Precies.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:53 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Want het past niet in je straatje
Toch ?
En als je Franse Pates besteldquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:52 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Van raspatat heb ik nog nooit gehoord. Dus een non argument. Hiero wordt je de friettent uitgestompt als je patat besteld. Dus is het friet.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:44 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ondanks die schreeuwlelijk best een aardig geproduceerde CD hoor.
Je geeft te makkelijk op.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:55 schreef Suusje-V het volgende:
Ik ben weg
Succes nog met verder discussieren![]()
Dat dus. Een accentje heeft nog wel wat, maar waarom zou je in achterlijk dialect gaan praten?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:54 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Precies.
Dialecten zijn sowieso voor paupers.
ABN ftw!
Nou dan zijn we het met elkaar eensquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:49 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Een deur open doen, zodat je er door heen kan lopen, is gewoon openen .
En een deur van het slot halen gewoon een deur van het slot halen.
Allebei niet 'los doen' of 'los maken'. Dat is iets heel anders.
Okee daar ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:56 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Nou dan zijn we het met elkaar eens![]()
Een deur 'los maken' is de scharnieren eruit tikken.
Net zoals hier:
vanaf 4:30
Omdat dat een stukje cultuur is. Dat je in het dagelijs leven gewoon nederlands praat is normaal. Maar als je je eigen moerstaal niet eens meer verstaat...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:56 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat dus. Een accentje heeft nog wel wat, maar waarom zou je in achterlijk dialect gaan praten?
Was laatst bij een vriend van me die familie op bezoek had, niet normaal. Het mompelt en bromt maar wat over en weer, en het verstaat elkaar nog ook.![]()
Zullen we ook maar weer in kledij gaan rondlopen dan?quote:
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:58 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Okee daar ben ik het mee eens.
Maar wat dan met de deur los doen ?
Jij kent raspatat niet en dat is toch wel de graadmeter van beschaving, leer mij niets over cultuur!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:59 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Omdat dat een stukje cultuur is. Dat je in het dagelijs leven gewoon nederlands praat is normaal. Maar als je je eigen moerstaal niet eens meer verstaat...
Nee.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:00 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde.
Doen = maken
maken = doen
Ik ga huiswerk maken, huiswerk doen.
Ook hetzelfde
groetjes
Eens!quote:
deze zeg ik ook ipv waar kom je vandaan en ik kom uit twente dus.quote:
Dezequote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:18 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
deze zeg ik ook ipv waar kom je vandaan en ik kom uit twente dus.
Mensen uit het Nedersaksisch taalgebied (globaal van Groningen tot Oost-Gelderland) spreken doorgaans beter Nederlands dan de meeste Randstedelingen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:46 schreef Suusje-V het volgende:
Voor paupers dus.
Eens. Of nog erger: van die figuren die complete Engelse constructies naar het Nederlands vertalen: beter jij gaat nu naar huis.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:27 schreef NoBody122 het volgende:
Maar 'los' ipv 'open', zeker in de context van 'op slot', is lang niet zo debiel als mongolen die structureel 'me' ipv 'mijn' typen..
Je kan zeggen wat je wilt, maar je komt op die manier als een retard over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |