abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70884782
quote:
Buschauffeur ernstig mishandeld in Heerlen

Een chauffeur van een lijnbus is vrijdagavond in Heerlen ernstig mishandeld. Hij raakte daarbij ernstig gewond, en moest per ambulance naar het ziekenhuis. De chauffeur kreeg rond zes uur klappen van een passagier, omdat hij zou zijn doorgereden bij een halte waar mensen stonden te wachten.

Dat gebeurde op de Akerstraat ter hoogte van het Grotiuscollege. Ook andere passagiers werden geslagen en geduwd.

Toen de dader er vandoor ging, lag de buschauffeur inmiddels bewusteloos buiten de bus met met een ernstige hoofdwond.Passagiers verleenden eerste hulp totdat de ambulance arriveerde.

De verdachte kon later worden aangehouden en zit vast.
In andere media nog niets over gezien, niet meer interessant?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:17:58 #2
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_70884835
Beetje gewoontjes hè

helaas

Edit: http://www.nu.nl/algemeen(...)agen-in-heerlen.html

Fok is wat nieuws betreft niet echt actueel zeg maar Nog nooit geweest ook trouwens.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:18:56 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70884863
Alweer?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70884876
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  Eindredactie Games zaterdag 11 juli 2009 @ 20:19:59 #5
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_70884885
Krijgen die lui al gevarengeld? .
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:20:00 #6
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_70884886
Helaas begint het al zo gewoon te worden dat dit soort berichten naar pagina 7 van de krant verdwijnt.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:21:15 #7
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70884917
Wil het verhaal wel eens van de andere kant horen.
Hij zal het wel verdiend hebben!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:25:46 #8
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70885063
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:20 schreef thewishmaster het volgende:
Helaas begint het al zo gewoon te worden dat dit soort berichten naar pagina 7 van de krant verdwijnt.
Ja, want criminaliteit is over het algemeen zo zeldzaam dat het maar 1 keer per 4 dagen in Nederland voorkomt.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:28:09 #9
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_70885144
Balen voor de Telegraaf dat het niet in Gouda is. Dan hadden ze alvast een goede voorpagina voor morgen. Nu hebben ze alleen een miezerig berichtje dat thuishoort in de zijkolommetjes in de Binnenland-sectie.
Wie dit leest is alfabeet.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:30:00 #10
248844 Bowlingbal
pi_70885200
HET LEGER INZETTEN IN HEERRRRLEEENN!!!! SEG TEGE DIE AMERIKANEH MAAR DA WE BETERE DINGE TE TOEN HEBBEEeeH! OPEN JE OGEN!
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70885342
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:30 schreef Bowlingbal het volgende:
HET LEGER INZETTEN IN HEERRRRLEEENN!!!! SEG TEGE DIE AMERIKANEH MAAR DA WE BETERE DINGE TE TOEN HEBBEEeeH! OPEN JE OGEN!
je shift blijft hangen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:38:34 #12
248844 Bowlingbal
pi_70885438
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

je shift blijft hangen
JA WwANT ANDERS HORE DE HOGE HEREN IN DEN HAAG HET NIET!
Wordt wakker!11!!
- Donald Love
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:43:56 #13
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70885582
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:38 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

JA WwANT ANDERS HORE DE HOGE HEREN IN DEN HAAG HET NIET!
Wordt wakker!11!!
Is er al bekend dat het om een allochtone dader gaat dan?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70885738
Ik ben benieuwd welke chauffeur die is, ik kan me herinneren dat er een chauffeur in Heerlen was, die alles behalve vriendelijk deed. Als je instapt groeit hij je niet eens en als je groet, krijg je vaak ook geen groet terug. Chagrijnig kijkt hij altijd en ik heb het gevoel dat hij racistische neigingen heeft.
verlegen :)
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:57:01 #15
188345 Py
op zich
pi_70885900
Ach, het zal wel weer dat de passagiers in de bus de chauffeur op hebben lopen fokken om een marokkaan, die voor de bus een oud vrouwtje aan het helpen was met oversteken, van zijn sokken te rijden. Gelukkig is het dit keer goed afgelopen en kon de marokkaan de terroristen terecht wijzen.
pi_70886763
Niet dat iemand het ziekenhuis inslaan goed te praten valt, maar die buslijnen van Veolia ken ik daar. Die chaufs rijden als gekken en als mensen bij een bushalte staan te wachten, dan hoort deze dienstverlenende chauffeur daar gewoon te stoppen.

Zoals het verhaal er nu uitziet, lijkt me dit een kwestie van man komt op voor haltewachtende klanten en slaat daarin door (zowel letterlijk als figuurlijk). Terecht dat ie vastzit natuurlijk, maar ook terecht dat de buschauf es terecht gewezen wordt voor zijn asociale gedrag. En dat komt daar vaak genoeg voor. Beetje harde les, maar doorrijden bij een halte met mensen zal ie voortaan wel uit zijn midlifecrisis-harses laten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_70886778
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:50 schreef teletubbies het volgende:
Ik ben benieuwd welke chauffeur die is, ik kan me herinneren dat er een chauffeur in Heerlen was, die alles behalve vriendelijk deed. Als je instapt groeit hij je niet eens en als je groet, krijg je vaak ook geen groet terug. Chagrijnig kijkt hij altijd en ik heb het gevoel dat hij racistische neigingen heeft.
Ik ken niet elke buschauf in Heerlen, maar dit soort eikels heb je er zeker tussen zitten inderdaad.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Trouwste user 2022 zaterdag 11 juli 2009 @ 21:51:27 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_70887221
quote:
En dan sla je hem het ziekenhuis in ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 12 juli 2009 @ 05:45:23 #19
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_70893962
quote:
Als iemand je groet groet je gewoon terug, zeker als buschauffeur. Zo aso vind ik dat niet teruggroeten.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  † In Memoriam † zondag 12 juli 2009 @ 07:27:17 #20
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_70894063
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 21:33 schreef El_Matador het volgende:
Niet dat iemand het ziekenhuis inslaan goed te praten valt, maar die buslijnen van Veolia ken ik daar. Die chaufs rijden als gekken en als mensen bij een bushalte staan te wachten, dan hoort deze dienstverlenende chauffeur daar gewoon te stoppen.

Zoals het verhaal er nu uitziet, lijkt me dit een kwestie van man komt op voor haltewachtende klanten en slaat daarin door (zowel letterlijk als figuurlijk). Terecht dat ie vastzit natuurlijk, maar ook terecht dat de buschauf es terecht gewezen wordt voor zijn asociale gedrag. En dat komt daar vaak genoeg voor. Beetje harde les, maar doorrijden bij een halte met mensen zal ie voortaan wel uit zijn midlifecrisis-harses laten.
Ik ben het eens met dat buschauffeurs MOETEN stoppen als ze mensen zien bij een halte. Echt asociaal als je mensen zo laat wachten, je weet niet eens waarvoor ze die bus nodig hebben!
Heb ook weleens buschauffeurs gezien die een oude vrouw moeite laten doen door te rennen naar de bus voordat hij wegrijd en als ze dan bijna bij de deur is wegrijden.

Verder: mensen die 'buschauffeur mishandelen' als een apart vergrijp zien Das gewoon mishandeling en dat kan in principe iedereen overkomen waar zo'n idioot zich aan stoort. Hij heeft een paar pasagiers ook mishandeld... Waarom komt niet gewoon de hele bus naar die 1e persoon en zeggen hem uit te stappen of dattie door meerdere mensen er uit gewerkt wordt. Maar niemand wilt vaak wat doen
Ik vind die mensen dan medeplichtig door nalatendheid.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_70894102
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 21:51 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Heel gewoon toch? De kans dat jij daarvoor een boetje is toch heel klein.

Je geeft er gewoon een leuke draai aan zodat het lijkt alsof de buschauffeur erom heeft gevraagd.
pi_70894158
Dat men in Nederland - als ze er zelf niet bij betrokken zijn - erbij gaat staan en enkel kijkt, maar niet helpt, is bekend.
Nu werden anderen erbij betrokken:
quote:
Ook andere passagiers werden geslagen en geduwd.
en nog doet men niks.

pi_70895634
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 21:51 schreef tong80 het volgende:

[..]

Belachelijk weer hoe mensen dit goed zitten te praten. Maar o wee als het in Gouda was gebeurd, dan liep topic nummer drie alweer.
pi_70895741
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Belachelijk weer hoe mensen dit goed zitten te praten. Maar o wee als het in Gouda was gebeurd, dan liep topic nummer drie alweer.
Volgens mij lees jjij niet zo goed. Maar nuanceren is te moeilijk blijkbaar.

pi_70896028
quote:
Op zondag 12 juli 2009 07:59 schreef OldJeller het volgende:
Dat men in Nederland - als ze er zelf niet bij betrokken zijn - erbij gaat staan en enkel kijkt, maar niet helpt, is bekend.
Nu werden anderen erbij betrokken:
[..]

en nog doet men niks.

Tja, dat 'niets doen en wachten op de politie' zit er echt goed ingehamerd ..
pleased to meet you
pi_70896056
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij lees jjij niet zo goed. Maar nuanceren is te moeilijk blijkbaar.
Yup, iets kunnen begrijpen is hetzelfde als iets goed praten hier op Fok!, dat zou je inmiddels moeten weten
pleased to meet you
pi_70896067
quote:

En wat nou als de buschauffeur per ongeluk dood was geslagen? Was je dan nog zo`n internetheld geweest om deze actie goed te praten? Eigenlijk verdien jij ook wel een stom op je oog, dan zal jij het uit je internet-harses laten om nog een keer zoiets goed te praten

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2009 11:38:56 ]
pi_70897095
Dat buschauffeurs aso kunnen zijn is waar, maar niet zo gek gezien hoe ze meestal behandeld worden. En ja, dan krijg je een vicieuze cirkel, maar het is belachelijk om te insinueren dat geweld dan een begrijpelijk gevolg is.
pi_70897758
Jouw woorden El-Matador:
quote:
Terecht dat ie vastzit natuurlijk, maar ook terecht dat de buschauf es terecht gewezen wordt voor zijn asociale gedrag. En dat komt daar vaak genoeg voor. Beetje harde les, maar doorrijden bij een halte met mensen zal ie voortaan wel uit zijn midlifecrisis-harses laten
Je praat dit dus wel degelijk goed!
Je kent die chauffeur niet eens, weet helemaal niks van de situatie maar neemt maar al aan dat zijn gedrag heeft uitgelokt dat ie uiteindelijk met een hooddwond bewusteloos buiten z'n bus lag.
Niks praat goed dat je mensen zoiets aandoet, of de chauffeur moet zelf zijn begonnen zwaar geweldadig te doen, maar dat zal wel niet he.
pi_70897814
Actie valt niet goed te praten, maar het verbaast me niet dat iemand een keer flipt als zo'n eikel weer ns doorrijdt bij een halte. Volgens mij kun je dit soort incidenten bijna helemaal voorkomen als die buschauffeurs eens een keertje klantvriendelijk leren te zijn.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zondag 12 juli 2009 @ 13:07:40 #31
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70898210
Los van het doorrijden bij haltes, spreken ze daar ook nog eens een zeer onduidelijk dialect.

Dit maakt het moeilijk om te begrijpen of men nu de tariefstructuur van het OV uitlegt, of beledigende teksten over je moeder loopt uit te slaan.

Al met al is het een kruitvat; je kunt op het volgende incident wachten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70898296
Volgens L1 zit het toch iets anders en is de chaffeur helemaal niet voorbij een halte met wachtende mensen gereden:
quote:
De 58-jarige chauffeur van een lijnbus is vrijdagavond in Heerlen ernstig mishandeld. Hij raakte daarbij ernstig gewond, en moest per ambulance naar het ziekenhuis. De chauffeur kreeg rond zes uur klappen van een 25-jarige Kerkradenaar. Die was er door de chauffeur op aangesproken dat een andere passagiers had geduwd.

Dat gebeurde op de Akerstraat ter hoogte van het Grotiuscollege.

Toen de dader er vandoor ging, lag de buschauffeur inmiddels bewusteloos buiten de bus met met een hoofdwond. Passagiers verleenden eerste hulp totdat de ambulance arriveerde. Behalve de hoofdwond had de buschauffeur ook een hersenschudding.

De verdachte kon later worden aangehouden.
pi_70898561
Volgens het Limburgs Dagblad is het verhaal even anders
quote:
Het voorval vond plaats toen de chauffeur een 25-jarige man uit Kerkrade uit de bus wilde zetten, omdat deze een andere passagier hard had geduwd. De Kerkradenaar sloeg de chauffeur daarna enkele malen hard tegen het hoofd. Het slachtoffer bleef bewusteloos naast zijn bus liggen. De politie kon de Kerkradenaar snel aanhouden; hij zit in de cel. De chauffeur bleek een bloedende hoofdwond en hersenschudding te hebben.
http://www.limburger.nl/a(...)UWS05/970360539/1030
pleased to meet you
pi_70898623
Limburgers
pi_70898687
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:21 schreef gelly het volgende:
Limburgers
Bedankt voor je nuttige en intelligente bijdrage.
pi_70898993
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jouw woorden El-Matador:
[..]

Je praat dit dus wel degelijk goed!
Je kent die chauffeur niet eens, weet helemaal niks van de situatie maar neemt maar al aan dat zijn gedrag heeft uitgelokt dat ie uiteindelijk met een hooddwond bewusteloos buiten z'n bus lag.
Niks praat goed dat je mensen zoiets aandoet, of de chauffeur moet zelf zijn begonnen zwaar geweldadig te doen, maar dat zal wel niet he.
Ik zou je ogen maar es laten laseren:
quote:
Vuile lasteraar.

pi_70899182
Jij vindt het terecht dat de chauffeur terecht wordt gewezen op z'n gedrag. Dus dat is wel degelijk goedpraten.
Jij neemt aan dat de chauffeur is doorgereden bij een volle halte, maar andere nieuwsberichten spreken dit weer tegen. De chauffeur sprak een lastige passagier aan op z'n gedrag, en heeft dit met een hersenschuddig en een hoofdwond moeten bekopen.

Dus even een paar voor jou met je aannames en goedpraten van geweld.
Maar o wee als de dader een marokkaantje was geweest. Dan stond jij hier vooraan te schreeuwen over hoe schandalig het is wat voor geweld er tegen buschauffeurs wordt gebruikt.
Dan draait de hele situatie zich ineens om.
pi_70899371
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jij vindt het terecht dat de chauffeur terecht wordt gewezen op z'n gedrag. Dus dat is wel degelijk goedpraten.
Jij neemt aan dat de chauffeur is doorgereden bij een volle halte, maar andere nieuwsberichten spreken dit weer tegen. De chauffeur sprak een lastige passagier aan op z'n gedrag, en heeft dit met een hersenschuddig en een hoofdwond moeten bekopen.

Maar o wee als de dader een marokkaantje was geweest. Dan stond jij hier vooraan te schreeuwen over hoe schandalig het is wat voor geweld er tegen buschauffeurs wordt gebruikt.
Ik reageerde op het nieuws zoals het er toen uitzag. Wat er later komt, kan ik natuurlijk niet weten.

Jij kiest gelijk een kant, denkend dat je het verhaal al weet. Ik probeer meerdere opties open te houden.

En wederom lasterpraat van je over marokkanen. Een normale discussie voeren kan je blijkbaar niet.

pi_70899583
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

Hij neemt bepaalde dingen niet aan maar baseert dit op het eerste nieuwsbericht. En voorzover ik het zie praat hij geweld helemaal niet goed maar is hij tenminste nog zover om een verhaal van 2 kanten te benaderen. Daar kan ik jou nog niet op betrappen
pi_70899588
Eh, jij begint hier met kots-smiley's.
  Eindredactie Games zondag 12 juli 2009 @ 13:54:33 #41
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_70899596
Mijn god, gaat dit weer zo'n topic worden .

Gaat nu al dezelfde kant op als dat topic over die vrouw die klappen had gehad omdat ze niet inging op de avances van een stuk schorem, waarna mensen hier gingen beweren dat "het wel begrijpelijk was" omdat ze zich te geil kleedde. Resultaat: tig pagina's welles nietes.

Misschien een idee om dit topic lineair te houden en geen alternatieve discussies starten over hoe asociaal buschauffeurs zijn..?

OT: Volgens de bron uit de OP was de reden van de mishandeling - welke dus resulteerde in een ernstige hoofdwond met gevolg het verliezen van bewustzijn - het aanspreken van de verdachte op zijn gedrag, omdat hij schijnbaar andere passagiers had geduwd. Volgens de FP was de reden dat de chauffeur inderdaad doorreed bij een halte. Nogal vreemd, aangezien de FP die informatie uit de bron in de OP haalt .
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_70899651
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:54 schreef 2dope het volgende:
Mijn god, gaat dit weer zo'n topic worden .

Gaat nu al dezelfde kant op als dat topic over die vrouw die klappen had gehad omdat ze niet inging op de avances van een stuk schorem, waarna mensen hier gingen beweren dat "het wel begrijpelijk was" omdat ze zich te geil kleedde. Resultaat: tig pagina's welles nietes.

Misschien een idee om dit topic lineair te houden en geen alternatieve discussies starten over hoe asociaal buschauffeurs zijn..?

OT: Volgens de bron uit de OP was de reden van de mishandeling - welke dus resulteerde in een ernstige hoofdwond met gevolg het verliezen van bewustzijn - het aanspreken van de verdachte op zijn gedrag, omdat hij schijnbaar andere passagiers had geduwd. Volgens de FP was de reden dat de chauffeur inderdaad doorreed bij een halte. Nogal vreemd, aangezien de FP die informatie uit de bron in de OP haalt .
En jij bent mod sinds Jij hoeft hier onze discussies niet te leiden hoor
pi_70899683
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:54 schreef Samson het volgende:

[..]

Hij neemt bepaalde dingen niet aan maar baseert dit op het eerste nieuwsbericht. En voorzover ik het zie praat hij geweld helemaal niet goed maar is hij tenminste nog zover om een verhaal van 2 kanten te benaderen. Daar kan ik jou nog niet op betrappen
Ik heb geen begrip voor mensen die er op los slaan als de buschauffeur ze voorbij rijdt. Ook al gebeurd dat iemand tien dagen achter elkaar.
Dan dien je een klacht in. Je gaat niet slaan.
En zoiets zie ik ook niet als 'terecht voor die buschauffeur met z'n chagerijnige mid-life crisis' of wat ik hier dan ook voorbij heb zien komen.
  Eindredactie Games zondag 12 juli 2009 @ 13:59:34 #44
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_70899744
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:55 schreef Samson het volgende:

[..]

En jij bent mod sinds Jij hoeft hier onze discussies niet te leiden hoor
Ach gut, het was niet de bedoeling om "de baas" te spelen hoor knul . Er staat "misschien is het een idee". Dat is vrij normaal Nederlands, misschien kan je specifiek aanwijzen welk gedeelte daarvan je niet snapt?
pi_70899804
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:59 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ach gut, het was niet de bedoeling om "de baas" te spelen hoor knul . Er staat "misschien is het een idee". Dat is vrij normaal Nederlands, misschien kan je specifiek aanwijzen welk gedeelte daarvan je niet snapt?
Misschien is het een idee om je lasterpraat over een totaal ander geval (een kortgerokt meisje) dan ook terug te nemen?

pi_70899825
Heb trouwens zelf tot twee jaar geleden in Heerlen gewoond en het is me nooit opgevallen dat de buschauffeurs daar asociaal zijn of als gekken rijden.
Er zal heus ook wel een minder aardige tussen zitten, maar dan is het alsnog niet 'terecht' er op los te gaan slaan.
pi_70899851
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:59 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ga ff in een ander topic bijdehand lopen doen svp
pi_70899915
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb geen begrip voor mensen die er op los slaan als de buschauffeur ze voorbij rijdt. Ook al gebeurd dat iemand tien dagen achter elkaar.
Dan dien je een klacht in. Je gaat niet slaan.
En zoiets zie ik ook niet als 'terecht voor die buschauffeur met z'n chagerijnige mid-life crisis' of wat ik hier dan ook voorbij heb zien komen.
Natuurlijk heb je gelijk, maar het is helaas menselijk dat mensen die er met woorden niet goed uitkomen naar geweld grijpen. Dat zul je nooit kunnen veranderen. Dus het is slim om als buschauffeur klantvriendelijker bezig te zijn om zelf lekkerder en veiliger te kunnen werken. Ik weet het, het is de omgekeerde wereld maar veel van die passagiers verander je toch niet dus dan is dat de beste optie.
pi_70900009
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:06 schreef Samson het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je gelijk, maar het is helaas menselijk dat mensen die er met woorden niet goed uitkomen naar geweld grijpen. Dat zul je nooit kunnen veranderen. Dus het is slim om als buschauffeur klantvriendelijker bezig te zijn om zelf lekkerder en veiliger te kunnen werken. Ik weet het, het is de omgekeerde wereld maar veel van die passagiers verander je toch niet dus dan is dat de beste optie.
Die passagier was andere passagiers aan het duwen. Je hebt als buschaufferur de plicht er iets van te zeggen als het uit de hand loopt in je bus. Niks zeggen en doen zou ook verkeerd aflopen denk ik zo.
pi_70900141
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Die passagier was andere passagiers aan het duwen. Je hebt als buschaufferur de plicht er iets van te zeggen als het uit de hand loopt in je bus. Niks zeggen en doen zou ook verkeerd aflopen denk ik zo.
Dat blijft altijd een discussie natuurlijk. Je bent natuurlijk werkzaam als buschauffeur om mensen van A naar B te brengen. Niets meer en niets minder, en om dat op een vriendelijke en efficiente manier te doen. Je bent dan beslist geen ordehandhaver. Het niveau van buschauffeurs zal veelal ook niet dermate zijn dat ze dat op een goede manier zouden kunnen doen. Als dit soort dingen blijven voorkomen lijkt het me dus slimmer om een ordehandhaver op een bus mee te laten rijden. Dan laten mensen het wel uit hun hoofd om dit soort dingen te doen. Echter zit je vervolgens weer met de bevoegdheden van zo iemand die dus als puntje bij paaltje komt (net als politie) daadwerkelijk weer niet veel MAG doen. Tja, het blijft Nederland he.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')