abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70781129
quote:
Het ministerie van Justitie en enkele gemeenten beginnen een proef om te voorkomen dat alleenstaande minderjarige asielzoekers (ama's) in de illegaliteit verdwijnen. Het experiment, dat in oktober begint en anderhalf jaar duurt, volgt de opzet van het Utrechtse ama-project Perspectief.

Dat heeft staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie woensdag aan de Tweede Kamer geschreven. Het parlement had op initiatief van de PvdA op het project aangedrongen. Illegaal verblijf van jonge asielzoekers kan worden voorkomen door ervoor te zorgen dat ze aantoonbaar het land verlaten of te kijken of ze alsnog een verblijfsvergunning kunnen krijgen.
Het volledige nieuwsbericht op de website van de Pers
Aangezien de meeste jonge asielzoekers er niet op zitten te wachten om in de illegaliteit te verdwijnen en de meest al helemaal geen zin meer hebben om weg te gaan, zal e.e.a. op een verblijfsvergunning uitdraaien. Een beetje een vreemde proef is dit dus, ik ben benieuwd waar het op uitdraait.
De ondersteuning van Ama's en het toelaten tot Nederland vind ik overigens een uiterst goeie zet. Mede gelet op een geboortecijfer van 1,6 kinderen per echtpaar in Nederland. En ik wil toch wel een leuke jonge meid aan mijn verpleegbed hebben staan die netjes mijn billetjes afveegt als ik straks 80 ben. Helaas zullen wel veel mensen die woord asielzoeker zien staan gelijk beginnen te briesen, maar voor die jonge asielzoekers van 14 die moederziel naar Nederland worden toegestuurd is het een goede zaak dat ze niet in onzekerheid zitten.
pi_70781193
Off Topic, maar toch:
Wat is ze mooi
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_70781244
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:25 schreef qonmann het volgende:
Off Topic, maar toch:
Wat is ze mooi
Ik heb er een iets andere foto bij gezet. Voor de originele foto klik hier: http://www.volkskrant.nl/(...)rlid_Neba_65216b.jpg
  woensdag 8 juli 2009 @ 15:32:32 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70781481
Albayrak is een schatje. Jammer van dat geloof.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70781616
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:32 schreef eleusis het volgende:
.
Ben echt fan van haar. ze vult haar portefeuille welliswaar niet geheel in naar mijn wensen, maar wat ze doet doet ze goed, zo eenvoudig is haar taak niet (denk maar aan haar voorgangers, Kosto bv)

Ik heb een aantal debatten en optredens van haar gezien op TV,
Vind haar echt heel goed.
Albayrak

Voor de rest laat ik het aan de kenners
pi_70781651
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:32 schreef eleusis het volgende:
Niet getreurd, ze is toch al van de markt af gehaald want ze heeft een een importbruidegom uit Turkije laten overvliegen. En daarnaast geloof ik niet dat ze vromer is dan bijvoorbeeld Al Barayk Hussein Obama.
pi_70783140
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:25 schreef qonmann het volgende:
Off Topic, maar toch:
Wat is ze mooi
Maak je een geintje?

Ontopic: Niet te geloven hoe diep de pvda kan zinken. Illegalen moet je het land uit zetten en ze niet gaan vertroetelen tot ze hier lang genoeg zijn om in aanmerking te komen voor bullshit als dat generaal pardon.

Onvoorstelbaar hoe deze klotepartij de wetten en regels in dit land net zolang buigt tot het vrijwel hoepels zijn (waar iedere politiek correcte idioot op onder andere dit forum keurig doorheen springt) om maar voor elkaar te krijgen wat feitelijk niet kan.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_70787497
dus eigenlijk een verlenging van het Generaal Pardon..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_70787589
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:18 schreef SadKingBilly het volgende:
Illegalen moet je het land uit zetten en ze niet gaan vertroetelen
Het plan is er, zo lees ik tenminste, juist voor bedoeld dat die minderjarige asielzoekers geen illegalen worden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:18:13 #10
132605 kawotski
Il Dottore
pi_70791027
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het plan is er, zo lees ik tenminste, juist voor bedoeld dat die minderjarige asielzoekers geen illegalen worden.
tegemoetkomingen aan de orde van de dag, laten we ze alvast een miljoen euro geven zodat ze de rest van hun leven niet hoeven te werken (als ze dat al gaan doen). De diploma's komen ze ook al aanwaaien, what's next.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_70797653
PVDA = Partij Van De Afbraak.

En hup wéér een miljoen of 3 over de balk,hier zitten WE echt op te wachten.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:17:26 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_70797721
Even een cruciaal zinnetje highlighten dan maar?
quote:
Het parlement had op initiatief van de PvdA op het project aangedrongen.
Als er geen meerderheid voor was geweest, was het niet gebeurd. Newsflash: De PvdA heeft geen meerderheid. TT is dus tendentieus, onjuist en het zoveelste voorbeeld van forumverlakkerij van TS.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_70797736
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Geen dingen door elkaar halen. Asielzoekers ZIJN bij uitstek illegaal.
Feit: als je géén inwoner van een land bent én geen verblijfsvergunning hebt...
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:19:24 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_70797786
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:17 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Dan kun je een voorlopige verblijfsvergunning hebben of een andere status. Illegaal zijn alleen diegenen, die niet bekend zijn bij de overheid, of die na afwijzing van hun aanvraag in Nederland blijven.
pi_70797853
De meerderheid van de politiek in ons kikkerlandje is LINKS.
M.a.w. Alwéér een streek van LINKS, men heeft géén geld over voor de bejaarden maar wel vele miljoenen voor den vreemdeling.
SCHANDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:23:15 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_70797924
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:21 schreef detlevico het volgende:
De meerderheid van de politiek in ons kikkerlandje is LINKS.
M.a.w. Alwéér een streek van LINKS, men heeft géén geld over voor de bejaarden maar wel vele miljoenen voor den vreemdeling.
SCHANDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Even een cruciaal zinnetje highlighten dan maar?
[..]

Als er geen meerderheid voor was geweest, was het niet gebeurd. Newsflash: De PvdA heeft geen meerderheid. TT is dus tendentieus, onjuist en het zoveelste voorbeeld van forumverlakkerij van TS.
pi_70797975
De PvdA is een waardeloze partij, maar Albayrak is zeker mooi.

Grappig hoe dat dan samen kan gaan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_70799884
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:24 schreef El_Matador het volgende:
De PvdA is een waardeloze partij, maar Albayrak is zeker mooi.

Grappig hoe dat dan samen kan gaan.
Alweer een kwaliteitspost in dit topic
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:49:05 #19
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70804289
Wat een naieviteit weer. Het asielverzoek voor minderjarigen wordt misbruikt door vrouwenhandelaren om Afrikaanse meisjes in de prostitutie te gaan misbruiken. En als investering een familielid of dorpsgenoot naar het Westen sturen om hem daar op kosten van dat land te laten opleiden, of direct te gaan laten werken waarna de geldstroom kan beginnen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_70834640
Slaat helemaal nergens op, dat persbericht. Staat helemaal niks in.
quote:
Illegaal verblijf van jonge asielzoekers kan worden voorkomen door ervoor te zorgen dat ze aantoonbaar het land verlaten of te kijken of ze alsnog een verblijfsvergunning kunnen krijgen.
Prima doel, dat wel.
Maar wat er dan gaat gebeuren of wat er gedaan gaat worden, het blijft een volkomen raadsel.
De pers schiet weer eens tekort.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70839963
Eindelijk een serieus plan om iets aan de problematiek van de AMA's te doen. Nu blijven ze maar tussen wal en schip hangen, belanden ze op straat of in de prostitutie. Zorg ervoor dat ze een toekomst en duidelijkheid krijgen en begeleid ze. Of het nou hier is of ergens anders, ze zijn hier echt niet zomaar naar toe gekomen. Het gaat gvd om kinderen.
pi_70840029
Teringjantje, wat een kutplan
pi_70840122
Waarom is dit nou weer een kutplan?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 16:59:24 #24
123170 alors
zlata1234
pi_70853798
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:17 schreef SCH het volgende:
Waarom is dit nou weer een kutplan?
Beter worden ze idd onder dwang de prostitutie ingedaan op hun 15e, en de mannen moeten lekker slaafje spelen op plantages. Mensenhandelaren lossen het probleem wel op.
know'm sayin?
word? word.
pi_70866600
quote:

[..]

Nee, asielzoekers zijn niet illegaal. Zij zitten in een procedure waarin bepaald gaat worden of ze erkend worden als vluchtelingen (en dus bescherming krijgen van Nederland) of niet erkend worden als vluchtelingen (en dus geen bescherming krijgen van Nederland en dus moeten vertrekken).
Je haalt kennelijk verschillende feiten en definities door elkaar.
Edit:
asielzoekers: mensen die bescherming zoeken tegen een directe bedreiging en die die bescherming van hun eigen overheid niet krijgen. Zij zoeken asiel.
In Nederland komen deze mensen in een tamelijk vernederende procedure terecht, en zolang zij in die procedure zitten, zijn ze legaal in Nederland. Pas na afwijzing van hun verzoek worden ze illegaal, maar soms nog wel gedoogd. Dat wil zeggen: ze mogen hier zijn, maar krijgen geen geld voor huisvesting en onderhoud.
vluchtelingen: mensen waarvan erkend is dat ze volkomen terecht in Nederland bescherming gezocht hebben tegen bedreigingen, waar hun eigen overheid hen niet tegen wilde beschermen.

[ Bericht 30% gewijzigd door Kees22 op 11-07-2009 00:27:57 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70866751
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:12 schreef SCH het volgende:
Eindelijk een serieus plan om iets aan de problematiek van de AMA's te doen. Nu blijven ze maar tussen wal en schip hangen, belanden ze op straat of in de prostitutie. Zorg ervoor dat ze een toekomst en duidelijkheid krijgen en begeleid ze. Of het nou hier is of ergens anders, ze zijn hier echt niet zomaar naar toe gekomen. Het gaat gvd om kinderen.
Ja, dat zal wel, maar wat is nou het plan?
pi_70867358
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat zal wel, maar wat is nou het plan?
quote:
Proefproject biedt minderjarige vreemdelingen perspectief

Het ministerie van Justitie en enkele gemeenten beginnen een proef om te voorkomen dat alleenstaande minderjarige vreemdelingen (amv’s) in de illegaliteit verdwijnen. ,,Dat is een goede zaak, want het gaat om een kwetsbare groep jongeren”, aldus Edwin Huizing, directeur VluchtelingenWerk Nederland.

Het experiment, dat in oktober begint en anderhalf jaar duurt, volgt de opzet van het Utrechtse amv-project Perspectief. VluchtelingenWerk heeft positieve ervaringen met dit project. ,,Wij zijn dan ook blij dat het navolging krijgt in andere gemeenten”, zegt Huizing.

Amv’s zijn jonger dan 18 jaar en wonen zonder begeleiding van de opvoeder(s) buiten het land van herkomst. Als je geen vergunning hebt gekregen op asielgronden, kan je als minderjarige vreemdeling in aanmerking komen voor een tijdelijke verblijfsvergunning totdat je 18 jaar oud bent. Je moet dan wel kunnen aantonen dat er geen geschikte opvang is in je land van herkomst.

Veel van deze jongeren hebben individuele aandacht en begeleiding nodig. Het Perspectief-project biedt dat. Het doel is een leven in de illegaliteit te voorkomen. Met de jongeren zal onder meer worden besproken wat hun toekomstmogelijkheden zijn.
pi_70867794
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:52 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]
Is wel errug vaag, als je het mij vraagt.
pi_70871476
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Is wel errug vaag, als je het mij vraagt.
Valt wel mee toch. Ze worden intensief begeleid, een uitgebreid plan, dat Perspectief heeft en blijkbaar goed heeft gewerkt, wordt nu op grotere schaal toegepast.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:06:09 #30
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70871610
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 10:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Valt wel mee toch. Ze worden intensief begeleid, een uitgebreid plan, dat Perspectief heeft en blijkbaar goed heeft gewerkt, wordt nu op grotere schaal toegepast.
Maar wat is het doel dan precies?
Als ze 18 zijn dan zullen ze toch worden uitgezet, neem ik aan.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70871946
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:06 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Maar wat is het doel dan precies?
Als ze 18 zijn dan zullen ze toch worden uitgezet, neem ik aan.
Kan, ze worden uitgezet of krijgen een verblijfsvergunning. Maar je kan ze ook begeleiden bij uitzetting en zorgen dat ze perspectief hebben. Of je helpt ze in de procedure.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:56:03 #32
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70872421
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Kan, ze worden uitgezet of krijgen een verblijfsvergunning. Maar je kan ze ook begeleiden bij uitzetting en zorgen dat ze perspectief hebben. Of je helpt ze in de procedure.
Dus eigenlijk blijven we mensen die uitgeprocedeerd zijn, helpen.
DeviantArt
pi_70872466
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:56 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dus eigenlijk blijven we mensen die uitgeprocedeerd zijn, helpen.
Ja tuurlijk, wou je ze aan hun lot overlaten? Het zijn kinderen.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 12:07:13 #34
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70872602
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, wou je ze aan hun lot overlaten? Het zijn kinderen.
Daar wil ik eigenlijk verder geen uitspraak over doen. Het zijn kinderen die hun weg naar nederland hebben gevonden, in de asielprocedure terecht zijn gekomen en (met een reden) zijn afgewezen.
Hoeveel kind ben je dan nog, en moeten we die blijven helpen?
DeviantArt
pi_70872660
Geef eens een reden waarom je die kinderen niet zou helpen?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 12:22:09 #36
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70872926
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:09 schreef SCH het volgende:
Een reden zou kunnen zijn dat ze uitgeprocedeerd zijn.
Je wekt de indruk dat je vind dat het kinderen zijn omdat ze onder de 18 zijn. Ik denk dat als je als kind zoiets ingrijpends onderneemt, dat je dan heel snel volwassen word en gebruik gaat maken van de mogelijkheden die er zijn. Vandaar mijn vraag ook, wanneer je nog kind bent.

Het is dus niet dat tegen het helpen van die 'kinderen' ben, maar me meer afvraag welk perspectief we hen gaan bieden.
DeviantArt
pi_70872978
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:22 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Een reden zou kunnen zijn dat ze uitgeprocedeerd zijn.
Je wekt de indruk dat je vind dat het kinderen zijn omdat ze onder de 18 zijn. Ik denk dat als je als kind zoiets ingrijpends onderneemt, dat je dan heel snel volwassen word en gebruik gaat maken van de mogelijkheden die er zijn. Vandaar mijn vraag ook, wanneer je nog kind bent.

Het is dus niet dat tegen het helpen van die 'kinderen' ben, maar me meer afvraag welk perspectief we hen gaan bieden.
Nou bijvoorbeeld perspectief in hun nieuwe land, wellicht het land waar ze vandaan komen.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 12:50:48 #38
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70873614
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou bijvoorbeeld perspectief in hun nieuwe land, wellicht het land waar ze vandaan komen.
Op zich wel een nobele gedachte, maar ik heb er toch mijn vraagtekens bij.
DeviantArt
pi_70873801
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:07 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Daar wil ik eigenlijk verder geen uitspraak over doen. Het zijn kinderen die hun weg naar nederland hebben gevonden, in de asielprocedure terecht zijn gekomen en (met een reden) zijn afgewezen.
Hoeveel kind ben je dan nog, en moeten we die blijven helpen?
Moet je het verhaal ook afmaken en niet halverwege stoppen ..

.. zijn afgewezen, maar toch mochten blijven omdat zij aan konden tonen in het land van herkomst geen geschikte opvang te hebben ..

En tja, ze mogen dan voor de wet volwassen zijn, maar wat voor rare mentaliteit is dat, zo'n kind gewoon laten vallen als een hete aardappel, op het moment dat die 18 wordt?
pleased to meet you
pi_70873838
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:50 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Op zich wel een nobele gedachte, maar ik heb er toch mijn vraagtekens bij.
Zo'n kind alleen kan dat iig niet zelf regelen, wat er met hem/haar gebeurt op het moment dat die terug gestuurd wordt
pleased to meet you
  zaterdag 11 juli 2009 @ 13:06:25 #41
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70874028
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:59 schreef moussie het volgende:

[..]

Zo'n kind alleen kan dat iig niet zelf regelen, wat er met hem/haar gebeurt op het moment dat die terug gestuurd wordt
En denk je dat de nederlandse instanties dat wel kunnen regelen? Zo'n kind wordt dan hier zo goed mogelijk voorbereid, en gaat dan gewoon op het vliegtuig hoor. Lijkt me niet dat nederlandse instanties contacten hebben met het homeland en die kids een gespreid bedje kunnen aanbieden.
DeviantArt
pi_70880587
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:06 schreef Hukkie het volgende:

[..]

En denk je dat de nederlandse instanties dat wel kunnen regelen? Zo'n kind wordt dan hier zo goed mogelijk voorbereid, en gaat dan gewoon op het vliegtuig hoor. Lijkt me niet dat nederlandse instanties contacten hebben met het homeland en die kids een gespreid bedje kunnen aanbieden.
Gespreid bedje is natuurlijk nogal overdreven, maar ja, zover ik weet gebeurt dat dus, dat die 'net kind af' kinderen daar in eerste instantie opgevangen worden ipv met een zakcentje op een vliegtuig gezet te worden en zoek het maar uit daar ..

