Voor DH gebruik ik een TLD voor gemotoriseerde 2 wielers heb ik andere geschikte hoofddekselsquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:22 schreef oshiro het volgende:
[..]
Probeer en leer
[..]
Een downhill-helm is wel een graadje minder dan een volwaardige MX-helm imho
M'n pa is 1,5 jaar geleden onderuit gereden met een km of 50 per uur en is daarbij flink zwaar gewond geraakt. Hij reed met een Arai (~600 euro) en die is gescheurd, hij was echt goed beschermd. En dat op een motor met maar 25 pk ofzo.
Serieus, je kunt beter bescheiden zijn op de motor/brommert dan dat je jezelf gaat overschatten, dat is wat ik wil zeggen.
Heb je een stationairsproeier? Je kunt proberen die ook over te zettenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:22 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Nu 70 erin en hij reed steeds wel goed maar als de moter wat warm is loopt hij niet goed stationair. Valt dan snel uit. Stationair loopt de dus telkens niet goed :S
Ah bedankt voor de tip! Naast de hoofdsproeier zit idd een kleinere sproeier nog. Zal dat morgen wel eens proberenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:39 schreef oshiro het volgende:
[..]
Heb je een stationairsproeier? Je kunt proberen die ook over te zetten
Zal wel schelen denk ikquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:15 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ah bedankt voor de tip! Naast de hoofdsproeier zit idd een kleinere sproeier nog. Zal dat morgen wel eens proberen
Maar vallen is geen vallen, elke val is anders, zo is het vallen met de fiets ook totaal anders dan met een motor. Plus dat je fiets zo licht is dat je daar veel meer controle over hebt..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewust, wil alleen aangeven dat ik niet alleen maar op een schakelbrommer heb gereden![]()
Met fiets kun je zelfs hard onderuit gaan, rijd niet voor niets DH met een fullface. Dus laat staan met zoiets..
Om dit even ten einde te brengen:quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar vallen is geen vallen, elke val is anders, zo is het vallen met de fiets ook totaal anders dan met een motor. Plus dat je fiets zo licht is dat je daar veel meer controle over hebt..
Dat is voor mij het gevaarlijkste vervoersmiddel waar ik ooit mee heb geredenquote:Op woensdag 15 juli 2009 18:42 schreef Geqxon het volgende:
O men. Ik weet nog wel dat ik als 14-15 jarige met zo'n ding:
[ afbeelding ]
op een geasfalteerde weg in de Ardennen naar beneden ben gescheurd. Destijds had ik niets om het mee te vergelijken, maar nu ik auto / motor / brommer-ervaring heb weet ik dat ik minstens 40 kilometer per uur heb gereden op zo'n ding.
Zonder bescherming.
ik vond 107km/h op m'n fietsteller ook behoorlijk moet ik zeggenquote:Op woensdag 15 juli 2009 18:42 schreef Geqxon het volgende:
O men. Ik weet nog wel dat ik als 14-15 jarige met zo'n ding:
[ afbeelding ]
op een geasfalteerde weg in de Ardennen naar beneden ben gescheurd. Destijds had ik niets om het mee te vergelijken, maar nu ik auto / motor / brommer-ervaring heb weet ik dat ik minstens 40 kilometer per uur heb gereden op zo'n ding.
Zonder bescherming.
Toen ik hard moest remmen (met de achterrem) werd het aluminium van de rem snikheet en had ik een complete hap uit het achterwiel geschuurd door het remmen. Helaas ook onderuit gegaan, maar toen was ik al goed afgeremd.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:02 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat is voor mij het gevaarlijkste vervoersmiddel waar ik ooit mee heb gereden.
Brrr, geen fijne ervaringen mee.
Op een fiets. Met goed remmen. En rubber banden. En waarschijnlijk ook iets van bescherming. Toch iets anders.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ik vond 107km/h op m'n fietsteller ook behoorlijk moet ik zeggen.
Liever dirtjump of streetquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:16 schreef x3ro het volgende:
[..]
Om dit even ten einde te brengen:
Ik weet het, en ik raad je aan(mocht je eens willen proberen), op sommige plekken met zon 25kilo bakbeest voor de DHj, niet te komen zonder bodyprotector etc puur omwille van de snelheid (en terrein)waarmee je de berg af gaat, langzaam is iig anders... En ik ben ook al met een crosser gewhiped
Ik gebruik mijn mountainbike met name als kleerhanger.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:16 schreef fs180 het volgende:
[..]
Liever dirtjump of streetEn dat doe ik zonder bescherming ja..
Niet eens op je dax rijdenquote:Op woensdag 15 juli 2009 23:46 schreef Geqxon het volgende:
Mja en geen tijd he. In de zomervakantie slaap ik meestal een uur of 14 per dag, de andere 10 uur gebruik ik voor achter de computer en TV.
Ben je bang om op je smoel te gaan, of is het niet je dagelijks vervoer ?quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als het mooi weer is. En de kans op regen 0% is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |