Maak daar maar 250/300 van.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:00 schreef Cryothic het volgende:
Wat kost t vervangen van een sluiter dan?
Ik heb ooit gelezen dat dat 50 euro kostte.
Die FZ38 is mij ietwat aan de prijzige kant, net als de FZ28 overigens maar laatstgenoemde kan ik wel kopen als er niets goedkoper is wat aan mijn eisen voldoet?quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:31 schreef Hartigan het volgende:
Een camera maakt geen schitterende foto's, dat doet de fotograaf![]()
Wat betreft de FZ28 heb ik veel goede dingen gelezen, zie ook: http://alatest.nl/reviews(...)28/po3-61652341,147/
Lijkt me een prima ding voor het geld en wat je er van verlangt
EDIT: Overigens is sinds een paar maanden de FZ38 uit, de opvolger van de FZ28. Misschien is dat ook wel een optie?.
Met jouw budget is de 1000D inderdaad een goede optie, zeker omdat je er nog een macrolens bij wilt hebben, maar het setje waar je nu naar linkt (met de 18-55 en 75-300 objectieven) is denk ik niet helemaal wat je zoekt, die 75-300 is nl. geen macrolens maar een telelens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:26 schreef miss-piggy het volgende:
Ik heb nu deze Canon EOS 1000D gezien. Daar zit volgens mij een objectief van EF 18-55 en EF 75-300mm bij. Corrigeer mij als ik het fout heb. Ik heb totaal geen verstand van dat soort dingen. Maar wat houdt 18-55 en 75-300 in?
Zoiets?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:33 schreef Qwea het volgende:
Hallo
Ik moest hier even komen vragen of iemand het lijstje van de aantal clicks die een sluiter aankan naar boven kan toveren.
Dit omdat ik misschien als begin spiegelreflex een 350d 2de hands oid wil halen
Dank u zeer
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:00 schreef Omniej het volgende:
[..]
Zoiets?
Edit: Oh, en volgens een lijst die ik hier vond zou de 350D zo'n 50.000 klikjes mee moeten kunnen gaan.
Ik heb zelf een fz18, die maakt redelijke filmpjes dus daar kan ik je niet al te veel over vertellen. De foto's echter vind ik super! ik zou er 'blind'' weer een kopen, elke cent waard!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:40 schreef Kerol het volgende:
Kan iemand mij helpen met het vinden van een leuke camera waarmee ik goede kwalitsopnames en fotos kan maken? Ik had laatst de DMC-Fz28 gevonden maar ik vind hem ietwat prijzig, omdat ik ook niet weet hoeveel ik hem ga gebruiken. Ik vind foto's en filmpjes maken heel erg leuk hoor, daar niet van, maar om 283 euro uit te gaan geven voor een camera vind ik ook weer zoveel, en ik weet niet eens of ik de camera zoveel ga gebruiken dus dat vind ik wel lastig..
Iemand die een goedkopere camera voor mij weet? Liefst tot 150~200 Euro als dit mogelijk is. Goedkoper mag altijd..
Ik kan weinig sites vinden met deze maar op 1 website staat die camera voor 349 euro?? Ik vind dat wel erg prijzig..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:57 schreef sanderscholtens het volgende:
[..]
Ik heb zelf een fz18, die maakt redelijke filmpjes dus daar kan ik je niet al te veel over vertellen. De foto's echter vind ik super! ik zou er 'blind'' weer een kopen, elke cent waard!
wat voor camera zoek je?quote:Op zondag 1 november 2009 13:14 schreef PGL het volgende:
Ik zoek een camera, niet te duur, tussen ¤100 en ¤150. Misschien dat iemand tips heeft wat een goede camera in deze prijsklasse is?
http://www.kieskeurig.nl/(...)are_z8612_is/216258/quote:Op zondag 1 november 2009 13:32 schreef PGL het volgende:
Het hoeft geen mini pocket cameraatje te zijn, het moet wel goed te bedienen zijn namelijk. Hij is vooral voor het fotograferen van familie, gezinsactiviteiten enz.
Voor de rest heb ik er eerlijk gezegd niet zoveel verstand van, de camera die we nu hebben begint kuren te krijgen dus we willen graag een andere. Handmatige instellingen ben ik geen kei in, het zou fijn zijn als de auto functie over het algemeen voor goede scherpe functies zoekt.
Op zich geen specifiek budget, maar niet absurd duur (blijf toch Nederlander). Qua lensen heb ik nu denk ik nog te weinig verstand om verschillende aan te schaffen. Ik zou wel graag wat dichterbij willen kunnen halen zodat ik niet helemaal vooraan het podium geplakt hoef te staan.quote:Op maandag 2 november 2009 14:16 schreef Netsplitter het volgende:
De 1000d is een leuke camera om mee te beginnen.
Heb je een bepaald budget waar je mee wilt gaan beginnen?
Of wensen qua bereik van lensen?
tja voor een goede lens waarmee je kunt zoomen 70-200 (eventueel met extender) dan wil je ook nog lichtsterk 2.8. kun je denk ik t besten naar de sigma kijken die ligt tussen de 300 en 400 euro inquote:Op maandag 2 november 2009 15:03 schreef RockYara het volgende:
Zou F4 dan voldoende zijn of zit je dan al heel snel aan de F2.8 qua zoomlensen?quote:Op maandag 2 november 2009 14:54 schreef Omniej het volgende:
Ik denk dat je in ieder geval een beetje lichtsterke lenzen nodig gaat hebben, RY. Bij concerten e.d. zul je het meestal toch met weinig licht moeten doen. Ik weet niet hoeveel je van plan was hier voor uit te trekken, maar ik vrees dat de standaard kitlens je bij 't gemiddelde concert nog vies tegen zal gaan vallen.
ik heb een tijd terug bij edsilia gestaan voor fok, toen heb ik t met mn F4 gedaan. maar je moet geluk hebben met t lichtquote:Op maandag 2 november 2009 15:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zou F4 dan voldoende zijn of zit je dan al heel snel aan de F2.8 qua zoomlensen?
Qua budget scheelt dat behoorlijk.
Als je voor-aan staat, kan je goed uit de voeten met die 50mm f1.8 (75 tot 90 euro).quote:Op maandag 2 november 2009 14:54 schreef Omniej het volgende:
Ik denk dat je in ieder geval een beetje lichtsterke lenzen nodig gaat hebben, RY. Bij concerten e.d. zul je het meestal toch met weinig licht moeten doen. Ik weet niet hoeveel je van plan was hier voor uit te trekken, maar ik vrees dat de standaard kitlens je bij 't gemiddelde concert nog vies tegen zal gaan vallen.
pssst ze wil meer in de zaal staanquote:Op maandag 2 november 2009 15:07 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Als je voor-aan staat, kan je goed uit de voeten met die 50mm f1.8 (75 tot 90 euro).
Zoom-lenzen met een goeie lichtsterkte, lopen al snel over de 6 a 7 honderd euro heen volgens mij. Daarbij kan je die niet altijd even makkelijk meenemen. Een body met een 50mm er op stop je nog wel in een (grote) jaszak.
quote:Op maandag 2 november 2009 14:48 schreef RockYara het volgende:
[..]
Op zich geen specifiek budget, maar niet absurd duur (blijf toch Nederlander). Qua lensen heb ik nu denk ik nog te weinig verstand om verschillende aan te schaffen. Ik zou wel graag wat dichterbij willen kunnen halen zodat ik niet helemaal vooraan het podium geplakt hoef te staan.
Gr.
met of zonder toestemming om te fotograferen.quote:Op maandag 2 november 2009 15:10 schreef RockYara het volgende:
Ja in de zaal, maar ook weer niet helemaal achterin. Bij kleine concerten sta ik meestal vrij vooraan, maar bij grote festivals niet echt.
Ja precies, dan ben je heel erg afhankelijk van de situatie.quote:Op maandag 2 november 2009 15:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb een tijd terug bij edsilia gestaan voor fok, toen heb ik t met mn F4 gedaan. maar je moet geluk hebben met t licht
dat moet je gaan overwegen wat je wilt en wat haalbaar is.quote:Op maandag 2 november 2009 15:21 schreef RockYara het volgende:
Ja daar heb je inderdaad gelijk in, want die Lumix die ik nu heb is 12x optische zoom en ik mag m overal mee naar binnen nemen omdat de lens gewoon vastzit. Maar ik krijg het met dat ding gewoon niet voor elkaar om mooie foto's te maken binnen.
Dit is nog orienterend.quote:Op maandag 2 november 2009 15:13 schreef Ynske het volgende:
Maar goed dit hoort eigenlijk in [Centraal] Het grote lenzen/objectieven topic #26
Ik snap precies wat je bedoeld, maar ik wil toch graag een DSLR hebben sowieso. Mijn andere hobby is namelijk dierenfotografie en zoals ik al zei maakt die Lumix die ik nu heb de kleuren erg flets naar mijn idee. Dan zou ik beter daarvoor een camera kunnen aanschaffen en inderdaad aan iemand tips vragen over die Lumix die ik nu heb.quote:Op maandag 2 november 2009 15:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat moet je gaan overwegen wat je wilt en wat haalbaar is.
ben je van plan om een emmer leeg te gooien voor goede lenzen, met t risico dat je je DSLR aan de deur moet afgeven en in bewaring achter moet laten tot t concert afgelopen is? of ga je m thuis laten liggen. vaak zul je toch echt wel goede ervaring moeten hebben voordat je toestemming krijgt om te fotograferen.
niet dat ik je van een DSLR af wil hebben, je zult je alleen moeten realiseren dat je er echt een goede investering in moet doen, en ook de nodige ervaring etc voor moet hebben om bij grotere festivals etc binnen te komen met je camera.
wat ook nog een optie is, is om te kijken naar een andere goede highend compact. die wel zn werk doet, en die je wel in je binnenzak mee naar een festival oid kunt nemen
Heb je daar misschien een linkje van? Ik wil de sigma 70-200 F2.8 graag, maar tot nu toe zag ik hem alleen voor 600 (ik kijk vast op de verkeerde sites). Alvast bedanktquote:Op maandag 2 november 2009 15:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
tja voor een goede lens waarmee je kunt zoomen 70-200 (eventueel met extender) dan wil je ook nog lichtsterk 2.8. kun je denk ik t besten naar de sigma kijken die ligt tussen de 300 en 400 euro in
maar houd er rekening mee, vaak kun je een dslr+telelens niet zomaar mee een concert mee in nemen, daarvoor heb je vaak toestemming nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |