He gut heb je het ook al in je dagboek geschreven?quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:10 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Nee, 8 uur aanwezig zoals het hoort.
Stoer man. Nee zoiets heet discipline. Je verplichten om op tijd te komen, anders wordt je laks.quote:
Ja, waarom niet? Tenzij er dringend werk gedaan moet worden maar anders is het gewoon monitor uit en wegwezen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:14 schreef Sempiterna het volgende:
En jij gaat zeker stipt op tijd weg als je afgesproken tijd voor de dag er weer op zit, terwijl er ook collegae zijn die langer blijven? Maar dat is wel normaal zeker.
Mensen wiens leven alleen uit de klok bestaat....![]()
Aanpassen is ook een kunst.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:13 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Stoer man. Nee zoiets heet discipline. Je verplichten om op tijd te komen, anders wordt je laks.
Nee hoor, het probleem is juist dat de mensen in de ochtend geen klok kunnen lezen. Maar owee als het 5 uur is, dan zijn ze allemaal weg.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:14 schreef Sempiterna het volgende:
En jij gaat zeker stipt op tijd weg als je afgesproken tijd voor de dag er weer op zit, terwijl er ook collegae zijn die langer blijven? Maar dat is wel normaal zeker.
Mensen wiens leven alleen uit de klok bestaat....![]()
Nu is het dus rustig, vandaar. En ik heb telefoondienst en daar is gister al keihard aan gewerkt door een andere collega.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:21 schreef napalmpje het volgende:
Terwijl de collega's te laat komen zit jij op fok te schrijven?
Dat is slechts bijzaak.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:21 schreef napalmpje het volgende:
quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:12 schreef TommyGun het volgende:
Ik begin altijd kwart over 7, en dan klagen dat ik half 4 (15 minuten te lang dus eigenlijk) weg ben
Terwijl sommige wel 10x op 'n dag 5/10minuten gaan roken. (Dat moeten ze verbieden tijdens werktijd).
Terechte klacht overigens.
de ironiequote:Op donderdag 9 juli 2009 08:21 schreef napalmpje het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer het R&P topic gaat komen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:24 schreef Roflpantoffel het volgende:
Oh ja mijn buurman, is nu NOG niet op zijn werk. En rookt ongeveer zo'n 2 uur per dag tijdens werktijd.
Roken doe je verdomme maar in je pauze.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wanneer het R&P topic gaat komen.
Blowen in de pauze is nog steeds niet algemeen aanvaard.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:28 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Roken doe je verdomme maar in je pauze.
en fokken dan? Mag dat wel in de baas z'n tijd? Zeikerd.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:28 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Roken doe je verdomme maar in je pauze.
Ja, iedereen internet tijdens het werk. Overigens is de desbetreffende collega nog steeds niet aanwezig.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:50 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
en fokken dan? Mag dat wel in de baas z'n tijd? Zeikerd.
Komt hij met het OV?quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:27 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ja serieus om 8.08 komt hij ALTIJD binnen.
En daarna gaat hij eens lekker FOK!ken..quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:56 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Met de fiets. Dus neen. Ah de rokende collega is binnen.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:17 schreef kL0j00h het volgende:
Ik begin 7 uur, ben er meestal 6:50 uur. Ga vaak 15 minuten later weg... mijn keuze. Collegae die te laat komen, hun keuze, lig ik niet wakker van.
Irritant hé. En dan ook nog is dat jij NIET rookt.. maar dan af en toe wel een koffie pauze neemt in de binnentuin. En daar zeiken ze dan ook over.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:02 schreef Walter81 het volgende:
Nog zoiets:
Ik begin altijd tussen 7:45u en 8:00u.
Om dan om 17:00, als ik wegga, te horen dat ik nooit langer blijf.
Dat zeggen dan de mensen die zelf pas half 10 beginnen (ook wel later eindigen maar toch).
Ze zien jou alleen maar vroeger weggaan, maar vergeten dat je er al was toen ze zelf nog op hun nest lagen.
Gast.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:26 schreef LaTiNo het volgende:
Man, maak er gebruik van! Ruk jezelf af op het bureau van de laatkomers!
Waar men op let is of men het werk af heeft, initiatief toont, collegiaal is, extra werk aankan, etc. Niet of er exact van 8.00 tot 17.00 uur gewerkt wordt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:29 schreef AlphaOmega het volgende:
TS, heeft je bedrijf al last van de crisis? Want dat zijn de momenten dat daar opeens wat strakker op gelet wordt.
Crisis? Kom nou, ambtenaar. En nu krijg ik waarschijnlijk reacties als 'Oooooooooooh'quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:29 schreef AlphaOmega het volgende:
TS, heeft je bedrijf al last van de crisis? Want dat zijn de momenten dat daar opeens wat strakker op gelet wordt.
Je buurman werkt op hetzelfde bedrijfquote:Op donderdag 9 juli 2009 08:24 schreef Roflpantoffel het volgende:
Oh ja mijn buurman, is nu NOG niet op zijn werk. En rookt ongeveer zo'n 2 uur per dag tijdens werktijd.
Buurman, de gene die naast mij zit? Overigens ga ik op de fiets.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:35 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Je buurman werkt op hetzelfde bedrijf
Kun je dan niet beter carpoolen?
Nee, hè. Als je acht uren per dag hoort te werken, maar je bent er efficient iedere dag minder dan die betaalde acht uren, denk je dat je baas dat grappig vindt?quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:32 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Waar men op let is of men het werk af heeft, initiatief toont, collegiaal is, extra werk aankan, etc. Niet of er exact van 8.00 tot 17.00 uur gewerkt wordt.
't Is verdorie 1933 niet!
dus als ik het goed begrijp werken ze in die 7 uur en 50 minuten wel harder dan jij?quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:23 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Nu is het dus rustig, vandaar. En ik heb telefoondienst en daar is gister al keihard aan gewerkt door een andere collega.
Ben geen ambtenaar, wel geweest, maar gelukkig was dat in de tijd dat alles snel geprivatiseerd moest worden. Gevolg is dat we nu een commercieel bedrijf zijn, met nog steeds de kantjelopende ambtenaarsmannekes waar je geen flikker aan hebt. Maar, ik moet zeggen, de laatste maanden is er al aardig geschrapt in het arsenaal der nuttelozen bij ons bedrijf.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:34 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Crisis? Kom nou, ambtenaar. En nu krijg ik waarschijnlijk reacties als 'Oooooooooooh'
Dat soort mensen kunnen bij mij de tering krijgen hoor.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:02 schreef Walter81 het volgende:
Nog zoiets:
Ik begin altijd tussen 7:45u en 8:00u.
Om dan om 17:00, als ik wegga, te horen dat ik nooit langer blijf.
Dat zeggen dan de mensen die zelf pas half 10 beginnen (ook wel later eindigen maar toch).
Ze zien jou alleen maar vroeger weggaan, maar vergeten dat je er al was toen ze zelf nog op hun nest lagen.
Om 8 uur al gaan werken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:37 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Buurman, de gene die naast mij zit? Overigens ga ik op de fiets.
Ik begin ook altijd om 8 uur en dan tot 16.30u en op de fiets naar het werk. En werk op een kantoor.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:44 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Om 8 uur al gaan werken.
Ook nog op de fiets.
Wat doe je voor werk? Bij de supermarkt de yoghurt bijvullen ofzo?
Automatisering bij de gemeente. Aangezien ik in dezelfde stad woon, is het gezonder om te fietsen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:44 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Om 8 uur al gaan werken.
Ook nog op de fiets.
Wat doe je voor werk? Bij de supermarkt de yoghurt bijvullen ofzo?
Inderdaad, TS moet snel de politiek in gaan, binnenkort hebben we een nieuwe MP nodig..quote:
Het is geen gemeente, iedereen op de afdeling moet om 8 uur beginnen. Ligt gewoon aan de afdeling.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:00 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Inderdaad, TS moet snel de politiek in gaan, binnenkort hebben we een nieuwe MP nodig..
Dat ze te laat komen is jouw probleem toch niet? En is het dan wel (omdat je bijvoorbeeld niet aan het werk kunt omdat je stukken niet hebt door de afwezigheid van een collega) dan kun je dat altijd aangeven bij je leidinggevende. Maar aangezien die ook niet op tijd is zoals je claimt zal hij daar weinig meer mee doen dan jou er als eerste uit donderen.
-edit-
Ok je werkt bij de gemeente. Mijn vrouw heeft dat ook een aantal jaren gedaan en daar maakte het weinig uit hoe laat je begon als het maar vóór negen uur was. En dan gewoon je acht uur draaien. Weet je zeker dat dat bij jullie niet ook zo is?
Precies. Ik rook niet, en n ander staat 10 minuten per uur te roken. Dat is op een dag dus wel 80 minuten lang.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:18 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Irritant hé. En dan ook nog is dat jij NIET rookt.. maar dan af en toe wel een koffie pauze neemt in de binnentuin. En daar zeiken ze dan ook over.![]()
Oh ja, tijdens het roken doen ze ook echt niets nuttigs. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik veel zaken tijdens een peuk bespreek, en ook vaak nadenk over oplossingen voor issues tijdens het roken. Je bent dan even weg van je plek. En dat niet rokers die tijd ook nemen, terecht.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:05 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Precies. Ik rook niet, en n ander staat 10 minuten per uur te roken. Dat is op een dag dus wel 80 minuten lang.
Ik zou eigenlijk gewoon om 15:40 weg moeten gaan ipv 17:00 uur. Mijn 'rooktijd' inhalen
Dan je de enige nerd die tijdens het roken over werk praat. Hier doen ze dat echt niet. Tenminste..ik zei ze altijd keihard lachen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:10 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Oh ja, tijdens het roken doen ze ook echt niets nuttigs. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik veel zaken tijdens een peuk bespreek, en ook vaak nadenk over oplossingen voor issues tijdens het roken. Je bent dan even weg van je plek. En dat niet rokers die tijd ook nemen, terecht.
Moet je ook even wat jaren eerder ophouden, want al die rokers gaan natuurlijk allemaal veeeeeeeeel eerder dood dan jij!
Is bij ons ook zo. Tussen 8 en 10 beginnenquote:Op donderdag 9 juli 2009 10:00 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
-edit-
Ok je werkt bij de gemeente. Mijn vrouw heeft dat ook een aantal jaren gedaan en daar maakte het weinig uit hoe laat je begon als het maar vóór negen uur was. En dan gewoon je acht uur draaien. Weet je zeker dat dat bij jullie niet ook zo is?
Eh, waarom direct het woord nerd? Waarom?quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dan je de enige nerd die tijdens het roken over werk praat. Hier doen ze dat echt niet. Tenminste..ik zei ze altijd keihard lachen.
KPN? Oh nee, dan zou je nu geen ambtenaar meer zijn. Maar dat 37 uur is zo typisch iets voor KPN...quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Is bij ons ook zo. Tussen 8 en 10 beginnenEigenlijk te belachelijk voor woorden, maarja.. Ambtenaren hè.
Ik begin altijd om 7:45 (ivm aankomst trein) en kap ermee om 17.00.
37 uur per week, 4 dagen werken. Ideaal
Hoe kan iemand die nog later dan jou komt dan zien dat jij 5 minuten te laat was?quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:19 schreef Farenji het volgende:
Bij mij op het werk zit er ook zo'n gast die altijd aan het miepen is als je 5 minuutjes te laat komt. Is iemand van het MT en hij heeft daarom ook ingesteld dat er lijsten bijgehouden worden. Als je te laat komt krijg je een rode L achter je naam. Ik ben wel eens te laat () dus ik heb altijd wel wat rode L'en. Terugkerend issue op mijn beoordelingsgesprekken.
Maar toen kwam ik erachter dat die hypocriet zelf veel vaker dan ik te laat komt!
Vanaf die dag (maand of 4 geleden) maak ik er een punt van om *elke dag* consequent 5-10 minuten te laat te komen. Gewoon, om te sarren. En tot op de dag van vandaag loopt hij vreemd genoeg nog steeds voor op mij. Rara hoe kan dat dan.
Ik ben overigens wel iemand die regelmatig overwerkt. Ga bijna nooit stipt om half 6 weg. Maar ja daar krijg je geen credits voor. Dat wordt als normaal gezien. Altijd slechts eenrichtingsverkeer.
Eigenlijk 36 uur, maar ik schrijf die 4x 15min gewoon op. Fuck it.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:24 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
KPN? Oh nee, dan zou je nu geen ambtenaar meer zijn. Maar dat 37 uur is zo typisch iets voor KPN...
Iedereen werkt hier 36 uur. Ik werk zelf 38. Dus iedere week +2 voor vrije uren.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Is bij ons ook zo. Tussen 8 en 10 beginnenEigenlijk te belachelijk voor woorden, maarja.. Ambtenaren hè.
Heb je dan ook altijd mensen die om 15:25 'opeens' aankomen met problemen?quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:12 schreef TommyGun het volgende:
Ik begin altijd kwart over 7, en dan klagen dat ik half 4 (15 minuten te lang dus eigenlijk) weg ben
Terwijl sommige wel 10x op 'n dag 5/10minuten gaan roken. (Dat moeten ze verbieden tijdens werktijd).
Terechte klacht overigens.
Die heb je altijd, maar gelukkig is 't rustig dusquote:Op donderdag 9 juli 2009 10:30 schreef 3rdStrike het volgende:
[..]
Heb je dan ook altijd mensen die om 15:25 'opeens' aankomen met problemen?
Dus jouw middagpauze geldt als werktijd? Wat een luxe.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:12 schreef TommyGun het volgende:
Hier ookquote:Op donderdag 9 juli 2009 10:36 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dus jouw middagpauze geldt als werktijd? Wat een luxe.
Ik begin ook vroeg, en ga daarom ook op tijd weg.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:35 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Die heb je altijd, maar gelukkig is 't rustig dus
Hij houdt het zelf niet bij, dat doen de dames van de receptie. En die doen dat consequent zonder aanzien des persoons.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:24 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hoe kan iemand die nog later dan jou komt dan zien dat jij 5 minuten te laat was?![]()
Best wel ICT.. via de chat.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:39 schreef 3rdStrike het volgende:
[..]
Ik begin ook vroeg, en ga daarom ook op tijd weg.
Ik heb het idee dat sommige collega's uren (of de hele dag) zitten te klooien op een bepaald probleem... en opeens beseffen dat ik bijna naar huis ga. En dan nog ff snel aan komen zetten
En altijd is het high priority! dringend! etc etc
Meestal beginnen ze dan via de chat een gesprek (groot gebouw), tegenwoordig zet ik dan gewoon m'n pc uit... alsof ik 't niet gezien heb
Je stuurt zeker ook geen mail naar je collega's?quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:51 schreef Roflpantoffel het volgende:
Wij doen het gewoon via de telefoon of lopen naar mekaar toe.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:36 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dus jouw middagpauze geldt als werktijd? Wat een luxe.
Tel je je pauze ook als werkuren? Ik werk van 8:00-17:00. en dat is ook 9 uur, maar 8 werkuren. Anders zou ik 45 uur/week werken ipv 40.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Die probeer ik altijd zo snel mogelijk af te wimpelen, zodat ik op tijd naar huis kan .quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:30 schreef 3rdStrike het volgende:
[..]
Heb je dan ook altijd mensen die om 15:25 'opeens' aankomen met problemen?
Haha, nee ik werk bij een bedrijf in Hoevelaken en kom elke dag vanuit Arnhem. Ik kan zelf bepalen hoe laat ik begin en kies ervoor om elke dag rond 6 uur te vertrekken en ben dan om 15:30 uur klaar. Maar de grootste reden is dat ik de files voor wil zijn. Daar heb ik nu namelijk helemaal geen last van. Soms 's middags.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat vroeg! Ben je krantenbezorger?
Het is vakantiewerk.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:37 schreef CantFazeMe het volgende:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA TS LOOPT STAGE!
Klanten verwachten iemand aanwezig maybe?quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:02 schreef Arcee het volgende:
Is er een reden waarom ze daar per se om 8:00 uur moeten zijn?
Dat groepje is een 'help'desk. Dus die moeten er zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:02 schreef Arcee het volgende:
Is er een reden waarom ze daar per se om 8:00 uur moeten zijn?
Dat dusquote:Op donderdag 9 juli 2009 08:15 schreef Djarum het volgende:
en dan vervolgens gelijk inloggen om het eerste half uur op fok te zitten
zeur dan nietquote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:15 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
En waarom? Oh ja, er zijn pas VIJF meldingen binnen gekomen. Er is gewoon niks te doen.
Eins!1! Nee. Ik spreek de baas nooit.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:17 schreef Mriya het volgende:
TS is zo´n pure kontlikker van de baas.___!
Omdat ik andermans diensten over moet nemen. (Soort van helpdesk)quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:23 schreef Sjibble het volgende:
Roflpantoffel, dat jij op fok zit en de rest te laat komt bewijst toch dat je geen reet te doen hebt? Dus wat missen ze eigenlijk? Op mn stage doe ik ook 80% van mn tijd niks, en dan kom ik eens een half uur te laat, boehoe, was er wat te doen dan?! Nee
Wat voor werk doe je, TS?
helpdesk van wat.. ict?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:24 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Omdat ik andermans diensten over moet nemen. (Soort van helpdesk)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |