloven dat je hier niet ziet te trollen.
In je voorbeeld heeft HugoBaas wel gelijk de man heeft kwaliteiten genoeg maar nog steeds mentaliteitsproblemen. Dat hoort ook bij een voetballer
(desalniettemin, zodra hij een contractje bij NEC zou willen tekenen, is hij altijd welkom )
Mr. Prolapse 2009
pi_71005955
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:48 schreef Dragorius het volgende:

[..]

In je voorbeeld heeft HugoBaas wel gelijk de man heeft kwaliteiten genoeg maar nog steeds mentaliteitsproblemen. Dat hoort ook bij een voetballer
(desalniettemin, zodra hij een contractje bij NEC zou willen tekenen, is hij altijd welkom )
Dat is volstrekt irrelevant voor het punt dat ik maakte. Het gaat erom dat hij iets beweert, mensen het daar niet mee eens zijn en uitgebreid uiteenzetten waarom zijn beweringen niet kloppen en hij dat vervolgens gewoon afdoet als 'boekenwijsheden' zonder enige argumentatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_71005986
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:10 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

* Pandora73 probeert om niet op Lambiekje te gaan lijken
Het vaccin bestaat niet alleen uit die verzwakte pathogenen. Er zitten hulpstoffen in. Daar maak ik me eigenlijk nog het meeste zorgen om. Juist daarvan zijn de lange-termijn-effecten niet bekend.
en dat is dus een misvatting. De hulpstoffen zijn standaard en worden al lang gebruikt en hebben indardaad het doel te helpen de immuunreactie van je lichaam op te peppen, te versnellen. De stoffen zijn niet gezond, nee, maar de dois is zo klein en het gebruik zo sporadisch (hoe vaak in je leven krijg je nu een inenting eigenlijk ?) dat de kwalijke gevolgen sec te verwaarlozen zijn en helemaal in verhouding tot de gezondheidsrisico's van de ziekte waar het uiteindelijk om gaat.
*mijn reactie dus veels te laat; hulde voor WWWV: kennis van zaken en het goed onder woorden brengend

[ Bericht 9% gewijzigd door mr.happy op 15-07-2009 17:00:07 ]
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:56:55 #219
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71006060
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:45 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Hey jij zou stoppen met posten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nazi's vind ik persoonlijk ook wel erg ver gaan

Edit: Dat medisch personeel mensen wil helpen vind ik overigens ook top!

Het gaat me hier om de vaccins.
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_71006168
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is volstrekt irrelevant voor het punt dat ik maakte. Het gaat erom dat hij iets beweert, mensen het daar niet mee eens zijn en uitgebreid uiteenzetten waarom zijn beweringen niet kloppen en hij dat vervolgens gewoon afdoet als 'boekenwijsheden' zonder enige argumentatie.
Het was ook een off-topic reactie van mij, edelachtbare
Het principe erachter is helaas niet alleen geldig voor HB.
Complottheoristen maken een interessante case study.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:01:18 #221
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71006213
quote:

[..]

Hoe vaak moet ik dit nog zeggen.

Er is gewoon weinig info over vaccins en ik vind dat mensen moeten weten over het hoe en wat van vaccins.

Van mdma e.d. weten de mensen wel dat het slecht is,maar dan kan je zelf een keuze maken.

De keuze m.b.t. vaccins moet vind ik ook een weloverwogen keuze zijn en dus heb je alle info nodig die beschikbaar is om tot een goede keus te komen.

Begrijp je me nu EINDELIJK eens?
pi_71006293
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:01 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik dit nog zeggen.

Er is gewoon weinig info over vaccins en ik vind dat mensen moeten weten over het hoe en wat van vaccins.

Van mdma e.d. weten de mensen wel dat het slecht is,maar dan kan je zelf een keuze maken.

De keuze m.b.t. vaccins moet vind ik ook een weloverwogen keuze zijn en dus heb je alle info nodig die beschikbaar is om tot een goede keus te komen.

Begrijp je me nu EINDELIJK eens?
Ja maar jij begrijpt ons niet (neurologische schade door drugsgebruik?) want er is juist genoeg bekend over de vaccins, en voor dit vaccin zal het niet anders zijn omdat er als het ware een standaard template (sjabloon) voor is. Enige verschil is de verzwakte ziekteverwekker.
Mr. Prolapse 2009
  Moderator woensdag 15 juli 2009 @ 17:04:16 #223
249559 crew  Lavenderr
pi_71006326
quote:

[..]

Dat zit mij ook dwars, dat HB aan de ene kant zo fulmineert tegen de hele medische wereld en met name de vaccinaties, maar aan de andere kant lekker high wil worden met middelen vanuit diezelfde medische wereld
pi_71006450
op de productie van de meeste, zo niet alle coke en mdma is echter niet zo'n controle als bij medicijnen, dat is ntauurlijk wel een groot verschil
Mr. Prolapse 2009
pi_71006483
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')