abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70777366
Wegens een chronische ziekte die ik sinds 2001 heb kan ik niet fulltime werken.
Ik heb goede en slechte periodes. De laatste ongeveer twee jaar heb ik een redelijk goede periode.
In november 2007 ben ik als oproepkracht bij een nieuw baantje begonnen.
Dit heb ik opgebouwd van 6 naar 12 uur per week en sinds afgelopen januari naar 20 uur per week. Soms werk ik nog wel meer, dan heb ik 20 - 30 uur extra per maand.

Eigenlijk is dit te veel. Ook als ik me aan mijn 20 uur per week hou trek ik het de laatste paar maanden maar net. Of eigenlijk net niet.
Ik zit nu op een punt waarop het écht niet gaat (ik heb deze week 5 diensten).
Eergisteren had ik me bijna ziek willen melden, maar ik weet dat ik dat niet kan maken, omdat we met een zodanig instabiel team zitten (veel zieken) dat er geen vervanging is. Ik ben dus gaan werken, maar ik zit er nu doorheen.

Even voor de duidelijkheid: ik heb me bij deze baan slechts één keer een dag ziek gemeld, dat was ruim een jaar geleden, toen had ik een auto ongeluk gehad.

Ik heb mijn diensten voor deze week geprobeerd weg te geven, maar er is simpelweg niemand die de diensten over kan nemen, ook oproepkrachten kunnen niet.

Morgen is waarschijnlijk een rustige dienst, die kan ik wel draaien, maar voor dit weekend heb ik ook nog twee diensten staan, en die zijn vrij intensief. Ik weet dat het gewoon niet zal gaan om deze diensten te werken.

Nu zit ik er al een tijdje over te denken om dan maar te vragen of ik niet teruggezet kan worden naar bijvoorbeeld 15 uur per week. Maar goed, dan heb ik mezelf er weer mee als ik straks weer in een betere periode zit, want dan is het maar de vraag of ik die 5 uur er weer bij kan krijgen natuurlijk.
Morgen zal ik proberen of mijn leidinggevende bereikbaar is, om te overleggen, maar ik vind het echt een kutsituatie. Als we een normaal functionerend team hadden gehad dan was het geen probleem, dan had ik desnoods hier en daar een vakantiedag op kunnen nemen om het voor mezelf op te vangen.
En dan zou ik me ook niet ziek hoeven te melden.

Wat moet ik hier nou mee? Het zijn dus eigenlijk twee problemen, de diensten van dit weekend en het structureel teveel uren werken.
Kan ik me niet tijdelijk voor een kwart ziek melden ofzo?
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:01:00 #2
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_70777736
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:52 schreef kloonvoordittopic het volgende:
Kan ik me niet tijdelijk voor een kwart ziek melden ofzo?
Tuurlijk wel, in overleg met de (arbo)arts.

Maaruh, ziek is ziek. Als je wel kunt werken ben je ook niet ziek
Succes.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_70778022
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:01 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, in overleg met de (arbo)arts.

Succes.
Je kunt in overleg met de arbo arts deels op therapie basis gaan werken.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:12:37 #4
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_70778245
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:01 schreef _Flash_ het volgende:
Dat is een beetje te kort door de bocht.
Ik heb me toen ik ziek was ook elke keer naar het werk gesleept, dat met pijn en moeite weten vol te houden en wanneer ik dan om 7 uur thuis kwam plofte ik op de bank of op bed en was compleet gesloopt. Ging regelmatig zonder te eten direct naar bed, in de hoop dat ik de volgende dag mezelf weer naar het werk kon slepen.
Dit is best een tijdje 'te doen'. maar op een gegeven moment loop je jezelf echt voorbij en heb je eigenlijk de situatie alleen maar erger gemaakt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_70778530
Bij je baas aangeven dat je die extra uren niet kunt werken omdat je dat lichamelijk niet trekt. ik neem aan dat je baas je voorgeschiedenis kent. Een beetje een goeie baas zal zijn best doen om een oplossing te vinden die voor beide partijen acceptabel is.
In het verolg zul je toch zlef beter je grenzen moeten bewaken en gewoon je aan je 20 uur houden met misschien af en toe als het echt niet anders kan wat meer werkt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_70778784
Da's ook een punt, buiten mijn werk om ga ik steeds minder doen, zoveel mogelijk slapen en rusten.
Sociale contacten probeer ik af te houden, maar daar voel ik me alleen maar ellendiger van.
pi_70779116
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:18 schreef Deetch het volgende:
Bij je baas aangeven dat je die extra uren niet kunt werken omdat je dat lichamelijk niet trekt. ik neem aan dat je baas je voorgeschiedenis kent. Een beetje een goeie baas zal zijn best doen om een oplossing te vinden die voor beide partijen acceptabel is.
In het verolg zul je toch zlef beter je grenzen moeten bewaken en gewoon je aan je 20 uur houden met misschien af en toe als het echt niet anders kan wat meer werkt.
Dat is ook de afspraak, al sinds januari. Alleen onze leidinggevende zit ook met de handen in het haar wegens de onderbezetting.
We hebben zelfs al een aantal keer onze huishoudelijk medewerkster in het weekend ingezet als begeleiding...
En ik heb ook te vaak gezegd 'dan doe ik het wel' als er weer eens niemand was, want er moet iemand aanwezig zijn.
En het probleem is dat nu op dit moment ook die 20 uur te veel zijn.

Maar goed, ik ga dit aankaarten bij mijn leidinggevende, en ga vragen of ik een gesprek met de arboarts kan krijgen, misschien dat die met me mee kan denken wat nu het beste is.
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:47:37 #8
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70779744
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:31 schreef kloonvoordittopic het volgende:

[..]

Dat is ook de afspraak, al sinds januari. Alleen onze leidinggevende zit ook met de handen in het haar wegens de onderbezetting.
Uiteindelijk is dat wel haar probleem, niet de jouwe. Door dat jij steeds zegt: "dan doe ik het wel", help je haar op de korte termijn wel uit de brand, maar op de langere termijn is dat gewoon weg geen oplossing. Je leidinggevende behoort gewoon weg voor een structurele oplossing moeten zorgen, dat is haar werk.
quote:
We hebben zelfs al een aantal keer onze huishoudelijk medewerkster in het weekend ingezet als begeleiding...

En ik heb ook te vaak gezegd 'dan doe ik het wel' als er weer eens niemand was, want er moet iemand aanwezig zijn.
En het probleem is dat nu op dit moment ook die 20 uur te veel zijn.
Imho zijn dit dus slechte oplossingen, te veel korte termijn denken op deze manier...structurele problemen dienen structurele oplossingen te krijgen...geen lapjes tegen het "bloeden".
quote:
Maar goed, ik ga dit aankaarten bij mijn leidinggevende, en ga vragen of ik een gesprek met de arboarts kan krijgen, misschien dat die met me mee kan denken wat nu het beste is.
Arbo arts is idd een goed idee voor jouw specifieke situatie.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_70783170
quote:
Eergisteren had ik me bijna ziek willen melden, maar ik weet dat ik dat niet kan maken, omdat we met een zodanig instabiel team zitten (veel zieken) dat er geen vervanging is.
hmmm.... zie ik een patroon? Zijn er meer mensen unhappy met de werkomstandigheden?

Je moet een grens trekken. Je doet dit werk niet om er kapot aan te gaan, toch?

Bovendien, als jij het niet meer trekt is je leidinggevende nog weer iemand kwijt, en dat wil ze toch vast ook niet?
(die extra uren die je in de toekomst wilt: dat komt vast wel goed)
pi_70783708
Als je voelt dat het niet gaat, heeft het weinig zin om je er heen te slepen. Dat zal je vermoedelijk op termijn zuur opbreken. Als er veel zieken zijn op de dienst is het aan je chef om hier een oplossing voor te zoeken.
pi_71066181
Ik heb vorige week woensdag gebeld naar een collega om te vragen of zij haar slaapdiensten wilde ruilen voor mijn dagdiensten in het weekend (in de weekenden zijn de slaapdiensten niet zo heftig, dan hoef je 's avonds en 's ochtends amper mee te werken, alleen 's nachts dus aanwezig zijn. Kan wel dat je dan alsnog drie keer eruit gebeld wordt, maar je hoeft niet 8 uur achter elkaar bezig te zijn dus).
Die collega had zich al ziekgemeld (te vroeg weer gaan werken na een operatie aan haar pols), dus ik heb dat weekend haar diensten gedaan. Verder heb ik vrijdag t/m maandag zelf niets kunnen doen, alleen geslapen en uitgeput op de bank zitten...

Voor de andere diensten zaten ze zo omhoog dat mijn leidinggevende iemand heeft gebeld die al een half jaar ergens anders werkt, en die heeft dus afgelopen week 4 diensten bij ons gewerkt!

Gisteren voelde ik me weer zo ontiegelijk kut, en ik had een slaapdienst, waarbij ik dus 's avonds en 's ochtends nog een paar uurtjes mee zou moeten werken. 's Middags heb ik besloten dat het niet ging en ik belde op om me ziek te melden. Bleek dat de oproepkracht die de late dienst zou draaien niet eens op was komen dagen!
Dus er was nu die collega die zich eigenlijk ook ziek had gemeld aanwezig, terwijl ze dus niet eens alle zorg die nodig is kan leveren aan de cliënten. Mijn leidinggevende was er ook nog, dus ik even met haar gesproken. Eerst wilde ze me nog overhalen om dan alleen voor de nacht te komen, maar ja, die collega kan met haar pols de cliënten helemaal niet naar bed helpen, dus zou dat alsnog op mij neerkomen.

Oh ja, voor de slaapdiensten zijn we met 7 mensen, waarvan er 4 ziek en 1 op vakantie, blijven ik en nog een collega over en die andere die had gisteren en vandaag al diensten staan.
Dus dat was eigenlijk het punt, ik kon me niet ziek melden, omdat er anders gewoon niemand was!
Uiteindelijk heeft m'n vriend erdoorheen gegild van 'NEE je kan niet werken, je meld je NU ZIEK', en dat hoorde mijn leidinggevende door de telefoon en toen gaf ze toe om me ziek te melden...

Volgende week moet ik dan ook naar de bedrijfsarts.

Pff, nou ja, het is echt een onhoudbare situatie.
Nou ga ik weer naar bed.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:38:17 #12
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_71067271
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:06 schreef kloonvoordittopic het volgende:
...
's Middags heb ik besloten dat het niet ging en ik belde op om me ziek te melden. Bleek dat de oproepkracht die de late dienst zou draaien niet eens op was komen dagen!

<knip heel stuk bla bla>

Waarom ga je in op suggesties om toch te komen werken? Ziek is toch ziek? Als je daar zo op in gaat en gaat twijfelen laat je wel de indruk achter dat je eigenlijk helemaal niet ziek bent.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_72867821
Even voor update.
Ik ben op vakantie geweest en ik was nog niet koud terug of ik werd weer gebeld.
Het is nog steeds chaos. Deze week hebben drie mensen zich ziekgemeld. Er zijn weer dubbele diensten gedraaid.
Bepaalde mensen (die in de ziektewet zitten!) lopen continu kritiek te leveren op het werk van collega's!
Zij zijn hier gisteren op aangesproken door de sectormanager.

Onze leidinggevende heeft zich na haar vakantie ziekgemeld ivm privéomstandigheden.
Ze komt begin oktober weer terug.

Ondertussen heb ik voor andere vacatures zitten kijken, maar ik heb nu besloten dat ik er niet voor weg ga lopen en ook dat ik de bewoners niet in de steek ga laten, want bij hun is de behoefte aan bekende en vertrouwde gezichten nu ook erg groot natuurlijk.

Verder heb ik nagedacht wat er voor mij anders was dan een jaar geleden, want toen ging het wel goed. Het punt is denk ik dat ik sinds januari een andere functie heb gekregen.
Ik heb gisteren een gesprek gehad en heb mezelf weer in functie terug laten zetten, zodat ik bepaalde verantwoordelijkheden niet meer heb. Want hierdoor zat ik er thuis steeds aan te denken, en dat veroorzaakte een hoop stress bij mij.
Volgende week is er een teamvergadering, dan wordt er hopelijk één en ander aangepakt.
pi_72880809
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:20 schreef kloonvoordittopic het volgende:
Deze week hebben drie mensen zich ziekgemeld.

Bepaalde mensen (die in de ziektewet zitten!)

Onze leidinggevende heeft zich na haar vakantie ziekgemeld ivm privéomstandigheden.
De hele organisatie is ziek lijkt het wel. Daar is vast een reden voor, en die gaat echt niet vanzelf weg. Zolang er genoeg mensen zijn die lekker aan blijven modderen zoals jij aan het doen bent is er ook geen reden voor verandering. Je hebt de keuze uit toch weggaan of op dezelfde manier (waarbij het steeds erger gaat worden) door blijven gaan.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:20:29 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_72888691
De mexicaanse griep grijpt hard om zich heen, dat blijkt wel weer.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:33:46 #16
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_72889242
Oke. Misschien heel makkelijk, maar mijn motto is; eigen gezondheid eerst. Het is inderdaad heel vervelend dat je je collega's me extra werk opzadelt omdat jij ziek bent, maar wat is het alternatief? Een burn-out omdat jij je niet ziek meldt, of een nog langere ziekteperiode omdat je doorwerkt terwijl je ziek bent? Dat werkt toch ook niet?

Als ik het zo lees is het na je vakantie alleen maar erger geworden qua personeel.. Echt vervelend. Ik snap heel goed dat je je verantwoordelijk voelt, dat heb ik ook. Zeker naar patienten / bewoners toe. Maar denk er ook aan dat jij de enige bent die voor jezelf kan zorgen, en dat niemand anders dat voor jou zal doen.

Denk dat het inderdaad handig is om je contract aan te passen naar minder uren. Alhoewel je misschien dan minder verdient, je kan dan wel bepalen hoeveel je werkt, en de ene periode meer werken en de andere periode gewoon de uren van je contract. Of inderdaad een hele andere baan waarbij je niet zoveel stress hebt... Dat zou helemaal mooi zijn
Als ik het goed begrijp werk je in de zorg, daar zijn genoeg vacatures toch, of niet?
I never look back, darling. It distracts from the now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')