quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:10 schreef De_Hertog het volgende:
Rood?
Nee, twee ietsen, met een O en een T.quote:
Ik vond de vorige beter, maar vooruit. Het eerste woord is een gewoon Nederlands wordt dat wel vaker wordt gebruikt bij geografische namen.quote:
Nog iets geografischer dan 'oud'. De T wijst indirect naar de religie van de Oeigoeren en naar de band met andere landen in de regio. Waarbij regio in Centraal-Azie, waar landen even groot als europa de helft van het aantal inwoners van Nederland hebben, een ruim begrip is.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:23 schreef Dagobert het volgende:
Oud T... ... Tibet?
Ik dacht dat de naam wel bekend was uit het nieuws, en anders het geloof toch zeker wel. Sorry voor de toch lastiger vraag dan ik dachtquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:29 schreef Dagobert het volgende:
Dan moet ik wel natuurlijk het geloof van de Oeigoeren weten. Is wel de spil in het conflict, dus zullen in die zin wel anders zijn dan de Chinezen. Met een T in de regio kom ik op iets als Tibet, Thailand of Taiwan
Oost Taize?
Ik geef je het punt, anders blijven we bezig. Ze noemen het Oost-Turkestan, naar dezelfde naam waar ook Turkije en Turkmenistan (ietsje dichterbijquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:36 schreef Dagobert het volgende:
Hmz... daar heb je wel een goed punt heZe noemen het toch niet Oost-Turkije?
![]()
Mijn nieuws (NRC next) bleef beperkt tot een foto op de middenpagina van gisteren. Volg het dus ook niet echt daar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |