Ja, reiskostenvergoeding is niet verplicht.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:31 schreef Osramp het volgende:
...
Maar kan het bedrijf gewoon zeggen dat ik alles zelf uit het salaris moet betalen?
...
Omdat je (als je de posthistorie van TS zou lezen) wellicht uit de WW zou willen komenquote:Op zondag 12 juli 2009 20:35 schreef Rosbief het volgende:
Klinkt als een hele interessante baan idd:
- Onder je niveau werken
- Minder verdienen dan bij je vorige baan
- 120km reizen per dag
Serieus, waarom zou je dit willen?
Ik wil die baan hebben omdat het best interessant werk is, en er zit behoorlijk wat perspectief in. En als het me niet bevalt, kan ik altijd verder zoeken. Momenteel loopt er in mijn sector helemaal niks, dus werk vinden wordt heel, heel, heel erg moeilijk. Al 5 maanden zoek ik heel actief naar werk, maar er is gewoonweg niks. En de spaarzame functies worden bestormd door werkwilligen die net iets meer ervaring hebben, net een tikje goedkoper zijn of beide.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:35 schreef Rosbief het volgende:
Klinkt als een hele interessante baan idd:
- Onder je niveau werken
- Minder verdienen dan bij je vorige baan
- 120km reizen per dag
Serieus, waarom zou je dit willen?
Als het dus iets verder was geweest, was het wel verplicht geweest.quote:Als de reisafstand voor het woon-werkverkeer meer dan 150 kilometer bedraagt, bent u verplicht om de vergoeding op basis van nacalculatie toe te kennen. Dit houdt in dat u aan het einde van het kalenderjaar het exacte aantal gereden kilometers bepaalt. Als uw werknemer regelmatig naar andere plaatsen dan de vaste werkplek reist, kunt u de vergoeding ook op basis van nacalculatie berekenen.
Daar was ik al bang voorquote:Op zondag 12 juli 2009 20:37 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, reiskostenvergoeding is niet verplicht.
Zoals gezegd: als er geen CAO is waar het wél verplicht is, is het niet verplicht om te geven.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:45 schreef Osramp het volgende:
[..]
Maar even terug naar de vraag: Is een werkgever verplicht een reiskostenvergoeding te geven?
Dat antwoord is al gegeven door DonJames.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:45 schreef Osramp het volgende:
Maar even terug naar de vraag: Is een werkgever verplicht een reiskostenvergoeding te geven?
Hij gaf dat antwoord toen ik mijn reactie aan het tikken was......quote:Op zondag 12 juli 2009 20:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat antwoord is al gegeven door DonJames.
Daar staat niet dat het verplicht isquote:Op zondag 12 juli 2009 20:47 schreef Karina het volgende:
Niet verplicht. Met een maar:
[..]
Als het dus iets verder was geweest, was het wel verplicht geweest.
Bron
Niet verplicht dus, maar is het gebruikelijk dat werkgevers de reiskosten woon-werk niet vergoeden?quote:Op zondag 12 juli 2009 20:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zoals gezegd: als er geen CAO is waar het wél verplicht is, is het niet verplicht om te geven.
quote:Op zondag 12 juli 2009 20:47 schreef Karina het volgende:
Niet verplicht. Met een maar:
[..]
Als het dus iets verder was geweest, was het wel verplicht geweest.
Bron
...
Ik kom het nauwelijks tegen, maar dat zegt natuurlijk ook niet zoveelquote:Op zondag 12 juli 2009 20:50 schreef Osramp het volgende:
[..]
Niet verplicht dus, maar is het gebruikelijk dat werkgevers de reiskosten woon-werk niet vergoeden?
Heb het zelf nog nooit gehad dat er totaal geen vergoeding was.
Ok, klinkt plausibelquote:Op zondag 12 juli 2009 20:45 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik wil die baan hebben omdat het best interessant werk is, en er zit behoorlijk wat perspectief in. En als het me niet bevalt, kan ik altijd verder zoeken. Momenteel loopt er in mijn sector helemaal niks, dus werk vinden wordt heel, heel, heel erg moeilijk. Al 5 maanden zoek ik heel actief naar werk, maar er is gewoonweg niks. En de spaarzame functies worden bestormd door werkwilligen die net iets meer ervaring hebben, net een tikje goedkoper zijn of beide.
Wat ze beweert klopt ook niet (ze leest het stuk verkeerdquote:Op zondag 12 juli 2009 20:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Waar blijkt dit uit? wetsartikeltje wordt zeer op prijs gesteld
Ik lees ook verkeerdquote:Op zondag 12 juli 2009 20:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Waar blijkt dit uit? wetsartikeltje wordt zeer op prijs gesteld
edit: Laat maar F_H leest wél goed![]()
Ik heb zelf 4 werkgevers gehad, en ook daar werd overal reiskosten vergoed. Maarja, dit zegt ook niet alles. Ik heb ook nog nooit gehoord dat er geen reiskosten vergoeding betaald werd. Behalve mijn wederhelft, die kan alles zlef betalen maar da's een kippe-eindje van 9km. Haar werk vergoedt pas boven 10km enkele reis.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:54 schreef Karina het volgende:
Maar troost je TS: ik heb ook nog nooit meegemaakt dat reiskosten niet werden vergoed. Ik geef bijvoorbeeld ook elke maand het aantal kilometers op dat ik heb gereden en krijg dat dan tegen 0.19 vergoed (dat is niet alleen woon-werk maar bijvoorbeeld ook reizen naar vergaderingen o.i.d.).
He, van harte gefeliciteerd, jongen!quote:Op zondag 12 juli 2009 20:31 schreef Osramp het volgende:
Vrijdag tweede gesprek gehad voor een hele interessante baan. Na thuiskomst werd ik een halfuurtje later gebeld en ik mag dinsdag mijn arbeidscontract komen ondertekenen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |