Trailer:quote:MILLENNIUM: MANNEN DIE VROUWEN HATEN is het eerste boek in de succesvolle Millennium-reeks met Mikæl Blomkvist en Lisbeth Salander in de hoofdrol. Het boek is eindelijk verfilmd en vanaf 6 augustus in de Nederlandse bioscopen te zien.
Mikæl wordt benaderd door oud-zakenman Henrik Vanger. Veertig jaar geleden is de zestienjarige Harriët Vanger op mysterieuze wijze verdwenen en vermoedelijk vermoord. De zaak is echter nooit opgelost en inmiddels verjaard. Toch wil Henrik Vanger graag dat Mikæl zich hier nog eens op stort. Aanvankelijk lijkt het onderzoek nergens op uit te lopen. Totdat Mikæl met hulp van Lisbeth op een spoor stuit dat rechtstreeks naar een zeer duister en bloedig familiegeheim voert...
quote:Op maandag 13 juli 2009 17:12 schreef MissBliss het volgende:
Ik ben heel benieuwd!
Boek was fantastisch, hopen dat de film een beetje in de buurt komt
Als ik naar boekverfilmingen uit het verleden kijk schat ik die kans niet groot.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:12 schreef MissBliss het volgende:
Boek was fantastisch, hopen dat de film een beetje in de buurt komt
En ook mooi is dat je de aflevering de dag erna op uitzendinggemist kunt kijken.quote:Niet eerder vertoonde beelden
Een verfilming kon dan ook niet uitblijven. De rechten werden gekocht door Yellow Bird, het productiehuis van die andere Zweedse topschrijver Henning Mankell. De films werden alle drie uitgebracht in 2009. Voor de bioscoop werden allerlei scenes die wel gefilmd waren geschrapt. We zenden de drie films in televisiepremière als een zesdelige reeks uit, met nog met niet eerder vertoonde beelden. In totaal zes afleveringen van 90 minuten. De hoofdrollen worden gespeeld door Michael Nyqvist en Noomi Rapace. Vooral die laatste maakt furore als de geniale hacker en getormenteerde en rebelse punker Lisbeth Salander.
Hoorde dat ook van mijn ex, snap niet dat ik het op Canvas gemist hebquote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:24 schreef eentwee het volgende:
Heb de serie een paar maanden geleden op Canvas gezien, zeker de moeite waard. Boeken nooit gelezen.
Eens. Ik vond alle drie de boeken geweldig.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 01:13 schreef bloodymary het volgende:
Ja, de boeken zijn nog beter dan de film. Maar ja, ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat dat niet zo is. In een boek kun je stiltes en gedachtes beschrijven, in een film niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:19 schreef eentwee het volgende:
Wat ik wel een beetje vreemd vond.... (voor degenen die de eerste afleveringen nog willen kijken even in een spoiler)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |