abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70777557
succes en doping!

Game on!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_70778410
quote:
Dat heeft te maken met een andere vete tussen Bruyneel en Sporza, niet zozeer met de situatie bij Astana nu.
iemand zei dit in het vorige topic. Het gaat over die pesboycot van astana ( eigenlijk bruyneel) tegen de vrt.
Kan iemand me zeggen waarom johan bruyneel zich in deze zo kinderachtig gedraagt?
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_70778496
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:15 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

iemand zei dit in het vorige topic. Het gaat over die pesboycot van astana ( eigenlijk bruyneel) tegen de vrt.
Kan iemand me zeggen waarom johan bruyneel zich in deze zo kinderachtig gedraagt?
Bang voor kritische vragen denk ik
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_70778546
Laten ze het eerst bewijzen. Astana is wat mij betreft clean....

Maargoed, genoeg tokkies die graag beschuldigen zonder bewijs
Lance Armstrong op naar de achtste Tourzege
pi_70778775
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:17 schreef TheVulture het volgende:

Bang voor kritische vragen denk ik
dan zou hij toch tegen alle journalisten zwijgen. Wat heeft de vrt hem misdaan? Het intrigeert me.

De befaamde lievel van gils - "tafel" met handtekeningen wordt wel een zielig tafeltje als niemand van astana ze gaat mogen tekenen. Geen lance, geen contador, ...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_70779293
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:18 schreef Omega3 het volgende:
Laten ze het eerst bewijzen. Astana is wat mij betreft clean....

Maargoed, genoeg tokkies die graag beschuldigen zonder bewijs
Van de tour van '99 is iets bewezen.
pi_70796624
Kwam zojuist dit stuk nog tegen
quote:
Tour de France Contador staat nu echt in de schaduw van Armstrong
‘Maar ik kan toch geen Engels’
Na de koers begint de oorlog. Het slagveld ligt naast de bus van Astana: iedereen wil iets van Armstrong. En Contador? Die is zijn hotel kwijt...

Piepende remmen, een paar geelblauwe schichten schieten me voorbij. Een kudde fotografen, cameramensen en persmuskieten schiet in beweging. Allemaal achter Lance Armstrong aan, richting Astana-bus. Ik ren mee. Schreeuw dat hij moet stoppen. Gil een paar vragen. Wat hij ervan vindt dat hij weer bijna op zijn traditionele plekje op het podium staat, of hij teleurgesteld is dat hij het geel op twee tienden heeft gemist, en wie er nu eigenlijk kopman is bij Astana. De grote baas antwoordt niet. Niet op mijn vragen, en ook niet op die van de andere driehonderd meerenners.

Bij de bus wordt de kudde opgevangen door een tiental politieagenten en bodyguards die zich schrap zetten tegen de dranghekken. Armstrong glipt erdoor, samen met een paar ploegmaats. Daarna wordt de busverdediging onder de voet gelopen. Binnen dertig seconden is het stoepje naast de Astana-bus veranderd in een slagveld. Cameramannen slaan met hun camera’s, interviewers poken elkaars ogen uit met hun microfoons, fotografen hakken in op de honderden toeschouwers die ook een glimp van The Boss willen opvangen. Mensen klimmen in bomen, in verkeersborden, op elkaars schouders. Een fotograaf probeert zich op de bus te hijsen – hij wordt er vanaf geslagen door een gendarme met bloeddoorlopen ogen.

Dikke Chinees

Ik krijg een elleboog in mijn oog van een dikke Chinees. Daarna nog een kopstoot van een vrouw met een koptelefoon. Die komt aan. Ik word naar achteren geduwd, tegen een Mercedes van een maffioso die zijn geld in de Russische ploeg Katusha heeft gestoken en zo dom is geweest zijn speeltje binnen een straal van honderd meter van de Astana-bus te parkeren. Een bodyguard probeert tevergeefs de auto te beschermen. Er sneuvelt een spiegel. Een camera. Een klein meisje smakt tegen de grond. Een motor rijdt in op het publiek. Als Armstrong drie stappen opzij doet, deinst de meute achteruit. Ik kan geen kant op. Mijn knieën worden tegen de bumper van de Mercedes geslagen, ik voel de gouden M op de voorplecht verbrijzelen onder mijn ribbenkast.

Op de een of andere manier weet ik me te ontworstelen aan de verwurging. Ik rol de bosjes achter de bus in. Dat blijkt een betere plek. Vrij uitzicht op de hoofdrolspelers van de soap die Astana heet. Bijna overal lachende gezichten – de ploegentijdrit is nagenoeg perfect verlopen. Ploegleider Bruyneel omhelst iedereen. Maar de ene omhelzing is de andere niet. Die met Armstrong is als met zijn beste vriend. Die met Popovich en Leipheimer komt er dicht bij in de buurt. Maar de omhelzing met Contador strandt in wederzijds onbegrip. Contador denkt dat hij een hand krijgt, ziet dan dat er een hug van hem verwacht wordt, buigt de verkeerde kant op. Het ziet er gekunsteld uit.

Hengelmicrofoon

Het is alsof de kleine Spanjaard deel uitmaakt van een andere ploeg. Hij is de enige die niet lacht – en dat terwijl hij zojuist driekwart van zijn concurrenten heeft uitgeschakeld. Hij krijgt een hengelmicrofoon in zijn nek en snauwt naar een handtekeningenjager dat hij Popovich niet is. Hij pakt zijn fiets en schreeuwt naar Paulinho – de enige renner die op verzoek van Contador in de ploeg is opgenomen – dat hij moet opschieten. Hij wil weg. Nu.

Paulinho vraagt of Contador weet waar het hotel is. Die schudt zijn hoofd. ‘Weet jíj dat dan niet?’ Paulinho haalt zijn schouders op. Contador vloekt. Een soigneur probeert het hem uit te leggen. Contador kijkt hem glazig aan. Te moeilijk. Bruyneel zegt tegen hem dat hij het maar ergens moet vragen. ‘Maar’, mompelt Contador, ‘ik kan toch geen Engels?’ Hij lijkt ineens nóg een paar koppen kleiner dan normaal. Zuchtend knikt hij naar Andreas Klöden, die in alle rust zijn rugzak inpakt. ‘Ik rijd wel achter hem aan als hij klaar is.’

Armstrong vertrekt richting persconferentie, omgeven door officials, bodyguards en politieagenten. Als het stoepje bijna leeg is, vertrekken ook Klöden en Paulinho. In hun spoor een kleine Spanjaard die geen Engels spreekt en veel meer kwijt is dan zijn hotel.
http://www.depers.nl/sport/320626/Iedereen-wil-Lance.html
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:50:23 #8
40566 Ericr
Livewrong
pi_70796773
Armstrong is in feite de perfecte bliksemafleider voor Contador, ook al kan je je inderdaad afvragen of Contador daar nu zo blij mee is. Maar het kan ook goed uitpakken dat je amper in de schijnwerpers staat. Armstrong lijkt het allang niet meer te boeien die druk, die maakt zelfs items voor zijn site als er tig camera's op hem gericht staan.
pi_70796931
Ik vind Contador ook maar een rare vogel. Na de ploegentijdrit tijdens het interview ramt hij er een paar zinnen Spaans in sneltreinvaart uit bij het verplichte interview en dan verdwijnt hij weer. Ook het feit dat hij dus geen Engels kan vind ik wel een beetje triest, hij mag zich wel iets internationaler en opener gedragen als toekomstige kampioen. Mensen als Armstrong, Cancellara, Boonen, etc spreken tenminste hun talen zoals dat ook logisch is in een internationale omgeving.
pi_70796958
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:32 schreef Wombcat het volgende:
Wat zou er gebeuren als Contador, Armstrong, Klöden en Leipheimer voor de etappe op de Ventoux op een minuut van elkaar staan? (Met de rest daar minstens twee minuten achter).
Broedermoord!
pi_70797102
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind Contador ook maar een rare vogel. Na de ploegentijdrit tijdens het interview ramt hij er een paar zinnen Spaans in sneltreinvaart uit bij het verplichte interview en dan verdwijnt hij weer. Ook het feit dat hij dus geen Engels kan vind ik wel een beetje triest, hij mag zich wel iets internationaler en opener gedragen als toekomstige kampioen. Mensen als Armstrong, Cancellara, Boonen, etc spreken tenminste hun talen zoals dat ook logisch is in een internationale omgeving.
Tsja, dat doen veel Zuid-Europeanen nu eenmaal wat minder. Die denken vaak wat minder internationaal dan Zwitsers, Belgen, Nederlanders etc.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:13:53 #12
40566 Ericr
Livewrong
pi_70797608
Indurain was ook zo'n vreemde vogel, in feite heb je als organisatie er niet veel aan. Buiten dan voor het land waarvoor ze rijden bieden ze weinig extra's. Maar aan Armstrong heb je nu natuurlijk ook niet veel meer. Nu even spektakel maar je kan er niet lang op voortborduren natuurlijk. Een Andy Schleck zou wat dat betreft veel beter voor de Tour zijn mocht hij Tourzeges gaan pakken.
pi_70797854
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:13 schreef Ericr het volgende:
Indurain was ook zo'n vreemde vogel, in feite heb je als organisatie er niet veel aan. Buiten dan voor het land waarvoor ze rijden bieden ze weinig extra's. Maar aan Armstrong heb je nu natuurlijk ook niet veel meer. Nu even spektakel maar je kan er niet lang op voortborduren natuurlijk. Een Andy Schleck zou wat dat betreft veel beter voor de Tour zijn mocht hij Tourzeges gaan pakken.
Andy is publicitair heel aantrekkelijk. Spreekt meerdere talen en heeft charisma.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:23:27 #14
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_70797930
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Tsja, dat doen veel Zuid-Europeanen nu eenmaal wat minder. Die denken vaak wat minder internationaal dan Zwitsers, Belgen, Nederlanders etc.
In principe zijn er ook meer Spaanstaligen dan Engelstaligen .

Al zijn er uiteraard meer die Engels begrijpen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_70797973
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

In principe zijn er ook meer Spaanstaligen dan Engelstaligen .

Al zijn er uiteraard meer die Engels begrijpen.
In het peloton in ieder geval.

Maar ik heb wel het idee dat het Engels steeds prominenter wordt als pelotontaal. Al die Duitstaligen enzo spreken tegenwoordig ook goed Engels.
pi_70798866
kut topic titel, past beter over rabobank met menchov, t.dekker, e.dekker, boogerd en menchov die allemaal in opspraak zijn nu.. (ps die hun opspraken zijn concreter dan eender welke aantuigingen er ooit gevonden zijn op usp/dsc)

Wel grappig stukje over Contador, beetje raar dat contador zo bang is van Armstrong die te oud is om zijn niveau van 4jaar terug te halen. Moest Contador het beter aanpakken kan hij enorm veel voordeel halen uit de aanwezigheid van Armstrong. (Hoewel kloden voor mij de gevaarlijkste candidaat wordt voor contador).

Andy en Contador zijn eigenlijk nog vrij jong, publicitair gezien gaat daar wel verandering in komen. Al verbaast mij het wel dat contador nog geen engels spreekt nu die toch al 3jaar bij een voornamelijk engelse ploeg rijd.

In een interview vond Contador zichzelf het sterkst in de ploegentijdrit en had hij overschot op de klimmetjes, iets wat A schleck ook aangaf bij csc. (interview kwam van astana site zelf..)
pi_70800490
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:50 schreef Devpartner het volgende:
In een interview vond Contador zichzelf het sterkst in de ploegentijdrit en had hij overschot op de klimmetjes, iets wat A schleck ook aangaf bij csc. (interview kwam van astana site zelf..)
En daarom zal Contador vrijdag ook winnen, of de gele trui pakken. Eigenlijk is dit heel erg voordelig voor Contador, hij zit nu in de luwte van Armstrong en kan hem er vrijdag, ik vrees te gemakkelijk de oude boss er af fietsen. Wat misschien interessanter is, is hoe het gesteld is met de klimmersbenen van Kloden en Leipheimer, die zie ik niet minuten verliezen op Contador.

Het is gewoon zo moeilijk voor te stellen dat Contador en Armstrong in een groepje zitten, begin van de col, contador aanvalt en Armstrong het makkelijk gaat pareren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70800788
Ik hoop dat Armstrong nog wel een trucendoos achter de hand heeft. Het zal niet voor het eerst dat zijn aanval niet enkel op sportief vlak plaats vindt maar ook op psychologisch gebied (het kijken naar Ullrich laat goed zien wat ik bedoel). Slechte momenten verhullen, en goede momenten uitbuiten door indruk te maken en maximaal uitbuiten op psychologisch vlak.
  donderdag 9 juli 2009 @ 01:02:51 #19
40566 Ericr
Livewrong
pi_70800797
Contador fietst vrijdag te gemakkelijk Armstrong er vanaf? Het is net alsof Contador ver boven de rest staat qua klimmerscapaciteiten. Contador heeft in bergritten ook al steekjes laten vallen, geloof dat niemand meer rekening houdt met een off-day van Contador zelf. De kans dat Armstrong een off-day tegenkomt acht ik overigens groter maar dat zie ik vrijdag voor beiden nog niet gebeuren.
pi_70801096
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:02 schreef Ericr het volgende:
Contador fietst vrijdag te gemakkelijk Armstrong er vanaf? Het is net alsof Contador ver boven de rest staat qua klimmerscapaciteiten. Contador heeft in bergritten ook al steekjes laten vallen, geloof dat niemand meer rekening houdt met een off-day van Contador zelf. De kans dat Armstrong een off-day tegenkomt acht ik overigens groter maar dat zie ik vrijdag voor beiden nog niet gebeuren.
Mja, daar heb je dan ook wel weer gelijk in. Ik kijk op dit moment even een herhaling van het smeets interview met Armstrong in 2005 en daar had hij het over dat hij het vaak lastig heeft in de eerste berg etappes. Met als voorbeeld die etappe van Basso en hem waar Armstrong hem nauwelijks kon volgen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:13:21 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70804851
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop dat Armstrong nog wel een trucendoos achter de hand heeft. Het zal niet voor het eerst dat zijn aanval niet enkel op sportief vlak plaats vindt maar ook op psychologisch gebied (het kijken naar Ullrich laat goed zien wat ik bedoel). Slechte momenten verhullen, en goede momenten uitbuiten door indruk te maken en maximaal uitbuiten op psychologisch vlak.
Jij steunt ook altijd de verkeerde mensen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:15:17 #22
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70804894
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Spaans is een wereldtaal.

Het is juist mooi dat hij zich niet aan past en zichzelf blijft. Ik spuug juist op de sportmannen en supersterren die zich een gemaakt Amerikaans accent en dito oppervlakkige horkerige gedragingen aanmeten om in de smaak te vallen bij de commercie.

Het is Contador ook gegund. Hij komt uit diepe armoede vandaan en heb hem op geen enkele arrogante uitspraak kunnen betrappen. Jammer alleen dat hij voor Astana rijdt en Real Madrid zijn club is
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_70807960
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:50 schreef Devpartner het volgende:
. (Hoewel kloden voor mij de gevaarlijkste candidaat wordt voor contador).
Dat gevoel heb ik eigenlijk ook een beetje, zonder het echt te kunnen onderbouwen. Hij is een beetje de stille kandidaat, zogezegd.
pi_70808122
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij komt uit diepe armoede vandaan
Diepe armoede?

Ik moet zeggen dat ik Madrid en omstreken verder niet goed ken...
pi_70808305
ik vind die contador zo een aids hoofd hebben vet uitgemergeld
hay hay
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:18:43 #26
14505 OProg
A Life in Music
pi_70808524
quote:

[..]

Het is Contador ook gegund. Hij komt uit diepe armoede vandaan...
En Armstrong komt uit een arm gebroken gezin waar zijn vader wegliep toen hij twee was en hij verschillende stiefvaders had.

Wat een geleuter zeg...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:23:11 #27
14505 OProg
A Life in Music
pi_70808660
Ik kan Contador nu moeilijk inschatten eigenlijk. Het begin van het seizoen maakte hij echt indruk op me, maar in de Dauphine viel hij me dan toch weer iets tegen. En het bericht van Le Mével dat Contador het gat liet vallen in die waaierrit verbaasde me dan ook weer als het waar is. Ik kan dus nog moeilijk plaatsen of hij echt die versnelling van 2007 bergop heeft.

Om eerlijk te zijn zou het me niet verbazen als er vrijdag ook een flinke groep aankomt. Dit omdat niemand echt Astana aan durft te vallen en wacht wie wel iets doet en Astana zelf gaat wachten op wat er gaat komen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:25:53 #28
40566 Ericr
Livewrong
pi_70808753
quote:
Na lang beraat heb ik besloten om het onderhouden van de Alberto Contador fansite stoptezetten. Wegens een gebrek aan tijd en motivatie is het beter om deze onderneming stoptezetten dan af en toe eens een berichtje te posten. Na duizenden pogingen om contact te maken met Alberto zelf geef ik het hierbij op. Want wat is een fanpagina zoder dat het idool weet dat deze bestaat. Ik hoop hierbij dat deze site misschien een vervolg kan krijgen onder een andere webmaster. Wie zich kandidaat voelt om deze site overtenemen mag gerust een berichtje nalaten in het gastenboek.
Is al wat ouder en misschien waren de spelfouten in een andere taal nog wat erger maar Contador lijkt niet zo fanminded.
pi_70809448
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:15 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

http://www.johanbruyneel.com/news_articles/sportmagazine.html

Hij kan er blijkbaar niet tegen als iemand een mening heeft.
pi_70809656
Hij is misschien simpelweg niet zo sociaal en communicatief ingesteld. Maar dat maakt Contador nog geen slecht mens, of een mindere kampioen.
pi_70809752
Het zegt wel iets dat Armstrong niet mocht praten met Sporza, hij wilde zelf wel, maar mocht niet en zei toen: can you believe this?
Hi is toch The Boss, hij bepaalt toch zelf wel met wie hij praat?
Blijkbaar niet, Bruyneel is de baas. Valt me toch tegen van Armstrong.
pi_70809942
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:56 schreef FredWielergek het volgende:
Het zegt wel iets dat Armstrong niet mocht praten met Sporza, hij wilde zelf wel, maar mocht niet en zei toen: can you believe this?
Hi is toch The Boss, hij bepaalt toch zelf wel met wie hij praat?
Blijkbaar niet, Bruyneel is de baas. Valt me toch tegen van Armstrong.
Ik vond het mooi om te zien dat een tourwinnaar eigenlijk nooit een individu kan zijn maar dat het een organisatie is. De fietsen prepareren, medische verzorging, het boeken van rennershotels etc, het wordt allemaal heel normaal gevonden dat dat binnen een organisatie van een ploeg aan anderen uitbesteed wordt en dat de renner dat niet zelf doet. Armstrong, net als bijvoorbeeld Cavendish, heeft kennelijk ook zijn media-beleid aan anderen uitbesteed. Als je dan toch een volledig eigen weg kiest dan had je je media-beleid net zo goed niet uit hoeven besteden dus is het logisch dat hij naar zijn media-strateeg luistert. Tenzij het natuurlijk te gek wordt, maar door even Sporza te pesten is die grens kennelijk nog niet bereikt.
pi_70810214
quote:
Spaans is een wereldtaal.
Engels is dat ook, toch spreekt Armstrong een aardig woordje Frans. Renners uit noord en midden europese landen doen het meestal nog beter en spreken zo 4/5 talen op gemiddeld niveau.
quote:
Het is Contador ook gegund. Hij komt uit diepe armoede vandaan en heb hem op geen enkele arrogante uitspraak kunnen betrappen. Jammer alleen dat hij voor Astana rijdt en Real Madrid zijn club is
Als Contador wint dan is dat natuurlijk verdiend, maar ik heb niks met die man. Waar dat aan ligt, is lastig te zeggen. Maar bijvoorbeeld Der Jan was ook geen spraakwaterval en ook niet echt extravert en hij komt ook nog voort uit dat verschrikkelijke socialistische experiment, maar toch ben ik groot fan van hem.

Armstrong vond ik trouwens ook niks toen hij zijn laatste vijf van zeven Tours won (de eerste keer was natuurlijk wel fantastisch na zijn ziekte), maar nu is het wel weer tof omdat hij als terugkomende veteraan nog steeds fietsles kan geven.
pi_70816281
Hup Astana.
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:23:26 #35
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70817205
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Engels is dat ook, toch spreekt Armstrong een aardig woordje Frans. Renners uit noord en midden europese landen doen het meestal nog beter en spreken zo 4/5 talen op gemiddeld niveau.
[..]

Als Contador wint dan is dat natuurlijk verdiend, maar ik heb niks met die man. Waar dat aan ligt, is lastig te zeggen. Maar bijvoorbeeld Der Jan was ook geen spraakwaterval en ook niet echt extravert en hij komt ook nog voort uit dat verschrikkelijke socialistische experiment, maar toch ben ik groot fan van hem.

Armstrong vond ik trouwens ook niks toen hij zijn laatste vijf van zeven Tours won (de eerste keer was natuurlijk wel fantastisch na zijn ziekte), maar nu is het wel weer tof omdat hij als terugkomende veteraan nog steeds fietsles kan geven.
No offense maar op sportgebied was de DDR geen 'verschrikkelijk experiment'. Daar wonnen ze teveel voor.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70817642
Hij had het toch ook over het socialisme?
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:45:39 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70818004
Ullrich is groot geworden in de DDR. Met noeste trainingsarbeid waar hij zoveel inhoud heeft opgebouwd dat hij er altijd profijt van heeft gehouden.
Sterker nog: voor Ullrich zou het goed geweest zijn als de DDR nog een jaartje of 10 langer was blijven bestaan. De kans dat hij zich in elke winter zou volbunkeren was dan een stuk minder groot geweest.

Vervelend was natuurlijk wel dat in de DDR sporters niet altijd in goede accomodaties verbleven en er sprake was van systematisch dopinggebruik hoewel aan dat laatste mijns inziens teveel gewicht wordt toegekend. Vrij veel dopingrecords in het zwemmen werden snel verbroken. In de atletiek bleven veel records lang staan maar in dezelfde periode waren de Amerikanen ook niet bepaald schoon, zo bleek later, je hoort het alleen minder vaak.

Zou ook wel eens willen weten wat er naar boven zou komen als net als bij de DDR het Amerikaanse Rijk instort en alle archieven openbaar worden. Wat bijv. met Griffith Joyner is uitgespookt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70823830
Overigens, aan wiens kant zou Kloden staan? Gezien deze finish

There's nothing wrong with just a little little fun...
pi_70824015
Kloden is een vriend van Vino, ik denk dus niet dat hij aan de kant van Lance staat.
- verwijderd door admin -
pi_70824239
Hopelijk hoeft hij zich in een geval van een slechte dag van 1 van de anderen zich niet op te offeren (als de andere 'helpers' er al niet meer bij zitten)
There's nothing wrong with just a little little fun...
pi_70824844
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:23 schreef Klopkoek het volgende:
No offense maar op sportgebied was de DDR geen 'verschrikkelijk experiment'. Daar wonnen ze teveel voor.
Kijk deze film maar eens (even doorklikken naar de Torrent ):
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=the+great+olympic+drug+scandal&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=0&oq=The+Great+Ol

Zowel vanwege het socialisme (oke, de DDR was natuurlijk net zo socialistisch als Noord-Korea democratisch is, maar toch, men droeg die ideologie wel uit) als de omgang met sporters was de DDR echt verschrikkelijk. De vrouwen in de documentaire zijn overleden, hebben de baard in de keel of hebben zich zelfs laten ombouwen tot man, omdat hun hele hormoonhuishouding door elkaar geschopt is door de 'sportieve' elementen.
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:04:11 #42
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70824968
Hoe/waar heb jij die documentaire gezien Bolkesteijn? Volgens mij heb ik hem wel eens op TV gezien.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:19:23 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70825501
De records op de 400 en 800 meter vrouwen in de atletiek zijn trouwens echt verbazingwekkend. Staan op naam van Kratochwil, een Tsjechische, was bijna een manwijf
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:20:53 #44
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70825547
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kijk deze film maar eens (even doorklikken naar de Torrent ):
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=the+great+olympic+drug+scandal&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=0&oq=The+Great+Ol

Zowel vanwege het socialisme (oke, de DDR was natuurlijk net zo socialistisch als Noord-Korea democratisch is, maar toch, men droeg die ideologie wel uit) als de omgang met sporters was de DDR echt verschrikkelijk. De vrouwen in de documentaire zijn overleden, hebben de baard in de keel of hebben zich zelfs laten ombouwen tot man, omdat hun hele hormoonhuishouding door elkaar geschopt is door de 'sportieve' elementen.
Ja, ik heb die inderdaad een keer gezien.

Wat ik me toen af vroeg is of er toen echte dwang bij kwam kijken.

Werd er onpasselijk van toen
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:38:39 #45
40566 Ericr
Livewrong
pi_70826225
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:19 schreef Klopkoek het volgende:
De records op de 400 en 800 meter vrouwen in de atletiek zijn trouwens echt verbazingwekkend. Staan op naam van Kratochwil, een Tsjechische, was bijna een manwijf
Kratochvilova en het record op de 800m gaat nog wel sneuvelen. Jelimo is al aardig in de buurt gekomen.

De kogelstoot en discusrecords zijn pas ziek, bij de vrouwen haalt al jaren niemand de top 200 of zelfs maar de top 500.
pi_70826299
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:04 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe/waar heb jij die documentaire gezien Bolkesteijn? Volgens mij heb ik hem wel eens op TV gezien.
Gedownload via Torrent.
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:43:51 #47
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70826424
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:38 schreef Ericr het volgende:

[..]

Kratochvilova en het record op de 800m gaat nog wel sneuvelen. Jelimo is al aardig in de buurt gekomen.

De kogelstoot en discusrecords zijn pas ziek, bij de vrouwen haalt al jaren niemand de top 200 of zelfs maar de top 500.
Hoeveel jaar bedoel je met 'al jaren'?
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:44:08 #48
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70826432
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Gedownload via Torrent.
Dan nog moet je hem ergens van kennen
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 10 juli 2009 @ 08:59:09 #49
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_70838081
"Als Contador versnelt, dan zal ik niet meegaan", zegt Armstrong. "Ik denk dat hij een tempo zal rijden dat niemand kan volgen. Dan kan ik ook weinig doen."

"Ik ben dus van plan om bij de andere favorieten te blijven zoals een goede ploegmaat doet. Als Alberto alleen wegrijdt, dan mag ik hem niet opjagen."

quote armstrong.
Of het zalven is of waarheid, zullen we vandaag zien, maar ik geloof hem wel.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:24:42 #50
40566 Ericr
Livewrong
pi_70838661
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoeveel jaar bedoel je met 'al jaren'?
20+, incidenteel nog wat vroeg 90'er jaren prestaties in de top 200 of 500 maar daarna valt het bijna volledig droog.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:29:21 #51
40566 Ericr
Livewrong
pi_70838799
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:59 schreef Beregd het volgende:
"Als Contador versnelt, dan zal ik niet meegaan", zegt Armstrong. "Ik denk dat hij een tempo zal rijden dat niemand kan volgen. Dan kan ik ook weinig doen."

"Ik ben dus van plan om bij de andere favorieten te blijven zoals een goede ploegmaat doet. Als Alberto alleen wegrijdt, dan mag ik hem niet opjagen."

quote armstrong.
Of het zalven is of waarheid, zullen we vandaag zien, maar ik geloof hem wel.
Het is Contador druk opleggen om de aanval te kiezen. Als Armstrong de aanval kiest kan Contador dat nu ook niet pareren, hij kan dus beter zelf als eerste in de aanval gaan.
pi_70840719
Die kopman soap is allemaal gespeeld .. Contador is bergop vele malen rapper en sterker als Armstrong naar mijn idee, en ze genieten gewoon als team van de publiciteit die ze nu krijgen.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:10:19 #53
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_70841891
McEwen twittert dat Lance in elke tour die hij gewonnen heeft op de eerste serieuze berg aangevallen heeft, hij verwacht dat Alberto op z'n wiel zal zitten en er wellicht overheen zal gaan.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:38:28 #54
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70855172
Zum kotsen wat ik zag.

Een complete Astana-dictatuur die de koers verkrachtte. Leek op de US Postals tijdens de Armstrong jaren. Dat was ook zo dominant en voorspelbaar. Verlamde het hele peleton.

Ik mag Armstrong niet, ik mag Leipheimer niet en over Kloden heb ik mijn twijfels of die wel zuiver fietst.

Maffiaploeg uit het corrupte Kazachstan, betaald met oliedollars Het Grote Ordinaire Geld.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:38:58 #55
67174 Dos37
Come on Twente
pi_70855194
Contador dus een coupe gepleegd
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:40:39 #56
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70855248
Lance: The team won't be the problem
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:40:46 #57
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70855254
Dat is het enige pluspuntje, dat Contador beter lijkt te zijn dan die arrogante Texaan.

Jammer alleen dat Contador voor de Franco-vereniging uit Madrid supportert en voor deze oliesjeiks wil rijden. Maarja, ook in huize Contador moet er brood op de plank kopen. In de wereld van het grote geld tellen principes niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70856163
Het leek alsof ze alles erop gezet hadden om Armstrong voorin het klassement te houden (en met hem geel te pakken). Ze hebben wat dat betreft er flink naastgezeten, want Nocentini pakte toch geel. Contador wipt over Armstrong heen. Daar was Armstrong niet blij mee, volgens mij.
Het tempo van de Astana's lag ook niet hoog genoeg. Als je met nog 3 km te gaan nog met 40 man bent, dan gaat het te langzaam.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 18:21:20 #59
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70856433
Dat was ook zo met de USpostal jaren. Toen gebeurde het dat ze zelfs een paar 1e categorie cols over moesten en dan toch met een stuk of 80 man aan de Alpe D'Huez begonnen... ze wisten het hele peleton te verlammen. Datzelfde idee had ik nu ook.

En die Bruyneel weet het wel steeds zo mooi uit te kienen dat ze net niet de gele trui hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70856465
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 18:10 schreef Wombcat het volgende:
Het leek alsof ze alles erop gezet hadden om Armstrong voorin het klassement te houden (en met hem geel te pakken). Ze hebben wat dat betreft er flink naastgezeten, want Nocentini pakte toch geel. Contador wipt over Armstrong heen. Daar was Armstrong niet blij mee, volgens mij.
Het tempo van de Astana's lag ook niet hoog genoeg. Als je met nog 3 km te gaan nog met 40 man bent, dan gaat het te langzaam.
Als het tempo zo laag lag? Waarom nam er dan niemand het lef om aan te vallen op Evans na?
pi_70856509
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 18:21 schreef Klopkoek het volgende:
Dat was ook zo met de USpostal jaren. Toen gebeurde het dat ze zelfs een paar 1e categorie cols over moesten en dan toch met een stuk of 80 man aan de Alpe D'Huez begonnen... ze wisten het hele peleton te verlammen. Datzelfde idee had ik nu ook.

En die Bruyneel weet het wel steeds zo mooi uit te kienen dat ze net niet de gele trui hebben.
Nee, in de US Postal jaren kwamen ze wel met 40 of 80 man aan de voet van de laatste klim, maar lag het tempo gedurende de klim hoger, waardoor er veel meer afvielen. En dan viel Armstrong zelf aan.

Ik vind het helemaal niet zo tactisch slim dat ze de gele trui niet hebben. Dit was imo dé kans voor Armstrong om de gele trui te pakken, en die hebben ze gemist (en dat kwam niet door de aanval van Contador, maar doordat ze te langzaam bergop reden). Publicitair was het namelijk enorm scoren als Armstrong in het geel zou rijden.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 18:25:39 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70856543
Zubeldia is natuurlijk ook niet de eerste de beste koekebakker
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70856565
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 18:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als het tempo zo laag lag? Waarom nam er dan niemand het lef om aan te vallen op Evans na?
Goeie vraag, maar als er nog 40 man bij elkaar zijn, dan wordt er echt niet verschroeiend hard gereden.

Ik denk dat ze vooral in deze etappe de kat uit de boom wilden kijken: wat doet Astana. Grote verschillen kun je hier niet krijgen. Menchov is nu niet mentaal sterk genoeg om aan te vallen. Sastre is altijd het beste in de laatste week, dus die zal tot dan wachten. De Schlecks vond ik in Zwitserland nog niet echt overtuigend, dus die zijn misschien ook nog niet in hun beste vorm.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 18:30:26 #64
67640 SaintOfKillers
pi_70856673
Het was ook een tempocol, dan moet je al een hele tijd aan die hogere snelheid kunnen blijven rijden als je echt een gat wil slaan. Uiteindelijk reed Contador niet zo heel ver.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 19:04:32 #65
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70857620
Ik hoop nog steeds op een Cees Priem achtige episode bij Astana
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 10 juli 2009 @ 19:14:06 #66
67640 SaintOfKillers
pi_70857908
Misschien worden er binnen een jaar of 10 nog interessante boeken geschreven over de interne strijd binnen Astana. Hoe Contador werd tegengewerkt binnen zijn eigen ploeg maar toch nog won. Of daardoor de Tour verloor. Ze zullen elkaar niet flagrant in het verlies gaan rijden, maar wel tactisch buiten spel proberen zetten.
pi_70857958
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 19:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien worden er binnen een jaar of 10 nog interessante boeken geschreven over de interne strijd binnen Astana. Hoe Contador werd tegengewerkt binnen zijn eigen ploeg maar toch nog won. Of daardoor de Tour verloor.
jij weet ook alles
  vrijdag 10 juli 2009 @ 19:16:27 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70857993
Armstrong speelt een spelletje denk ik. Hij zei dat Contador niet handelde volgens plan maar Bruyneel verklaarde rond dezelfde tijd dat hij geen oprdrachten heeft gegeven en de renners maar zelf moesten bepalen wie wat ging doen en hoe sterk ze zich voelden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70858010
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 19:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien worden er binnen een jaar of 10 nog interessante boeken geschreven over de interne strijd binnen Astana. Hoe Contador werd tegengewerkt binnen zijn eigen ploeg maar toch nog won. Of daardoor de Tour verloor.
Mja het interview met Bruyneel die zei dan ook dat aanvallen niet het plan was. Maar daarna ook gewoon zei dat de kopmannen het zelf moesten uitmaken. Contador heerscht dus gewoon. Maarja, Contador zal meer tijd moeten pakken op Armstrong want vraag me af of contador goed kan groeien door de tour, daar had hij in de vuelta die hij won ook last van en in de tour die hij won van rasmussen.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 19:28:12 #70
67640 SaintOfKillers
pi_70858364
Ik vraag me gewoon af in welke mate Bruyneel een voorkeur heeft voor Armstrong, in hoeverre hij dat laat doorwegen in zijn tactiek en of hij risico's wil nemen om Armstrong toch maar voor Contador te krijgen.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 19:30:17 #71
40566 Ericr
Livewrong
pi_70858435
Wil eigenlijk wel weten welke order Armstrong op een gegeven moment aan Kloden gaf en wat Contador aan het prevelen was toen hij nog vol in de aanval was.
pi_70859245
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 18:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Goeie vraag, maar als er nog 40 man bij elkaar zijn, dan wordt er echt niet verschroeiend hard gereden.

Ik denk dat ze vooral in deze etappe de kat uit de boom wilden kijken: wat doet Astana. Grote verschillen kun je hier niet krijgen. Menchov is nu niet mentaal sterk genoeg om aan te vallen. Sastre is altijd het beste in de laatste week, dus die zal tot dan wachten. De Schlecks vond ik in Zwitserland nog niet echt overtuigend, dus die zijn misschien ook nog niet in hun beste vorm.
Inderdaad. Als er écht volle bak wordt gereden zijn er maximaal tien renners in dit peloton die kunnen volgen, als het er niet vijf zijn.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 20:10:04 #73
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70859736
Armstrong gaat de interne strijd, als die er is, echt wel winnen. Al was het maar publicitair.

Ook de NOS neemt het woord van Armstrong voor waarheid aan zag ik net. Terwijl dat nog maar de vraag is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70859836
ik acht Armstrong misschien mentaal toch wel sterker dan Contador en de laatste moet dan ook zorgen dat hij niet een slechte dag kent anders fietst Armstrong hem naar huis.
pi_70859858
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 20:13 schreef sitting_elfling het volgende:
ik acht Armstrong misschien mentaal toch wel sterker dan Contador en de laatste moet dan ook zorgen dat hij niet een slechte dag kent anders fietst Armstrong hem naar huis.
Als Armstrong een slechte dag heeft, is 'ie natuurlijk ook gezien.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 20:15:49 #76
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70859896
Ik hoop het. Dat zou een hoop saaie jaren, op 1999 en 2003 na, goedmaken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70860009
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 19:30 schreef Ericr het volgende:
Wil eigenlijk wel weten welke order Armstrong op een gegeven moment aan Kloden gaf en wat Contador aan het prevelen was toen hij nog vol in de aanval was.
Daar ben ik dus ook echt heel benieuwd naar.
pi_70860760
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 19:30 schreef Ericr het volgende:
Bruyneel zei dat ze iets moesten vertragen zodat ze niet te dicht bij geel zouden komen. Vermits kloden toen op kop reed zou het dat wel kunnen zijn.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:18:28 #79
40566 Ericr
Livewrong
pi_70861632
quote:
Johan Bruyneel was verrast door de aanval van Alberto Contador in de zevende etappe van de Tour de France. De manager van Astana zegt dat de demmarage van de Spanjaard niet voorzien was."Ik ben tevreden met de uitkomst van deze rit. Het was onze ambitie om onze vier kopmannensamen te houden," verklaart hij tegenover Sporza, de zender waarmee hij niet meer wou praten. "Er was geen plan om aan te vallen, maar blijkbaar heeft Contador een tegenaanval geplaatst. Onze kopmannen moeten het onder elkaar uitmaken. Maar ze zullen waarschijnlijk wel met elkaar gepraat hebben. Dat moet ik nog vragen."
Contador zal zich ook echt gesteund voelen door dit soort uitspraken. Wazig team blijft het.
pi_70861659
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:18 schreef Ericr het volgende:

[..]

Contador zal zich ook echt gesteund voelen door dit soort uitspraken. Wazig team blijft het.
Weet niet waar die quote vandaan komt, maar demmarage
pi_70862150
Ik vermoed dat het allemaal aan gaat komen op de tijdrit in Annecy. Verbier hoef je in principe ook geen spektakel te verwachten, die klim is nog simpeler (die gehele etappe trouwens) dan vandaag en in de etappes daarna met aankomst beneden zie ik het Contador/Armstrong ook niet proberen, zeker niet met de tijdrit op komst. Op de Ventoux zal de een echt niet meer voor de ander gaan inhouden als ze elkaar gaan aanvallen.

Ik denk wel dat Armstrong op de Ventoux sowieso nog eens wil demonsteren. Toen hem vandaag gevraagd werd naar zijn traditionele eerste bergrit waar hij meteen uitpakte nadat zijn teamgenoten alles aan flarden hadden gereden antwoordde hij dat de klim en rit er vandaag niet geschikt voor was.
pi_70862175
Vreemde reacties inderdaad.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:44:01 #83
67640 SaintOfKillers
pi_70862348
Als Contador ooit steun nodig heeft en de Astana's willen alleen Armstrong dienen, dan zal de Caisse-trein wel plots verschijnen, zeker?
pi_70862471
Mij lijkt de Verbier toch wel wat zwaarder de laatste 8km is 7-10% gemiddeld bij de Arcalis maar 1km 7-10%

look look .. over there -->
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:00:54 #85
40566 Ericr
Livewrong
pi_70862867
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:19 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Weet niet waar die quote vandaan komt, maar demmarage
http://www.wielerland.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=6807&Itemid=236
pi_70865347
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als Contador ooit steun nodig heeft en de Astana's willen alleen Armstrong dienen, dan zal de Caisse-trein wel plots verschijnen, zeker?
Hehe, wordt speciaal. Caisse is Contadors enige hoop in zo'n situatie.
Hoi.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:19:02 #87
40566 Ericr
Livewrong
pi_70866675
Moeten er nog wel Caisse-renners te zien zijn in de finale.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:24:21 #88
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_70866806
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:19 schreef Ericr het volgende:
Moeten er nog wel Caisse-renners te zien zijn in de finale.
misschien moeten zij weer even bij Jens langs vragen waar hij nog wat heeft begraven..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_70867721
Ik ben benieuwd wie er bij Astana nu allemaal in het kamp Contador en het kamp Armstrong zitten. Leipheimer zal zeker Armstrong-man zijn, maar van een Klöden weet ik het niet zo snel.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:13:28 #90
40566 Ericr
Livewrong
pi_70867868
Op een Amerikaans forum denken sommigen dat het allemaal spel is van Armstrong in die interviews direct na de koers. Maar dan is het niet erg slim om semi grappig in te spelen op de rivaliteit binnen de ploeg terwijl Contador nu echt duidelijk geirriteerd begint te raken van vragen over die rivaliteit binnen de ploeg. Bruyneel zal toch niet zo'n masterplan hebben opgesteld waarbij die rivaliteit eigenlijk niet bestaat maar door renners zo moet worden gebracht dat deze wel bestaat. Lijkt me vergezocht.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:16:15 #91
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_70867923
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:13 schreef Ericr het volgende:
Op een Amerikaans forum denken sommigen dat het allemaal spel is van Armstrong in die interviews direct na de koers. Maar dan is het niet erg slim om semi grappig in te spelen op de rivaliteit binnen de ploeg terwijl Contador nu echt duidelijk geirriteerd begint te raken van vragen over die rivaliteit binnen de ploeg. Bruyneel zal toch niet zo'n masterplan hebben opgesteld waarbij die rivaliteit eigenlijk niet bestaat maar door renners zo moet worden gebracht dat deze wel bestaat. Lijkt me vergezocht.
Volgens Cruijf is het ook spel.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:18:30 #92
40566 Ericr
Livewrong
pi_70867969
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:16 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Volgens Cruijf is het ook spel.
Ah dan is het geen spel dus.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:21:13 #93
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_70868023
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:18 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ah dan is het geen spel dus.
naja, het is geen god, maar ook niet achterlijk.
Je bron is niet de enige die het denkt, wat het meer of minder waard is...

Ik geloof er geen ruk van dat het spel is. Armstrong wil winnen.
And that is the news.''
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:52:18 #94
14505 OProg
A Life in Music
pi_70868665
Als Armstrong aanvalt, of het nu lukt of niet, en hij krijgt achteraf de vraag waarom hij het deed omdat hij in dienst van de beste geplaatste Astana-renner zou rijden kan je er de donder opzeggen dat hij direct verwijst naar deze actie van Contador die zich ook niet aan het plan hield.
pi_70869040
Doet me denken aan Hinault-Lemond. Zou Lance ook nog zo'n moment in petto hebben waarop 'ie Contador gaat erkennen als dé kopman van de ploeg. Ik zie ze ook nog wel een etappe samen over de finish komen. (waarop Lance Contador's remmen doorknipt in de eerstvolgende tijdrit)

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_70870342
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 02:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Doet me denken aan Hinault-Lemond. Zou Lance ook nog zo'n moment in petto hebben waarop 'ie Contador gaat erkennen als dé kopman van de ploeg.

[ afbeelding ]
Haha, dan noem je niet het beste voorbeeld van echt erkennen. Want Hinault bleef Lemond maar aanvallen, ook nog na deze rit.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 09:12:30 #97
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70870562
quote:
Weet je wie het geel draagt?’
REPORTAGE, Van onze verslaggeefster Marije Randewijk
Gepubliceerd op 10 juli 2009 22:06, bijgewerkt op 22:08

Arcalis - De rivaliteit tussen Alberto Contador en Lance Armstrong kreeg vrijdag in de Pyreneeën een nieuwe dimensie.

Vrijdagavond, zo zei Lance Armstrong eerder deze week, zou Astana analyseren hoe het verder moest met het kopmanschap tijdens deze Tour. Omstreeks negen uur ontspon zich op een hotelkamer in Andorra La Vella een verhit gesprek. Dat ging waarschijnlijk ongeveer zo. Lance Armstrong: ‘Heb je nou je zin Alberto?’

Alberto Contador: ‘Hombre, wat bedoel je?’

LA: ‘Weet je wie het geel draagt?’

AC: ‘Si, Rinaldo Nocentini.’

LA: ‘Juist Nocentini. En voor welke ploeg rijdt Nocentini?’

AC: ‘Hombre, voor AG2R.’

LA: ‘Juist Alberto.’

AC: ‘Si?’

LA: ‘Dat is geen Astana.’

AC: ‘Nee, dat is geen Astana.’

LA: ‘Een renner van mijn ploeg houdt zich aan de regels van het wielrennen.’

AC: ‘Dat lijkt me verstandig.’

LA: ‘Jij bent toch ook een renner van mijn ploeg?’

AC: ‘Ik weet niet of ik Astana jouw ploeg zou noemen.’

LA: ‘Weet je over wie deze Tour het meeste wordt gepraat?’

AC: ‘Ik weet het niet, over jou waarschijnlijk. Jij hebt Hollywood terug in de Tour gebracht en je noemt het de new French revolution. Ik blijf liever met beide voeten op de grond, laat mij maar het jongetje blijven van vroeger.’

Armstrong: ‘Vier renners bij de beste vijf in het algemeen klassement Alberto, dan ga je als ploeg niet aanvallen. Dan wacht je af. Dat heet wielrennen. We hadden de gele trui kunnen hebben.’

AC: ‘Jammer dat ik net zes seconden te kort kwam. Ik heb gekoerst als een kampioen, omdat ik weet dat mijn publiek dat graag ziet.’

LA: ‘Als een kampioen? Als je niet had aangevallen, had Astana nu de gele trui gehad.’

AC: ‘Dan had jíj de gele trui gehad Lance, niet de ploeg.’

LA: ‘Je hebt een fout gemaakt Alberto. Ik heb je al gezegd dat je in de Tour nog veel te leren hebt.’

AC: ‘Dat heb je eerder gezegd.’

LA: ‘Begrijp je niet wat ik bedoel? Heb ik je niet geholpen tijdens de ploegentijdrit? Heb ik je niet gewaarschuwd voor de etappe naar Barcelona?’

AC: ‘Hombre, wat zou ik moeten begrijpen? Ik heb drie grote ronden gewonnen, de Vuelta, de Giro en de Tour, in ruim een jaar. Dat heb jij zelfs niet gepresteerd. Je zegt steeds dat ik nog moet leren, alsof ik een beginneling ben. Nadat ik in Parijs-Nice een hongerklop kreeg, maakte je me ook belachelijk.

‘De wereld lacht me uit. Bernard Hinault heeft gezegd dat ik moet tonen dat ik de nummer 1 en niet de nummer 2 van de ploeg ben. In de Tour kun je het je niet permitteren om cadeaus te geven, dat heb ik jou ook ooit horen beweren. En ik weet nog steeds niet wat ik fout heb gedaan. Ik had, eerlijk gezegd, liever nog wat meer voorsprong genomen op Andy Schleck en Carlos Sastre.’

LA: ‘Het was aan hen om aan te vallen Alberto, niet aan jou. Je reageert niet als Jurgen Van Den Broeck aanvalt. Van Den Broeck, Alberto. Maar als je oorlog wilt, kun je die krijgen! Je kunt aan Floyd Landis vragen wat dat betekent voor je carričre. Ik heb nog nooit een oorlog verloren.’

AC: ‘Ik wil geen oorlog, ik heb gedaan wat jij altijd deed Lance: de eerste slag toedienen in de bergen. Ik wil gewoon de Tour winnen. ’

LA: ‘Dat heb je het jezelf vandaag een stuk moeilijker gemaakt.’

AC: ‘Hombre, jij was al een concurrent Lance, dat werd me duidelijk op Tenerife, zes maanden geleden. Je noemde me de beste wielrenner ter wereld. En je voegde er aan toe: ‘In het wielrennen is er een ongeschreven regel dat andere coureurs de beste wielrenner steunen.’ Ik wist toen niet goed wat je daar precies mee bedoelde.

‘Maandag wist ik het. Dat je daar zelf meewerkte in de waaier, begreep ik nog. Maar dat je mijn beste vriend Haimar Zubeldia ook de kop liet nemen, heeft me gekrenkt. Je zet mensen tegen mij op. Hombre, heb je enig idee hoe Haimar zich dinsdagavond voelde?’

LA: ‘Haha, Zubeldia moet doen wat Johan Bruyneel hem opdraagt. We moeten allemaal doen wat Bruyneel zegt. Je kunt je vriendje Benjamin Noval gebruiken om rond te bazuinen dat door mijn aanwezigheid de sfeer is verslechterd bij Astana en dat er clans zijn, maar zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd. Ik weet dat je stiekem allianties smeedt met Caisse d’Epargne en Euskaltel, en dat je achter onze rug om hebt onderhandeld met Garmin. Maar zonder Bruyneel en mij was er geen Astana meer geweest.’

AC: ‘Noval heeft niet meer dan de waarheid gesproken.’

LA: ‘Ik heb zeven keer de Tour gewonnen. Twijfel je soms aan mijn ervaring en loyaliteit?’

AC: ‘Ik vraag alleen wie die kopman is. En of het er één is?’

LA: ‘Dat moet de koers bepalen.’

AC: ‘Dat zeggen jullie steeds. Ik ga niet lijdzaam toezien hoe Bruyneel jou naar een achtste zege leidt.’

LA: ‘Weet wat je zegt. Want ik ben en blijf Lance Armstrong.’
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70870763
Haha. Het ligt misschien niet eens ver van de realiteit, dat artikel van Randwijk.
pi_70872981
Gister hoop tegenwind bergop.. Das niet de beste uitgangspositie voor een lange aanval.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 13:42:02 #100
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70874862

De branie
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 11 juli 2009 @ 13:44:09 #101
40566 Ericr
Livewrong
pi_70874920
En Armstrong staat gewoon bovenaan. Ok het is op alfabetische volgorde maar het blijft grappig.
pi_70875005
Volgens mij hebben die lui in Kazachstan ook helemaal geen woord in dat soort dingen. De vlag van het land staat in de shirts verwerkt, maar dit soort dingen zijn gewoon Amerikaans commercialisme ten top.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 14:03:25 #103
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70875362
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:48 schreef Leatherface het volgende:
Volgens mij hebben die lui in Kazachstan ook helemaal geen woord in dat soort dingen. De vlag van het land staat in de shirts verwerkt, maar dit soort dingen zijn gewoon Amerikaans commercialisme ten top.
Geld stinkt niet. En die lui uit Kazachstan zullen wel corrupt zijn en geen principes kennen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70875458
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geld stinkt niet. En die lui uit Kazachstan zullen wel corrupt zijn en geen principes kennen.
Dat weet ik niet. Wat weten we collecctief eigenlijk van dat land, behalve dat het in Centraal Azie ligt en het oliereserves heeft?
pi_70875538
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:48 schreef Leatherface het volgende:
Daarmee bedoel ik eigenlijk dat volgens mij de commercie en het publicitaire beleid op de westerse leest geschoeid is, en volgens mij ook aan westerlingen is uitbesteed.

De Kazaken leveren het geld, maar de vormgeving van de ploeg geschiedt vooral door Amerikanen en Europeanen, volgens mij.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 14:12:58 #106
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70875581
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:10 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik eigenlijk dat volgens mij de commercie en het publicitaire beleid op de westerse leest geschoeid is, en volgens mij ook aan westerlingen is uitbesteed.

De Kazaken leveren het geld, maar de vormgeving van de ploeg geschiedt vooral door Amerikanen en Europeanen, volgens mij.
Dat is nou met wat ik bedoelde over Armstrong versus Contador.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70875634
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is nou met wat ik bedoelde over Armstrong versus Contador.
Hmm, bedoel je nu de bredere discussie over de angelsaksische commercie rondom Armstrong vs. het 'Spaanse buitenbeetje' Contador? Of heb ik een specifieke posting van je gemist?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 14:16:37 #108
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70875661
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:15 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hmm, bedoel je nu de bredere discussie over de angelsaksische commercie rondom Armstrong vs. het 'Spaanse buitenbeetje' Contador? Of heb ik een specifieke posting van je gemist?
Ja die discussie en de daaraan gekoppelde opmerking dat Armstrong ook een publicitair en dus psychologisch voordeel heeft.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70875736
Tsja. Contador kan zich het beste gewoon op zijn race focussen en van zijn eigen kracht uitgaan. Hij heeft zijn laatste drie grote rondes gewonnen, steekt nu ook in goede vorm en momenteel is er rationeel geen reden om hem geen kopman te laten zijn (met Lance dan in een vrije rol)
pi_70875911
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 08:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Haha, dan noem je niet het beste voorbeeld van echt erkennen. Want Hinault bleef Lemond maar aanvallen, ook nog na deze rit.
Vandaar het stukje tussen haakjes erachter.

Ik zie Armstrong ook wel tot iets schijnheiligs in staat.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_70875996
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:26 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Vandaar het stukje tussen haakjes erachter.

pff, ik reageerde weer eens te snel. Ik moet eens doorlezen, ben veels te impulsief in mijn forumgedrag.
pi_70880312
Kan iemand mij vertellen waarom Astana niet het geel wil pakken omdat ze het geel liever bij de anderen hebben maar wel zelf de leiding nemen over het peleton?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:30:57 #113
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70880370
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom Astana niet het geel wil pakken omdat ze het geel liever bij de anderen hebben maar wel zelf de leiding nemen over het peleton?
Dan ligt de 'druk' niet bij hun, terwijl alle andere ploegen zich wel naar hun schikken....
pi_70880402
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:30 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dan ligt de 'druk' niet bij hun, terwijl alle andere ploegen zich wel naar hun schikken....
Ik snap dat nooit, ze zijn toch niet volslagen debiel bij die andere ploegen, waarom gaan die andere ploegen daar zomaar in mee.
quote:
Ik denk dat Astana voorop reed om het tempo wat te temperen zodat die gele Italiaan aansluiting kon houden.
pi_70880743
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:30 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

De druk ligt sowieso al bij astana heb ik het idee? Zij nemen de koers in controle als iets ze niet naar het zin is. Waarom dan toch niet dat geel erbij pakken?
pi_70880768
quote:
Omdat dat hun 'garandeert' dat ze toch een klein beetje hulp hebben voor de vlakkere stukken. Gezien ze maar een beperkt middenveld hebben (5man) is dat wel aan te raden ook al schilt het maar 1 persoon zoals vandaag :p
pi_70882636
Volgens mij waren ze vandaag op de eerste klim op een gegeven moment toch in lichte paniek. Heb je Klöden voorop, in een goede positie in het algemeen klassement, laat je iedereen uitzakken om het gat dicht te rijden.
Zonder oortjes had je vandaag denk ik een andere koers gehad.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:04:50 #118
67640 SaintOfKillers
pi_70882663
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De druk ligt sowieso al bij astana heb ik het idee? Zij nemen de koers in controle als iets ze niet naar het zin is. Waarom dan toch niet dat geel erbij pakken?
Ja, het is vrij onlogisch. Ze rijden alsof ze geel hebben, maar ze willen geen geel pakken, want dan moeten ze rijden alsof ze geel hebben. Die hulp van wat AG2R-kwibussen lijkt me niet meteen zoveel meerwaarde te hebben.
pi_70882758
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:04 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, het is vrij onlogisch. Ze rijden alsof ze geel hebben, maar ze willen geen geel pakken, want dan moeten ze rijden alsof ze geel hebben. Die hulp van wat AG2R-kwibussen lijkt me niet meteen zoveel meerwaarde te hebben.
Precies. De uitleg was gisteren dat ze het geel nog niet wilden, want dan moesten ze de koers dragen. Dat moesten ze vandaag dus ook, maar ze hebben niet het geel. Dus wel de lasten, maar niet de baten.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:09:16 #120
40566 Ericr
Livewrong
pi_70882789
Volgens mij willen ze geen geel omdat ze dan binnen de ploeg nog meer mot krijgen met elkaar.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:11:02 #121
67640 SaintOfKillers
pi_70882836
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Precies. De uitleg was gisteren dat ze het geel nog niet wilden, want dan moesten ze de koers dragen. Dat moesten ze vandaag dus ook, maar ze hebben niet het geel. Dus wel de lasten, maar niet de baten.
Je zou ook alles negatief/suggestief kunnen gaan interpreteren en zeggen dat ze geen geel willen... als Contador dat geel draagt. Wat dan is Armstrong ook visueel erg duidelijk nummer 2.
pi_70882904
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:11 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Je zou ook alles negatief/suggestief kunnen gaan interpreteren en zeggen dat ze geen geel willen... als Contador dat geel draagt. Wat dan is Armstrong ook visueel erg duidelijk nummer 2.
Voor vandaag zou dat dan nog kunnen. Maar gisteren hadden ze het ook zo kunnen doen dat Armstrong in het geel kwam. Ik snap niet waarom ze daar niet op gemikt hebben.
Maar eigenlijk heb ik ook het idee dat ze daarop wel gemikt hebben, maar zich misrekenden en dat Contador daarbovenop nog Armstrongs' karretje in de poep reed.
pi_70883370
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:03 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij waren ze vandaag op de eerste klim op een gegeven moment toch in lichte paniek. Heb je Klöden voorop, in een goede positie in het algemeen klassement, laat je iedereen uitzakken om het gat dicht te rijden.
Zonder oortjes had je vandaag denk ik een andere koers gehad.
Ik heb enkel popovych en paulinho zien terugvallen? Op de beelden zag ik kloden toch nog voorin zitten. (Heeft in elk geval niet gewerkt in de achtergrond).
pi_70883537
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:29 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Ik heb enkel popovych en paulinho zien terugvallen? Op de beelden zag ik kloden toch nog voorin zitten. (Heeft in elk geval niet gewerkt in de achtergrond).
Daar heb je gelijk in volgens mij.
Niettemin raar, want Klöden was de best geplaatste in het klassement en dan ga je als Astana erachter rijden. Het plan van Bruyneel was iig in duigen gevallen. In dit geval denk ik ook echt jammer van de oortjes, want zonder die dingen had het er echt anders uitgezien. Dan hadden Paulinho en Popovych zich niet zo snel laten uitzakken, denk ik.
pi_70885238
Ze willen dinsdag tot en met donderdag, als er kansloze groepjes ongevaarlijke renners gaan aanvallen, niet het gat moeten controleren. Als het gevaarlijk wordt kunnen ze dat altijd doen, maar tot dan kunnen ze de kat uit de boom kijken.

Bovendien moet een drager van de gele trui aan allerlei verplichtingen voldoen waar ze misschien geen trek in hebben (podium ceremonie, interviews, dopingcontrole, nog meer interviews etc).
pi_70889570
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:31 schreef DutchSL het volgende:
Ze willen dinsdag tot en met donderdag, als er kansloze groepjes ongevaarlijke renners gaan aanvallen, niet het gat moeten controleren. Als het gevaarlijk wordt kunnen ze dat altijd doen, maar tot dan kunnen ze de kat uit de boom kijken.

Bovendien moet een drager van de gele trui aan allerlei verplichtingen voldoen waar ze misschien geen trek in hebben (podium ceremonie, interviews, dopingcontrole, nog meer interviews etc).
Zeker en vast.

Wat een ophef over een tactisch besluit trouwens. Eén man voor met iets van een halve minuut voorsprong is 'minder' dan twee man kortop elkaar met zo'n voorsprong. Dan weet je niet wie de te spelen troef is. Financieel en sportief doet Lance zeker niet onder voor Contador, maar je weet nooit. Astana zit sowieso in een zetel, of er moeten gekke dingen gaan gebeuren.
pi_70891294
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in volgens mij.
Niettemin raar, want Klöden was de best geplaatste in het klassement en dan ga je als Astana erachter rijden. Het plan van Bruyneel was iig in duigen gevallen. In dit geval denk ik ook echt jammer van de oortjes, want zonder die dingen had het er echt anders uitgezien. Dan hadden Paulinho en Popovych zich niet zo snel laten uitzakken, denk ik.
Wiggins was de best geplaatste. Daarnaast waren ook Martin en A. Schleck mee die op geringe achterstand staan. Lijkt me geen goede idee voor Astana om daar zomaar op Klöden te gokken.
pi_70960160
Ik verwacht dat Astana met Leipheimer en Kloden genoeg power heeft om in de laatste fase van een bergetappe door hun de schifting te laten doen. Zij maken de koers op de slotklim hard door om beurten te gaan. Andy, Sastre en Evans zullen genoeg verzwakt zijn om zich dan niet meer te kunnen mengen in de strijd Contador en Lance. Die twee kunnen dan ook man tot man uit maken wie de sterkste is.
Gekke gedachte ?
pi_70960640
Ja.. Want ik zie Evans, Andy of Sastre niet meespringen met een Leipi of een Kloden, dus veel moeier dan Contador en Armstrong behoren ze niet te zijn
pi_70961131
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:26 schreef Atreidez het volgende:
Ja.. Want ik zie Evans, Andy of Sastre niet meespringen met een Leipi of een Kloden, dus veel moeier dan Contador en Armstrong behoren ze niet te zijn
Want Evans gaat wel minimaal 2 minuut 27 goed maken in de tijdrit ? Of eigenlijk nog meer als Leipi het lukt weg te komen
pi_71058781
Leipheimer uit de Tour De France
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:55:52 #132
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_71059229
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:40 schreef Sporttv het volgende:
Leipheimer uit de Tour De France
Gebroken pols voor Leipheimer
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_71059630
Het is natuurlijk heel jammer voor hem zelf dat hij eruit is. Je gunt het niemand. Maar voor de tour is het misschien wel beter dat astana als ploeg iets verzwakt is. En ze 1 iemand minder overhebben in het hooggebergte.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:11:57 #134
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71059713
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:09 schreef papert het volgende:
Het is natuurlijk heel jammer voor hem zelf dat hij eruit is. Je gunt het niemand. Maar voor de tour is het misschien wel beter dat astana als ploeg iets verzwakt is. En ze 1 iemand minder overhebben in het hooggebergte.
Die ploeg is alsnog veruit de sterkste van allemaal
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:52:41 #135
67640 SaintOfKillers
pi_71061136
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:11 schreef Szura het volgende:

[..]

Die ploeg is alsnog veruit de sterkste van allemaal
Maar als het echt snel gaat, dan blijft alleen het kwartet nog over, waarvan al is gebleken dat Kloden het makkelijkst kraakt. Zonder Leipheimer moet er op een bepaald moment tch een keuze worden gemaakt.
pi_71061262
Jammer voor Leipie. Knullig, net als Gesink.

Maar misschien wel goed voor de Tour, hoewel Astana nog steeds ijzersterk is natuurlijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71061941
Hij bevindt zich iig in goed gezelschap
quote:
Paus Benedictus breekt pols

Benedictus XVI heeft bij een val zijn pols gebroken. De 82-jarige paus gleed uit tijdens zijn vakantie in de Alpen en kwam daarbij ongelukkig terecht.

Volgens een woordvoerder bleek het uit een röntgenfoto te gaan het om een kleine breuk in de rechterpols. De paus zal enkele uren worden verzorgd in het ziekenhuis en daar enige tijd ter observatie blijven. Benedictus kon op eigen kracht de eerste hulp binnenlopen.

De paus was sinds begin deze week op vakantie in zijn chalet in het dorpje Les Combes, nabij de Franse grens.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:31:31 #138
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71062494
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:15 schreef ItaloDancer het volgende:
Hij bevindt zich iig in goed gezelschap
[..]

pi_71063186
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Maar als het echt snel gaat, dan blijft alleen het kwartet nog over, waarvan al is gebleken dat Kloden het makkelijkst kraakt. Zonder Leipheimer moet er op een bepaald moment tch een keuze worden gemaakt.
Klopt! En dat zal interessant worden, persoonlijk vind ik van zubeldia / kloden / leipo de laatste by far de beste klimmer. En die reed bijv. ook het gaatje dicht toen Andy Schleck een versnelling inzette en zou eventueel kop werk kunnen doen voor lance & contador, of als 1 van de 2 in de penarie zit hem helpen. Nu krijgen we nog eerder het gevecht lance versus contador
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:00:30 #140
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71063502
Even zo tussendoor, Iglinsky, is die geblesseerd?
pi_71063508
Jammer voor Leipheimer.
pi_71075389
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Precies. En Astana-podium in Parijs wordt nu ook we minder waarschijnlijk.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 18:16:53 #143
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71099033
quote:
Good morning, still with the team 4 breakfast but going back to Cali this afternoon. Wish I could still be useful to them?
Leipi's twitter
pi_71137171
Ik vind de opstelling van Armstrong en zeker van Bruyneel inzake de verhoudingen tussen Armstrong en Contador altijd correct geweest. Bruyneel is geen enkele keer gepikeerd geraakt over dat oeveloze gezeik van de journalisten. En ik heb hem altijd hetzelfde antwoord horen geven, waarna ook gehandeld is.

En ook Armstrongs houding bevalt me goed zo na de etappe. Denk dat Armstrong in de mogelijkheid wilde blijven verkeren dat hij kon laten zien wat hij nog kon. Daarin wilde hij zich niet gehinderd voelen. Nu is Contador duidelijk de meerdere en komt Armstrong tot de conclusie dat his best isn't good enough.
pi_71137935
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:09 schreef N.i.c.k het volgende:
Ik vind de opstelling van Armstrong en zeker van Bruyneel inzake de verhoudingen tussen Armstrong en Contador altijd correct geweest. Bruyneel is geen enkele keer gepikeerd geraakt over dat oeveloze gezeik van de journalisten. En ik heb hem altijd hetzelfde antwoord horen geven, waarna ook gehandeld is.

En ook Armstrongs houding bevalt me goed zo na de etappe. Denk dat Armstrong in de mogelijkheid wilde blijven verkeren dat hij kon laten zien wat hij nog kon. Daarin wilde hij zich niet gehinderd voelen. Nu is Contador duidelijk de meerdere en komt Armstrong tot de conclusie dat his best isn't good enough.
Maar dan nog is de vraag of je een Armstrong straks zal zien die voor Contador gaat sleuren op kop?
Wat overigens alleen zal gebeuren als Contador een slechte dag kent, want normaliter fietst hij alles en iedereen voorbij in de bergen
  woensdag 22 juli 2009 @ 00:08:23 #146
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71201014
quote:
Douane doorzoekt vrachtwagen van Astana
PhotoNews di 21/07/2009 - 15:09
De douane heeft dinsdag aan de Frans-Zwitserse grens een vrachtwagen van de wielerploeg Astana doorzocht. Volgens teamwoordvoerder Philippe Maertens is er iets bijzonders aangetroffen in de truck van de ploeg van Lance Armstrong en geletruidrager Alberto Contador. De douaniers voerden hun werk grondig uit. De hele operatie duurde drie uur.
Dat iets lijkt me dat dat niets moet zijn
pi_71204477
Ze hebben wel iets gevonden hoor:

@lancearmstrong: Team truck stopped at border 2day and searched for 3 hrs. At the end they said, "why do you have this olive oil?". Really?
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:31:28 #148
67205 Colplay
How you doin??
pi_71219345
Er komt een heel Astana-podium.

Tenzij Armstrong Wiggins even op sleeptouw neemt richting de kopgroep.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:32:23 #149
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71219382
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:31 schreef Colplay het volgende:
Er komt een heel Astana-podium.

Tenzij Armstrong Wiggins even op sleeptouw neemt richting de kopgroep.
Je vergeet Andy
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:35:22 #150
67205 Colplay
How you doin??
pi_71219510
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:32 schreef Szura het volgende:

[..]

Je vergeet Andy
Die heeft toch geen hele goede tijdrit? Kan Lance morgen het verschil weer goed maken.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:35:58 #151
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71219530
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:35 schreef Colplay het volgende:

[..]

Die heeft toch geen hele goede tijdrit? Kan Lance morgen het verschil weer goed maken.
Maar hij gaat als het zo doorgaat wel tijd terugpakken.
En de Ventoux komt ook nog
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:00:31 #152
67640 SaintOfKillers
pi_71220398
Bruyneel en oortjes
pi_71220927

Tactisch zeer vaag.
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:45:45 #154
67640 SaintOfKillers
pi_71225482
Je moet wel Bruyneel heten om zeer ontevreden te zijn wanneer je kopman én in het geel én op de slotcol én in de koninginnerit gaat aanvallen.
  donderdag 23 juli 2009 @ 09:19:41 #155
67205 Colplay
How you doin??
pi_71240694
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je moet wel Bruyneel heten om zeer ontevreden te zijn wanneer je kopman én in het geel én op de slotcol én in de koninginnerit gaat aanvallen.
Logisch dat Bruyneel niet tevreden is over Contador. De Tourzege was binnen, dat was wel duidelijk. Door zijn actie reed hij Kloden er af, waarna de Schlecks gas gegeven hebben en in de laatste klim nog twee minuten pakken. Leek er op dat Astana minimaal 1 en 2 in het eindklassement kon worden en misschien zelfs 1-2-3. Nu staan ze 1-4-5. Nog steeds fantastisch natuurlijk, maar er had nog veel meer in gezeten. Bruyneel is sportman genoeg om het hoogst mogelijke te willen halen en dat is nu niet gebeurd door een onnodige actie van Contador.
  donderdag 23 juli 2009 @ 09:38:06 #156
40566 Ericr
Livewrong
pi_71241047
Volgend jaar zijn ze van elkaar verlost en gelet op hoe er gekoerst wordt is dat maar beter ook. Nu kan Armstrong wel worden afgevallen maar in een rit naar dezelfde aankomstplaats als gisteren deed Armstrong er wel alles aan om Landis te belonen voor zijn beulswerk die dag. Contador had gisteren op Wiggins een veilige marge en die aanval was redelijk misplaatst als het doel van Astana zoveel mogelijk podiumplekken is.

Wil volgend jaar wel zien hoe Contador de Tour doorkomt als hij een veel zwakker team voor hem heeft rijden. Controleren van een koers vereist toch een redelijk sterke ploeg of je krijgt van die gekke acties waarbij de ploeg met de gele trui een berg vluchters laat gaan en vanuit die vluchtgroep een renner opstaat die nog amper uit het geel te rijden valt. De nieuwe Pereiro, voordeel voor Contador dat die renner volgend jaar waarschijnlijk in zijn ploeg rijdt.
  donderdag 23 juli 2009 @ 09:43:37 #157
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71241173
contador had wel de zege van kloden.

Kloden had maar moeten laten weten dat hij niet meer in het wiel zou kunnen blijven plakken van de shlecks.
pi_71241284
Kloden was ook wel kapot gegaan was AC niet aan gaan vallen. De Schlecks bepaalden het tempo.. Op het moment voor de aanval was er overleg en zei Kloden het wel te kunnen hebben, maar helaas niet dus. Je kon er op wachten bij Kloden toen je hem 40km voor de streep in de daling naar het laatste colletje nog 3 repen zag wegdrukken in ze mond.
pi_71242269
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:43 schreef Beregd het volgende:
contador had wel de zege van kloden.

Kloden had maar moeten laten weten dat hij niet meer in het wiel zou kunnen blijven plakken van de shlecks.
Zege of niet, het was gewoon belachelijk om daar aan te vallen. Hij had er niets mee gewonnen... buiten extra vermoeidheid voor de TT....
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:30:29 #160
262414 Menchov
I feel good, No
pi_71242393
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:25 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Zege of niet, het was gewoon belachelijk om daar aan te vallen. Hij had er niets mee gewonnen... buiten extra vermoeidheid voor de TT....
Dom of niet dom. Ik zie graag de beste winnen en dat was Contador, dus het pleit alleen maar voor hem dat hij ging
pi_71242434
Die Schlecks hadden adners ook wel gas gegeven. Wat dan? Had contador bij Kloden moeten blijven? nee dan had hij ook mee gemoetne. gezever om niets dit.
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_71242621
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:32 schreef Intermec het volgende:
Die Schlecks hadden adners ook wel gas gegeven. Wat dan? Had contador bij Kloden moeten blijven? nee dan had hij ook mee gemoetne. gezever om niets dit.
Nee de schlecks reden tempo, nu kwam er een versnelling en doordat Kloden loste gingen de schlecks dat tempo volhouden omdat ze daarmee afstand namen van een tijdrijder....

En nee Menchov, Zelfs als was Contador de sterkste hij reed er NIET van weg, won ook de etappe niet. Hij heeft NIETS gewonnen enkel verloren. Hetzelfde geldt voor Armstrong, door tactiek te volgen om Contador afstand te laten nemen op wiggins verliest hij zijn 2de plek in deze tour.
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:48:23 #163
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71242829
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:25 schreef Devpartner het volgende:

[..]

tuurlijk wel, als kloden zegt dat ie nog goed zat en dan meteen moet lossen, is dat zijn eigen schuld. Was kloden echt nog goed geweest dan was de aanval van contador ideaal geweest om een eigen ritzege (indien aanval geslaagd) of klodens ritzege (indien aanval mislukt) te bewerkstelligen.
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:49:01 #164
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71242841
en dat contador armstrong een paar minuten kan aansmeren, dat vindt hij best wel leuk denk ik
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:49:59 #165
262414 Menchov
I feel good, No
pi_71242876
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:40 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Nee de schlecks reden tempo, nu kwam er een versnelling en doordat Kloden loste gingen de schlecks dat tempo volhouden omdat ze daarmee afstand namen van een tijdrijder....

En nee Menchov, Zelfs als was Contador de sterkste hij reed er NIET van weg, won ook de etappe niet. Hij heeft NIETS gewonnen enkel verloren. Hetzelfde geldt voor Armstrong, door tactiek te volgen om Contador afstand te laten nemen op wiggins verliest hij zijn 2de plek in deze tour.
Wat een onzin zeg!! Kloden kreeg gewoon een hongerklop en die had hij ook gekregen als Contador was blijven zitten. Jouw redenatie van tijdrijder slaat helemaal kant nog wal, maar je zal zelf wel niet al te vaak op een racefiets zitten.

Het tweede is in mijn ogen ook niet waar want Contador zou weggereden zijn van de Schlecks, onzin om te beweren dat hij dat niet zou kunnen. Als hij door was gegaan hadden ze hem gewoon moeten laten gaan. Gelukkig rijdt contador nog met zijn hart en is het maar goed dat hij snel bij Bruyneel en Armstrong weg is. Stel je voor dat we weer 7 van die Lance jaren zouden krijgen. Ik heb dan toch echt veel liever Contador, die gaat wanneer hij kan.
pi_71242885
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:48 schreef Beregd het volgende:

[..]

tuurlijk wel, als kloden zegt dat ie nog goed zat en dan meteen moet lossen, is dat zijn eigen schuld. Was kloden echt nog goed geweest dan was de aanval van contador ideaal geweest om een eigen ritzege (indien aanval geslaagd) of klodens ritzege (indien aanval mislukt) te bewerkstelligen.
Dan had hij die ritzege niet moeten weggeven...
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:54:38 #167
262414 Menchov
I feel good, No
pi_71243000
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:50 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Dan had hij die ritzege niet moeten weggeven...
Contador vraagt aan kloden of hij mag gaan. Kloden zegt ja. Contador gaat en ziet dat Kloden de Schlecks niet kan volgen dus hij houdt in. Waarschijnlijk heeft hij op dat moment al enig gevloek in zijn oortje van Bruyneel. Contador mag geen kopwerk verrichten omdat zowel Armstrong en Kloden achter hem zitten. Contador vindt het niet sportief om dan mee te sprinten voor de dagoverwinning en laat de overwinning aan de Schlecks.
pi_71243048
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:49 schreef Menchov het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg!! Kloden kreeg gewoon een hongerklop en die had hij ook gekregen als Contador was blijven zitten. Jouw redenatie van tijdrijder slaat helemaal kant nog wal, maar je zal zelf wel niet al te vaak op een racefiets zitten.

trieste reactie. ik zit 5x per week op de fiets, kom terug van knieblessure maar daarvoor reed ik gemiddeld 300km/week (winter meegerekend). Maar please elaborate wat ik niet snap van een tijdrijder? ik ben hartstikke benieuwd.

Die hongerklop had veel minder invloed gehad als het tempo niet verhoogt was, is trouwens ook een mentale kwestie... maar daar weet ik waarschijnlijk ook niets vanaf.

Contador heeft zelf aangegeven dat hij niet echt wegreed van de schlecks en dat ze sterk terugkwamen. Dus had het nog maar moeten zien of ie zo zou wegrijden.
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:00:43 #169
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71243182
Nu, het voornaamste is dat contador helemaal kloden er niet wou afrijden, dan zou hij niet zo overlegd hebben op voorhand. Dus is het belachelijk dat armstrong en leipheimer daar een beetje onnozel over gaan doen op twitter

Volgens mij wou Contador gewoon armstrong op een afstand rijden
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:04:45 #170
262414 Menchov
I feel good, No
pi_71243315
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:56 schreef Devpartner het volgende:

[..]

trieste reactie. ik zit 5x per week op de fiets, kom terug van knieblessure maar daarvoor reed ik gemiddeld 300km/week (winter meegerekend). Maar please elaborate wat ik niet snap van een tijdrijder? ik ben hartstikke benieuwd.

Die hongerklop had veel minder invloed gehad als het tempo niet verhoogt was, is trouwens ook een mentale kwestie... maar daar weet ik waarschijnlijk ook niets vanaf.

Contador heeft zelf aangegeven dat hij niet echt wegreed van de schlecks en dat ze sterk terugkwamen. Dus had het nog maar moeten zien of ie zo zou wegrijden.
Jouw reacties komen lekker sympathiek over, of benadruk jij in brieven ook je woorden door ze in hoofdletters te zetten?

Kloden vindt het goed dat Contador gaat dus einde verhaal. Bij een hongerklop kun je niks meer, je voelt je totaal leeg en dat was toch gebeurd. Misschien zonder die tempoversnelling inderdaad 100 meter later. Jouw verband tussen het tijdrijden en de hongerklop zie ik niet. Kloden is gewoon helemaal leeg en kan niks meer.
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:06:22 #171
40566 Ericr
Livewrong
pi_71243365
Gelet op de sprong van Armstrong had hij in eerste instantie het gaatje dicht kunnen rijden naar de groep met Contador. Dat hij het niet deed was omdat Wiggins er nog te fris bij zat en in principe nog een bedreiging kon vormen voor Contador. Beetje jammer dan dat Contador voor Astana een aantal podiumplekken verknalt. Natuurlijk moet je aanvallen als je positie nog op het spel staat, maar toen Contador aan ging was het gat met Wiggins al groot genoeg.

Zoals eerder gezegd is het volgend jaar maar beter dat de wegen scheiden van een aantal renners. Dan hoeft de ene renner zich niet in te houden en de andere renner geen teamorders op te volgen waarmee hij zijn klassement deels verknald.
pi_71243769
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:00 schreef Beregd het volgende:
Nu, het voornaamste is dat contador helemaal kloden er niet wou afrijden, dan zou hij niet zo overlegd hebben op voorhand. Dus is het belachelijk dat armstrong en leipheimer daar een beetje onnozel over gaan doen op twitter

Volgens mij wou Contador gewoon armstrong op een afstand rijden
We weten niet wat er overlegt is hé (wel al positief dat hij iets vraagt), maar als hij vraagt mag ik aanvallen dan is dat niet overleggen zoals door sommigen verondersteld wordt (als ik aanval, kan je mee?).

Ik vind het trouwens positief dat hij overlegde, maar dat maakt een aanval op dat moment niet slim. Dat was een compleet overbodige en onnodige aanval (of kloden nu meekon of niet) het had noppes verschil opgelevert.
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:20:26 #173
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71243838
moesten de renners enkel doen wat nodig is, dan zou de koers behoorlijk saai worden.

sinds wanneer moet de leider in de koers wat gaan afwachten om de derde plaats van zijn ploegmaats te verdedigen, da's toch de omgekeerde wereld.
pi_71243896
Liever een impulsief aanvallende Contador dan het gecontroleerde en berekende rijden van de rest van de Astana ploeg. Contador
pi_71244272
Ik ben geen fan van Contador, maar hij had gewoon door moeten knallen.

En het beste zou zijn als Kloden de onduidelijkheid wegneemt en bevestigd dat hij wist van de aanval van Contador en het goed vond. Dat dat blijkt dat je toch niet zo goed was, is dan niet Contador's schuld maar puur zijn eigen schuld.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71244429
Ik ben wel fan van Contador en vind het leuk dat hij zijn eigen plan trekt.

Koersen op hartstocht i.p.v. ratio.
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:11:45 #177
67640 SaintOfKillers
pi_71247947
Ach, als Armstrong met tactiekjes Contador benadeelt, dan is dat sluw gedrag van de meester, "the boss". Als Contador het doet, is het impulsieve idioot die de ploegtactiek niet volgt. Vroeger was de Bruyneel tactiek ook steeds dat alles en iedereen moest buigen voor de kopman, die was het belangrijkst. Nu komt hij plots aanzetten met tweede en derde plaatsen en podia. Hoe objectiever Bruyneels probeert over te komen, hoe duidelijker zijn Armstrong-favoritisme blijkt.

Geheel tussen haakjes las ik dat Rini Wagtmans zei dat Kloden, Leipheimer, Horner en co allemaal nog een contract voor volgend jaar hebben bij Astana en hij geen redenen ziet om ze daar niet aan te houden. Hij was ook niet echt te spreken over Bruyneel, dus dat Armstrong zijn kliek mag meenemen naar zijn nieuwe ploeg, lijkt voorlopig nog heel onzeker.
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:21:57 #178
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71248326
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geheel tussen haakjes las ik dat Rini Wagtmans zei dat Kloden, Leipheimer, Horner en co allemaal nog een contract voor volgend jaar hebben bij Astana en hij geen redenen ziet om ze daar niet aan te houden. Hij was ook niet echt te spreken over Bruyneel, dus dat Armstrong zijn kliek mag meenemen naar zijn nieuwe ploeg, lijkt voorlopig nog heel onzeker.
mooi

hoe beter de favorieten verspreid zitten, hoe beter.
pi_71248376
quote:
Ach, als Armstrong met tactiekjes Contador benadeelt, dan is dat sluw gedrag van de meester, "the boss". Als Contador het doet, is het impulsieve idioot die de ploegtactiek niet volgt. Vroeger was de Bruyneel tactiek ook steeds dat alles en iedereen moest buigen voor de kopman, die was het belangrijkst. Nu komt hij plots aanzetten met tweede en derde plaatsen en podia. Hoe objectiever Bruyneels probeert over te komen, hoe duidelijker zijn Armstrong-favoritisme blijkt.

Dan nog, een contract valt af te kopen en Leipheimer en Horner zijn dikke beste maatjes met Armstrong en zie dan ook absoluut niet in waarom die niet mee zouden gaan. Tuurlijk contract breuk is nooit leuk, maar Armstrong zal financieel echt nog wel sterk staan, helemaal als daar een sponsor als Nike of Google bij komt.
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:30:02 #180
67640 SaintOfKillers
pi_71248622
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan nog, een contract valt af te kopen en Leipheimer en Horner zijn dikke beste maatjes met Armstrong en zie dan ook absoluut niet in waarom die niet mee zouden gaan. Tuurlijk contract breuk is nooit leuk, maar Armstrong zal financieel echt nog wel sterk staan, helemaal als daar een sponsor als Nike of Google bij komt.
Astana staat financieel ook best sterk, dus die gaan niet automatisch beginnen kwijlen bij een serieuze afkoopsom. Maar Wagtmans was vooral teleurgesteld in Bruyneel. Hij vindt dat alle aandacht zou moeten gaan naar Astana en Contador, maar de Bruyneel NV maakt er een Armstrong-show van en zit nu al zijn nieuwe ploeg te pluggen.

Dat mogen ze natuurlijk, maar dan mag Astana ook heel moeilijk gaan doen over Leipheimer en Horner, al was het enkel om Armstrong/Bruyneel hun zin niet te geven.
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:34:28 #181
67640 SaintOfKillers
pi_71248763
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:21 schreef Beregd het volgende:

[..]

mooi

hoe beter de favorieten verspreid zitten, hoe beter.
Mja. Wagtmans zag ook geen reden waarom Contador niet zou blijven. Dat zie ik niet meteen gebeuren, al zou het verdwijnen van Heckle en Jeckle naar een eigen ploeg natuurlijk wel een grote hindernis wegnemen. Maar als Contador blijft én ze houden ook Leipheimer, Kloden en co aan hun contract en je gooit daar nog eens Vinokourov bij (al zal die wel niet mogen starten in de Tour), dan heb je nog steeds een sterk blok.
pi_71249016
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:34 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Mja. Wagtmans zag ook geen reden waarom Contador niet zou blijven. Dat zie ik niet meteen gebeuren, al zou het verdwijnen van Heckle en Jeckle naar een eigen ploeg natuurlijk wel een grote hindernis wegnemen. Maar als Contador blijft én ze houden ook Leipheimer, Kloden en co aan hun contract en je gooit daar nog eens Vinokourov bij (al zal die wel niet mogen starten in de Tour), dan heb je nog steeds een sterk blok.
Zou vinokoerov in dienst van Contador rijden in de tour?
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:59:08 #183
40566 Ericr
Livewrong
pi_71249596
Renners aan een contract houden als ze weg willen lijkt me erg slim. Nu zijn het wel professionals maar de motivatie is allicht een stuk minder als je andere plannen hebt dan rijden voor een ploeg waar Vino ook weer terugkeert.
pi_71250122
Ik denk dat Renners als Leipheimer en Popovych voor Armstrong dieper zullen (en kunnen) gaan dan voor Contador of Vinokourov. Volgens mij zijn het toch wel vrienden van elkaar, daar ga je toch dieper voor (en kun je dieper voor gaan) dan voor iemand waar je minder mee hebt / wiens bloed je kunt drinken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2009 14:15:48 ]
pi_71250723
Tsja, Contador is een beetje een buitenbeentje, maar ik denk ook niet echt dat de meesten binnen Astana een afkeer van hem hebben ofzo.
pi_71251262
benieuwd of ze geen contractbreuk kunnen forceren doordat hun loon paar maanden werd uigesteld wat natuurlijk een grote contractbreuk op zich is.
pi_71251461
Hoe hoog liggen de salarissen bij Astana voor de toprenners? Bij de top drie van hoogste betalingen, lijkt me?
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:59:02 #188
40566 Ericr
Livewrong
pi_71251610
Sastre zal bij Cervelo ook geen verkeerd salaris hebben. Sastre pakte vorig jaar al iets van $ 1,5 miljoen.
pi_71251669
Wat betalen ze bij Katusha? Okay, dat is geen vergelijking omdat die geen echte klassementsrenners hebben, maar ben wel benieuwd.
pi_71252199
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:15 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk dat Renners als Leipheimer en Popovych voor Armstrong dieper zullen (en kunnen) gaan dan voor Contador of Vinokourov. Volgens mij zijn het toch wel vrienden van elkaar, daar ga je toch dieper voor (en kun je dieper voor gaan) dan voor iemand waar je minder mee hebt / wiens bloed je kunt drinken.
Dat gaat gewoon via een infuus hoor
pi_71252249
Armstrong rijdt trouwens graties, die kost dus niets.. En Contador is geen buitenbeentje door ze persoonlijkheid, maar door ze gebrek aan Engelse taalkennis, waardoor communiceren problematisch is.
pi_71293124
Hoe nu verder met deze ploeg?

Armstrong exit, Bruyneel idem dito. Leipheimer, Horner en Popovych zullen vermoedelijk wel het spoor van Lance (en hoogstwaarschijnlijk Bruyneel) volgen.

Contador is een vraagteken. Een Spaanse ploeg lonkt nadrukkelijk. Ik vermoed dat Paulinho en Noval in dat geval met hem meegaan. Zubeldia weet ik niet.

Vinokourov komt erin. Wat wordt het dan met deze ploeg? Een overwegend Kazachstaanse / ex-USSR-ploeg?
pi_71293225
Maar die hebben allemaal nog een contract voor volgend jaar he en Astana wil met ze door ...
pi_71293243
Afkoopsommen?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 18:07:19 #195
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_71293289
Wat wordt het budget van die nieuwe Astana? Pompen de Kazachen er nog geld in?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_71293305
Dat zal er aan liggen of ze een representatief team voor volgend seizoen samen kunnen stellen.

Aan oliedollars geen gebrek in ieder geval, lijkt mij.
pi_71293634
Contador moet nog een jaartje Astana rijden, en gaat daarna bij de nieuwe ploeg van Fernando Alonso

pi_71294022
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:04 schreef ItaloDancer het volgende:
Maar die hebben allemaal nog een contract voor volgend jaar he en Astana wil met ze door ...
Die staan allemaal onder contract bij een bedrijfje van Bruyneel.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 18:59:21 #199
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71294623
Vuillak is die Bruyneel ook. Alsof het zijn eigen geld is
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_71379095
Hoe zal deze ploeg er volgend jaar uitzien?
  maandag 27 juli 2009 @ 22:29:29 #201
40566 Ericr
Livewrong
pi_71379490
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:17 schreef Leatherface het volgende:
Hoe zal deze ploeg er volgend jaar uitzien?
Uiteengespat, kan me niet voorstellen dat buiten de Kazachstaanse renners er veel renners blijven. Rast die misschien blijft, die zal toch ook niet veel aanbiedigen krijgen en dan heb je het wel gehad met de buitenlandse renners. De voormalige Discoveryrenners hebben weinig reden om te blijven als de kopstukken vertrokken zijn.
pi_71379541
Nieuwe aankopen? Geld lijkt me geen probleem voor die ploeg.
pi_71379790
Lance zal sowieso wel Bruyneel, Leipheimer, Horner en Popovych meenemen naar RadioShack.

Als Contador vertrekt, verwacht ik dat Paulinho en Noval zijn spoor volgen.

Klöden en Zubeldia zijn voor mij een vraagteken. Maar ik kan me voorstellen dat Zubeldia ook vertrekt.

Dan krijgen we Vino met daaromheen een Kazachstaans blok. Rast zal inderdaad wellicht blijven. Maar ik kan me voorstellen dat ze toch nieuwe buitenlanders proberen aan te trekken.
pi_71379924
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:38 schreef Leatherface het volgende:
Lance zal sowieso wel Bruyneel, Leipheimer, Horner en Popovych meenemen naar RadioShack.

Als Contador vertrekt, verwacht ik dat Paulinho en Noval zijn spoor volgen.

Klöden en Zubeldia zijn voor mij een vraagteken. Maar ik kan me voorstellen dat Zubeldia ook vertrekt.

Dan krijgen we Vino met daaromheen een Kazachstaans blok. Rast zal inderdaad wellicht blijven. Maar ik kan me voorstellen dat ze toch nieuwe buitenlanders proberen aan te trekken.
Bij Astana willen ze echt Contador houden en als Armstrong met zijn companions weg is heeft hij ook niet echt een reden om te vertrekken. Ze zullen bij Astana wel met geld smijten om hem te houden.

Zubeldia en rubeira gingen al naar RadioShack dacht ik? Klöden is inderdaad een lastig geval.
Brajkovic en vaitkus zie ik ook nog naar radioshak gaan

edit: Armstrong gaat gewoon het sterkste team hebben als die mannen naar daar trekken
pi_71380763
Het team met de meeste ouwe lullen bedoel je
pi_71380899
Hoe Astana er uit gaat zien:

Vino
...
de rest

Als het boekhoudertje ergens absolute kopman wil zijn heb je aan Vinokourov een slechtere dan aan Armstrong, die gaat gewoon achter je aanvallen of laat anderen wachten als hij al in kansloze positie staat
  maandag 27 juli 2009 @ 23:53:34 #207
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_71382125
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:12 schreef wimderon het volgende:
Hoe Astana er uit gaat zien:

Vino
...
de rest

Als het boekhoudertje ergens absolute kopman wil zijn heb je aan Vinokourov een slechtere dan aan Armstrong, die gaat gewoon achter je aanvallen of laat anderen wachten als hij al in kansloze positie staat
De laatste tour van Vino was dat inderdaad het geval, weet niet zeker of hij nu nog een dergelijke ambitie heeft aangezien ook Vino minder geworden zal zijn. Kan best zijn dat hij nu genoegen neemt met een duo kopmanschap of een vrije rol, knechten zie ik hem in ieder geval niet doen.

Al was toen Astana ook echt opgezet als team Vino, das nu wat minder.
  maandag 27 juli 2009 @ 23:55:49 #208
14505 OProg
A Life in Music
pi_71382190
Inderdaad. En Vino zal Kaske ook wel weer uit een grot opplukken dus dan heb je meteen een team met nog meer geur dan dit jaar.

Het is trouwens wel een unicum, een renner die vertekt bij een team wegens doping en na zijn schorsing weer terugkeert bij hetzelfde team. Ondanks dat we weten hoe het komt kan in me niet heugen het erder gezien te hebben.

Misschien kunnen ze Mazzoleni ook weer ergens opduiken.
  maandag 27 juli 2009 @ 23:56:54 #209
14505 OProg
A Life in Music
pi_71382221
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:53 schreef Tizitl het volgende:

[..]

De laatste tour van Vino was dat inderdaad het geval, weet niet zeker of hij nu nog een dergelijke ambitie heeft aangezien ook Vino minder geworden zal zijn. Kan best zijn dat hij nu genoegen neemt met een duo kopmanschap of een vrije rol, knechten zie ik hem in ieder geval niet doen.

Al was toen Astana ook echt opgezet als team Vino, das nu wat minder.
Ik denk dat Vino gewoon van mening is dat Astana zijn team is. En het hele team had zonder hem ook niet bestaan natuurlijk.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:02:24 #210
40566 Ericr
Livewrong
pi_71382373
Bij Tee-Mobiel haalde Vino ook rare fratsen uit.
quote:
Km 212: Vinokourov goes through the Armstrong group and takes off alone. And now Kloden of his own team is chasing him down! I can't believe this. Can any team do a better job of seizing defeat from the jaws of victory than T-Mobile
quote:
Km 178: Guerini took a big pull. The pack shatters. Armstrong has no teammates. Vinokourov goes. Ullrich drags Armstrong back up to him! 10 riders left. Basso is there. Popovych is fighting to get back up.
Dat was in 2005, de rit naar Ax-3 Domaines. Denk dat de stalorders ander waren en Vino gewoon niet mocht aanvallen die dag. Klodenen Ullrich stonden namelijk voor Vino in het klassement. Het zegt genoeg dat zowel Ullrich als Kloden daarna de aanval van Vino pareerden.
pi_71383304
quote:
Dat heet een onderhandelingspositie innemen, je laat natuurlijk meteen al zien waar je toe bereid bent. Met geld en overleg komt men er altijd wel uit, in bedrijven gaat het net zo.
pi_71385203
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:42 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Bij Astana willen ze echt Contador houden en als Armstrong met zijn companions weg is heeft hij ook niet echt een reden om te vertrekken. Ze zullen bij Astana wel met geld smijten om hem te houden.

Maar blij blijft wel met een taal/cultuurprobleem zitten. Bij een Spaanse ploeg voelt hij zich beter thuis, lijkt me.
pi_71386492
Is het niet te verwachten dat alle rijders waarvan de naam eindigd op vic of ski gewoon bij Astana blijven?
pi_71386907
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:21 schreef Atreidez het volgende:
Is het niet te verwachten dat alle rijders waarvan de naam eindigd op vic of ski gewoon bij Astana blijven?
Nou geen Popo lijkt me. Die heeft volgens mij meer met Lance dan zijn mede-out Sovjetbewoners uit Kazachstan.
pi_71386926
RadioShack transfer update: LA, Kloden, Popovych, Rast, Zubeldia to RS. (L'Equipe) LL, Horner no doubt. Brajkovic likely

Kloden dus bijna zeker mee met Lance.
pi_71387095
Dan blijft er van het huidige Astana echt niet veel over. De grote vraag is of ze Contador weten te houden. Er komt in ieder geval heel wat salarisruimte vrij.
pi_71387139
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:58 schreef Leatherface het volgende:
Dan blijft er van het huidige Astana echt niet veel over. De grote vraag is of ze Contador weten te houden. Er komt in ieder geval heel wat salarisruimte vrij.
Veel salarisruimte wel, maar een team dat de tour kan leiden? want dat ga je nodig hebben als je met contador in de tour stapt.
pi_71387226
Het lijkt me dat ze dan buitenlandse versterkingen zoeken. Iglinskiy, Muravyev, Zeits en Bazayev zijn leuke renners, maar niet echt een kern om Contador bij te staan in het hooggebergte, op misschien Iglinskiy na.

Dan heb je Vinokourov die terugkeert. Een bron van onenigheid.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:07:35 #219
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71387296
Ik denk dat het voor astana publicitair veel beter uitkomt om alles op kopman vinokourov te zetten, dan de tour te winnen met contador.

De vraag is alleen of ze een astana rond vino willen in de tour.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:07:45 #220
67640 SaintOfKillers
pi_71387303
Garmin zou ook met Contador praten. Als Wiggins en Vande Velde daar blijven, hebben ze ook 3 man voor de top 5.
pi_71387461
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Garmin zou ook met Contador praten. Als Wiggins en Vande Velde daar blijven, hebben ze ook 3 man voor de top 5.
Dat is dan nog engelstaliger dan astana. Dus ideaal voor onze spanjool is dat ook niet denk ik.
pi_71387561
Taalproblemen inderdaad. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat Riis probeert om Contador binnen te hengelen indien de Schleck-broeders vertrekken. Maar dat is eveneens een voornamelijk Engelstalig-georienteerd team.

Een Spaanse ploeg zou toch dichter bij Contador staan.
pi_71387637
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:18 schreef Leatherface het volgende:
Taalproblemen inderdaad. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat Riis probeert om Contador binnen te hengelen indien de Schleck-broeders vertrekken. Maar dat is eveneens een voornamelijk Engelstalig-georienteerd team.

Een Spaanse ploeg zou toch dichter bij Contador staan.
Armstrong probeert enkel Andy Schleck aan te trekken
quote:
Andy Schleck to Radio Shack under negotiation. LA doesn't want Frank, feels it will impede Andy's progress. (L'Equipe)
quote:
A. Schleck to RadioShack is not a done deal but L'Equipe says it is in process of being concluded. RS don't want Frank tho
Zou dus wel kunnen dat riis een nieuwe kopman zoekt ja.
pi_71387660
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:48 schreef Leatherface het volgende:
Nou geen Popo lijkt me. Die heeft volgens mij meer met Lance dan zijn mede-out Sovjetbewoners uit Kazachstan.
Popo eindigt op ych Ik doelde meer op Brajkovic, die kunnen ze beter nu meteen een flink verhoging aanbieden, want dat is dan de enige die nog een beetje kan klimmen..
pi_71387681
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:22 schreef Devpartner het volgende:

[..]

[..]

[..]

Als Andy weg is wel ja.

Riis neemt geen genoegen met minder dan een kandidaat Tourwinnaar, lijkt mij.
pi_71387695
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:23 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Popo eindigt op ych Ik doelde meer op Brajkovic, die kunnen ze beter nu meteen een flink verhoging aanbieden, want dat is dan de enige die nog een beetje kan klimmen..
Vych - vic, maar net hoe je cyrillisch naar het latijnse alfabet vertaalt.
pi_71387736
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:23 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik doelde meer op Brajkovic, die kunnen ze beter nu meteen een flink verhoging aanbieden, want dat is dan de enige die nog een beetje kan klimmen..
Mogelijk. Maar ik weet eigenlijk niet hoe Brajko tegenover Lance staat. Hij is eigenlijk toch vooral een renner van het post-Lance Discovery?
pi_71387742
Emmanuelle Sella en Rasmussen mogen volgend jaar ook weer rijden .
Get it and Bet it
pi_71387913
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:26 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Mogelijk. Maar ik weet eigenlijk niet hoe Brajko tegenover Lance staat. Hij is eigenlijk toch vooral een renner van het post-Lance Discovery?
Brajkovic is renner geworden door lance, was zijn grote voorbeeld. Die jongen zijn droom was in de ploeg rijden van Armstrong (en ooit de tour winnen). Heeft 1 jaar met lance gereden and he loved it (2005). Dus als die de kans krijgt.. die gaat zeker mee
pi_71388672
quote:

[..]

[..]

[..]

Lekker slim, hebben ze meteen een concurrent minder want Fränk gaat niet achter z'n broertje aanrijden

Dat commentaar van Armstrong op Contador op twitter wat een vent.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:05:37 #231
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_71388725
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:33 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Brajkovic is renner geworden door lance, was zijn grote voorbeeld. Die jongen zijn droom was in de ploeg rijden van Armstrong (en ooit de tour winnen). Heeft 1 jaar met lance gereden and he loved it (2005). Dus als die de kans krijgt.. die gaat zeker mee
Yup. Brajko was er ook bij in de Giro van dit jaar. Lovende woorden van Armstrong vielen hem ten deel. Dat zit dus wel goed, lijkt me.
pi_71390110
quote:

[..]

[..]
Zou jammer als de Schleck broers uit elkaar gaan. Heeft toch iets zoals ze de afgelopen 2 jaar hebben gereden. Al is het natuurlijk wel beter voor Andy als hij zich enkel om zichzelf hoeft te bekommeren.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:00:38 #233
67640 SaintOfKillers
pi_71390608
quote:
Astana wil contract Contador verlengen

Volgens L'Equipe wil Astana het contract van Alberto Contador openbreken en verlengen tot 2012 of 2013. Dat heeft Alexandre Vinokourov maandag laten weten aan Alberto Contador. De Kazak keert deze zomer terug van een tweejarige dopingschorsing en is bereid om zijn nadagen te slijten als luxeknecht van Contador.

Astana is bereid Contador grote zeggenschap te geven over de invulling van het team. Eerder liet Astana al weten een team te willen hebben met vooral Spanjaarden en Kazachen.
Verder lijkt het me niet haalbaar om de Schlecks uit elkaar te halen. Ik denk toch niet dat Andy achter zijn broer gaat rijden als king Lance dat wil en sowieso liever zijn broer als Tourwinnaar ziet. Dat wordt nog een slechtere situatie dan met Contador.
pi_71391349
Is Vinokourov nu grootaandeelhouder of mede-eigenaar van deze ploeg?

Ik weet dat hij onderhandelde met Kazachstaanse bedrijven om Astana op te richten, maar wist niet dat hij ook eigendomsrechten heeft.
pi_71392936
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:00 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Verder lijkt het me niet haalbaar om de Schlecks uit elkaar te halen. Ik denk toch niet dat Andy achter zijn broer gaat rijden als king Lance dat wil en sowieso liever zijn broer als Tourwinnaar ziet. Dat wordt nog een slechtere situatie dan met Contador.
Lijkt me ook.
Ik zou het sowieso geen slimme stap van Andy vinden als 'ie naar het team van Armstrong gaat. Armstrong zal zichzelf toch dé kopman vinden. Bij Saxobank is Andy prima op zijn plek. Hij heeft een goed team, is de kopman (samen met zijn broer).
Bij Radioshack zou 'ie moeten knechten voor Armstrong. Ik zou dat zonde vinden voor zo'n renner.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:41:07 #236
67640 SaintOfKillers
pi_71393827
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:15 schreef Wombcat het volgende:
Bij Radioshack zou 'ie moeten knechten voor Armstrong. Ik zou dat zonde vinden voor zo'n renner.
Ze zullen het wel zo verkopen dat hij van 2011 een hele topploeg in zijn dienst heeft en maar 1 jaartje het kopmanschap moet delen en eventueel tegen zijn natuur moet koersen. Het is sowieso jammer dat iemand als Schleck (zelfs als hij nog beter kan, zijn dit nog steeds de jaren dat hij moet oogsten) voor zichzelf het risico op een weggegooid Tour-jaar gaat verhogen.
pi_71394259
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ze zullen het wel zo verkopen dat hij van 2011 een hele topploeg in zijn dienst heeft en maar 1 jaartje het kopmanschap moet delen en eventueel tegen zijn natuur moet koersen.
Ook in dat geval zou het stom zijn, want ik zie Armstrong er wel voor aan om als hij weer stopt met koersen de boel op te doeken. Beloftes van Armstrong zijn niet zoveel waard imo. Tegen Heras heeft hij ook gezegd dat hij in zijn dienst zou rijden in de Vuelta. Nooit iets van gemerkt.
quote:
Het is sowieso jammer dat iemand als Schleck (zelfs als hij nog beter kan, zijn dit nog steeds de jaren dat hij moet oogsten) voor zichzelf het risico op een weggegooid Tour-jaar gaat verhogen.
Idd.
Schleck moet bij Saxobank blijven.
pi_71394622
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ze zullen het wel zo verkopen dat hij van 2011 een hele topploeg in zijn dienst heeft en maar 1 jaartje het kopmanschap moet delen en eventueel tegen zijn natuur moet koersen. Het is sowieso jammer dat iemand als Schleck (zelfs als hij nog beter kan, zijn dit nog steeds de jaren dat hij moet oogsten) voor zichzelf het risico op een weggegooid Tour-jaar gaat verhogen.
Ook als hij bij Saxo blijft gaat hij normaalgesproken volgend jaar niet van Contador winnen en voor een ronderenner is het natuurlijk het summum om in de ploeg van Bruyneel te rijden, zeker als Armstrong eventueel ook input blijft geven als hij dadelijk gestopt is.

Daarnaast maakt dat wellicht de weg vrij voor Cancellara als ronderenner
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:06:34 #239
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71394805
saxo zit met geldproblemen, dat speelt mss ook wel mee.
pi_71394821
Hoeveel rek denk je dat Spartacus heeft als ronderenner, wim?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:31:52 #241
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_71395794
Cancellara gaat nooit top 5 rijden in de tour, dat kan ik je nu al formeel zeggen
pi_71396986
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:06 schreef Leatherface het volgende:
Hoeveel rek denk je dat Spartacus heeft als ronderenner, wim?
Ik denk veel. Een absolute toptijdrijder beter laten klimmen is gemakkelijker dan een topklimmer beter te laten tijdrijden in ieder geval. Zie alleen maar Wiggins en Martin, die vallen kilo's af en zie wat de resultaten zijn. Aangezien de motor van Cancellara in een tijdrit nog groter is dan bij deze twee (waarvan de tijdritcapaciteiten met het gewichtsverlies ook niet minder -lees: alleen maar beter- zijn geworden) zijn er best mogelijkheden. Er zijn natuurlijk ook voorbeelden van het falen bij dit soort dingen, maar laten we daar niet vanuit gaan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:13:47 #243
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_71408548
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik denk veel. Een absolute toptijdrijder beter laten klimmen is gemakkelijker dan een topklimmer beter te laten tijdrijden in ieder geval. Zie alleen maar Wiggins en Martin, die vallen kilo's af en zie wat de resultaten zijn. Aangezien de motor van Cancellara in een tijdrit nog groter is dan bij deze twee (waarvan de tijdritcapaciteiten met het gewichtsverlies ook niet minder -lees: alleen maar beter- zijn geworden) zijn er best mogelijkheden. Er zijn natuurlijk ook voorbeelden van het falen bij dit soort dingen, maar laten we daar niet vanuit gaan.
Cancellara weegt nog 75 kilogram hoeveel denk je dat ie afvalt? Hoed durf je trouwens te stellen dat Cancellara een grotere motor heeft dan Wiggins? Martin werd pas 36 ste hoor in de tour, door 5 kilo af te vallen ga je niet plots top 10 rijden in de tour hoor
pi_71408869
Ga nu niet je grote held weer enorm afvallen (no pun intended ) om een punt te maken. Dat is een beetje vreemd bij jou (lees ook op PCM) Want als iemand zegt: die Martin klimt niet best, slechts 36ste in de Tour, had er meer van verwacht. Dan zit jij op de kast, want hij is nog jong, heeft toch al veel bewezen, kon ook een aantal dagen met de favorieten mee, veel gewerkt / energie verspild, Mont Ventoux, hij wordt alleen nog maar beter in de toekomst enz.

Wel schattig hoor, dat wel
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:25:27 #245
40566 Ericr
Livewrong
pi_71408983
Jalabert ging van sprinter naar klassiekerspecialist en korte rittenkoersenspecialist. Later zelfs nog een veredelde berggeit geworden ook al werd in de jaren dat hij de bollentrui won niet echt gestreden om die prijs.

Cancellara zal er een aardige kluif aan hebben om een klassementsrenner te worden maar de inhoud is zeker aanwezig.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:33:29 #246
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_71409265
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Ga nu niet je grote held weer enorm afvallen (no pun intended ) om een punt te maken. Dat is een beetje vreemd bij jou (lees ook op PCM) Want als iemand zegt: die Martin klimt niet best, slechts 36ste in de Tour, had er meer van verwacht. Dan zit jij op de kast, want hij is nog jong, heeft toch al veel bewezen, kon ook een aantal dagen met de favorieten mee, veel gewerkt / energie verspild, Mont Ventoux, hij wordt alleen nog maar beter in de toekomst enz.

Wel schattig hoor, dat wel
Waar, maar om m'n punt de bewijzen is dit wel gunstig, in die zin van 'als Martin (die een grote motor heeft) pas 36ste wordt in de tour ondanks 8 kilo afgevallen dan wordt het niet zo makkelijk voor een Cancellara om top 10 te rijden in de tour' snap je?
pi_71409572
Als cancellera voor zijn eigen rijd, zal hij op dit moment niet zo heel ver buiten de top10 rijden hoor.
pi_71409626
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:13 schreef Ciolekfan het volgende:

[..]

Cancellara weegt nog 75 kilogram hoeveel denk je dat ie afvalt?
Totdat hij er als een klimmer uit ziet. Hij mag dan nu wel 75 wegen, hij ziet er nog steeds als een beer uit.

quote:
Hoed durf je trouwens te stellen dat Cancellara een grotere motor heeft dan Wiggins?
Door te constateren?
quote:
Martin werd pas 36 ste hoor in de tour, door 5 kilo af te vallen ga je niet plots top 10 rijden in de tour hoor
Wiggins doet het wél, bovendien heeft Martin het ook twee keer echt laten lopen, was hij in Zwitserland al top en heeft hij veel gewerkt voor Cavendish.
pi_71410602
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:33 schreef Ciolekfan het volgende:

[..]

Waar, maar om m'n punt de bewijzen is dit wel gunstig, in die zin van 'als Martin (die een grote motor heeft) pas 36ste wordt in de tour ondanks 8 kilo afgevallen dan wordt het niet zo makkelijk voor een Cancellara om top 10 te rijden in de tour' snap je?
Neh, want een Cancellara zal zich dan niet helemaal leeg rijden in een voorbereidingskoers en vervolgens ook nog in de Ronde waar hij een klassement moet gaan neerzetten dagelijks voor een sprinter werken... dan is het niet gek dat je een paar slechte dagen hebt (+ jong en onervaren wat Cancellara niet is).
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:09:27 #250
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_71414451
Wiggins richt zich pas sinds dit jaar op de weg en wordt 4de in de tour, hoezo mindere motor dan Cance?
Valt op dit moment nog weinig op te zeggen vind ik
pi_71417817
Lekker offtopic bezig

Denken dat cance top 10 gaat rijden in grote rondes
Denken dat Martin grootse klassementen gaat rijden
Denken dat Wiggins ooit nog een beter resultaat gaat behalen ,
Als tourwinner moet je uitstekend kunnen klimmen
pi_71419177
Maar om weer terug te keren bij Astana. Ze hebben contractverlenging aangeboden aan Contador en ook wordt hij de onbetwiste kopman. Ongetwijfeld krijgt hij een hoger salaris, maar bedragen worden nog niet vermeld.

Benieuwd of hij voor het Kazachstaanse geld gaat of voor het thuisgevoel van een Spaans team. Dat laatste kan trouwens ook deels worden opgelost door nieuwe Spanjaarden naar Astana te halen.
pi_71419413
Ik zie hem wel naar Caisse vertrekken eigenlijk.
pi_71420017
Ja, het budget van Caisse is ook geen kattepis, die zullen toch ook wel goed kunnen betalen
pi_71420110
Dan heb je toch ook een indrukwekkende ploeg, met Contador, Valverde, LL Sanchez, Uran, Pereiro en Arroyo. Er van uitgaande dat die allemaal volgend jaar daar rijden.
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:34:25 #256
67640 SaintOfKillers
pi_71422491
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:52 schreef Wombcat het volgende:
Idd.
Schleck moet bij Saxobank blijven.
Dit gaat niet echt meer over Astana, maar
quote:
Saxo Bank: "Andy Schleck blijft bij ons"

Saxo Bank is niet van plan om Andy Schleck te laten vertrekken naar de nieuwe ploeg van Lance Armstrong. De Deense formatie zal de nummer twee uit de voorbije Tour aan zijn contract houden. "Andy gaat nergens naartoe. Hij heeft nog een contract bij ons tot 2010," verklaarde de ploeg.

In de Franse sportkrant L'Equipe is Giovanni Lombardi - manager van de gebroeders Schleck - stellig. De vete tussen Armstrong en Contador zorgt er mede voor dat de Schleck-broers blijven rijden voor Riis. "Andy zag ook wat Contador allemaal meemaakte. Hoe kan iemand zich voorstellen dat Andy, met al zijn ambities, zich daarin wil mengen."

In Italiaanse media ontkende Andy Schleck dat er al contact is geweest met Armstrong. "Ik weet niets af van enige belangstelling. Ik dien mijn contract bij Saxo tot na 2010 uit." Dit jaar staat hij aan de start van de Ronde van Spanje. "Ik rijd dit jaar nog de Vuelta als voorbereiding op het WK."
pi_71423540
Ja, t/m volgend jaar ja... maar daarna...
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:21:39 #258
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_71423830
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:32 schreef hardromacore het volgende:
Lekker offtopic bezig

Behoort tot de mogelijkheden in de Vuelta in de toekomst
Martin gaat grootse klassementen rijden ja
Wiggins gaat volgend jaar waarschijnlijk weer top 5 halen
Die gasten kunnen wel degelijk klimmen, in ieder geval Wiggins

hardromacore
pi_71424854
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:32 schreef hardromacore het volgende:
Lekker offtopic bezig

Ik acht het allemaal waarschijnlijk, dus ik ben het met Ciolekfan eens:
pi_71424878
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:09 schreef Atreidez het volgende:
Ja, het budget van Caisse is ook geen kattepis, die zullen toch ook wel goed kunnen betalen
Die hebben Moreau al gehaald
pi_71433371
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:21 schreef Ciolekfan het volgende:
Behoort tot de mogelijkheden in de Vuelta in de toekomst
Martin gaat grootse klassementen rijden ja
Wiggins gaat volgend jaar waarschijnlijk weer top 5 halen
Die gasten kunnen wel degelijk klimmen, in ieder geval Wiggins

hardromacore
Niemand die Cance kopman maakt voor een grote ronde
Martin is zo super jong niet meer en zal net als Wiggens te kort komen in de erge bergen, zie deze tour de koninginnerit.
Wiggins zou het idd kunnen herhalen, maar meer ook niet.
enne Wim
pi_71438292
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Die hebben Moreau al gehaald
Dan had ik dat pas toch goed gehoord op Sporza. Ik denk dat zal ik wel verkeerd begrepen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')