Dat er überhaupt mensen zijn die zoiets verdedigen, onbegrijpelijk, hoe wreed kan je zijn .. en hoe hypocriet, de ene dag is het nog het kind dat je in het kader van de humaniteit toch toegang verleent en de volgende dag wordt die gewoon de deur uitgeschopt .. moet je je toch niet voorstellen zoiets, als ouder zijnde, dat als je er zelf niet meer bent en diegenen die je kind opvangen er zo mee omgaan
pleased to meet you
pi_70891628
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 10:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat is het plan dan?
Wat wordt er dan voor deze mensen gedaan?
  † In Memoriam † zondag 12 juli 2009 @ 01:18:17 #44
230491 Zith
pls tip
pi_70892148
quote:

[..]

Quoted for dumbness.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70892267
quote:
Op zondag 12 juli 2009 01:18 schreef Zith het volgende:

[..]

Quoted for dumbness.
Jawel, maar leg dan even uit hoe het wel zit. Dan wordt er tenminste iemand iets wijzer.
  † In Memoriam † zondag 12 juli 2009 @ 01:45:04 #46
230491 Zith
pls tip
pi_70892503
dan mag die persoon http://nl.wikipedia.org/wiki/Illegaal_(persoon) doorlezen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zondag 12 juli 2009 @ 09:42:55 #47
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_70894614
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:12 schreef SCH het volgende:
Het gaat gvd om kinderen.
De uitgeprocedeerde AMA's zijn doorgaans volwassen op de momenten dat ze horen dat ze niet mogen blijven . Er zijn er ook zeer veel die zeggen dat ze jong zijn maar achteraf toch 18++ blijken te zijn.
  † In Memoriam † zondag 12 juli 2009 @ 09:44:57 #48
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_70894630
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:09 schreef SCH het volgende:
quote:
Twee Afrikaanse alleenstaande minderjarige asielzoekers (ama's) hadden de door de Immigratie- en Naturalisatiedienst sinds 1999 gehanteerde methode aangevochten. De Maastrichtse kinderradioloog S. Robben concludeerde desgevraagd dat het IND-onderzoek 'ongeschikt, subjectief en niet toetsbaar' is .

Maar de rechtbank in Arnhem eerder, en nu ook de Raad van State, volgen de visie van hoogleraar kinderradiologie J. Blickman. Die stelt dat röntgenfoto's van de uitrijping van het sleutelbeen wel degelijk uitsluitsel geven over iemands leeftijd. Een volgroeid uiteinde van dit bot betekent dat iemand minstens twintig jaar oud moet zijn.

En dat is van belang bij de beoordeling van iemands asielverzoek. Wie 'liegt' over zijn leeftijd valt niet onder de speciale regeling voor alleenstaande minderjarige asielzoekers, en maakt geen kans meer op een verblijfsvergunning. Tegen de beslissing van de Raad van State is geen hoger beroep meer mogelijk
pi_70894646
Goed dit soort initiatieven van de pvda dat levert de PVV en mogelijk anderenm weer zetels op . En de pvda rent nog harder de afgrond in.
to the point!
pi_70894829
quote:
Op zondag 12 juli 2009 09:42 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De uitgeprocedeerde AMA's zijn doorgaans volwassen op de momenten dat ze horen dat ze niet mogen blijven . Er zijn er ook zeer veel die zeggen dat ze jong zijn maar achteraf toch 18++ blijken te zijn.
Lees de OP nog eens goed, en dan met name de eerste zin
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 12 juli 2009 @ 11:00:51 #51
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_70895393
quote:
Op zondag 12 juli 2009 10:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Lees de OP nog eens goed, en dan met name de eerste zin
quote:
alleenstaande minderjarige asielzoekers (ama's
Lees mijn posting dan ook eens goed, niet alle ama's zijn écht ama's.
pi_70895849
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Lees mijn posting dan ook eens goed, niet alle ama's zijn écht ama's.
Ik begrijp je posting wel .. ik lees over het algemeen heel zorgvuldig (al heb ik ook zo mijn momenten uiteraard) .. en ja, die bestaan, Ik weet het, maar zou je die dan 'minderjarige AMA's' noemen?

AMA's worden verondersteld minderjarig te zijn om mee te beginnen, waarom dan benadrukken dat het hier om minderjarige AMA's gaat? Omdat het om AMA's gaat die hier al langere tijd gewoond hebben en die het land moeten verlaten na hun 18de verjaardag, dus geen meerderjarige bedriegers zijn die zich voordeden als AMA's maar de echte minderjarige wiens verblijfsvergunning verloopt?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')