Het helpt als je de opgave om te beginnen correct opschrijft (geen =-teken gebruiken waar je een +-teken bedoelt):quote:Op zondag 6 september 2009 14:44 schreef CRONALDO7 het volgende:
Kun jij pleaseeee even kijken naar C voor mij
Ik snap je uitleg wel maar om het toe te passen....
1 2 | 2x + 6y = -4 |
Als je die onderste ook *6 doet, kom je toch niet op 6y maar op 36y, of zie ik dat verkeerd?quote:Op zondag 6 september 2009 15:26 schreef CRONALDO7 het volgende:
die onderste had ik ook *6 gedaan maar bij manier 2 had ik dat niet gedaan hoor.
Maarja het is alle 2 fout
Je stelsel is:quote:
1 2 | 2x + 6y = -4 |
1 2 3 4 5 6 | 2x + 6y = -4 -------------- + 32x = 38 x = 19/16 |
quote:
Laat eerst eens zien hoe je opgave c) verder zelf hebt opgelost. Het is niet de bedoeling dat andere mensen jouw huiswerk gaan doen, daar leer je echt niets van.quote:
Dat klinkt alsof je vanuit het antwoord wil gaan terugredeneren, maar dat is ook niet de manier om het te leren. Je moet zoveel routine en zelfvertrouwen krijgen dat je op een gegeven moment kunt zeggen: ok, het antwoordenboekje heeft het hier fout, en ik heb het goed.quote:Op zondag 6 september 2009 20:22 schreef CRONALDO7 het volgende:
Hey,
Echt bedankt voor alle moeite guys.
Dat van het foute antwoord kan hele goed kloppen dan zit er een drukfout in, daarom moet ik weten wat het eindantwoord is anders kan ik er helemaal niets mee.
Probeer het nou zelf, je hebt hier al voldoende aangereikt gekregen om het zelf te kunnen. En als het je alleen om het controleren van de verkregen oplossingen gaat, kun je natuurlijk hier terecht.quote:Maar ik heb de andere antwoorden echt heel hard nodig, ik ben degene eeuwig dankbaar die de andere 3 sommen maakt. Ik weet cker dat ik het dan kan, want dan heb ik van alles een voorbeeld.
Bij voorbaat dank,
Mitch.
Nee, dat is nou net de verkeerde rekenregel. Je moet gebruik maken van:quote:Op zondag 6 september 2009 20:33 schreef FEARSiDE het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moet er dus voor zorgen dat aan allebei de kanten tot de 2 tot de macht iets staat.
Moet ik gebruik maken van deze rekenregel:
[ afbeelding ] ?
Ik neem aan dat dat 2x + 6y moet zijn bij de tweede. Op zich maakt dat voor de methode ook niet uit.quote:5x-y=7
2x=6y=-4
Ja, ik was er net achter toch bedankt! Nou ga ik maar verder met de volgende toch wel lastig wiskunde B...quote:Op zondag 6 september 2009 20:40 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, dat is nou net de verkeerde rekenregel. Je moet gebruik maken van:
(ap)q = apq
Je hebt:
2x = 44x+6
Als je nu bedenkt dat 4 = 22, dan moet het lukken.
Ik heb het gevoel dat je ze dan gewoon uitprint en inlevert.quote:Op zondag 6 september 2009 21:30 schreef CRONALDO7 het volgende:
Respect hartelijk bedankt hoor
Kan je de andere 3 ook zo mooi uitleggen ?? Echt daarna zal ik nooit meer zo lastig zijn
Doe dan nu zelf eens een poging. Het hoeft niet zo netjes als ik het heb gedaan, maar (D) is toch echt goed te doen. Als je het nu nog niet snapt zal die uitwerking van (D) je het zetje niet geven.quote:Op zondag 6 september 2009 21:42 schreef CRONALDO7 het volgende:
Nee ik zweer het, ik hoef helemaal niets in te leveren, ik doe dit als voorbereiding op het tentamen echt waar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |