abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:10:46 #1
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_70814661
AMSTERDAM - Het draaiorgel dreigt definitief uit het Amsterdamse straatbeeld te verdwijnen. De kromme regelgeving en de weerstand van passanten en stadsbewoners beginnen de laatste orgelman op te breken.

Sinds enkele jaren is het draaien van orgelmuziek aan strenge banden gelegd. Een orgelman krijgt een vergunning voor een bepaald gebied waar hij mag spelen, met daarbij de duur en op welke dag. Door alle regelgeving én onduidelijkheid die dat met zich meebrengt bij verschillende autoriteiten zoals politie en het stadsdeel, hebben al vele orgeldraaiers er de brui aan gegeven. Henk ten Hoeve is de laatste ras-Amsterdammer die nog altijd het hoofd biedt aan alle ellende en blijft spelen.

"Maar het eind lijkt nu wel in zicht kan ik je vertellen. Ik kan weer een hoofdstuk toevoegen aan de soap." Sinds twee maanden wordt hem het draaien onmogelijk gemaakt op het Damrak, nabij de C&A passage. "Het is één van weinige plekken waar ik mijn centen nog kan verdienen, aangezien ik ook al niet meer op het Centraal Station mag spelen vanwege de aanleg van de Noord/Zuidlijn. Maar er is nu sinds kort een kantoor gevestigd boven de winkels en nu klagen die werknemers! De politie lijkt, ondanks mijn vergunning, aan hun kant te staan en dreigt mijn vergunning af te pakken als ik nog één keer voor 'overlast' zorg."

Ten Hoeve moet de speelplek nu links laten liggen omdat hij het zich niet kan veroorloven drie maanden lang zijn vergunning kwijt te raken, aangezien het zijn brood is.

"De buurtregisseur en het stadsdeel zouden bemiddelen, want het gaat tenslotte maar om een halfuurtje! Ik mag zelfs twee keer op een dag een halfuur op die plek spelen, maar die tweede keer kom ik al niet eens meer, dus waar gaat het over? Ik word er echt een beetje moedeloos van, maar ja, de liefde voor het orgel lijkt het altijd weer te winnen."

Het Stadsdeel Centrum laat weten de orgelman niet kwijt te willen. "De buurtregisseur en het stadsdeel zijn in gesprek met deze meneer. Doel is nog duidelijker te krijgen waar hij mag staan en hoe lang. Dan is er ook bij de dienstdoende agenten duidelijkheid over de al dan niet terechte klachten", laat een woordvoerder weten. "Draaiorgels horen in de binnenstad en zijn een bijzondere vorm van straatmuziek."

Het stadsdeel wil het draaiorgel graag in het straatbeeld houden. Hierdoor is er ook een aparte regelgeving en vallen draaiorgels niet onder de algemene regels voor straatmuzikanten.
Morgen in de Amsterdamse bijlage een interview met de laatste Amsterdamse orgeldraaier

bron

Toen jij de titel las, zat je vol met vooroordelen?
Schijt aan iedereen
pi_70814722
Het wordt tijd dat die herriekarren overal uit de steden verdwijnen.
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:13:30 #3
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_70814742
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:12 schreef ruud.nl het volgende:
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_70814759
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:10 schreef Deadre het volgende:

Ja, over die herrie die er uit zo'n ding komt, met zo'n malloot en zijn wapperende centenbakje.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_70814835
quote:
Ja, vooroordelen tegen orgeldraaiers.

Ieder z'n meug maar man o man wat een teringherrie.
Een beetje "cultuur" wat van mij mag uitsterven.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_70814840
quote:
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:15:49 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_70814844
quote:
Inderdaad !
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:18:59 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_70814975
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_70814990
quote:
Inderdaad, wat een irritant kutgeluid komt er uit die karren, en dat is net zo erg als dat opdringerige geluid van dat centenbakje.
pi_70815034
Van mij mogen ze ook pleite, niet omdat ik het kut vind, maar het zijn gewoon bedelaars. Vroegah deden ze nog zelf draaien van de muziek, nu gaat alles automatisch en staan ze mij te opdringerig om geld te bedelen
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:22:55 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70815109
quote:
Precies. Het is sowieso in strijd met de EU Geluidrichtlijn (waar Nederland zich stomweg aan heeft te houden... (het blijft raar, de politiek wil zo graag bij de EU, maar regeltjes naleven ho maar)), gruwelijk irritant, en een veredelde vorm van bedelen. Daarbij pakt zo'n orgeldude enorm veel geld per dag, hebben mensen geen idee van...
censuur :O
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:24:19 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70815162
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:13 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Ja, over die herrie die er uit zo'n ding komt, met zo'n malloot en zijn wapperende centenbakje.
Als ik langsloop zeg ik ook altijd tegen die Tokkies: "Houd je aan de EU Geluidrichtlijn"... Maar doordat ze die overtreden, horen ze me niet eens...
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:26:21 #13
215628 woid
let's get Friendly
pi_70815237
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Van mij mogen ze ook pleite, niet omdat ik het kut vind, maar het zijn gewoon bedelaars. Vroegah deden ze nog zelf draaien van de muziek, nu gaat alles automatisch en staan ze mij te opdringerig om geld te bedelen
pi_70815239
quote:
^^ Dat dus.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_70815304
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als ik langsloop zeg ik ook altijd tegen die Tokkies: "Houd je aan de EU Geluidrichtlijn"... Maar doordat ze die overtreden, horen ze me niet eens...
pi_70815308
Jammer, vond het vroeger altijd leuk om er naar te kijken als kind en dan een paar centjes in dat bakje te doen. Zonde.
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:34:35 #17
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70815550
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:28 schreef Casos het volgende:
Jammer, vond het vroeger altijd leuk om er naar te kijken als kind en dan een paar centjes in dat bakje te doen. Zonde.
Je hebt het dus in stand gehouden. Ik spuug op jou.
Géén kloon van tvlxd!
pi_70815638
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:34 schreef Montov het volgende:

[..]

Grote jongen. Ik ga straks gelijk een paar euro in dat bakje gooien, zodat hij het nog langer vol kan houden, alleen om jou te pesten.
pi_70815731
Ik heb er al eens één betaald om een half uur op te houden. Die begon om 8:00 op zaterdag voor mijn deur, elke week!
Kan me niet snel genoeg uitsterven die herrie,
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:41:08 #20
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_70815815
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:34 schreef Montov het volgende:

[..]

donderdag 9 juli 2009 @ 15:49:01 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70816125
Ik het probleem niet. Voor het eerst wekt het ambtelijk apparaat naar behoren, heeft er weer iemand iets te klagen...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:49:05 #22
215628 woid
let's get Friendly
pi_70816129
en dan ook altijd die zeik liedjes... die niet uit je kop gaan.....
pi_70816308
quote:
Yup. Net als het gros hier dacht ik ook aan Marokkanen, iets waar je op Fok altijd aan denkt als je nieuwsberichten met 'weggepest' ziet.
pi_70816323
ik dacht dat die dingen effectief werden ingezet om hangjongeren te voorkomen!
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:00:12 #25
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_70816478
Orgelman.
Bedelaar met een hoop herrie.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_70816716
Goed zo, in de bijstand met die asociale herrieschoppers. De terreur lijkt wel mee te vallen als je er langs loopt, maar in de binnensteden wonen en werken ook mensen.

Als ze nou zelf nog moesten draaien dan is de overlast beperkt, maar met die generator eraan is het wel erg makkelijk geld verdienen over de ruggen van anderen. Daardoor komen er meer, blijven er meer, blijven ze langer herrie maken en vallen er minder dood neer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_70816929
Waarom stoor ik me nu minder aan al die mensen...Of het nu een orgeldraaier is, of iemand die een instrument zit te spelen voor een supermarkt. Het zou haast lijken of jullie je schuldig voelen omdat jullie niets geven. Zou ik onzin vinden.

Het enige argument vind ik nog het te vroeg beginnen met dat ding, zodat mensen er wakker van worden.

En ja, wanneer die orgeldraaiers met een generator werken heb ik zelf zoiets van

Ik vind die mensen die bedelen om zogenaamd een kaartje te kopen voor de bus/trein een stuk ergerlijker. Of eigenlijk ergerlijk dat ik er een keer ingetrapt ben
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_70817077
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:13 schreef paddy het volgende:
Waarom stoor ik me nu minder aan al die mensen...Of het nu een orgeldraaier is, of iemand die een instrument zit te spelen voor een supermarkt. Het zou haast lijken of jullie je schuldig voelen omdat jullie niets geven. Zou ik onzin vinden.
Het enige argument vind ik nog het te vroeg beginnen met dat ding, zodat mensen er wakker van worden.
Je verandert wel van gedachte als er zo'n gast de hele dag voor je deur staat met zo'n klere ding.
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:22:56 #29
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_70817192
quote:

En ja, wanneer die orgeldraaiers met een generator werken heb ik zelf zoiets van

Ik vind die mensen die bedelen om zogenaamd een kaartje te kopen voor de bus/trein een stuk ergerlijker. Of eigenlijk ergerlijk dat ik er een keer ingetrapt ben
Als je lekker aan het winkelen bent en je loopt voorbij zo'n orgelman. Dan is dat best wel leuk. Je stopt gewoon even met praten en wandelt rustig door. (zonder dat er ook maar 1 vezel in mijn lichaam zich schaamt voor het niet vullen van dat irritante bakje dat hij voor mijn neus heen en weer staat te schudden )
Maar als je aan het werk bent en er staat zo'n herrieschopper voor je deur, dan piep je toch echt wel anders hoor.
Probeer maar eens een normaal telefoongesprek te voeren met dat gejengel op de achtergrond.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_70817411
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:19 schreef The_End het volgende:

[..]

Je verandert wel van gedachte als er zo'n gast de hele dag voor je deur staat met zo'n klere ding.
Ik woon vlak bij een supermarkt waar elke zaterdag lawaai is. Ik woon tussen de hangjongeren, die elk weekeinde feest lijken te vieren in de grote voetbalkorf hierachter.. En ik stoor me er niet aan. Moet ik wel zeggen dat ik het wel wat ergerlijk vind wanneer ik hoofdpijn heb.

Ik snap heus dat ze niet voor je winkel moeten gaan staan met zo'n enorm volume. Maar kun je dat niet oplossen door die man gewoon elke keer een stuk verder te laten lopen? Of het geluid wat temperen? (geen idee of dit kan hoor)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_70817536
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:29 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik woon vlak bij een supermarkt waar elke zaterdag lawaai is. Ik woon tussen de hangjongeren, die elk weekeinde feest lijken te vieren in de grote voetbalkorf hierachter.. En ik stoor me er niet aan. Moet ik wel zeggen dat ik het wel wat ergerlijk vind wanneer ik hoofdpijn heb.

Ik snap heus dat ze niet voor je winkel moeten gaan staan met zo'n enorm volume. Maar kun je dat niet oplossen door die man gewoon elke keer een stuk verder te laten lopen? Of het geluid wat temperen? (geen idee of dit kan hoor)
In de gemiddelde winkelstraat waar ik de orgels wel eens tegenkom, is het toch een takkeherrie door alle hippe kledingzaken die denken dat ze de plaatselijke discotheek zijn en de speakers zowat buiten zetten. Kan zo'n orgeltje ook nog wel bij.
pi_70817661
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:28 schreef Casos het volgende:
De kolenboer zal vroeger ook best leuk zijn geweest om naar te kijken, dacht je als kind vast dat sinterklaas snel weer zou komen. Toch is hij ook uit het straatbeeld verdwenen. Die orgelman kan er gewoon achteraan, die is ook niet meer van deze tijd. Vroeger toen je op weinig plekken muziek had zal dat best leuk zijn geweest. Tegenwoordig zwaar overbodig en irritant
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_70818692
quote:
Van een orgelman krijg je hoofdpijn.
quote:
Ik snap heus dat ze niet voor je winkel moeten gaan staan met zo'n enorm volume. Maar kun je dat niet oplossen door die man gewoon elke keer een stuk verder te laten lopen?
Ze willen altijd op de best plek staan, dus houden ze zich niet eens aan het halfuur, en gaan ze dan 10 meter verderop staan. Als er gehandhaafd werd was het probleem al weg want dan waren ze allemaal hun vergunning kwijt. Wat betreft het volume, in wezen spelen ze versterkt, en dat mag een normale straatmuzikant ook niet.

Het is net als met de Amsterdamse taxistandplaatsen: Het gaat een keer fout.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_70819171
quote:
Hij staat voor mijn huis; hij moet al om de zoveel tijd verkassen, maar blijft altijd in de buurt van mijn huis

Ben benieuwd hoe je het geluid wil temperen als je buiten zit? Moet ik oordopjes in als ik in de tuin zit?
pi_70819328
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Yup. Net als het gros hier dacht ik ook aan Marokkanen, iets waar je op Fok altijd aan denkt als je nieuwsberichten met 'weggepest' ziet.
Ja, zoals hier te lezen is, zijn het vooral de kutmarokkaantjes die problemen hebben met die herrie . Als je dan toch zo dom en kortzichtig bent dat je in de vooroordelen schiet, kan je het beter voor je houden.

Verder heb ik een teringhekel aan die orgels en snap ik oprecht de lol er niet van. Een straatmuzikant kan nog enigzins laten zien dat hij z'n best doet en wat kan spelen, zo'n automatische orgel kan iedere lul bedienen. Het is alsof je je cd-speler op straat zet en dan om geld vraagt. En dat er toch al herrie is op straat is een kulargument.
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:35:09 #36
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70820081
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:13 schreef The_End het volgende:

[..]

Hij staat voor mijn huis; hij moet al om de zoveel tijd verkassen, maar blijft altijd in de buurt van mijn huis

Ben benieuwd hoe je het geluid wil temperen als je buiten zit? Moet ik oordopjes in als ik in de tuin zit?
Heb je ooit een geluidmeting gedaan aan je gevel?
pi_70820172
Toch wel jammer van de sfeer die ermee verloren gaat. Ook is het onderdeel van ons cultuurgoed.
  donderdag 9 juli 2009 @ 18:06:18 #38
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_70821106
Willy Alberti zong het jaaaaaren geleden al....
quote:
Ze zijn alweer wat van plan,
en het komt er op an,
dat we tijdig deze aanslag zien te keren.
Het pierement dat zo vaak,
als onschuldig vermaak
ons bekoord heeft dat willen ze weren.

Als van d'Amsterdamse grachten,
het pierement verdwijnt.
Wanneer nooit in onze oren,
zijn wiegeldeun meer deint.
Als de nucht're geest van heden,
ons werk'lijk dat ontnam,
stierf alweer een brokje poëzie,
van Amsterdam.

't Schijnt er is over geklaagd,
dat zo'n orgel zo plaagt,
voor kantoren waar de mensen moeten werken
Ik vraag me af waar dat is,
want je zult nog gewis,
dat de meesten van de drukte niks merken.

Als van d'Amsterdamse grachten,
het pierement verdwijnt.
Wanneer nooit in onze oren,
zijn wiegeldeun meer deint.
van Amsterdam.

Toe laat de orgels met vree,
anders klinkt onze bee
tot degene die daarover moet beslissen.
Het is hier toch al zo saai,
zo vervelend en taai,
dat we kunnen onze klanken niet missen.

van Amsterdam.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_70821156
quote:

Ja, ik dacht: "En terecht, die kut orgelmannen altijd met hun lawaai. Loop je rustig over straat heb je de hele dag die pauperherrie aan je hoofd."
pi_70821185
orgelmannen zijn sloebers. hun rammelende bakkies komen heel agressief over. het is opdringerig
pi_70821888
Ik zei laatst nog tegen zo'n orgeldraaier annex bedelaar, alhoewel hij zelf geen enkele draai meer geeft dat hij eens moest gaan werken voor zijn centjes zoals ieder ander. Werd die lul nog kwaad ook en begon onbeschoft te schelden
pi_70821947
Het lijkt me helemaal erg als je in een winkel werkt en zo'n orgeldraaier besluit om maar een paar uur voor je zaak te gaan spelen. Je kan geen klant meer verstaan dan.
  donderdag 9 juli 2009 @ 18:35:09 #43
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70821958
Nooit last van gehad.
pi_70822227
Ik zeg een Generaal Pardon voor Orgeldraaiers.

In dit land heb je nl alleen maar rechten (behalve als je werkt), dus die moeten dan wel consequent toegepast worden.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:52:57 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_70826754
idd gewoon een soort gelegaliseerde vorm van bedelen en dan niet eens discreet nee dat centenbakje zowat onder je neus douwen 1 aan elke kant mocht je de ene per ongeluk overgeslagen hebben

zou wat zijn als ik met een vette stereoblaster radio 538 opzet en dan om geld ga vragen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_70826942
quote:
Waarom stoor ik me nu minder aan al die mensen...Of het nu een orgeldraaier is, of iemand die een instrument zit te spelen voor een supermarkt.
Omdat vrouwen alleen naar zichzelf luisten
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_70827047
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:16 schreef clumsy_clown het volgende:

Een straatmuzikant kan nog enigzins laten zien dat hij z'n best doet en wat kan spelen, zo'n automatische orgel kan iedere lul bedienen. Het is alsof je je cd-speler op straat zet en dan om geld vraagt. En dat er toch al herrie is op straat is een kulargument.
Precies.

Laatst in de Kalverstraat stond ik in een winkel (Lush ) en konden het winkelmeisje en ik elkaar verdomme niet eens verstaan. En dan niet even 5 minuutjes wachten tot ie weg zou zijn, nee, die pokkeherrie ging gewoon de volle 20 minuten dat ik daar was door.

En die muziek, aaaaarghhh! Frans Bauer op zo'n orgel, dat is gewoon dubbelkneus met pauperbonus.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:04:08 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_70827191
zat je weer eens aan de h'suan wen hua
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_70827315
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:04 schreef Re het volgende:
zat je weer eens aan de h'suan wen hua

Jij stiekeme Lushert!
MB zeker, hé?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:08:19 #50
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70827360
In Utrecht waren het altijd van die griezels met tattoos op het hoofd en in de nek.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:11:47 #51
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70827497
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:34 schreef Sapstengel het volgende:
Het lijkt me helemaal erg als je in een winkel werkt en zo'n orgeldraaier besluit om maar een paar uur voor je zaak te gaan spelen. Je kan geen klant meer verstaan dan.
Ik werkte vroegah 's avonds en in het weekend bij een AH in de vulploeg. Stond je daar met je brakke houten kop zaterdagochtend met dat gejengel vlakbij.

Dat was minstens zo erg als de periode voor sinterklaas, toen werd in de winkel een band gedraaid met vijf nummers kinderkoor die continue achter elkaar gedraaid werden
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_70828772
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:00 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Precies.

Laatst in de Kalverstraat stond ik in een winkel (Lush ) en konden het winkelmeisje en ik elkaar verdomme niet eens verstaan. En dan niet even 5 minuutjes wachten tot ie weg zou zijn, nee, die pokkeherrie ging gewoon de volle 20 minuten dat ik daar was door.

En die muziek, aaaaarghhh! Frans Bauer op zo'n orgel, dat is gewoon dubbelkneus met pauperbonus.
Wel een goede manier om niet met drie volle tassen naar buiten te lopen .
pi_70829909
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat vrouwen alleen naar zichzelf luisten
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:17:52 #54
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70830084
Toen ik nog boven de langste winkelstraat van Nederland woonde heb ik die dingen ook vervloekt, maar toch heeft het wel wat.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70834844
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja, zoals hier te lezen is, zijn het vooral de kutmarokkaantjes die problemen hebben met die herrie . Als je dan toch zo dom en kortzichtig bent dat je in de vooroordelen schiet, kan je het beter voor je houden.
Laat vooral blijken dat je het niet snapt.
pi_70838037
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Heb je ooit een geluidmeting gedaan aan je gevel?
Het geluid is volgens mij nooit te hard. Het is alleen wel altijd aanwezig. De 10000000ste keer dat je Frans Bauer uit zo'n orgel hoort, krijg je vanzelf de neiging om taxi chauffeur te spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2009 08:57:42 ]
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:26:00 #57
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70838699
Ik vind orgels in de verschillende binnensteden leuk
pi_70841128
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hier ben ik het ook mee eens, met het verschil dat ik het WEL kut vind teringherrie
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:50:51 #59
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_70841215
Draaiorgel eigenaren moeten naar een gesloten inrichting. En de orgels mogen ritueel verbrand worden.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:25:36 #60
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_70842420
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:34 schreef Sapstengel het volgende:
Ja, dat is het zeker. Heb ook ooit gewerkt in een zaak met op vrijdag zo'n ding voor de deur. Er werd beweerd dat de winkeliersvereniging erom gevraagd had, maar wij waren ook lid van de winkeliersvereniging en niemand wist ook maar ergens van. Die bedelaar kwam ook steeds met zijn bakje de winkel in en steeds maar strak negeren, was hij het snelste weg
Don't let my username fool you...
pi_70842624
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:26 schreef Keltie het volgende:
Ik vind orgels in de verschillende binnensteden leuk
Draaiorgels zijn inderdaad wel leuk voor eventjes maar die 'antiek' gemaakte gemotoriseerde boomboxen met zo'n luie zigeuner ernaast absoluut niet.
Ze staan sinds kort ook hier in het dorp. Die zwerver er naast presteerde het serieus om mensen die niks gaven aan te spreken en geld te eisen omdat "zij ook naar zijn muziek geluisterd hadden en daar nu dus ook voor moesten betalen".
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')