quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:32 schreef Ticker het volgende:
[..]
Het punt is dat er geen eenduidige informatie beschikbaar is over dit onderwerp.
Mocht jij wel de wijsheid in pacht hebben, verneem ik graag de correcte versie van de feiten(?).
Ik denk ook niet dat beeldjes bewijs zijn voor het bestaan van buitenaardsen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Allemaal leuk, maar wie zegt mij dat de oude Sumerieërs ook niet gewoon van fictie hielden? Kijk eens wat wij allemaal voor shit maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En zo kan ik nog wel ff doorgaan...
Denk je dat men over 1000 jaar denkt nadat ze zo'n actionfigure gevonden hebben dat wij van de smurfen afstammen en dat ze over ons waken en boven ons staan?
EDIT: Nee, een paar oude beeldjes of afbeeldingen vind ik niet overtuigend genoeg om ook maar iets van dit verhaal te geloven. Ik doe mijn best, maar het lukt (nog) niet.
In de vertalingen van de afgelopen eeuwen willen de O en de A nog weleens omgewisseld worden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Welke feiten wil je? Waar het woord aryan vandaan komt, of hoe de mensen zich over europa vestigde (je vroeg je af hoe die 'nordic races' daar kwamen).
Het woord aryan is zelf een engels leenwoord woord die z'n oorsprong in de traditionele indische taal vind met als betekenis 'speaker of North Indian languages'.
Toen men zag dat iranies ook zo'n woord gebruikten voor deze groep mensen zag men dat de talen (en dus waarschijnlijk ook het volk) aan elkaar verwant waren (iraniers en indiers).
Zo zijn de feiten nu. Dat jij graag wilt geloven dat de indiers in de tijd van de Sanskrit Orion ook al Orion noemden valt vast na te kijken door taalhistorici.
Hoe die nordic races daar kwamen: lees maar wat over volksverhuizingen, of nordic iron age.
Ik weet wel dat er een theorie is over het onstaan van leven op aarde is, waarin gesteld wordt dat er miljarden jaren terug de aarde werd geteisterd door een barrage van asteroide inslagen uit de Kuyper-belt. Op deze asteroiden zouden idd o.a. aminozuren gezeten hebben die op deze wijze op aarde terecht zouden zijn gekomen.quote:Op zondag 12 juli 2009 09:38 schreef ToT het volgende:
Was het trouwens ook niet zo dat met telescopen er een wolk aminozuren rondom Orion gezien was? (Bouwmateriaal van eiwitten en dus ook van DNA.)
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Allemaal leuk, maar wie zegt mij dat de oude Sumerieërs ook niet gewoon van fictie hielden? Kijk eens wat wij allemaal voor shit maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En zo kan ik nog wel ff doorgaan...
Denk je dat men over 1000 jaar denkt nadat ze zo'n actionfigure gevonden hebben dat wij van de smurfen afstammen en dat ze over ons waken en boven ons staan?
EDIT: Nee, een paar oude beeldjes of afbeeldingen vind ik niet overtuigend genoeg om ook maar iets van dit verhaal te geloven. Ik doe mijn best, maar het lukt (nog) niet.
Maar je begrijpt zelf toch ook wel dat het verschil is, dat wij niet boeken vol plus daarbij duizenden jaren lang over 'my little pony" praten, of dat punt mistte je?quote:
Uhmm.. Neem eens als voorbeeld Star Trek. Daar zijn ook honderden boeken over vol geschreven. Ze hebben zelfs een taal speciaal voor deze serie ontworpen. "Klingon", geloof ik. Pure science fiction. Wie zegt mij dat men eeuwen geleden niet ongeveer hetzelfde deed?quote:Op zondag 12 juli 2009 19:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Maar je begrijpt zelf toch ook wel dat het verschil is, dat wij niet boeken vol plus daarbij duizenden jaren lang over 'my little pony" praten, of dat punt mistte je?
Toch moet ik hier nog even op in spelen om het idee weg te nemen, dat we mogelijk de Sumerische verhalen serieuser interpeteren dan ze bedoelt waren.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uhmm.. Neem eens als voorbeeld Star Trek. Daar zijn ook honderden boeken over vol geschreven. Ze hebben zelfs een taal speciaal voor deze serie ontworpen. "Klingon", geloof ik. Pure science fiction. Wie zegt mij dat men eeuwen geleden niet ongeveer hetzelfde deed?
Ik zou dus weleens willen weten over welke boeken jij het hebt en wellicht heb je wel links naar online versies van die boeken.
Overigens ben ik niet aan het trollen hierIk ben best geïnteresseerd in dit soort dingen. Het universum houdt voor ons nog zoveel verborgen, dus van alles is mogelijk. Het Reptillian gebeuren heeft mij alleen nog niet overtuigd.
Ik bedoel.. genetisch is het volgens mij niet eens mogelijk. Reptielen hebben een totaal andere DNA structuur, dus hoe kunnen ze dan in de gedaante van het menselijk lichaam rondlopen? Bush zou een Reptillian zijn![]()
Hoewel....
[ afbeelding ]
Check de gelijkenissen en let vooral op de ogen! Dit zou familie van elkaar kunnen zijn... dus wie weet!![]()
Of wordt dan de bron verboden?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:24 schreef _Led_ het volgende:
Ik zou je heel veel feiten kunnen vertellen maar dan loopt mijn familie gevaar.
De vraag is dan waarom maakten ze toen beelden van lizardsmensen en niet een beeld van een bizon, mammoet of tijger.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dit snap ik dus even niet.. de reptillian theorie, is er niet een van deze tijd..
Het is inprincipe een eeuwen oude "mythe".
De Annunaki waren inprincipe ook reptielen, hier een mooi voorbeeld van sumerische 'kunst':
[ afbeelding ]
[..]
http://www.indopedia.org/Reptilian_humanoid.html
Hé. Dit is wel interessantquote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:49 schreef Ticker het volgende:
[..]
Deze vind je vast interessant, en heb je waarschijnlijk nog niet eerder gehoord.
Voor de volgende link heb ik weinig concrete bronnen om het uit te diepen, maar de verbastering kan erg tot de verbeelding spreken:
Aryan
Ari.An
Orion
De vertaling van Ari.An is iets in de zin van nobel man. Daar waar An ook gelijk staat aan de hoogste Sumerische God.
De bron die ik hiervan heb zijn de Terra Papers, een fictief? verhaal, samengesteld uit diverse waarheids gestaafde bronnen en feiten. Grotendeels een samenstelling en uitleg van de diverse rassen en hun afkomsten in de geschiedenis, uit het universum.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Aryan (tip!)
Nu valt er weer een puzzelstuk op zijn plaats. Hitler met z'n spear of destiny, het occulte. Ariesch superras.quote:Aryan (IPA: /ˈɛɹiən/) is an English language loanword. As the American Heritage Dictionary of the English Language states at the beginning of its definition, "[it] is one of the ironies of history that Aryan, a word nowadays referring to the blond-haired, blue-eyed physical ideal of Nazi Germany, originally referred to a people who looked vastly different. Its history starts with the ancient Indo-Iranians, peoples who inhabited parts of what are now Iran, Afghanistan, Pakistan and India."
En zo hadden de egyptenaren weer hun eigen goden, en de Azteken, etcetera.quote:Op maandag 13 juli 2009 07:49 schreef Ticker het volgende:
[..]
Toch moet ik hier nog even op in spelen om het idee weg te nemen, dat we mogelijk de Sumerische verhalen serieuser interpeteren dan ze bedoelt waren.
Feit blijft dat wij honderden dan wel duizenden verschillende verhalen hebben over My Little Pony, Star Wars, Star Trek, Batman en noem maar op.
Dit was niet zo bij de Sumeriërs. Het gaat hier niet om 1 klei figuur, waar hedendaags een verhaal aan gelinkt wordt, het gaat hier om duizenden klei tabletten waar zij hun geschiedenis en 'mythes' opschreven, over het volk uit de hemel met sommige reptiel achtige Goden, en sommige die meer eruit zagen zoals de mensen.
Om jezelf wijs te maken dat wij dit hedendaags ook hebben, moet je toch wat meer afwegingen maken, van waar wij deze poppen zouden kunnen vinden, zoals voornamelijk kinderkamers en speelgoedwinkels.
Deze reptiel figuren werden bijvoorbeeld in de gebedsplaatsen gevonden.. ik zie een my little pony niet zo snel genageld aan een kruis hangen. Dat zijn wel dingen die je toch moet bedenken als je dan toch alles wilt afwegen wat mogelijk en niet mogelijk is.
Ik zie ook geen enkele reden om de goden van de Azteken minder waarheids getrouw te staven dan bijvoorbeeld die van de Sumeriers.quote:Op maandag 13 juli 2009 09:21 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En zo hadden de egyptenaren weer hun eigen goden, en de Azteken, etcetera.
Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat we dat verhaal van de Sumeriers opeens serieus moeten nemen.
Een beetje basic sterrekunde kan geen kwaad als je zuke idiote aannames gaat maken.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik weet wel dat er een theorie is over het onstaan van leven op aarde is, waarin gesteld wordt dat er miljarden jaren terug de aarde werd geteisterd door een barrage van asteroide inslagen uit de Kuyper-belt. Op deze asteroiden zouden idd o.a. aminozuren gezeten hebben die op deze wijze op aarde terecht zouden zijn gekomen.
Of die Kuyper-belt bij Orion ligt weet ik echter niet.
http://www.crystalinks.com/reptilianbrain.htmlquote:The brain stem is the oldest and smallest region in the evolving human brain. It evolved hundreds of millions of years ago and is more like the entire brain of present-day reptiles. For this reason, it is often called the 'reptilian brain'. Various clumps of cells in the brain stem determine the brain's general level of alertness and regulate the vegetative processes of the body such as breathing and heartbeat.
It's similar to the brain possessed by the hardy reptiles that preceded mammals, roughly 200 million years ago. It's 'preverbal', but controls life functions such as autonomic brain, breathing, heart rate and the fight or flight mechanism. Lacking language, its impulses are instinctual and ritualistic. It's concerned with fundamental needs such as survival, physical maintenance, hoarding, dominance, preening and mating. It is also found in lower life forms such as lizards, crocodiles and birds. It is at the base of your skull emerging from your spinal column.
The basic ruling emotions of love, hate, fear, lust, and contentment emanate from this first stage of the brain. Over millions of years of evolution, layers of more sophisticated reasoning have been added upon this foundation.
Our intellectual capacity for complex rational thought which has made us theoretically smarter than the rest of the animal kingdom.
When we are out of control with rage, it is our reptilian brain overriding our rational brain components. If someone says that they reacted with their heart instead of their head. What they really mean is that they conceded to their primative emotions (the reptilian brain based) as opposed to the calculations of the rational part of the brain.
Ik heb dit niet zelf verzonnen hoor, ik heb dit ooit eens gezien in een documentaire op NGC. Dus als je dan toch mensen wilt verwijten dat ze 'idiote aannames' doen, stuur dan een mailtje naar NGCquote:Op maandag 13 juli 2009 09:27 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Een beetje basic sterrekunde kan geen kwaad als je zuke idiote aannames gaat maken.
1) Miljarden jaren geleden bestond de kuyperbeld nog niet in zn huidige vorm, miljarden jaren geleden was ons zonnestelsen namelijk nog in ontwikkeling.
2) Orion is een sterrebeeld wat onnoemelijk ver van de aarde is. 800 lichtjaar voor de dichtsbijzijnde ster.
(dat is dus 800 x 365 x 24 x 60 x 60 x 300.000 km ver weg)
En de orion nebula (nevel) is hartstikke jong gemeten naar galactische leeftijden. het zijn sterren die zich nu aan het ontwikkelen zijn. daar komt dus de komende 3 miljard jaar nog niets uit hoor
11 jaar oud VK artikel...quote:Op zondag 12 juli 2009 09:38 schreef ToT het volgende:
Was het trouwens ook niet zo dat met telescopen er een wolk aminozuren rondom Orion gezien was? (Bouwmateriaal van eiwitten en dus ook van DNA.)
Als NGC al idiote pancake-theorie WTC instorting durven te vertonen zijnde zo is het gebeurd neem ik die club niet meer serieus.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb dit niet zelf verzonnen hoor, ik heb dit ooit eens gezien in een documentaire op NGC. Dus als je dan toch mensen wilt verwijten dat ze 'idiote aannames' doen, stuur dan een mailtje naar NGC
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |