quote:In voor- en tegenspoed was de titel van een Nederlandse komedieserie die werd uitgezonden door de VARA. De hoofdrol in deze serie was weggelegd voor Rijk de Gooyer als de notoire chagrijn Fred Schuit. De serie heeft vier seizoenen gelopen, met telkens een tussenpoos van een jaar (1991, 1993, 1995 en 1997). Dat de serie meer beoogde te zijn dan pretentieloos vermaak, blijkt al uit de subsidie die van het Stimuleringsfonds Nederlandse Culturele Omroepproducties werd ontvangen. In totaal zijn er 48 afleveringen uitgezonden.
Bij deze een tipquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:58 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ken het niet eens.
En dan uit die rolstoel springen na dat doelpuntquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
Over die gozer die zijn vrouw kwam verzorgen:
"Het is een schande de naam van een groot staatsman te verkwanzelen aan een niet-blanke ! Homo ook nog ! Winston !"
Of hoe hij met de rolstoel van zijn vrouw naar Ajax ging, om gratis binnen te komen
"Het komt nooit meer goed!"quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:33 schreef Overdrive het volgende:
En dan die soundtrack van de Trockener Kecks...
Ja, dat is wat ik ook weet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:58 schreef tong80 het volgende:
Volgens mij zit Rijk de Gooijer dementerend in een verzorgingstehuis.
Iemand ?
Klopt, zwaar dement. Een tante van me had hem laatst al kwijlend zien zitten. Hij had wel verzorging bij zich. Ze omschreef hem als een zielig hoopje mens.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:58 schreef tong80 het volgende:
Volgens mij zit Rijk de Gooijer dementerend in een verzorgingstehuis.
Iemand ?
goede tune jaquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:35 schreef MissMSX het volgende:
Briljante serie
En idd, de soundtrack van de Trockener Kecks. Zo echt. *rillingen*
Rosa Spier huis in Laren ?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:57 schreef Apache4U het volgende:
[..]
Klopt, zwaar dement. Een tante van me had hem laatst al kwijlend zien zitten. Hij had wel verzorging bij zich. Ze omschreef hem als een zielig hoopje mens.
Zal ergens in de omgeving kortenhoef, hilversum, huizen zijn geweest.
zo zit het dus niet, door een hersenbloeding kan hij niet goed meer praten. http://cultuurgids.avro.n(...)8627f2a6fcecab637dd3quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:57 schreef Apache4U het volgende:
[..]
Klopt, zwaar dement. Een tante van me had hem laatst al kwijlend zien zitten. Hij had wel verzorging bij zich. Ze omschreef hem als een zielig hoopje mens.
Zal ergens in de omgeving kortenhoef, hilversum, huizen zijn geweest.
Over de serie.. geniale serie. Een soort Nederlandse Archie Bunker inderdaad.
Inderdaad de beste NL comedy serie ooit!!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:26 schreef Lyrebird het volgende:
IMHO de beste Nederlandse comedy serie. Misschien omdat het verhaal op een Britse serie gebaseerd is. Fred was natuurlijk het middelpunt, maar Gerard Thoolen was echt goed, en ik kan me ook Jack Wouterse in een schitterende rol herinneren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |