Dat doe ik ook idd.quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:55 schreef qonmann het volgende:
[..]
ik pak meestal een lange uit één van de normale woordgolfjes
soms gaat het verrassend, zo had ik rein- grot (een hele lange, maar die kon gewoon in 5)quote:
5quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:25 schreef Feestkabouter het volgende:
qonmann, ik ben nog steeds benieuwd welke dame ik in je usericon zie
iets mulsquote:Op donderdag 16 juli 2009 00:25 schreef Feestkabouter het volgende:
niet volgens de Van Dalequote:Op donderdag 16 juli 2009 01:07 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
iets muls
in feite kun je een s achter echt elk bijvoeglijk naamwoord zetten.
iets lekkers
iets luchtigs
iets liefs
iets stijfs
iets muls
eerder gebruikte ik ook "duns" en daar maakte niemand een probleem van.quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:25 schreef Feestkabouter het volgende:
schaakster, moet nu simpel te vinden zijnquote:Op donderdag 16 juli 2009 01:09 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
eerder gebruikte ik ook "duns" en daar maakte niemand een probleem van.
[..]
?quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:10 schreef qonmann het volgende:
[..]
schaakster, moet nu simpel te vinden zijn
da's raar want liefs moet goed zijn, ga ff op onderzoek uitquote:Op donderdag 16 juli 2009 01:13 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
?
ik ga zoeken.
dank.
de s achter een bijv naamwoord: ik denk dat het meer een grammaticaal dingetje is dan een vandale-dingetje.
als we dit met 5 letters deden en ik gebruikte "liefs" dan zou ook niemand daarover vallen......... maar vandale kent "liefs" niet
@ qonmannquote:Op donderdag 16 juli 2009 01:10 schreef qonmann het volgende:
[..]
schaakster, moet nu simpel te vinden zijn
helemaal mis ..1 van de polgarsquote:Op donderdag 16 juli 2009 01:21 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
@ qonmann
[ afbeelding ]
Natalija Pogonina
ook niet verkeerd (op deze foto tenminste), maar die is het niet volgens mij.
moet ik het in de actrice-hoek zoeken? (film over schaken?)
inderdaad is liefs niet te vinden in de Van Dale die ik gebruik.quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:19 schreef qonmann het volgende:
[..]
da's raar want liefs moet goed zijn, ga ff op onderzoek uit
als ze die foto nou op haar wiki-pagina hadden gezet had ik haar meteen herkend........... is ook echt de enige echt mooie foto van haar, alle andere foto's van haar doen me niks.quote:
we wachten het afquote:Op donderdag 16 juli 2009 01:30 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
wat denken andere woordgolfers van "liefs"?
Idd, in de papieren versie staat het wel, evenals spen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:25 schreef qonmann het volgende:
[..]
inderdaad is liefs niet te vinden in de Van Dale die ik gebruik.
Kan het niet verklaren, want het is een goed woord...
(waarom niet alle woorden erin staan is mij onduidelijk, maar ik heb niet een betaald abo)
ik vind het allemaal prima.quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:35 schreef Induhskaai het volgende:
[..]
Idd, in de papieren versie staat het wel, evenals spen.
Houden we http://www.vandale.nl/vandale/zoekservice/?type=pro aan?
die gebruik ik, het is wel prettig als iedereen dezelfde woorden kan gebruiken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:35 schreef Induhskaai het volgende:
[..]
Idd, in de papieren versie staat het wel, evenals spen.
Houden we http://www.vandale.nl/vandale/zoekservice/?type=pro aan?
je moet met 1 set woorden spelenquote:Op donderdag 16 juli 2009 01:49 schreef tonja het volgende:
Jawel, maar dan krijg je mensen die woorden bedenken en dat in een encyclopdie intikken. Dan blijkt het een woord dat ooit in 1358 gebruikt werd en dus mag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |