Zelfs mijn oma en opa van (beide) 74 hebben internetquote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:44 schreef secoh het volgende:
zelfs mijn oom van 71 heeft internet alleen maar om online te bankieren.![]()
Gigantisch.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:29 schreef Hondenbrokken het volgende:
Op dit moment proberen 5 quadcoreprocessors de code te kraken via een bruteforce monte-carlo algoritme waar mijn bedrijf zeker een jaar aan heeft zitten werken.
Ik verwacht er niet veel van omdat een code theoretisch onkraakbaar is zolang de key langer is dan de te decoderen tekst en als de key maar iets korter is wordt het ook al erg moeilijk.
Een zin gecodeerd met hetzelfde algoritme(en dezelfde key) met een vertaling zou wel heel erg fijn zijn.
quote:Op zondag 12 juli 2009 00:40 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Zijn jullie dit samen op de foto?Stelletje cryptomaniacs
Hoe lang kende je d'r?
Dan zouden we het kunnen kraken mbv smstaal.nl maar helaasquote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:31 schreef xxiessiexx het volgende:
Straks is elke letter in die zin de eerste letter van een woord. Dan ben je ook nog wel even bezig.
Of de code slaat gewoon helemaal nergens op.
Uitgesloten, waar moet die q dan voor staan?quote:Op zondag 12 juli 2009 13:28 schreef Maisnon het volgende:
Die drie v's achter elkaar, dat is het lastige stuk
Kan bijna niet anders dan dat de letters afzonderlijk woorden zijn
Dat niet eens denk dat het eerder zo'n patty achtig zoek de verschillen achtig topic is.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:30 schreef Skylark. het volgende:
Ben ik nou de enige die denkt dat dit geen code is, maar gewoon wat ingetoetst en gestuurd? Of dat haar kat over haar iPhone liep?
:S
quote:
Hoe weet jouw algoritme wat de juiste uitkomst is? Heeft ie ingebouwd woordenboek of wat..?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:29 schreef Hondenbrokken het volgende:
Op dit moment proberen 5 quadcoreprocessors de code te kraken via een bruteforce monte-carlo algoritme waar mijn bedrijf zeker een jaar aan heeft zitten werken.
Ik verwacht er niet veel van omdat een code theoretisch onkraakbaar is zolang de key langer is dan de te decoderen tekst en als de key maar iets korter is wordt het ook al erg moeilijk.
Een zin gecodeerd met hetzelfde algoritme(en dezelfde key) met een vertaling zou wel heel erg fijn zijn.
Met cryptool kan je wel een vignere cyphertext only analysis uitvoeren, en met wat langere tekst (paar regels) en een keywoord die niet al te lang is, dan vindtie hem meestal wel.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:16 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ja maar ik ging er niet van uit dat het een vignerecode is, immers dan is het onmogelijk voor jou om op te lossen.
Ik doelde er eigenlijk op dat de TS het dan niet zelf met 'n pen en papier kon oplossen. Met behulp van de computer is natuurlijk veel meer mogelijk.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Met cryptool kan je wel een vignere cyphertext only analysis uitvoeren, en met wat langere tekst (paar regels) en een keywoord die niet al te lang is, dan vindtie hem meestal wel.
Heb het net ff geprobeerd maar de tekst is te kort
Jupquote:Op zondag 12 juli 2009 17:27 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik doelde er eigenlijk op dat de TS het dan niet zelf met 'n pen en papier kon oplossen. Met behulp van de computer is natuurlijk veel meer mogelijk.
En ik denk eerlijk gezegd niet dat TS zijn ex zo slim is om zo'n soort code te gebruiken.(Kom je niet zomaar bij op...)
Ze is er vandoor met een guido!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:41 schreef powerlite het volgende:
ze heeft zo'n mond die die quido's hebben
Dat van die 5 quadcoreprocessors en 'jaren aan gewerkt' moet je niet al te serieus nemen.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:25 schreef Diabox het volgende:
[..]
Hoe weet jouw algoritme wat de juiste uitkomst is? Heeft ie ingebouwd woordenboek of wat..?
En wat is in godsnaam 'n "monte-carlo-algoritme"
Quiz? Quaresma?quote:Op zondag 12 juli 2009 16:27 schreef sevenjs het volgende:
[..]
Uitgesloten, waar moet die q dan voor staan?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |