abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 13 juli 2009 @ 14:26:32 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_70933543

• Centrale Windows 7 topic #1
  • Centrale Windows 7 Topic #2
  • Centraal Windows 7 topic #3
  • Centraal Windows 7 topic #4
  • Centraal Windows 7 topic #5
  • http://forum.fok.nl/topic/1296065/

Windows 7 biedt veel vernieuwingen. Veel mensen zeggen dat Windows 7 is wat Vista had moeten zijn, maar Windows 7 biedt meer dan dat. Hier een korte lijst met enkele vernieuwingen:

• Nieuwe taakbalk
  • Verfijnd Aero uiterlijk
  • Optimalisering onder de motorkap
  • Aero Shake
  • Aero Snap
  • Internet Explorer 8
  • Windows Media Player 12
  • Libraries (plaatje)
  • Verbeterde User Account Control
  • Jumplists
  • Touchscreen ondersteuning
  • Verbeterde netwerkmogelijkheden
  • Goede hardware ondersteuning
  • Ribbon interface voor Paint en Wordpad
  • Nieuwe rekenmachine
  • En nog meer: 1, 2, 3

Het lijkt erop dat Microsoft met Windows 7 een waardige opvolger heeft voor het nu nog steeds populaire Windows XP.

Microsoft biedt met Windows 7 de mogelijkheid om een RC (Release Candidate) versie te testen. Ze willen graag zoveel mogelijk feedback verzamelen. Wil je meehelpen? Door de populariteit heeft Microsoft de RC via hun site ter download beschikbaar gesteld tot eind Juli 2009. Ook hebben ze tien activatiekeys vrijgegeven, vijf voor de 32-bit versie en vijf voor de 64-bit versie.

• De RC is officiëel hier te downloaden: http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx. Het kan zijn dat je Internet Explorer moet gebruiken om verder te kunnen op de site. Als het goed is krijg je voor het downloaden begint een activatiekey toegewezen.

• Krijg je de site van Microsoft toch niet aan de praat, dan kan je het met deze directe links proberen:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Kopieer de links in de adresbalk van je browser. Er gaan geruchten dat in IE de boel weleens vast kan lopen, probeer het dan nogmaals of probeer een andere browser.

Aangezien je geen activatiekey krijgt met deze methode, kan je één van deze activatiekeys gebruik om te activeren:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  • Mocht geen van beide methoden baat hebben, dan kan je altijd nog de RC verkrijgen via het bittorrent netwerk of nieuwsgroepen. Dit is natuurlijk volledig op eigen risico, maar de juist versies zwerven er wel rond. Je kan een activatiekey van hierboven gebruiken om te activeren. Let wel op dat er versies rondzwerven die botnets aanmaken. Het beste is de officiële weg te bewandelen. Voor meer informatie over de botnets kan je hier even kijken. Wees gewaarschuwd!

* Volgens Microsoft is de Beta geldig tot en met 1 Augustus, 2009. Het om het uur afsluiten van de PC begint op 1 Juli, 2009.
    * Volgens Microsoft is de RC geldig tot en met 1 Juni, 2010. Het om het uur afsluiten van de PC begint op 1 Maart, 2010.

• Installeren:
    SPOILER
  • Release Candidate basics:
    SPOILER
  • Windows XP Mode
    De Windows XP Mode is hier te downloaden. Het vereist echter wel de functie "hardware virtualization". Deze functie moet je inschakelen in je BIOS. Kun je deze functie niet inschakelen? Jammer, maar dan kun je Windows XP Mode helaas niet gebruiken.

Deze links bevatten nuttige informatie voor als je wat meer wil weten over Windows 7:

• http://blogs.msdn.com/tim(...)ndows-7-secrets.aspx (erg nuttig)
  • http://www.pcpro.co.uk/fe(...)es-of-windows-7.html (erg nuttig)
  • http://i.gizmodo.com/5131(...)beats-mac-os-xs-dock
  • http://gizmodo.com/506966(...)ideo-and-impressions
  • http://gizmodo.com/507021(...)s-7-will-smash-vista
  • http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=106237&pn=1
  • http://www.sevenforums.com/
  • http://www.optelsom.nl/windows-7-de-leukste-nieuwe-features.html
  • http://tweakers.net/revie(...)een-eerste-blik.html

De OP is hier terug te vinden.
  • OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 13 juli 2009 @ 14:27:14 #2
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_70933565
    Moet nr7 zijn
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_70933623
    tvp
      maandag 13 juli 2009 @ 14:29:57 #4
    24807 NJ
    Don't mention the war!
    pi_70933639
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 14:27 schreef Netsplitter het volgende:
    Moet nr7 zijn
    Heeft ie in de Windows 7 reeks topic #7, doet ie het fout. .
    And now for something completely different, I'm on a horse.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 13 juli 2009 @ 14:34:32 #5
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_70933737
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 14:29 schreef NJ het volgende:

[..]

Heeft ie in de Windows 7 reeks topic #7, doet ie het fout. .
    Duizend maal excuus
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_70933816
    Heb me eerste BSOD gehad in Win 7. Waarschijnlijk USB hardware fout ofzo. Verder best tevreden over Win 7.
    pi_70933835
    quote:
    tvp
    pi_70933853
    tvp
    Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience
    pi_70933937

Maar werkt de RTM versie dan nog wel met een RC-key? Ik begreep dat bij de nieuwere builds de RC keys niet meer werken...
    pi_70934124
    Windows 7
      maandag 13 juli 2009 @ 14:50:06 #11
    160953 Ezechielk
    Ezechiel 25:17
    pi_70934186
    There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
    No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
    Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
    pi_70934712
    tvp
    pi_70935032
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 15:06 schreef elfzesendertig het volgende:
    tvp
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 13 juli 2009 @ 15:53:21 #14
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_70936204
    Volgens GoT'ters komt de RTM pas op 24 Juli naar buiten voor de MSDN'ers.
    pi_70939782
    Ah, een nieuw botnet is geboren?
    pi_70942894
    Mooi topic

-tvp
    pi_70943005
    tvp
    pi_70943108
    Er is nu een golf van 'betrouwbare bronnen' die elkaar allemaal tegenspreken. De ene zegt dat 7600 de RTM is, de ander weer van niet. De ene bron zegt dat Microsoft morgen Windows 7 RTM verklaart, de ander zegt pas op 16 juli...

Ik weet het ook niet meer, gewoon effe rustig afwachten lijkt het motto
      maandag 13 juli 2009 @ 20:06:24 #19
    123545 DatMeenJeNiet
    Mike Mampuya till i die O+
    pi_70943749
    Can't wait.
      maandag 13 juli 2009 @ 20:08:10 #20
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_70943804
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 14:41 schreef Loveless85 het volgende:
    Maar werkt de RTM versie dan nog wel met een RC-key?
    Nee, hiervoor heb je een Retail of OEM key nodig, afhankelijk van welke versie je koopt.

Ik heb nog twee Technet accounts die in October 2009 aflopen (trials), dus ik zit wel goed voor een hele lading compleet geldige Windows 7 keys.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      Donald Duck held maandag 13 juli 2009 @ 22:14:24 #21
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_70948581
    Hoe gaat die XP mode werken? Heb je dan ook echt een exemplaar ervan nodig zodat dat virtual pc het kan gebruiken of heeft het van zichzelf al de benodigde bestanden?
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      maandag 13 juli 2009 @ 22:30:46 #22
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_70949230
    http://community.winsuper(...)p-for-windows-7.aspx

XP Mode komt bij Professional, Enterprise en Ultimate. Bezitters/kopers van de Home Editions hebben dus pech.

Het is overigens weinig meer dan een Virtual PC sessie op de achtergrond. Verwacht bijvoorbeeld niet dat bepaalde spellen die onder Vista en 7 zelf slecht draaiden nu opeens wel goed draaien onder de XP mode, aangezien er toch een behoorlijke virtualisatie-schaal in zit. 3D graphics etc zul je niet echt beter kunnen draaien.

Maar het is wel ideaal voor het draaien van oude Office versies NAAST 2007 (of zonder 2007) en dat soort zaken.... met name kantoorapplicaties zullen erg goed draaien in XP Mode.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 14 juli 2009 @ 09:48:20 #23
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_70958245
    http://windowsteamblog.co(...)n-windows-7-rtm.aspx

Update on Windows 7 RTM
    Posted by:
    Brandon LeBlanc 07:09 PM Monday

I’d like to offer up a little insight into the “Release to Manufacturing” (RTM) for Windows 7.

Over the past week, there have been many rumors surrounding RTM.

We are close, but have not yet signed off on Windows 7. When we RTM you will most certainly hear it here. As we’ve said all along, we will RTM Windows 7 when it’s ready. As previously stated, we expect Windows 7 to RTM in the 2nd half of July.
    pi_70963044
    Vanmiddag om 15:30 uur is er een toespraak van Steve Ballmer, welke hier live te volgen is:
    http://www.digitalwpc.com/

Met een beetje mazzel kondigt hij aan dat Windows 7 RTM is.
    pi_70964398
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 12:39 schreef Saekerhett het volgende:
    Vanmiddag om 15:30 uur is er een toespraak van Steve Ballmer, welke hier live te volgen is:
    http://www.digitalwpc.com/

Met een beetje mazzel kondigt hij aan dat Windows 7 RTM is.
    Ben benieuwd
    pi_70977730
    Geen RTM aangekondigd?
      dinsdag 14 juli 2009 @ 19:47:48 #27
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_70977855
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 19:44 schreef magnifor het volgende:
    Geen RTM aangekondigd?
    Nope.
    -
    pi_70977925
    Jammer.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 15 juli 2009 @ 07:49:08 #29
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_70990800
    Wat een verrassing.

Bedrijven met een volume licensing-overeenkomst kunnen Windows 7 reeds vanaf 1 september ontvangen, zo heeft Microsoft bekendgemaakt. Ook kunnen deze bedrijven in aanmerking komen voor een korting van 15 tot 35 procent.

De kortingsperiode is tijdelijk, en het kortingspercentage hangt af van het land waar het bedrijf gevestigd is en van de hoeveelheid licenties die aangeschaft worden, aldus Bill Veghte, die leiding geeft aan de Windows Business-tak bij Microsoft, tijdens zijn keynote op de Worldwide Partner Conference 2009. De mededeling maakt opnieuw duidelijk dat Microsoft ernaar streeft zijn klanten zo snel mogelijk op de nieuwe Windows-versie te laten overstappen. Eerder kondigde de fabrikant al een actieperiode aan voor consumenten die de software in de voorverkoop bestellen. "We gaan heel veel moeite doen ervoor te zorgen dat de migratie van Windows XP en Windows Vista naar Windows 7 soepel verloopt", verkondigde Veghte tijdens de conferentie, waarbij hij bekendmaakte dat de hardwareondersteuning van Windows 7 omvangrijker is dan die van Vista en dat inmiddels 1600 hardware- en softwarepartners voor de release candidate van het komende OS gecertificeerd zijn.

Microsoft-medewerker Brandon LeBlanc benadrukte op het Windows-blog nogmaals dat de rtm-versie van Windows 7 pas in de tweede helft van juli verschijnt. Hiermee reageerde hij op diverse berichten van de afgelopen weken dat de rtm van het besturingssysteem al opgedoken zou zijn. MSDN- en TechNet-abonnees kunnen de final van Windows 7 al enkele weken na de aankondiging van de rtm-status van de software downloaden. Volume licence-houders kunnen, zoals door Veghte aangekondigd, vanaf 1 september over het OS beschikken; de rest zal moeten wachten op de officiële release, die voor 22 oktober op de rol staat.
    http://tweakers.net/nieuw(...)ptember-krijgen.html
      donderdag 16 juli 2009 @ 12:29:22 #30
    160953 Ezechielk
    Ezechiel 25:17
    pi_71029939
    quote:
    Windows 7 Release Candidate

Notice: Downloads will end August 20

Thanks for all your help building Windows 7. We are on our way to the last big milestone: Release to Manufacturing. Starting on October 22, you’ll see it on PCs and store shelves. As we gear up for that, it’s time to wind down the Release Candidate testing program.

If you or a friend needs a download, you’ve got time. We’ll continue to offer the RC download until August 20, 2009. After that, you won’t be able to get the download, but if you have the bits, you can still install the RC and get a key if you need one. (To get a key, just go to the Downloads page and follow the instructions.)

Tell us what you think. If you’re using the Windows 7 Release Candidate, we hope you like what you see. Let us know -- go to http://input.microsoft.com and tell us what you think. You’ll be able to give feedback on various aspects of the operating system.

Got the RC and need help? Experts on the Windows 7 Forum can help answer your questions. The forum also gives you a way to share what you’ve learned with other people.
    There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
    No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
    Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
    pi_71033598
    Apart.. WordPad leest/schrijft .odt bestanden
    /edit: in de WPC09 is trouwens heel kort nog gezegd dat Windows 7 deze maand naar RTM gaat.

[ Bericht 14% gewijzigd door MilaNL op 16-07-2009 16:50:38 ]
    pi_71093365
    Net vers van de pers. Het schijnt dat Windows 7 nu echt RTM is en dat Microsoft dit binnen een paar uur bekend maakt.

Het gaat om build 6.1.7600.16385.win7_rtm.090713-1255.

Ik heb het hiervandaan:
    http://www.sevenforums.co(...)d-off-microsoft.html
      zaterdag 18 juli 2009 @ 18:04:01 #33
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71098721
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 14:20 schreef Saekerhett het volgende:
    Ik heb het hiervandaan:
    http://www.sevenforums.co(...)d-off-microsoft.html
    Wat een superbetrouwbare bron!

-
    pi_71098789
    TVP, geen problemen met de RC, behalve dan dat er wat vreemde issues zijn met mn wait for vertical sync settings van mn 4870 die ineens niet meer lijkt te werken.

Zal wel een driverissue zijn, ookal heb ik wel de officiele Windows 7 drivers van ATi installed.

Al met al ben ik er uiterst tevreden over en zitten een aantal simpele zaken nu weer op een simpele plek waar je ze ook zou verwachten; dit in tegenstelling tot Vista

Ow, en die installatie was ik ook over te spreken, die was van begin tot helemaal klaar in minder dan 23 minuten
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_71099314
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 18:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat een superbetrouwbare bron!

Als je even verder leest dan je neus lang is, zie je dat de bron Wzor is. En laat Wzor nou net toevallig erg betrouwbaar zijn.
      zaterdag 18 juli 2009 @ 19:16:59 #36
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71100427
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 18:30 schreef Saekerhett het volgende:
    Als je even verder leest dan je neus lang is, zie je dat de bron Wzor is. En laat Wzor nou net toevallig erg betrouwbaar zijn.
    Wie is Wzor en waarom is Wzor betrouwbaar?
    -
    pi_71100611
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 19:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Wie is Wzor en waarom is Wzor betrouwbaar?
    Zo'n Russische gast die inside informatie heeft van Microsoft. Hij is betrouwbaar geworden door ervaringen, alles klopt wat hij vermeldt op zijn site.

Prima als je het niet gelooft hoor, maar ik dacht ik vermeld het even...
    pi_71100785
    6.1.7600.16385.win7_rtm.090713-1255 is te downloaden via torrents.ru
    het zou gaan om een vhd waar een iso van is gemaakt. tot nu toe alleen x64.
    pi_71100918
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 19:34 schreef Trystar het volgende:
    6.1.7600.16385.win7_rtm.090713-1255 is te downloaden via torrents.ru
    het zou gaan om een vhd waar een iso van is gemaakt. tot nu toe alleen x64.
    Klopt. Ik wacht zelf nog even op de untouched ISO die sowieso binnen een paar dagen verschijnt.
      zondag 19 juli 2009 @ 17:29:26 #40
    85514 ralfie
    !Yvan eht nioj
    pi_71124034
    ff een vraagje min of meer win 7 gerelateerd:

Ik heb 4 gig ram met een asus p5b-e moederbord. Er wordt maar 2.8 van herkend door zowel bios als OS. Wanneer ik memory remapping aanzet wordt wel alle 4 gb zichtbaar, echter werd windows (32 bit) er reteinstabiel door. Asus adviseerd memory remapping dan ook alleen voor 64 bit OSs te gebruiken. De ramstripjes zijn per twee getest en bevatten geen fouten.

Voordat ik de moeite doe: Is het waarschijnlijk dat dit opgelost wordt door een 64 bit os (win 7 ) te gebruiken? lees namelijk nogal uiteenlopende adviezen op internet.
    pi_71125305
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 17:29 schreef ralfie het volgende:
    ff een vraagje min of meer win 7 gerelateerd:

Ik heb 4 gig ram met een asus p5b-e moederbord. Er wordt maar 2.8 van herkend door zowel bios als OS. Wanneer ik memory remapping aanzet wordt wel alle 4 gb zichtbaar, echter werd windows (32 bit) er reteinstabiel door. Asus adviseerd memory remapping dan ook alleen voor 64 bit OSs te gebruiken. De ramstripjes zijn per twee getest en bevatten geen fouten.

Voordat ik de moeite doe: Is het waarschijnlijk dat dit opgelost wordt door een 64 bit os (win 7 ) te gebruiken? lees namelijk nogal uiteenlopende adviezen op internet.
    Gewoon sowieso x64 gebruiken. Waarom zou je met 4 GB x86 willen draaien?
    pi_71126197
    Inderdaad, een 32 bit OS kan maximaal 3,2GB aanspreken en de rest doet gewoon niks.

Dus sowieso 64bits installeren.

Aan de andere kant, de problemen die je beschrijft ken ik niet, ik heb tijden lang een 32 bits OS met 4GB intern gedraaid zonder enige problemen (afgezien dan van die 3,2GB limiet)
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      zondag 19 juli 2009 @ 18:33:22 #43
    85514 ralfie
    !Yvan eht nioj
    pi_71126339
    ik had onlangs 2gb erbij geprikt omdat geheugen tegenwoordig toch niks kost. En een 32 bits os op dit moment omdat er geen 32 bits drivers voor mn ouwe toetsenbord waren (maar de 32 bits driver die er wel is krijgt de functietoetsen ook niet aan de gang op 7, kwam ik achteraf achter ). Ga dus maar 64 bits 7 proberen

Ik lees overal inderdaad 3.2 gb limiet, maar ik zit toch echt op 2880 mb
    pi_71126765
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 18:33 schreef ralfie het volgende:
    Dat verschilt ook weer per configuratie. Als je bijvoorbeeld een videokaart hebt met veel RAM, dan heb je minder over.
    pi_71130013
    Toch maar even ge upgrade naar Windows 7 x86 7600 rtm, werkt tot nu toe allemaal prima.
    Zodra de untouchted iso uit is doe ik een clean install.
      zondag 19 juli 2009 @ 20:36:44 #46
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71130359
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 18:33 schreef ralfie het volgende:
    Op mijn ASUS bordje heb ik ook 2.8 Gb.

Voor 4 Gb moet je idd ook gewoon de x64 versie installeren. PAE is leuk, maar werkt niet/nauwelijks op desktop machines met consumenten hardware en drivers.
    -
    pi_71213828
    wanneer komt windows 7 rtm uit?
    In de ban van de mods.
    pi_71214398
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 14:05 schreef rihago het volgende:
    wanneer komt windows 7 rtm uit?
    6 augustus dacht ik te hebben gelezen vannacht
      woensdag 22 juli 2009 @ 15:27:22 #49
    45726 bravo
    Proud Odery player!
    pi_71216668
    MSTERDAM - Microsoft is klaar met de ontwikkeling van zijn nieuwe besturingssysteem Windows 7. Vanaf 6 augustus kunnen de eerste it-professionals de definitieve versie downloaden.

Volgens Computerworld zal het softwarebedrijf de beschikbaarheid van de 'RTM'-versie deze week aankondigen. RTM staat voor Release To Manufacturing, de aanduiding van de versie die klaar is om op de markt te worden gebracht.

Microsoft maakte al eerder bekend dat het besturingssysteem op 22 oktober in de winkels ligt. Windows 7 moet zijn voorganger Vista doen vergeten.

Moeizaam

Dat besturingssysteem, de opvolger van het succesvolle Windows XP, beleefde in 2005 een moeizame introductie, en is die nooit echt te boven gekomen. Veel gebruikers vonden het systeem traag, en klaagden dat oudere software en randapparatuur er niet goed mee werkte. Volgens Microsoft behoren die problemen onder Windows 7 tot het verleden.

Grootverbruikers

De RTM-versie wordt vanaf 6 augustus geleidelijk beschikbaar gesteld aan een steeds grotere groepen it'ers. In eerste instantie is Windows 7 dan te downloaden voor ontwikkelaars die een abonnement hebben op Microsofts MSDN-netwerk.

Een dag later komt het systeem beschikbaar voor it-medewerkers van bedrijven en organisaties met een speciale grootverbruikerslicentie.

PC-bouwers

Computerbouwers, die Windows 7 straks voorgeïnstalleerd meeleveren met nieuwe pc's, krijgen beschikking over het besturingssysteem kort nadat Microsoft de RTM-versie officieel hebben aangekondigd. Wanneer dat precies gebeurt, is nog onduidelijk. Het bedrijf liet eerder al weten dat het mikte op een RTM-versie in juli.
    There's no point in living if you can't feel alive
    pi_71218609
    Ik heb net hier de RC eropgekregen, ging verschrikkelijk makkelijk en ongelofelijk snel! Met Vista heb ik er uren over gedaan om alles werkend te krijgen, hier werkte alle apparatuur al meteen! Het is echt aan te raden om te proberen
    pi_71218796
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 16:13 schreef aardbeien1 het volgende:
    Ik heb net hier de RC eropgekregen, ging verschrikkelijk makkelijk en ongelofelijk snel! Met Vista heb ik er uren over gedaan om alles werkend te krijgen, hier werkte alle apparatuur al meteen! Het is echt aan te raden om te proberen
    Zei ik toch
    pi_71219048
    Het draait echt snel en dat op een laptop van 300 euro
      woensdag 22 juli 2009 @ 16:24:24 #53
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_71219056
    Ik wacht op de officiële versie in de winkel. Ik ga zeker een compleet schone installatie beginnen op mijn huidige computer.
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    TryAndResistClicking. Trollspray.
    pi_71221045
    Heb het er al op staan... maar wacht op RTM dan kan deze over mijn RC heen
    In de ban van de mods.
    pi_71233610
    En Windows 7 is nu officieel RTM, bevestigd door Microsoft:
    http://windowsteamblog.co(...)o-manufacturing.aspx
    pi_71233787
    Ga hem nu op me netbook installeren ...
    Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
    @remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
    Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
    Nee.
      donderdag 23 juli 2009 @ 00:39:46 #57
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_71236904
    7600.16385.090713-1255

Dat is de juiste build string voor de RTM.
    -
    pi_71310870
    De Untouched iso is gelekt mensen, hier zijn de hashes beschikbaar:

http://blogs.technet.com/(...)3/windows-7-rtm.aspx

Dus geen reden wachten tot 6 augustus te wachten.
    pi_71312459
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 12:09 schreef magnifor het volgende:
    De Untouched iso is gelekt mensen, hier zijn de hashes beschikbaar:

http://blogs.technet.com/(...)3/windows-7-rtm.aspx

Dus geen reden wachten tot 6 augustus te wachten.
    3x raden wie hem op usenet heeft gegooid
    pi_71312499
    Aah mooi, zo ff leechen als mn desktop weer in elkaar zit ( )
    Istie updatebaar met hetzelfde trucje, of moet er weer hele clean install?

En hoe istie activeerbaar?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2009 13:29:53 ]
    pi_71312613
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 13:29 schreef Loveless85 het volgende:
    Aah mooi, zo ff leechen als mn desktop weer in elkaar zit ( )
    Istie updatebaar met hetzelfde trucje, of moet er weer hele clean install?

En hoe istie activeerbaar?
    Hij is niet activeerbaar op dit moment, maar je kunt hem wel 3x re-armen, dus 120 dagen gebruiken. Tegen die tijd zijn er echt wel programmaatjes waarmee je hem kunt activeren net als Vista door middel van een OEM bios.
    pi_71313111
    Hmm geen zin in al dat gedoe, wacht wel op de gelekte OEM versie die zonder al teveel gedonder te installeren is, genoeg geknutseld aan mn PC voor deze week
      Donald Duck held zaterdag 25 juli 2009 @ 13:56:53 #63
    46149 __Saviour__
    pi_71313153
    Wat zijn de taalopties bij Windows 7? Ik heb het liefste een Engelstalige versie. Wordt dat dan importeren, is het in de winkel te koop, of kun je een taal kiezen bij installatie?
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    pi_71313164
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 13:55 schreef Loveless85 het volgende:
    Hmm geen zin in al dat gedoe, wacht wel op de gelekte OEM versie die zonder al teveel gedonder te installeren is, genoeg geknutseld aan mn PC voor deze week
    Dat re-armen is 2 klikken werk en zit gewoon standaard in Windows 7. Een andere gelekte OEM-versie bestaat niet en zal ook nooit bestaan.
      zaterdag 25 juli 2009 @ 14:00:09 #65
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_71313218
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 13:56 schreef __Saviour__ het volgende:
    Wat zijn de taalopties bij Windows 7? Ik heb het liefste een Engelstalige versie. Wordt dat dan importeren, is het in de winkel te koop, of kun je een taal kiezen bij installatie?
    Heb gister een format gedaan, en daarbij ook een partitie voor Windows 7 aangemaakt.
    Engels zou wel prettig zijn ja.
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
    pi_71319283
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 13:28 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Held
    Gelijk even binnen halen.
    Mijn dank
    pi_71346894
    Welke versie moet ik gaan nemen?
    De RTM of de OEM? En waarom?
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      zondag 26 juli 2009 @ 20:07:39 #68
    222044 Dikke_Man
    Gewoon dik
    pi_71347023
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 20:03 schreef Jesse_ het volgende:
    Welke versie moet ik gaan nemen?
    De RTM of de OEM? En waarom?
    De OEM is de RTM.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 26 juli 2009 @ 20:14:39 #69
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_71347204
    Heb 'm geinstalleerd op een laptop, thinkpad R51, met 512Mb ram.
    Je moet "even" wachten voor dat je kan werken.
    pi_71347929
    heb hem ook op me netbook met de nodige tweaks, draait wel soepel.
    Nee.
    pi_71350739
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 13:28 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Is deze versie virus/trojan vrij

Ps. hoe checken jullie dat na op haches, bedankt.
    pi_71353967
    Waar ik nu benieuwd naar ben, zijn er ook daadwerkelijk FOK!kers die straks een legale versie gaan aanschaffen?
    pi_71353981
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 22:15 schreef suno het volgende:

[..]

Is deze versie virus/trojan vrij

Ps. hoe checken jullie dat na op haches, bedankt.
    Nee, ik heb hem tot aan de nok toe volgestopt met de schadelijkste virussen die er te vinden zijn

Voor dat andere, lees dit maar door.
      Donald Duck held maandag 27 juli 2009 @ 00:03:13 #74
    46149 __Saviour__
    pi_71354024
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:01 schreef Rekkie het volgende:
    Waar ik nu benieuwd naar ben, zijn er ook daadwerkelijk FOK!kers die straks een legale versie gaan aanschaffen?
    Ik.
    Ik wil gewoon een legale versie die gewoon zonder problemen altijd te updaten is.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    pi_71354051
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:03 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik.
    Ik wil gewoon een legale versie die gewoon zonder problemen altijd te updaten is.
    Dat zijn illegale versies ook, dus dat is geen reden.
    pi_71354078
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 13:56 schreef __Saviour__ het volgende:
    Je kunt gewoon bij settings elke taal downloaden die je wilt,
    nederlands, engels, babi pangnang
    Nee.
    pi_71354134
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:04 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Een reden om gaan geven om legaal bezig te zijn
    pi_71354193
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:09 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Een reden om gaan geven om legaal bezig te zijn
    En er dan nog naast zitten ook
    pi_71354211
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:12 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

En er dan nog naast zitten ook
    Hoe bedoel je?
      Donald Duck held maandag 27 juli 2009 @ 00:14:40 #80
    46149 __Saviour__
    pi_71354230
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:04 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Je weet nooit hoe streng en geavanceerd Microsoft dat wga gaat maken in de toekomst. Ik heb geen zin in gekut met nieuwe versies van hacks een aanpassingen iedere keer om updates binnen te kunnen halen
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    pi_71354378
    ik ga hem trouwens ook gewoon kopen.
    net zoals ik al me games en software gewoon koop.
    * Adobe CS2 excluded *
    Nee.
    pi_71354380
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:14 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Je weet nooit hoe streng en geavanceerd Microsoft dat wga gaat maken in de toekomst. Ik heb geen zin in gekut met nieuwe versies van hacks een aanpassingen iedere keer om updates binnen te kunnen halen
    Hoezo gekut? Het enige wat je hoeft te doen is een programma starten wat een OEM bios installeert, daarna kan zelfs god niet zien dat jij een illegale versie draait. En dus blijven je updates gewoon normaal werken.
    pi_71354424
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:22 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Hoezo gekut? Het enige wat je hoeft te doen is een programma starten wat een OEM bios installeert, daarna kan zelfs god niet zien dat jij een illegale versie draait. En dus blijven je updates gewoon normaal werken.
    In Vista ja, dit is W7 en de devs weten heus wel de truukjes die voor vista gebruikt zijn.
    Nee.
    pi_71354449
    Ik ga het overigens aanschaffen, heb het nu op 1 pc en 1 (werk) laptop draaien, beide x64 en ik moet zeggen dat ik bijzonder tevreden ben.
    pi_71354666
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:01 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nee, ik heb hem tot aan de nok toe volgestopt met de schadelijkste virussen die er te vinden zijn

Voor dat andere, lees dit maar door.
    Haha, ik weet toch niet wie dat online heeft gezet. Ik ga die zeker downloaden, en bedankt voor de link

Het is jammer dat Windows 7 Gezinspakket niet wordt geleverd in Nederland, het zou je dan 150 euro kosten en dan krijg je 3 licenties, zie de link.

Windows 7 Familie Pack
    pi_71354771
    Koop je hem online uit het buitenland, met de dollar heb je hem dan voor 130,- euro
    Nee.
    pi_71354873
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:44 schreef Remake het volgende:
    Koop je hem online uit het buitenland, met de dollar heb je hem dan voor 130,- euro
    Klopt, officieel ben je dan zelfs illegaal bezig, omdat volgens de voorwaarden je dat enkel in dat land (usa) mag gebruiken.

Is er veel verschil tussen Windows 7 RC en RTM?
    pi_71354940
    Kun je vanaf de 7264 versie 'updaten' naar de RTM versie of hang je dan vast aan een nieuwe install?
    pi_71356520
    Ik zou altijd kiezen voor een schone install in dat geval. Of het werkt weet ik niet.
    pi_71356538
    quote:
    Ik
    Maar ik heb alle MS Software legaal dus dat is niet zo gek.
    pi_71356550
    Ik ga hem ook kopen. Geniaal OS en zijn geld meer dan waard.
    pi_71356572
    Ik doe lekker pauper en pluk hem ergens illegaal vandaan
    pi_71356761
    Vanavond thuis maar weer ff downloaden
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 27 juli 2009 @ 08:59:48 #94
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_71357115
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 07:34 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik
    Maar ik heb alle MS Software legaal dus dat is niet zo gek.
    Ik ook.
    Kan ik straks paupers gaan uitschelden.
      maandag 27 juli 2009 @ 09:13:36 #95
    198779 skyrebel
    Rebel4Life
    pi_71357273
    Zit er toch ook aan te denken deze eens legaal aan te schaffen. Is toch weer eens wat anders
    Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience
    pi_71358057
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 08:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik ook.
    Kan ik straks paupers gaan uitschelden.
    Ik wilde 'm ook wel legaal gaan doen, totdat je als NL 2x genaaid word door MS omdat we én geen presale krijgen én geen familiepakket.

Heb thuis 2 PC's, dan zou ik 2x licentie á >250$ aan moeten schaffen, dat gaat me beetje té ver.
    Als ik 'm via m'n werk (we zijn MS Gold Certified Partner) nog voor redelijke prijs kan krijgen doe ik dat wel, maar 500$ vind ik toch wel wat teveel
    pi_71358112
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 10:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik wilde 'm ook wel legaal gaan doen, totdat je als NL 2x genaaid word door MS omdat we én geen presale krijgen én geen familiepakket.

Heb thuis 2 PC's, dan zou ik 2x licentie á >250$ aan moeten schaffen, dat gaat me beetje té ver.
    Als ik 'm via m'n werk (we zijn MS Gold Certified Partner) nog voor redelijke prijs kan krijgen doe ik dat wel, maar 500$ vind ik toch wel wat teveel
    Je kan Windows toch sowieso ongestoord op drie PCs installeren? Daar hoef je volgens mij geen family pack voor te hebben. En we krijgen in Nederland volgens mij een korting. Die is in het vorige topic volgens mij genoemd.
    pi_71358281
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 10:11 schreef Dikke_Man het volgende:

[..]

Je kan Windows toch sowieso ongestoord op drie PCs installeren? Daar hoef je volgens mij geen family pack voor te hebben. En we krijgen in Nederland volgens mij een korting. Die is in het vorige topic volgens mij genoemd.
    Nee dat is het Family Pack, die kan je op 3 PC's installeren, en die komt nou juist niet naar NL
      maandag 27 juli 2009 @ 10:57:15 #99
    192696 CantFazeMe
    Scroll my bar
    pi_71359071
    Ik wil graag de Ultimate, maar als het nog steeds zo duur blijf dan kies ik eieren voor mijn geld. Ik vind overigens; (had ik al eerder aangegeven in andere topics) dat W7 gewoon te duur wordt gemaakt. Het is niet interessant voor de consument. Als ze nou eens 150~ euro eraf zouden trekken van elk windows pakket dan zou het een stuk interessanter zijn met meer omzet.
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    TryAndResistClicking. Trollspray.
    pi_71361732
    quote:
    ik heb hem eigenlijk al aangeschaft.

Heb een technet account. Dus kan hem gewoon vrij gebruiken.
    In de ban van de mods.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')