Nee, dat is alleen zo bij slecht ontworpen IQ tests. Maar dit is wel een van de vele redenen waarom het ontwerpen van een goede test zo moeilijk is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:25 schreef SpecialK het volgende:
IQ-tests sowieso. Zodra je je realiseert dat elk antwoord op zo'n diagram evenveel waarde heeft, wiskundig gezien, en je eigenlijk voor elk antwoord wel een achterliggende verklaring kunt vinden als je maar ingewikkeld genoege constructies bedenkt dan wordt zo'n test ineens een waste of your time.
Dan moet je ineens gaan denken vanuit de logica van zo'n test-maker. IQ tests zijn gewoon verkapte empathie tests
Goh ...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:27 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zoiets geeft geen volledige afspiegeling van IQ. Een IQ-test bestaat nooit louter daaruit.
Als je nou nog even netjes een inhoudsvolle reactie geeft op alle andere posts die je tot nu toe negeert dan komen we misschien nog ergens.quote:
Dat zeggen vaak mensen die laag scoren op een professionele IQ-test.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:39 schreef thabit het volgende:
[..]
Het begrip 'intelligentie' is nogal vaag gedefinieerd en onmeetbaar.
Nee je zegt het verkeerd. Mensen die zich krampachtig vastklampen aan de resultaten van IQ toetsen zijn meestal mensen die iets hoger dan gemiddeld scoren en verder niets in hun leven hebben om hun identiteit aan te ontleden en dus koppig zichzelf blijven overtuigen dat ze beter dan de rest zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:50 schreef ES57 het volgende:
[..]
Dat zeggen vaak mensen die laag scoren op een professionele IQ-test.
Bewijs? Onderbouwing? Bron?quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:39 schreef AryaMehr het volgende:
De Afrikanen kunnen zich iniedergeval beter aanpassen aan de natuurlijke omgeving dan de Westerling. Zet een Westerling in de jungle of in de woestijn en hij is binnen 3 dagen dood.
gezond verstand?quote:
Maar TS zal dit grapje niet begrijpen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:23 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Even als meelees TVP een Herman Finkers grapje:
"Met het publiek doe ik vaak de IQ test.
Daarbij moet je van je zelf raden of je een hoog of een laag IQ hebt.
En als je het goed hebt, dan heb je een hoog IQ."
Gezond verstand is altijd de waarheid? Ik wacht nog steeds op een onderbouwing of bron, anders kan ik ook van alles roepen, op deze manier hecht ik er nul komma nul waarde aan.quote:
De gemiddelde Europeaan heeft 1000 afleveringen van Ray Mears gezien en kan dus perfect overleven in de middle of nowhere. En in Afrika leven ze ook niet allemaal in de rimboe hoor..Als ik mijn buurjongen uit Afrika in de rimboe zet weet ik zeker dat ie het geen dag volhoudt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:43 schreef AryaMehr het volgende:
Gezond verstand inderdaad. De Afrikanen zijn al voor duizenden jaren aangewezen om gebruik te maken van hun natuurlijke omgeving en daarop te anticiperen natuurlijk. Meer dan de Europeanen iniedergeval, en dan heb ik niet over de lokale boer. De Europeanen zijn veel meer afhankelijk van allerlei technologische middelen en mochten die wegvallen dan weet 9 van de 10 mensen niet hoe hij daar op moet reageren. Wellicht dat er nog allerlei bronnen zijn die mijn theorie zullen bevestigen, maar geen zin om te zoeken.
Zet de gemiddelde Nederlander maar plots in een jungle of woestijn. Even kijken hoelang hij het volhoudt. Wellicht een leuk idee voor een nieuwe programma?
Ik wist dat iemand Ray Mears erbij ging betrekken. Maar even serieus: natuurlijk leven ze in Afrika niet allemaal in de rimboe, maar de gemiddelde Afrikaan is wel meer aangewezen op zijn natuurlijke omgeving dan de gemiddelde Europeaan. En jouw buurjongen die in een Westerse samenleving is opgegroeid is natuurlijk niet representatief voor de gemiddelde Afrikaan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:48 schreef Diabox het volgende:
[..]
De gemiddelde Europeaan heeft 1000 afleveringen van Ray Mears gezien en kan dus perfect overleven in de middle of nowhere. En in Afrika leven ze ook niet allemaal in de rimboe hoor..Als ik mijn buurjongen uit Afrika in de rimboe zet weet ik zeker dat ie het geen dag volhoudt.
Nee, maar dan heeft het toch helemaal niks meer met Afrikaan/Europeaan te maken, maar met de leefomstandigheden waarin de persoon in kwestie voorheen leefde?quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik wist dat iemand Ray Mears erbij ging betrekken. Maar even serieus: natuurlijk leven ze in Afrika niet allemaal in de rimboe, maar de gemiddelde Afrikaan is wel meer aangewezen op zijn natuurlijke omgeving dan de gemiddelde Europeaan. En jouw buurjongen die in een Westerse samenleving is opgegroeid is natuurlijk niet representatief voor de gemiddelde Afrikaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |