abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70784529
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:48 schreef Ek-Mei het volgende:
[knip]
Ik vind dit niet goed klinken, EM. Ik zou eerst met je huisarts overleggen. Sowieso ben ik allergisch voor diëten waarbij suiker wordt vervangen door honing; honing is 85% suiker en wat water, het heilzame effect is minimaal

Ik acht de kans hierbij heel groot dat je serieuze intoleranties kweekt met dit dieet. Sure, als je alles weglaat, zal je vast ook hetgeen wat je slecht verdraagt wel weglaten en je dus beter voelen. Stel nou dat lactose bijvoorbeeld de boosdoener is, dan eet je nu voor jan doedel suikervrij. En een belangrijke consequentie van een paar weken suikervrij is dat je opblaast als een ballon als je toevallig wel weer een keertje suiker eet. Omdat je het ontwend bent. Maar vervolgens verdraag je dat dus ook slecht, terwijl het in het begin misschien wel helemaal geen klachten veroorzaakte. En dan ben je voor je het weet zover dat je echt nog maar heel weinig kunt eten.

Dit schreeuwt om een verneukte relatie met eten, joh. Wat waarschijnlijk niet nodig is. Spastische darmen zijn vervelend, maar je leeft er geen dag korter door.
pi_70784530
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:54 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Olie, azijn en honing samen is prima te eten.
ah mooi, meestal flikker ik de honing met wat mosterd door de yoghurt maar dat mag dus nu niet
pi_70784544
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:48 schreef Ek-Mei het volgende:
ik zoek naar broodbeleg ivm mijn dieet, het mag geen vlees zijn, geen melk bevatten, geen suiker of zoetstof, niet teveel zout, geen zonnebloemolie... ik heb nu honing en jam zonder suiker.

LIjstje:

O: soyashit ( ) met lepel muesli
T: appel
L: 2 boterhammen honing
T: wat amandelen
D: spagetti met groente (geen vlees en saus) misschien wat kruiden? ijsbergsla
T: kiwi of druiven

iemand nog een idee voor de dressing, zag net dat er ook suiker in zat namelijk, misschien dan maar wat olijfolie erop of is dat "kaal" niet te eten?
De spaghetti zou ik simpel houden met olie en knoflook, en dan de groente er los bij.
En dan een simpele dressing van olie en azijn over de sla.

Als broodbeleg is avocado met tomaat misschien wat?
En houmous moet mogen. Vegetarische smeerpasta. Pindakaas. Ei (eventueel in zelfgemaakt saladevorm met een augurkje).
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:58:25 #129
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_70784598
Lijstje:

O: 2 boterhammen met chocopasta
L: 2 boterhammen met chocopasta
T: boterham + gebakken ei
T: perenijsje
D: uit eten
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:59:06 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70784623
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:55 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik vond hem wel grappig.
Ja en MoBlo maar denken dat ik haar grap jatte, maar dat was niet zo .
Niet meer actief op Fok!
pi_70784624
Hm, CF heeft wel een punt. Of je er echt blijvende schade aan overhoudt weet ik niet (zoals gezegd heeft mijn moeder ook zoiets gedaan en die is daarna zonder problemen weer normaal gaan eten) maar misschien is het wel verstandig om even bij een dokter langs te gaan om te checken of het allemaal wel veilig is?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_70784659
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:54 schreef kwakveense het volgende:

[..]

hm, niet helemaal mee eens: als iemand niet neurotisch is maar vervolgens jóu gaat vragen waar iets is, dan neem ik zo iemand wel kwalijk dat ze zelf te lui waren om het op te zoeken. dat is namelijk gewoon gemakzuchtig gedrag en erop rekenen dat iemand anders het wel voor je zal regelen/redden allemaal als het erop aan komt.
Ja, maar dat is gewoon de co-dependent relatie die Vik en Mark blijkbaar hebben Ik zou het op het station vragen, denk ik. Of ben je dan ook teveel afhankelijk van anderen?
pi_70784676
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik vind dit niet goed klinken, EM. Ik zou eerst met je huisarts overleggen. Sowieso ben ik allergisch voor diëten waarbij suiker wordt vervangen door honing; honing is 85% suiker en wat water, het heilzame effect is minimaal

Ik acht de kans hierbij heel groot dat je serieuze intoleranties kweekt met dit dieet. Sure, als je alles weglaat, zal je vast ook hetgeen wat je slecht verdraagt wel weglaten en je dus beter voelen. Stel nou dat lactose bijvoorbeeld de boosdoener is, dan eet je nu voor jan doedel suikervrij. En een belangrijke consequentie van een paar weken suikervrij is dat je opblaast als een ballon als je toevallig wel weer een keertje suiker eet. Omdat je het ontwend bent. Maar vervolgens verdraag je dat dus ook slecht, terwijl het in het begin misschien wel helemaal geen klachten veroorzaakte. En dan ben je voor je het weet zover dat je echt nog maar heel weinig kunt eten.
Dit schreeuwt om een verneukte relatie met eten, joh. Wat waarschijnlijk niet nodig is. Spastische darmen zijn vervelend, maar je leeft er geen dag korter door.
Ik heb vandaag nog even de homeopatische arts aan de telefoon gehad, wel een paar seconden want hij was wederom erg haastig volgens mij. Ik vroeg me namelijk af hoe lang ik het dieet moet volgen omdat ik op vakantie ga, het duurt zo'n 3 weken, dan ben ik nog neit weg dus dat kan wel, maar hij zegt dus: je kunt in het buitenland je ook prima houden aan het dieet (ja vast ) en dan nog, vakantie draait bij mij om lekker eten en biertjes drinken, zo ongeveer . Toen vroeg ik nog of het nu candida was wat er niet goed was in mn darmen en dat was zo. ik moet het dieet dus volgens zolang ik die medicijnen heb. En ik ga morgen naar de huisarts, dan leg ik het voor, en laten ze maar onderzoeken of het idd candida is en dan maar een kuurtje geven ofzo, veel makkelijker .
De reden dat ik toch met het dieet begonnen ben is dat ik neit later wil beginnen, stel ik doe het toch op aanraden van de arts, en dan met het risico dat ik op vakantie ben....
pi_70784723
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:56 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

De spaghetti zou ik simpel houden met olie en knoflook, en dan de groente er los bij.
En dan een simpele dressing van olie en azijn over de sla.

Als broodbeleg is avocado met tomaat misschien wat?
En houmous moet mogen. Vegetarische smeerpasta. Pindakaas. Ei (eventueel in zelfgemaakt saladevorm met een augurkje).
dankje! houmous zal ik eens naar kijken, pindakaas mag en lust ik niet, en ei mag ik ook niet.
pi_70784724
Ik ga je even PM'en, EM.
pi_70784745
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:00 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja, maar dat is gewoon de co-dependent relatie die Vik en Mark blijkbaar hebben Ik zou het op het station vragen, denk ik. Of ben je dan ook teveel afhankelijk van anderen?
De mate waarin je dingen van tevoren moet plannen hangt ook af van hoe zelfredzaam je bent op het moment zelf. Als je er genoeg aan hebt om op het station even een kaartje van A'dam te zoeken en er dan zelf wel achter komt hoe je daar komt is het prima om het niet van tevoren uit te zoeken. Aan de andere kant, als je dan vanuit A'dam volkomen onwetend naar het thuisfront belt zodat zij via internet kunnen uitzoeken waar je heen moet, dan had je het gewoon zelf moeten doen.
pi_70784848
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat idd .
Nou, ik had vorige week toen ik naar Frankfurt ging alles uitgezocht van te voren, maar heb er uiteindelijk geen moer aan gehad. En ook dan komt het goed, heb ik gemerkt.

Ik ben ook een enorme neuroot hoor, maar door zulke dingen onderweg leer je wel om er losser mee om te gaan. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_70784936
Omg, ik had vanmiddag salami gekocht en die ligt nu even op mijn bureau omdat ik hem straks mee naar huis neem. Er zit al een plastic zakje omheen en nog meurt de hele kamer naar salami. Maar goed dat al mijn kamergenoten er niet zijn...
pi_70784972
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:56 schreef ColdFeet het volgende:

Ja klopt. En dan mag je weer meer gaan eten, maar reageert je lijf op al het nieuwe en komt het erop neer dat je de rest van je leven zo moet blijven eten. Want het werkt, als je al die dingen weglaat, maar wil jij de rest van je leven alles afslaan op verjaardagen, niet meer uit eten en nooit meer spontaan ergens blijven eten omdat je niets mag?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_70785453
Ek-Mei, ik heb nu houmous met zongedroogde tomaten. Heel lekker!! Bij de turkse winkel gekocht. Ze hadden geloof ik ook een variant met pesto (in ieder geval iets groens ).
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:23:04 #141
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70785535
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:05 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Nou, ik had vorige week toen ik naar Frankfurt ging alles uitgezocht van te voren, maar heb er uiteindelijk geen moer aan gehad. En ook dan komt het goed, heb ik gemerkt.

Ik ben ook een enorme neuroot hoor, maar door zulke dingen onderweg leer je wel om er losser mee om te gaan. .
Ik moest ook meteen aan jou denken toen ik dat typte. Sorry .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:24:44 #142
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70785593
Zo, ik voel me zo cool nu. Jullie loeren altijd in de koelkast als je niet weet wat je wilt eten en geen zin / tijd hebt om naar de winkel te gaan dan maken jullie een allegaartje klaar. Bij mij ligt er echter nooit toevallig iets in de koelkast en nu wel: paprika's, ui (niet in de koelkast natuurlijk) en ik heb nog wat pom duchesse liggen .
Niet meer actief op Fok!
pi_70785672
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik moest ook meteen aan jou denken toen ik dat typte. Sorry .
Oh, maakt niet uit hoor! Zo bedoelde ik het ook niet. Ik wilde gewoon even zeggen dat ook je goed voorbereiden geen garanties biedt. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_70785763
Nog erbij: Nog een keer 2 pakjes crackertjes. Kan toch wel?
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:32:02 #145
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70785825
Had zowaar m'n avondeten al rond 3 uur klaar.
Lang leve de indirecte-magnetron maaltijden.
pi_70785877
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:30 schreef Flaccid het volgende:
Heb je niks beters in huis? Crackertjes zijn echt loze calorieen.
pi_70785902
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:34 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Heb je niks beters in huis? Crackertjes zijn echt loze calorieen.
Melba Toast . Fruit? Bakje Yoghurt?
pi_70785932
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:30 schreef Flaccid het volgende:
Qua calorieën wel maar er zit echt niks nuttigs in. Doe dan liever fruit, yoghurt, noten...
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:39:05 #149
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70786014

Dit vind ik trouwens een tof nummer, kwam 'm ineens op een Singstar cd-tje tegen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:42:05 #150
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70786100
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:00 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

neuh, dat versta ik ondr hetzelfde als wat mini rules zegt: zelfredzaamheid! ik was bijvoorbeeld op weg van New York naar m'n airport hotel bij Windsor Locks vergeten dat ik misschien wl helemaal geen taxi zou kunnen vinden bij het station. toen heb ik in de trein aan iemand met dezelfde bestemming gevraagd of die misschien het nummer van een taxi centrale had. die heeft voor me op internet gezocht met zn blackberry. Dat heet zelfredzaamheid. maar als mn broertje bijvoorbeeld naar Londen gaat en mij dan belt vanaf t vligveld of ik effe wil opzoeken hoe hij bij zn hotel komt, dan vind ik m een luie oetel!

quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:02 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

De mate waarin je dingen van tevoren moet plannen hangt ook af van hoe zelfredzaam je bent op het moment zelf. Als je er genoeg aan hebt om op het station even een kaartje van A'dam te zoeken en er dan zelf wel achter komt hoe je daar komt is het prima om het niet van tevoren uit te zoeken. Aan de andere kant, als je dan vanuit A'dam volkomen onwetend naar het thuisfront belt zodat zij via internet kunnen uitzoeken waar je heen moet, dan had je het gewoon zelf moeten doen.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')