Ai, dat klinkt inderdaad als een berg werk cq. een berg aan kosten. Het vervangen van de kast zelf zullen de kosten dan niet zijn als ik het eerste berichtje zo lees (500 euro is goed te doen), maar (het leggen van) de nieuwe bedrading kan dus een erg gecompliceerd verhaal worden. Ook is het plafond (en alle wanden) net gestuukt dus om dat nu allemaal weer los te trekken lijkt me niet geweldig.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:31 schreef Vonkenboer het volgende:
Jou meterkast moet je dan ook compleet gaan vervangen (dan ga ik ervan uit dat je een oude kast hebt met ouderwetse zekeringen) je moet dan ook gaan voldoen aan de nieuwe eisen qua aardlekschakelaars, max 4 groepen achter een aardlek, een hoofdschakelaar plaatsen enz...)
Al met al kan het wel een groot kosten plaatje worden
oei, dat is idd lastig. kun je nog wel onder de vloer?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Ai, dat klinkt inderdaad als een berg werk cq. een berg aan kosten. Het vervangen van de kast zelf zullen de kosten dan niet zijn als ik het eerste berichtje zo lees (500 euro is goed te doen), maar (het leggen van) de nieuwe bedrading kan dus een erg gecompliceerd verhaal worden. Ook is het plafond (en alle wanden) net gestuukt dus om dat nu allemaal weer los te trekken lijkt me niet geweldig.
kastje zelf is het kosten plaatje niet.. de rest welquote:Op zondag 12 juli 2009 17:31 schreef Netsplitter het volgende:
4 groepen??
Wauw, wij hebben er maar 2.
Maar ik zit eigenlijk met dezelfde vraag/idee.
Ik heb geen flauw benul, tijdens de bezichtiging(en) heb ik er wel kort naar gekeken, maar ben niet zo in detail getreden.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:38 schreef mista het volgende:
oei, dat is idd lastig. kun je nog wel onder de vloer?
Maar waar zou je worstcase een beetje aan moeten denken? Ik begrijp dat het allemaal erg individueel is, maar kom je met 2,5k een heel eind of kan het nog (veel) hoger uitvallen?quote:Op zondag 12 juli 2009 21:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kastje zelf is het kosten plaatje niet.. de rest wel
hangt er vanaf.. ga je zelf sleuven vrezen etc ( waar nodig? ) of laat je dit doen?quote:Op maandag 13 juli 2009 18:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar waar zou je worstcase een beetje aan moeten denken? Ik begrijp dat het allemaal erg individueel is, maar kom je met 2,5k een heel eind of kan het nog (veel) hoger uitvallen?
precies.. wij hadden 4x 16A eindgroep in de kast en een 25A hoofdzekering.. en we kregen het met die 4 groepen al voor elkaar om de 25A er uit te trekken...quote:Op maandag 13 juli 2009 23:28 schreef klipper het volgende:
Tja en dan heb je uiteindelijk een groepenkast met 8 groepen van 16A per stuk, maar nog steeds 1 hoofdzekering van 25A, of als je geluk heb 1 van 35A.
Neem dan gelijk een 3 fase aansluiting, weet je zeker dat je alles tegelijk aan kunt zetten.
hangt er vanaf wat voor plafond je hebt..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:52 schreef littledrummergirl het volgende:
tvpwij zitten hier ook over te denken, maar die verhalen van plaffonds eruit slopen zitten me niet zo lekker..
ik heb eerlijk gezegd geen flauw ideequote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hangt er vanaf wat voor plafond je hebt..
wij hebben van die beton platen.. oftewel t electra ligt in de vloer van de verdieping er boven :p
tis bij ons dus de vloeren slopen.. of aan een verlaagdplafond beginnen..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:32 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik heb eerlijk gezegd geen flauw ideewe hebben het wel gekocht, maar zou niet weten wat voor plafond erin zit eigenlijk..
Een 3 fase aansluiting kost niets meer dan een enkele fase aansluiting, en ook dan kun je gewoon een kookgroep nemen van 2 x 230 V.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:44 schreef tomegel het volgende:
Een normale woning heeft helemaal geen 3 fase nodig. Of je moet echt machines ofzo in de schuur hebben staan. Een kookgroep is tegenwoordig vaak ook op 2x230 volt. Scheelt je weer in de kosten.
* Ou-Tannu is toch wel benieuwd naar klipmans zn verbruikenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:08 schreef klipper het volgende:
[..]
Een 3 fase aansluiting kost niets meer dan een enkele fase aansluiting, en ook dan kun je gewoon een kookgroep nemen van 2 x 230 V.
3 fase wilt niet zeggen dat je ook krachtstroom hebt, je verdeelt alleen alles over 3 hoofdzekeringen i.p.v. alles op 1 hoofdzekering.
En met mijn verbruik moet ik wel 3 fase hebben
10,7 kW moet je zo ie zo een driefasen aansluiting hebben. Tweefase kan maximaal 7200 watt aanquote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Littledrummergirl en ik willen een fornuis met een aansluitvermogen van 10,7KW plaatsen![]()
Ik neem aan dat die niet op een standaard perilex stekker geschroefd kan worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |