abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72166331
kijk maar in het rooster van groep B1 2
Ja doei.
pi_72166740
ik heb er echt zin in
Ja doei.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:50:35 #203
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_72166954
Nou, het gaat 'em waarschijnlijk toch niet worden aan de RUN. Ze nemen geen genoegen met een gewaarmerkt overzicht waaruit vrij duidelijk blijkt dat ik mijn propedeuse heb gehaald, maar willen per se een getuigschrift hebben. En laat de VU die nou niet uitgeven...

Ik moet dus nu mijn examencommissie aanspreken, maar die vergadert pas eind september weer (veel te laat). De RU's oplossing was om me dan maar voor de 'gewone' oplossing in te schrijven zodat ik wél vakken zou kunnen volgen, maar Studielink verzendt mijn verzoek niet (2 weken terug ingediend).

Heb er een beetje genoeg van.
pi_72167269
bel even met studielink anders
Ja doei.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:14:33 #205
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_72167557
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:50 schreef Horloge het volgende:
Nou, het gaat 'em waarschijnlijk toch niet worden aan de RUN. Ze nemen geen genoegen met een gewaarmerkt overzicht waaruit vrij duidelijk blijkt dat ik mijn propedeuse heb gehaald, maar willen per se een getuigschrift hebben. En laat de VU die nou niet uitgeven...

Ik moet dus nu mijn examencommissie aanspreken, maar die vergadert pas eind september weer (veel te laat). De RU's oplossing was om me dan maar voor de 'gewone' oplossing in te schrijven zodat ik wél vakken zou kunnen volgen, maar Studielink verzendt mijn verzoek niet (2 weken terug ingediend).

Studielink bellen inderdaad? Of even bij de studieadviseur langs?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:01:22 #206
180385 Horloge
pi_72168603
Ik doe nu een poging bij de helpdesk, maar het is ontzettend druk. Hopelijk is het het wachten waard...
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:05:24 #207
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72168697
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
kijk maar in het rooster van groep B1 2
Ik ken ze geen van allen eerlijk gezegd.
pi_72168706
ik ook niet
Ja doei.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:10:37 #209
180385 Horloge
pi_72168841
Jezus wat stom, had ik me ingeschreven voor 2008-2009.
pi_72168943
en maar zeuren op de rest

maar fijn dat 't is opgelost
Ja doei.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:22:19 #211
180385 Horloge
pi_72169138
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:14 schreef motorbloempje het volgende:
en maar zeuren op de rest

maar fijn dat 't is opgelost
Het is nog lang niet opgelost, dit is namelijk maar een tijdelijke oplossing. Mijn gezeur over dat papiertje wat de RUN niet wil aannemen blijft gewoon staan, ik ben namelijk nog altijd niet ingeschreven voor de verkorte opleiding Wijsbegeerte (maar voor de 'lange' opleiding). En om dat te fixen moet ik alsnog naar mijn eigen examencommissie om daar weer een paar handtekeningen te halen. Gaaap.

Maar het is in ieder geval iets inderdaad, ik kan überhaupt studeren in Nijmegen komend jaar.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:26:17 #212
167923 appelsjap
All the above
pi_72176560
ik ontvang vandaag een brief met hoe ik KISS activeer enzo, maar heb nog geen brief gehad dat ik aangenomen ben
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:31:54 #213
180385 Horloge
pi_72176718
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:26 schreef appelsjap het volgende:
ik ontvang vandaag een brief met hoe ik KISS activeer enzo, maar heb nog geen brief gehad dat ik aangenomen ben
Faal.

Had je trouwens je foto al opgestuurd voordat je die KISS-brief kreeg?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:32:43 #214
167923 appelsjap
All the above
pi_72176741
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:31 schreef Horloge het volgende:

[..]

Faal.

Had je trouwens je foto al opgestuurd voordat je die KISS-brief kreeg?
Ik heb nog helemaal niets opgestuurd. Heb nog geen intro pas geen studentenpas. Heb me afgelopenvrijdag ingeschreven.
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 20:40:16 #215
167923 appelsjap
All the above
pi_72182136
Ff een kleine chaotische niet wetend whut to do post!

Ik heb me afgelopen vrijdag ingeschreven voor Bedrijfskunde aan de RUN.

Afgelopen dinsdag gebeld dat ik nog niets heb ontvangen, word ik wel aangenomen?
Studentenbalie: Waarschijnlijk wel.

Nu kreeg ik vandaag een brief over KISS, en hoe je het moet activeren enzo. Allemaal leuk en aardig maar heb geen idee wat cursussen, cursusgroepen, werkgroepen zijn, en wat het verschil is? Wie gaat dit allemaal uitleggen? Krijg ik hier info over? Gelukkig heb ik een vriend die ook Bedrijfskunde gaat doen en me dat kan uitleggen. Maar wat meer officiele documenten zou wel handig zijn.

Nu hoor ik van diezelfde vriend dat we vrijdag een instaptoets statistiek hebben.
Ik citeer;
Meedoen aan de toets is verplicht, ook voor recidivisten!

De toets telt mee als een opdracht waar je aan hebt moeten voldoen. Blijkt dat je niet
hebt meegedaan dan wordt je eindcijfer voor OiMB niet aan de studentadministratie doorgegeven en krijg je een extra opdracht om hiervoor te compenseren.

Het is een open boek toets:
je mag 1 tekstboek gebruiken, maak niet uit welk, en je mag een rekenmachine gebruiken:
let op, GEEN rekenmachines op telefoons!!!

Ten eerste ik heb geen boeken, heb me afgelopen vrijdag pas ingeschreven.
Ten tweede, moet ik hierheen? Ben ik al aangenomen? Ik krijg toch KISS dus je zou zeggen van wel, maar heb nog geen brief gekregen dat ik toegelaten ben, en ik zou nooit hebben geweten dat er aanstaande vrijdag al een toets was als ik die vriend niet had. Hij stuurde dit. Maar als ik er niet heen ga moet ik een extra opdracht doen. Verder kan ik deze sowieso door omstandigheden niet (wil daar verder niet over ingaan, maar ik kan dus gewoon niet naar de toets, maar als ik zo kijk hoef ik er eigenlijk niet heen, heb immers geen bericht gehad.)
pi_72182646
Dus jij gaat ook bedrijfskunde doen aan de RU? (ik ook dus )

Anyway:
quote:
Nu kreeg ik vandaag een brief over KISS, en hoe je het moet activeren enzo. Allemaal leuk en aardig maar heb geen idee wat cursussen, cursusgroepen, werkgroepen zijn, en wat het verschil is? Wie gaat dit allemaal uitleggen? Krijg ik hier info over? Gelukkig heb ik een vriend die ook Bedrijfskunde gaat doen en me dat kan uitleggen. Maar wat meer officiele documenten zou wel handig zijn.
Tsja, heel eerlijk gezegd: ik heb me ruim op tijd aangemeld en heb meegedaan met de belangrijkste dingen van de introductie (o.a. dus instructies over die cursusgroepen e.d.), maar ook voor mij is de helft nog onduidelijk. Vind dat er verdomd weinig uitleg gegeven wordt over het imo veel te omslachtige systeem...

Maar goed, aangezien we blijkbaar allebei bedrijfskunde doen is hier wat ik weet:

Als je op http://www.ru.nl/fm naar Informatie voor: Studenten gaat, zie je aan de rechterkant IT Handleidingen staan. Kies daar de 'Inschrijven Cursussen' handleiding, dan opent er een PDF-je waar precies in staat voor welke cursusgroepen je je allemaal moet aanmelden in het geval van bedrijfskunde.

Dat aanmelden gaat dus via TIS. Daar log je in met dezelfde logingegevens als je KISS, en aan de linkerkant kun je je dan bij "Aanmelden cursusgroepen" voor de juiste cursusgroepen aanmelden, die dus in de PDF vermeld staan. Als je je aanmeldt voor een cursusgroep, word je automatisch aangemeld voor de bijbehorende cursus. Wat het verschil tussen beide is: geen idee, maar als je je aanmeldt voor de juiste cursusgroep is het goed in ieder geval.
quote:
Nu hoor ik van diezelfde vriend dat we vrijdag een instaptoets statistiek hebben.
Ik citeer;

-knip-
Ja, dat hebben ze eergisteren ofzo nog even last-minute rondgemaild aan iedereen... Ik zat ook even met open mond naar die mail te kijken eigenlijk.

Inderdaad het 'open boek' gedeelte... Je mag je boek erbij houden en het maakt niet uit welk boek, maar ik zou ook niet weten welk boek nuttig is om erbij te houden. Ik heb al wel m'n boeken opgehaald, maar voor bedrijfskunde krijg je maar twee boeken en beide hebben echt geen reet met deze toets te maken.

Of jij er heen moet: ja, eigenlijk lijkt me van wel, aangezien er nadrukkelijk staat dat iedereen er heen moet, maar in jouw geval is het een beetje een rare situatie... (omdat je blijkbaar nog niet officieel ingeschreven staat) Hierover zou ik even contact opnemen met de universiteit denk ik.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:08:00 #217
167923 appelsjap
All the above
pi_72182978
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:57 schreef Omniej het volgende:
-knip-
Damn, aan jou heb ik wat. Leuk dat je het ook gaat doen. Wss kom ik je dan nog wel tegen
Maar nog één laatste vraag? Heb je echt maar 2 boeken voor bedrijfskunde? Of alleen over statistiek?
pi_72183200
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:08 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Damn, aan jou heb ik wat. Leuk dat je het ook gaat doen. Wss kom ik je dan nog wel tegen
Maar nog één laatste vraag? Heb je echt maar 2 boeken voor bedrijfskunde? Of alleen over statistiek?
Denk dat we elkaar nog wel tegen gaan komen ja. En zeker als we ergens in dezelfde werkgroep zitten.

Dit zijn in ieder geval de twee boeken die we nodig hebben:

- Organizational Behaviour, A. Huczynski en D. Buchanan.
- Theorie en Praktijk van empirisch onderzoek, J. Vennix.

In elk geval voor het eerste blok dan.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:25:54 #219
180385 Horloge
pi_72183479
Hier staan alle vakken, ik weet niet welke jullie precies hebben in het eerste blok, maar als je op de link klikt zie je welke boeken je nodig hebt. En dat zijn er geen twee, kan ik je zeggen.

Ben verbaasd dat jullie wel inloggegevens en dergelijke hebben, ik heb mijn (eerste) inschrijving toch al een redelijk tijdje terug gedaan en heb alleen een introbrochure ontvangen en een brief waarbij uitgelegd werd dat je een pasfoto en een machtiging moest geven.

Hopelijk kan ik me überhaupt nog voor die vakken inschrijven anders wordt dat ook weer aankloten en formuliertjes invullen...
pi_72183772
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:25 schreef Horloge het volgende:
Hier staan alle vakken, ik weet niet welke jullie precies hebben in het eerste blok, maar als je op de link klikt zie je welke boeken je nodig hebt. En dat zijn er geen twee, kan ik je zeggen.
Ah, dat is een handige link. Ben die al 'ns eerder tegengekomen, maar was 'm al weer kwijt.

In het eerste blok hebben appelsjap als het goed is deze drie vakken. Dus volgens mij kloppen die twee boeken die ik hierboven aangaf gewoon... In zo'n introductieboekje dat ik heb gekregen staan ook alleen die twee boeken bij de literatuur voor eerstejaars bedrijfskunde, plus nog een reader dan. Voor het eerste blok ligt het boekenpakketje ook gewoon al standaard klaar, dus dat kan eigenlijk niet missen.
quote:
Ben verbaasd dat jullie wel inloggegevens en dergelijke hebben, ik heb mijn (eerste) inschrijving toch al een redelijk tijdje terug gedaan en heb alleen een introbrochure ontvangen en een brief waarbij uitgelegd werd dat je een pasfoto en een machtiging moest geven.
Dat introding kreeg ik 8 augustus, mijn KISS-toegang kreeg ik 14 augustus al thuisgestuurd en op 18 augustus ontving ik m'n studentenkaart. M'n officiële inschrijving is pas sinds gisteren (25 aug. dus) afgerond. Paar mailtjes van Studielink waarin ze zeiden dat m'n verzoek tot inschrijving is gehonoreerd en ik nu officieel ingeschreven ben.
pi_72184803
Welkom op de uni mensen niets wordt meer voorgekauwd en je mag het lekker allemaal zelf uitzoeken
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:08:02 #222
231856 dekloonvanzuen
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_72186637
quote:
Ja, dat hebben ze eergisteren ofzo nog even last-minute rondgemaild aan iedereen... Ik zat ook even met open mond naar die mail te kijken eigenlijk.

Ja goeie grap was dat. Waarom regelen ze dat nou zo teringlaat. Prima dat je alles nu zelf moet regelen, maar laat hen er dan ook rekening mee houden en op tijd zijn. Nu moet ik vrijdag mijn werk afzeggen en dat is echt naaierig, maarja het moet dan maar.
geef mij die pepsi max
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:15:35 #223
167923 appelsjap
All the above
pi_72186939
Waar hebben ze dat mailtje naar toe gestuurd?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:16:59 #224
231856 dekloonvanzuen
pi_72187006
blackboard iig en webmail ook
geef mij die pepsi max
pi_72187765
ook bedrijfskunde hier ( ja het zijn er veel dit jaar ) het is idd zeer vaag over dat boek wat je mee mag nemen. Aan de andere kant willen ze gewoon kijken hoe het ervoor staat met onze kennis dus gwoon niks meenemen en gaan met die banaan.
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
pi_72188577
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:50 schreef Horloge het volgende:

Ik heb vandaag pas mijn propedeuse uitgereikt gekregen, ik heb ook alleen een gewaarmerkte kopie opgestuurd. Maargoed, daar vroegen ze ook om, dus ik hoop dat het bij mij wel goed gaat.
pi_72188613
Hebben jullie trouwens jullie roosters al bekeken?
pi_72189772
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:15 schreef appelsjap het volgende:
Waar hebben ze dat mailtje naar toe gestuurd?
Bij mij naar m'n @student.ru.nl e-mailadres in ieder geval, neem aan dat iedereen 'm dus in z'n universiteitsmail heeft gekregen. Maar waarschijnlijk was jouw student e-mail nog niet eens aangemaakt op het moment dat de mail verstuurd werd, dus het is mij een raadsel hoe jij zou moeten weten dat je vrijdag een instaptoets hebt eerlijk gezegd. (als je het niet van anderen zou horen)
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:37 schreef JennoL het volgende:
ook bedrijfskunde hier ( ja het zijn er veel dit jaar ) het is idd zeer vaag over dat boek wat je mee mag nemen. Aan de andere kant willen ze gewoon kijken hoe het ervoor staat met onze kennis dus gwoon niks meenemen en gaan met die banaan.
Mja precies. Gaat nog wel leuk worden trouwens... 't Is ondertussen al weer anderhalf jaar terug dat ik voor het laatst enigszins les heb gehad, dus die instaptoets zal ik ook wel flink gaan verneuken denk ik zo.
pi_72191780
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:57 schreef Omniej het volgende:

Wat het verschil tussen beide is: geen idee, maar als je je aanmeldt voor de juiste cursusgroep is het goed in ieder geval.
Ik ben nu een jaar verder, heb ook nog geen idee en doe het precies hetzelfde. Ik kijk in m'n rooster welke vakken ik volg en in TIS zoek ik bij de verschillende kopjes naar de werkgroepen en de hoorcolleges, inschrijven, klaar. Heel onoverzichtelijk vind ik het. Ik ga ook elke keer alle kopjes langs om zeker te weten dat ik niet per ongeluk iets mis.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_72191816
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:04 schreef Smart_ass het volgende:
Hebben jullie trouwens jullie roosters al bekeken?
uiteraard ben al helemaal ingeplanned voor de komende periode
Ja doei.
pi_72191938
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

uiteraard ben al helemaal ingeplanned voor de komende periode
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd. Ik heb niet enorm veel contacturen, maar ik hoorde dat het wel vaak verspreid is over 5 dagen. Ik hoop het niet, anders moet ik zo vaak heen en weer nu ik nog geen kamer heb.
Maar we zullen zien.
pi_72191978
is je rooster nog niet bekend? lijkt me zeer sterk
Ja doei.
pi_72196662
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:25 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik ben nu een jaar verder, heb ook nog geen idee en doe het precies hetzelfde. Ik kijk in m'n rooster welke vakken ik volg en in TIS zoek ik bij de verschillende kopjes naar de werkgroepen en de hoorcolleges, inschrijven, klaar. Heel onoverzichtelijk vind ik het. Ik ga ook elke keer alle kopjes langs om zeker te weten dat ik niet per ongeluk iets mis.

Ben blij om te horen dat het niet alleen aan mij ligt. Vooral het enorm onoverzichtelijke rooster is echt ontzettend irritant, maar ja...
pi_72197018
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:25 schreef Soempie het volgende:

[..]

Geloof me: na vijf jaar doe je nog steeds precies hetzelfde .
Zerg schreef:
pi_72204288
jah! heb het rooster gevonden, heb me ingeschreven er is alleen 1 klein dingetje.... er is dus 2 keer statestiek ingeroosterd .... Nu snap ik niet helemaal welke nu bij elkaar horen... ? er zijn dus 2 werkcolleges en 4 hoorcolleges.... Maar je hebt dus 2 keer hoorcollege en 1 keer werkcollege... Hoe weet ik nu welke bij welke hoort Kan ik dat aan het nummer zien ofzo? of wat?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_72204308
whehe... kom ik zondag al terug uit Luxemburg omdat ik maandag 3 kwartier college heb.. maargoed.. ze zijn verplicht he...
Ja doei.
pi_72204618
Maandag? Ik dacht dat alles dinsdag pas zou beginnen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_72204673
alleen de dingen die 's middags vallen komen te vervallen blijkbaar...
Ja doei.
pi_72206654
Het is me wat. Studeren. Chaos, en ben niet eens begonnen.
Ik ga morgen trouwens gewoon naar de toets. Dan verneuk ik t maar. Statistiek? Wat zouden ze vragen? Neem alleen GR mee, als dat mag tenminste.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 17:52:59 #240
180385 Horloge
pi_72206900
Gewoon wat je op het vwo al hebt gehad. Dingen als kansberekening, hypothese toetsen, misschien iets berekenen van de normale verdeling.
pi_72207240
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:52 schreef Horloge het volgende:
Gewoon wat je op het vwo al hebt gehad. Dingen als kansberekening, hypothese toetsen, misschien iets berekenen van de normale verdeling.
Oh, piece of cake.
pi_72213183
Is het normaal dat ik in de eerste periode maar zoveel naar de uni hoef ?:
Maandag vrij
Dinsdag 1,5 uur les
Woensdag vrij
Donderdag 1,5 uur les
Vrijdag 3 uur les.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:52:21 #243
231856 dekloonvanzuen
pi_72214536
waar is het collegezalencomplex?
geef mij die pepsi max
pi_72214583
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:52 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Ergens in het midden gok ik zo.
pi_72214889
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:34 schreef Soempie het volgende:
Maandag? Ik dacht dat alles dinsdag pas zou beginnen.
Da's niet standaard. Officieel zou de maandag(middag?) onderwijsvrij moeten zijn, maar dat is ze bij ons op de opleiding al vijf jaar achter elkaar niet gelukt. Collegeplanning komt dan in de knoei enzo... STRESS!!!
Zerg schreef:
pi_72214922
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:43 schreef motorbloempje het volgende:
is je rooster nog niet bekend? lijkt me zeer sterk
Ik denk het wel, maar ik heb nog niet op internet gekeken. Ik moet maar eens zien of ik eruit kan komen. Anders hoor ik het morgen wel.
pi_72215194
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:04 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Da's niet standaard. Officieel zou de maandag(middag?) onderwijsvrij moeten zijn, maar dat is ze bij ons op de opleiding al vijf jaar achter elkaar niet gelukt. Collegeplanning komt dan in de knoei enzo... STRESS!!!
Hmm, van wat ik zo even heb bekeken moet ik pas donderdag de 3e beginnen en dan ben ik vrijdag weer vrij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 27-08-2009 22:53:45 ]
pi_72215223
Bijvoorbeeld klinische besliskunde: begint maandag 7 september, terwijl dat op de maandag en de woensdag valt.

Nou, wel lekker zo.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:27:23 #249
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72215675
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:52 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Ken je het Erasmusplein? Aan de ene kant heb je Erasmusgebouw met de Refter, en aan de andere kant de hoofdbibliotheek. Het CC ligt ook tegen dat plein.
pi_72215911
CC is bij het Cultuurcafe Tegenover de boeken winkel, dat is dus niet echt dat plein bij het erasmusgebouw Naja daar is ook wel een ingang maar niet de hoofdingang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')