Precies.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:33 schreef wijsneus het volgende:
Als ze vatbaar is voor geloof, is ze ook vatbaar voor andere onzin
Dat is ook zo. Ik heb me er bijvoorbeeld altijd over verbaasd dat mn pa (techneut, wil analyseren, berekenen, dingen pas voor waar aannemen als ie ze ziet) nou net in dit ene geval klakkeloos aanneemt wat er in de bijbel staat. Mn ouders zeggen kritisch te zijn, te onderzoeken wat de goede weg is om als gelovigen toch ook nog een beetje in de normale wereld te staan.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:33 schreef wijsneus het volgende:
Als ze vatbaar is voor geloof, is ze ook vatbaar voor andere onzin
Ik vind 1 religie al genoeg...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:55 schreef MikeyMo het volgende:
tja het is een soort van religie natuurlijk
Leuke zin. Ietsje aanpassen. Dan heeft ze echte fundamenten om op te bouwen. Want geloven hebben ook fundamenten, weliswaar van drijfzand, maar men noemt het fundamenten...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Precies.
Geef d'r eens een natuurkundeboek of zo, heeft ze enige fundamenten om op te bouwen.
Portugal, een leuk huisje aan de kust... Er zijn slechtere plekken om het eind van de wereld te ondergaan!quote:
Mja, tegentheorieën..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Portugal, een leuk huisje aan de kust... Er zijn slechtere plekken om het eind van de wereld te ondergaan!
Morgen kom ik wel even naast je fietsen om tegentheorieën te bedenken
Ik zal ook nooit ontkrachten dat de verhalen niet bestaan. De vraag is echter hoeveel procent van het verhaal erbij verzonnen is.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:25 schreef LaTiNo het volgende:
Nou, die FEMA-kampen liggen er dus wel degelijk. Zijn ooit gebouwd om Jappen in te stoppen tijdens WOII. Daarna zijn ze nog volledig gerenoveerd en ready to roll. Waarom zouden ze die kampen anders hebben liggen overal in de US? (en je kunt er zo heen, foto's staan op internet).
Maar idd, als je vatbaar bent voor een sprookje zoals de bijbel ben je ook vatbaar voor NWO, Niburu en shapeshifting lizards
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:52 schreef Iblis het volgende:
Ik denk dat je _Led_ een middagje op de thee moet uitnodigen.
Je bedoelt waar sex, drugs, rock 'n roll en technofeesten wel mogen ?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
dat elk gebod van God overtreedt, een ultiem zondige wereld.
Goed dat je zo'n post plaatst, geeft in ieder geval stof tot nadenken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat ik nu ga zeggen zal me wel belachelijk maken onder velen op dit forum/in deze thread maar dat interesseert me eigenlijk niet. Maar dan weten jullie in ieder geval dat ik me bewust ben van de bizarheid van wat ik ga zeggen. En dan hoop ik dat ik geen kleine kinderen reacties krijg die het thread vervuilen.
Waarom ben je van alle mogelijke geloven, overtuigingen en ideologieën uitgerekend bij het Christendom uitgekomen? Hoe is het voor jou bewezen, of is het woord "overtuiging" hier misschien niet beter op zn plaats? Ik heb altijd geleerd dat zodra er dingen te bewijzen zijn, geloof ook niet meer bestaat. geloof is per definitie iets wat je niet zeker kunt weten.quote:Ik heb zelf hetzelfde onderzoek gedaan en na lange zoektocht kwam ik zelf bij de bijbel uit als waarheid en heb me bekeerd tot het christelijk geloof. Dit omdat voor mij bewezen was dat de eindtijd profeties in vervulling gaan en we vlak voor de terugkomst van Christus leven.
Nou houdt mn moeder zich nu even vooral bezig met hoe je de huidige gebeurtenissen in de wereld kunt interpreteren aan de hand van bijbelse profetieën en beschrijvingen. Maar eigenlijk zijn de conspiracy denkers die net dachten dat ze de antwoorden op alle wereldvragen hebben gevonden dus zelf de foute jongens? En wat vinden ze van dat etiket? dat wordt ruziequote:De conspiracy is een complot tegen de God van de bijbel door Satan en aanhangers. De mensen die er betrokken bij zijn weten dat zelf over het algemeen echter niet, ze zijn misleid, geloven over het algemeen dat ze hele goede dingen bezig zijn, een betere wereld maken, terwijl ze meewerken aan het bouwen van een tyranniek regime dat elk gebod van God overtreedt, een ultiem zondige wereld. Slechts de top weet waar het werkelijk om gaat en zij denken ook succesvol te gaan zijn, terwijl de bijbel zegt dat God uiteindelijk een einde aan dit alles zal maken.
Op dit moment vindt er een enorme vergroting van kennis plaats, mensen krijgen een groter begrip van hoe de wereldpolitiek werkelijk in elkaar steekt, en men begrijpt ook de spirituele connectie. Ook dit is in lijn met bijbelprofetie en er zijn dan ook heel veel mensen die zich bekeren als gevolg hiervan.quote:Er zijn allerlei alternatieve verklaringen te noemen voor dergelijke ideeen, ook daar ben ik mij bewust van. Zoals een psychologische verklaring voor waarom men in complotten of God gelooft, allerlei verklaringen waarom bepaalde gebeurtenissen plaatsvinden in de wereld. Ik heb er zelf echter geen een kunnen ontdekken die strookt met de wereld om mij heen en mijn eigen manier van handelen.
Ik weet dus niet of het goed is dat ze alles te weten komt over de toekomst. Alles weten maakt niet gelukkig, en zeker als je denkt dat wat die maffe lui verkondigen daadwerkelijk is wat er allemaal gaat gebeuren, dan zou ik niet meer rustig kunnen doorleven zoals ik nu doe.quote:Je hoeft je geen zorgen te maken om je moeder denk ik, zij ontvangt nu broodnodige informatie voor de toekomst en dat is hartstikke goed. Ik denk dat je je beter zorgen om jezelf kan maken aangezien er voor ons allemaal moeilijke tijden te wachten staan, die niet zomaar even goed gaan komen. Jouw voorstellingsvermogen is geen grens voor wat mogelijk of waar is. Die fout lijken veel mensen te maken, om zonder feitenkennis iets af te doen als 'dat kan toch niet'. Misschien is het beter om daar eerst wat informatie over te verzamelen en dan een conclusie trekken.
Ik geloof dat er veel zin en onzin te vinden is op het internet maar als je moeder al gelovig is, zal God haar naar de waarheid leiden, zoals Hij dat altijd doet.
Wat hij zei.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:25 schreef Schonedal het volgende:
De duit in het zakje van Ali Kanibali is nu precies hetzelfde als waar Gripper zich zorgen om maakt, althans wat betreft de denkwereld van zijn moeder.
Dreigen met hel en verdoemenis, de mensen angstig maken en dom houden is te veel de tactiek van het christendom en de islam met als enig doel uitoefening van macht en het genereren van geldstromen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'de tactiek van het christendom en de islam' ...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:25 schreef Schonedal het volgende:
Dreigen met hel en verdoemenis, de mensen angstig maken en dom houden is te veel de tactiek van het christendom en de islam met als enig doel uitoefening van macht en het genereren van geldstromen.
In Trouw stond recentelijk een artikel ‘Bij ‘gevaarlijke’ argumenten gaan onze oren potdicht (op het moment lijkt de site plat te zijn, misschien vanwege de stroomstoring in Den Haag?), gebaseerd op Feeling Validated Versus Being Correct (PDF van het artikel). Hieronder het persbericht:quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:13 schreef ursel het volgende:
Ik ben er zelf in ieder geval al achter gekomen dat het weinig zin heeft om er tegen in te gaan. Soms heeft die stellingen die met een hele simpele vraag terug een verhaal van een half uur kunnen ontkrachten. Maar 2 keer klikken op zo'n site en hij heeft weer een ander verhaal gevonden om erin te geloven..
quote:PEOPLE SOMETIMES SEEK THE TRUTH, BUT MOST PREFER LIKE-MINDED VIEWS
CHAMPAIGN, Ill.—We swim in a sea of information, but filter out most of what we see or hear. New analysis of data from dozens of studies sheds new light on how we choose what we do and do not hear. The study found that while people tend to avoid information that contradicts what they already think or believe, certain factors can cause them to seek out, or at least consider, other points of view.
The analysis, reported this month in Psychological Bulletin published by the American Psychological Association and led by researchers at the University of Illinois and the University of Florida, included data from 91 studies involving nearly 8,000 participants. It puts to rest a longstanding debate over whether people actively avoid information that contradicts what they believe, or whether they are simply exposed more often to ideas that conform to their own because they tend to be surrounded by like-minded people.
“We wanted to see exactly across the board to what extent people are willing to seek out the truth versus just stay comfortable with what they know,” said University of Illinois psychology professor Dolores Albarracín, PhD, who led the study with University of Florida researcher William Hart, PhD. The team also included researchers from Northwestern University and Ohio University.
The studies they reviewed generally asked participants about their views on a given topic and then allowed them to choose whether they wanted to view or read information supporting their own or an opposing point of view.
The researchers found that people are about twice as likely to select information that supports their own point of view (67 percent) as to consider an opposing idea (33 percent). Certain individuals, those with close-minded personalities, are even more reluctant to expose themselves to differing perspectives, Albarracín said. They will opt for the information that corresponds to their views nearly 75 percent of the time.
The researchers also found, not surprisingly, that people are more resistant to new points of view when their own ideas are associated with political, religious or ethical values.
“If you are really committed to your own attitude – for example, if you are a very committed Democrat – you are more likely to seek congenial information, that is, information that corresponds with your views,” Albarracín said. “If the issues concern moral values or politics, about 70 percent of the time you will choose congenial information, versus about 60 percent of the time if the issues are not related to values.”
Perhaps more surprisingly, people who have little confidence in their own beliefs are less likely to expose themselves to contrary views than people who are very confident in their own ideas, Albarracín said.
Certain factors can also induce people to seek out opposing points of view, she said. Those who may have to publicly defend their ideas, such as politicians, for example, are more motivated to learn about the views of those who oppose them. In the process, she said, they sometimes find that their own ideas evolve.
People are also more likely to expose themselves to opposing ideas when it is useful to them in some way, Albarracín said. “If you’re going to buy a house and you really like the house, you’re still going to have it inspected,” she said. Similarly, no matter how much you like your surgeon, you may seek out a second opinion before scheduling a major operation, she said.
For the most part, it seems that people tend to stay with their own beliefs and attitudes because changing those might prevent them from living the lives they’re living,” Albarracín said. “But it’s good news that one out of three times, or close to that, they are willing to seek out the other side.”
Article: “Feeling Validated Versus Being Correct: A Meta-Analysis of Selective Exposure to Information,” Dolores Albarracín, PhD, University of Illinois at Urbana-Champaign; William Hurt, PhD, Inge Brechan, PhD, and Lisa Merrill, PhD, University of Florida; Alice H. Eagly, PhD, Northwestern University, Matthew J. Lindberg, PhD, Ohio University; Psychological Bulletin, Vol. 135, No. 4.
Dit is natuurlijk onzin. Het is hetzelfde als wanneer ik in 1938 wist door bestudering van betrouwbare bronnen dat Duitsland op het punt stond een imperialistische oorlog te starten en ik mensen daar voor zou waarschuwen om op tijd maatregelen te nemen om zich voor te bereiden in plaats van mensen die ook op de hoogte zijn aan een persoonlijke psychoanalyse te onderwerpen en ze een beetje uit te lachen, ik mensen onterecht angstig zou maken, ze bedreigen en willen dom houden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:25 schreef Schonedal het volgende:
De duit in het zakje van Ali Kanibali is nu precies hetzelfde als waar Gripper zich zorgen om maakt, althans wat betreft de denkwereld van zijn moeder.
Omdat het materiaal waar ik mee bezig was ook door veel christenen behandeld werd, new world order dus. Uiteindelijk bleef er voor mij geen mogelijkheid meer over dan dat de bijbel werkelijk goddelijk geinspireerd is, door de profeties die in vervulling gaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Goed dat je zo'n post plaatst, geeft in ieder geval stof tot nadenken.![]()
[..]
Waarom ben je van alle mogelijke geloven, overtuigingen en ideologieën uitgerekend bij het Christendom uitgekomen? Hoe is het voor jou bewezen, of is het woord "overtuiging" hier misschien niet beter op zn plaats? Ik heb altijd geleerd dat zodra er dingen te bewijzen zijn, geloof ook niet meer bestaat. geloof is per definitie iets wat je niet zeker kunt weten.
Nee, de mensen die meewerken aan de new world order zijn de foute jongens.quote:Nou houdt mn moeder zich nu even vooral bezig met hoe je de huidige gebeurtenissen in de wereld kunt interpreteren aan de hand van bijbelse profetieën en beschrijvingen. Maar eigenlijk zijn de conspiracy denkers die net dachten dat ze de antwoorden op alle wereldvragen hebben gevonden dus zelf de foute jongens? En wat vinden ze van dat etiket? dat wordt ruzie![]()
Nee. Dat zeg ik ook niet. Echter zijn er wel veel meer bronnen veel makkelijker beschikbaar. 15 jaar geleden kon je vanuit NL niet even een documentje van de CFR opvragen bijvoorbeeld, of alle belangrijke werken uit een occult genootschap als de vrijmetselarij. Nu is dat wel mogelijk en is speculatie dus veel makkelijker te vervangen voor harde feiten. Kwestie van goed zoeken en inderdaad niet alles zomaar geloven.quote:Je bedoelt dat door de toegang tot internet nu elke gek iets kan roepen wat door andere mensen voor waar aangenomen kan worden? Er wordt heel veel informatie aangeboden, maar of dat allemaal nuttige kennis oplevert...![]()
Nee, maar denk je dat je dat wel zou kunnen wanneer die dingen zich ook werkelijk af gaan spelen? Als straks die economische crisis volledig uit de hand loopt, en dat gaat ie doen want dat is de bedoeling van degenen die er achter zitten en hem nu met opzet verder opstoken met verkeerd beleid, denk je dat je dan wel relaxt kan blijven? Dat je dan kan zeggen 'goh, gelukkig wist ik niet vantevoor dat ik alles wat ik heb kwijt zou raken zodat ik me kon voorbereiden, want dan had ik niet rustig kunnen slapen'.quote:Ik weet dus niet of het goed is dat ze alles te weten komt over de toekomst. Alles weten maakt niet gelukkig, en zeker als je denkt dat wat die maffe lui verkondigen daadwerkelijk is wat er allemaal gaat gebeuren, dan zou ik niet meer rustig kunnen doorleven zoals ik nu doe.![]()
Dat is heel prettig. Wat heb je er echter voor over om gelukkig te blijven?quote:Zorgen maken om mezelf doe ik niet. OK, mn baan staat misschien straks wel op de tocht, want met ons bedrijf gaat het niet zo best. Maar ik ben gelukkig, heb een lieve vriendin, ben gezond en voel me een nuttig zandkorreltje op het strand. Ik ben er voor mn vrienden, en ik hoop dat zij wat aan mij hebben.
In ieder geval niet door te vertellen dat het allemaal grote kolder is. Dan zeg je in feite dat ze dom is, weinig mensen die daar naar willen luisteren, zeker diegenen die graag "willen weten".quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:19 schreef Gripper het volgende:
Maar intussen zit ze er wel continue op rond te neuzen. Ik weet niet of ze er in gaat doorslaan, en straks ook met een aluminiumhoedje op en een neusklem tegen de chemtrails gaat rondlopen, maar hoe kun je op een constructieve manier proberen uit te leggen dat het allemaal grote kolder is?
In 1938 was je te laat. Johan Huizinga schreef in 1935 al:quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is natuurlijk onzin. Het is hetzelfde als wanneer ik in 1938 wist door bestudering van betrouwbare bronnen dat Duitsland op het punt stond een imperialistische oorlog te starten en ik mensen daar voor zou waarschuwen om op tijd maatregelen te nemen om zich voor te bereiden in plaats van mensen die ook op de hoogte zijn aan een persoonlijke psychoanalyse te onderwerpen en ze een beetje uit te lachen, ik mensen onterecht angstig zou maken, ze bedreigen en willen dom houden.
quote:Wij leven in een bezeten wereld. En wij weten het. Het zou voor niemand onverwacht komen, als de waanzin eensklaps uitbrak in een razernij, waaruit deze arme Europese mensheid achterbleef in verstomping en verdwazing, de motoren nog draaiende en de vlaggen nog wapperende, maar de geest geweken.
Oh ja, bij mijn vorige post vergat ik er nog bij te vertellen dat je moet oppassen voor lieden die beweren de echte waarheid te kennen of de ware godsdienst aan te hangen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin. Het is hetzelfde als wanneer ik in 1938 wist door bestudering van betrouwbare bronnen dat Duitsland op het punt stond een imperialistische oorlog te starten en ik mensen daar voor zou waarschuwen om op tijd maatregelen te nemen om zich voor te bereiden in plaats van mensen die ook op de hoogte zijn aan een persoonlijke psychoanalyse te onderwerpen en ze een beetje uit te lachen, ik mensen onterecht angstig zou maken, ze bedreigen en willen dom houden.
Verder is een bijbel geen kerk, en een christen is geen christendom.
Dat klopt ja... Die zinnige argumenten hebben helaas de neiging af te ketsen op platen van varierende dikte die verschillende mensen voor de kop lijken te hebben. Zitten de meest absurde dingen bij (WTC torens die neer zijn gehaald met een mininuke die natuurlijk voor het gemak geen straling heeft geproduceerd bijv). Daar tegen in gaan kan best fascinerend zijn qua gedrag bekijken. Echt veel invloed heeft het niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:52 schreef Iblis het volgende:
Ik denk dat je _Led_ een middagje op de thee moet uitnodigen. Een algemeen boek hierover, of tegen, is The Demon-Haunted World: Science as a Candle in the Dark. Maar volgens mij wordt dat vooral gelezen door mensen die toch al kritisch zijn.
Op Fok! zijn onderwerpen zoals 9/11 ‘inside job’ ook al een paar keer aan de orde gekomen, en dan wordt er meestal ook wel tegenin gegaan met zinnige argumenten. Daar kun je je messen wat proberen te slijpen. Maar helaas blijkt uit die threads ook dat er een groot aantal mensen voor wie het credo ‘I want to believe’ wel bijna lijkt te gelden. Het maakt niet uit hoeveel tegenbewijs ze krijgen, het glijdt van ze af alsof ze geheel in teflon ondergedompeld zijn.
Dat vind ik andersom ook.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 04:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat klopt ja... Die zinnige argumenten hebben helaas de neiging af te ketsen op platen van varierende dikte die verschillende mensen voor de kop lijken te hebben. Zitten de meest absurde dingen bij (WTC torens die neer zijn gehaald met een mininuke die natuurlijk voor het gemak geen straling heeft geproduceerd bijv). Daar tegen in gaan kan best fascinerend zijn qua gedrag bekijken. Echt veel invloed heeft het niet.
Je bent het allemaal weer stevig aan het overdrijven. Maargoed, dat is niet echt een discussie voor hier.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat vind ik andersom ook.
Voor mij is het onbegrijpelijk hoe mensen nog steeds de versie van de overheid kunnen geloven. Een stel moslim fanaten omzijlt een 40 miljard dollar kostend beveiligingssysteem, kaapt tegelijkertijd 4 airliners, zijn op de een of andere manier in staat om te ontkomen aan elke vorm van luchtsurveillance, NORAD en satelliet en daardoor 2 uur zoek, vliegen rustig naar New York en Washington DC om daar in 3 enorme landmarks te crashen, eentje crasht in Pennsylvania, en dat alles gedirigeerd door een fundamentalist in een grot met een computer en een mobieltje omdat hij het vrije amerika haat. Het is de meest idiote conspiracy theorie ooit.
Dit is het officiele verhaal in een notendop. Ik kan er ook niets aan doen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je bent het allemaal weer stevig aan het overdrijven. Maargoed, dat is niet echt een discussie voor hier.
Nee dat is een sterk overdreven versie van het verhaal in een notendop.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is het officiele verhaal in een notendop. Ik kan er ook niets aan doen.
Niet uitlachen, maar wegzetten als iemand die mensen bang wil maken.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nee dat is een sterk overdreven versie van het verhaal in een notendop.
Verder zie ik conspiracysites ook geen enkele nauwkeurige voorspelling doen. Het is allemaal vaagheid wat de klok slaat. En als er dan wat gebeurt dan kun je dat natuurlijk mooi aan die vaagheid linken, want met vaagheid kun je alle kanten uit (zie de profetieen van de Bijbel, pik er 1 uit en je kunt zo een lijstje van 100 gebeurtenissen verzinnen die een dergelijke profetie 'uit' zou laten komen.)
Je had het net over de oorlog met Duitsland voorspellen in '38, waardoor iedereen je zou uitlachen.
Ja. 1 a 2 jaar is alleen wat kort, ik neem liever een periode van 5 jaar, ook al gaan de ontwikkelingen nu wel in een heel rap tempo. Ik voorspel complete chaos als gevolg van de economische crisis, pandemien en hongersnoden. Ik voorspel het vestigen van een wereldregering uit die chaos. Ik voorspel het fuseren van alle religies, met de paus als representatief ervan. Ik voorspel een fusie van kerk en staat zoals in de middeleeuwen die wereldwijd heerst met de VS als vervolgende macht tegen alle 'terroristen' die niet gehoorzamen aan de wereldregering. Ik voorspel een nieuwe wereldeconomie gebaseerd op 'need' en 'common good', een soort socialisme, in werkelijkheid de meest zuivere vorm van katholicisme, een herverdeling van rijkdom en zeer minimaal leven in de naam van duurzame ontwikkeling. Ik kan je wel meer details geven, maar betwijfel of je daar geinteresseerd in bent?quote:Kun jij een voorspelling doen met dezelfde mate van nauwkeurigheid over zeg 1 a 2 jaar in de toekomst? Een voorspelling waarvan je opkijkt? Dus niet 'er gaan nog meer banken omvallen' of 'de dollar krijgt te maken met flinke inflatie'?
Dat zien we dan wel weer.quote:En als het dan niet uitkomt, ben je dan geestelijk in staat om hier gevolgtrekkingen uit te doen? Sta je uberhaupt nog open voor andere meningen of hebben de conspiracy sites en de bijbel je dusdanig gebrainwashed (de ogen geopend zul je het zelf noemen, maar de meerderheid op Fok weet wel beter) dat je niet meer terugkan en dat je net als die sektebazen gewoon het volgende moment aankondigt van het einde van de wereld, blind voor het feit dat jijzelf degene bent die misleid is?
Onzin. Als je dat serieus denkt stel ik voor dat je eens wat meer over dat onderwerp gaat lezen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is het officiele verhaal in een notendop. Ik kan er ook niets aan doen.
Ok, 5 jaar. Vooropgesteld dat we over 5 jaar nog op Fok zittenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja. 1 a 2 jaar is alleen wat kort, ik neem liever een periode van 5 jaar, ook al gaan de ontwikkelingen nu wel in een heel rap tempo.
Te vaag. Complete chaos is nogal subjectief. Benoem de chaos. Waar en in welke mate? Ik wil niet dat je over 5 jaar zegt: "kijk, het is inderdaad totale chaos" als er toevallig totale chaos in India heerst vanwege een staatsgreep of een enorme natuurramp. Dit bedoel ik dus met multi-interpreteerbaar. Nederland kan over 5 jaar in chaos verkeren indien:quote:Ik voorspel complete chaos als gevolg van de economische crisis
quote:, pandemien en hongersnoden.
Ok, dit is een behoorlijk nauwkeurige voorspelling. Bedoel je een wereldwijde unie van bestaande regeringen of een combi van de Amerikaanse regering + wat Europese staatjes die wetten uitvaardigen over elk land in de hele wereld?quote:Ik voorspel het vestigen van een wereldregering uit die chaos.
Zeer nauwkeurigquote:Ik voorspel het fuseren van alle religies, met de paus als representatief ervan.
Dittoquote:Ik voorspel een fusie van kerk en staat zoals in de middeleeuwen die wereldwijd heerst met de VS als vervolgende macht tegen alle 'terroristen' die niet gehoorzamen aan de wereldregering.
En wat heeft dat voor gevolg voor de rijke westerling met een goede opleiding en baan zoals wij? Er moet een substantieel deel van de bevolking het luxe en goed hebben, anders zal die wereldregering niet in staat zijn de onlusten de kop in te drukken. Het leger wordt immers uit het deel van het volk opgeleid dat de regering steunt.quote:Ik voorspel een nieuwe wereldeconomie gebaseerd op 'need' en 'common good', een soort socialisme, in werkelijkheid de meest zuivere vorm van katholicisme, een herverdeling van rijkdom en zeer minimaal leven in de naam van duurzame ontwikkeling. Ik kan je wel meer details geven, maar betwijfel of je daar geinteresseerd in bent?
En dat bedoel ik dus. Je bent inmiddels onwrikbaar in je geloof. Als iets niet uitkomt zal het gewoon een paar jaar opgeschoven worden. Dat 'voorspel' ik nu al. Je bent echt niet de enige.quote:Dat zien we dan wel weer.
Yep, in tegenstelling tot jou ben ik wat flexibeler in mijn denkbeelden. Ik zal uiteraard wel analyseren waarom de gebeurtenissen gaan zoals ze gaan. Het fuseren van alle religies zou om hele andere redenen kunnen plaatsvinden dan jij denkt. Stel dat de God van de Hindoes daadwerkelijk terug op Aarde keert en zij triomfantelijk hun gelijk met het vuur en het zwaard verspreiden. Stel dat Islam, Christendom en Jodendom daar tegen strijden en uiteindelijk alle Hindoes over de kling jagen en in die oorlog besluiten te fuseren. Heel anders dan jij waarschijnlijk leest op je favoriete websites.quote:En jij, stel dat wat ik hierboven weggezet heb materialiseert. Ben jij dan bereid om te concluderen dat je misleid bent en geestelijk in staat je wereldbeeld te herzien en je gedrag aan te passen? Heb je daar ook weleens over nagedacht?
Begint in de VS en spreidt naar Europa, en de rest van de wereld.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:42 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ok, 5 jaar. Vooropgesteld dat we over 5 jaar nog op Fok zitten
Te vaag. Complete chaos is nogal subjectief. Benoem de chaos. Waar en in welke mate?
Nee, economische chaos dus. Anarchie. Dat is voldoende om een hele samenleving plat te leggen.quote:Ik wil niet dat je over 5 jaar zegt: "kijk, het is inderdaad totale chaos" als er toevallig totale chaos in India heerst vanwege een staatsgreep of een enorme natuurramp. Dit bedoel ik dus met multi-interpreteerbaar. Nederland kan over 5 jaar in chaos verkeren indien:
- er een enorme overstroming plaatsvond
- Groningen een aardbeving van 7.5 onderging door een aardverzakking
- er toch nog een al 8 jaar voorspelde grote aanslag in NL heeft plaatsgevonden. Of misschien zelfs 2 kort achter elkaar.
- Belgie ineenstort vanwege de taalcrisis en NL enigszins meeneemt
- ... ga zo maar door.
Als ik het over hongersnoden die gaan komen heeb, bedoel ik daarmee niet de plaatsen waar nu al een hongersnood is. Ik heb het voornamelijk over het westen.quote:Net zo vaag. Waar en in welke mate? Er zijn al een hoop hongersnoden overal. En om de zoveel jaar een pandemietje. SARS, Mexicaanse griep. We hadden in de vorige eeuw de Spaanse griep, ook behoorlijk groot. Het is zelfs opvallend rustig aan dat front. Malaria & Cholera zijn al jaren behoorlijk wereldwijd bezig.
Denk aan naties die hun soevereiniteit opgeven aan een centraal orgaan zoals de VN. Ik verwacht een hervormde VN met veel meer openlijke macht.quote:Ok, dit is een behoorlijk nauwkeurige voorspelling. Bedoel je een wereldwijde unie van bestaande regeringen of een combi van de Amerikaanse regering + wat Europese staatjes die wetten uitvaardigen over elk land in de hele wereld?
Als er iets is wat je uit deze thread onthoudt, is dat dit, deze nieuwe economie.quote:Zeer nauwkeurig
[..]
Ditto
[..]
En wat heeft dat voor gevolg voor de rijke westerling met een goede opleiding en baan zoals wij?
Op dit moment wordt een economische noodsituatie gecreeerd waardoor deze maatregelen als wetgeving ingevoerd kunnen worden.[/quote]quote:Bisschop Muskens toont begrip
Eindhovens Dagblad van 3 oktober 1996
Hilversum: - Bisschop Muskens van Breda kan best begrijpen dat mensen die armoe lijden omdat ze moeten leven van een bijstandsuitkering, zwart proberen bij te verdienen. Hij veroordeelt deze zwartwerkers ook niet. Ook over een arme die een brood steelt, zal hij niet vallen.
De Bredase bisschop zei dit gisteravond in het VPRO-televisieprogramma Veldpost. Hij trad daarin op naar aanleiding van zijn scherpe kritiek op de falende armoedebestrijding van de regering, hetgeen premier Kok ertoe bracht de bisschop uit te nodigen voor een gesprek.
Armoede kan volgens Muskens soms ook diefstal rechtvaardigen. Hij verwees hiervoor op een oude stelregel van de katholieke moraalleer. Volgens die leer is diefstal een zonde, maar iemand die geen brood kan kopen en dan - door hoger gedreven - brood steelt, begaat geen zonde.
De bisschop was gisteravond niet bereikbaar voor nader commentaar. Zijn woordvoerder lichtte desgevraagd nog toe dat Muskens begrip zich wel beperkt tot de echte sociale minima die volledig in de knel zitten. Het betreft niet alle uitkeringstrekkers in het algemeen.
Op de tv benadrukte Muskens vanuit zijn pastorale ervaring te spreken. "Ik ben een pastor die vanuit het veld veel leest en hoort over schrijnende armoede bij steeds meer mensen. Er moet toch iets aan het systeem fout zijn. al kan ik niet precies aangeven wat. Daar hebben we onze politici voor. Maar ik kan wel constateren dat dit niet mag in onze samenleving".
Kwestie van indoctrinatie, propaganda van militaire krachten/politie etc.quote:Er moet een substantieel deel van de bevolking het luxe en goed hebben, anders zal die wereldregering niet in staat zijn de onlusten de kop in te drukken. Het leger wordt immers uit het deel van het volk opgeleid dat de regering steunt.
En daar is niets mis mee. In grote lijnen weet ik wat er komen gaat, en dat is al een stuk gedetailleerder dan wat jij probeert te schetsen. Of het nu 1, 2, 3 of misschien wel 5 jaar later gebeurt doet er niet toe.quote:En dat bedoel ik dus. Je bent inmiddels onwrikbaar in je geloof. Als iets niet uitkomt zal het gewoon een paar jaar opgeschoven worden. Dat 'voorspel' ik nu al. Je bent echt niet de enige.
Hoe denk jij dat ik denk dat het zal gaan?quote:Yep, in tegenstelling tot jou ben ik wat flexibeler in mijn denkbeelden. Ik zal uiteraard wel analyseren waarom de gebeurtenissen gaan zoals ze gaan. Het fuseren van alle religies zou om hele andere redenen kunnen plaatsvinden dan jij denkt. Stel dat de God van de Hindoes daadwerkelijk terug op Aarde keert en zij triomfantelijk hun gelijk met het vuur en het zwaard verspreiden. Stel dat Islam, Christendom en Jodendom daar tegen strijden en uiteindelijk alle Hindoes over de kling jagen en in die oorlog besluiten te fuseren. Heel anders dan jij waarschijnlijk leest op je favoriete websites.
Een kwestie van tijd.quote:Ik heb zelfs nog geen waardeoordeel over je voorspellingen gedaan al zie ik er een aantal zacht gezegd niet uitkomen.
In zijn nieuw encycliek verwijst de paus naar 'Rerum Novarum'. Hier staat de hele nieuwe economie in beschreven.quote:Paus Benedictus XVI wil dat er een nieuwe wereldorganisatie "met echte tanden" komt. Die moet werken aan het herstel van de wereldeconomie en voorkomen dat de ongelijkheid in de wereld verder toeneemt.
De paus deed zijn oproep in de vandaag gepubliceerde encycliek Caritas in veritates ('Naastenliefde in waarheden'). De kerkvorst gaat in zijn nieuwe werkstuk onder meer in op de effecten van de globalisering.
Benedictus, die in april 2005 werd gekozen als opvolger van paus Johannes Paulus II, publiceerde zijn eerste encycliek, Deus caritas est ('God is liefde'), in 2006. Een jaar later volgde Spe salvi ('Gered door de hoop').
Edit: het nieuwe systeem wordt dus niet kapitalistisch en niet communistisch, maar corporatistisch, waarbij de burger wel eigendomsrechten heeft, maar zijn eigendommen tegelijkertijd gemeengoed zijn en de overheid het uiteindelijk voor het zeggen heeft.quote:Rerum Novarum (Over nieuwe dingen) is een in 1891 door Paus Leo XIII geschreven encycliek. De encycliek houdt zich bezig met de situatie van de arbeidsklasse en formuleert in de vorm van een aantal uitgangspunten de sociale leer van de Rooms-katholieke Kerk.
Uitgangspunten van de pauselijke encycliek waren een rechtvaardig loon, het recht op eigendom en solidariteit met de zwakkeren. Als instrumenten om deze doelstellingen na te streven, werden zowel overheidsingrijpen als de vorming van vakbonden genoemd.
In zijn uiteenzetting over overheid, industrie en arbeid leidt Leo XIII de Kerk het industriële tijdperk binnen. Zijn pleidooi voor vakorganisaties was niet alleen een vernieuwing binnen kerkelijke kring, maar ook daarbuiten. Leo's encycliek bevat een kritiek tegenover ongebreideld kapitalisme en veroordeelt tegelijkertijd het marxistisch socialisme, het historisch determinisme en het dialectisch materialisme. Zijn voorgestelde samenwerking tussen arbeid en kapitaal inspireerden tot de vorming van vakbonden en onder meer verschillende vormen van corporatisme.
Rerum Novarum geeft de contouren weer van een sociale katholieke leer, maar is geen systeem. Veeleer geeft het antwoorden op concrete situaties. Latere encyclieken volgden en probeerden ook nieuwe ontwikkelingen een plaats te geven binnen de sociale katholieke leer, die nog steeds op Rerum Novarum voortbouwt:
* Quadragesimo Anno door Paus Pius XI (1931),
* Mater et Magistra door Paus Johannes XXIII (1961),
* Populorum Progressio door Paus Paulus VI (1967),
* Laborem Exercens door Paus Johannes Paulus II (1981),
* Sollicitudo Rei Socialis door Paus Johannes Paulus II (1987),
* Centesimus Annus door Paus Johannes Paulus II (1991).
* Caritas in Veritate door Paus Benedictus XVI (2009).
Je mist een paar stappen, zoals je wel vaker ziet met samenzwerings onzin. Je neemt aan dat er economische chaos zal komen (iets wat al vrij vergezocht is), en dan beschrijf je ineens een planeconomie die we gaan krijgen. Je lijkt niet in staat redelijkerwijs te kunnen uitleggen waarom en hoe het van het een naar het ander gaat.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Begint in de VS en spreidt naar Europa, en de rest van de wereld.
Chaos in de zin van economische chaos. Gerald Celente noemt het 'Obamageddon'. Hij is een betrouwbare bron, dus versta onder chaos o.a. hetgeen wat hij hier schetst.
[..]
Nee, economische chaos dus. Anarchie. Dat is voldoende om een hele samenleving plat te leggen.
Overstromingen, aardbevingen, aanslagen doe ik geen sprake over. Die zullen er vast zijn, maar dat is niet waar ik op doel.
[..]
Als ik het over hongersnoden die gaan komen heeb, bedoel ik daarmee niet de plaatsen waar nu al een hongersnood is. Ik heb het voornamelijk over het westen.
[..]
Denk aan naties die hun soevereiniteit opgeven aan een centraal orgaan zoals de VN. Ik verwacht een hervormde VN met veel meer openlijke macht.
[..]
Als er iets is wat je uit deze thread onthoudt, is dat dit, deze nieuwe economie.
De rijke westerling bestaat in de toekomst niet meer. De rijke westerling wordt op het moment geplunderd door een gefabriceerde economische crisis, en global warming maatregelen welke op het punt staan aangenomen te worden, zoals Co2 tax, cap & trade wetten.
Wat we gaan krijgen is een overheidsgeplande economie. In plaats van onderwijs wat jou de mogelijkheid geeft je eigen leven in te richten, zal de overheid voor jou bepalen welke opleiding je nodig hebt op basis van de behoeften die op de arbeidsmarkt zullen zijn.
Dit zal dan niet gaan om hoge opleidingen, maar om simpel werk. Er vindt op dit moment een fusering van overheid en bedrijfsleven plaats. Deze fusie zal in combinatie met de burgers, 'public-private-partnerships' aangaan, om de toekomst door te komen. De fusie van overheid en bedrijfsleven heet corporatisme of fascisme.
De basis voor het scheppen van welvaart is prive eigendomsrechten. Als jij een huis bezit kan je een hypotheek erop nemen en dat geld investeren in een onderneming. Wanneer je je prive eigendomsrechten kwijt bent omdat ze in handen van de overheid zijn, is deze mogelijkheid er niet meer. In het westen hebben wij werkelijk prive eigendomsrechten wat de belangrijkste reden is voor de schepping en het onderhoud van onze welvaart. Kleine bedrijven vormen het grootste deel van de economie, niet de grote mega ondernemingen.
In communistische en voormalige oostbloklanden en dictaturen hebben mensen dit recht niet, of ze hebben het wel, maar wegens enorme bureaucratische rompslomp duurt het gigantisch lang (jaren) voordat bijv. een stuk land op een bepaalde naam geregistreerd kan worden. Lokaal worden eigendommen wel door leden van een gemeenschap herkend, officieel echter niet. Het gevolg is dat mensen geen leningen kunnen krijgen en niet kunnen ondernemen. Het gevolg is dat de nu arme landen arm zijn en arm blijven, ze kunnen niet meedoen aan de vrije markt economie, geen welvaart creeren, en blijven zodoende arm, hoeveel ontwikkelingshulp er ook heengestuurd wordt.
Wat we binnenkort te horen krijgen qua propaganda is dat prive eigendomsrechten herzien dienen te worden. Dat vrije markt kapitalisme de reden is van alle oneerlijkheid in de wereld, en dat de markt niet vrij kan zijn maar er meer overheidscontrole nodig is. Prive eigendomsrechten zullen weggezet worden als een basis voor onrecht en tyrannie.
Wanneer de economische crisis uit de hand loopt en mensen niet meer in hun basisvoorzieningen kunnen voorzien, zal de nieuwe wetgeving wat betreft prive eigendommen van kracht gaan. Zij zullen inhouden dat alles in de wereld, geproduceerde en natuurlijke goederen, tot gemeengoed verklaard worden, en verdeling van deze goederen op basis van noodzaak.
Eigendomsrechten komen bij de overheid te liggen. In de praktijk zal dit inhouden dat je alles op 'lease' bij de overheid zal bezitten. Jij hebt bijv. een huis en betaalt daarvoor elektriciteit, water, etc. Jij woont alleen maar er is plaats voor nog 3 anderen. 3 mensen zijn dakloos geworden. Zij hebben onderdak nodig maar kunnen het niet betalen, en jij wel. Zij hebben nu het recht om bij jou in te trekken, dat is immers eerlijk. Ondertussen betaal jij wel de rekeningen, aangezien het huis op jouw naam staat. Jij hebt niet het recht om ze eruit te zetten, omdat noodzaak jouw huis tot gemeengoed heeft gemaakt.
In de praktijk is dit dus anarchie. Diefstal wordt gelegaliseerd. Dit is in lijn met een katholieke kijk op hoe de economie eruit moet zien, zie bijv. Thomas van Aquino. Een voorbeeld is dit:
[..]
Op dit moment wordt een economische noodsituatie gecreeerd waardoor deze maatregelen als wetgeving ingevoerd kunnen worden.
Stel je voor dat iedereen straks arm is en iedereen dus legaal 'een brood' mag stelen, of een auto, of een fiets, omdat hij of zij het nodig heeft, en de politie die er niets tegen doet. Dat is chaos, anarchie.
Werken doen we in dienst van door de overheid beheerde bedrijven, of andersom, door bedrijven die de overheid bezitten, ik denk dat dat een toepasselijkere beschrijving is van deze tijd. We gaan in 'groene' communities leven, met alleen datgene wat we werkelijk nodig hebben, onze basisbehoeften. Al het andere is immers te milieuvervuilend, niet duurzaam, en dient daarom door de overheid in de hand gehouden te worden, elk aspect van ons leven.
Ook vindt er een globale herverdeling van rijkdom plaats door middel van milieuwetgevingen. Het westen gaat betalen en dat geld gaat naar het oosten, terwijl zij gewoon door kunnen vervuilen. Iets als het Kyoto protocol is hier bijv. voor in het leven geroepen.
[..]
Kwestie van indoctrinatie, propaganda van militaire krachten/politie etc.
[..]
En daar is niets mis mee. In grote lijnen weet ik wat er komen gaat, en dat is al een stuk gedetailleerder dan wat jij probeert te schetsen. Of het nu 1, 2, 3 of misschien wel 5 jaar later gebeurt doet er niet toe.
[..]
Hoe denk jij dat ik denk dat het zal gaan?
[..]
Een kwestie van tijd.
Via nieuwe wetgeving die op dit moment in het leven geroepen wordt, wat anders? Agenda 21 bijvoorbeeld, speelt een enorme rol in de hervorming van de wereld.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:49 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Je mist een paar stappen, zoals je wel vaker ziet met samenzwerings onzin. Je neemt aan dat er economische chaos zal komen (iets wat al vrij vergezocht is), en dan beschrijf je ineens een planeconomie die we gaan krijgen. Je lijkt niet in staat redelijkerwijs te kunnen uitleggen waarom en hoe het van het een naar het ander gaat.
quote:Agenda21
Agenda 21 is a comprehensive plan of action to be taken globally, nationally and locally by organizations of the United Nations System, Governments, and Major Groups in every area in which human impacts on the environment.
Agenda 21, the Rio Declaration on Environment and Development, and the Statement of principles for the Sustainable Management of Forests were adopted by more than 178 Governments at the United Nations Conference on Environment and Development (UNCED) held in Rio de Janerio, Brazil, 3 to 14 June 1992.
The Commission on Sustainable Development (CSD) was created in December 1992 to ensure effective follow-up of UNCED, to monitor and report on implementation of the agreements at the local, national, regional and international levels. It was agreed that a five year review of Earth Summit progress would be made in 1997 by the United Nations General Assembly meeting in special session.
The full implementation of Agenda 21, the Programme for Further Implementation of Agenda 21 and the Commitments to the Rio principles, were strongly reaffirmed at the World Summit on Sustainable Development (WSSD) held in Johannesburg, South Africa from 26 August to 4 September 2002.
Je kan het hele document doornemen, als je meer wil weten.quote:Er zijn 40 hoofdstukken in Agenda 21, die in vier secties zijn verdeeld:
*
Sectie I – Sociale en Economische Dimensies
bestrijding van armoede, verandering in consumptiepatronen, bevolking en demografische dynamica, gezondheid.
Sectie II – Behoud en Beheer van Middelen voor Ontwikkeling
waaronder bescherming van de aardatmosfeer, de strijd tegen ontbossing, biodiversiteit, en controle van verontreiniging.
Sectie III – Het versterken van de Rol van Belangrijke Groepen
waaronder de rollen van kinderen en de jeugd, vrouwen, plaatselijk autoriteiten en arbeiders.
Sectie IV – Middelen van Implementatie
waaronder wetenschap, technologieoverdracht, onderwijs, internationale instellingen en mechanismen en financiële mechanismen.
Nee, ik bestudeer wat er aan informatie te vinden valt en trek mijn conclusies. Ik lees niet wat een ander zegt en begin dat af te kraken omdat het niet voldoende is om mij te overtuigen.quote:Aannames en voorspellingen met de dogmatische overtuiging van een gelovige die een profetie napraat. Geen nuance, geen onzekerheid, alleen heilige overtuiging. De werkwoorden die je gebruikt alleen al geven aan dat je elke redelijkheid en rationaliteit overboord hebt gegooid
Maar zelfs met de meest wilde interpretaties daarvan maak je nog steeds belachelijke sprongen en lijken je aannames, zeker door de dogmatische zekerheid waarmee je ze presenteert, totaal ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Via nieuwe wetgeving die op dit moment in het leven geroepen wordt, wat anders?
Ik ken dat soort plannen wel, maar de interpretaties ervan varieren nogal, en plannen en uitvoering willen ook nogal eens verschillen.quote:Agenda 21 bijvoorbeeld, speelt een enorme rol in de hervorming van de wereld.
[..]
Je kan het hele document doornemen, als je meer wil weten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Agenda_21
Bestuderen en conclusies trekken is prima, maar gezien de manier waarop jij te werk gaat krijg ik het idee dat je geen wetenschappelijke achtergrond hebt. Daarom is het misschien zo gemakkelijk om jezelf voor de gek te houden, nog even los van alle psychologische motieven die mensen hebben om dit soort dingen te omarmen.quote:[..]
Nee, ik bestudeer wat er aan informatie te vinden valt en trek mijn conclusies. Ik lees niet wat een ander zegt en begin dat af te kraken omdat het niet voldoende is om mij te overtuigen.
Dat komt misschien omdat het nogal veelomvattende materie is. Ik kan ook een boek erover schrijven en dat posten, maar daar is een forum niet voor. Ik geef liever een globaal overzicht met de belangrijkste punten zodat die herkend worden wanneer ze in de actualiteit verschijnen. De details zoek je zelf maar op.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:01 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Maar zelfs met de meest wilde interpretaties daarvan maak je nog steeds belachelijke sprongen en lijken je aannames, zeker door de dogmatische zekerheid waarmee je ze presenteert, totaal ongeloofwaardig.
Interpretaties doen er niet toe, men hoeft slechts te kijken naar de uitvoering ervan. Kijk gewoon naar nieuwe wetgeving en maatregelen, wat men nu in de VS bijv. probeert in te voeren aan cap & trade wetten op Co2 uitstoot. Het is niet zo moeilijk om een helder beeld te krijgen.quote:Ik ken dat soort plannen wel, maar de interpretaties ervan varrieren nogal, en plannen en uitvoering willen ook nogal eens verschillen.
Ik heb een universitaire graad. Ik vind het erg zwak van je om te insinueren dat ik geestelijk niet in orde ben, op basis van jouw onbegrip en gebrek aan kennis van waarover ik schrijf.quote:Bestuderen en conclusies trekken is prima, maar gezien de manier waarop jij te werk gaat krijg ik het idee dat je geen wetenschappelijke achtergrond hebt. Daarom is het misschien zo gemakkelijk om jezelf voor de gek te houden, nog even los van alle psychologische motieven die mensen hebben om dit soort dingen te omarmen.
Vrij zinloos, je kan bij voorbaat al raden dat mensen je niet serieus zullen nemen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat komt misschien omdat het nogal veelomvattende materie is. Ik kan ook een boek erover schrijven en dat posten, maar daar is een forum niet voor. Ik geef liever een globaal overzicht met de belangrijkste punten zodat die herkend worden wanneer ze in de actualiteit verschijnen. De details zoek je zelf maar op.
Dan nog, hoe ga je van die cap & trade wetten naar een nieuwe wereldorde planeconomie, het is een ridicule stap.quote:[..]
Interpretaties doen er niet toe, men hoeft slechts te kijken naar de uitvoering ervan. Kijk gewoon naar nieuwe wetgeving en maatregelen, wat men nu in de VS bijv. probeert in te voeren aan cap & trade wetten op Co2 uitstoot. Het is niet zo moeilijk om een helder beeld te krijgen.
Dat geloof ik gewoon absoluut niet, je hebt duidelijk geen kaas gegeten van bronnenkritiek, wetenschapsfilosofie, kritisch denken en ga zo maar even door. En natuurlijk ben je geestelijk niet in orde, kijk eens nuchter naar je posts.quote:[..]
Ik heb een universitaire graad. Ik vind het erg zwak van je om te insinueren dat ik geestelijk niet in orde ben, op basis van jouw onbegrip en gebrek aan kennis van wat ik schrijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |