abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70936663
En dan hebben ze er gewoon dopingcontroles voor nodig om te constateren dat hij coke gebruikte
Als ze de foto's hadden bestudeerd van zijn titels, dan hadden ze het zo kunnen zien.

Hier bijvoorbeeld toen hij dit jaar Europees Kampioen werd. Zijn hele handen onder de shit....

En defensie met hun zero-tolerance beleid. Yuri wordt ontslagen omdat hij drugs heeft gebruikt
Man... echt serieus. Op al die legerbasissen rookt 3/4 op zijn tijd wel een djonko of iets zwaarders. Doen ze het niet op de kazerne, dan wel in hun verlofweekenden.

van Gelder

Ohja voor de onwetenden:
quote:
Turner Yuri van Gelder betrapt op coke
Topsporter biechtte cokegebruik zelf op en schaamt zich diep

Turner Yuri van Gelder © ANP
reacties (0) print stuur artikel door Gerelateerde artikelen
Turner Yuri van Gelder betrapt op coke

De turner Yuri van Gelder is bij de laatste Nederlandse kampioenschappen betrapt op cocaïnegebruik. Defensie, waar hij in de Topsportselectie zit, heeft hem als militair geschorst.

De Europees- en Wereldkampioen heeft zijn cocaïnegebruik zelf bij de Dopingautoriteit opgebiecht, nadat hij op de Nederlandse Kampioenschappen in Ahoy, drie weken geleden, aan een test was onderworpen.

Van Gelder noemt zichzelf 'oerstom', zo zegt hij: "Ik vind het verschrikkelijk en ben er echt kapot van". Zijn cocaïnegebruik was niet zozeer gericht op het sporten, maar 'recreatief'. Van Gelder had het witte spul drie dagen voor de kampioenschappen gebruikt. Dat kan hem bij de turnbond op een schorsing van maximaal twee jaar komen te staan. Hij ziet af van een tweede test die hem bij een eventuele negatieve uitslag vrij zou pleiten.

Van Gelder gaat er ook vanuit dat hij wordt ontslagen bij Defensie, zijn werkgever waar hij deel uitmaakt van de Topsportselectie. Defensie heeft de sergeant der eerste klasse geschorst, 'in afwachting van zijn mogelijke ontslag wegens het bezit en gebruik van harddrugs'. "Het gebruik van harddrugs is niet verenigbaar met het uitoefenen van een militaire functie en de verantwoordelijkheden die het militaire beroep meebrengen", zo staat in een verklaring. "Defensie is daar zeer duidelijk in en hanteert een zero-tolerance beleid, dat op iedere militair, van hoog tot laag, van kracht is."

Van Gelder won in 205 zowel de Europese als de Wereldkampioenschappen turnen. In totaal won hij 26 wereldbekerwedstrijden en drie Europese titels.

© Trouw 2009, op dit artikel rust copyright.
U MAD?
pi_70936673

[ Bericht 39% gewijzigd door SwJ op 13-07-2009 16:08:58 (niet doen) ]
pi_70936697
Is hij gepakt?
Edit: ja dus
  maandag 13 juli 2009 @ 16:08:07 #4
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_70936700
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:06 schreef de_boswachter het volgende:
En dan hebben ze er gewoon dopingcontroles voor nodig om te constateren dat hij coke gebruikte
Als ze de foto's hadden bestudeerd van zijn titels, dan hadden ze het zo kunnen zien.

Hier bijvoorbeeld toen hij dit jaar Europees Kampioen werd. Zijn hele handen onder de shit....

[ afbeelding ]

En defensie met hun zero-tolerance beleid. Yuri wordt ontslagen omdat hij drugs heeft gebruikt
Man... echt serieus. Op al die legerbasissen rookt 3/4 op zijn tijd wel een djonko of iets zwaarders. Doen ze het niet op de kazerne, dan wel in hun verlofweekenden.

van Gelder
millitairen zijn de grootste drugsgebruikers die er bestaan
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_70936710
Turnen is voor homo's.
  maandag 13 juli 2009 @ 16:08:49 #6
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_70936726
Van gelder , sterkte met alles knul
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_70936729
Boeiend dat ie coke gebruikt, beter word je er niet van.
  maandag 13 juli 2009 @ 16:09:08 #8
178252 3keernix
Flippiee O+
pi_70936739
Hollanders weer hoor eerst boogerd met zijn dope en nu dit straks komt Cruif ook uit de kast
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
  maandag 13 juli 2009 @ 16:09:22 #9
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_70936747
quote:

><(({°>
pi_70936775
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:08 schreef gabberklaas het volgende:
Boeiend dat ie coke gebruikt, beter word je er niet van.
Alleen vuillakken gebruiken coke !
Mensen die hun echte pauperige leven niet meer aankunnen, en hun heil (HEIL!) zoeken in een niet-bestaande-meer-dimensionale-wereld.
U MAD?
pi_70936795
Maar een sloot drank mag weer wel.
pi_70936857
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:10 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Mensen die hun echte pauperige leven niet meer aankunnen, en hun heil (HEIL!) zoeken in een niet-bestaande-meer-dimensionale-wereld.
Tuurlijk het is dom dat ie dat gedaan heeft, maar om hem dan voor 2 jaar te schorsen gaat nergens over natuurlijk.
pi_70936868
quote:

[..]

Maar intussen elk weekend lam naar huis zwalken, he Boswachtertje?

Dom van Yuri, maar die schorsing zou belachelijk zijn. Hoe dom het ook is, het staat gewoon los van z'n sport. Bovendien heeft ie het uit zichzelf al gemeldt. Defensie wordt een ander verhaal.
-
pi_70936898
Lekker boeiend wat die jongen doet in z'n vrije tijd. Een nakkie op ze tijd is best lekker

En defensie moet niet zeuren, ze mogen blij zijn dat iemand als Youri daar uberhaupt wilt werken
pi_70936921
Sowieso, wat een pauperts die topsporters.

Ze weten toch wanneer ze een spuitje zetten of een lijntje zetten dat ze ooit eens een keer betrapt gaan worden en dat ze dan de gehele media over zich heen krijgen....
Dat ze dat lekker doen als ze topsporter af zijn....... Echt.....
U MAD?
pi_70936923
Lijkt net of hij gehandicapt is in die OP foto. Die kleine beentjes passen proportioneel niet bij z'n lichaam.
  maandag 13 juli 2009 @ 16:14:33 #17
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_70936924
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:08 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

millitairen zijn de grootste drugsgebruikers die er bestaan
Bron?
pi_70936933
quote:

pi_70936937
Respect voor Yuri.
En coke snuiven en daarna ook nog gewoon gaan turnen. Meeste van de snuivers liggen 2 dagen voor pampus.

Snap niet dat ie ontslagen wordt, hij legt zichzelf een handicap aan.
pi_70936942
Tja, sportief gezien maakt het geen zak uit. Net als Boonen pas geleden. Beter turnen of fietsen ga je er niet van.
What Would Goku Do
pi_70936959
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:14 schreef de_boswachter het volgende:
Sowieso, wat een pauperts die topsporters.

Ze weten toch wanneer ze een spuitje zetten of een lijntje zetten dat ze ooit eens een keer betrapt gaan worden en dat ze dan de gehele media over zich heen krijgen....
Dat ze dat lekker doen als ze topsporter af zijn....... Echt.....
Gast, waarschijnlijk heb jij een bierpens, ben je na 1 minuut rennen al buiten adem en zuip je je de tering. Doe niet zo hypocriet dus.
-
pi_70936976
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:13 schreef D-Saster het volgende:
Lekker boeiend wat die jongen doet in z'n vrije tijd. Een nakkie op ze tijd is best lekker

En defensie moet niet zeuren, ze mogen blij zijn dat iemand als Youri daar uberhaupt wilt werken
Ja lekker als Nederland in oorlog is en het leger bestaat uit van die doorgesnoven anabolen dwergen
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  maandag 13 juli 2009 @ 16:16:06 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70936980
Wat een eikel

Nog even een bijpassend plaatje

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_70936989
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:13 schreef D-Saster het volgende:
!

Omdat hij spieren heeft of wat ? Domme kracht noem ik het.

Trouwens als je die gast inzet in de frontlinie in oorlogsgebied dan schiet de vijand over hem heen zo klein is hij.
Leuk is je hele peleton uitgemoord en wie staat er nog rechtop overeind een "van Geldertje" te doen: Juist ja, Yuri.
U MAD?
pi_70937052
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:16 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat een eikel

[ afbeelding ]
-
pi_70937076
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:15 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Gast, waarschijnlijk heb jij een bierpens, ben je na 1 minuut rennen al buiten adem en zuip je je de tering. Doe niet zo hypocriet dus.
WTF heb ik hiermee te maken

Die gast is een topsporter. Dan behoor je ook te leven naar de eisen die men aan je stelt. Dat ie dat lijntje coke gesnoven heeft is dus ook zijn eigen dommigheid en hij moet maar zelf de consequenties aanvaarden.
Als ie zo graag zonder gevolgen aan de coke had willen zitten had ie geen topsporter moeten worden, maar constructiebanklasser.
U MAD?
pi_70937093
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:12 schreef Ritmo het volgende:
Dom van Yuri, maar die schorsing zou belachelijk zijn. Hoe dom het ook is, het staat gewoon los van z'n sport.
Ik zie het al gebeuren, wielrenners die in hun vrije tijd voor de lol Epo gebruiken
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:16 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat een eikel

[ afbeelding ]
pi_70937094
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:14 schreef Biels het volgende:

[..]

Bron?
Hij bedoelt ook drugssmokkelaars
pi_70937196
quote:
Van Gelder won in 205 zowel de Europese als de Wereldkampioenschappen turnen. In totaal won hij 26 wereldbekerwedstrijden en drie Europese titels.
Is ie al zo oud dan?
pi_70937223
Dom
quote:
pi_70937246
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:19 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

WTF heb ik hiermee te maken

Die gast is een topsporter. Dan behoor je ook te leven naar de eisen die men aan je stelt. Dat ie dat lijntje coke gesnoven heeft is dus ook zijn eigen dommigheid en hij moet maar zelf de consequenties aanvaarden.
Als ie zo graag zonder gevolgen aan de coke had willen zitten had ie geen topsporter moeten worden, maar constructiebanklasser.
In de 'eisen' van de turnbond staat dat je geen coke mag gebruiken tijdens je wedstrijden, recreatief gebruik heeft verder geen invloed.

En ik word een beetje moe van die sjek-rokende boeren die zichzelf wekelijks een hersenbeschadiging zuipen en roken, maar vervolgens kritiek hebben op iemand die een keer iets gebruikt wat niet binnen hun boerse straatje ligt.

Ja ik zuip zelf ook en ik heb nog nooit coke gebruikt, maar ik zal dan ook niet met m'n vingertje wijzen naar iemand als v. Gelder. Waarschijnlijk hebben jij en ik al meer onze gezondheid op de proef gesteld met alle drank dan dat Yuri wat aan z'n cokegebruik overgehouden heeft. Als Yuri al jaren wekelijks ladderzat was, dan had niemand er naar om gekeken. 3 keer coke en je bent een schande.

Durf zelf te denken en laat de 'maatschappij' niet bepalen wat wel en niet mag (o nee, ik klink als een alto nu )
-
pi_70937270
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:19 schreef Ruud het volgende:

[..]

Ik zie het al gebeuren, wielrenners die in hun vrije tijd voor de lol Epo gebruiken
Dat is heel wat anders natuurlijk, je gebruikt geen Epo voor op een feestje. Dat staat altijd in verband met je sport.
-
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 16:27:30 #33
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_70937328
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:24 schreef Ritmo het volgende:
Waarschijnlijk hebben jij en ik al meer onze gezondheid op de proef gesteld met alle drank dan dat Yuri wat aan z'n cokegebruik overgehouden heeft.
Jij en ik zijn dan ook geen topsporters.
F.K.A. SuperwormJim
pi_70937338
quote:

[..]

In de 'eisen' van de turnbond staat dat je geen coke mag gebruiken tijdens je wedstrijden, recreatief gebruik heeft verder geen invloed.

En ik word een beetje moe van die sjek-rokende boeren die zichzelf wekelijks een hersenbeschadiging zuipen en roken, maar vervolgens kritiek hebben op iemand die een keer iets gebruikt wat niet binnen hun boerse straatje ligt.

Ja ik zuip zelf ook en ik heb nog nooit coke gebruikt, maar ik zal dan ook niet met m'n vingertje wijzen naar iemand als v. Gelder. Waarschijnlijk hebben jij en ik al meer onze gezondheid op de proef gesteld met alle drank dan dat Yuri wat aan z'n cokegebruik overgehouden heeft.
Dat ie gebruikt en wat mijn mening over coke is staat er los van.

Feit is dat van Gelder een topsporter is en dat hij had kunnen weten wat hem te wachten stond toen hij dat lijntje opsnoof. Ik kan er dus ook niet mee zitten.

En wat ik in mijn vrije tijd doe staat ook los hiervan. Ik ben geen topsporter en wordt niet op drugs getest.
U MAD?
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 16:28:18 #35
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_70937349
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:25 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat is heel wat anders natuurlijk, je gebruikt geen Epo voor op een feestje. Dat staat altijd in verband met je sport.
Maar het heeft wel allebei invloed op de sport.
F.K.A. SuperwormJim
pi_70937356
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:27 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Jij en ik zijn dan ook geen topsporters.
Pas op wat je zegt; Ritmo kan heel goed schaken !
U MAD?
pi_70937366
quote:

[..]

ik heb nog nooit coke gebruikt,
Moe je 's doen, 's lache man. Zelfs topsporters gebruiken het.
pi_70937382
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:27 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dat ie gebruikt en wat mijn mening over coke is staat er los van.

Feit is dat van Gelder een topsporter is en dat hij had kunnen weten wat hem te wachten stond toen hij dat lijntje opsnoof. Ik kan er dus ook niet mee zitten.

En wat ik in mijn vrije tijd doe staat ook los hiervan. Ik ben geen topsporter en wordt niet op drugs getest.
Dat het onhandig/dom is zal ik niet ontkennen, maar het moet nou ook weer niet overdreven worden.
-
pi_70937410
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:28 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Maar het heeft wel allebei invloed op de sport.
De kater die je van coke hebt zal eerder een negatieve invloed op je prestaties hebben.
-
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 16:30:32 #40
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_70937436
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:29 schreef Ritmo het volgende:

[..]

De kater die je van coke hebt zal eerder een negatieve invloed op je prestaties hebben.
Ik zou het niet weten, ik ben geen topsporter die coke gebruikt.
F.K.A. SuperwormJim
pi_70937440
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:27 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dat ie gebruikt en wat mijn mening over coke is staat er los fan.
fanfare?
pi_70937475
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:30 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten, ik ben geen topsporter die coke gebruikt.
Nee, je bent iemand die blindelings met z'n vingertje gaat lopen wijzen zonder even zelf na te denken.
-
pi_70937503
Elke topsporter die het in z'n kop haalt een biertje te drinken binnen 2 maanden voor een wedstrijd ook maar schorsen. Kanker-alcholisten.
-
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 16:32:56 #44
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_70937513
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:31 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nee, je bent iemand die blindelings met z'n vingertje gaat lopen wijzen zonder even zelf na te denken.
Nee hoor. Je mag als topsporter geen coke gebruiken, dat weet je. Dan ben je gewoon dom als je het wel doet. Dat heeft niets te maken met 'met een vingertje gaan lopen wijzen zonder even zelf na te denken'.
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 13 juli 2009 @ 16:34:09 #45
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_70937568
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:32 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Nee hoor. Je mag als topsporter geen coke gebruiken, dat weet je. Dan ben je gewoon dom als je het wel doet. Dat heeft niets te maken met 'met een vingertje gaan lopen wijzen zonder even zelf na te denken'.
Wel voor recreatief gebruik toch?

Je hebt er alleen jezelf mee, je prestaties worden er nooit beter van maar het mag wel.
  maandag 13 juli 2009 @ 16:34:44 #47
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_70937576
Wat een eikel.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_70937583
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:29 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat het onhandig/dom is zal ik niet ontkennen, maar het moet nou ook weer niet overdreven worden.
JA !

Laten we maar toestaan dat alle topsporters gebruiken waar ze zelf zin in hebben.
Beetje het TdF 1998-2007 idee. 10 jaar op rij gekeken naar een peleton wat tot en met gedrogeerd was.
Nu is het gelukkig beter. Althans, die hoop heb ik nog altijd als ik NL1 aan zet de afgelopen en komende weken.
U MAD?
pi_70937629
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:32 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Klopt, het is dom en dat vindt ie zelf ook. Maar om hem nou weer van alles te verwensen... Het enige wat ik hem wens is sterkte. Hij geeft zelf aan dat er sprake is van een lichtelijke verslaving, mensen zouden hem eerder moeten steunen om er vanaf te komen.

Maar ik zie geen reden om hem 2 jaar te schorsen, je 'mag' WEL coke gebruiken als topsporter. Als Yuri 2 maanden geen wedstrijden ofzo had gehad, had ie mogen snuiven wat ie wilde volgens de regels van de turnersbond.
-
  maandag 13 juli 2009 @ 16:36:25 #50
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_70937634
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:34 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

JA !

Laten we maar toestaan dat alle topsporters gebruiken waar ze zelf zin in hebben.
Beetje het TdF 1998-2007 idee. 10 jaar op rij gekeken naar een peleton wat tot en met gedrogeerd was.
Nu is het gelukkig beter. Althans, die hoop heb ik nog altijd als ik NL1 aan zet de afgelopen en komende weken.
Die renners zijn allang over op een nieuw nog niet ontdekte drug
pi_70937686
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:34 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

JA !

Jij moet eens leren het verschil te zien tussen recreatief gebruik en prestatiebevorderend gebruik. Is dat nou echt te moeilijk voor je?

Ik kots meer op een wielrenner die EPO gebruikt dan op iemand die in z'n vrije tijd wat minder handigs doet.
-
  maandag 13 juli 2009 @ 16:44:51 #52
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_70937929
Zei hier iemand coke?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  maandag 13 juli 2009 @ 16:46:17 #53
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_70937977
Volgens mij smoken ze in het leger eerder elkaar dan een pief.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  maandag 13 juli 2009 @ 16:49:48 #54
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_70938073
Ritmo, als je als topsporter geen coke mag gebruiken, en dan ook nog eens voor je baan niet, heeft het niks te maken met beschuldigende vingertjes wijzen. Dan is het gewoon zijn eigen schuld.
pi_70938129
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:49 schreef Biels het volgende:
geen coke mag gebruiken
Jesus, zelfs jij Biels? Lees je op z'n minst even in.
-
pi_70938155
hij mag klein en gespierd zijn, maar als ie een maaltijd over slaat beginnen z'n spieren al af te breken

maar beter dat ie uit t leger is. Wie wil er nou z'n leven op het spel zetten in een leger met zo'n zwak doel als het onze.
  maandag 13 juli 2009 @ 16:54:46 #57
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_70938234
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:51 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Jesus, zelfs jij Biels? Lees je op z'n minst even in.
Hey, zo zijn de regels.
pi_70938349
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:54 schreef Biels het volgende:

[..]

Hey, zo zijn de regels.
Nee, zo zijn de regels geloof ik helemaal niet.
-
  maandag 13 juli 2009 @ 17:00:12 #59
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_70938416
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:57 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nee, zo zijn de regels geloof ik helemaal niet.
Waarom schorsen ze hem dan?
pi_70938522
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:00 schreef Biels het volgende:

[..]

Waarom schorsen ze hem dan?
Waarschijnlijk is er zo'n regel als dat wanneer je 4 dagen voor een officiele wedstrijd positief getest wordt op b.v. coke (met andere woorden: wanneer je het rond wedstrijddagen in je bloed had zitten) dat je dan strafbaar bent ja. Daarom is dit gewoon dom geweest, maar als ie een avondje eerder had gebruikt werd ie opeens niet meer geschorst. Terwijl dat voor de wedstrijd zelf niets uitgemaakt had.

En bovendien: hij heeft het toch direct aangegeven? Aangezien het van 0 % invloed op de wedstrijd is geweest (hoogstens in negatieve invloed) zie ik het nu van een schorsing niet. Bij defensie ligt het weer heel anders.
-
pi_70938687
Weer zo een sporter die geloofwaardig overkomt.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  maandag 13 juli 2009 @ 17:16:57 #62
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_70938959
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:02 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is er zo'n regel als dat wanneer je 4 dagen voor een officiele wedstrijd positief getest wordt op b.v. coke (met andere woorden: wanneer je het rond wedstrijddagen in je bloed had zitten) dat je dan strafbaar bent ja. Daarom is dit gewoon dom geweest, maar als ie een avondje eerder had gebruikt werd ie opeens niet meer geschorst. Terwijl dat voor de wedstrijd zelf niets uitgemaakt had.

En bovendien: hij heeft het toch direct aangegeven? Aangezien het van 0 % invloed op de wedstrijd is geweest (hoogstens in negatieve invloed) zie ik het nu van een schorsing niet. Bij defensie ligt het weer heel anders.
Nou, dan is het tegen de regels. En dat wist hij best. Dus eigen schuld.
  maandag 13 juli 2009 @ 17:20:10 #63
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_70939051
Maar dat voelt hij 3 dagen later toch niet meer die coke ?

Wtf maakt het dan uit....
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_70939286
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:16 schreef Biels het volgende:

[..]

Nou, dan is het tegen de regels. En dat wist hij best. Dus eigen schuld.
Dat zeg ik toch ook? En hij zelf ook trouwens. Er moet alleen niet zo achterlijk gereageerd worden door veel mensen.
-
pi_70939295
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:20 schreef Maikuuul het volgende:
Maar dat voelt hij 3 dagen later toch niet meer die coke ?

Wtf maakt het dan uit....
Precies.
-
pi_70939452
Typisch mens eigen.

Oh, top sporter: Kom laten we hem de hemel in prijzen, lintjes geven en ons verkleden als we hem aanmoedigen!
Oh, top sporter blijkt gewoon dingen te doen in het weekend die andere mensen ook doen: Kom, grond in stampen de achterlijke gladiool, wat denkt ie wel niet.
  maandag 13 juli 2009 @ 17:36:53 #67
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_70939471
Dat dit nog niet eerder gezegd is:

Trouw?!
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_70939481
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:35 schreef Rasher het volgende:
Typisch mens eigen.

Oh, top sporter: Kom laten we hem de hemel in prijzen, lintjes geven en ons verkleden als we hem aanmoedigen!
Oh, top sporter blijkt gewoon dingen te doen in het weekend die andere mensen ook doen: Kom, grond in stampen de achterlijke gladiool, wat denkt ie wel niet.
-
  maandag 13 juli 2009 @ 17:43:14 #69
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_70939619
quote:
Typisch mens eigen.

Amen
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 13 juli 2009 @ 17:45:08 #70
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_70939658
Ik heb 6 jaar geleden een keer coke gesnoven met hem
Gast zit al 10 jaar aan de sos.
#FreeHat
pi_70939900
quote:
Typisch mens eigen.

Je bent toch ook gewoon een mongool als je gaat gebruiken terwijl je weet dat het je carriere kan kosten en zijn baan bij defensie?

Maar goed. Kan ook aan mij liggen.
U MAD?
  maandag 13 juli 2009 @ 17:55:09 #72
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_70939902
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:45 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik heb 6 jaar geleden een keer coke gesnoven met hem
Gast zit al 10 jaar aan de sos.
Serieus or just playin'?
--------------------------------------------------------------------------------------------
  maandag 13 juli 2009 @ 18:26:02 #73
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_70940548
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:14 schreef Biels het volgende:

[..]

Bron?
Vriend van me zit in het leger... inside info FTW
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 13 juli 2009 @ 18:27:49 #74
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70940599
wat een lutser... en hij is nog gewoon een probleemgebruiker ook als je zo tussen de regels door leest...

dat wordt rehab
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 13 juli 2009 @ 18:28:34 #75
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70940611
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:27 schreef Qwea het volgende:
wat een lutser... en hij is nog gewoon een probleemgebruiker ook als je zo tussen de regels door leest...

dat wordt rehab
zo sprak ik
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 13 juli 2009 @ 18:31:40 #76
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70940699
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

zo sprak ik
waarom post jij onder mijn account?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 13 juli 2009 @ 18:36:01 #77
16715 Mylene
*schatje*
pi_70940834
Had die ex coach toch gelijk.
quote:
Ex-coach Lens beschuldigt Van Gelder
ROTTERDAM - Turncoach Remi Lens heeft donderdag in Rotterdam zijn visie gegeven op de breuk met topturner Yuri van Gelder. Het succesvolle duo beëindigde dit voorjaar na vijf jaar de samenwerking. Volgens Lens omdat de toenmalig wereldkampioen ringen het niet zo nauw nam met de discipline.

In een voorgelezen verklaring meldde Lens in aanwezigheid van een advocaat dat er sprake was geweest van een verschil van inzicht over normen en waarden. "De door mij gehanteerde normen waren niet gelijk aan die van Yuri van Gelder met betrekking tot het gebruik van genotsmiddelen”, aldus Lens.

Van Gelder miste wegens psychische problemen eind april het Europees kampioenschap en zegde af voor het NK in juni wegens ziekte. Kort daarna circuleerde een anonieme brief waarin de turner onder meer beschuldigd werd van cocaïnegebruik. Van Gelder reageerde er niet op. Wel zei hij een sterk vermoeden te hebben uit welke hoek de brief, die bij diverse media bezorgd werd, afkomstig was.

In oktober kwam hij sterk terug met een bronzen plak bij het WK in Aarhus. Over Lens, die daar ook aanwezig was, wilde hij met geen woord meer spreken. "Dat is verleden tijd.” De crisis leek overwonnen, maar inmiddels heeft Van Gelder weer een rustperiode ingelast wegen lichamelijke (een onwillige schouder) en psychische problemen.
bron
  maandag 13 juli 2009 @ 18:44:39 #78
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_70941088
LOL dat bericht dateert uit 2006. Inderdaad een probleem gebruiker.
pi_70941143
Ah, Yuri is dus ook maar een gewone jongen die voor Defensie werkt.

Niet slim in zijn situatie natuurlijk, maarja... we doen allemaal wel eens iets doms.
  maandag 13 juli 2009 @ 18:46:19 #80
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_70941144
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:55 schreef DoimeN het volgende:

[..]

Serieus or just playin'?
Nee serieus. Ken hem verder niet maar kwam hem toevallig keer tegen bij een meer in Waalwijk met een paar vrienden die ik ook ken.
#FreeHat
pi_70941177
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:46 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Nee serieus. Ken hem verder niet maar kwam hem toevallig keer tegen bij een meer in Waalwijk met een paar vrienden die ik ook ken.
Waalwijk de gekste !
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_70941192
quote:
Van Gelder zat al langer aan de coke
PAPENDAL - Turner Yuri van Gelder gebruikte al sinds een aantal jaren recreatief cocaïne. Dat vertelde de ringenspecialist maandag op een door hem belegde persconferentie in Papendal.

Yuri van Gelder. FOTO EPA
,,Cocaïne is geen stof die tot betere prestaties leidt, ik heb het alleen voor de fun genomen. Het is een aantal jaren geleden recreatief begonnen, maar op feestjes werd het wel wat meer. Het werd op een gegeven moment een gewoonte.’’

Volgens de Brabander begon het uit nieuwsgierigheid en leek het stoer. ,,Hoe gaat zoiets? Je bent jong en je wilt meedoen. Het is natuurlijk oerstom van me geweest en ik heb er heel veel spijt van,’’ vertelde hij zijn talrijke toehoorders. ,,Ik vind het ook heel moeilijk om hier nu te zitten en dit te vertellen,’’ aldus de zichtbaar aangeslagen Van Gelder, die voorlopig geschorst is en ook zijn baan bij Defensie verliest. ,,Ik heb mezelf behoorlijk in de nesten gewerkt.’’

De meervoudig Europees- en wereldkampioen gaat hulp zoeken om van de cocaïne af te blijven. ,,Ik kan en wil zo niet doorgaan. Ik ga behalve bij mijn vrienden en familie ook professioneel hulp zoeken. Misschien heb ik dat niet nodig, maar ik wil er echt van af. Ik ben een vechter, dat gaat zeker lukken. Daarna wil ik mijn ervaringen delen en anderen erop wijzen hoe slecht en stom het is.

Ik wil graag een soort sportieve ambassadeur worden die waarschuwt voor de gevolgen van drugsgebruik. Ik ga dus niet bij de pakken neerzitten. Nu diep buigen, mijn probleem serieus aanpakken en straks weer met opgeheven hoofd aan de ringen hangen en meedoen aan wedstrijden.’’ (ANP)
Ik vind het een goede reactie. Nu hulp zoeken en afblijven van het spul.
-
  maandag 13 juli 2009 @ 18:50:10 #83
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_70941269
En het is zo'n gewone Brabantse jongen.
Hoe kan dit nou toch allemaal.

Hij zal toch onderhand wel binnen zijn na al dat geturn?
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  maandag 13 juli 2009 @ 18:55:31 #84
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_70941456
Ja dat viel me ff flink tegen van die gast. Had het niet verwacht.

Maarja achja, zo heeft iedereen wel iets, niet waar?
How can I make this topic about me?
pi_70941507
ritmo gebruikt coke tijdens het schaken
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  maandag 13 juli 2009 @ 18:58:58 #86
223335 B.E.D
pi_70941551
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:57 schreef postmortum het volgende:
Vergruisd in zijn glaasje sinas.
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_70941589
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:58 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Vergruisd in zijn glaasje sinas.
sinaspril
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_70941907
Prachtig hoe redelijk normale mensen door successen toch ineens zulke klapmongolen worden.

Ik hoop dat ie nooit meer wederkeert in de topsport, vuile leugenaar dat het is.
Urenlang heb ik aan de buis gekluisterd gezeten, kijkend naar de "van Geldertjes" op de diverse kampioenschappen bij Studio Sport, ooit nog eens hopende om zelfs zulks een gespierde body te krijgen.
Nu ik weet hoe hij dat geflikt heeft mag ie in de stront zakken, vuile drugsgebruikert dat het is.

Yuri
U MAD?
  maandag 13 juli 2009 @ 19:23:29 #89
223335 B.E.D
pi_70942358
Dat van Pechstein raakte mij meer in m'n hart.
pi_70942374
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:57 schreef postmortum het volgende:

Nee dank je, heb nog nooit van m'n leven geschaakt en ook nooit coke gebruikt.
-
pi_70942412
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:10 schreef de_boswachter het volgende:
Prachtig hoe redelijk normale mensen door successen toch ineens zulke klapmongolen worden.

Ik hoop dat ie nooit meer wederkeert in de topsport, vuile leugenaar dat het is.
Urenlang heb ik aan de buis gekluisterd gezeten, kijkend naar de "van Geldertjes" op de diverse kampioenschappen bij Studio Sport, ooit nog eens hopende om zelfs zulks een gespierde body te krijgen.
Nu ik weet hoe hij dat geflikt heeft mag ie in de stront zakken, vuile drugsgebruikert dat het is.

Yuri
Door mensen als jij wordt de wereld zeker een mooiere plek.
-
pi_70942572
quote:

Yuri
Want van coke krijg je zulke spieren
pi_70942979
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:30 schreef SkyChat het volgende:

[..]

Want van coke krijg je zulke spieren
Inderdaad Het is al vaker gezegd, maar die boswachter is echt niet snugger.
  maandag 13 juli 2009 @ 19:45:08 #94
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70943056
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:42 schreef Neleos het volgende:

[..]

Inderdaad Het is al vaker gezegd, maar die boswachter is echt niet snugger.
grootste bosmongool die er is.
  maandag 13 juli 2009 @ 19:46:31 #95
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_70943100
Wat een slimme actie, een schorsing aan je broek krijgen en worden ontslagen door het leger.
  maandag 13 juli 2009 @ 19:47:01 #96
148059 Pritt
Atheïst
pi_70943120
We hebben onze eigen Tom Boonen
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 13 juli 2009 @ 19:54:17 #97
168255 J.Herrer
pi_70943350
Dat is toch die midget?
Cokedwerg
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_70943373
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:36 schreef wdn het volgende:

[..]

Die renners zijn allang over op een nieuw nog niet ontdekte drug
op een niet controleerbare drug bedoel je als ie nog niet ontdekt is kunnen ze het ook niet gebruiken he

Gendoping is helemaal niet zo onbekend btw alleen lastig te checken
  maandag 13 juli 2009 @ 19:55:39 #99
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_70943401
Hier bijvoorbeeld toen hij dit jaar Europees Kampioen werd. Zijn hele handen onder de shit....is dat niet gewoon magnesium?

OT: Eigen schuld.
Kaleidoscopiklimax
  maandag 13 juli 2009 @ 19:59:04 #100
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70943490
quote:

[..]

Namen ze maar een voorbeeld aan jou! Jij ging iets constructiefs doen en werd moderateur bij een webgemeenschap
Intelligent, but fucked up.
  maandag 13 juli 2009 @ 20:01:08 #101
3185 Adelante
To let it go now
pi_70943570
Wat een debiel: heel je leven vergooien, je naam voor altijd associeren met coke

Hoop dat ie nooit meer aan die ringen hangt of aan de bak komt in het leger.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_70943607
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:55 schreef RadioSlut het volgende:
Hier bijvoorbeeld toen hij dit jaar Europees Kampioen werd. Zijn hele handen onder de shit....is dat niet gewoon magnesium?
Nee dat is coke, ik zweer 't je, echt waar. Zo ziet coke er uit.
X
X
X
pi_70943613
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:01 schreef Adelante het volgende:
Wat een debiel: heel je leven vergooien, je naam voor altijd associeren met coke
En waarom vind je het wel ok als Mick Jagger dat doet?
-
  maandag 13 juli 2009 @ 20:03:01 #104
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70943649
quote:
Erg dom inderdaad. Nooit laks worden wanneer je dingen doet die je veel kunnen gaan kosten.

Stom, stom, stom!
quote:
Tsja, daarin verschillen we dan wel van mening.

Er zijn hele volksstammen aan lui die dat soort haatdragendheid een stuk meer toekomt dan domoor v Gelder.
  maandag 13 juli 2009 @ 20:06:37 #105
3185 Adelante
To let it go now
pi_70943757
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:02 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat is geen roll model voor jeugdige atleten.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 13 juli 2009 @ 20:12:25 #106
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70943957
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:06 schreef Adelante het volgende:

[..]

Maar wel voor lelijke mensen.
  maandag 13 juli 2009 @ 20:13:01 #107
223335 B.E.D
pi_70943978
Er zullen ook genoeg leraren zijn die regelmatig een snuifje nemen.
Of wat denk je van de bakker op de hoek. Je moet toch ergens de energie vandaan halen om dagelijks midden in de nacht uit bed te stappen.
Of die ene kerel met zijn eigen bedrijf die 80 uur per week werkt. Misschien neemt die ook weleens een snuifje pep om fit te blijven.
  maandag 13 juli 2009 @ 20:13:36 #108
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_70944000
dit kost ons weer een medaille op de OS

kutzooi

Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  maandag 13 juli 2009 @ 20:26:58 #109
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70944474
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:55 schreef RadioSlut het volgende:

OT: Eigen schuld.
like... duh!

OT:
Wel fucking stom van m zeg.
Zo'n enorme carrière. Die heb voorlopig geen baan
Hoop dat ie flink wat spaarcentjes heeft.
Daarna mag ie pallets gaan sorteren t is namelijk zwaar werk kan hij makkelijk aan

[ Bericht 14% gewijzigd door marcel-o op 13-07-2009 20:38:03 ]
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  maandag 13 juli 2009 @ 20:30:59 #110
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_70944621
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:02 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Voor Mick Jagger bestaat er geen officieel orgaan dat hem controleert op drugsgebruik. Er is niet zozeer een probleem met het drugsgebruik, meer met de timing van deze faalbaas eerste klas. Dat maakt het een gevalletje eigen schuld dikke bult.
pi_70944871
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:30 schreef Biels het volgende:

[..]

Voor Mick Jagger bestaat er geen officieel orgaan dat hem controleert op drugsgebruik. Er is niet zozeer een probleem met het drugsgebruik, meer met de timing van deze faalbaas eerste klas. Dat maakt het een gevalletje eigen schuld dikke bult.
Daar ben ik het helemaal mee eens hoor, al blijf ik de regel een beetje twijfelachtig vinden om de reden die ik eerder aangaf.

Maar als je zo rondleest is er wel degelijk een probleem met drugsgebruik, je leest overal dat die kankerjunk lekker de tering mag krijgen. Die jongen heeft problemen, erkent dat en heeft spijt, zegt dat ie het wil gaan oplossen dus wat heeft ie aan zulke reacties?
-
pi_70944934
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:06 schreef Adelante het volgende:

[..]

Dat zou helemaal een achterlijk reden zijn. Wie bepaald aan welke normen en waarden een 'roll model' moet voldoen?

Overigens was MJ met name in de jaren 60/70 wel een enorm rollmodel voor de jeugd natuurlijk.
-
  maandag 13 juli 2009 @ 20:46:06 #113
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_70945183
Role model.
  maandag 13 juli 2009 @ 20:47:17 #114
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_70945228
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:37 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens hoor, al blijf ik de regel een beetje twijfelachtig vinden om de reden die ik eerder aangaf.

Maar als je zo rondleest is er wel degelijk een probleem met drugsgebruik, je leest overal dat die kankerjunk lekker de tering mag krijgen. Die jongen heeft problemen, erkent dat en heeft spijt, zegt dat ie het wil gaan oplossen dus wat heeft ie aan zulke reacties?
Jagger kan zijn drugsgebruik omzetten in een maatschappelijke bijdrage, veel mensen kunnen dat niet. Dat is toch ook wel een belangrijk verschil.
pi_70945404
Geen idee of je van coke creatiever wordt eigenlijk.
-
pi_70945574
Laat het overigens even duidelijk zijn dat ik hier coke-gebruik niet goed loop te praten ofzo.
-
pi_70946522
quote:

[..]

pi_70946590
quote:

Aghossie want mensen mogen geen misstappen begaan? Jij bent perfect ? Wat denk jij dat er op een militaire basis per weekend aan drank doorheengaat ? En dat mag dan opeens wel?? Om te kotsen die hypcriete kneuzen bij defensie
pi_70946655
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:25 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Aghossie want mensen mogen geen misstappen begaan? Jij bent perfect ? Wat denk jij dat er op een militaire basis per weekend aan drank doorheengaat ? En dat mag dan opeens wel?? Om te kotsen die hypcriete kneuzen bij defensie
Nou, dat ie eruit ligt bij defensie vind ik dan weer 100 % logisch. Daar moet je geen mensen hebben die drugs gebruiken, ook niet recreatief.
-
  maandag 13 juli 2009 @ 21:28:52 #120
144213 Adidah
Het was wraak
pi_70946723
Die foto vanochtend ook op Nu.nl met al dat poeder op zijn gezicht .
pi_70946814
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:27 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nou, dat ie eruit ligt bij defensie vind ik dan weer 100 % logisch. Daar moet je geen mensen hebben die drugs gebruiken, ook niet recreatief.
Maar jezelf lam zuipen is opeens wel geoorloofd, want alcohol is geen drugs?

Moet je hier eens lezen: http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=52117
En slechts een deel is ontslagen hé . Hypocriet zeg ik je
pi_70946843
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:31 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Moet je hier eens lezen: http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=52117
Van officieren wordt overigens wel verwacht dat ze met mate drinken.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_70946914
quote:

[..]

Tsja, lastig. In principe geef ik je gelijk maar je kunt toch niet verwachten dat mensen helemaal geen alcohol meer drinken jarenlang?
quote:
Idd.
-
pi_70947051
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:31 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Van officieren wordt overigens wel verwacht dat ze met mate drinken.
v Gelder zegt zelf dat het om incidenteel en recreatief gebruik ging. Pleit hem niet vrij hoor , maar om hem nu meteen te ontslaan gaat wel ver in mijn ogen. Vriend van mij zit in het leger en is momenteel gestationeerd in Uruzgan . Kan je vertellen dat de foto's op zijn Hyves er niet om liegen . En volgens mij doen de officieren lekker mee ook (al staan die uiteraard niet op de foto's)
pi_70948559
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:47 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik vind het een goede reactie. Nu hulp zoeken en afblijven van het spul.
Gelukkig zitten er nog mensen als jij en Rasher in dit topic. Goed verwoorde posts eerder.
De meesten wijzen nu wel heel makkelijk met hun beschuldigende vingertje van achter de PC.
Want o wee als een topsporter eens menselijke eigenschappen vertoont...
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_70948721
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:37 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

v Gelder zegt zelf dat het om incidenteel en recreatief gebruik ging. Pleit hem niet vrij hoor , maar om hem nu meteen te ontslaan gaat wel ver in mijn ogen. Vriend van mij zit in het leger en is momenteel gestationeerd in Uruzgan . Kan je vertellen dat de foto's op zijn Hyves er niet om liegen . En volgens mij doen de officieren lekker mee ook (al staan die uiteraard niet op de foto's)
Mwoah, drugs en het leger vind ik iets wat je echt met alle macht de kop in moet drukken.
-
  maandag 13 juli 2009 @ 22:18:49 #127
144213 Adidah
Het was wraak
pi_70948737
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:13 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Gelukkig zitten er nog mensen als jij en Rasher in dit topic. Goed verwoorde posts eerder.
De meesten wijzen nu wel heel makkelijk met hun beschuldigende vingertje van achter de PC.
Je kiest er toch zelf voor om topsport uit te oefenen? Dan weet je ook dat je extra verantwoordelijkheden krijgt, lijkt mij.
pi_70948749
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:13 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat veel van die mensen roken en elk weekend liters bier drinken. Niets mis mee, maar doe dan niet zo extreem verkramt als het over andere drugs gaat.
-
pi_70949089
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:19 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat veel van die mensen roken en elk weekend liters bier drinken. Niets mis mee, maar doe dan niet zo extreem verkramt als het over andere drugs gaat.
Precies! Iets met roomser dan de paus zijn...

@ Adidah: Het argument dat hij topsporter is en dat daarbij die extra verantwoordelijkheden horen vind ik niet sterk. Mag hij dan niet meer eens een keer 140 rijden op de snelweg i.p.v. 120? Nooit eens een paar biertjes drinken in het weekend? Of in dit geval recreatief coke gebruiken?
Zijn cokegebruik keur ik dus wel af, het erge vind ik dat hij gewoon compleet afgemaakt wordt nu in de media. Niet geheel onbelangrijk is het feit dat z'n gebruik alleen recreatief was en niet zijn sportprestaties beïnvloedde. Daar zit een groot verschil tussen.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  maandag 13 juli 2009 @ 23:00:10 #130
144213 Adidah
Het was wraak
pi_70950396
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:26 schreef Fyodor het volgende:

[..]

@ Adidah: Het argument dat hij topsporter is en dat daarbij die extra verantwoordelijkheden horen vind ik niet sterk. Mag hij dan niet meer eens een keer 140 rijden op de snelweg i.p.v. 120? Nooit eens een paar biertjes drinken in het weekend? Of in dit geval recreatief coke gebruiken?
Zijn cokegebruik keur ik dus wel af, het erge vind ik dat hij gewoon compleet afgemaakt wordt nu in de media. Niet geheel onbelangrijk is het feit dat z'n gebruik alleen recreatief was en niet zijn sportprestaties beïnvloedde. Daar zit een groot verschil tussen.
Ik denk dat je het iets genuanceerder moet bekijken. Alcohol breekt aanzienlijk sneller af dan verdovende middelen dus die vergelijking is niet echt in perspectief geplaatst. Drugs kunnen, ook op de langere termijn, een blijvend effect hebben op de fysieke prestatie, terwijl dat bij alcohol in veel mindere mate het geval is. En de opmerking over te hard rijden raakt mijns inziens kant nog wal.
Het feit dat hij zo afgekraakt wordt, vind ik persoonlijk niet meer dan verklaarbaar, aangezien hij een sport-icoon in Nederland is. Hij zou dat moeten weten. Ik vind het prima als iemand drugs wil gebruiken, maar neem dan ook de verantwoordelijkheid om een stap terug te doen in de sportwereld.

Als laatste wil ik hier nog aan toevoegen dat er regels door de sportbond(en) worden opgesteld. Hij heeft gewoon de regels overtreden, en moet nu op de blaren zitten.
pi_70951084
Yuri is klein en werd vroeger veel gepest. Toen issie gaan trainen om de bullebakken een lesje te leren. Uiteindelijk besloot hij toen hij veel getraint had om ook bullebak te worden.
Bullebakken zitten in het leger en snuiven coke.
Yuri is een meeloper.
U MAD?
  maandag 13 juli 2009 @ 23:39:49 #132
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_70951992
Ik hoop dat die het in zich heeft om hier van af te komen.
Zet hem op Yuri!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_70954145
Mensen die cocaine voor anabolen aanzien
pi_70954231
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:17 schreef de_boswachter het volgende:
Yuri is klein en werd vroeger veel gepest. Toen issie gaan trainen om de bullebakken een lesje te leren. Uiteindelijk besloot hij toen hij veel getraint had om ook bullebak te worden.
Yuri is een meeloper.
Was je uitgelult? Kom op BW, iedereen (incl. hemzelf) vindt het dom maar geeft die gast lekker een kans om z'n fouten goedmaken.
-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:55:45 #135
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70954330
quote:

[..]

Het is debiel ja.. maar als je bij het leger wil dan moet je je houden aan afspraken.
pi_70957333
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:52 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Was je uitgelult? Kom op BW, iedereen (incl. hemzelf) vindt het dom maar geeft die gast lekker een kans om z'n fouten goedmaken.
Ik heb toch nergens gezegd dat ik hem geen kans geef om zijn fouten goed te maken?

Feit blijft dat hij door het drugsgebruik zijn "goede" topsportnaam te grabbel heeft gegooid.
En omdat hij topsporter is en weet wat voor sancties eraan vast zitten, moet ie maar lekker op de blaren zitten. Kan er niet mee zitten i.i.g.
U MAD?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:15:06 #137
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70957582
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:00 schreef Adidah het volgende:

[..]

Ik denk dat je het iets genuanceerder moet bekijken. Alcohol breekt aanzienlijk sneller af dan verdovende middelen dus die vergelijking is niet echt in perspectief geplaatst. Drugs kunnen, ook op de langere termijn, een blijvend effect hebben op de fysieke prestatie, terwijl dat bij alcohol in veel mindere mate het geval is. En de opmerking over te hard rijden raakt mijns inziens kant nog wal.
Het feit dat hij zo afgekraakt wordt, vind ik persoonlijk niet meer dan verklaarbaar, aangezien hij een sport-icoon in Nederland is. Hij zou dat moeten weten. Ik vind het prima als iemand drugs wil gebruiken, maar neem dan ook de verantwoordelijkheid om een stap terug te doen in de sportwereld.

Als laatste wil ik hier nog aan toevoegen dat er regels door de sportbond(en) worden opgesteld. Hij heeft gewoon de regels overtreden, en moet nu op de blaren zitten.
Alcohol geen effect op je sportprestaties..? .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70957589
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:01 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik heb toch nergens gezegd dat ik hem geen kans geef om zijn fouten goed te maken?
quote:

Yuri
pi_70957641
Ik snap het niet, coke zorgt er toch niet voor dat je beter gaat turnen ofzo?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_70957676
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:18 schreef Agiath het volgende:
Ik snap het niet, coke zorgt er toch niet voor dat je beter gaat turnen ofzo?
Volgens mij ook niet. Misschien dat je je er beter door kan concentreren?
pi_70957683
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:15 schreef Neleos het volgende:

[..]

[..]

Hij mag zijn fouten best goed maken, maar ik hoop dat ie nooit meer terugkeert in de topsport.

Zo goed ?

Yuri heeft namelijk de sport en zijn eigen geloofwaardigheid te grabbel gegooid.

Zelfde als wielrenners die door hun dopinggebruik een sponsor een slechte naam aansmeren omdat ze perse een paar spuiten moeten laten zetten. Nooit meer toelaten in de sport.
Neem een Festina. Elke keer als ik die naam hoor dan denk ik aan de geblondeerde kapsels van Virenque en maten in 1998.
U MAD?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:32:02 #142
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70957924
mensen die uppers en downers met elkaar vergelijken want drugs is drugs
[..]
pi_70957939
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:32 schreef MikeyMo het volgende:
mensen die uppers en downers met elkaar vergelijken want drugs is drugs
Mensen die het hebben over uppers en downers

Waar de fuck heb je het over man
U MAD?
pi_70958358
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:20 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Hij mag zijn fouten best goed maken, maar ik hoop dat ie nooit meer terugkeert in de topsport.

Zo goed ?

Yuri heeft namelijk de sport en zijn eigen geloofwaardigheid te grabbel gegooid.

Zelfde als wielrenners die door hun dopinggebruik een sponsor een slechte naam aansmeren omdat ze perse een paar spuiten moeten laten zetten. Nooit meer toelaten in de sport.
Neem een Festina. Elke keer als ik die naam hoor dan denk ik aan de geblondeerde kapsels van Virenque en maten in 1998.
Is niet hetzelfde als die wielrenners. Zij gebruikten doping om harder te fietsen.
Van Gelder gebruikte het recreatief. Van coke ga je eerder slechter dan beter turnen (weet ik niet zeker trouwens?) En dat moet ie wat mij betreft zelf weten. Hij moet zelf weten hoe serieus hij bezig is met zijn sport. Hij is niemand wat verplicht.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:23:44 #145
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70958990
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:33 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

quote:
Q: Is cocaine an upper or a downer?

A: Cocaine is an upper. It stimulates the body’s nervous system.
quote:
So is alcohol an upper or a downer?

Definitely a downer. It might seem like alcohol makes people more relaxed, outgoing and active. But this is actually because alcohol is reducing the activity of the brain. Anything that lowers brain activity is a downer. This is why alcohol slows reaction time and leads to poor judgment when driving.
[..]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:48:02 #146
144213 Adidah
Het was wraak
pi_70961359
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Alcohol geen effect op je sportprestaties..? .
quote:
Drugs kunnen, ook op de langere termijn, een blijvend effect hebben op de fysieke prestatie, terwijl dat bij alcohol in veel mindere mate het geval is.
Begrijpend lezen en zo .
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:13:30 #147
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_70962206
Drugs zijn dus schijnbaar niet heel erg schadelijk voor je lichamelijk.

Anders kon hij ook geen medaille winnen als die drugs je van binnen kapot zou maken
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:47:16 #148
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_70963286
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:17 schreef de_boswachter het volgende:
Yuri is een meeloper.
Boswachter, als je niks zinnigs te zeggen hebt zeg dan gewoon lekker niks.
Ik vind dat men dit veel te veel in samenhang met zijn prestaties ziet. De cocaïne had er geen invloed op dus als werknemer bij defensie mag hij best worden afgekraakt, maar om nou al zijn behaalde prestaties ongeldig te verklaren gaat echt te ver.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_70963584
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:13 schreef Maikuuul het volgende:

Anders kon hij ook geen medaille winnen als die drugs je van binnen kapot zou maken
Je kunt jarenlang af en toe op een feestje coke gebruiken zonder dat het je echt schaadt geloof ik. Zolang je maar gezond leeft verder en goed slaapt e.d.

De junks die je op straat ziet, gebruiken ook geen dure coke (meer) maar rotzooi die je wel echt sloopt.
-
pi_70963633
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:33 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Blijkt wel weer dat je het totaal niet weet waar je het over hebt.
-
pi_70963638
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:47 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Boswachter, als je niks zinnigs te zeggen hebt zeg dan gewoon lekker niks.
Ik vind dat men dit veel te veel in samenhang met zijn prestaties ziet. De cocaïne had er geen invloed op dus als werknemer bij defensie mag hij best worden afgekraakt, maar om nou al zijn behaalde prestaties ongeldig te verklaren gaat echt te ver.
Toch niet al zijn prestaties worden ongeldig verklaard ? Is ook niemand die dat zegt hier in dit topic, of wel ?

Feit is wel dat Yuri een grote bek had over zijn ex-coach toen hij geen trainer meer wilde zijn vanwege het drugsgebruik van zijn pupil... Die gast had dus gelijk. Als ik de verhalen mag geloven snuift van Gelder zich de tering, al enkele jaren.

Maar goed. Nu heeft ie wel een mooi verhaal voor een autobiografie.
U MAD?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:06:50 #152
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70963884
jeugdzondes boswachter jeugdzondes, soort van stacey alleen dan van het turnen
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:11:47 #153
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_70964057
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:58 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Toch niet al zijn prestaties worden ongeldig verklaard ? Is ook niemand die dat zegt hier in dit topic, of wel ?

Feit is wel dat Yuri een grote bek had over zijn ex-coach toen hij geen trainer meer wilde zijn vanwege het drugsgebruik van zijn pupil... Die gast had dus gelijk. Als ik de verhalen mag geloven snuift van Gelder zich de tering, al enkele jaren.

Maar goed. Nu heeft ie wel een mooi verhaal voor een autobiografie.
Nee, maar soms doe je net alsof al zijn behaalde prestaties nu op een ongeldige manier behaald zijn.
Maargoed, verder heeft hij idd nu hij ontslagen is leuk de tijd om een leuk boekje over zijn leven te schrijven ja.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:12:30 #154
16715 Mylene
*schatje*
pi_70964075
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:13 schreef Maikuuul het volgende:

quote:
Daniella Westbrook.
Daniella Westbrook's struggle with cocaine addiction has been widely documented in the British press. She has confessed that she first tried the drug at the age of 14, in a nightclub. After winning her role in EastEnders at the age of 16, Daniella Westbrook was a regular on the London club scene, and her cocaine usage escalated. By the age of 21, she was spending £400 a day on cocaine.

She has commented:
I was always in clubs and everyone was doing coke and it was glamorous - except obviously, it wasn't at all. I was just very young, very stupid and very easily led...I think there should be someone at EastEnders to say to young people when they come in, 'Look, your life is about to change, you're going to be invited to things, and you'll be offered drugs.' Someone who can tell them what sort of people are about, and what sort of papers, and how quickly what you've worked for all those years can be gone.

In May 2000, Daniella Westbrook was photographed at the British Soap Awards, where an image of her missing septum was given to a series of tabloid newspapers, unveiling her secret and highlighting her excessive drug abuse. Hounded by the press and with public concern at its peak, Danniella was checked into rehab and six months later, she appeared on the Channel 4 show 'The Priory' with the claim that she was clean and had been free from drugs for months. However, hosts Jamie Theakston and Zoe Ball struggled to get coherent answers from Danniella, who appeared to be heavily under the influence of drugs despite her claims of abstinence.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:13:37 #155
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70964126
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:12 schreef Mylene het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[..]

Ja, nu pak je er een junk bij. Over alcohol kun je ook wel een dergelijk bericht vinden.
-
pi_70964137
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:11 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Nee, maar soms doe je net alsof al zijn behaalde prestaties nu op een ongeldige manier behaald zijn.
Maargoed, verder heeft hij idd nu hij ontslagen is leuk de tijd om een leuk boekje over zijn leven te schrijven ja.
Het doet er voor mij niet toe of cocaine nu WEL of NIET bevorderlijk is geweest voor zijn prestaties.
Vast staat dat hij iets gebruikt heeft wat op de verboden lijst staat en dat hij de komende twee jaar ws. het huishouden kan gaan doen.

En ws. levert dit akkefietje hem alleen maar knaken op. Als hij slim is begint ie NU met schrijven van zijn autobiografie als het nieuws nog een beetje warm is.
U MAD?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:14:58 #158
16715 Mylene
*schatje*
pi_70964153
Jullie mannen zijn toch altijd op zoek naar een gat .
pi_70964186
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:06 schreef ASroma het volgende:
soort van stacey alleen dan van het turnen

Ineens is het hele verhaal me duidelijk.

Yuri
U MAD?
pi_70966287
quote:
Coke duurder, maar nog wel een 'betaalbare' verslaving
14-07-2009 | Gepubliceerd 13:36
14-07-2009 | Laatst bijgewerkt 13:59

Cocaïnegebruikers in Nederland rekenen nu meer af voor dezelfde hoeveelheid coke. Maar misbruik van het middel blijft een relatief 'betaalbare' vorm van verslaving.

Service Gratis Z24 Nieuwsbrief
Gratis Z24-nieuws op je site
Handig

De kiloprijs voor cocaïne ligt in Nederland nu rond de 42.000 euro, meer dan een verdubbeling van de prijs van 10 jaar terug en een absoluut hoogtepunt. Dat zegt Ton Nabben, promovendus aan het Bonger Instituut, een onderdeel van de Universiteit van Amsterdam.

Vraag en aanbod
De prijs van cocaïne wordt bepaald door vraag en aanbod. Dus enerzijds de belangstelling, anderzijds de hoeveelheid drugs die beschikbaar komt voor gebruikers. Die laatste is weer afhankelijk van de cocaïne-oogst en de hoeveelheid cocaïne die in beslag wordt genomen en dus niet de markt bereikt.

De afgelopen drie jaar werd elk jaar meer dan 40 procent van de wereldcocaïneproductie onderschept, zo berekende de Verenigde Naties in het World Drug Report dat in juni uitkwam. Dat komt vooral door succesvoller optreden in de productielanden zelf: 60 procent van de vangsten vindt nu plaats in Midden- en Zuid-Amerika.

Nederland is een doorvoerland voor cocaïne en had mede daardoor een lagere straatprijs dan ons omringende landen. Nabben ziet nu de prijzen in Nederland naar buitenlandse niveaus kruipen. Waarschijnlijk mede doordat de aanvoerlijnen uit de productielanden inmiddels langer en dus kostbaarder zijn.

Straatprijs stabiel
Toch ligt de straatprijs voor een gram coke in Nederland nog steeds rond de 50 euro. Hoe kan dat?

Eén mogelijkheid is dat een deel van de dealers mikt op volume: meer verkopen, maar tegen gemiddeld lagere marges, zegt Nabben. "De concurrentie is toegenomen en een deel van de dealers lijkt genoegen te nemen met lagere winsten."

Een andere verklaring in een truc die ook in opkomst is: minder gewicht leveren dan afgesproken: oftewel je krijgt niet een gram, maar slechts 0,92 gram. (Sigarettenfabrikanten passen een zelfde tactiek toe: ze stoppen immers inmiddels negentien sigaretten in een pakje, en niet meer twintig. Verschil is uiteraard wel dat de cokedealers hun volumedaling verzwijgen.)

Versnijden van coke
Een voor de hand liggende derde optie is versnijden: het mengen van de cocaïne met andere stoffen. Maar opmerkelijk genoeg lijkt dat in Nederland niet toe te nemen: coke hier bestaat voor zo'n 60-65 procent uit cocaïne, een percentage dat stabiel lijkt.

In het Verenigd Koninkrijk is het percentage inmiddels gezakt naar 23 procent, begin 2009, tegen 32 procent in 2007.

Nabben heeft geen verklaring voor de Nederlandse situatie. Maar signaleert wel dat sommige dealers zich specialiseren in 'betere kwaliteiten': ze vragen 60 tot 70 euro voor een gram en mikken daarmee op welstandiger gebruikers.

Omvang markt onduidelijk
Hoe groot de Nederlandse cokemarkt precies is, weet niemand. Volgens de Nationale Drugs Monitor 2007, een jaarlijkse studie, telt ons land ongeveer 32 duizend 'actuele' gebruikers; zo'n 0,6 procent zou 'recent', dat wil zeggen het afgelopen jaar, eens cocaïne hebben genomen.

Die percentages zijn stabiel. Maar de recessie zou dat kunnen veranderen, schreef Z24 onlangs.

Het archetype van de Nederlandse gebruiker: hoog opgeleid, wit, single en tussen de 20 en 30 jaar.

Gevaar van verslaving
Coke-gebruik hoeft niet per se tot een verslaving te leiden, zegt Nabben. In die zin is het middel vergelijkbaar met alcohol. Maar wie op een gegeven moment niet meer zonder kan, heeft wel steeds meer nodig voor hetzelfde effect.

"Maar cocaïne blijft een betaalbaar product. Vaak wordt een pakje van 50 euro gedeeld met een groep. Voor 2 euro heb je dan al een lijntje."

Gemiddeld gebruiken snuivers zo'n kwart gram per avond, stelt Nabben. Wie wel verslaafd raakt en bijvoorbeeld een gram per week afneemt, is per jaar 2500 euro kwijt.

Daarmee is cocaïne een relatief 'betaalbare' vorm van verslaving. Een sigarettenroker die per dag een pakje rookt, is jaarlijks zo'n 1600 euro kwijt.

Maar naast het verdwenen geld riskeren gebruikers ook verlies van gezondheid, een baan en reputatie. Vraag maar aan topturner en sergeant bij Defensie Yuri van Gelder.

Arend van den Berg

arend.vandenberg@z24.nl

Wtf, 2500 per jaar is niets. Dacht dat die shit veel en veel duurder was.
-
pi_70966459
Hij pakt het verkeerd aan vind ik. "Ik ga professionele hulp zoeken, ik ga terugknokken." Hij kan beter z'n middelvinger opsteken en zeggen dat het publiek zich niet moet aanstellen.
pi_70966466
Zojuist op de Twitter van van Gelder

Kempi @ yurivangelder. Respect. Coke die moet je pushen swa.
U MAD?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:54:56 #163
157922 fathank
pi_70967696
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:48 schreef Adidah het volgende:

[..]

[..]

Begrijpend lezen en zo .
Jij weet niet waar je over praat. Alcohol richt meer schade aan dan welke drugs dan ook (op heroïne en crack na dan...)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:57:37 #164
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_70967768
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:54 schreef fathank het volgende:

[..]

Jij weet niet waar je over praat. Alcohol richt meer schade aan dan welke drugs dan ook (op heroïne en crack na dan...)
En Fathank kan het weten ! hijs ervaringsdeskundige!

Fathank posts
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:59:20 #165
157922 fathank
pi_70967828
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:17 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Wtf, 2500 per jaar is niets. Dacht dat die shit veel en veel duurder was.
Die onderzoeker weet ook niet waar ie over praat . Alsof het meerendeel z'n gram coke deelt en alsof iedereen maar 1 lijntje op een avond pakt .
pi_70967913
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:22 schreef de_boswachter het volgende:

Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:02:43 #167
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70967949
quote:

[..]
pi_70967989
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:59 schreef fathank het volgende:

[..]

Die onderzoeker weet ook niet waar ie over praat . Alsof het meerendeel z'n gram coke deelt en alsof iedereen maar 1 lijntje op een avond pakt .
Je moet iets verder lezen, hij basseert z'n berekening op 1 gr per persoon per week.
-
pi_70968008
quote:

-
pi_70968067
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:59 schreef fathank het volgende:

[..]

Indd en hoe die bij die logica van 2 euro voor 1 lijntje komt snapte ik ook niet helemaal
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:10:37 #171
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_70968251
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:05 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

Indd en hoe die bij die logica van 2 euro voor 1 lijntje komt snapte ik ook niet helemaal
Heel makkelijk he.

50 euro / 25 mensen = 2euro ..... 1 gram / 25 = 0.04 gram per persoon ...

0.04 gram = 2 euro p.p schijnbaar genoeg voor 1 lijn ofzo ?
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:11:50 #172
157922 fathank
pi_70968295
quote:
"Maar cocaïne blijft een betaalbaar product. Vaak wordt een pakje van 50 euro gedeeld met een groep.
Right . En als er al gedeeld wordt moet er halverwege de avond bijgehaald worden omdat alles al op is..
quote:
Voor 2 euro heb je dan al een lijntje."
25 lijntjes uit 1 gram? Knappe vent. 25 sleutelpunten wordt al moeilijk .
quote:
Gemiddeld gebruiken snuivers zo'n kwart gram per avond, stelt Nabben. Wie wel verslaafd raakt en bijvoorbeeld een gram per week afneemt, is per jaar 2500 euro kwijt.
Een kwart gram per avond lijkt me ook heel erg sterk. En 1 keer per week snuiven vind ik nou niet echt verslaafd. Maar omdat je dan 1 keer per week drugs gebruikt ben je gelijk verslaafd. 1x per week jezelf naar klote zuipen in de kroeg maakt je toch ook geen alcoholist?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:16:20 #173
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_70968511
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Right . En als er al gedeeld wordt moet er halverwege de avond bijgehaald worden omdat alles al op is..
[..]

25 lijntjes uit 1 gram? Knappe vent. 25 sleutelpunten wordt al moeilijk .
[..]

Een kwart gram per avond lijkt me ook heel erg sterk. En 1 keer per week snuiven vind ik nou niet echt verslaafd. Maar omdat je dan 1 keer per week drugs gebruikt ben je gelijk verslaafd. 1x per week jezelf naar klote zuipen in de kroeg maakt je toch ook geen alcoholist?
Drugs word als iets veel extremers gezien dan alcohol
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:16:52 #174
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_70968539
Hele topic gelezen, ik zeg alleen dit!

Ritmo
d_Bw
Blub
pi_70968713
25 lijnen uit 1 gram halen

Je haalt er hooguit 6-8 lijnen uit en dan doe je zuinig
pi_70968775
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:16 schreef Gupje het volgende:

Ritmo
d_Bw
-
pi_70968856
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:10 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Heel makkelijk he.

50 euro / 25 mensen = 2euro ..... 1 gram / 25 = 0.04 gram per persoon ...

0.04 gram = 2 euro p.p schijnbaar genoeg voor 1 lijn ofzo ?
Ga jij maar een lekker lijntje maken van 0.04 gram
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:29:30 #178
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_70969038
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:25 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

Ga jij maar een lekker lijntje maken van 0.04 gram
Simpele zo beredeneert die gast schijnbaar ?

Ik doe die stuff niet dus geen idee hoeveel gram je nodig hebt voor 1 lijntje ....
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_70969078
Coke is gewoon lekker!! .
pi_70969377
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:16 schreef Gupje het volgende:

Ritmo
d_Bw
Weet de brandweer dat je drugs gebruikt ?
Mag dat trouwens ?
U MAD?
pi_70970285
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:12 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Maar intussen elk weekend lam naar huis zwalken, he Boswachtertje?

Dom van Yuri, maar die schorsing zou belachelijk zijn. Hoe dom het ook is, het staat gewoon los van z'n sport. Bovendien heeft ie het uit zichzelf al gemeldt. Defensie wordt een ander verhaal.
nee , staat er totaal niet los van.
Hij weet dat ie een topsporter is , hij heeft de A status en krijgt dus aardige vergoedingen, en heeft een 'melkert' baantje voor topsporters.
Ook weet hij dondersgoed dat cocaine op de doping lijst staat.
Hij heeft er voor gekozen topsporter te zijn en dan hoort ook daarbij dat je niet aan de drugs zit (tenzij wielrenner ofc).
Geheel terecht die schorsing.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_70970547
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:59 schreef dontcare het volgende:

[..]

Hij weet dat ie een topsporter is , hij heeft de A status en krijgt dus aardige vergoedingen, en heeft een 'melkert' baantje voor topsporters.
Hij heeft er voor gekozen topsporter te zijn en dan hoort ook daarbij dat je niet aan de drugs zit (tenzij wielrenner ofc).

Dat dus.

Alleen snappen die coke-retards hier niet dat het op de verboden lijst staat, lijkt het wel.
Dat het niet prestatiebevorderend is snap ik inmiddels ook wel, maar regels zijn regels.
U MAD?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:07:41 #183
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_70970580
quote:

[..]

><(({°>
pi_70970838
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:02 schreef Ritmo het volgende:

[..]

zelfde lulverhaal als de andere doping gevallen.
'ik gebruik epo alleen voor trainingen' is ook een mooie bv :/

Coke is te gebruiken als prestatie verhogend middel, het geeft oa een hogere bloeddruk/sneller hart kloppingen=meer zuurstof naar de spieren etc etc) , optimale doping ? Zeker niet.
Hoogst waarschijnlijk idd recreatief gebruik maar moeten we elke sporter dan maar op zijn blauwe ogen geloven ? Coke van de dopinglijst ? wat is de volgende ? recreatief heroine gebruik ?
En daarbij , laten we wel weten , hij is gepakt , gewoon keihard betrapt.
Hij heeft niks zelf aangegeven , daar kwam hij pas mee toen hij zeker wist dat ie de lul zou zijn (en als enige reden , hopen op minder straf :/ ), als ie niet gpakt was , had ie nu nog lopen snuifen en de top sporter uit lopen hangen.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_70970977
quote:

[..]

Ow ik zeg niet dat de schorsing onterecht is hoor. Ik vind de regel alleen een beetje overdreven, omdat het zoals zovaak gezegd niet in verband staat met de wedstrijden die hij speelde. Ergens is het wel begrijpelijk.

Maar goed, het is natuurlijk veel makkelijker om gewoon alles te verbieden, dan voorkom je ook dat er mensen tussen de mazen van de wetten heen glippen.

Overigens ga ik er niet vanuit dat Yuri de maximale schorsing van 2 jaar krijgt, ze steunden hem echt goed bij de bond en willen hem zelfs hulp bieden, zoals het hoort.
-
pi_70971029
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:14 schreef dontcare het volgende:

[..]

zelfde lulverhaal als de andere doping gevallen.
'ik gebruik epo alleen voor trainingen' is ook een mooie bv :/

Coke is te gebruiken als prestatie verhogend middel, het geeft oa een hogere bloeddruk/sneller hart kloppingen=meer zuurstof naar de spieren etc etc) , optimale doping ? Zeker niet.
Hoogst waarschijnlijk idd recreatief gebruik maar moeten we elke sporter dan maar op zijn blauwe ogen geloven ? Coke van de dopinglijst ? wat is de volgende ? recreatief heroine gebruik ?
En daarbij , laten we wel weten , hij is gepakt , gewoon keihard betrapt.
Hij heeft niks zelf aangegeven , daar kwam hij pas mee toen hij zeker wist dat ie de lul zou zijn (en als enige reden , hopen op minder straf :/ ), als ie niet gpakt was , had ie nu nog lopen snuifen en de top sporter uit lopen hangen.
Goh, jij kent hem wel goed he? En je kennis wat betreft drugs is ook prima.
-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:27:26 #187
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70971351
Och god. De Zuiverheidsneurose slaat weer es toe. Die publieke stofkruiperij. Tenenkrommend.

En dan ook nog het ontslag door Defensie. Smerige boterhoofden. Je personeel met bommen en granaten laten spelen maar als er drugs in het spel is, is plots de wereld te klein.

Hypocriete kkzooi.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_70971650
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:19 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Goh, jij kent hem wel goed he? En je kennis wat betreft drugs is ook prima.
dude , ik heb in mijn leven waarschijnlijk meer gebruikt als jij opkan :/
Ik ben geen moraal ridder of wat dan ook , zou mij aan mijn reet roesten wat die gast doet , maar dat zielige gezeik erbij

Met mijn kennis is niets mis.
Of wil je nu gaan beweren dat coke niet doet wat ik daar zeg ?
The short-term physiological effects of cocaine include constricted blood vessels; dilated pupils; and increased temperature, heart rate, and blood pressure.
pi_70971693
Volgens GS is hij busted door Frans Bauer !?

Wat een EPISCHE faal zou dat zijn zeg..
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_70971754
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:35 schreef dontcare het volgende:

[..]

dude , ik heb in mijn leven waarschijnlijk meer gebruikt als jij opkan :/
Ik ben geen moraal ridder of wat dan ook , zou mij aan mijn reet roesten wat die gast doet , maar dat zielige gezeik erbij
Met mijn kennis is niets mis.
Ze zeggen zelfs bij de bond dat het geen positieve invloed op je turnprestaties heeft.
quote:
Of wil je nu gaan beweren dat coke niet doet wat ik daar zeg ?
The short-term physiological effects of cocaine include constricted blood vessels; dilated pupils; and increased temperature, heart rate, and blood pressure.
Uiteraard, maar het zal toch wel wat ingewikkelder liggen. Anders werd er wel meer coke gebruikt in de sportwereld.
-
pi_70986719
quote:
Laat Yuri maar met rust
Door CHRIS VAN NIJNATTEN

[ANALYSE] Op Papendal ligt het stoffelijk overschot van de turner Yuri van Gelder, voorheen wereldkampioen en boegbeeld van het ministerie van Defensie, trots van de natie ook, maar nu uitgerangeerd.

Yuri van Gelder maandagmiddag op weg naar de persconferentie. FOTO ANP
Wat overbleef, is nu een kleine, geëmotioneerde jongen. Hij richt zich vast en zeker op en wil naar de Olympische Spelen.

Wat is er gebeurd? Hij heeft cocaïne gesnoven en niet zo’n beetje ook. Hij heeft gelogen, bedrogen en gefeest. Maar hij had wel zóveel karakter in zijn lijf, dat hij er in een persconferentie even zelf de nadruk op legde. Yuri wil er vanaf, maar is veroordeeld door alle media, die in deze waarschijnlijk optraden namens hun klanten.

Je mag je hier klem zuipen, roken tot zelfs je buurman longkanker heeft en met je terreinwagen hele woonwijken aan gort helpen. Maar coke snuiven mag niet, omdat we dat zo afgesproken hebben met elkaar. En ben je bekend en doe je wat verkeerd, dan hang je.

Waarom gaan (sommige) sporters aan de dope? Om een snelle kick te halen. Maar waarom dan die snelle kick? Waarom doen sporters dat? Die scoren toch al die euforie waarvan al hun soortgenoten dromen? Voor het antwoord op deze vragen heb ik geen studie gevolgd.

Noem het empirisch onderzoek aan de hand van Rupsje Nooitgenoeg. Door vele jaren heen beroepshalve een eindje op te lopen met sporters. Niet alleen in het stadion, ook in restaurants, op straat en in het nachtleven. Meestal waren het voetballers. Nooit turners.

Mensen die aan ringen willen hangen moeten dat vooral doen, mij boeit het niet. Toch ken ik Yuri van Gelder. Ik kon niet om hem heen. Sterker nog, we spraken elkaar wel eens. Bijvoorbeeld op een bijeenkomst van de Ster in de Arena, waar Van Gelder werd gebruikt als vehikel om interessante tv-reclametarieven aan te prijzen. Waarom? Omdat Yuri bekend is. Van hem is een bekende Nederlander gemaakt.

Hij is een wandelende driehoek met de potentie om ooit een gouden medaille op de Spelen te halen. Dan ben je in potentie ook een billboard voor welke boodschap dan ook.

Heeft u twijfels of uw zoon of dochter wel naar Uruzgan moet? Laat u over de streep trekken door Van Gelder; spierbundels in de aanbieding. Yuri is niet achterlijk. Hier haalde hij zijn geld mee op. Hij zorgde er zelf óók voor dat hij bekend bleef, zelfs bij een monomane voetbaljournalist als ik.

Maar bén je eenmaal bekend, en bij voetballers gaat dat veel harder, dan verandert de wereld om je heen. Ik zie nóg Nederlandse jachten klaar liggen in mediterrane havens om leuke voetballers af te voeren.

Iedereen speelt zijn rol in virtueel Luilekkerland, dat zich ontsluit zodra je met een bekende vedette over straat gaat, een café binnenkomt, in het theater plaats neemt. Het is iedere keer verbazingwekkend.

Roem erotiseert en zéker niet alleen bij vrouwen. De korte kicks waar hele pelotons loonafhankelijken een lijntje voor nemen, krijgen vedetten op presenteerblaadjes aangeboden. Ik heb het hier eens opgenomen voor Robin van Persie, toen hij (naar later bleek) ten onrechte van verkrachting werd verdacht. Laten we zeggen dat op de gezellige plaatsen van de openbare samenleving topsporters vaak van jager tot prooi worden. Ze kunnen krijgen wat ze willen en dan gaat de lol er soms vanaf. Je hoeft dan niet per se coke te gaan snuiven.

Sommigen doen het. Het lijkt de weg naar een niet bestaande overtreffende trap. De problemen komen terecht op het bord van de zwakkeren onder de groten. Ze zien hun leven helaas niet slechts als een soap, maar ook als reality. Het wereldwijde web schrééuwt om deze celebrities. In dat klatergoud raken de kwetsbaren de weg kwijt. Ze worden er voor altijd op afgerekend. Er is een doelman die ooit gepakt werd voor coke snuiven, nog steeds wordt hij door rohypnolslaven in de eredivisiestadions voor junkie uitgemaakt.

Ik praat de zwakkeren hier niet goed, Van Gelder ging zwaar de fout in. Maar de rest van de wereld maakt deze in aanleg zwakke broeders gek. Als een klein mannetje met een buitenproportionele borstkas en de mimiek van een verliezer al een bekende Nederlander wordt in wie verlichte geesten een interessant communicatiemedium zien, dan zijn we toch met zijn allen een beetje schuldig aan zijn uitglijder?

Laten we hem helpen bij het opkrabbelen. Hoe? Door hem met rust te laten.
Goed stuk. Al vind ik de een na laatste zin nogal flauw. Alsof ie maar een loser moet zijn omdat ie niet lang is...
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:11:02 #192
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70987017
Ook leuk, al die persmuskieten die met het volle fatsoen in hun donder jaknikkend durven beweren dat Van Gelder "zwaar de fout" in is gegaan. Om er vervolgens een of ander laf en zoet en meelijbrengend verhaal met de haren bij te slepen. Maar dat-ie zwaar de fout in is gegaan, zoveel is zeker.
Want laten we toch vooral onze eigen moraal ten opzichte van de buitenwacht gezuiverd houden.

Treurig meepraatvolk.
pi_70987056
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:11 schreef Ringo het volgende:
Ook leuk, al die persmuskieten die met het volle fatsoen in hun donder jaknikkend durven beweren dat Van Gelder "zwaar de fout" in is gegaan. Om er vervolgens een of ander laf en zoet en meelijbrengend verhaal met de haren bij te slepen. Maar dat-ie zwaar de fout in is gegaan, zoveel is zeker.
Want laten we toch vooral onze eigen moraal ten opzichte van de buitenwacht gezuiverd houden.

Treurig meepraatvolk.
Uhm nee? Deze journalist gaat toch juist tegen de rest in? En het klopt gewoon wat er staat. Wat pas hypocriet is, zijn die mensen die vinden dat z'n leven nu voorbij moet zijn. Die hebben zeker zelf in hun leven nooit een misstap begaan?
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:16:58 #194
261260 Muuyad
Oude bekende
pi_70987177
Weet je wat nou het ironische is? In uruzgan vecht hij tegen terroristen en hoe komen die terroristen aan hun geld? Juist, Opium. En wat zit er in Cocaïne? Opium. Dus indirect fundeert hij gewoon de tegenstander
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:19:26 #195
223335 B.E.D
pi_70987253
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:36 schreef Roi het volgende:
Volgens GS is hij busted door Frans Bauer !?

Wat een EPISCHE faal zou dat zijn zeg..
Volgens Gedeputeerde Staten
Hebben die ook al iets met sporters, militairen en drugsgebruik te maken?
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:20:39 #196
261260 Muuyad
Oude bekende
pi_70987293
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:19 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Jij bent echt niet grappig door zo onwetend te doen

kk mongool

Oh wacht ik zal het voluit schrijven voordat je er weer iets anders van maakt kankermongool
pi_70987332
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:19 schreef B.E.D het volgende:

[..]

GeenStijl dus. Die zullen hem ook wel flink afgemaakt hebben, de gefrustreerde rechtse vrijgezelle mannetjes die iedereen net zo'n kutleven als ze zelf hebben gunnen.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:24:14 #198
261260 Muuyad
Oude bekende
pi_70987394
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:21 schreef Ritmo het volgende:

[..]

GeenStijl.
Hij denkt dat hij grappig is door te doen of hij niets weet
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:26:29 #199
260599 StefanoSanders
Glad en Stijlvol
pi_70987457
Youri is en blijft gewoon een held.
Wat die man op de spelen bereikt heeft man,
En ach als die man in het weekend coke gebruikt is die daarom opeens minder die geweldige sportman die hij jaren was ? Wat een onzin en defensie god wat denken ze wel niet het leger moet toch ons land verdedigen met onze mannen ? . Dan is yuri een hulk op het strijd toneel maar nee omdat hij coke snuift moet hij weg. Gevolg een christen pikkie uit staphorst neemt ze plaats in het is toch gvd de christen unie niet .
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
pi_70987789
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:26 schreef StefanoSanders het volgende:
Youri is en blijft gewoon een held.
Wat die man op de spelen bereikt heeft man,
En ach als die man in het weekend coke gebruikt is die daarom opeens minder die geweldige sportman die hij jaren was ? Wat een onzin en defensie god wat denken ze wel niet het leger moet toch ons land verdedigen met onze mannen ? . Dan is yuri een hulk op het strijd toneel maar nee omdat hij coke snuift moet hij weg. Gevolg een christen pikkie uit staphorst neemt ze plaats in het is toch gvd de christen unie niet .
Nou ja, goed. Het is gewoon dom geweest en het is logisch dat ie kritiek en een 'straf' krijgt. Maar mensen die hem nu helemaal de goot in wensen zijn volgens mij diep van binnen heel erg gefrustreerd/eenzaam of wat dan ook. Hij heeft duidelijk spijt, accepteert de gevolgen als een kerel en gaat z'n probleem oplossen. Daar verdient hij steun bij.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:39:23 #201
6941 APK
Factual, I think.
pi_70987813
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:16 schreef Muuyad het volgende:

Weet je wat nou het ironische is? In uruzgan vecht hij tegen terroristen en hoe komen die terroristen aan hun geld? Juist, Opium. En wat zit er in Cocaïne? Opium. Dus indirect fundeert hij gewoon de tegenstander
WTF?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:39:46 #202
223335 B.E.D
pi_70987828
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:24 schreef Muuyad het volgende:

[..]

Hij denkt dat hij grappig is door te doen of hij niets weet
Ik kijk nooit GeenStijl.
Verder lees ik wel kranten en daarin wordt Gedeputeerde Staten altijd als GS afgekort.
Dus vandaar.
Mischien zou jij ook eens een krant moeten lezen ofzo.
pi_70987901
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:39 schreef APK het volgende:

[..]

WTF?
Hij gaat vast ook wel eens naar de Chinees voor een loempia, naast het feit dat ie een terrorist is steunt ie ook de onderdrukking van het Tibetaanse volk.
-
pi_70987925
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:39 schreef B.E.D het volgende:
Mischien zou jij ook eens een krant moeten lezen ofzo.
Dat zou sowieso een goed advies zijn aan alle GS-lezers.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:45:16 #205
6941 APK
Factual, I think.
pi_70987980
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:42 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Hij gaat vast ook wel eens naar de Chinees, naast het feit dat ie een terrorist is steunt ie ook de onderdrukking van het Tibetaanse volk.
Ik nam het meer letterlijk.
Volgens mij heeft Van Gelder nog nooit een stap in Afghanistan gezet en dat er opium in cocaine zit is ook nieuws voor mij.
pi_70988011
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:45 schreef APK het volgende:

[..]

Ik nam het meer letterlijk.
Volgens mij heeft Van Gelder nog nooit een stap in Afghanistan gezet en dat er opium in cocaine zit is ook nieuws voor mij.
Kon ook uit Colombia, Brazillie of Mexico komen natuurlijk.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:47:05 #207
261260 Muuyad
Oude bekende
pi_70988031
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:42 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Hij gaat vast ook wel eens naar de Chinees voor een loempia, naast het feit dat ie een terrorist is steunt ie ook de onderdrukking van het Tibetaanse volk.
Ja, Probeer je drugsgebruik maar goed te praten, Feit is gewoon dat je terroristische groeperingen fundeert. China is een land en geen terroristische groepering.
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:47:52 #208
261260 Muuyad
Oude bekende
pi_70988050
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:46 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Kon ook uit Colombia, Brazillie of Mexico komen natuurlijk.
Dat weer in opdracht van de Taliban geproduceerd word
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:49:18 #209
6941 APK
Factual, I think.
pi_70988086
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:47 schreef Muuyad het volgende:

[..]

Ja, Probeer je drugsgebruik maar goed te praten, Feit is gewoon dat je terroristische groeperingen fundeert. China is een land en geen terroristische groepering.
Maar in dit geval geen terroristische groep in Afghanistan, lampie.

En Irak had massavernietigingswapens, leve het leger.
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:50:54 #210
261260 Muuyad
Oude bekende
pi_70988128
[

[ Bericht 99% gewijzigd door Muuyad op 15-07-2009 00:51:10 ]
pi_70988136
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:47 schreef Muuyad het volgende:

[..]

Ja, want alle coke in de wereld komt van de Taliban. Ik neem overigens aan dat je geen auto rijdt? Olie en benzine, daar fundeer je terroristen mee.

En ik praat nergens drugsgebruik goed, mafkees.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:51:45 #212
261260 Muuyad
Oude bekende
pi_70988149
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:49 schreef APK het volgende:

[..]

Maar in dit geval geen terroristische groep in Afghanistan, lampie.

En Irak had massavernietigingswapens, leve het leger.
Hoe weet je dat?
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:55:47 #213
6941 APK
Factual, I think.
pi_70988250
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:51 schreef Muuyad het volgende:

Hoe weet je dat?
Heeft Yuri mij verteld.
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:12:19 #214
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70988584
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:12 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Uhm nee? Deze journalist gaat toch juist tegen de rest in? En het klopt gewoon wat er staat. Wat pas hypocriet is, zijn die mensen die vinden dat z'n leven nu voorbij moet zijn. Die hebben zeker zelf in hun leven nooit een misstap begaan?
Yup, je hebt gelijk. Ik reageerde wat snel.

Toch schiet zo'n relativerende opmerking me in het verkeerde keelgat. Van Gelder heeft de regels overtreden. Maar wie zegt dat zo'n overtreding hem ook per definitie "fout" maakt? Dat is ie wat mij betreft vooral op papier. Heb ik geen boodschap aan.
pi_70988624
lijkt me wel gaaf, coke versnijden met je gouden medailles.
pi_70988666
Ritmo, helaas is het vrijwel onmogelijk de hypocriete anti-drugs lui op andere gedachte te brengen.

En Boswachter, wat ben jij een idioot zeg. Ten eerste al dat je die 'hij heeft zijn handen niet eens gewassen' grap sowieso al gejat hebt van een ander. Je lult slap uit je nek zonder kennis van zaken. Het is net als zeggen dat je tegen auto's bent omdat die wel eens mensen doodrijden..

Uiteraard wel stom dat hij gebruikt terwijl die weet dat die getest word, helaas zijn er nog steeds bekrompen regeltjes in de wereld.
pi_70988850
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 01:16 schreef schijffie het volgende:

Uiteraard wel stom dat hij gebruikt terwijl die weet dat die getest word,
Kenmerk van een verslaafde.
pi_70989923
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 01:29 schreef sig000 het volgende:

[..]

Of hij maakt gewoon een domme fout, enige die het weet is van Gelder zelf. En wat hij tegen de media zegt hoeft helemaal niet zijn eigen mening te zijn.

Waarom is iedereen die ook maar één keer drugs gebruikt een verslaafde/junk/loser in zoveel ogen.

En vraagje aan de anti-drugs lui: Waarom ben je zo tegen drugs?
  woensdag 15 juli 2009 @ 10:01:25 #219
223335 B.E.D
pi_70992956
quote:
Ritmo, helaas is het vrijwel onmogelijk de hypocriete anti-drugs lui op andere gedachte te brengen.

En Boswachter, wat ben jij een idioot zeg. Ten eerste al dat je die 'hij heeft zijn handen niet eens gewassen' grap sowieso al gejat hebt van een ander. Je lult slap uit je nek zonder kennis van zaken. Het is net als zeggen dat je tegen auto's bent omdat die wel eens mensen doodrijden..

Uiteraard wel stom dat hij gebruikt terwijl die weet dat die getest word, helaas zijn er nog steeds bekrompen regeltjes in de wereld.
OMG wat neem jij KLB serieus zeg
pi_70993374
quote:
Ten eerste hoe kan ik nou een grap jatten als ik dit topic 5 minuten later open nadat ik het hoor. (was dat moment nog vrij actueel). Als je dan op Yuri een google plaatje zoekt en je ziet zijn witte handen gelinkt met het onderwerp, dan is 1+1 toch 2 he
Maar goed. Sommige mensen zijn niet zo scherp schijnbaar

En ten tweede ik lul helemaal niet slap. En ik ga dit niet nogmaals uitleggen. Begrijpend lezen was ook een vak (bij mij dan).

Neem nog een paracetamolletje (20 mag ook), frusti the clown.
U MAD?
pi_70993526
Ik kan alleen maar medelijden met hem hebben. Een beetje cocaïne en je hele leven meteen vergald.. Arme jongen
  woensdag 15 juli 2009 @ 10:40:19 #222
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_70993913
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 03:35 schreef schijffie het volgende:

En vraagje aan de anti-drugs lui: Waarom ben je zo tegen drugs?
Mijn broer zit al sinds zijn 15de (hij is nu 39) in een volledig gesloten inrichting vanwege een verkeerde mix van zijn geestelijke gesteldheid, drugs en alcohol.
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 01:29 schreef sig000 het volgende:
Inderdaad.
pi_70994197
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:40 schreef wdn het volgende:

[..]

Mijn broer zit al sinds zijn 15de (hij is nu 39) in een volledig gesloten inrichting vanwege een verkeerde mix van zijn geestelijke gesteldheid, drugs en alcohol.
[..]

Inderdaad.
Ach er zijn nog steeds mensen die denken dat het allemaal onschuldig is
Zijn meestal de beinvloedbare types, die zelf nooit goed ingelicht zijn lijkt het wel.

Zo'n voorbeeld als jij nu geeft, daar zijn er tientallen vallen. Triest, maar waar.
U MAD?
pi_70994362
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:50 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Zijn meestal de beinvloedbare types, die zelf nooit goed ingelicht zijn lijkt het wel.

Zo'n voorbeeld als jij nu geeft, daar zijn er tientallen vallen. Triest, maar waar.
Er zijn ook mensen die zonder ook maar ooit een snuifje coke of druppel alcohol volledig doordraaien. Of alleen van alcohol. Bij verkeerd gebruik in de verkeerde omstandigheden is bier zelfs gevaarlijk. Maar daar drink je elke week 15 glazen van, hypocriet figuur.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:01:25 #225
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_70994427
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:50 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ja. De hele afdeling waar hij zit kent ongeveer 100 mensen (hij zit in Venray).

Heel simpel: als je vatbaar bent voor mentale ziektes en je neemt dat een keer iets (samen met wat alcohol) dan zal het ook verkeerd gaan. En dat punt ligt bij iedereen op een andere plek en ook daarom is het verboden (naast dat het verslavend is en je dan permanente zorg nodig hebt).

Wat betreft Van Gelder. Hij heeft toen hij zijn carriere starte bij zijn volle verstand geaccepteerd dat drugs niet zijn toegestaan. Indien je dan succesvol bent in je sport dan blijf je met je takken van cocaine af.
Hij heeft bijvoorbeeld gelogen over wat zijn voormalige trainer Lens heeft gezegd over het verbreken van de samenwerking. Lens is publiekelijk afgemaakt en voor een leugenaar uitgemaakt.
Daarnaast is hij met zijn volle verstand aan een militaire opleiding begonnen en ook daarbij was hij op de hoogte van de regels mbt. cocaine.
Dat maakt Van Gelder hypocriet en ongeloofwaardig. Een topsporter onwaardig.
pi_70994582
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:01 schreef wdn het volgende:

[..]

Ja. De hele afdeling waar hij zit kent ongeveer 100 mensen (hij zit in Venray).

Heel simpel: als je vatbaar bent voor mentale ziektes en je neemt dat een keer iets (samen met wat alcohol) dan zal het ook verkeerd gaan.
Ook als je alleen alcohol neemt of ook als je iets traumatisch ziet/meemaakt kan het verkeerd gaan.
quote:
Wat betreft Van Gelder. Hij heeft toen hij zijn carriere starte bij zijn volle verstand geaccepteerd dat drugs niet zijn toegestaan. Indien je dan succesvol bent in je sport dan blijf je met je takken van cocaine af.

Hij heeft bijvoorbeeld gelogen over wat zijn voormalige trainer (Lens) heeft gezegd over het verbreken van de samenwerking Lens is publiekelijk afgemaakt en voor een leugenaar uitgemaakt.
Nee, Van Gelder kan van mij omvallen.
Dat ie hem voor leugenaar uitmaakte was stom, maar die coach had nooit in de media openbaar moeten maken. Natuurlijk wordt Yuri daar angstig van en roept ie maar wat, al wat dat op dat moment geen goede reactie, het had hem aan het nadenken moeten zetten om direct te kappen met dat spul en Lens z'n excuses aan te bieden.

Lens had het beter naar de KNGU kunnen stappen, daarmee had ie Yuri in elk geval geholpen.
-
pi_70994605
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:59 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die zonder ook maar ooit een snuifje coke of druppel alcohol volledig doordraaien. Of alleen van alcohol. Bij verkeerd gebruik in de verkeerde omstandigheden is bier zelfs gevaarlijk. Maar daar drink je elke week 15 glazen van, hypocriet figuur.
Trap ik je nu persoonlijk op je pik, of wat is er aan de hand met je ?

Volgens mij zijn er complexen bij je opgetreden door OVERMATIG drank en drugsgebruik of iets dergelijks.

Chill.
U MAD?
pi_70994694
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:06 schreef Ritmo het volgende:
Lens had het beter naar de KNGU kunnen stappen, daarmee had ie Yuri in elk geval geholpen.
Heb je gisteren uberhaupt Studio Sport gezien ?
Intervieuw met KNGU (vent van 70) en die Lens.

Lens deed daar een mooi boekje over open. O.a. dat hij dit toentertijd had aangekaart bij de KNGU, maar dat hun dit als klinklare onzin afdeden.
En die ouwe zak van de KNGU wist dat Yuri wel eens gebruik had, maar dacht dat hij dit had afgeleerd. Reden: Vanwege de goede prestaties internationaal door Yuri.

WTF hoe naief kun je zijn...
Verder heb ik het idee dat die turnbond (gymnastiekbond of whatever) een verzameling is van 65+'ers die in het bestuur zitten zodat ze elk weekend naar de te strakke pakjes in de gymzaal kunnen kijken.
Maar goed. Kan het natuurlijk mis hebben
U MAD?
pi_70994849
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:07 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Trap ik je nu persoonlijk op je pik, of wat is er aan de hand met je ?

Volgens mij zijn er complexen bij je opgetreden door OVERMATIG drank en drugsgebruik of iets dergelijks.

Chill.
Ik drink niet zo heel veel, al lust ik wel een biertje/wijntje. Je redenatie slaat gewoon nergens op. Natuurlijk KUNNEN drugs gevaarlijk zijn en natuurlijk is de beste optie om gewoon niets te gebruiken maar schaf dan alles direct af. Vergelijk drugs met autorijden: wanneer je het niet goed doet of gewoon enorme pech hebt KAN het ook misgaan. Maar geef je dan de schuld aan de auto?

En zet het je niet aan het denken dat Yuri blijkbaar jaren gebruikt heeft en alsnog de beste Nederlandse turner van de afgelopen 10 jaar bleef? Wanneer je psychisch in orde bent, jezelf verder goed verzorgt kun je heel erg lang gebruiken. Hij is n.b. Nederlands kampioen geworden 3 dagen nadat ie met z'n neus in de poeder zat.
-
pi_70994907
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:10 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Heb je gisteren uberhaupt Studio Sport gezien ?
Intervieuw met KNGU (vent van 70) en die Lens.

Lens deed daar een mooi boekje over open. O.a. dat hij dit toentertijd had aangekaart bij de KNGU, maar dat hun dit als klinklare onzin afdeden.
En die ouwe zak van de KNGU wist dat Yuri wel eens gebruik had, maar dacht dat hij dit had afgeleerd. Reden: Vanwege de goede prestaties internationaal door Yuri.

WTF hoe naief kun je zijn...
Verder heb ik het idee dat die turnbond (gymnastiekbond of whatever) een verzameling is van 65+'ers die in het bestuur zitten zodat ze elk weekend naar de te strakke pakjes in de gymzaal kunnen kijken.
Maar goed. Kan het natuurlijk mis hebben
Mm ok dat had ik niet meegekregen, dan heeft Lens in dit geval goed gehandeld en is Yuri hem flink wat excuses schuldig. Al is het niet aan hem om dit in de pers te melden. Vreemd dat geen enkele journalist even undercover in Waalwijk de kroeg/clubs in is gegaan en Yuri heeft gesnapt...
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:22:50 #231
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_70995036
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:15 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik drink niet zo heel veel, al lust ik wel een biertje/wijntje. Je redenatie slaat gewoon nergens op. Natuurlijk KUNNEN drugs gevaarlijk zijn en natuurlijk is de beste optie om gewoon niets te gebruiken maar schaf dan alles direct af. Vergelijk drugs met autorijden: wanneer je het niet goed doet of gewoon enorme pech hebt KAN het ook misgaan. Maar geef je dan de schuld aan de auto?

En zet het je niet aan het denken dat Yuri blijkbaar jaren gebruikt heeft en alsnog de beste Nederlandse turner van de afgelopen 10 jaar bleef? Wanneer je psychisch in orde bent, jezelf verder goed verzorgt kun je heel erg lang gebruiken. Hij is n.b. Nederlands kampioen geworden 3 dagen nadat ie met z'n neus in de poeder zat.
Drugs ZIJN gevaarlijk. 'kunnen' is een understatement

En cocaine kan best geholpen hebben bij het neerzetten van die prestatie...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Coca%C3%AFne
quote:
Medisch gebruik van cocaïne: Zuivere cocaïne wordt in de geneeskunde gebruikt als lokaal anestheticum <..>
Recreatief gebruik van cocaïne In zuivere vorm heeft cocaïne een sterk stimulerend effect. Cocaïne wordt in het uitgaanscircuit meestal via de neus geïnhaleerd ('coke snuiven'). Cocaïne wordt ook gebruikt door mensen die een grote prestatie moeten leveren ('yuppendrug').
- het onderdrukt pijn.
- het is stimulerend.

Stel je gebruikt cocaine tijdens trainingen alleen dan kun je dus sneller je spieren ontwikkelen (lagere pijngrens met dezelfde inspanning) en dus sneller op topsportnivo komen. En dat is oneerlijke concurrentie

pi_70995158
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:22 schreef wdn het volgende:

[..]

Drugs ZIJN gevaarlijk. 'kunnen' is een understatement
Om nogmaals even m'n voorbeeld aan te halen: voor autorijden geldt hetzelfde. Risico's blijven altijd en overal.
quote:
En cocaine kan best geholpen hebben bij het neerzetten van die prestatie...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Coca%C3%AFne
[..]

- het onderdrukt pijn.
- het is stimulerend.

Stel je gebruikt cocaine tijdens trainingen alleen dan kun je dus sneller je spieren ontwikkelen (lagere pijngrens met dezelfde inspanning) en dus sneller op topsportnivo komen. En dat is oneerlijke concurrentie

Daarover zou ik wel eens een expert willen horen. De turnbond zei geloof ik dat het de turnprestaties niet verbeterde.
-
pi_70995288
Zou dit ook niet DE reden zijn dat Van Gelder niet mee mocht naar de OS trouwens?
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:31:53 #234
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_70995319
Ja en die zijn zichzelf niet aan het indekken?

http://www.volkskrant.nl/(...)_dankzij_cocaiuml_ne
quote:
Is cocaïne prestatiebevorderend?

De hard drug staat op de dopinglijst van het WADA. Coke behoort tot de stimulantia. Het kan ertoe leiden dat vermoeidheid minder wordt gevoeld, waardoor harder kan worden getraind. Het verhoogt de alertheid. En het bewerkstelligt een hoge verbrandingsnelheid van het lichaam, waardoor het bijvoorbeeld makkelijker is om af te vallen.

Volgens Herman Ram van de Dopingautoriteit is het onbekend of cocaïne ook als maskeringsmiddel kan dienen voor andere dopingmiddelen. Aangezien cocaïne vooral bekend staat als een recreatieve drug, heeft een betrapte atleet volgens Ram altijd een pasklaar excuus voor handen. ‘Ik deed het alleen voor de fun’, zei Van Gelder.
Iemand van de WADA expert genoeg?

http://sport.infonu.nl/di(...)kan-beinvloeden.html
quote:
Sportprestatiefactor
Cocaïne claimt met name mentale kracht en fysieke power. Het wordt in de sport waarschijnlijk vooral gebruikt om diverse sportprestatiefactoren te verbeteren die voordeel hebben bij een stimulerend effect, en staat bekend als middel om de aërobe power (verbranding met gebruik van zuurstof, duurinspanning) en het uithoudingsvermogen te verhogen.
Hiermee beweer ik niet dat hij het niet alleen als recreatief gebruikt heeft gebruikt!!
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:30 schreef kikoooooo het volgende:
Zou dit ook niet DE reden zijn dat Van Gelder niet mee mocht naar de OS trouwens?
Ik geef het 90% kans dat dit de reden is. Maar ben dan ook geen expert

[ Bericht 8% gewijzigd door wdn op 15-07-2009 11:37:10 ]
pi_70996531
Lijkt me niet, als de KNGU op de hoogte was dan had ie ook niet aan het NK mee mogen doen.
Tenzij ie de belofte gedaan had te stoppen en zichzelf hier niet aan hield. Maar dan speelt de KNGU wel een heel triest toneelstukje.

Mm ik las altijd dat coke niet de moeite waard was bij het sporten, maar blijkbaar zijn ze daar nog niet 100 % over uit.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:19:38 #236
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_70996687
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 03:35 schreef schijffie het volgende:
Waarom is iedereen die ook maar één keer drugs gebruikt een verslaafde/junk/loser in zoveel ogen.
Van Gelder zegt zelf dat hij al jaren gebruikt. Dan kan je wel spreken van een verslaafde, feit dat hij nu ook professionele hulp gaat zoeken zegt genoeg.
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:17 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Mm ok dat had ik niet meegekregen, dan heeft Lens in dit geval goed gehandeld en is Yuri hem flink wat excuses schuldig. Al is het niet aan hem om dit in de pers te melden. Vreemd dat geen enkele journalist even undercover in Waalwijk de kroeg/clubs in is gegaan en Yuri heeft gesnapt...
Toen Lens dat had gemeld aan de KNGU was hij de volgende dag uitgemaakt voor leugenaar/boeman. Het kwam de KNGU niet goed uit dat Yuri aan de coke zat en stopte het hele verhaal in de doofpot.
Van mij mag Lens zijn naam wel zuiveren, die kerel had gewoon gelijk en nam zijn verantwoording. Dat kan je niet van de KNGU zeggen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:22:39 #237
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_70996776
Coke gebruiken om je training te bevorderen, hou toch op .
Dan moet 'ie wekelijks grammen naar binnen werken.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_70996781
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:19 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Van Gelder zegt zelf dat hij al jaren gebruikt. Dan kan je wel spreken van een verslaafde, feit dat hij nu ook professionele hulp gaat zoeken zegt genoeg.
[..]

Toen Lens dat had gemeld aan de KNGU was hij de volgende dag uitgemaakt voor leugenaar/boeman. Het kwam de KNGU niet goed uit dat Yuri aan de coke zat en stopte het hele verhaal in de doofpot.
Van mij mag Lens zijn naam wel zuiveren, die kerel had gewoon gelijk en nam zijn verantwoording. Dat kan je niet van de KNGU zeggen.
Werd ie zelfs door de KNGU voor leugenaar uitgemaakt? Als dat allemaal klopt zijn die gewoon medeplichtig aan heel deze zaak en zijn ze bijna even fout geweest als Yuri zelf.

Maar die man mag wel eerherstel krijgen idd.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:23:50 #239
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_70996810
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:19 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ik gebruik al jaren alcohol, dus ik ben een alcoholist?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_70996855
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:23 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Als je geen feestje meer kunt vieren zonder drank, zou je kunnen spreken van een lichtelijke verslaving ja.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:28:09 #241
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_70996929
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:25 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Als je geen feestje meer kunt vieren zonder drank, zou je kunnen spreken van een lichtelijke verslaving ja.
Dan ben ik dus geen alcoholist, maar toch gebruik ik het al jaren.
Dat Yuri het al jaren gebruikt wil eigenlijk vrij weinig zeggen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:29:58 #242
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_70996985
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:22 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Werd ie zelfs door de KNGU voor leugenaar uitgemaakt? Als dat allemaal klopt zijn die gewoon medeplichtig aan heel deze zaak en zijn ze bijna even fout geweest als Yuri zelf.

De voorzitter van de KNGU was gister op het NOS journaal en gaf toe dat hij ervan wist. Hij had Yuri benaderd met het feit maar Yuri wimpelde het af. En daarmee was de kous af, Yuri had goede resultaten en dat was gunstig voor de KNGU.
quote:

[..]

Niet per definitie. Als het je leven negatief gaat beheersen ja dan ben je wel een alcoholist.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:30:37 #243
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_70996997
quote:

[..]

De norm is 15 standaardglazen per week voor een man en 10 voor een vrouw. Een kenmerk is het steeds meer nodig hebben van alcohol om hetzelfde effect te krijgen.

1 op de 12 drinkers van alcohol is trouwens een alcoholist dus de kans is vrij groot
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:22 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ja. Ze waren op de hoogte en hebben Lens voor leugenaar uitgemaakt.
Die gasten van de KNGU zijn zichzelf aan het indekken.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:30:48 #244
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_70997005
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:28 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Wel als het zijn leven negatief beïnvloed, wat duidelijk is in dit geval.
pi_70997026
quote:

[..]

JA JIJ VIEZE JUNKIE
pi_70997053
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:28 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Yuri gaf zelf toe dat hij de laatste tijd standaard op elk feestje gebruikte en dat ie zichzelf dus een probleemgebruiker vond.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:35:29 #247
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_70997121
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:30 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Doel je nu op het feit dat hij betrapt is en dus z'n leven verneukt of op het feit dat hij zichzelf als probleemgebruiker ziet, zoals Ritmo zegt?
Want in het eerste geval is dat namelijk nogal triviaal en puur omdat hij zelf zo dom is geweest om te gebruiken terwijl hij weet dat het verboden is. In het tweede geval is het inderdaad iets zorgwekkelijker.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_70997160
Om nog even terug te komen op de OS: het was niet de KNGU die Yuri van de OS weghield, daar ging het IOC over.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:39:16 #249
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_70997216
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:35 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Doel je nu op het feit dat hij betrapt is en dus z'n leven verneukt of op het feit dat hij zichzelf als probleemgebruiker ziet, zoals Ritmo zegt?
Want in het eerste geval is dat namelijk nogal triviaal en puur omdat hij zelf zo dom is geweest om te gebruiken terwijl hij weet dat het verboden is.
Dat hij zo dom geweest is lijkt mij een teken dat hij verslaafd is.
quote:
In het tweede geval is het inderdaad iets zorgwekkelijker.
Yuri heeft zelf gezegd dat hij professionele hulp gaat zoeken, lijkt me wel dat hij zichzelf als een probleem gebruiker ziet.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:44:38 #250
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_70997338
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:39 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dat hij zo dom geweest is lijkt mij een teken dat hij verslaafd is.
[..]

Yuri heeft zelf gezegd dat hij professionele hulp gaat zoeken, lijkt me wel dat hij zichzelf als een probleem gebruiker ziet.
Je kan natuurlijk bewust het risico nemen om dat spul te gebruiken (ja ook jarenlang), puur recreatief, zonder direct verslaafd te zijn of een probleem te hebben.
Ik zag inderdaad dat hij zei dat hij professionele hulp ging zoeken, maar dat was in een persconferentie nadat hij betrapt was en hoeft verder weinig te betekenen.
Maargoed mocht het nou echt een probleem zijn geworden voor hem, dan is het eigenlijk alleen maar goed voor hem dat hij betrapt is en op deze manier even wakker geschud wordt. Een pijnlijke les wellicht, maar wel het beste voor die jongen.
Het is ook link spul en ik snap ook eigenlijk niet dat hij met zo'n carrière die risico's neemt.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_70997884
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:44 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk bewust het risico nemen om dat spul te gebruiken (ja ook jarenlang), puur recreatief, zonder direct verslaafd te zijn of een probleem te hebben.
Ik zag inderdaad dat hij zei dat hij professionele hulp ging zoeken, maar dat was in een persconferentie nadat hij betrapt was en hoeft verder weinig te betekenen.
Maargoed mocht het nou echt een probleem zijn geworden voor hem, dan is het eigenlijk alleen maar goed voor hem dat hij betrapt is en op deze manier even wakker geschud wordt. Een pijnlijke les wellicht, maar wel het beste voor die jongen.
Het is ook link spul en ik snap ook eigenlijk niet dat hij met zo'n carrière die risico's neemt.
Hij nam bewust een enorm risico 3 dagen voor het NK. Of eigenlijk was het niet eens een risico: hij wist op dat moment dat ie gewoon betrapt ging worden, dat stond vast.

Dat hij dat zomaar even opzij zette voor een avondje plezier geeft gewoon aan dat hij een probleem had.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:05:04 #252
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_70997978
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:30 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Wat hij met zijn eigen levenl doet moet hij zelf weten.
Zijn cocaine gebruik beinvloedt het leven van ANDEREN.
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:07:46 #253
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_70998051
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:44 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk dat hij een probleem heeft nu, zijn carrière naar de kloten en heel Nederland weet ervan.
Recreatief of niet maakt verder weinig uit, zodra drugs je leven gaan beheersen heb je gewoon een probleem.
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:08:21 #254
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_70998078
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:01 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Hij nam bewust een enorm risico 3 dagen voor het NK. Of eigenlijk was het niet eens een risico: hij wist op dat moment dat ie gewoon betrapt ging worden, dat stond vast.

Dat hij dat zomaar even opzij zette voor een avondje plezier geeft gewoon aan dat hij een probleem had.
De afweging tussen je carrière en een avondje los. Dan lijkt het me het beste voor hem dat 'ie betrapt is en er iets aan kan doen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:10:16 #255
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_70998129
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:05 schreef wdn het volgende:

[..]

Wat hij met zijn eigen levenl doet moet hij zelf weten.
Zijn cocaine gebruik beinvloedt het leven van ANDEREN.
Ja klopt, doet verder niks af aan wat ik bedoelde.
pi_70998244
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:07 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk dat hij een probleem heeft nu, zijn carrière naar de kloten en heel Nederland weet ervan.
Recreatief of niet maakt verder weinig uit, zodra drugs je leven gaan beheersen heb je gewoon een probleem.
Nou ja, goed. De mening van 'het volk' doet er niet toe. Het grootste deel van de mensen is hypocriet, ontwetend en/of dom. Als ie in Iran geboren was en hij dronk elke zaterdag 5 biertjes dan was had ie nu waarschijnlijk hetzelfde probleem gehad. Wil dat direct zeggen dat alcohol verkeerd is?

Maar dat op moment dat hij 3 dagen voor het NK niet van de coke af kon blijven terwijl ie 99 % zeker wist dat ie betrapt ging worden (tenzij de test faalde ofzo) geeft aan dat ie een probleem had. Maar als ie gekapt was met turnen vorige maand, en nu vrolijk in de krant vertelde dat ie wel van een snuifje hield had ie dat lekker zelf moeten weten.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:14:00 #257
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_70998245
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:08 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

De afweging tussen je carrière en een avondje los. Dan lijkt het me het beste voor hem dat 'ie betrapt is en er iets aan kan doen.
Hij was al eerder "betrapt" (Oud trainer Lens). Hij heeft toen al de mogelijkheid gehad om er iets aan te doen. Het KNGU deed het verhaal in de doofpot door het te ontkennen.(feit) Hierdoor had Yuri het idee dat hij gewoon door kon gaan met wat hij deed.
Nu heel Nederland het weet en zijn carrière kapot is wil meneer er in 1 keer wel wat aan doen. Kan er geen medelijden mee hebben.
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:16:07 #258
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_70998314
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:13 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nou ja, goed. De mening van 'het volk' doet er niet toe. Het grootste deel van de mensen is hypocriet, ontwetend en/of dom. Als ie in Iran geboren was en hij dronk elke zaterdag 5 biertjes dan was had ie nu waarschijnlijk hetzelfde probleem gehad. Wil dat direct zeggen dat alcohol verkeerd is?

Maar dat op moment dat hij 3 dagen voor het NK niet van de coke af kon blijven terwijl ie 99 % zeker wist dat ie betrapt ging worden (tenzij de test faalde ofzo) geeft aan dat ie een probleem had. Maar als ie gekapt was met turnen vorige maand, en nu vrolijk in de krant vertelde dat ie wel van een snuifje hield had ie dat lekker zelf moeten weten.
Gast.... Ben het met je eens hoor. Maar het is wel typisch dat hij nu pas hulp gaat zoeken.
pi_70998323
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:14 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Hij was al eerder "betrapt" (Oud trainer Lens). Hij heeft toen al de mogelijkheid gehad om er iets aan te doen. Het KNGU deed het verhaal in de doofpot door het te ontkennen.(feit) Hierdoor had Yuri het idee dat hij gewoon door kon gaan met wat hij deed.
Nu heel Nederland het weet en zijn carrière kapot is wil meneer er in 1 keer wel wat aan doen. Kan er geen medelijden mee hebben.
In dat geval moeten alle mensen van de KNGU die hiervan wisten ook per direct op non-actief gesteld worden. Als Yuri geen 2e kans krijgt, deze medeplichtigen dan ook niet.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:19:09 #260
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_70998404
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:16 schreef Ritmo het volgende:

[..]

In dat geval moeten alle mensen van de KNGU die hiervan wisten ook per direct op non-actief gesteld worden. Als Yuri geen 2e kans krijgt, deze medeplichtigen dan ook niet.
Eens, maar de KNGU dekt zichzelf in met het feit dat ze niet zomaar mogen testen buiten de evenementen om. Tenminste dat is het verhaal van de voorzitter van de KNGU.
pi_70998465
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:16 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Gast.... Ben het met je eens hoor. Maar het is wel typisch dat hij nu pas hulp gaat zoeken.
Mee eens. Dat had ie direct moeten gaan doen, in plaats van Lens schade toe te brengen. Maar als zelfs de bond je een aai over de bol geeft en knipogend zegt: "niet meer doen he?" dan helpt dat ook niet echt mee.

Ze hebben hun eigen regels daar gebaggetaliseerd, als jouw ouders je vroeger iets ergs verboden, je er daarna mee betrapten en vervolgens een keertje zeiden dat je dat niet meer moest doen waarna je een snoepje kreeg dan neem je die regels ook niet meer serieus.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:21:33 #262
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_70998476
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:16 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Eens.
Maar wat gaat er gebeuren? Yuri komt er met een minimum straf vanaf want ...
quote:
"Natuurlijk moeten wij wel nauwgezet de regels volgen, maar waar mogelijk zullen wij deze proberen op te rekken. Dat is in het belang van Yuri, maar ook van ons als turnbond." Tijdens zijn schorsing mag Van Gelder namelijk geen gebruik maken van de door de KNGU gefaciliteerde en georganiseerde trainingen. "Daar zoeken we binnen de reglementen een oplossing voor." Ook gaat de KNGU zich sterk maken voor de minimale sanctie van één jaar. De maximale strafmaat staat op twee jaar.
Goh hee...
Weet je wat ik hier lees? Ze gaan hem de hand boven het hoofd houden omdat ze zelf zo hypocriet zijn om hun ogen dicht te doen toen Lens kwam aanzetten bij ze.
pi_70998507
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:19 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Eens, maar de KNGU dekt zichzelf in met het feit dat ze niet zomaar mogen testen buiten de evenementen om. Tenminste dat is het verhaal van de voorzitter van de KNGU.
Dat is hun eigen fout want juridisch is dat gewoon mogelijk volgens mij. Bij andere sporten worden ze ook dinsdagnacht om 1 uur s'nachts van bed gesleurd voor een test.
-
pi_70998561
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:21 schreef wdn het volgende:

[..]

Eens.
Maar wat gaat er gebeuren? Yuri komt er met een minimum straf vanaf want ...
[..]

Goh hee...
Weet je wat ik hier lees? Ze gaan hem de hand boven het hoofd houden omdat ze zelf zo hypocriet zijn om hun ogen dicht te doen toen Lens kwam aanzetten bij ze.
Tjsa, ik had het nog erger gevonden als ze hem nu de allerzwaarst mogelijke straf hadden opgelegd eigenlijk. Hiermee blijven ze tenminste nog een klein beetje achter hem staan.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:26:10 #265
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_70998613
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:22 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat is hun eigen fout want juridisch is dat gewoon mogelijk volgens mij. Bij andere sporten worden ze ook dinsdagnacht om 1 uur s'nachts van bed gesleurd voor een test.
Dat weet ik verder niet. Het is voor mij wel duidelijk dat de KNGU een stel vieze profiteurs zijn. De resultaten van Yuri waren goed (inkomsten voor de KNGU) en daarom stak de KNGU hun kop in het zand
pi_70998635
Alsof het AD hier meeleest, even wat meer info over meerdere dingen die wij hier al aanhaalden:
quote:
Liet Yuri zich expres pakken?
Door HANS KLIPPUS en CASPAR NABER

EPE/AMSTERDAM - Omdat het vermoeden bestond dat Yuri van Gelder cocaïne gebruikte, heeft de nationale turnbond al in 2006 de Nederlandse dopingautoriteiten verzocht extra controles bij de sportman uit te voeren.

Ook is destijds door de turnbond een waarschuwend gesprek gevoerd met Van Gelder. ,,Er werd hem te kennen gegeven: ‘kijk uit wat je doet, zorg goed voor jezelf’,’’ zegt KNGU-voorzitter Jos Geukers.

Van Gelder ontkende destijds zijn gebruik. Maandag gaf de ringenspecialist, die bij de NK van vorige maand positief werd bevonden, toe zich al een aantal jaren regelmatig aan de harddrug te vergrijpen.

Volgens Geukers is de Dopingautoriteit, verantwoordelijk voor de controles in Nederland, drie jaar geleden gevraagd om Van Gelder zowel tijdens wedstrijden als daarbuiten te testen op dopinggebruik. Herman Ram, directeur van de Dopingautoriteit, beaamt dat, maar stelt dat cocaïnegebruik bij de ‘out of competition-tests’ niet strafbaar is.

Van Gelder kon de dans ontspringen, omdat hij er steeds voor zorgde dat hij tijdens wedstrijden geen sporen van cocaïne meer in zijn urine had. Vermoedelijk is Van Gelder sinds 2006 nauwelijks extra gecontroleerd, omdat hij maar weinig wedstrijden in Nederland had.

Turnbond: Yuri kreeg waarschuwing

Yuri van Gelder wordt ‘idioot hard’ gestraft na zijn bekentenis over zijn cocaïnegebruik. Dat vindt oud-schaatskampioen Jan Ykema die zelf jarenlang coke snoof.

,,Het zou eigenlijk als een bedrijfsongeval moeten worden beschouwd,’’ vindt ook inspanningsfysioloog Peter Hollander.

Van Gelder bekende maandag al geruime tijd ‘recreatief’ cocaïne te hebben gebruikt om zich ‘lekkerder’ te voelen. Hij biechtte ook op dat hij drie dagen voor het NK turnen, in juni, had gebruikt. Defensie schorste hem met onmiddellijke ingang als aanloop naar een ontslag.

,,Waarom worden sporters weer harder gestraft dan niet-sporters?’’ vraagt Jan Ykema zich af. Volgens hem heeft Defensie boter op het hoofd. ,,In tijden van oorlog worden militairen actief gehouden door middel van amfetaminen.’’

Overigens voert Defensie naar eigen zeggen een zero-tolerancebeleid. Vorig jaar speelden 98 zaken met militairen vanwege drugs en Defensie voert regelmatig urinetests uit.

Oud-schaatser Ykema begreep de handelwijze van Van Gelder dan ook niet. ,,Ben je nou zo dom of zo verslaafd,’’ dacht Ykema toen hij vernam over de bekentenis. ,,Iedereen weet dat dit spul 72 uur in je lichaam blijft.’’ De bekentenis van de topturner deed ook bij de winnaar van olympisch zilver in Calgary in 1988 de vraag rijzen of de topturner niet gewoon betrapt wilde worden. Dan hoefde hij immers niet langer te leven met zijn geheim en kon hij hulp zoeken.

,,Het briefje dat Yuri na het NK stuurde aan de Dopingautoriteit (waarin hij aangaf cocaïne te hebben gebruikt waardoor er mogelijk sporen in zijn urine konden zitten, red.) geeft al aan dat hij hulp nodig heeft,’’ concludeert Ykema.

Al ontkent Van Gelder verslaafd te zijn aan de cocaïne, professionele hulp gaat hij naar eigen zeggen wel zoeken. Die hulp is nodig, weet Ykema uit eigen ervaring. Hij zat vier jaar in therapie om af te kicken van zijn vijftienjarige cocaïneverslaving, die begon toen hij stopte met schaatsen. ,,Cocaïne gaat met je op de loop. Het effect, vergelijkbaar met dat van klaarkomen of hevige verliefdheid, duurt maar anderhalf tot twee uur. Daarna word je chagrijnig waardoor de drang om opnieuw te gebruiken toeneemt.’’

Al hoort cocaïne volgens de oud-schaatser eigenlijk niet bij sport, het verbaast hem niet dat sportlui zoals Van Gelder gebruiken. ,,Topsporters kijken anders tegen spanning aan en zoeken continu verandering. Als je er dan eens helemaal doorheen zit, is cocaïne een welkome onderbreking. Het gevaar is alleen dat je er vaker naar grijpt zodra je er in gaat geloven. Het spul is heel lekker, maar werkt verslavend.’’

Cocaïne beïnvloedt de sportprestaties weliswaar nauwelijks, maar de drug biedt topsporters wel voordelen. Ykema: ,,Het maakt je heel creatief. Voor iemand als Van Gelder kan het helpen om dingen anders te zien. Aan de andere kant: je moet je sport natuurlijk wel nog kunnen beoefenen.’’

Veelvuldig gebruik van cocaïne en topsport gaan niet samen volgens de Fries. ,,Wie twee tot drie maal per week gebruikt, wordt minder alert en krijgt te maken met een persoonlijkheid die vervormt.’’

,,Je alertheid neemt toe en je voelt je vermoeidheid minder, wat buitengewoon link kan zijn voor topsporters,’’ weet inspanningsfysioloog Peter Hollander. Des te vreemder vindt de gepensioneerde VU-hoogleraar het dat het middel op de dopinglijst staat. ,,Die lijst werd ruim zestig jaar geleden opgesteld door een aantal zichzelf wijs achtende mannen. In hun opperste wijsheid zetten ze vrijwel elk stofje op de lijst dat sportieve prestaties enigszins zou kunnen beïnvloeden. Bewezen is dat nooit.’’
-
pi_70998682
Ik dacht dat er stond 'cockverslaafde', ik wist niet dat ie homo was...
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:28:57 #268
168255 J.Herrer
pi_70998686
Omdat die kutdwerg niet van de lijntjes af kon blijven worden nu alle militairen getest op drugsgebruik
pi_70998738
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:28 schreef J.Herrer het volgende:
Omdat die kutdwerg niet van de lijntjes af kon blijven worden nu alle militairen getest op drugsgebruik
Dat stel ontspoorde legerhomo's is zelf anders ook niet zo clean was gisteren in het nieuws.
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:42:22 #270
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_70999107
quote:
Ook is destijds door de turnbond een waarschuwend gesprek gevoerd met Van Gelder. ,,Er werd hem te kennen gegeven: ‘kijk uit wat je doet, zorg goed voor jezelf’,’’ zegt KNGU-voorzitter Jos Geukers.
Slap excuus, het is duidelijk dat Yuri er geen controle over had. De KNGU had gewoon moeten zeggen: Luister eens bij ons is er geen plaats voor coke gebruikers. Zorg eerst maar eens dat je afkickt en kom dan maar terug.
Maar nee de KNGU had liever dat Yuri door ging, Yuri's prestaties waren te goed voor de KNGU.
pi_70999253
In de Metro vandaag: Een schilder van 55 die zegt: Hij moet maar eens in de bouw gaan werken, dan weet ie pas wat hard werken is

Ja klopt, als je op wereldniveau sport en een goeie positie in het leger bekleed tegelijkertijd ben je ook een luie donder
pi_70999486
WTF boeit mij het of hij coke gebruikt. Laat hem lekker zijn gang gaan. Hij presteert goed op de ringen en dat is toch wat telt.
pi_70999556
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:46 schreef Maisnon het volgende:
In de Metro vandaag: Een schilder van 55 die zegt: Hij moet maar eens in de bouw gaan werken, dan weet ie pas wat hard werken is

Ja klopt, als je op wereldniveau sport en een goeie positie in het leger bekleed tegelijkertijd ben je ook een luie donder
Pff, dat bedoelde ik nou met: schijt hebben aan 'het volk'.
-
pi_70999965
is deze grap al gemaakt?

"I don't know quotes" -Quoteless
pi_70999999
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 14:08 schreef Hbjr het volgende:
is deze grap al gemaakt?

[ afbeelding ]
-
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:12:43 #276
168255 J.Herrer
pi_71000136
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 14:08 schreef Hbjr het volgende:
is deze grap al gemaakt?

[ afbeelding ]
haha fokken
pi_71091550
Wat een loser zeg. Coke is voor losertjes. Lachen hoe hij bij die persconferentie zat te janken.

Turnloopbaan:
Baan:
Geloofwaardigheid:
pi_71091604
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:54 schreef Halcon het volgende:
Wat een loser zeg. Coke is voor losertjes. Lachen hoe hij bij die persconferentie zat te janken.

Turnloopbaan:
Baan:
Geloofwaardigheid:
He, weer een Wilders/Verdonk-stemmer die iedereen net zo'n kut-leven gunt als hij zelf heeft.
-
pi_71091619
quote:
Defensie helpt Yuri van de coke af
Door TONNY VAN DER MEE

DEN HAAG - Yuri van Gelder krijgt ondanks zijn naderende ontslag nazorg van Defensie. De 26-jarige topturner uit Waalwijk is op non-actief gesteld nadat hij begin deze week bekende al jaren cocaïne te gebruiken.

play

Yuri van Gelder, bijna in tranen. FOTO ANP/ED OUDENAARDEN
Defensie zoekt waar mogelijk professionele hulp voor hem. Dat gebeurt in overleg met de bond KNGU en sportkoepel NOC*NSF. Een dezer dagen heeft Van Gelder een gesprek met een hulpverlener van Defensie.

Volgens de ouders van zijn inmiddels ex-vriendin, met wie hij twee maanden geleden onverwachts brak, heeft Van Gelder ook een drankprobleem. ,,Hij dronk altijd te veel en rookte wel eens joints. Onze dochter wilde daar niet in meegaan. Als hij was uitgegaan, kwam hij vaak dronken thuis. Dat zorgde voor veel ruzies.''

Van Gelder, die niet bereikbaar is voor commentaar, is in 2004 in Breda veroordeeld geweest voor het rijden onder invloed en gevaarlijk verkeersgedrag. Hij raakte tijdelijk zijn rijbewijs kwijt en kreeg een boete.
Die jongen heeft dus duidelijk gewoon hulp nodig, mooi dat defensie en de turnbond hem gaan helpen.
-
pi_71091704
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:57 schreef Ritmo het volgende:

[..]

He, weer een Wilders/Verdonk-stemmer die iedereen net zo'n kut-leven gunt als hij zelf heeft.
Als je jankend op TV verkondigt dat je coke hebt gebruikt, terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wilde, dan heb je pas een kut-leven!
pi_71091724
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:58 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Die jongen heeft dus duidelijk gewoon hulp nodig, mooi dat defensie en de turnbond hem gaan helpen.
Hij heeft een kut-leven en dat allemaal omdat hij niet van de drugs af kan blijven.
pi_71091725
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je jankend op TV verkondigt dat je coke hebt gebruikt, terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wilde, dan heb je pas een kut-leven!
Klopt, dat erkent ie toch ook? En hij wil z'n fouten recht gaan zetten, hij geeft toe enorm dom geweest te zijn. Dan moet je hem ondersteunen, niet de grond intrappen.
-
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:04:00 #283
16715 Mylene
*schatje*
pi_71091741
Hij jankte omdat ie betrapt was.

Hij gebruikte al sinds 2006.

Gewoon een junkie.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:05:02 #284
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71091765
Als je er niet vanaf kan blijven terwijl dat moet omdat je er grote risico's mee loopt dan heb je idd een probleem ja.

Coke is best lekker. Maar nogal overrated. Doe mij maar een lekker muziekje en een colaatje MDMA.
pi_71091772
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:04 schreef Mylene het volgende:

Gewoon een junkie.
Jij hebt niemand in je omgeving die een alcoholprobleem gehad heeft? Al was het een junk, dan heeft ie nu gewoon hulp nodig.
-
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:08:01 #286
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71091817
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:04 schreef Mylene het volgende:
Ja, nogal wiedes he? Je gaat af als een gieter en raakt alles kwijt. Dat zijn niet de makkelijkste dingen om te zeggen.
quote:
Alsof dat iets zegt.
quote:
Gewoon een junkie.
Goed mogelijk ja. Als het niet kan, dan kan het niet. Doe je het dan toch, dan mag je je afvragen of je wel goed bezig bent.
pi_71091821
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:03 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Klopt, dat erkent ie toch ook? En hij wil z'n fouten recht gaan zetten, hij geeft toe enorm dom geweest te zijn. Dan moet je hem ondersteunen, niet de grond intrappen.
Hij heeft spijt omdat hij betrapt is en daarom vloeide er traantjes. Hij gebruikt al enkele jaren en zo te lezen naast coke ook nog andere middeltjes. Een ordinaire junk is het. Niets meer en niets minder.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:08:46 #288
131603 Afwazig
Serious business
pi_71091844
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij heeft spijt omdat hij betrapt is en daarom vloeide er traantjes. Hij gebruikt al enkele jaren en zo te lezen naast coke ook nog andere middeltjes. Een ordinaire junk is het. Niets meer en niets minder.
Klopt, zo zou je het kunnen noemen. Overigens spraken meerdere mensen hun vermoeden uit dat Yuri zich expres heeft laten pakken, ten einde raad. Maar wat is jouw optie verder? De straat opjagen tot ie een keer aan een overdosis in een steegje gevonden wordt?
-
pi_71091861
Lekker boeiend, hij heeft ook vrije tijd.
Try to be a little bit more like me, and a little bit less like you.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:10:09 #291
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71091864
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van een junk precies?

Ik herken het uit het summiere verhaaltje ook wel, maar ik weet ook dat er wel iets meer speelruimte is tussen junk en recreatief gebruiker.

Hoe oud is die kerel eigenlijk?
pi_71091902
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Een succesvol sporter, gewaardeerd militair en goed in de centen blijkbaar.
pi_71091917
Dit topic nog open
pi_71091940
Al was het een junk/verslaafde; dan moet ie er toch gewoon vanaf? Ik snap niet waar sommige mensen heenwillen.
-
pi_71091948
Yuri de huilebalk.
Zat te vissen.
/twitter
U MAD?
pi_71091961
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:09 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Klopt, zo zou je het kunnen noemen. Overigens spraken meerdere mensen hun vermoeden uit dat Yuri zich expres heeft laten pakken, ten einde raad. Maar wat is jouw optie verder? De straat opjagen tot ie een keer aan een overdosis in een steegje gevonden wordt?
Hij heeft zelf de brief geschreven, dat is een ding wat zeker is. Verder is het zo dat als je drugs gebruikt en topsport bedrijf, je de kans loopt tegen de lamp te lopen.

Ik vind wel dat hij hulp nodig heeft. Ondanks een goede baan en zijn status als topsporter, moet hij toch zijn geestelijke en lichamelijke gesteldheid vergallen door drugs te gebruiken. Hij komt er ook openlijk voor uit dat hij een probleem heeft en heeft hulp nodig. Zou het echter wel kunnen begrijpen als werkgever en partner geen trek hebben om door te gaan met een junk.

Ik zou de hulp koppelen aan een stukje PR. Topsporters die ageren tegen drugs werkt toch altijd beter dan een of andere droge voorlichtingsfolder.
pi_71091984
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik herken het uit het summiere verhaaltje ook wel, maar ik weet ook dat er wel iets meer speelruimte is tussen junk en recreatief gebruiker.

Hoe oud is die kerel eigenlijk?
Hij gebruikt al enkele jaren en geeft zelf aan dat het gebruik problematisch is voor hem. Als je dat min of meer inziet maar er niet af kunt blijven, dan ben je verslaafd en dus een junk.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:16:24 #298
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71092009
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:14 schreef Halcon het volgende:

Ik zou de hulp koppelen aan een stukje PR. Topsporters die ageren tegen drugs werkt toch altijd beter dan een of andere droge voorlichtingsfolder.
Wat werkt is waarheid. Maar als het geen slap ononderbouwd geleuter wordt dan voorzie ik een glansrijke nieuwe carriere.

Coke wordt door Jan en Alleman gebruikt en dat is zeker niet zonder risico.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:16:57 #299
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71092025
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij gebruikt al enkele jaren en geeft zelf aan dat het gebruik problematisch is voor hem. Als je dat min of meer inziet maar er niet af kunt blijven, dan ben je verslaafd en dus een junk.
Of in ieder geval hard op weg. Eens.
pi_71092029
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:13 schreef Ritmo het volgende:
Al was het een junk/verslaafde; dan moet ie er toch gewoon vanaf? Ik snap niet waar sommige mensen heenwillen.
Het is simpel, als Evander Sno ervoor kiest om een joint te roken in de auto naar de training van Ajax dan is dat prima, hij is een mens en in Nederland hebben mensen vrijheden. Jij komt zometeen met het argument dat hij veel verdient en daarom geen joint mag roken maar dat is uiteraard een kul argument.

Feit is wel dat áls Sno een joint rookt dit consequenties heeft voor zijn prestaties en derhalve niet raar moet opkijken als hij wederom veelvuldig op de bank plaats moet nemen.

Het is zó enorm simpel, actie reactie meer is het niet.
pi_71092061
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij heeft zelf de brief geschreven, dat is een ding wat zeker is. Verder is het zo dat als je drugs gebruikt en topsport bedrijf, je de kans loopt tegen de lamp te lopen.

Ik vind wel dat hij hulp nodig heeft. Ondanks een goede baan en zijn status als topsporter, moet hij toch zijn geestelijke en lichamelijke gesteldheid vergallen door drugs te gebruiken. Hij komt er ook openlijk voor uit dat hij een probleem heeft en heeft hulp nodig. Zou het echter wel kunnen begrijpen als werkgever en partner geen trek hebben om door te gaan met een junk.

Dan zijn we het gewoon eens hoor. Z'n partner en werkgever hebben hem al gedumpt, hij is gestraft en moet nu vanaf 0 weer een leven op gaan bouwen. Dat kan hij niet alleen. Dus mongolen die roepen: 'zet die teringjunk op water en brood en verneder hem' zijn zelf nog erger dan een junk.

Overigens is hij zelf al met het idee gekomen dat je in je laatste zin aanhaalt. Hij wil als ie straks clean is, jonge sporters gaan voorlichten over de gevaren van drugs.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')