Oh, ik heb hier een jaartje terug mee geexperimenteerd.
Op verschillende manieren overigens, dus ik ben er ook weer een paar keer af gegaan.
Ik ben als je alle keren bij elkaar op zou tellen aan ongeveer 150 gekomen, waarvan er een stuk of 20 mensen waren die ik ook echt wat te zeggen zou hebben, een stuk of 30 die ik wel persoonlijk gekend heb, en een stuk of 20 die ik via via kende.
Ik weet zeker dat je als iemand die op school of de universiteit zit wel aan de 300 moet kunnen komen, zonder al teveel moeite, maar in de meeste gevallen slaat het helemaal nergens op.
Wat ik nog het meest opvallende vond, was dat de mensen die de "meeste " vrienden hadden, en dan bedoel ik eigenlijk al meer dan 200, altijd vooraan stonden in mijn rijtje, dus het meest sociale contact via internet hadden, en niet op straat.
Dat is overigens geen waardeoordeel, maar wel een aparte constatering, des te meer oppervlakkige kennissen je hebt, des te meer je thuis lijkt te zitten.
Het is geen absolute wet en er zullen uitzonderingen zijn, maar trots zijn op een groot aantal vrienden op hyves, is een luchtbel.
Er waren mensen die anderen toegevoegd hadden, die ik zelf kende, en waarvan ik wist dat ik er meer mee omging dan die personen zelf....het gaat helemaal nergens over, volgens mij.