geen intratuin in de buurt of ander tuincentrum?quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:34 schreef huhggh het volgende:
Oja: wie weet waar ik nog BBQ-briketten kan krijgen in de Haagse/Westlandse regio?
Bij de Hornbach en de Praxis hebben ze niks meer, ben ik zojuist achter gekomen.
Hooguit wil ik nog wel naar de rest van Zuid-Holland afrijden, maar daarbuiten niet voor alleen briketten.
Ik vernam net dat ze bij de Intratuin in Pijnacker nog wat hebben liggen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:56 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
geen intratuin in de buurt of ander tuincentrum?
Ik zie dat wel vaker he, bruine suiker.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:32 schreef Leipo666 het volgende:
morgen de laatste met het bruine suiker, peper, paprika en zout mengsel behandelen
ik heb wel een keer een filmpje gevonden van iemand met een 57cm OTG die 2 kippen staand op het bovenste rooster kreeg. moet wel zeggen dat het niet veel scheelde, nek zo'n beetje tegen de deksel, zoals deze:quote:Op maandag 21 december 2009 06:24 schreef macferret het volgende:
@ leipo, apart, nog geen last van gehad, maar ook met dit weer nog geen beercan gemaakt. probleem is dat ze op het bovenrooster niet rechtop kunnen staan onder de deksel.
http://www.bbq-nl.com/2007/05/beer-can-chicken.html
je kan het ook zo proberen:
http://www.bbq-nl.com/2009/11/loaf-pan-chicken.html
en nee, niet mijn site, maar wel een hele fijne voor info
Ok, wat kan ik anders vragen wat dan wel in de buurt komt van "brisket"?quote:Op maandag 21 december 2009 14:04 schreef Schranseman het volgende:
Brisket kan je bijna niet krijgen in NL. Is een amerikaanse manier van snijden.
Ik zet de kippen op het onderste plateau, maar zet ze op een aluminium schaal, die een deel van de kolen bedekt, zo wordt de hitte ook goed verspreid, en voorkom je dat de onderkant verbrand.quote:Op maandag 21 december 2009 08:05 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
misschien wat verzinnen met een klein plateau zodat de kip net even 5cm hoger komt te staan op het onderste rooster: dan is er nog plek zat en kan de warme luchtstroom ook onder het bierblik door. heb namelijk ook het idee dat de kou via het aluminiumfolie ook in het bierblik trok. de blikjes waren namelijk met de hand vast te pakken na de 10 minuten rust van de kippen buiten de BBQ, volgens mij zou dat niet zo snel afgekoeld moeten zijn. heb de blikjes niet vastgepakt voor die tijd (ging er vanuit dat ze heet zouden zijn)
of misschien een siliconen bakmat eronder? volgens mij geleid dat de kou ook niet zo goed en kan prima tegen de hitte van de BBQ
Dat forum is met die omgekeerde chronologische volgorde niet echt het werk van een genie.quote:Op maandag 21 december 2009 14:43 schreef Schranseman het volgende:
Check deze link ff. Wellicht leuk om even langs te komen.
Ziet er lekker uit.quote:Op maandag 21 december 2009 16:51 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik zet de kippen op het onderste plateau, maar zet ze op een aluminium schaal, die een deel van de kolen bedekt, zo wordt de hitte ook goed verspreid, en voorkom je dat de onderkant verbrand.
[ afbeelding ]
Nee, zeker niet naakt, ik begin er al zo'n 36 uur van te voren mee.quote:Op maandag 21 december 2009 17:40 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit.
Waren ze naakt, of heb je er nog iets in- of opgesmeerd?
Dus alleen ketjap en peper?quote:Op maandag 21 december 2009 19:02 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Nee, zeker niet naakt, ik begin er al zo'n 36 uur van te voren mee.
Meestal gebruik ik natte marinades, die ik met ketjap en perpers lekker pittig maak.
Ook in het bier doe ik knoflook,ui en thijm
De eerste keer dat ik beercan chicken maakte, had ik hem wel alleen maar gezouten en gepeperd, maar dat smaakt toch minder
Nee wel meer dan ketjap en peper,quote:Op maandag 21 december 2009 19:05 schreef huhggh het volgende:
[..]
Dus alleen ketjap en peper?
Hoe smaakte het, kun je het omschrijven?
Ik ben nog opzoek naar een super simpele saus/marinade die lekker smaakt.
Het is begonnen als virtueel event. Waarbij we een nacht hebben doorgehaa;d. Het linkje is naar een fysiek event in Haarlemmerliede!quote:Op maandag 21 december 2009 17:39 schreef huhggh het volgende:
[..]
Dat forum is met die omgekeerde chronologische volgorde niet echt het werk van een genie.
Maar goed, ik heb me inmiddels al laten registreren.
Ik begrijp alleen niet zo goed wat dat "virtual event" inhoudt.
Niemand komt dus fysiek bij elkaar?
Ik zou met jullie wel eens willen tailgaten op een mooie/goede parkeer locatie bij redelijk/goed weer
Ieder met z'n eigen auto en BBQ iets moois maken, wat delen en proeven van elkaars kunsten.
Statistiekje: afgelopen weekend heb ik iets meer dan 3 kilo houtskool er doorheen gejaagd.
onderaan de pagina kun je instellen dat je het oudste bericht eerst wil hebbenquote:Op maandag 21 december 2009 17:39 schreef huhggh het volgende:
[..]
Dat forum is met die omgekeerde chronologische volgorde niet echt het werk van een genie.
Maar goed, ik heb me inmiddels al laten registreren.
jij noemt het bark, ik noem het verbrandquote:Op maandag 11 januari 2010 14:53 schreef Schranseman het volgende:
Pulled Pork hoort zwart te zijn aan de buitenkant. Dat is de bark. Als je het gepulled heb zie je er trouwens niets meer van terug, en al helemaal niet als je het op een broodje hebt gedaan met wat salade en BBQ saus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |