quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:56 schreef Dennitaj het volgende:
Mijn probleem met ze:
1. Ze zijn altijd betweterig
2. Heb er 1 meegemaakt als je dan GVD, of jezus zei. Dat hij dan zei: "Die heeft hier niets mee te maken"
3. Ik kan er gewoon niet bij dat mensen in een stripboek geloven, als degene die de bijbel heeft geschreven het nu zou uitbrengen.. dan was het de nieuwe Lord of the Rings geweest.
Dat komt doordat ze zich beter voelen dan anderen. Tenminste, de meeste. Vooral die ouwe tangen kunnen daar wat van.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:51 schreef Zipportal het volgende:
-Kerkgangers hebben altijd een bepaalde glimlach op zich. Lijkt wel of die lutsers je uitlachen of zo
-Je weet precies wanneer je een kerkganger voor je hebt. Die groeten nooit terug
Punt 2 is zo herkenbaar.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:56 schreef Dennitaj het volgende:
Mijn probleem met ze:
1. Ze zijn altijd betweterig
2. Heb er 1 meegemaakt als je dan GVD, of jezus zei. Dat hij dan zei: "Die heeft hier niets mee te maken"
3. Ik kan er gewoon niet bij dat mensen in een stripboek geloven, als degene die de bijbel heeft geschreven het nu zou uitbrengen.. dan was het de nieuwe Lord of the Rings geweest.
Moet je me toch eens uitleggen wat die 40" Sony Bravia in mijn huiskamer doet...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:51 schreef Zipportal het volgende:
Oh ja, de vrij gemaakten zijn het ergst van allemaal. Mogen op zondag niks. Bijvoorbeeld geen TV op zondag!!!!! Maar die paupers doen gewoon de gordijnen dicht, zodat ze het wel kunnen doen. Over achter de ellenbogen gesproken.
Wat is dat irritant, inderdaad. Ook nog eens tegenstrijdig, want volgens diezelfde mensen heeft God overal wat mee te maken.quote:
Die mensen mogen niet eens in de Tweede Kamer zitten als niemand op ze stemt. De stemmers zijn de oorzaak van alle kwaadquote:Op dinsdag 14 juli 2009 02:09 schreef Ritmo het volgende:
Laat die mensen dat lekker doen, zolang ze anderen er niet mee lastig vallen. Als ze een pak aandoen en in de 2e kamer gaan zitten wordt het een ander verhaal.
WE HEBBEN ER EENTJE JONGENS!!!quote:
Echte vrijgemaakten hebben uberhaupt geen TV hoor.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:51 schreef Zipportal het volgende:
Oh ja, de vrij gemaakten zijn het ergst van allemaal. Mogen op zondag niks. Bijvoorbeeld geen TV op zondag!!!!! Maar die paupers doen gewoon de gordijnen dicht, zodat ze het wel kunnen doen. Over achter de ellenbogen gesproken.
Dat soort christenen moeten dus WEL oprotten idd.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:21 schreef karr-1 het volgende:
En waarom krijg ik commentaar als ik op zondag de was doe of stofzuig of zo? Volgens mijn benedenbuurvrouw mag ik namelijk niet werken op zondag en dus ook geen huishoudelijke zaken.
Die mensen moeten idd hun bek houden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:21 schreef karr-1 het volgende:
En waarom krijg ik commentaar als ik op zondag de was doe of stofzuig of zo? Volgens mijn benedenbuurvrouw mag ik namelijk niet werken op zondag en dus ook geen huishoudelijke zaken.
Sprookjes niet, maar om nou direct weer te generaliserenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 05:40 schreef sinadO het volgende:
[..]
WE HEBBEN ER EENTJE JONGENS!!!
Jij gelooft dus in sprookjes?
Ieder in z'n waarde laten en ieders geloof respecteren. Dat vind ik dus ook andersom gelden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:21 schreef karr-1 het volgende:
Vraag haar of zij het dan maandags wil doenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:21 schreef karr-1 het volgende:
De joden mogen zondags niet werken, christenen wel. Iemand die zondags bij de ambulancedienst werkt, wordt toch ook niet omdat hij dan werkt door God gestraft of iets dergelijks?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:10 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Wij moeten rekening houden met die christenen, omdat zij niet op zondag mogen werken. Maar zij respecteren ons 'niet-geloof' niet, omdat wij ons aan de gelovigen moeten aanpassen.
In wat voor pauperdorp woon jij dan wel niet?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:21 schreef karr-1 het volgende:
Zwijndrechtquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:19 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
In wat voor pauperdorp woon jij dan wel niet?
Zoveel verdienen ze niet neem ik aan. En die werken voor de Heer dus dat zal wel anders zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:20 schreef justmattie het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met de pastoor (of wie dat volkje in de kerk op zondag ook maar wat aanpraat). Die verdient zn geld er toch mee
Tsja mijn idee, maar elke zondag staat ze weer te schelden als ik de was op hang of zo.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:10 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ieder in z'n waarde laten en ieders geloof respecteren. Dat vind ik dus ook andersom gelden.
Als een moslim hier met een hoofddoekje loopt dan mag dat, want 'dat is traditie'. (dan is het de NL'er die zich aanpast)
Als een Nederlands meisje in zo'n land is, moet zij zich ook niet te bloot kleden (weer de NL'er die zich aanpast).
Dat vind ik hetzelfde.
Wij moeten rekening houden met die christenen, omdat zij niet op zondag mogen werken. Maar zij respecteren ons 'niet-geloof' niet, omdat wij ons aan de gelovigen moeten aanpassen.
Werk is werk toch.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zoveel verdienen ze niet neem ik aan. En die werken voor de Heer dus dat zal wel anders zijn.
Klopt, maar werk in dienst van de heer is toch andersquote:
Kijk dat is dan weer jammerquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja mijn idee, maar elke zondag staat ze weer te schelden als ik de was op hang of zo.
Geen idee. Dat zij gelovig is prima, heb ik geen problemen mee. Maar waarom zou ik me dan moeten houden aan de regels van haar geloof?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:32 schreef freecell het volgende:
[..]
Kijk dat is dan weer jammer
Hoe kan iemand nou van je eisen dat je je houdt aan de 'regels' van een God waar je niet in gelooft?
Daar kan ik je helaas geen antwoord op gevenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee. Dat zij gelovig is prima, heb ik geen problemen mee. Maar waarom zou ik me dan moeten houden aan de regels van haar geloof?
Tsja in verband met werk en zo is zondag vaak de enige dag dat ik echt tijd heb voor dit soort klussen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:47 schreef freecell het volgende:
[..]
Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven
Sowieso snap ik het probleem van een wasje draaien op zondag niet. Ik doe het zelf bij voorkeur niet, want op zondag relax ik en doe ik zo min mogelijk dagelijks werk en huishouden ís nou eenmaal mijn dagelijks werk, maar ik ken genoeg christenen die dat wel doen en dat is prima!
En onze kerk zegt dus wat ik net zei: Wij geloven in God en leven dus op een bepaalde manier, maar je kan dat niet van een niet-christen gaan eisen en dat moet je ook niet willen
Ja, preciesquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja in verband met werk en zo is zondag vaak de enige dag dat ik echt tijd heb voor dit soort klussen.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, precies
Ik vind het ook heel logisch. Zou ook zelf lekker in de tuin bezig gaan op zondag als ik er één had oid
Hehehehe, ik woon in de buurt, heb je al eens over de brug gekeken op zondag, en dan vooral de richting van Alblasserdam, Kinderdijk, NieuwLekkerland?quote:
Dat vraag ik me ook wel eens afquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:06 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
Ik herken me zo vaak niet in het generale beeld dat mensen hebben van christenen.. Is er een promotiegroep of zo die de hele dag op straat loopt en zich zo gedraagt.. Want ik herken 0% hierv an
Op religie stuit je wanneer je jezelf levensvragen gaat stellen. Pas dan kan je gaan discusseren. Maar als je niet wilt weten of er uberhaubt een doel is van deze rioolput, dan mag dat natuurlijk ook. Maar val ons er dan niet mee lastig (zo dat is eens omgedraait hequote:
Ja, ik dacht altijd dat ze dan misschien altijd net ergens anders liepen als waar ik liep ofzoquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:13 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook wel eens af
Ik ken hordes christenen en daar zitten heus ook wel vervelende mensen tussen, maar nooit het soort hypocriete, scheldende en opdringende lui als hier altijd wordt neergezet.
dude.. alle wetenschap die jij eventueel gelooft staat ook in boekjes.. sjee... dat heet verslaglegging..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:37 schreef Rotter het volgende:
religie![]()
![]()
Mensen die in boekjes geloven..... Veel dommer kan het niet worden...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gereformeerde_Kerken_vrijgemaaktquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:54 schreef Frikadel_Speciaal het volgende:
Wat de neuk zijn 'vrijgemaakten'?
Samenvatting?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:57 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gereformeerde_Kerken_vrijgemaakt
Maar ik neem het je niet kwalijk dat je dat niet wist tussen die brei van verschillende geloven en overtuigingenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:57 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
[..]
Gezelligquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:57 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
[..]
Interessant standpunt. Wat zijn volgens jou dan "de levensvragen"?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:15 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
[..]
Op religie stuit je wanneer je jezelf levensvragen gaat stellen. Pas dan kan je gaan discusseren.
ja een beetje cliche , i know.. Maar zoiets als.. Zijn we hier echt alleen maar toevallig? Of is er een doel? De hoe-komen-we-hier-waar-gaan-we-naar-toe vragen.. En vanuit daaruit kan je gaan discusseren.. en tot de conclusie komen dat de wetenschap ook op grenzen stuit. Maargoed, ik heb altijd wel interessante discussie met mn niet-gelovige klasgenoten daarover. gewoon respectvol . Ook over hoe je in het leven staat.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Interessant standpunt. Wat zijn volgens jou dan "de levensvragen"?
ja klopt.. maar helaas zijn de kerken zich zo gaan opsplitsen dat 'gewoon protestants'niet bestaat..quote:
Yep ik snap wat je bedoelt, daar is het nog net een graadje erger.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:50 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Hehehehe, ik woon in de buurt, heb je al eens over de brug gekeken op zondag, en dan vooral de richting van Alblasserdam, Kinderdijk, NieuwLekkerland?
Ik vind het verschijnsel religie wel erg interessant. Ik ben zelf absoluut niet gelovig, maar het fascineert me wel op de een of andere manier. Ik lees er dan ook veel over en probeer er zo objectief mogelijk tegen aan te kijken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:15 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
[..]
Op religie stuit je wanneer je jezelf levensvragen gaat stellen. Pas dan kan je gaan discusseren. Maar als je niet wilt weten of er uberhaubt een doel is van deze rioolput, dan mag dat natuurlijk ook. Maar val ons er dan niet mee lastig (zo dat is eens omgedraait he)
Moet eerlijk bekennen dat toen ik die vragen begon te stellen ik eigenlijk niet zo heel natuurlijk op het onderwerp religie stuitte. Een aantal van die vragen voelen voor mij ook ietswat irrelevant aan.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:09 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
[..]
ja een beetje cliche , i know.. Maar zoiets als.. Zijn we hier echt alleen maar toevallig? Of is er een doel? De hoe-komen-we-hier-waar-gaan-we-naar-toe vragen.. En vanuit daaruit kan je gaan discusseren.. en tot de conclusie komen dat de wetenschap ook op grenzen stuit. Maargoed, ik heb altijd wel interessante discussie met mn niet-gelovige klasgenoten daarover. gewoon respectvol . Ook over hoe je in het leven staat.
Het mooie vind ik, dat zodra je gewoon niet de hele tijd je gelijk probeert te halen, je dan op hele interessante gedachten komt. Dat niet-oordelen hoort trwens ook bij m'n christelijke visie.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik vind het verschijnsel religie wel erg interessant. Ik ben zelf absoluut niet gelovig, maar het fascineert me wel op de een of andere manier. Ik lees er dan ook veel over en probeer er zo objectief mogelijk tegen aan te kijken.
Ik zie het ook niet als het monopolie van religie.. die vragen zie je namelijk ook in de wetenschap. Het punt dat ik probeer te maken, is dat als je over religie praat je tot die vragen komt.. en toen beredeneerde ik het automatisch ook zo achterstevorenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Moet eerlijk bekennen dat toen ik die vragen begon te stellen ik eigenlijk niet zo heel natuurlijk op het onderwerp religie stuitte. Een aantal van die vragen voelen voor mij ook ietswat irrelevant aan.
Levensvragen als concept zie ik zelf niet als een monopolie van religie.
Nee, kom we gaan afgeven op moslims (GRAPJEquote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:16 schreef Fortitudo het volgende:
wat een gejank in dit topic
laat de mensen lekker in hun waarde.
christenen blazen zichzelf tenminste niet op. ze doen niemand kwaad en je hebt weinig last van ze.
niet zo bitchen dus.
Je spreekt jezelf al aardig tegen in deze zinquote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:47 schreef WcPot het volgende:
Kerk gangers denken dat ze onsterfelijk zijn. Wij worden niet ziek wij geloven in god. Worden wij wel ziek dan is het god zijn wil.
Ja, zo denken ze allemaal.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:47 schreef WcPot het volgende:
Kerk gangers denken dat ze onsterfelijk zijn. Wij worden niet ziek wij geloven in god. Worden wij wel ziek dan is het god zijn wil.
Vet WC pot.. Ik hoop dat dat ook voor mij geldt! Zou dan wel relaxed zijn tochquote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:47 schreef WcPot het volgende:
En hey, als je dood gaat is het ook goed, je hebt toch eeuwig levenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:48 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
[..]
Vet WC pot.. Ik hoop dat dat ook voor mij geldt! Zou dan wel relaxed zijn toch
Ja daaromquote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:49 schreef freecell het volgende:
[..]
En hey, als je dood gaat is het ook goed, je hebt toch eeuwig leven
Ik was met manlief op de bank aan het hangen, DVDtje kijken op onze TV, die hebben we namelijkquote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:51 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
Ik dacht trwens dat je helemaal uit dit topic wegwas freecell. maar je bent er nog
Jaquote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:53 schreef WcPot het volgende:
Het blijven gewoon vreemde mensen kerkgangers.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik was met manlief op de bank aan het hangen, DVDtje kijken op onze TV, die hebben we namelijk
Geweldig. De het-is-gewoon-z-redenatie komt uit de kast.. Ach ja.. Als je niks anders kan.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:53 schreef WcPot het volgende:
Het blijven gewoon vreemde mensen kerkgangers.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 02:08 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Moet je me toch eens uitleggen wat die 40" Sony Bravia in mijn huiskamer doet...![]()
Vrijgemaakten zijn juist 1 van de minder 'ergen'...![]()
Dat zal wel komen doordat ik in een dorp woon waar 80-90% van de kerkgangers gratis met de bus mogen of een kort vlot kapsel en een jengelend kind hebben.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:06 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
Ik herken me zo vaak niet in het generale beeld dat mensen hebben van christenen.. Is er een promotiegroep of zo die de hele dag op straat loopt en zich zo gedraagt.. Want ik herken 0% hierv an
Ik heb bv hele interessante gesprekken met christenen, maar ook met joden of moslims. Ik wil graag leren en dan is het altijd handig om eens met iemand te praten die er meer van weet dan ik zelf.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:58 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
[..]
Het mooie vind ik, dat zodra je gewoon niet de hele tijd je gelijk probeert te halen, je dan op hele interessante gedachten komt. Dat niet-oordelen hoort trwens ook bij m'n christelijke visie.
"Elske is al 3 zondagen niet naar de kerk geweest, zal ze soms van haar geloof gevallen zijn?quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:15 schreef freecell het volgende:
Nee, nog steeds geen herkenning... Ik zit zelf in een jonge gemeente (evangelisch, haha) waar veel mensen (internationale) student zijn.
Maar er zijn best wel eens mensen die een tijdje niet komen. Op een gegeven moment valt dat op en wordt die persoon eens door een bekende gevraagd of hij/zij weer eens komt. Maar waarom er over roddelen?
Wat vált er eigenlijk over te roddelen?
*hey, pssst, Elske is al heel lang niet in de kerk geweest*
Niet echt sappig
quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:43 schreef SiemPie666 het volgende:
[..]
"Elske is al 3 zondagen niet naar de kerk geweest, zal ze soms van haar geloof gevallen zijn?"
"Vast, ik vond het altijd al niet pluis"
"Ze gaat vast vreemd ook, altijd zo vroom doen maar wel vreemde mannen aan de deur"
etc.
Serieus ja, gelukkig wordt het de laatste jaren steeds minder omdat die oude zeikerds stuk voor stuk dood neervallen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Serieus, jij hebt een vreemd werkende geest
Ik heb nog nooit iets gehoord wat hierop leek, in geen enkele kerk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |