Van mij krijgt die bigg ass turken burger een OK. Maar wat zit er er alemaal tussen? Ik zie nog net uien en het vleesch en de chedar..quote:Op zondag 12 september 2010 12:51 schreef makkie88 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
is dit een Oke indicatie?
maar, maar, rauwe ui is veel lekkerderquote:Op maandag 13 september 2010 20:38 schreef kawotski het volgende:
Rauwe uien? Die zou je eens moeten bakken.. en misschien een tip, gooi eens wat zoete chilisaus over de burger.. bijv. ipv ketchup
qft, vooral rode uiquote:Op maandag 13 september 2010 20:39 schreef Mirjam het volgende:
[..]
maar, maar, rauwe ui is veel lekkerder
Rauwe ui lekker? Ik ben het ermee eens, Zelf heb ik liever gesneden en gewassen ui dat al een tijdje tussen het broodje ligt te warmen met de saus en alles. Das niet mer zo scherp. Als ik een stukje ui voor je snij, vers en rauw, zou jij dat echt kunnen eten?quote:Op maandag 13 september 2010 20:39 schreef Mirjam het volgende:
[..]
maar, maar, rauwe ui is veel lekkerder
Heerlijk...quote:Op maandag 13 september 2010 21:45 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Als ik een stukje ui voor je snij, vers en rauw, zou jij dat echt kunnen eten?*griebel*
Niet gewassen, niet laten lauwen, direkt opeten he.quote:
ui wassen?quote:Op maandag 13 september 2010 21:51 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Niet gewassen, niet laten lauwen, direkt opeten he.
Persoonlijk laat ik rauw gesneden ui even staan nadat ik het heb gespoeld dan is dat scherpe er wat vanaf.. Meeste mensen eten het zo, op patat of tussen de salade. dus niet meteen na het snijden.
och ik kan zo een hap UI nemen hoor :pquote:Op maandag 13 september 2010 21:51 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Persoonlijk laat ik rauw gesneden ui even staan nadat ik het heb gespoeld dan is dat scherpe er wat vanaf.. Meeste mensen eten het zo, op patat of tussen de salade. dus niet meteen na het snijden.
nooit gedaan, zo scherp zijn uien nou ook weer niet joh.quote:Op maandag 13 september 2010 23:01 schreef Schenkstroop het volgende:
ja gewoon effe spoelen met joudwater niet dan. anders blijft de ui zo scherp.
Ja, lekker. Niks mis mee.quote:Op maandag 13 september 2010 21:51 schreef Schenkstroop het volgende:
Uien een uurtje in een koelkast met ijswater, nigga wat maak je me nou?quote:Op dinsdag 14 september 2010 00:23 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, lekker. Niks mis mee.
Maar een uurtje in wat ijswater met ijsklontjes in de ijskast zetten maakt het wel milder. En soms is dat dan lekkerder, maar op een hamburger maakt dat niet uit. Dan zijn net gesneden rode uien ook lekker.
Als garnering kan ik me er inderdaad best wel iets bij voorstellen ja. Geinig, nog nooit gehoord. Als ik een ui wil die minder fel/scherp smaakt dan fruit ik m ff, maar dit klinkt wel oke.quote:Op dinsdag 14 september 2010 00:28 schreef RobinOok het volgende:
Ja, nee, dat verzin ik niet zelf he? Dat is wat Madhur Jaffrey doet in haar curry bijbel. Pyaz ka laccha, heet het dan. Rauwe uiringen ter garnering bij bijvoorbeeld kebab. En ik heb dat ooit braaf gedaan en dat beviel prima. Voegt echt iets toe. (met minimale inspanning)
Ja precies, rauwe ui is kwa structuur natuurlijk totaal anders dan een aangefruite ui. Goede tip, eens een keer proberen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 00:32 schreef RobinOok het volgende:
Moet je eens proberen. Want bakken verandert toch wel veel aan de smaak en structuur.
idd wtf is dit voor onzinquote:Op dinsdag 14 september 2010 00:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Uien een uurtje in een koelkast met ijswater, nigga wat maak je me nou?
Een paar uur gesneden laten liggen zou ook buiten de koelkast moeten werken. De scherpte wordt namelijk veroorzaakt door een aantal zwavelzuren die dan vervliegen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 00:28 schreef RobinOok het volgende:
Ja, nee, dat verzin ik niet zelf he? Dat is wat Madhur Jaffrey doet in haar curry bijbel. Pyaz ka laccha, heet het dan. Rauwe uiringen ter garnering bij bijvoorbeeld kebab. En ik heb dat ooit braaf gedaan en dat beviel prima. Voegt echt iets toe. (met minimale inspanning)
quote:Op dinsdag 14 september 2010 00:40 schreef RobinOok het volgende:
Big ass hamburgers, wel te verstaan...
Mij trekt het niet zo. Doe mij maar een klein, sappig, lief burgertje.
Het moet er zeker ook nog een beetje leuk uit zien?quote:Op dinsdag 14 september 2010 00:40 schreef RobinOok het volgende:
Big ass hamburgers, wel te verstaan...
Mij trekt het niet zo. Doe mij maar een klein, sappig, lief burgertje.
Met een roze of lila Hello Kitty wrapperquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het moet er zeker ook nog een beetje leuk uit zien?
Of op een of andere manier helemaal verdoezelen dat je Bertha of Clara op zit te eten... hell, we maken die burger gewoon vrolijk roze met een Hello Kitty-motiefje erop!quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met een roze of lila Hello Kitty wrapper
Nog beter, we vervangen de Clara gewoon door aubergine, dat paarse maakt het wel zo kleurrijk.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Of op een of andere manier helemaal verdoezelen dat je Bertha of Clara op zit te eten... hell, we maken die burger gewoon vrolijk roze met een Hello Kitty-motiefje erop!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |