Nou, je zou ervan kunnen leren dat Ierland zichzelf een fantastisch kaartenhuis heeft gebouwd wat nu volledig ingestort is.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:45 schreef Klopkoek het volgende:
Jeweetwel, ik als 'linkse' zou iets van Ierland moeten leren he? Zeg het eens 'rechtsjes'?
quote:Ireland's downturn has also laid bare some ugly home truths — scandals indicative of a boom-years culture of nepotism and scant regulation that some say is as much to blame for the nation's economic malaise as the global downturn
http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1882974,00.html
Once known as the “Celtic Tiger” for its sustained record of double-digit economic growth, Ireland is now in the midst of a financial tsunami. Unemployment is soaring, economic activity is contracting, banks are over-loaded on toxic assets and government spending is out of control
http://www.globaleconomic(...)land-economic-crisis
In plaats van wat frivole grafieken tonen, lijkt het me zinvoller een causaal verband aan te tonen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:14 schreef Klopkoek het volgende:
Krijg ik geen antwoord meer? Geen vlammende betogen meer over het gelijk van Spanje, Ierland en andere liberale paradijzen?
Waar wil je naartoe? Het lijkt mij niet interessant om te kijken naar dit of afgelopen jaar, maar juist naar een wat langere periode.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:14 schreef Klopkoek het volgende:
Krijg ik geen antwoord meer? Geen vlammende betogen meer over het gelijk van Spanje, Ierland en andere liberale paradijzen?
Lijkt mij heel knap als jij staatjes kan laten zien die aantonen dat er over 50 jaar een onafwendbaar probleem zou zijn voor die landen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:02 schreef doubleyouteaare het volgende:
De landen die nu geld in het systeem pompen, hebben over 50 jaar een probleem. Ik laat de staatjes dan wel zien.
Lezen aub:quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij heel knap als jij staatjes kan laten zien die aantonen dat er over 50 jaar een onafwendbaar probleem zou zijn voor die landen.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:02 schreef doubleyouteaare het volgende:
De landen die nu geld in het systeem pompen, hebben over 50 jaar een probleem. Ik laat de staatjes dan wel zien.
De groei in de door jouw verfoeide landen kwam voor het overgrote deel door investeringen en activiteiten in de marktsector. Na de financiele crisis hebben bedrijven en investeerders de geldkraan dichtgedraaid, voor alles eigenlijk, in de hoop dat ze zo kunnen overleven.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
En iedereen doet hier alsof zijn neus bloedt![]()
Dat zitten we allemaal, alleen hebben sommige mensen dat nog niet door omdat de overheid het tekort gigantisch op laat lopen. In de VS met maar liefst 400%. Wouter Bos rept in Nederland over 100 miljoen per dag.quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:42 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn punt is dat de libertarische paradijzen nu aardig in de problemen zitten
Simpel gezegd, die landen hadden met een grotere bubble te maken door het gebrek aan regulering, het libertarische stokpaardje, juist dat gebrek aan regulering verergerd de crisis voor die landen nu.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:01 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent goed in het zo te draaien dat het nog net geen leugens zijn.
Feit is dat ik jullie nu om de oren sla met jullie eigen argumentatie van een aantal jaren terug. Dat Ierland, Spanje, UK etc. zo geweldig waren om hun lage belastingen, hoge armoede, law en order, weinig regels en zakenkabinetten.
Maar nu zitten zij meer in de problemen als vele andere landen.
Ik weet niet in hoeverre dat het geval is t.o.v. wat jij ziet als niet-libertarische paradijzen. (Overigens zullen libertariers zeggen dat het geen libertarische paradijzen zijn, maar ok.)quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:42 schreef Klopkoek het volgende:
VS en China tonen tekenen van herstel. EU nog niet...quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:42 schreef Klopkoek het volgende:
Het gaat er niet alleen om hoe diep het dal is, maar ook hoe snel en hoe goed je uit dat dal komt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:01 schreef Klopkoek het volgende:
Is dat wel zo?quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Simpel gezegd, die landen hadden met een grotere bubble te maken door het gebrek aan regulering, het libertarische stokpaardje, juist dat gebrek aan regulering verergerd de crisis voor die landen nu.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Simpel gezegd, die landen hadden met een grotere bubble te maken door het gebrek aan regulering, het libertarische stokpaardje, juist dat gebrek aan regulering verergerd de crisis voor die landen nu.
Bron?quote:
Problemen die door andere landen zijn veroorzaakt? Bedoel je die problemen?quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:01 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent goed in het zo te draaien dat het nog net geen leugens zijn.
Feit is dat ik jullie nu om de oren sla met jullie eigen argumentatie van een aantal jaren terug. Dat Ierland, Spanje, UK etc. zo geweldig waren om hun lage belastingen, hoge armoede, law en order, weinig regels en zakenkabinetten.
Duurzame groei heeft niets te maken met hoog- of laagopgeleid. Duurzame groei is groei die zich niet of nauwelijk laat afremmen door economische tegenslag. Productiviteit die je alleen met subsidie overeind houdt, is nooit duurzaam.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:10 schreef Klopkoek het volgende:
Hoezo Ierland verzuimd te investeren in duurzame groei? Het is toch in een mum van tijd een hoog opgeleid high-tech land geworden? Toch niet enkele laag opgeleide arbeid?
oesoquote:
Jij bent erg zwak.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
VS en China tonen tekenen van herstel. EU nog niet...
Je ziet ook veel verkeerde aanpak in de EU. Met name Frankrijk met enorme overheidsinmening (dat is nog tot daar aan toe) die gericht is op protectionisme (meermaals gebleken dat dat niet werkt, maar men blijft het proberen).
De VS blijkt dan toch veerkrachtiger. Maar goed, in de VS ontstond ook het probleem.
Wel trek je veel te snel conclusies en onderbouw je e.e.a. bijzonder zwak. Dat is sowieso een punt van kritiek, je bent de laatste tijd veel te dwars, om niet te zeggen dat je je vaak als relkloon gedraagt. Dat even terzijde.
Wat een onzin. Je praat als een elitaire technocraat. Ondertussen zitten grote getalen mensen in de problemen die de tol moeten betalen van een harde landing. En als de economie weer op veert zullen zij niet de vruchten gaan plukken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat er niet alleen om hoe diep het dal is, maar ook hoe snel en hoe goed je uit dat dal komt.
Voor de rechtse elite zoals ik is dat lastig te begrijpen. Hoe zwaar is de tol die zij moeten betalen? Dat je je huis moet verkopen, dat je kleiner moet gaan wonen, dat je op straat wordt gezet? Hoe werkt zoiets?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ondertussen zitten grote getalen mensen in de problemen die de tol moeten betalen van een harde landing.
Ik vraag me af of de mensen die "tol hebben betaald" ook de helft van hun spaargeld zijn kwijtgeraakt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
Jij ziet graag hoge toppen en diepe dalen die ook nog eens ongelijk verdeeld zijn?
Zakken ze niet zo diep weg? O?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:17 schreef Klopkoek het volgende:
Frankrijk kent weinig toppen maar ook geen diepe dalen op dit moment. Herstel gaat langzamer maar ze zakken ook niet zo diep weg.
O sorry, ik was vergeten dat de minima veel aandelen hebben en de elite niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:18 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een onzin. Je praat als een elitaire technocraat. Ondertussen zitten grote getalen mensen in de problemen die de tol moeten betalen van een harde landing. En als de economie weer op veert zullen zij niet de vruchten gaan plukken.
Nog nooit wat gepresteerd hebben en toch doen alsof je het allemaal beter weet... dat vind ik nou arrogant.quote:
Nee, de tour die jij kiest daar maar bepaalde (gekleurde) platen te laten zien.....quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |