abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:20:52 #251
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70776087
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:11 schreef ColdFeet het volgende:
Is dat Dermalogica, kwak? Ik overweeg ook om dat eens te proberen.

PF, is misschien een beetje mijn gemekker, maar ik heb altijd het idee dat een redelijk normale huid van 16 lagen smeersels echt niet beter wordt. Schoonmaken, crème, en zonodig wat losse poeder, is mijn devies Maar ik heb best een lastige huid.
CF: at is ongeveer wat ik doe met dermalogica

's avond doe ik de eerste stap, s ochtends sla ik die over
1. een oliebasis reiniger. letterljk een soort olie die je op je geicht smeert die de vettige laag van vuil, make up en overtollig sebum óp de huid oplost en mild reinigt zodat de cleanser beter werkt
2. een gel cleanser. mild reinigend. niet zo uitdrogen

(optioneel: een rijstepoeder exfoliator, mild, mag elke dag, reteduur, ik heb een travelpotje gatis gekregen en daar ben ik zuinig mee)
(optioneel: een masker. heb wat proefjes, ben nog niet heel overtuigd van 1, wel van 1 andere. doe ik ongeveer 1 keer per week/2 weken)
(optioneel: oogcreme. heb proefjes geprobeerd. te sterk voor mijn ogen: eczeem reactie)
(optioneel: als ik er zin in heb spriets ik wat toner over mn gezicht (aloe vera en vitaminen enzo)
(optioneel: als het nodig is smeer ik een acetylsalicylzuur gel op mn pukkelzones. meestal alleen s avonds, soms overdag. vrij mild gek genoeg, en werkt als een tiet)

3. moisturiser of sunblock (niet porie verstoppend, voedend spul)

gek genoeg heb ik met stap 1/2/3 of 2/toner/pukkel/3 of 2/pukkel/3 of 2/3 etc. geen last meer van glimhuid. pukkels zijn nog niet echt weg maar wel veel minder... en mn huid is zacht en niet trekkerig...
ik is blij.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_70776100
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik gebruik helemaal niks voor m'n huid.
Is dat slecht? .

Mark is nu weg trouwens. Boehoeoeoeh .
Nee joh. Als je je gezicht wel goed schoonhoudt (kan met water), en het ziet er goed uit en voelt goed aan: prima, toch?
Je kunt evt een SPF-dagcrème gebruiken; je huid zou dan minder snel moeten verouderen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:22:20 #253
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70776153
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:18 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik weet niet of het helemaal waar is, en mijn crème en make-up vriendinnetje zit nu in Israël dus ik kan het haar niet vragen..

Maar ik heb het helemaal uitgelegd gekregen, volgens mij heb ik het wel ergens opgeschreven
Hm... Volgens mij als je in m'n huid kneep zag je droogtelijntjes of zo =vocht en hij voelde droog = droog/niet vet genoeg.

Volgens mij!
die shizzle van clinique stap 3 is niet genoeg om als dagcreme te functioneren. ge genoeg moet je bij dat systeem idd. twee lagen moisturiser smeren. anders is t idd. echt te droog...
pi_70776186
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:22 schreef kwakveense het volgende:

[..]

die shizzle van clinique stap 3 is niet genoeg om als dagcreme te functioneren. ge genoeg moet je bij dat systeem idd. twee lagen moisturiser smeren. anders is t idd. echt te droog...
Mij maakt het op zich niet echt uit.. Alles in 1 potje zou natuurlijk het makkelijkst zijn.
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:23:41 #255
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70776202
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:14 schreef conleche het volgende:

[..]

Lame raden. Die huidanalyse werd uitgevoerd door de crèmeverkopende partij??

Muts, hou op met al dat gesmeer: je huid wordt er maar lui van. Op jouw leeftijd is een beetje dagcrème wel voldoende hoor. (en volgens mijn theorie, dat zelfs niet eens, maar goed)
das niet helemaal waar als je:

ofwel last hebt van een droge eczeemuid zoals PF (dan is er gewoon inherent iets mis met je vet en vochthuishouding van de huid, los van omgevingsfactoren en eventueel daardoor verergerd) en kan je huid het niet helemaal alleen aan

ofwel last hebt van een vette huid emt puisjes én eczeem zoals ik.
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:23:49 #256
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_70776205
Clinique vind ik ook niks nee.. dat blijft ook altijd op mijn huid zitten en dan wordt het zo snel vettig. En zelfs die hele lichte lotion van stap 2 brandde op mijn gezicht.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_70776226
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:18 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik weet niet of het helemaal waar is, en mijn crème en make-up vriendinnetje zit nu in Israël dus ik kan het haar niet vragen..

Maar ik heb het helemaal uitgelegd gekregen, volgens mij heb ik het wel ergens opgeschreven
Hm... Volgens mij als je in m'n huid kneep zag je droogtelijntjes of zo =vocht en hij voelde droog = droog/niet vet genoeg.

Volgens mij!
Hm, ok, nooit geweten dat daar een verschil tussen zat.

Hier trouwens ook de teatreespullen van Kruidvat en Body Shop (duurrr dus overgestapt op Kruidvat maar sommige dingen zijn nog niet op), maar sinds ik ergens gehoord heb dat je daar iets engs van kon krijgen gebruik ik het niet meer echt van harte. Ben alweer vergeten wat dat enge dan was.

Even een onsmakelijk vraagje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:25:02 #258
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70776241
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:19 schreef Syrena het volgende:
Ik was met teatreegel van de Kruidvat (1.99) of met Balea wasgel (0.95 cent en OMGGGG die ruikt lékker).
En af en toe scrubben met teatreescrub van het Kruidvat. Ook rond de 1-2 euro. Dagcreme van Dove.
Tea tree op je snufferd . Dat spul ruikt enorm sterk.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:25:16 #259
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70776245
Sjemig wat heb ik toch een mongool van een kat in huis zeg.
Zit ie vast tussen het raam (z'n schuifraam, op de klik vast en hij zit in het veiligheidsslot) met z'n kop.
pi_70776277
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:23 schreef Muis006 het volgende:
Clinique vind ik ook niks nee.. dat blijft ook altijd op mijn huid zitten en dan wordt het zo snel vettig. En zelfs die hele lichte lotion van stap 2 brandde op mijn gezicht.
Na m'n allergische aanval maandag kon ik die Clinique stap 3 wel verdragen maar die superdefense niet meer Nu is de theorie dat ik allergisch ben voor chemische zonnefilters (Ik heb het ook vaak bij zonnebrand..)

Dus ik ga niet die grote flessen kopen - denk ik. Maar ik kan er al wel 100x beter tegen dan nivea/hema/oil olaz crème.
pi_70776288
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:23 schreef Muis006 het volgende:
Ik heb een tijdje die voor gemengde huid gebruikt (type 3). Jeetje, dat spul prikte

Maar ik ben echt fan van de liquid facial soap

Volgens Paula B is Clinique OK, redelijk hypoallergeen, maar verouderd en weinig innovatief En die stap 2 is idd te agressief.
pi_70776330
Ok tot nu toe:

10 uur 's ochtends: 2 Eieren in een pan gebakken (ss up) met een plakje achterham er doorheen. Halve liter water gedronken.

Zit nu op wat crackertjes te kauwen, fruit is op, ma is boodschappen doen en neemt soep mee als lunch, waar ik met een geroosterde bruine boterham in ga soppen.

Avondeten is een AGV'tje, met als groente Witlof (yummie)
pi_70776333
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:24 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Hm, ok, nooit geweten dat daar een verschil tussen zat.

Hier trouwens ook de teatreespullen van Kruidvat en Body Shop (duurrr dus overgestapt op Kruidvat maar sommige dingen zijn nog niet op), maar sinds ik ergens gehoord heb dat je daar iets engs van kon krijgen gebruik ik het niet meer echt van harte. Ben alweer vergeten wat dat enge dan was.

Even een onsmakelijk vraagje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_70776382
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:20 schreef kwakveense het volgende:

[..]

CF: at is ongeveer wat ik doe met dermalogica

's avond doe ik de eerste stap, s ochtends sla ik die over
1. een oliebasis reiniger. letterljk een soort olie die je op je geicht smeert die de vettige laag van vuil, make up en overtollig sebum óp de huid oplost en mild reinigt zodat de cleanser beter werkt
2. een gel cleanser. mild reinigend. niet zo uitdrogen

(optioneel: een rijstepoeder exfoliator, mild, mag elke dag, reteduur, ik heb een travelpotje gatis gekregen en daar ben ik zuinig mee)
(optioneel: een masker. heb wat proefjes, ben nog niet heel overtuigd van 1, wel van 1 andere. doe ik ongeveer 1 keer per week/2 weken)
(optioneel: oogcreme. heb proefjes geprobeerd. te sterk voor mijn ogen: eczeem reactie)
(optioneel: als ik er zin in heb spriets ik wat toner over mn gezicht (aloe vera en vitaminen enzo)
(optioneel: als het nodig is smeer ik een acetylsalicylzuur gel op mn pukkelzones. meestal alleen s avonds, soms overdag. vrij mild gek genoeg, en werkt als een tiet)

3. moisturiser of sunblock (niet porie verstoppend, voedend spul)

gek genoeg heb ik met stap 1/2/3 of 2/toner/pukkel/3 of 2/pukkel/3 of 2/3 etc. geen last meer van glimhuid. pukkels zijn nog niet echt weg maar wel veel minder... en mn huid is zacht en niet trekkerig...
ik is blij.
Acetylsalicylzuur, is dat niet aspirine?

Smeren met SPF, dat zou ik ook eens moeten doen...

De tea tree-crèmes zijn trouwens behoorlijk verdund, het ruikt niet zo als pure tea tree-olie.
pi_70776385
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:26 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje die voor gemengde huid gebruikt (type 3). Jeetje, dat spul prikte

Maar ik ben echt fan van de liquid facial soap

Volgens Paula B is Clinique OK, redelijk hypoallergeen, maar verouderd en weinig innovatief En die stap 2 is idd te agressief.
Nou niet alles van Clinique is goed volgens paula ( ) die stap 3 is bijv. slecht maar stap 3 van gel vind ze goed ( ) ennnnn die stap 2 zonder alcohol is ook goed. ( ) Dat vriendinnetje heeft alles opgezocht in haar grote boek
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:28:56 #266
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70776404
Het gaat al vooruit Flaccid.
Ik ben vanmiddag tóch wezen sporten (eigenwijs) en het ging voor geen meter maar had achteraf dusdanige honger dat ik toch aan de chips ben gegaan.
Heerlijk fout, nu staan de choco koekjes in de oven en die blijven ook niet voor de sier liggen natuurlijk.
pi_70776453
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:28 schreef Lastpost het volgende:
Het gaat al vooruit Flaccid.
Ik ben vanmiddag tóch wezen sporten (eigenwijs) en het ging voor geen meter maar had achteraf dusdanige honger dat ik toch aan de chips ben gegaan.
Heerlijk fout, nu staan de choco koekjes in de oven en die blijven ook niet voor de sier liggen natuurlijk.
Ik wilde gaan hardlopen, en het regent nu. Extra inspanning, ik denk dat het niet gezond is.
pi_70776467
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:27 schreef P.F het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_70776477
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:28 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

De tea tree-crèmes zijn trouwens behoorlijk verdund, het ruikt niet zo als pure tea tree-olie.
Ik kan nergens vinden dat het een make-up ingrediënt is ?!
pi_70776484
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:28 schreef P.F het volgende:

[..]

Nou niet alles van Clinique is goed volgens paula ( ) die stap 3 is bijv. slecht maar stap 3 van gel vind ze goed ( ) ennnnn die stap 2 zonder alcohol is ook goed. ( ) Dat vriendinnetje heeft alles opgezocht in haar grote boek
Ik check alleen de site

Ik ben op zich wel enthousiast over haar benadering van cosmetica, alleen moet je soms wat tussen de regels doorlezen; ze kan echt waanzinnig vallen over een klein dingetje en daarop het product helemaal afschrijven, terwijl het verder prima te gebruiken is.
pi_70776505
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:30 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:33:40 #272
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70776575
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:28 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

euh effe nadenken.

ah, salicylzuur! das een zusje van aspirine (acetyl salicylzuuris de azijnzure ester ervan) die vroegah werd gebruikt als pijnstilller voor de ontdekking van aspirine. komt ook uit wilgenbast

het werkt verwekend in de hoornlaag (in hoge concentraties bijvoorbeeld in formule W voor wratten) en laat andere stoffen beter in de huid dringen. er zit ook biotine en niacinamide in dat de talgproductie reguleert. het ontblokt je poriën zeg maar.
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:34:30 #273
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70776617
quote:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_70776651
O wacht!
Dat is BHA

Paula's Choice 2% BHA beta hydroxy acid liquid
pi_70776671
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:34 schreef kwakveense het volgende:

[..]
SPOILER
Je vergeet de spoiler
pi_70776694
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:33 schreef kwakveense het volgende:

[..]

euh effe nadenken.

ah, salicylzuur! das een zusje van aspirine (dat is de azijnzure ester ervan) die vroega werd gebruikt als pijnstilller voor de ontdekking van aspirine.

het werkt verwekend in de hoornlaag (in hoge concentraties bijvoorbeeld in formule W voor wratten) en laat andere stoffen beter in de huid dringen. er zit ook biotine en niacinamide in dat de talgproductie reguleert. het ontblokt je poriën zeg maar.
Ah, klinkt goed. Zou het ook ontstekingsremmend werken, zoals aspirine?

Je weet er wel veel van.
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:36:45 #277
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70776706
yup, das t zelfde. en in mijn overnight clearing gel zit ook 2 % (das de veilige hoveeelheid voor huidcremes gok ik)
pi_70776725
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:34 schreef kwakveense het volgende:

[..]
SPOILER
Eheeeeeww WTMI
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:37:14 #279
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70776732
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:36 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Je weet er wel veel van.
euh wikipedia is my friend
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:37:34 #280
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70776745
Lekker kwak, ik zit een appeltje te eten .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:38:14 #281
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70776773
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:37 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Eheeeeeww WTMI
als jij in je quote nou ook even aanpast dat ik t vergeten was te spoileren, wat ik nu wel gedan heb
  Vis een optie? woensdag 8 juli 2009 @ 13:38:41 #282
70532 loveli
N
pi_70776790
quote:

[..]
SPOILER
SPOILER
crap in = crap out
pi_70776821
quote:

[..]

Je weet er wel veel van.

Aaah kijk! Dit is die vriendin @ fok. Met een heel topique vol discussie met mensen die er ook veel van weten.
Paula's choice producten

(Dit gaat mij een beetje boven mijn pet !)
pi_70776873
quote:

[..]

Je weet er wel veel van.
Zou heel goed kunnen, als ik dat spul gebruik (salicylzuur) raakt mijn huid moeilijker ontstoken. Wat fijn is, want ontstekingen zijn mijn grootste probleem. Maar toch, als chemische structuren op elkaar lijken hoeft de werking niet hetzelfde te zijn . Kan, maar hoeft niet.
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Tea tree op je snufferd . Dat spul ruikt enorm sterk.
Nee in de kruidvat creme enzo valt het wel mee, sterk verdund. Maar ik vind het echt stinken en het werkte niet met mijn huid.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_70777047
Pure teatree-olie zou in hele bepaalde specifieke gevallen kankerverwekkend kunnen zijn. Ik heb het toendertijd opgezocht in PubMed maar het was echt enorm zeldzaam en zulks.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_70777120
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:38 schreef loveli het volgende:

[..]
SPOILER
Da's waar ja, misschien was het wel minder dan het leek. Het is nu wel al een paar keer gebeurd. De huisarts weet het misschien wel ja (hoewel, hij is jong en man ), denk je dat het nodig is om even te bellen?
Zucht, ik ben al sinds m'n 15e aan de pil, ik weet echt niet meer wat normaal is.
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:40 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Zou heel goed kunnen, als ik dat spul gebruik (salicylzuur) raakt mijn huid moeilijker ontstoken. Wat fijn is, want ontstekingen zijn mijn grootste probleem. Maar toch, als chemische structuren op elkaar lijken hoeft de werking niet hetzelfde te zijn . Kan, maar hoeft niet.
[..]

Nee in de kruidvat creme enzo valt het wel mee, sterk verdund. Maar ik vind het echt stinken en het werkte niet met mijn huid.
In dit geval werkt het ook allebei als pijnstiller dus het zou kunnen.
pi_70777252
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
en

Studenten OV-Chipkaart
Inscannen en uploaden.
  Vis een optie? woensdag 8 juli 2009 @ 13:54:26 #289
70532 loveli
N
pi_70777444
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:46 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Da's waar ja, misschien was het wel minder dan het leek. Het is nu wel al een paar keer gebeurd. De huisarts weet het misschien wel ja (hoewel, hij is jong en man ), denk je dat het nodig is om even te bellen?
Zucht, ik ben al sinds m'n 15e aan de pil, ik weet echt niet meer wat normaal is.
Toch maar even onder een spoiler
SPOILER
En nu ben ik weg en druk t/m zondag
crap in = crap out
pi_70777464
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:49 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Inscannen en uploaden.
kenda?
Ja doei.
pi_70777484
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Toch maar even onder een spoiler
SPOILER
En nu ben ik weg en druk t/m zondag
Ok, dan kijk ik het nog even aan. Bedankt voor je advies!
pi_70777610
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

kenda?
Zeker.
Accountje aanmaken op ns.nl onder "mijn NS" en in het menuutje daar kun je je foto uploaden.
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:06:22 #293
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70777965
Al die huidverhalen .

Ik gebruik face-wash, idealist (gladmakende shizzle) en dagcrème van Estée Lauder. En dan foundation .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:07:03 #294
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70777993
En Mini, volgens mij is het een bekende bijwerking van koperspiraaltjes dat je daar nogal heftig van gaat eh.. vloeien .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_70778091
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Al die huidverhalen .

Ik gebruik face-wash, idealist (gladmakende shizzle) en dagcrème van Estée Lauder. En dan foundation .
Idealist is superfijn! Bij mij is dat spul, met een heel dun laagje poeder erover, echt perfect glad&mat Zonder van die vieze foundation-taferelen
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:11:06 #296
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70778168
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:09 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Idealist is superfijn! Bij mij is dat spul, met een heel dun laagje poeder erover, echt perfect glad&mat Zonder van die vieze foundation-taferelen
Ja ik zweer er ook bij. Mijn potje is op en ik heb deze maand geen rib meer over om een nieuw potje te kopen helaas .
pi_70778248
Op het vliegveld heb je relatief goedkope maxi-verpakkingen! Niet voor nu dan, maar algemene tip
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:15:00 #298
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70778372
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:12 schreef ColdFeet het volgende:
Op het vliegveld heb je relatief goedkope maxi-verpakkingen! Niet voor nu dan, maar algemene tip
Ja, maar daar kom ik alleen voorlopig niet . Vorige potje heb ik idd ook op Schiphol gekocht, achter de douane .
pi_70778452
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:15 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, maar daar kom ik alleen voorlopig niet . Vorige potje heb ik idd ook op Schiphol gekocht, achter de douane .
Als je 't in september nog steeds niet hebt gekocht, wil ik het wel voor je halen; de week voor de meet moet ik nog vliegen.
pi_70778648
VMW, volgens mij kan je alleen uploaden als je géén studenten OV-chip hebt. Maar ik ben niet helemaal zeker...

*hoopt op niet de lapo*
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')