Hallo,
Het gaat financieel niet zo heel goed met het bedrijf waar ik nu werk en de kans is groot dat binnen nu en 2 jaar het bedrijf failliet gaat of wordt beëindigt.
Wij zijn onderdeel van een Amerikaans bedrijf (verder nog kantoren in Frankrijk en Engeland).
Aangezien wij van deze 4 kantoren het slechts draaien, denk ik dat er een kans is dat ze vanuit Amerika besluiten om de Nederlandse tak op te heffen en de werkzaamheden over te dragen naar Frankrijk of Engeland.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om in mijn contract (onderhandeling staan gepland) een clausule op te nemen waarin wordt vastgelegd dat mocht het zover komen ik bijvoorbeeld recht heb op een aantal maanden salaris. Dit is voor mij een zekerheid en voor het bedrijf ook aangezien ik dan geen ontslagvergoeding via de rechter kan gaan eisen (onderdeel van de clausule die ik in gedachten heb).
Als dit mogelijk is, geldt het dan voor alleen bedrijfsbeëindiging of ook bij faillisement, of is dit hetzelfde?
Bij een faillisement, sta ik dan achteraan op de lijst na de schuldeisers of ben ik één van de schuldeisers?
Ik heb hier verder niet heel veel over kunnen vinden, dus misschien dat hier iemand iets van weet.
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.