Ik ga het eens proberenquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:32 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Hai
Vreemde taal leren
Graag gedaan.
Kán, alleen krijg je veel cultuur en onderzoek erbijquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:38 schreef Californium het volgende:
nicemisschien een 'raar' antwoord... maar je kan misschien 2 studies volgen? Of is dat weer te overdreven? betaal je toch maar 1 keer schoolgeld (of is dat reeds veranderd?
)
ah duidelijk! mag ik uit interesse vragen tussen welke 2 talen je twijfeltquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:51 schreef MiFi het volgende:
[..]
Kán, alleen krijg je veel cultuur en onderzoek erbij![]()
Ik twijfel eigenlijk tussen 2 talen.
Eentje wat ik al beheers, wel saai om te leren, maar de cultuur/politiek klimaat wel leuk vind (Hele studie is dan wel een optie. Mijzelf erin verbeteren is handig voor later (moet lezen/schrijven beter beheersen)
Andere spreek ik niet, ken wel de principes (grammaticaal) en kan bv heul snel tellen tot honderd en klok kijken:P Wél leuk om te leren gezien het een nieuwe taal is. Verder wil ik niks met de taal doen qua toekomst, behalve reizen en tv programma's eventueel verstaanDaarom wil ik hier alleen het spreken leren.
Zelfstudie werkt voor mij prima.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:27 schreef MiFi het volgende:
Komend jaar start ik met een non-talen studie. Gezien ik best wel van talen houd, wil ik graag een taal erbij leren.
Nu is de vraag, hoe doe je dat het beste? Een soort Loi cursus doen, vrije universiteit of zelfstudie (lijkt me niet zo slim gezien mijn ...discipline) ?
Een taalreisje lijkt me niks gezien in het wel rustig aan wil doen qua leren, maar wel enigsinds progressie wil maken.
Hoeveel tijd ben je in een week kwijt als je (serieus) een taal gaat leren?
Afhankelijk van je inzet en wil. Alles valt of staat daarmee.Wil je echt snel je talenknobbelquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:27 schreef MiFi het volgende:
Komend jaar start ik met een non-talen studie. Gezien ik best wel van talen houd,
wil ik graag een taal erbij leren.
Nu is de vraag, hoe doe je dat het beste? Een soort Loi cursus doen, vrije universiteit
of zelfstudie (lijkt me niet zo slim gezien mijn ...discipline) ?
Een taalreisje lijkt me niks gezien in het wel rustig aan wil doen qua leren, maar wel
enigsinds progressie wil maken.
Hoeveel tijd ben je in een week kwijt als je (serieus) een taal gaat leren?
Hangt er helemaal vanaf wat van wat voor een methode die boeken zijn. De boeken Frans die ik dit jaar had waren bijvoorbeeld echt waardeloos, maar de methode die ik vanaf de 1e t/m de 5e gebruikte waren wel superhandig.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:38 schreef MiFi het volgende:
[..]
Ik ga het eens proberen![]()
btw
Is een textboek+workbook enzo kopen handig?
Ze zijn bezig met een regeling om een 2e studie duurder te maken. Dit geldt echter voor een tweede master of bachelor na een al afgeronde. Doe je ze gelijktijdig, dan gaat dit niet op en betaal je dus netjes 1 keer collegegeld. Meer info hier.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:07 schreef Viking84 het volgende:
Volgens mij verzorgen die talencentra geen cursussen Japans en Arabisch hoor.
Moet je tegenwoordig dubbel collegegeld betalen als je twee studies volgt? Bron?.
Als ik het goed begrijp heb je dus nu al een master en zou dit de tweede worden? Dan moet je inderdaad oppassen met die regeling.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:48 schreef Viking84 het volgende:
Wat ontzettend stom. En net nu ik met het plan rondloop om nog een master achter m'n afgeronde studie aan te plakken, omdat ik maar niet aan het werk kom nu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |