Dus het maakt geen fuck uit als ik de leer met stoel verwarming vervang door een stoffen? Maar wel als ik de velgen vervang door stalen.?quote:Op zondag 12 juli 2009 10:56 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dat kan en mag..
Alleen zul je bijv. geen korting krijgen als je het leer er uit haalt als deze er wel standaard in hoort. Je moet dus de extra's eruit halen, niet de 'normale' dingen die bij die uitvoering horen.
(denk vaak aan GPS, velgen,leder (soms), audio, ect.)
Is het oneerlijk? NEE.
Want als jij een auto koopt, en je zet er nieuwe verlgen op of een andere accessoire, dan ga jij daar ook geen extra BPM over betalen, dus waarom wel bij import?
Maar gelukkig is de wet ook aan het versoepelen, werd onderhand ook wel eens tijd!
Je snapt wel dat dit uiteindelijk leidt naar een miniscuul huisje in een risicowijk met een dikke Merc CLS en een BMW M3 voor de deur.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:10 schreef Klonk het volgende:
ik moet toch eerlijk toegeven dat ik me elke keer weer verbaas over hoe jij jezelf voor lul kunt zetten op FOK!
quote:Op zondag 12 juli 2009 12:18 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je snapt wel dat dit uiteindelijk leidt naar je nieuwe buurman.
quote:Op zondag 12 juli 2009 12:18 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je snapt wel dat dit uiteindelijk leidt naar een miniscuul huisje in een risicowijk met een dikke Merc CLS en een BMW M3 voor de deur.
als je de opties eraf haalt, dan verlaag je de waarde van de wagen. Als je de standaard dingen eruit sloopt niet.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dus het maakt geen fuck uit als ik de leer met stoel verwarming vervang door een stoffen? Maar wel als ik de velgen vervang door stalen.?
In 1988 was de E30 het meest recente model, de E36 kwam pas rond '91quote:Op zondag 12 juli 2009 12:38 schreef Barcaconia het volgende:
Er zit helemaal geen BPM meer op dat hok... In de nieuwe BPM tabel van 1-1-2008 is BPM 100% afgeschreven na 19,5 jaar. Jouw auto is van 1988 zeg je, dus 21 jaar oud.
bron: http://www.autobelastingen.nl/UserFiles/File/bpmtabel2008.pdf
Kijk, als je de meest luxe versie hebt, en dat staat ook op kenteken, dan heeft het vrij weinig zin om een optie eruit te halen die er toch al 'standaard' in zat...quote:Op zondag 12 juli 2009 12:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dus het maakt geen fuck uit als ik de leer met stoel verwarming vervang door een stoffen? Maar wel als ik de velgen vervang door stalen.?
Hmmm okee.. en die Lexuslooks-kerstverlichting?quote:Op zondag 12 juli 2009 13:52 schreef neo2000 het volgende:
Precies. Opties, zoals dus de velgen en audio.. Bumpers etc. zullen volgens mij niet veel uitmaken TS.. Zijn niet echt optioneel bij de auto..
Nadat er Polen in hebben gereden is dat ding in dezelfde technische staat als en auto uit 1988.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:56 schreef Turquaz52 het volgende:
Waar zien jullie 88..??
Ik heb het hier over 1998
wat denk jezelf Einstein, dat BMW die spuuglelijke dingen tegen betaling op hun auto schroeftquote:Op zondag 12 juli 2009 14:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hmmm okee.. en die Lexuslooks-kerstverlichting?
quote:Op zondag 12 juli 2009 15:32 schreef Klonk het volgende:
[..]
wat denk jezelf Einstein, dat BMW die spuuglelijke dingen tegen betaling op hun auto schroeft
Nee.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:45 schreef Googolplexian het volgende:
Verhuis naar Polen en probeer 'm door te verkopen aan een maffe Nederlander (of iets uit die richting) voor 20 keer de dagwaarde.kennelijk werkt het
je kunt ook gewoon alle verlichting eraf slopen, gewoon voor de zekerheidquote:Op zondag 12 juli 2009 16:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]Nee.. maare moet ik deze op laten voor waarde vermindering of is dit juist waarde verhoging (ja, jweet maar nooit bij de rdw, tis iig aftermarket
)
Zoveel mogelijk tips mensen
Zoals ik al zei denk ik dat het ding zijn leven begonnen is met gele platen en een NL sticker.quote:
Poolse 316i op gas is nou niet direct de meest afgeladen luxe BMW-versie.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:53 schreef Herr.Flick het volgende:
...
Kijk, als je de meest luxe versie hebt, en dat staat ook op kenteken, dan heeft het vrij weinig zin om een optie eruit te halen die er toch al 'standaard' in zat...
...
316..?quote:Op zondag 12 juli 2009 19:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Poolse 316i op gas is nou niet direct de meest afgeladen luxe BMW-versie.
Ik zou minstens 1 lijk in de kofferbak laten liggen om de BPM te minimaliseren.
2.5liter 6cilinder automaatquote:
uhh.. dat zou goed kunnen ja..??!!quote:Op zondag 12 juli 2009 19:45 schreef Googolplexian het volgende:
Bedoel je niet een BMW E36 323i Executive 2.5L straight 6 DOHC Automatic M-Tech Vanos ABS U9?
2-deurs of 4-deurs?quote:Op zondag 12 juli 2009 19:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
uhh.. dat zou goed kunnen ja..??!!Ik heb ook TCS
Om al die raw powah van die antieke Poolse automaat (tussen haakjes "op gas") op de weg te houden?quote:Op zondag 12 juli 2009 19:54 schreef Turquaz52 het volgende:
uhh.. dat zou goed kunnen ja..??!!Ik heb ook TCS
ff verward met een E36 316i in een ander topic.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
316..?![]()
![]()
Eerder een 323i 2.5L M-Tech![]()
en ehmm.. is het beter dan dat het een Ex-NL auto was..? Dan hoef ik geen BPM te betalen neem ik aan..? En hoe kom ik er achter..?
192pk vind ik toch een aardig vermogen hoorquote:Op zondag 12 juli 2009 23:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Om al die raw powah van die antieke Poolse automaat (tussen haakjes "op gas") op de weg te houden?
edit : E36 2.5quote:Op zondag 12 juli 2009 23:30 schreef Athmozz het volgende:
[..]
192pk vind ik toch een aardig vermogen hoor
Daar heb je echt tractiecontrole voor nodig bij een RWD, of je staat bij elke iets te grof genomen bocht met je neus in de richting waar je uit kwam. Een E36 2.5 is geen afgetrapt golfje hoor
Nee, TS hoeft inderdaad alleen maar uit te leggen hoe hij aan die gejatte auto komt.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
ff verward met een E36 316i in een ander topic.![]()
Maar als het ding idd. al eens op NL kenteken heeft gestaan hoef je geloof ik niet weer opnieuw BPM te betalen. Er is immers al eens eerder BPM betaald.
Kan je denk ik aan de hand van chassisnr. wel navragen bij de RDW/Douane
ik nam met 30/40 de rotonde 3 kwart, voelde dat de achterkant uitbrak, en niet zo'n beetje ook. ik stuurde op tijd terug anders was het doei doei achtervelg/as.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
edit : E36 2.5ik noem 't wel een 323i
170 hele pk'tjes![]()
en maar 1345 kilogrammetjes
en dan 11 jaar oud
en dan uit Polen
en dan automaat
en dan op gas
Als het goed is rijd je nog helemaal niet in die BMW dus zou je het moeten hebben over één van die twee andere sloopbakken.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:03 schreef Turquaz52 het volgende:
+ 170PK of niet, ik rij wel relaxer en comfortabeler op de snelweg dan jij in je Del Snol
Helpt goed dan dat TCSquote:Op maandag 13 juli 2009 11:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik nam met 30/40 de rotonde 3 kwart, voelde dat de achterkant uitbrak, en niet zo'n beetje ook. ik stuurde op tijd terug anders was het doei doei achtervelg/as.![]()
En op gas rijdt ie al een lange tijd niet meergewoon 100 octaan V-Power
ofwel je TCS aanzetten, ofwel banden met de meeste grip achteraan monteren & minder hard rond je rond punt gaan :pquote:Op maandag 13 juli 2009 11:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik nam met 30/40 de rotonde 3 kwart, voelde dat de achterkant uitbrak, en niet zo'n beetje ook. ik stuurde op tijd terug anders was het doei doei achtervelg/as.![]()
of wanli banden oidquote:Op maandag 13 juli 2009 14:48 schreef dekilo het volgende:
De auto zal wel kale banden hebben icm nat wegdek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |