Jouw Medley is anders dan die van Troel. Ander garen maar vooral een andere weving (jij hebt een linnenbinding, Troel een keperbinding). Als je Malibu snel wat zachter en soepeler wilt krijgen zou je 'm voor een keertje in de droger kunnen doen op gemiddelde temperatuur (evt. met tennisballen en/of gymschoenen erbij).quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:32 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Wat versta je in dit kader onder mishandelen?
Ik vind de randjes/zomen nog wat stug, en dat lijkt me voor frummel ook niet zo comfortabel, vandaar dat ik dacht dat ik hem misschien iets zachter zou willen proberen te krijgen.
Hij zit nu op 95 graden in de machine. Nog een half uurtje dan is ie klaar! Hij lijkt wel een stuk donkerder, maar dat komt deels natuurlijk ook doordat ie nu nat is... Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:47 schreef Webkim het volgende:
[..]
Klopt, CGW is heel erg zacht.
Katoen wordt bij voorkeur op 40 of 60 graden gewassen; daardoor blijft het sterk.
En tegen kookwas (90 graden ) kan het ook. Colorgrowndoeken worden daar donkerder van.
Het kan wel wat krimp tot gevolg hebben natuurlijk.
'k heb geen droger... Dan toch maar gewoon (in een sloop zoals gezegd wegens kat) op de bank en in bed en veeeeel mee knuffelen?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:10 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Jouw Medley is anders dan die van Troel. Ander garen maar vooral een andere weving (jij hebt een linnenbinding, Troel een keperbinding). Als je Malibu snel wat zachter en soepeler wilt krijgen zou je 'm voor een keertje in de droger kunnen doen op gemiddelde temperatuur (evt. met tennisballen en/of gymschoenen erbij).
Ik denk dat de normale mishandelpraktijken als vingervlechten minder effect zullen hebben.
Cattie had laatst al uit de Didymos nieuwsbrief geplukt dat er kapok doeken zouden komen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:39 schreef Noli. het volgende:
Hee, ik zie bij Didy ineens nieuwe doeken.
Mint groene doeken met Kapok.
Ik verheugde me op kapok, ik vind nieuwe/andere materialen leuk, maar dat groene hoef ik niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:39 schreef Noli. het volgende:
Hee, ik zie bij Didy ineens nieuwe doeken.
Mint groene doeken met Kapok.
Ah oke dat wist ik nietquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:00 schreef texelonia het volgende:
LL, colorgrown is zo zacht omdat het ongeverfd is, dus ik weet niet of je die zachtheid dan deels (blijvend) inlevert door te verven. Ik heb eens een geverfde CGW gevoeld van iemand en die voelde wel zacht, maar ik weet niet of het zo zacht was als deze... Maar dat is moeilijk vergelijken aangezien dat alweer even geleden is natuurlijk.
Ik heb sinds vorige week een Wellen granat, is mooi he?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:33 schreef cattie het volgende:
[..]
Ik verheugde me op kapok, ik vind nieuwe/andere materialen leuk, maar dat groene hoef ik niet.![]()
Mijn CG Waves is binnen en zit in de wasmachine! Ik ben benieuwd. Ik heb ook stofrestjes ontvangen, daar zat niets spannends tussen. Wel een Wellen granat, die is wel erg mooi zeg!
Dat is hier dus ook! De doek = pittenquote:Op woensdag 15 juli 2009 22:46 schreef Iksje het volgende:
Ik hoop dat de mijne ook eens de wereld wil verkennen, die slaapt alleen maar in de doek
Kan het trouwens aan de stugheid van een doek liggen dat je er rugpijn van krijgt? Ik dacht eerst dat het kwam door het achteraan afknopen, maar als ik mijn langere doek achteraan afknoop (en de staarten wegfriemel) heb ik er geen last van. (zelfde knoop, ik ken er maar één-fwcc , kangooroo wil echt niet lukken) De langere doek is van een ander merk en veel dunner/soepeler (geen idee wat het van de twee is)
Spannennnnnnd!quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:13 schreef fIoortje het volgende:
woeeeeeeeeeeeee!
Ik ga zo mijn Draagdoek Challenge opdracht doen!!
* fIoortje afspraak met Bekende Nederlander heeft![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |