Wegens een chronische ziekte die ik sinds 2001 heb kan ik niet fulltime werken.
Ik heb goede en slechte periodes. De laatste ongeveer twee jaar heb ik een redelijk goede periode.
In november 2007 ben ik als oproepkracht bij een nieuw baantje begonnen.
Dit heb ik opgebouwd van 6 naar 12 uur per week en sinds afgelopen januari naar 20 uur per week. Soms werk ik nog wel meer, dan heb ik 20 - 30 uur extra per maand.
Eigenlijk is dit te veel. Ook als ik me aan mijn 20 uur per week hou trek ik het de laatste paar maanden maar net. Of eigenlijk net niet.
Ik zit nu op een punt waarop het écht niet gaat (ik heb deze week 5 diensten).
Eergisteren had ik me bijna ziek willen melden, maar ik weet dat ik dat niet kan maken, omdat we met een zodanig instabiel team zitten (veel zieken) dat er geen vervanging is. Ik ben dus gaan werken, maar ik zit er nu doorheen.
Even voor de duidelijkheid: ik heb me bij deze baan slechts één keer een dag ziek gemeld, dat was ruim een jaar geleden, toen had ik een auto ongeluk gehad.
Ik heb mijn diensten voor deze week geprobeerd weg te geven, maar er is simpelweg niemand die de diensten over kan nemen, ook oproepkrachten kunnen niet.
Morgen is waarschijnlijk een rustige dienst, die kan ik wel draaien, maar voor dit weekend heb ik ook nog twee diensten staan, en die zijn vrij intensief. Ik weet dat het gewoon niet zal gaan om deze diensten te werken.
Nu zit ik er al een tijdje over te denken om dan maar te vragen of ik niet teruggezet kan worden naar bijvoorbeeld 15 uur per week. Maar goed, dan heb ik mezelf er weer mee als ik straks weer in een betere periode zit, want dan is het maar de vraag of ik die 5 uur er weer bij kan krijgen natuurlijk.
Morgen zal ik proberen of mijn leidinggevende bereikbaar is, om te overleggen, maar ik vind het echt een kutsituatie. Als we een normaal functionerend team hadden gehad dan was het geen probleem, dan had ik desnoods hier en daar een vakantiedag op kunnen nemen om het voor mezelf op te vangen.
En dan zou ik me ook niet ziek hoeven te melden.
Wat moet ik hier nou mee? Het zijn dus eigenlijk twee problemen, de diensten van dit weekend en het structureel teveel uren werken.
Kan ik me niet tijdelijk voor een kwart ziek melden ofzo?