Beetje jammer inderdaad, dat er dan direct zo gereageerd wordt, terwijl het note bene in de krant is langs gekomen;quote:
quote:Een beetje basic sterrekunde kan geen kwaad als je zuke idiote aannames gaat maken.
Dus nu kranten wel geloven ? En soms is het juist MSM wat we NIET moeten geloven.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:06 schreef Ticker het volgende:
[..]
Beetje jammer inderdaad, dat er dan direct zo gereageerd wordt, terwijl het note bene in de krant is langs gekomen;
[..]
Het wordt dus zelfs in MSM vermeldt. Snap het dan. Het is niet om voor me zelf of dat van Ticker.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:29 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Dus nu kranten wel geloven ? En soms is het juist MSM wat we NIET moeten geloven.
Even voor de duidelijkheid: Wanneer mogen we kranten en wetenschappers nou wel en niet geloven ? Wanneer 'jullie' het zeggen ?
Behalve wanneer er in de volkskrant staat dat er 4 vliegtuigen gekaapt zijn en in verschillende gebouwen zijn gevlogen natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het wordt dus zelfs in MSM vermeldt. Snap het dan. Het is niet om voor me zelf of dat van Ticker.
Het is om jullie die alleen als het pas in de Volkskrant heeft gestaan voor waar aan neemt.
Kijk naar de hoeveelheid onzin berichten over MJs dood. Zoek nog maar eens de realiteit.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:33 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Behalve wanneer er in de volkskrant staat dat er 4 vliegtuigen gekaapt zijn en in verschillende gebouwen zijn gevlogen natuurlijk.
Dus ik moet volgens jullie selectief de MSM voor waarheid aannemen en jullie bepalen wanneer ik het dan als desinformatie moet zien en wanneer als waarheid.
Nee, Lambiekje, nee. Ik snap het nog niet.
Zoals ik het nu lees is het aan jou om aan mij te vertellen wat ik voor waar aanneem.
And it'll be a very cold day in hell before that ever happens
Volledig off-topic dit, maar ik ken heel dat verhaal niet? Ik ben wel geïnteresseerd en kan niets vinden op de sites van beide kranten, zou je misschien een linkje hebben? Klinkt wel interessant, bedankt!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk naar de hoeveelheid onzin berichten over MJs dood. Zoek nog maar eens de realiteit.
Of kijk naar het paspoort verhaal. 3 jaar lang was het op BNW topics en hacker websites al lang bekend. Pas nadat het door de Eerste Kamer komt, NRC en Volkskrant een artikel wijd is het op eens een big issues. Terwijl ik denk is dit niet allejezus laat dat jullie er mee komen?!! Daarvoor was het aluhoedjes aluhoedjes aluhoedjes. Hoe stom is dat?!!
Waarom heeft een VK-journalist niet paar maanden terug al eens gedoken in de internet-verhalen van hackers en complotdenkers?! I don't get it!?
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:23 schreef ToT het volgende:
anderen zeggen weer dat ze ons aan het opkweken zijn om later voor consumptie te gaan oogsten en dat ze in onze holle aarde wonen en daar wachten tot we met genoeg mensen zijn om hun volk dus te kunnen voeden.
Indien er een tegenbericht is wat in de algehele context van het onderwerp meer hout lijkt te snijden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:29 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Dus nu kranten wel geloven ? En soms is het juist MSM wat we NIET moeten geloven.
Even voor de duidelijkheid: Wanneer mogen we kranten en wetenschappers nou wel en niet geloven ? Wanneer 'jullie' het zeggen ?
Ik denk o.a. dit: http://www.bright.nl/paspoorten-hacken-vanuit-de-autoquote:Op woensdag 15 juli 2009 00:03 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Volledig off-topic dit, maar ik ken heel dat verhaal niet? Ik ben wel geïnteresseerd en kan niets vinden op de sites van beide kranten, zou je misschien een linkje hebben? Klinkt wel interessant, bedankt!
Heb je hier een bron voor? Orion is een Griekse naam natuurlijk, en Osiris een Egyptische (mogelijk wel via het Grieks ontleend). Naast dat het totaal verschillende talen zijn, lijken de betekenissen en etymologieën die ik kan vinden er totaal niet op te wijzen. De betekenis van Osiris is niet geheel duidelijk, naar het schijnt, maar dit zijn de hiëroglyfen:quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:20 schreef Ticker het volgende:
In de vertalingen van de afgelopen eeuwen willen de O en de A nog weleens omgewisseld worden.
Misschien dan ook nog een leuk feitje erbij, Orion is verwant aan Osiris.
Voor Orion wordt echter een heel andere betekenis gegeven:quote:Osiris est le nom grec d'un dieu de la mythologie égyptienne. La traduction de ce nom présente des difficultés et plusieurs hypothèses sont proposées. Ainsi « Ousir », ou « Iousiris », selon une ancienne graphie, a été traduit par « Siège de l'¼il » (du soleil ?), « L'½il puissant », « Celui qui fait son trône » (par allusion à son siège), « Le siège de la puissante » (par référence à la couronne), « Celui qu'elle a remis en fonction » (se rapportant à sa résurrection et à sa nouvelle puissance créatrice, grâce à la magie d'Isis).
Orion (Ὠρίων) zou dan ook verwant zijn aan het Griekse woord voor urineren (in lijn met het vorige verhaal). Hoe dat precies een vertaling zou zijn van arya-an is me eigenlijk in het geheel niet duidelijk, ook omdat het Grieks de a-klank wel kent (en het al een heel vroege vertaling zou moeten zijn, Orion is een Griekse god, de Ariërs waren een volk uit het Noorden van India, dat die zo intens contact zouden hebben dat ze direct woorden vertaalden voor Goden, lijkt me opmerkelijk).quote:The margin of the Empress Eudocia's copy of the Iliad has a note summarizing a Hellenistic poet who tells a different story of Orion's birth. Here the gods Zeus, Hermes and Poseidon come to visit Hyrieus of Tanagra, who roasts a whole bull for them. When they offer him a favor, he asks for the birth of sons. The gods take the bull's hide and ejaculate or urinate into it and bury it in the earth, then tell him to dig it up ten months later. When he does, he finds Orion; this explains why Orion is earthborn.
Ik dacht dat Osiris met name de heerser over de onderwereld en brenger van vruchtbaarheid was.quote:Osiris, is de koning van het landschap (Egypte), elke farao is in feite een reincarnatie van Osiris, en deze edelman mag dan ook regeren over het land, tot zijn zoon de scepter overneemt.
Ik kan er nog niet helemaal bij. Heb je bronnen voor de relatie Orion <-> Koningsbloedlijn? Nogmaals, Orion lijkt meer op het Griekse woord voor urine dan dat voor koning (basileus, nog terug te vinden in b.v. basilica of basilicum, het koningskruid).quote:Arïer, het edele ras, Orion, de sterren verwijzing naar de konings bloedlijn..
Ik denk dat we aan mogen nemen dat de overeenkomsten wel wat verder gaan dan wat leuke woordspeling, of hoe jij het ook wilt noemen wat ik vertel.
Kijk iemand die serieus is, daar houd ik van!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? Orion is een Griekse naam natuurlijk, en Osiris een Egyptische (mogelijk wel via het Grieks ontleend). Naast dat het totaal verschillende talen zijn, lijken de betekenissen en etymologieën die ik kan vinden er totaal niet op te wijzen. De betekenis van Osiris is niet geheel duidelijk, naar het schijnt, maar dit zijn de hiëroglyfen:
[ afbeelding ]
Waardoor wel een betekenis als ‘zetel van het oog’ wordt gegeven, de Franse Wikipedia is daar het uitgebreidst over:
[..]
Voor Orion wordt echter een heel andere betekenis gegeven:
[..]
Orion (Ὠρίων) zou dan ook verwant zijn aan het Griekse woord voor urineren (in lijn met het vorige verhaal). Hoe dat precies een vertaling zou zijn van arya-an is me eigenlijk in het geheel niet duidelijk, ook omdat het Grieks de a-klank wel kent (en het al een heel vroege vertaling zou moeten zijn, Orion is een Griekse god, de Ariërs waren een volk uit het Noorden van India, dat die zo intens contact zouden hebben dat ze direct woorden vertaalden voor Goden, lijkt me opmerkelijk).
[..]
Ik dacht dat Osiris met name de heerser over de onderwereld en brenger van vruchtbaarheid was.
[..]
Ik kan er nog niet helemaal bij. Heb je bronnen voor de relatie Orion <-> Koningsbloedlijn? Nogmaals, Orion lijkt meer op het Griekse woord voor urine dan dat voor koning (basileus, nog terug te vinden in b.v. basilica of basilicum, het koningskruid).
http://watch.pair.com/new-travel.html#19.A.PREFLOODquote:The Atlantean race of Aryans were thought to have relocated to the constellation of Orion.
"In Atlantis to the Sphinx (1996) I pointed out that...'[David] Frawley points out that the Hindu Varuna, the Egyptian Osiris and the Greek Ouranos, are all symbolized by [the constellation of] Orion..." - 767:165-6
Het sterrenbeeld Orion is natuurlijk op heel veel plekken op aarde zichtbaar. En Germanen hebben het b.v. over de drie jagers. De Egyptenaren zagen in dezelfde sterren inderdaad een verwijzing naar Osiris, maar dan kun je volgens mij niet zo die drie gelijk stellen. Grieken waren wel polytheïstisch en hadden ook wel de neiging (net als Romeinen) om hun goden te identificeren met de goden van andere volkeren, maar dan kun je nog steeds niet zeggen dat de een van de ander is afgeleid.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:46 schreef Ticker het volgende:
Van Osiris is het bekend dat hij in stukken werd gesneden door zijn broer, Seth. Alles werd terug gevonden, behalve zijn penis, en Isis heeft hier naderhand een gouden fallus opgezet.
Urine en penis.. toch twee dingen die erg verbonden zijn met elkaar.
Zoals ik zei is het sterrenbeeld Orion, de hemelse verwezelijking van de aardse(?) Osiris.
Dat is denk ik beter te verklaren door wat ik zeg, namelijk dat sterrenbeelden natuurlijk door verschillende volkeren op verschillende manieren geïnterpreteerd waren.quote:Over Orion en Aryan...
De meest snelle bron die google mij hierover geeft is het volgende:
Alles wat je geplant hebt is interessant om te zien evolueren ...quote:Op zondag 26 juli 2009 12:16 schreef JohnDope het volgende:
Maar helaas, de aarde en de mensheid zijn zo primitief en dus zo niet boeiend, dat ze hier helemaal niks te zoeken hebben.
Wat voor de 1 interessant is, is voor de ander niet boeiend.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Alles wat je geplant hebt is interessant om te zien evolueren ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |