Het is Contador druk opleggen om de aanval te kiezen. Als Armstrong de aanval kiest kan Contador dat nu ook niet pareren, hij kan dus beter zelf als eerste in de aanval gaan.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:59 schreef Beregd het volgende:
"Als Contador versnelt, dan zal ik niet meegaan", zegt Armstrong. "Ik denk dat hij een tempo zal rijden dat niemand kan volgen. Dan kan ik ook weinig doen."
"Ik ben dus van plan om bij de andere favorieten te blijven zoals een goede ploegmaat doet. Als Alberto alleen wegrijdt, dan mag ik hem niet opjagen."
quote armstrong.
Of het zalven is of waarheid, zullen we vandaag zien, maar ik geloof hem wel.
Als het tempo zo laag lag? Waarom nam er dan niemand het lef om aan te vallen op Evans na?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:10 schreef Wombcat het volgende:
Het leek alsof ze alles erop gezet hadden om Armstrong voorin het klassement te houden (en met hem geel te pakken). Ze hebben wat dat betreft er flink naastgezeten, want Nocentini pakte toch geel. Contador wipt over Armstrong heen. Daar was Armstrong niet blij mee, volgens mij.
Het tempo van de Astana's lag ook niet hoog genoeg. Als je met nog 3 km te gaan nog met 40 man bent, dan gaat het te langzaam.
Nee, in de US Postal jaren kwamen ze wel met 40 of 80 man aan de voet van de laatste klim, maar lag het tempo gedurende de klim hoger, waardoor er veel meer afvielen. En dan viel Armstrong zelf aan.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:21 schreef Klopkoek het volgende:
Dat was ook zo met de USpostal jaren. Toen gebeurde het dat ze zelfs een paar 1e categorie cols over moesten en dan toch met een stuk of 80 man aan de Alpe D'Huez begonnen... ze wisten het hele peleton te verlammen. Datzelfde idee had ik nu ook.
En die Bruyneel weet het wel steeds zo mooi uit te kienen dat ze net niet de gele trui hebben.
Goeie vraag, maar als er nog 40 man bij elkaar zijn, dan wordt er echt niet verschroeiend hard gereden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als het tempo zo laag lag? Waarom nam er dan niemand het lef om aan te vallen op Evans na?
jij weet ook allesquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien worden er binnen een jaar of 10 nog interessante boeken geschreven over de interne strijd binnen Astana. Hoe Contador werd tegengewerkt binnen zijn eigen ploeg maar toch nog won. Of daardoor de Tour verloor.
Mja het interview met Bruyneel die zei dan ook dat aanvallen niet het plan was. Maar daarna ook gewoon zei dat de kopmannen het zelf moesten uitmaken. Contador heerscht dus gewoon. Maarja, Contador zal meer tijd moeten pakken op Armstrong want vraag me af of contador goed kan groeien door de tour, daar had hij in de vuelta die hij won ook last van en in de tour die hij won van rasmussen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien worden er binnen een jaar of 10 nog interessante boeken geschreven over de interne strijd binnen Astana. Hoe Contador werd tegengewerkt binnen zijn eigen ploeg maar toch nog won. Of daardoor de Tour verloor.
Inderdaad. Als er écht volle bak wordt gereden zijn er maximaal tien renners in dit peloton die kunnen volgen, als het er niet vijf zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Goeie vraag, maar als er nog 40 man bij elkaar zijn, dan wordt er echt niet verschroeiend hard gereden.
Ik denk dat ze vooral in deze etappe de kat uit de boom wilden kijken: wat doet Astana. Grote verschillen kun je hier niet krijgen. Menchov is nu niet mentaal sterk genoeg om aan te vallen. Sastre is altijd het beste in de laatste week, dus die zal tot dan wachten. De Schlecks vond ik in Zwitserland nog niet echt overtuigend, dus die zijn misschien ook nog niet in hun beste vorm.
Als Armstrong een slechte dag heeft, is 'ie natuurlijk ook gezien.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:13 schreef sitting_elfling het volgende:
ik acht Armstrong misschien mentaal toch wel sterker dan Contador en de laatste moet dan ook zorgen dat hij niet een slechte dag kent anders fietst Armstrong hem naar huis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |