Precies.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:33 schreef wijsneus het volgende:
Als ze vatbaar is voor geloof, is ze ook vatbaar voor andere onzin
Dat is ook zo. Ik heb me er bijvoorbeeld altijd over verbaasd dat mn pa (techneut, wil analyseren, berekenen, dingen pas voor waar aannemen als ie ze ziet) nou net in dit ene geval klakkeloos aanneemt wat er in de bijbel staat. Mn ouders zeggen kritisch te zijn, te onderzoeken wat de goede weg is om als gelovigen toch ook nog een beetje in de normale wereld te staan.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:33 schreef wijsneus het volgende:
Als ze vatbaar is voor geloof, is ze ook vatbaar voor andere onzin
Ik vind 1 religie al genoeg...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:55 schreef MikeyMo het volgende:
tja het is een soort van religie natuurlijk
Leuke zin. Ietsje aanpassen. Dan heeft ze echte fundamenten om op te bouwen. Want geloven hebben ook fundamenten, weliswaar van drijfzand, maar men noemt het fundamenten...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Precies.
Geef d'r eens een natuurkundeboek of zo, heeft ze enige fundamenten om op te bouwen.
Portugal, een leuk huisje aan de kust... Er zijn slechtere plekken om het eind van de wereld te ondergaan!quote:
Mja, tegentheorieën..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Portugal, een leuk huisje aan de kust... Er zijn slechtere plekken om het eind van de wereld te ondergaan!
Morgen kom ik wel even naast je fietsen om tegentheorieën te bedenken
Ik zal ook nooit ontkrachten dat de verhalen niet bestaan. De vraag is echter hoeveel procent van het verhaal erbij verzonnen is.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:25 schreef LaTiNo het volgende:
Nou, die FEMA-kampen liggen er dus wel degelijk. Zijn ooit gebouwd om Jappen in te stoppen tijdens WOII. Daarna zijn ze nog volledig gerenoveerd en ready to roll. Waarom zouden ze die kampen anders hebben liggen overal in de US? (en je kunt er zo heen, foto's staan op internet).
Maar idd, als je vatbaar bent voor een sprookje zoals de bijbel ben je ook vatbaar voor NWO, Niburu en shapeshifting lizards
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:52 schreef Iblis het volgende:
Ik denk dat je _Led_ een middagje op de thee moet uitnodigen.
Je bedoelt waar sex, drugs, rock 'n roll en technofeesten wel mogen ?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
dat elk gebod van God overtreedt, een ultiem zondige wereld.
Goed dat je zo'n post plaatst, geeft in ieder geval stof tot nadenken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat ik nu ga zeggen zal me wel belachelijk maken onder velen op dit forum/in deze thread maar dat interesseert me eigenlijk niet. Maar dan weten jullie in ieder geval dat ik me bewust ben van de bizarheid van wat ik ga zeggen. En dan hoop ik dat ik geen kleine kinderen reacties krijg die het thread vervuilen.
Waarom ben je van alle mogelijke geloven, overtuigingen en ideologieën uitgerekend bij het Christendom uitgekomen? Hoe is het voor jou bewezen, of is het woord "overtuiging" hier misschien niet beter op zn plaats? Ik heb altijd geleerd dat zodra er dingen te bewijzen zijn, geloof ook niet meer bestaat. geloof is per definitie iets wat je niet zeker kunt weten.quote:Ik heb zelf hetzelfde onderzoek gedaan en na lange zoektocht kwam ik zelf bij de bijbel uit als waarheid en heb me bekeerd tot het christelijk geloof. Dit omdat voor mij bewezen was dat de eindtijd profeties in vervulling gaan en we vlak voor de terugkomst van Christus leven.
Nou houdt mn moeder zich nu even vooral bezig met hoe je de huidige gebeurtenissen in de wereld kunt interpreteren aan de hand van bijbelse profetieën en beschrijvingen. Maar eigenlijk zijn de conspiracy denkers die net dachten dat ze de antwoorden op alle wereldvragen hebben gevonden dus zelf de foute jongens? En wat vinden ze van dat etiket? dat wordt ruziequote:De conspiracy is een complot tegen de God van de bijbel door Satan en aanhangers. De mensen die er betrokken bij zijn weten dat zelf over het algemeen echter niet, ze zijn misleid, geloven over het algemeen dat ze hele goede dingen bezig zijn, een betere wereld maken, terwijl ze meewerken aan het bouwen van een tyranniek regime dat elk gebod van God overtreedt, een ultiem zondige wereld. Slechts de top weet waar het werkelijk om gaat en zij denken ook succesvol te gaan zijn, terwijl de bijbel zegt dat God uiteindelijk een einde aan dit alles zal maken.
Op dit moment vindt er een enorme vergroting van kennis plaats, mensen krijgen een groter begrip van hoe de wereldpolitiek werkelijk in elkaar steekt, en men begrijpt ook de spirituele connectie. Ook dit is in lijn met bijbelprofetie en er zijn dan ook heel veel mensen die zich bekeren als gevolg hiervan.quote:Er zijn allerlei alternatieve verklaringen te noemen voor dergelijke ideeen, ook daar ben ik mij bewust van. Zoals een psychologische verklaring voor waarom men in complotten of God gelooft, allerlei verklaringen waarom bepaalde gebeurtenissen plaatsvinden in de wereld. Ik heb er zelf echter geen een kunnen ontdekken die strookt met de wereld om mij heen en mijn eigen manier van handelen.
Ik weet dus niet of het goed is dat ze alles te weten komt over de toekomst. Alles weten maakt niet gelukkig, en zeker als je denkt dat wat die maffe lui verkondigen daadwerkelijk is wat er allemaal gaat gebeuren, dan zou ik niet meer rustig kunnen doorleven zoals ik nu doe.quote:Je hoeft je geen zorgen te maken om je moeder denk ik, zij ontvangt nu broodnodige informatie voor de toekomst en dat is hartstikke goed. Ik denk dat je je beter zorgen om jezelf kan maken aangezien er voor ons allemaal moeilijke tijden te wachten staan, die niet zomaar even goed gaan komen. Jouw voorstellingsvermogen is geen grens voor wat mogelijk of waar is. Die fout lijken veel mensen te maken, om zonder feitenkennis iets af te doen als 'dat kan toch niet'. Misschien is het beter om daar eerst wat informatie over te verzamelen en dan een conclusie trekken.
Ik geloof dat er veel zin en onzin te vinden is op het internet maar als je moeder al gelovig is, zal God haar naar de waarheid leiden, zoals Hij dat altijd doet.
Wat hij zei.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:25 schreef Schonedal het volgende:
De duit in het zakje van Ali Kanibali is nu precies hetzelfde als waar Gripper zich zorgen om maakt, althans wat betreft de denkwereld van zijn moeder.
Dreigen met hel en verdoemenis, de mensen angstig maken en dom houden is te veel de tactiek van het christendom en de islam met als enig doel uitoefening van macht en het genereren van geldstromen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'de tactiek van het christendom en de islam' ...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:25 schreef Schonedal het volgende:
Dreigen met hel en verdoemenis, de mensen angstig maken en dom houden is te veel de tactiek van het christendom en de islam met als enig doel uitoefening van macht en het genereren van geldstromen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |