Precies..quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:00 schreef -skippybal- het volgende:
Gezellige bedrijfjes in de top drie...
Sorry hoor maar heb je enig idee van de bedrijfsinterne richtlijnen van Shell over moreel zakendoen?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:19 schreef reem het volgende:
Zolang Shell nog regelmatig in verband wordt gebracht met het schenden van mensenrechten kan het me gestolen worden dat het het grootste bedrijf ter wereld is. Sterker nog, het geeft te denken dat het grootste bedrijf ter wereld blijkbaar niet door consumenten wordt afgestraft voor immoreel zakendoen.
Ik heb er familie werken, en van de politiek-correcte verhalen die ik daar hoor, word ik helemaal niet goed. Die lui zijn helemaal getikt. Hun focus op veiligheid is ook helemaal doorgeslagen. Het verbaast me dat ze nog winst maken.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry hoor maar heb je enig idee van de bedrijfsinterne richtlijnen van Shell over moreel zakendoen?
Toon eens aan dat dit gebeurt.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:31 schreef reem het volgende:
Zolang die aan de kant worden geschoven op het moment dat er zeer grote financiële voordelen tegenover staan, zeggen die richtlijnen weinig.
Je hebt dus geen idee en huilt alleen maar met de weenies mee.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:38 schreef reem het volgende:
Google maar op "shell human rights violations" en je krijgt toch 1.700.000 hits. Kies je favoriet zou k zeggen
Jepquote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb er familie werken, en van de politiek-correcte verhalen die ik daar hoor, word ik helemaal niet goed. Die lui zijn helemaal getikt. Hun focus op veiligheid is ook helemaal doorgeslagen. Het verbaast me dat ze nog winst maken.
Waar miljarden verdiend worden, zitten altijd mensen op het vinkentouw om dmv rechtzaken een graantje mee te pikken.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:46 schreef reem het volgende:
Natuurlijk joh, de rechtzaken die de afgelopen jaren tegen Shell zijn aangespannen (bv in Nigeria) zijn het resultaat van een stelletje huilie-NGO's zoals Amnesty International.
is SHELL daar ooit in veroordeeld?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:46 schreef reem het volgende:
Natuurlijk joh, de rechtzaken die de afgelopen jaren tegen Shell zijn aangespannen (bv in Nigeria) zijn het resultaat van een stelletje huilie-NGO's zoals Amnesty International.
correct, maar voor mensen die niet graag de weenies volgen is dat natuurlijk geen enkel argument. die roepen alleen maar zie je wel, zie je welquote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:13 schreef reem het volgende:
Shell heeft gesettled in de Nigeriaanse case. Dat is natuurlijk geen schuldbekentenis, en kan een compleet rationele economische afweging zijn geweest.
Neemt niet weg dat je dus geen casus hebt dat Shell zo fout is als je wel denkt dat het is. Gewoon even de feiten op een rij.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:24 schreef reem het volgende:
Klopt, maar als je dusdanig veel uitgeeft aan interne richtlijnen / PR om als een maatschappelijk verantwoorde onderneming over te komen, lijkt het winnen van een dergelijke rechtzaak me (op de lange termijn) een stuk beter voor je imago dan settelen.
Hoe dan ook: een kritische houding richting Shell en de mensenrechtensituatie in bepaalde gebieden waar zij actief zijn lijkt mij gerechtvaardigd en weerhoud mij er persoonlijk van 'trots' te zijn op het feit dat het Brits-Nederlandse Shell het grootste bedrijf ter wereld is.
Iedereen is onschuldig tot zijn schuld bewezen isquote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:30 schreef reem het volgende:
Ik stel het wat scherper. Dat iets NOG niet wettelijk is bewezen betekent niet dat men onschuldig is. En voor een persoon / organisatie / bedrijf waar je TROTS op wilt zijn stel je natuurlijk hogere eisen.
En nu is het mooi geweest, ik ga slapen. Het is immers 05.00. Op de rafinaderijen van Shell Venezuela C.A. is men ongetwijfeld hard aan t werk nu.
Shell Nigeria is eigendom van de NNPC (Nigerian National Petroleum Corporation). Shell heeft een belang van 30% in het bedrijf. Shell is voornamelijk leverancier van expertise. Ik kan me niet voorstellen dat het beleid niet door Nigerianen wordt uitgestippeld.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:46 schreef reem het volgende:
LOLquote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:19 schreef Klopkoek het volgende:
Greenpeace zat helemaal niet fout met Brent Spar
Bull, ze hebben ruiterlijk toegegeven waarom de actie starte en wat ze van plan waren. Ze wisten heel goed dat het niet kies was. Verdiep jij je maar eens in die zaak, kijk de interviews met de mensen van greenpeacequote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
Door rechtse druk. Ze moesten wel toegeven.
Wat wil je nu zeggen?quote:Terwijl ze niets hebben gedaan wat de tegenstanders nooit zouden doen.
De Brent spar is uiteindelijk op het land gedemonteerd. Daarna bleek dat het door Greenpeace geschatte aantal resterende chemicaliën en aardolie schromelijk overdreven was. Als ze niet zouden toegeven dat ze toen fout zaten, zouden ze zich zelf ongelooflijk in de vingers snijden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
Door rechtse druk. Ze moesten wel toegeven. Terwijl ze niets hebben gedaan wat de tegenstanders nooit zouden doen.
Damn, 800 miljard aan assets als niet-bank zijnde. Dat is echt gigantisch.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:44 schreef Noork het volgende:
Ik dacht dat General Electric op 1 stond, als je sorteert op bezittingen althans. Wat omzet betreft idd Shell.
http://www.forbes.com/lis(...)lobal-2000_Rank.html
Dat is inderdaad zo makkelijk van alle NGO's en alle huilies. Nigeria zelf is grotendeels schuldig aan alle ellende daar. Dat geldt zowel voor de regering als voor de lokale bevolking (leidingen saboteren, olie stelen enzovoorts).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:31 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Shell Nigeria is eigendom van de NNPC (Nigerian National Petroleum Corporation). Shell heeft een belang van 30% in het bedrijf. Shell is voornamelijk leverancier van expertise. Ik kan me niet voorstellen dat het beleid niet door Nigerianen wordt uitgestippeld.
Dat geldt overigens ook voor vele andere joint ventures met westerse olie bedrijven.
Waarom wordt de NNPC niet aangeklaagd?
Wij leveren alleen het pistool, we schieten er toch niet mee ?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:31 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Shell Nigeria is eigendom van de NNPC (Nigerian National Petroleum Corporation). Shell heeft een belang van 30% in het bedrijf. Shell is voornamelijk leverancier van expertise. Ik kan me niet voorstellen dat het beleid niet door Nigerianen wordt uitgestippeld.
Dat geldt overigens ook voor vele andere joint ventures met westerse olie bedrijven.
Waarom wordt de NNPC niet aangeklaagd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |