abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70825777
Komend jaar start ik met een non-talen studie. Gezien ik best wel van talen houd, wil ik graag een taal erbij leren.
Nu is de vraag, hoe doe je dat het beste? Een soort Loi cursus doen, vrije universiteit of zelfstudie (lijkt me niet zo slim gezien mijn ...discipline) ?
Een taalreisje lijkt me niks gezien in het wel rustig aan wil doen qua leren, maar wel enigsinds progressie wil maken.
Hoeveel tijd ben je in een week kwijt als je (serieus) een taal gaat leren?
pi_70825874
welke universiteit ga je studeren?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_70826020
Hai
Vreemde taal leren

Graag gedaan.
pi_70826029
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:29 schreef Californium het volgende:
welke universiteit ga je studeren?
Leiden, mooie talenstudies hebben ze daar
pi_70826201
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:32 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Hai
Vreemde taal leren

Graag gedaan.
Ik ga het eens proberen

btw
Is een textboek+workbook enzo kopen handig?
pi_70826232
nice misschien een 'raar' antwoord... maar je kan misschien 2 studies volgen? Of is dat weer te overdreven? betaal je toch maar 1 keer schoolgeld (of is dat reeds veranderd? )
pi_70826699
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:38 schreef Californium het volgende:
nice misschien een 'raar' antwoord... maar je kan misschien 2 studies volgen? Of is dat weer te overdreven? betaal je toch maar 1 keer schoolgeld (of is dat reeds veranderd? )
Kán, alleen krijg je veel cultuur en onderzoek erbij
Ik twijfel eigenlijk tussen 2 talen.
Eentje wat ik al beheers, wel saai om te leren, maar de cultuur/politiek klimaat wel leuk vind (Hele studie is dan wel een optie. Mijzelf erin verbeteren is handig voor later (moet lezen/schrijven beter beheersen)
Andere spreek ik niet, ken wel de principes (grammaticaal) en kan bv heul snel tellen tot honderd en klok kijken:P Wél leuk om te leren gezien het een nieuwe taal is. Verder wil ik niks met de taal doen qua toekomst, behalve reizen en tv programma's eventueel verstaan Daarom wil ik hier alleen het spreken leren.

Oja het is inderdaad veranderd
pi_70826737
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:51 schreef MiFi het volgende:

[..]

Kán, alleen krijg je veel cultuur en onderzoek erbij
Ik twijfel eigenlijk tussen 2 talen.
Eentje wat ik al beheers, wel saai om te leren, maar de cultuur/politiek klimaat wel leuk vind (Hele studie is dan wel een optie. Mijzelf erin verbeteren is handig voor later (moet lezen/schrijven beter beheersen)
Andere spreek ik niet, ken wel de principes (grammaticaal) en kan bv heul snel tellen tot honderd en klok kijken:P Wél leuk om te leren gezien het een nieuwe taal is. Verder wil ik niks met de taal doen qua toekomst, behalve reizen en tv programma's eventueel verstaan Daarom wil ik hier alleen het spreken leren.
ah duidelijk! mag ik uit interesse vragen tussen welke 2 talen je twijfelt
pi_70826837
Arabisch en Japans Vind het altijd dom om te zeggen dat je Japans wil leren, maar ik vind het zo'n mooie taal Mandarijn lijkt me eigenlijk ook leuk (veel chinese vrienden) maar o zo moeilijk
Verder heb je Frans

Laten we zeggen dat ik elke taal wel weet te waarderen
pi_70826958
toe maar! heel veel succes ermee... zeker 2 mooie talen!
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:08:03 #11
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70827350
C is een leuke om mee te beginnen
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70827459
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:08 schreef Rosbief het volgende:
C is een leuke om mee te beginnen
Maar ik hou meer van D

Ben livemocha aan het proberen, ziet er wel goed.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:30:49 #13
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_70979531
Ik zou eens informeren bij je universiteit, zeker omdat zij super degelijke taalopleidingen aanbieden. Vaak is het geen probleem om vrijblijvend bij lessen van andere opleidingen aan te schuiven. Daarnaast kunnen ze je vast een goeie richting in wijzen wat betreft boeken en ander materiaal. Dikke bibliotheek met boeken in de talen ook, vast ook toegankelijk omdat je student bij de uni bent.

Aanschuiven bij lessen is volgens mij wel een goeie, helpt ook een beetje bij je discipline probleem (ik ken het...), omdat je met een enkele les niet ver komt en dus waarschijnlijk enigszins gepushed wordt om meerdere lessen te volgen.

Als ik je post zo lees lijkt het er niet op dat je per se diploma's of iets dergelijks wilt, het is meer voor jezelf. Dan is dat dus vast een optie.

Succes!
Every super woman needs a superman; here I am.
pi_70996861
Gewoon 2e studie doen, of alleen delen van die studie volgen (zoals de taalvaardigheid, en niet de cultuurlessen enzo) taalstudies zijn niet zo lastig en makkelijk erbij te doen.
pi_70997343
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:27 schreef MiFi het volgende:
Komend jaar start ik met een non-talen studie. Gezien ik best wel van talen houd, wil ik graag een taal erbij leren.
Nu is de vraag, hoe doe je dat het beste? Een soort Loi cursus doen, vrije universiteit of zelfstudie (lijkt me niet zo slim gezien mijn ...discipline) ?
Een taalreisje lijkt me niks gezien in het wel rustig aan wil doen qua leren, maar wel enigsinds progressie wil maken.

Zelfstudie werkt voor mij prima.
pi_71001127
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:27 schreef MiFi het volgende:
Komend jaar start ik met een non-talen studie. Gezien ik best wel van talen houd,
wil ik graag een taal erbij leren.
Nu is de vraag, hoe doe je dat het beste? Een soort Loi cursus doen, vrije universiteit
of zelfstudie (lijkt me niet zo slim gezien mijn ...discipline) ?
Een taalreisje lijkt me niks gezien in het wel rustig aan wil doen qua leren, maar wel
enigsinds progressie wil maken.

Afhankelijk van je inzet en wil. Alles valt of staat daarmee.Wil je echt snel je talenknobbel
verbeteren dan is de beste optie een zomer bij een gastfamilie te gaan inwonen. Dan moet
je wel elke dag je met de taal bezigen.
75 topics = FIN
pi_71007941
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:38 schreef MiFi het volgende:

[..]

Ik ga het eens proberen

btw
Is een textboek+workbook enzo kopen handig?
Hangt er helemaal vanaf wat van wat voor een methode die boeken zijn. De boeken Frans die ik dit jaar had waren bijvoorbeeld echt waardeloos, maar de methode die ik vanaf de 1e t/m de 5e gebruikte waren wel superhandig.
Maar alleen tekstboek en werkboek heb je ook niet veel aan he? Je moet ook weten hoe je woorden uitspreekt, dus iig een audio-iets erbij .
Dat Rosetta Stone trouwens! Dat is daar onwijs handig voor. -- nee doen we niet-- Is een pakket met o.a. dus Arabisch, Chinees, Japans en Frans, en die talen wilde je leren toch?

[ Bericht 4% gewijzigd door GlowMouse op 15-07-2009 18:23:04 ]
  woensdag 15 juli 2009 @ 18:18:46 #18
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_71008778
-- zie edit --

[ Bericht 98% gewijzigd door GlowMouse op 15-07-2009 18:23:15 ]
pi_71009807
[SES FB] Meld nakijkfouten om een hoger cijfer te krijgen

[ Bericht 46% gewijzigd door GlowMouse op 15-07-2009 19:09:53 ]
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:06:03 #20
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71010149
Heeft je uni een eigen talencentrum? Die verzorgen meestal cursussen in een hoop talen voor verschillende niveaus, en je krijgt als student korting.
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:07:45 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71010186
Volgens mij verzorgen die talencentra geen cursussen Japans en Arabisch hoor.

Moet je tegenwoordig dubbel collegegeld betalen als je twee studies volgt? Bron? .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:08:20 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71010200
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:45:12 #23
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_71011292
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:07 schreef Viking84 het volgende:
Volgens mij verzorgen die talencentra geen cursussen Japans en Arabisch hoor.

Moet je tegenwoordig dubbel collegegeld betalen als je twee studies volgt? Bron? .
Ze zijn bezig met een regeling om een 2e studie duurder te maken. Dit geldt echter voor een tweede master of bachelor na een al afgeronde. Doe je ze gelijktijdig, dan gaat dit niet op en betaal je dus netjes 1 keer collegegeld. Meer info hier.

Dat is dus wel een optie, en dan gewoon de niet-talen opleiding zeg maar als hoofdopleiding zien, dus die zeker halen en van de andere gewoon zoveel mogelijk meepikken.

@Glow: sorry!
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:48:50 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71011379
Wat ontzettend stom. En net nu ik met het plan rondloop om nog een master achter m'n afgeronde studie aan te plakken, omdat ik maar niet aan het werk kom nu .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:21:20 #25
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_71012311
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:48 schreef Viking84 het volgende:
Wat ontzettend stom. En net nu ik met het plan rondloop om nog een master achter m'n afgeronde studie aan te plakken, omdat ik maar niet aan het werk kom nu .
Als ik het goed begrijp heb je dus nu al een master en zou dit de tweede worden? Dan moet je inderdaad oppassen met die regeling.

Yep, wel jammer. Ik zat ook te denken aan iets met talen als tweede studie, maar ik durf het niet meer aan. Dadelijk word je halverwege zo'n beetje gedwongen om of te stoppen, of om een dikke studieschuld op te bouwen. Ik ga nu gewoon proberen zoveel mogelijk van andere opleidingen mee te nemen in mijn (eerste) master, desnoods doe ik er wat langer over en ga ik een half jaar naar het buitenland of zo. Nu of nooit!

Het jaartal 2011 wordt veel genoemd, dus als je nu begint met een master zou het misschien net kunnen. Ook kan het zijn dat ze nog een regeling in het leven roepen voor degenen die al voor 2011 begonnen zijn. En er is nog een heel kleine kans dat het niet doorgaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')