Ik stel voor dat alleen Eredivisiewedstrijden tellen voor de deze cup(s) zodat het allemaal ook echt in de Eredivisie blijft.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:37 schreef Cruoninga het volgende:
Leuk idee.![]()
Eventueel zou je het nog zo kunnen doen dat elke eredivisieclub een eigen cup krijgt die je kan veroveren door van ze te winnen. Ajax-cup, NAC-cup, Groningen-cup etc. Dan heb je namelijk ook een eindpunt: op het moment dat één club alle cups in handen heeft. Zodra twee cups in het bezit zijn van dezelfde club worden die immers nooit meer van elkaar gescheiden. Clusteringen van cups worden dus enkel groter. Tot één club ze alle 18 heeft. Dan komt er dus ooit een finale, ergens in de wereld.
Mooi voorstel. Ik ben voor.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:33 schreef pekel het volgende:
Fok! Eredivisie Cup klinkt beter dan de 2de cup. Ook leuker voor de club die hem straks krijgt uitgereikt.
Prima. Elke club begint dus in augustus met zijn eigen cup en kan andere cups veroveren door van clubs met een volle prijzenkast te winnen. Aan overwinningen op een club zonder cups heb je dus niets (voor dit topic danquote:Op zondag 12 juli 2009 12:32 schreef Aanvoerder het volgende:
We hadden al de Fok! VBL Cup Nu kwam user Cruoninga met een geinig alternatief:
[..]
Ik stel voor dat alleen Eredivisiewedstrijden tellen voor de deze cup(s) zodat het allemaal ook echt in de Eredivisie blijft.
Degene die uiteindelijk alle 18 cups verovert wint dus de Fok! VBL Cup II
Game on!
Zoals Cruoninga zei: Tot 1 club ze alle 18 heeft.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:57 schreef EnGCatjuh het volgende:
Maar is de cup afgelopen als één ploeg alle cups heeft, of kunnen ook alle cups nog van eigenaar wisselen tot het eind van het seizoen?
Kan toch ook zo zijn dat het aan het einde van de competitie nog geen enkele club alle 18 heeft?quote:Op zondag 12 juli 2009 17:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik dacht eerst dat je de cup krijgt als de club van die club-cup wint ().
Dus Ajax wint van Groningen en RKC, PSV wint dan van Ajax, maar die krijgen dan alleen de Ajax-cup, en niet die andere twee. Dan zou Groningen weer eerst weer van Ajax moeten winnen, en PSV weer van Groningen, voordat ze de Groningen-cup zouden moet hebben.
Op deze manier is het wellicht al voor de winterstop 'klaar'.
Ik hou het wel bij voor jullie.quote:
Dan houden we gewoon een standje bij, wie het vaakst alle cups binnensleeptquote:Op zondag 12 juli 2009 18:44 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik denk ook dat het zo over is. Zoals BS al zegt dus.
Dat zou heel goed kunnen. Het is allemaal even afwachten hoe dit loopt.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:17 schreef Cruoninga het volgende:
Het zou kunnen dat de 18 cups vrij snel over twee clubs verdeeld zijn, maar het kan even duren voor deze elkaar treffen. De twee clubclusters zullen in de tussentijd ook blijven overgaan van de ene op de andere club.
Ik dacht ook dat het zo zou gaan. Alleen probleem is dat stel:quote:Op maandag 13 juli 2009 01:01 schreef Yeahinho het volgende:
Als ik het goed begrijp gaan de beste clubs in no-time een aantal cups in de wacht slepen, toch? Jammer is dat die cups dan niet meer gescheiden kunnen worden, maar altijd bij een en dezelfde club blijven.
Stel dat AZ de eerste 5 wedstrijden allemaal wint, dan hebben ze in totaal dus 6 cups (ook die van zichzelf natuurlijk). Daarna verliezen ze van pak em beet NAC en hebben díe ineens 6 cups te pakken. Plus de cups die ze eventueel al hadden. Jammer dat die 6 cups niet meer op een of andere manier weer gescheiden kunnen worden. De enige mogelijkheid is dat een club bij een gelijkspel 1 cup af mag pakken van de club met de meeste cups in dat duel. Maar welke cup wordt dan? En hoe ga je dat bijhouden...
Ik denk zomaar even hardop na, zie jullie reacties wel. En misschien begrijp ik het nu wel helemaal verkeerd.
Heb je dat serieus uitgerekendquote:Op maandag 13 juli 2009 12:36 schreef Zwoerd het volgende:
Ik heb het eens uitgerekent voor de competitie vorig jaar:
Na 34 speelronden had Ado 11 cups en Roda 7
Wie heeft de VBL- cup nu?quote:Op maandag 13 juli 2009 13:53 schreef BoerBert het volgende:
Denk niet dat het echt goed te doen is als ieder team met 1 cup begint. Dat probleem van niet te scheiden clusters zal denk ik snel voorkomen. Misschien dat er dan ook gewoon 1 cup moet zijn die alleen in de eredivisie rondgaat ipv de VBL-cup, die over de hele wereld kan gaan.
Je moeder!quote:Op maandag 13 juli 2009 18:31 schreef Breach het volgende:
Krijg ik hier ook elke keer dat Ajax hem pakt een rondje bier van je, Aanvoerder?
Das toch niet zo moeilijk?quote:
Ik snap het welquote:Op zondag 2 augustus 2009 19:52 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Das toch niet zo moeilijk?
Ajax 2
Feyenoord 2
Heracles Almelo 2
NAC 2
Twente 2
FC Utrecht 2
Willem II 2
Heerenveen 1
PSV 1
Roda 1
VVV-Venlo 1
ADO Den Haag 0
AZ 0
Groningen 0
NEC 0
RKC Waalwijk 0
Sparta Rotterdam 0
VItesse 0
Volgens mij snapt niemand iets van deze Eredivisie Cup.
Ja, lulletje rozewater, ik moest helemaal uit Groningen komen. Zal zodalijk even alles netjes op een rijtje zetten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:47 schreef RayMania het volgende:
Update!
En de verdeling na speelronde 1:quote:01. ADO Den Haag-Cup
02. Ajax-Cup
03. AZ-Cup
04. Feyenoord-Cup
05. FC Groningen-Cup
06. SC Heerenveen-Cup
07. Heracles Almelo-Cup
08. NAC-Cup
09. NEC-Cup
10. PSV-Cup
11. RKC Waalwijk-Cup
12. Roda JC-Cup
13. Sparta Rotterdam-Cup
14. FC Utrecht-Cup
15. FC Twente-Cup
16. Vitesse-Cup
17. VVV Venlo-Cup
18. Willem II-Cup
quote:AZ - Sparta Rotterdam
Ajax - RKC Waalwijk
Roda JC - FC Groningen
NEC - SC Heerenveen
VVV Venlo - ADO Den Haag
Vitesse - Feyenoord
NAC - Heracles Almelo
FC Utrecht - Willem II
FC Twente - PSV
Juich nooit te vroeg.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:40 schreef Aanvoerder het volgende:
SCH gaat z'n cup verliezen aan NEC.
quote:Sparta Rotterdam - Willem II
RKC Waalwijk - AZ
sc Heerenveen - Vitesse
ADO Den Haag - FC Twente
PSV - Ajax
Heracles Almelo - Feyenoord
Roda JC - N.E.C.
FC Utrecht - VVV-Venlo
FC Groningen - NAC Breda
Valt mee. De juiste clubs moeten wel tegen elkaar spelen om die dingen te bemachtigen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:12 schreef Damzkieee het volgende:
Dit gaat niet lang meer duren denk ik
Nee, want de wedstrijd begint weer opnieuw als één club alle cups bemachtigd heeft, als het goed is.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:04 schreef zatoichi het volgende:
Precies als vvv volgende week wint, dan heeft ie er gelijk 4 bij.
Ook kun je als club het hele jaar geen cup hebben, maar als je de laatste ronde speelt tegen de club die ze allemaal heeft en wint, win je uiteindelijk met de meeste cups.
ja, anders is er vrij weinig aan. Maar per seizoen kijken we wel wie het succesvolst is geweest en die wordt algeheel winnaar van dat seizoen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:59 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, want de wedstrijd begint weer opnieuw als één club alle cups bemachtigd heeft, als het goed is.
quote:NEC. - FC Utrecht
FC Twente - RKC Waalwijk
VVV-Venlo - FC Groningen
Vitesse - ADO Den Haag
Willem II - Heracles Almelo
Feyenoord - Roda JC
PSV - NAC Breda
Ajax - Sparta Rotterdam
SC Heerenveen - AZ
En Feyenoord wint de twee van Roda JC?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:44 schreef Damzkieee het volgende:
PSV wint die van NAC, verder geen wijzigingen.
me tooquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:38 schreef dndiek het volgende:
Och, ook deze variant maar even volgen
Yup. ben op weg naar huis. vanavond een update.quote:
Aah, mooiquote:Op zondag 13 september 2009 19:49 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Yup. ben op weg naar huis. vanavond een update.
Feyenoord en PSV kunnen een grote klapper maken.quote:Willem II - FC Groningen
Roda JC - NAC
Heracles Almelo - Sparta Rotterdam
Vitesse - RKC Waalwijk
AZ - NEC
ADO Den Haag - FC Utrecht
VVV-Venlo - Ajax
Feyenoord - PSV
sc Heerenveen - FC Twente
moet het niet Feyenoord OF PSV zijn ?quote:Op zondag 13 september 2009 22:33 schreef Aanvoerder het volgende:
En de verdeling na speelronde 6:
Feyenoord en PSV kunnen een grote klapper maken.
of allebei niet he?quote:Op maandag 14 september 2009 00:27 schreef Bjoro het volgende:
[..]
moet het niet Feyenoord OF PSV zijn ?
nee dat ligt niet aan jou.quote:Op maandag 14 september 2009 00:32 schreef Beschouw het volgende:
Snap er helemaal geen hol van. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Dus als Twente over (ik dacht) 2 weken van VVV wint en PSV - Feyenoord wordt geen gelijkspel, dan kunnen we een half jaar wachten tot Twente weer tegen PSV of Feyenoord moet?quote:Op maandag 14 september 2009 19:05 schreef Aanvoerder het volgende:
als je wint van een club die bekers heeft, win je alle bekers die die club in bezit heeft. zo simpel is het.
1 van die clubs kan tussentijds toch ook verliezenquote:Op maandag 14 september 2009 19:14 schreef Neleos het volgende:
[..]
Dus als Twente over (ik dacht) 2 weken van VVV wint en PSV - Feyenoord wordt geen gelijkspel, dan kunnen we een half jaar wachten tot Twente weer tegen PSV of Feyenoord moet?
Ik dacht dat je alleen je cup kon verliezen als je tegen een andere club speelt die nog meedoet met de Erdedivisie-cup?quote:Op maandag 14 september 2009 19:16 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
1 van die clubs kan tussentijds toch ook verliezen
Nee, stel Twente verliest van Heerenveen, pakt Heerenveen alle cups van Twentequote:Op maandag 14 september 2009 19:21 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ik dacht dat je alleen je cup kon verliezen als je tegen een andere club speelt die nog meedoet met de Erdedivisie-cup?
Aha, volgens mij nu, na anderhalve maand begrijp ik eindelijk dit topic.quote:Op maandag 14 september 2009 20:44 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Nee, stel Twente verliest van Heerenveen, pakt Heerenveen alle cups van Twente
Kom op, beter dan dit kan je het echt niet uitleggen.quote:Op maandag 14 september 2009 19:05 schreef Aanvoerder het volgende:
als je wint van een club die bekers heeft, win je alle bekers die die club in bezit heeft. zo simpel is het.
quote:
Elke club begint met in zijn bezit de eigen cup. Wint bijvoobeeld club A een wedstrijd van club B, dan wint Club A de cup van Club B.quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:53 schreef Beschouw het volgende:
Ik denk dat ik dement aan het worden ben. Snap er echt geen hol van.
Ik zie eindelijk het licht. Thanx voor uitleg.quote:Op maandag 21 september 2009 11:58 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Elke club begint met in zijn bezit de eigen cup. Wint bijvoobeeld club A een wedstrijd van club B, dan wint Club A de cup van Club B.
Een week later moet Club A tegen Club C, die de week ervoor van Club D gewonnen heeft en nu dus ook de cup van Club D in het bezit heeft. Als club A van Club C wint, wint Club A dus niet alleen die van Club C, maar ook die van Club D. Dan heeft Club A na twee wedstrijden de cups van Club A, B, C en D.
Op deze manier krijg je een cumulatief effect tot één club alle 18 cups in zijn bezit heeft. Die club is dan de winnaar van deze competitie en begint het hele feestje weer van voren af aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |