abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70762761
quote:
Ophef om vermoorde moslima

In het Egyptische Alexandrië is onder de grote belangstelling de moslima begraven die vorige week werd doodgestoken bij een rechtszitting in Duitsland. De zaak heeft voor veel ophef gezorgd in Egypte, vanwege de geringe aandacht voor haar dood in de Duitse media. De vrouw, die tijdelijk in Duitsland woonde, was vier maanden zwanger en werd in Dresden voor de ogen van haar 3-jarige zoontje doodgestoken door haar buurman. De man stond terecht voor belediging omdat hij zijn buurvrouw een terrorist had genoemd. De vrouw getuigde tegen hem. Volgens het Duitse OM is de dader een xenofoob en haat hij moslims.

De Telegraaf
quote:
Egypt: Muslim Victim Mourned

Thousands of mourners marched Monday behind the coffin of a pregnant Muslim who had been stabbed to death in a German courtroom, an attack that outraged many Egyptians who viewed the muted response in Germany as anti-Muslim. The victim, Marwa al-Sherbini, 32, was living temporarily in Germany and was set to testify Wednesday in a Dresden court in a case against her neighbor, for calling her a terrorist, when he stabbed her 18 times. When her husband came to her aid, the defendant stabbed him, too. A security guard, mistaking the husband for the attacker, shot him in the leg. The husband was critically wounded. Ms. Sherbini’s body was flown back to her hometown, Alexandria, where the march took place. “There is no god but God and the Germans are the enemies of God,” the mourners chanted.

The New York Times
Schokkend dat ik dit bericht uit ons buurland via CNN moest vernemen nadat Egyptenaren in Egypte (!) voor 'ophef' hebben gezorgd zodat deze zaak nog een beetje aandacht krijgt.

Btw, hoe is het mogelijk om een vrouw 18 keer te steken in een rechtzaal terwijl niemand ingrijpt? En nadat haar man "Elwi Ali-Okaz" heeft ingegrepen wordt HIJ neergeschoten door de Duitse Polizei omdat ze dachten dat Ali wel de dader moest zijn en niet de ariër Alex.
quote:
The case has sparked anger in the Arab world and Egypt in particular for its perceived under-reporting in the western media and a belief that the attack, described by German authorities as an isolated one perpetrated by a "lone wolf", is the culmination of consistent nurturing and legitimisation of Islamophobia in Europe. The victim's husband was also stabbed as he tried to protect her and was then shot and critically wounded by a police officer who mistook him for the attacker – a fact that compounded the racist dimensions of the story.
Deel 1: Zwangere vrouw doodgestoken in rechtzaal
Elwi Ali-Okaz ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis, grote kans dat hij komt te overlijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 08-07-2009 11:58:00 (deel 1 toegevoegd) ]
pi_70762920
Is pas een topic over vol gepost.
Goedemorgen.

Overigens:
quote:
omdat ze dachten dat Ali wel de dader moest zijn en niet de ariër Alex.

Lekker suggestief bezig.

Oh ja,
quote:
Egyptenaren in Egypte (!)
Hoe bestaat het joh
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_70763062
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:01 schreef Clairvaux het volgende:
Goedemorgen.

Overigens:
[..]

Lekker suggestief bezig.
Tja als je ook alleen CNN volgt...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_70763089
quote:
Dit is deel II maar het paste niet in de tt.
pi_70763179
Triest
pi_70763255
De ophef vind ik begrijpelijk. Wat er in die rechtszaal gebeurd is, is op meerdere manieren schandalig. Wat mij vooral verbijstert, is hoe het kan dat een verdachte een rechtszaal kan binnenkomen met een mes op zak. Het is duidelijk dat de beveiliging in Duitse rechtbanken te wensen overlaat.
pi_70763315
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:08 schreef isogram het volgende:
De ophef vind ik begrijpelijk. Wat er in die rechtszaal gebeurd is, is op meerdere manieren schandalig. Wat mij vooral verbijstert, is hoe het kan dat een verdachte een rechtszaal kan binnenkomen met een mes op zak. Het is duidelijk dat de beveiliging in Duitse rechtbanken te wensen overlaat.
In Nederland wordt je bij een rechtzaak die over een relatief klein vergrijp gaat, belediging,
ook niet gefouilleerd.

Deja vu
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:12:12 #8
188345 Py
op zich
pi_70763403
Het waren buren lees ik nu
pi_70763432
komkommertijd
pi_70763445
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:04 schreef Andries1 het volgende:

[..]

Dit is deel II maar het paste niet in de tt.
en waarom die suggestieve teksten ?
of verzin je die zelf even
pi_70763480
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:09 schreef Clairvaux het volgende:
In Nederland wordt je bij een rechtszaak die over een relatief klein vergrijp gaat, belediging,
ook niet gefouilleerd. Deja vu
Dan zijn dit soort incidenten misschien eens reden om dergelijk beleid te herzien.
pi_70763499
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:13 schreef isogram het volgende:

[..]

Dan zijn dit soort incidenten misschien eens reden om dergelijk beleid te herzien.
alsof je zoiets per definitie kunt uitsluiten..
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:17:07 #13
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70763601
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:14 schreef qonmann het volgende:

[..]

alsof je zoiets per definitie kunt uitsluiten..
Dat zegt toch ook niemand, dat je zoiets altijd kunt voorkomen? Wel kun je van dit soort dingen leren...triest dat er altijd wat ergs moet gebeuren voordat men gaat nadenken of 't beleid wel klopt.
Hallon!
pi_70763763
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:17 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dat zegt toch ook niemand, dat je zoiets altijd kunt voorkomen? Wel kun je van dit soort dingen leren...triest dat er altijd wat ergs moet gebeuren voordat men gaat nadenken of 't beleid wel klopt.
Hoe vaak is er de laatste 2 jaar iets misgegaan in een Duitse rechtzaal ?
Dat populistische gepiep om maatregelen altijd na 1 incident.
pi_70763790
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:13 schreef isogram het volgende:

[..]

Metaaldetectors zijn er wel.
pi_70763871
Maar sowieso lijkt het mij niet veilig om een strafzaak te behandelen zonder dat er een agent in de buurt is. Niet voor getuigen, voor de officier van justitie of voor de rechter.
pi_70763882
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:17 schreef BlueMage het volgende:
Dat dus. Fouilleren, metaaldetectie of wat dan ook... - het kan er in elk geval voor zorgen dat de kans op dit soort incidenten wordt geminimaliseerd.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:25:20 #18
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70763953
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:21 schreef qonmann het volgende:

[..]

Hoe vaak is er de laatste 2 jaar iets misgegaan in een Duitse rechtzaal ?
Dat populistische gepiep om maatregelen altijd na 1 incident.

Al was dit incident nooit gebeurd, dan nog zou je er voor moeten zorgen dat er geen wapens een rechtbank binnenkomen.
pi_70763973
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Al was dit incident nooit gebeurd, dan nog zou je er voor moeten zorgen dat er geen wapens een rechtbank binnenkomen.
Ja en ?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:27:59 #20
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70764062
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ja en ?
Dus geeft dit incident aan dat die beveiliging niet op orde was en moeten maatregelen genomen worden.
pi_70764109
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:27 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dus geeft dit incident aan dat die beveiliging niet op orde was en moeten maatregelen genomen worden.
..en waarom denkt men hier in dit topic dat dat niet gebeurt ?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:32:12 #22
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70764239
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:28 schreef qonmann het volgende:

[..]

..en waarom denkt men hier in dit topic dat dat niet gebeurt ?
De vraag is eerder waarom jij een logische vraag naar beveiliging populistisch gepiep noemt...
pi_70764523
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:32 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

De vraag is eerder waarom jij een logische vraag naar beveiliging populistisch gepiep noemt...
Omdat jij even denkt te kunnen bepalen op basis van één vaag bericht hoe Duitsland zijn beveiliging moet regelen. Hoe vaak ben je in een Duitse rechtszaal geweest ?
Ken je de procedures die daar gevolgd worden ?
Ken je de cijfers
Ken je de overwegingen waarom zij het zo doen als ze het nu doen ?
etc. etc.

populistisch gepiep is het , meer niet , dat zie je toch zelf ook wel ?
pi_70764632
misschien is zijn wapen niet gezien omdat het een carbon of keramisch mes was...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_70765164
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:39 schreef qonmann het volgende:

[..]

Omdat jij even denkt te kunnen bepalen op basis van één vaag bericht hoe Duitsland zijn beveiliging moet regelen. Hoe vaak ben je in een Duitse rechtszaal geweest ?
Ken je de cijfers
etc. etc.

wat zit je nu te zeuren met je populistisch gepiep!? het lijkt mij beter als ze inderdaad na 1 incident maatregelen nemen of iniedergeval kijken of het nodig is dan dat ze het laten komen tot meerdere? maar volgens jou mogen mensen zich pas na meerdere incidenten gaan afvragen hoe het zit met de beveiliging?

en btw het is een vrij duidelijk bericht.
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_70766270
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:39 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ken je de cijfers
etc. etc.

Het feit dat het heeft kunnen gebeuren zegt al genoeg.
pi_70767391
die Marokkanen weer!
Jusqu'ici tout va bien...
pi_70768741
Goed dat die laffe man van haar in zijn poot geschoten is! Welke idioot laat zijn vrouw nou in een semi-burqa rondlopen in een vrij westers land als duitsland. In principe is hij verantwoordelijk voor haar dood.

Een ongelooflijk nare zaak dit, de dader heeft toch een dubbele moord op zijn geweten op een vrouw en haar ongeboren kind, en dat voor de ogen van de rechter.
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:56:00 #29
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70768779
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 08:52 schreef buachaille het volgende:
Goed dat die laffe man van haar in zijn poot geschoten is! Welke idioot laat zijn vrouw nou in een semi-burqa rondlopen in een vrij westers land als duitsland. In principe is hij verantwoordelijk voor haar dood.

Jij bent er zeker ook zo eentje die vindt dat het de eigen schuld is van vrouwen in korte rokjes dat ze verkracht worden?
pi_70768851
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 08:56 schreef Hephaistos. het volgende:
Jij bent er zeker ook zo eentje die vindt dat het de eigen schuld is van vrouwen in korte rokjes dat ze verkracht worden?
Ik ben er ééntje die vindt dat het risico op verkrachting groter is als je 's avonds met een kort rokje door het stadspark heen gaat lopen ja. Jij niet dan?

Een duitser moet ook niet klagen als hijn zijn vrouw zonder hoofddoekje door Kabul laat lopen en ze wordt aangevallen.
pi_70768874
quote:
Eens.
pi_70769341
quote:
Nu zal dat wel veranderen ja, maar altijd als het te laat is. Ik snap ook niet dat hij zo dichtbij haar mocht komen en dat hij haar zo vaak kon steken voor hij overmeesterd werd.
pi_70770009
quote:
ongelofelijk ja
Jusqu'ici tout va bien...
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:10:02 #34
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70770157
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:01 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik ben er ééntje die vindt dat het risico op verkrachting groter is als je 's avonds met een kort rokje door het stadspark heen gaat lopen ja. Jij niet dan?
Ik vind dat mensen de volledige vrijheid moeten hebben voor dat soort individuele keuzes en dat het belachelijk is om verantwoordelijkheid en schuld bij slachtoffers te leggen, wanneer anderen dat aangrijpen voor afschuwelijke misdaden.
quote:
Een duitser moet ook niet klagen als hijn zijn vrouw zonder hoofddoekje door Kabul laat lopen en ze wordt aangevallen.
Behalve natuurlijk als die vrouw een correspondent voor de NOS is. Dan is het absoluut schandalig dat ze een hoofddoekje omdoet. Toch?
pi_70770476
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind dat mensen de volledige vrijheid moeten hebben voor dat soort individuele keuzes en dat het belachelijk is om verantwoordelijkheid en schuld bij slachtoffers te leggen, wanneer anderen dat aangrijpen voor afschuwelijke misdaden.
Daar hebben we de rechtspraak voor om mensen die dit soort dingen aangrijpen te berechten. Feit blijft dat ook het slachtoffers risico nemen als ze 's nachts in een minirokje door een stadspark heen huppelen, of als ze een burqa aantrekken in een vrij land als Duitsland. In Nederland krijgen burqa dragers (het zijn niet alleen vrouwen maar ook mannen die de bevolking willen laten wennen) ook verontwaardigde / negatieve reacties. Prima wat mij betreft, rot op naar Kabul als je in een tent wilt rondlopen.
quote:
Behalve natuurlijk als die vrouw een correspondent voor de NOS is. Dan is het absoluut schandalig dat ze een hoofddoekje omdoet. Toch?
Ja, diezelfde correspondente gaat ook niet topless rondlopen als ze verslag doet vanuit het amazonegebied. Waarom moet ze dan wel schijnheilig in een opnamestudio zitten met een hoofddoekje op?
pi_70770895
quote:
Goedemorgen.

Overigens:
[..]

Lekker suggestief bezig.

Oh ja,
[..]

Hoe bestaat het joh
sukkel

in ieder geval vind ik het zeer triest en ook best schokkend
pi_70771153
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:22 schreef buachaille het volgende:

[..]

Daar hebben we de rechtspraak voor om mensen die dit soort dingen aangrijpen te berechten. Feit blijft dat ook het slachtoffers risico nemen als ze 's nachts in een minirokje door een stadspark heen huppelen, of als ze een burqa aantrekken in een vrij land als Duitsland. In Nederland krijgen burqa dragers (het zijn niet alleen vrouwen maar ook mannen die de bevolking willen laten wennen) ook verontwaardigde / negatieve reacties. Prima wat mij betreft, rot op naar Kabul als je in een tent wilt rondlopen.
[..]

Ja, diezelfde correspondente gaat ook niet topless rondlopen als ze verslag doet vanuit het amazonegebied. Waarom moet ze dan wel schijnheilig in een opnamestudio zitten met een hoofddoekje op?
Och, hebben we dat weer.
Ze moet zich inderdaad laten oppakken door de zedenpolitie in Iran, waar het dragen van een hoofddoek zelfs in een openbare ruimte verplicht is voor vrouwen ja.
pi_70771521
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Och, hebben we dat weer.
Ze moet zich inderdaad laten oppakken door de zedenpolitie in Iran, waar het dragen van een hoofddoek zelfs in een openbare ruimte verplicht is voor vrouwen ja.
Ja laten we de discussie over dat hoofddoekje van die NOS-verslaggeefster nog een keertje overdoen! Punt blijft dat men in Iran een beetje raar doet en dat de NOS geen bange mensen naar Teheran moet sturen
pi_70772871
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ja laten we de discussie over dat hoofddoekje van die NOS-verslaggeefster nog een keertje overdoen! Punt blijft dat men in Iran een beetje raar doet en dat de NOS geen bange mensen naar Teheran moet sturen
Nee, inderdaad. Beter sturen ze dappere journalisten die de cel in worden gegooid.
  † In Memoriam † woensdag 8 juli 2009 @ 11:53:10 #40
230491 Zith
pls tip
pi_70773166
Ik had natuurlijk nooit gedacht dat buachaille en qonmann dit zo zouden proberen te relativeren
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70773423
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:53 schreef Zith het volgende:
Ik had natuurlijk nooit gedacht dat buachaille en qonmann dit zo zouden proberen te relativeren
Toen ik het bericht voor het eerst op de radio hoorde werd er nog niet bij vermeld dat het slachtoffer een niqaab droeg. Mijn eerste gedachten waren toen dat ik het een afschuwelijke zaak vond maar een dag later was ik het voorval al weer half vergeten. Nu ik de speciale omstandigheden weet denk ik er precies hetzelfde over, het is een afschuwelijke dubbel moord en daarvoor moet de dader zwaar gestraft worden. Wel vind ik dat als de man van het slachtoffer een schuldgevoel heeft (het zal wel niet hij zal zich alleen slachtoffer voelen) dat dat terecht is.
pi_70773509
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:53 schreef Zith het volgende:

Haha..ik heb het alleen over de beveiliging gehad
Vind het vreemd dat de users hier die wsl nog nooit een Duitse rechtszaal van binnen hebben gezien, precies weten hoe de Duitsers hun beveiliging moeten regelen, op basis van één incident waarover ze iets gelezen hebben.
Ze weten ook precies wat er fout is gegaan.
pi_70773510
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:00 schreef buachaille het volgende:

[..]

Wel vind ik dat als de man van het slachtoffer een schuldgevoel heeft (het zal wel niet hij zal zich alleen slachtoffer voelen) dat dat terecht is.
Verklaar je nader.
pi_70773752
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:02 schreef Clairvaux het volgende:

Verklaar je nader.
Hij had zijn vrouw niet met een niqaab / burqa over straat moeten sturen. Daarmee lok je negatieve reacties uit. In dit geval heeft de vrouw de pech gehad dat ze een gestoorde gek tegen het lijf is gelopen, die egyptenaar had moeten beseffen dat een dergelijk gewaad niet wordt geaccepteerd. Andersom kan ook, de uitdossing waarin de gemiddelde duitse vrouw rondloopt als de temperatuur boven de 25 graden komt zal in bijvoorbeeld Kaboel ook gestoorde gekken triggeren.

En ook als het slachtoffer ipv moslim een homoseksueel zou zijn geweest die is aangevallen omdat ze een paarse tuinbroek droeg dan was ik verontwaardigd geweest.

[ Bericht 13% gewijzigd door buachaille op 08-07-2009 12:17:23 ]
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:37:59 #45
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_70774656
Gut gut, wat een drukte.

Er sterft een keer een moslim, dmv een intolerante westerling.

Weer ens wat anders, andersom is namelijk schering en inslag.
pi_70784636
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:10 schreef buachaille het volgende:

[..]

Hij had zijn vrouw niet met een niqaab / burqa over straat moeten sturen. Daarmee lok je negatieve reacties uit. In dit geval heeft de vrouw de pech gehad dat ze een gestoorde gek tegen het lijf is gelopen, die egyptenaar had moeten beseffen dat een dergelijk gewaad niet wordt geaccepteerd. Andersom kan ook, de uitdossing waarin de gemiddelde duitse vrouw rondloopt als de temperatuur boven de 25 graden komt zal in bijvoorbeeld Kaboel ook gestoorde gekken triggeren.

En ook als het slachtoffer ipv moslim een homoseksueel zou zijn geweest die is aangevallen omdat ze een paarse tuinbroek droeg dan was ik verontwaardigd geweest.
Hoe kom je erbij dat die vrouw een boerka droeg? Alle kranten hadden het over een "hoofddoek" en niet een boerka
pi_70784808
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:59 schreef hans3000 het volgende:

Hoe kom je erbij dat die vrouw een boerka droeg? Alle kranten hadden het over een "hoofddoek" en niet een boerka
In het vorig topic over dit onderwerp stond dat ze een niqaab droeg. Een semi-burqa dus (alleen kenners zien het verschil).
pi_70785591
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:04 schreef buachaille het volgende:

[..]

In het vorig topic over dit onderwerp stond dat ze een niqaab droeg. Een semi-burqa dus (alleen kenners zien het verschil).
De vorige ts heeft dat blijkbaar verzonnen om Sarkozy te kunnen bashen.
Maar deze vrouw droeg geen niqaab maar een hoofddoek:

Op haar wikipagina hebben ze het over een 'hijab' wat hoofddoek betekent.
pi_70787810
Ik hoop dat de dader van het haatdelict zwaar gestraft zal worden.
quote:
Ms. Sherbini’s body was flown back to her hometown, Alexandria, where the march took place. “There is no god but God and the Germans are the enemies of God,” the mourners chanted.
Ook gestoorde haat overigens.
pi_70787923
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:37 schreef ExTec het volgende:
Gut gut, wat een drukte.

Ja, schering en inslag. In de islamitische wereld struikel je immers over het anti-Westers sentiment, terwijl je in het Westen naar anti-islamitische mensen moet zoeken met een vergrootglas.

Kom eens buiten, man. Ga eens naar het Midden-Oosten. Er klopt geen hout van wat je zegt.
Sum es est, sumus estis sunt
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:51:41 #51
6484 ExTec
pi_70788052
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:47 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Ja, schering en inslag.
Ja, idd.
quote:
In de islamitische wereld struikel je immers over het anti-Westers sentiment, terwijl je in het Westen naar anti-islamitische mensen moet zoeken met een vergrootglas.
Wie heeft het daar nu over?

Ik vind het het verschrikkelijk hoor. Maar ik ga niet met mohammed andries meehuilen hoe zielig moslims voor de verandering weer zijn.
quote:
Ga eens naar het Midden-Oosten.
Nee, laat maar.
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:19:25 #52
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70791076
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:47 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Ja, schering en inslag. In de islamitische wereld struikel je immers over het anti-Westers sentiment, terwijl je in het Westen naar anti-islamitische mensen moet zoeken met een vergrootglas.

Kom eens buiten, man. Ga eens naar het Midden-Oosten. Er klopt geen hout van wat je zegt.

Ja hier worden ook busladingen moslims ontvoerd
pi_70791373
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:19 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ja hier worden ook busladingen moslims ontvoerd
Busladingen vol met westerlingen misdragen zich in Irak en Afghanistan. Niet in Europa want anders wordt het klootjesvolk wakker.
pi_70791624
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:37 schreef ExTec het volgende:
Gut gut, wat een drukte.

Eeuh, hoeveel burgerdoden ook alweer in Irak? Op basis van wat ook alweer, een leugen, was het niet?
pleased to meet you
pi_70792001
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:27 schreef Andries1 het volgende:

[..]

Busladingen vol met westerlingen misdragen zich in Irak en Afghanistan. Niet in Europa want anders wordt het klootjesvolk wakker.
Je hebt het vast over dronken toeristen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:07:14 #56
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70792776
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:27 schreef Andries1 het volgende:

[..]

Ah Afghanistan is het midden oosten ?

En die ontvoeringen in het "andere" midden oosten plaatsvinden waar de meeste blanken voor NGO's of hulporganisaties werken hoe kan je die rechtvaardigen ?
  donderdag 9 juli 2009 @ 03:07:45 #57
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70801936
Een Duitser van Russische komaf.

Kunnen we daar eigenlijk nog iets aardigs over zeggen? Rusland, de kanker van Europa.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_70804457
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 03:07 schreef Ringo het volgende:
Een Duitser van Russische komaf.

Kunnen we daar eigenlijk nog iets aardigs over zeggen? Rusland, de kanker van Europa.
En van Azië.
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:21:38 #59
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_70808608
quote:
De moord heeft voor een vertroebeling gezorgd in de relaties tussen Egypte en Duitsland.

overdrijven is ook een kunst
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_70808704
Als je in Nederland een vrouw voor hoer en terrorist uitscheldt kom je dan ook voor de rechter ?
Hoer mag ongestraft in elk geval
pi_70808799
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Uit dat bericht:
quote:
Meer dan duizend Egyptenaren gingen maandag in Alexandrië de straat op. Menigeen vroeg zich af of ook zo lauw was gereageerd als een moslim een Jood had doodgestoken.
Nee, dan sprak men over een terroristische aanslag en de gevolgen van de "islamisering", dan had Wilders een onderwerp om de media mee te halen.
pi_70808976
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ongelooflijk ja ..een moslima wordt door een gek doodgeschoten, kan gebeuren.
Niet te veel aandacht aan besteden
Schiet ook wel eens iemand zijn geweer op een school leeg.

Egypte is een eng land..net als bij die cartoons inderdaaad.
Wsl even niets te doen daar nu ze alle varkens opgeruimd hebben daar

Moeten we hier in het westen maar weer net doen alsof we he heeeeeel eerg vinden.
Zijn de mensjes daar weer gerustgesteld
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:33:27 #63
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70808980
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:24 schreef qonmann het volgende:
Als je in Nederland een vrouw voor hoer en terrorist uitscheldt kom je dan ook voor de rechter ?
Hoer mag ongestraft in elk geval
Geen idee, maar als je diezelfde vrouw doodsteekt in de rechtszaal, hoop ik toch dat je, naast enkele decennia brommen, aan de publieke schandpaal wordt genageld.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_70809307
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Geen idee, maar als je diezelfde vrouw doodsteekt in de rechtszaal, hoop ik toch dat je, naast enkele decennia brommen, aan de publieke schandpaal wordt genageld.
Volkert van der G. mag na 12 jaar alweer vrij buiten wandelen, dus enkele decennia zullen het niet worden, als het in Nederland was gebeurd.
pi_70809825
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:43 schreef qonmann het volgende:

[..]

Volkert van der G. mag na 12 jaar alweer vrij buiten wandelen, dus enkele decennia zullen het niet worden, als het in Nederland was gebeurd.
Mwah, hij is wel aan de schandpaal genageld, en niet zo'n klein beetje ook, en daarvan is dus geen sprake in dit geval, eerder het tegendeel, het wordt gedownplayed naar 'lone wolf with xenofobia', en het feit dat haar echtgenoot door een diender werd aangezien voor aanvaller (omdat hij een kleurtje heeft?) wordt helemaal genegeerd
pleased to meet you
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:04:55 #66
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70810055
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:33 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ongelooflijk ja ..een moslima wordt door een gek doodgeschoten, kan gebeuren.
Niet te veel aandacht aan besteden
Schiet ook wel eens iemand zijn geweer op een school leeg.

Egypte is een eng land..net als bij die cartoons inderdaaad.
Wsl even niets te doen daar nu ze alle varkens opgeruimd hebben daar

Moeten we hier in het westen maar weer net doen alsof we he heeeeeel eerg vinden.
Zijn de mensjes daar weer gerustgesteld
Dit is misschien wel weer eens een mooie aanleiding om lekker Kopten te lynchen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:06:28 #67
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70810105
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:43 schreef qonmann het volgende:

[..]

Op het moment dat Volkert vrij is, heeft ie pas echt problemen
pi_70810778
Het was maar een gek hoor! Waarom zo'n ophef!

Mohammed B was ook een gek, remember.
pi_70810954
Schokkend nieuws. Ongehoord. De Saksische premier en de Duitse premier hebben heel wat uit te leggen aan hun Egyptische tegenhangers. Poortjes met metaaldetectoren zijn toch praktisch normaal tegenwoordig in een rechtszaal? Waar zaten de verdachte en de parketpolitie t.o.v. elkaar? Had deze vent een geweldadig verleden en zo ja, waarom was hij dan niet geboeid? Ik hoop op z'n minst dat er een paar rechtbank medewerkers eruitgevlogen zijn, afgezien van de giga schadevergoeding die de weduwnaar en het kind hopelijk krijgen. Bah.
pi_70903252
Schopje voor dit topic.

Krijgt veel te weinig aandacht. Deze kant moeten we niet op willen gaan.
pi_70903308
lama
pi_70903827
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:23 schreef DrPhilipAgoistante het volgende:
Het was maar een gek hoor! Waarom zo'n ophef!

Mohammed B was ook een gek, remember.
Maar Mohammed B had het gepland en deze "gek" niet, deze gek draagt altijd een mes bij zich als hij naar de rechtbank moet.
pi_70915952
quote:
Ahmadinejad blames Germany for courtroom killing of Egyptian woman

TEHRAN (Reuters) - Iranian President Mahmoud Ahmadinejad blamed Germany on Sunday for the murder of an Egyptian woman in a German courtroom and said it should face U.N. condemnation, state media reported.

Marwa El-Sherbiny, 31, mother of a 3-year-old and three months pregnant, was stabbed 18 times by a man against whom she was testifying during an appeal hearing in Dresden on July 1, German prosecutors said.

Her killer also stabbed her husband, whom German police then mistook for the attacker and shot in the leg, prosecutors said.

"The judge, jury and German government are all criminals in this regard and must be (held) responsible," the website of state broadcaster IRIB quoted Ahmadinejad as saying.

"We want the Security Council to condemn them," said Ahmadinejad, who often criticizes the West.

The hard-line president accused the West of double standards on human rights, apparently a reference to frequent Western criticism of the Islamic Republic's human rights record.

On Saturday, a group of hard-line Iranians gathered in front of the German embassy in Tehran in a protest against the courtroom killing, some of them throwing eggs at the main gate, a witness told Reuters.

German prosecutors said the killer, a German of Russian origin, was appealing against a conviction for insulting Sherbiny by calling her an "Islamist," "terrorist" and "slut" when she asked him to make room for her son to go on the swings at a playground.

The murder has caused anger in Iran, where hundreds of worshippers condemned the crime at Friday prayers, and state media called her a "martyr" of Islamic values.

Iran summoned the German ambassador to Iran, Herbert Honsowitz, on Friday to protest against the murder, urging Berlin to do more to protect the rights of religious minorities in Germany.

Sherbiny's body was flown to Cairo and her funeral took place last Monday. Her murder also caused anger in Egypt.
http://www.reuters.com/article/worldNews/idUSTRE56B1BT20090712
  zondag 12 juli 2009 @ 22:56:20 #74
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70917256
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:23 schreef MightyDutchy het volgende:

Ahmadinejad blames Germany for courtroom killing of Egyptian woman

OMG. Die mongool bemoiet er zich ook al tegenaan
  maandag 13 juli 2009 @ 00:43:25 #75
6484 ExTec
pi_70921161
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Eeuh, hoeveel burgerdoden ook alweer in Irak? Op basis van wat ook alweer, een leugen, was het niet?

Ik vind het andere orden van grootte.

Het is moeilijk om een institutionele dwaling op VS' presidentieel niveau te vergelijken met een te kort lontje wat een taxi rondrijd.

Waarmee ik niet afding op wat je zegt
pi_70921209
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het is moeilijk om een institutionele dwaling op VS' presidentieel niveau te vergelijken met een te kort lontje wat een taxi rondrijd.

aw jeez not this shit again... ik dacht dat we 48 uur van jouw gezeik verlost waren
  maandag 13 juli 2009 @ 00:58:22 #77
6484 ExTec
pi_70921558
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:45 schreef PietjeDuck het volgende:

[..]

aw jeez not this shit again... ik dacht dat we 48 uur van jouw gezeik verlost waren
Laten we het erop houden dat de powers that be anders hebben beslist
pi_70925145
Nou ja laten we eerlijk zijn, er valt begrip op te brengen voor de verontwaardiging van de egyptenaren. Ze moeten zich echter niet gaan gedragen als een stelletje hysterische huilebalken daar. Het valt niet te voorkomen dat in de strijd naar islamisering de bevolking van de landen die daar de dupe van woorden protesteert maar dit geval in Duitsland is toch echt een zeldzaam geval. Dat kunnen we niet zeggen van de slachtoffers uit de egyptenaren: Afrikaan dood geschoten door Egyptenaren op grens met Israel

[ Bericht 1% gewijzigd door buachaille op 13-07-2009 11:22:11 ]
pi_70928061
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Aah zo, als er 100.000den sterven ten gevolge van een 'dwaling' van een godsdienstfanaat (God told him to get Saddam, didn't he) is dat van andere orde van grootte .. dus dat zou je meer kunnen vergelijken met een terroristische aanslag?

Nu ga je die taxichauffeur 1 op 1 vergelijken, een moord op straat met een moord in een rechtszaal?
Over verschil in orde van grootte gesproken, is dat niet een behoorlijk verschil .. een beveiligd gerechtsgebouw en gewoon op straat?

En is het je ook opgevallen dat de kranten daar vol van stonden, van die moord op straat, dat iedereen er schande van sprak, dat er binnen no time politieke reactie was door de wetgeving terug te draaien/aan te passen?
Waar is de politieke reactie van Duitsland? Spreekt de overheid van een verandering in beveiliging in rechtszalen, van een onderzoek naar die wacht en hoe het komt dat die aannam dat die echtgenoot de aanvaller was? Spreken de media daar schande van die slechte beveiliging, vragen die zich af waarom die parketwacht op de echtgenoot heeft geschoten?
pleased to meet you
pi_70928191
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Aah zo, als er 100.000den sterven ten gevolge van een 'dwaling' van een godsdienstfanaat (God told him to get Saddam, didn't he) is dat van andere orde van grootte .. dus dat zou je meer kunnen vergelijken met een terroristische aanslag?

Nu ga je die taxichauffeur 1 op 1 vergelijken, een moord op straat met een moord in een rechtszaal?
Over verschil in orde van grootte gesproken, is dat niet een behoorlijk verschil .. een beveiligd gerechtsgebouw en gewoon op straat?

En is het je ook opgevallen dat de kranten daar vol van stonden, van die moord op straat, dat iedereen er schande van sprak, dat er binnen no time politieke reactie was door de wetgeving terug te draaien/aan te passen?
Waar is de politieke reactie van Duitsland? Spreekt de overheid van een verandering in beveiliging in rechtszalen, van een onderzoek naar die wacht en hoe het komt dat die aannam dat die echtgenoot de aanvaller was? Spreken de media daar schande van die slechte beveiliging, vragen die zich af waarom die parketwacht op de echtgenoot heeft geschoten?
Politieke reactie, omdat er 1 onbekende moslima door een gek is vermoord.?
Wat een geleuter.

In Sudan worden er 10.000-den vermoord, was daar maar zo'n ophef over
pi_70928364
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:56 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

OMG. Die mongool bemoiet er zich ook al tegenaan
Mwah, werkt dat omgekeerd niet net zo?
Ik bedoel maar, als je zo diverse topics doorleest, over handjes schudden, kleding ed, kom je het advies naar Iran te verhuizen toch wel heel vaak tegen .. alsof dat het centrum is van de islamitische wereld ..
pleased to meet you
pi_70928462
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:23 schreef qonmann het volgende:

[..]

Politieke reactie, omdat er 1 onbekende moslima door een gek is vermoord.?
Wat een geleuter.

In Sudan worden er 10.000-den vermoord, was daar maar zo'n ophef over
nee .. politieke reactie omdat er iemand in een rechtszaal s vermoord .. politieke reactie omdat de parketwacht blijkbaar bevooroordeeld is en de echtgenoot aanzag voor dader
pleased to meet you
pi_70928561
lama
  Donald Duck held maandag 13 juli 2009 @ 11:36:38 #84
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70928611
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:51 schreef IHVK het volgende:
Schopje voor dit topic.

Krijgt veel te weinig aandacht. Deze kant moeten we niet op willen gaan.
wat is dat nou weer voor onzin. Blijkbaar was dit topic daadwerkelijk echt niet zo interessant, dus dan maar weer even kunstmatig onder de aandacht brengen. Maar goed, da's wel weer geheel in stijl van het onderwerp zelf, met die om aandacht jankende egyptenaren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_70928646
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:36 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

wat is dat nou weer voor onzin. Blijkbaar was dit topic daadwerkelijk echt niet zo interessant, dus dan maar weer even kunstmatig onder de aandacht brengen. Maar goed, da's wel weer geheel in stijl van het onderwerp zelf, met die om aandacht jankende egyptenaren.
Onbegrijpelijk ja, de lange tenen van moslims in achterlijke landen zijn nog veel langer dan ik dacht
pi_70929505
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:38 schreef qonmann het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk ja, de lange tenen van moslims in achterlijke landen zijn nog veel langer dan ik dacht
Heb je er ooit aan gedacht dat je zelf achterlijk bent?
Zie ondertitel :)
pi_70929543
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:05 schreef Wouter1979 het volgende:

[..]

Heb je er ooit aan gedacht dat je zelf achterlijk bent?
Het maakt niet uit of hij daar zelf aan denkt of niet, hij is achterlijk.
pi_70929572
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:38 schreef qonmann het volgende:

[..]

Vraagje: hoe zou je reageren als dit een Nederlander was geweest die vermoord is in het beveiligde gerechtsgebouw in een islamitisch land?

/edit .. correctie .. een Nederlandse, 3 maanden zwanger, en dan wordt haar echtgenoot die haar wil helpen ook nog eens neergeschoten
pleased to meet you
pi_70929719
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Vraagje: hoe zou je reageren als dit een Nederlander was geweest die vermoord is in het beveiligde gerechtsgebouw in een islamitisch land?

/edit .. correctie .. een Nederlandse, 3 maanden zwanger, en dan wordt haar echtgenoot die haar wil helpen ook nog eens neergeschoten
Zou wellicht denken, kan gebeuren, zeker in zo'n land ..en dat is het dan.
  maandag 13 juli 2009 @ 12:16:01 #90
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_70929817
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:12 schreef qonmann het volgende:

[..]

Zou wellicht denken, kan gebeuren, zeker in zo'n land ..en dat is het dan.
Ik zou de straat op gaan, moord en brand schreeuwen en vlaggen van het betreffende land verbranden. En voor 'good meassure' ook nog een lelijke pop, die de president van dat land voor moet stellen, op de brandstapel zetten!

Dat zal ze leren namelijk. Ik wed dat er dan in ieder geval op verschillende Islamitische fora wordt besproken wat een schande het is dat ze in Nederland aan het demonstreren zijn voor dingen die 'hier' gebeuren! Lijkt me heerlijk!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_70929821
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:07 schreef moussie het volgende:

Als die hollandse was verkracht of neergeschoten omdat ze in bijvoorbeeld in kabul geheel tegen de geldige sociale (fatsoens)normen een minirok had gedragen of een diep decollette dan was ik verontwaardigd geweest en had ik graag een zware straf gezien voor de 'uitvoerende' haatbaard. Maar verder zou het hele geval morgen uit mijn gedachten zijn verdwenen.
pi_70929876
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik zou de straat op gaan, moord en brand schreeuwen en vlaggen van het betreffende land verbranden. En voor 'good meassure' ook nog een lelijke pop, die de president van dat land voor moet stellen, op de brandstapel zetten!

Dat zal ze leren namelijk. Ik wed dat er dan in ieder geval op verschillende Islamitische fora wordt besproken wat een schande het is dat ze in Nederland aan het demonstreren zijn voor dingen die 'hier' gebeuren! Lijkt me heerlijk!
  maandag 13 juli 2009 @ 12:38:25 #93
6484 ExTec
pi_70930360
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Ook niet. Terroristische aanslagen pleeg je nu eenmaal niet door een staatsleger ergens naartoe te sturen. Ook iets met motivatie, VS troepen lopen daar niet rond om zoveel mogelijk onschuldige burgers om te leggen.
quote:

Volgens mij was jij diegene die individuen met een kort lontje aan het vergelijken was met Bush c.s.?
quote:
Alleen oppervlakkig gezien kun je dat denken.

Kan je je nog herinneren dat die mohammedaan een agent neerstak in een politiebureau? Daar lopen toch veel gewapende agenten rond?

In relatief vrije maatschappijen kan dit nu eenmaal gebeuren. Wil je dit ten alle tijden voorkomen, ben je voor een politiestaat.
quote:
Waar is de politieke reactie van Duitsland?
Geen idee, ik volg de duitse media niet, jij wel?

Of vertaal je: ik hoor hier in NL niks over de duitse media die schande spreekt, dus ga ik er vanuit dat er ook geen reactie was?
quote:
Spreekt de overheid van een verandering in beveiliging in rechtszalen,
De reflex waarin iets wat niet leuk is, aangepakt moet worden met nieuwe regels en onderzoeken. Maar shit happens nu eenmaal, meer regeltjes van de omnipotente regering gaan onheil niet uitbannen. Al denk ik wel dat zoiets in de pijplijn zit, daar niet van.
quote:
Spreken de media daar schande van die slechte beveiliging, vragen die zich af waarom die parketwacht op de echtgenoot heeft geschoten?
Mwah, ik kan een end komen. Het bericht heeft het over een politieagent, niet perse over een parketwacht, en van een reguliere politieagent kan ik me prima voorstellen dat'ie vrijwel reflexmatig deze in dit geval foute beslissing maakte. Ook in Duitsland is Opsporing Verzocht een feest der multiculturaliteit.

En GedankenPolizei concepten als dat agentjes maar "geindoctrineerd" dienen te worden, dat alhoewel het keihard haaks op hun dagelijke praktijk ervaring staat, ze de bruine medemens toch vooral het voordeel van de twijfel moeten blijven geven, zijn taferelen die in de historische Rijken oostwaards niet hadden misstaan. Moeten wij dus niet aan willen beginnen; het dient niet terug te komen, en de rudimenten mogen verder af blijven brokkelen.

Dus die politieagent heeft een fout gemaakt, dat is heel erg tragisch, meer niet.
pi_70930394
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

hehe, leuk sarcasme, belachelijk maken door het in het extreem te trekken ..

Maar vertel, wie heeft er vlaggen of poppen verbrandt tijdens de begrafenis? Of vertel je soms dat ze niet pisnijdig mogen zijn als er iemand in een rechtszaal wordt vermoord en/of wordt beschoten en de verantwoordelijke overheid haalt haar schouders op, incidentje, 'lone wolf' ed?
pleased to meet you
  maandag 13 juli 2009 @ 13:09:46 #95
116015 SicSicSics
pi_70931369
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:39 schreef moussie het volgende:
hehe, leuk sarcasme, belachelijk maken door het in het extreem te trekken ..
Dit is anders een redelijk normale gang van zaken hoor.
quote:
Maar vertel, wie heeft er vlaggen of poppen verbrandt tijdens de begrafenis?
Geen idee, je vroeg toch ook niet wat zij hebben gedaan? Je vroeg wat ik zou doen.
quote:
Of vertel je soms dat ze niet pisnijdig mogen zijn als er iemand in een rechtszaal wordt vermoord en/of wordt beschoten en de verantwoordelijke overheid haalt haar schouders op, incidentje, 'lone wolf' ed?
Nee, van mij mogen ze best boos zijn! Ik denk wel dat de 'public outrage' meevalt als je het een Egyptenaar op straat zal vragen. En uiteindelijk het zijn toch altijd incidentjes?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_70931738
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ook niet. Terroristische aanslagen pleeg je nu eenmaal niet door een staatsleger ergens naartoe te sturen. Ook iets met motivatie, VS troepen lopen daar niet rond om zoveel mogelijk onschuldige burgers om te leggen.
Nou ga je ervan uit dat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen voor je iemand de oorlog kan verklaren, en dat is natuurlijk heel aardig bedacht om oorlogen tussen bestaande naties enigszins te reguleren, maar dat het in de praktijk niet altijd zo werkt zou jij ook moeten weten.
Zo is dat 'leger' dat nu de oorlog aan Amerika verklaart heeft met hulp van de Amerikanen opgericht, en zo lang als dat ze tegen de Russen vochten was dat blijkbaar oké, nu ze tegen de Amerikanen vechten is dat natuurlijk ineens andere koek, zijn het terroristen, is het geen 'leger' meer dat gebruikt wordt om bepaalde doelen te bereiken
quote:
Volgens mij was jij diegene die individuen met een kort lontje aan het vergelijken was met Bush c.s.?
Volgens mij had jij het over dode moslims ten gevolge van een intolerante westerling, en daar valt Bush dus wel degelijk onder, zeker als je het gekonkel ziet waarmee deze 'bevrijding' door is gedrukt.
quote:
Alleen oppervlakkig gezien kun je dat denken.

Kan je je nog herinneren dat die mohammedaan een agent neerstak in een politiebureau? Daar lopen toch veel gewapende agenten rond?

In relatief vrije maatschappijen kan dit nu eenmaal gebeuren. Wil je dit ten alle tijden voorkomen, ben je voor een politiestaat.
In gerechtsgebouwen wordt al jaar en dag aan de deur gecontroleerd op wapens
quote:
Geen idee, ik volg de duitse media niet, jij wel?

Of vertaal je: ik hoor hier in NL niks over de duitse media die schande spreekt, dus ga ik er vanuit dat er ook geen reactie was?
Ik volg de Duitse media, ja .. en nee, ik ben het niet tegen gekomen in de headlines
quote:
De reflex waarin iets wat niet leuk is, aangepakt moet worden met nieuwe regels en onderzoeken. Maar shit happens nu eenmaal, meer regeltjes van de omnipotente regering gaan onheil niet uitbannen. Al denk ik wel dat zoiets in de pijplijn zit, daar niet van.
Nieuwe regels? Zoals gezegd wordt er aan de deur al gecontroleerd op wapens, dus wat zou je zeggen van 'bestaande regels goed uitvoeren'?
quote:
Mwah, ik kan een end komen. Het bericht heeft het over een politieagent, niet perse over een parketwacht, en van een reguliere politieagent kan ik me prima voorstellen dat'ie vrijwel reflexmatig deze in dit geval foute beslissing maakte. Ook in Duitsland is Opsporing Verzocht een feest der multiculturaliteit.
Omg, wat een logica, als je dat doortrekt zou het dus ook heel normaal zijn als iedere iets oudere mannelijke toerist in Thailand ed op de korrel wordt genomen, vast een pedo op zoek naar slachtoffers.

Daarnaast, je volgt de Duitse media toch niet, maar nu weet je ineens wel de inhoud van bepaalde programma's .. bron: je dikke duim en heel veel zuigen ..
quote:
En GedankenPolizei concepten als dat agentjes maar "geindoctrineerd" dienen te worden, dat alhoewel het keihard haaks op hun dagelijke praktijk ervaring staat, ze de bruine medemens toch vooral het voordeel van de twijfel moeten blijven geven, zijn taferelen die in de historische Rijken oostwaards niet hadden misstaan. Moeten wij dus niet aan willen beginnen; het dient niet terug te komen, en de rudimenten mogen verder af blijven brokkelen.
Shoot first, ask questions later, ja, daar moeten we naar toe terug, waar onschuldigen beschoten worden omdat ze de verkeerde huidskleur hebben
quote:
Dus die politieagent heeft een fout gemaakt, dat is heel erg tragisch, meer niet.
Mwah, die man mag wel goed aan de tand worden gevoeld waarom die niet eerst de situatie in zich opneemt voor die begint te schieten, het zou zo maar kunnen dat die dan het mes in de hand van die ander had gezien, een agent die schiet zonder eerst te kijken is namelijk nogal ongeschikt om zijn werk nog goed te kunnen doen.
Maar oké, dat is dus een 'tragische' fout, meer niet, maar wat schandalig is, en waar de Egyptenaren dus over vallen, is dat dat genegeerd wordt door de media.
pleased to meet you
pi_70931931
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dit is anders een redelijk normale gang van zaken hoor.
[..]

Geen idee, je vroeg toch ook niet wat zij hebben gedaan? Je vroeg wat ik zou doen.
[..]

Nee, van mij mogen ze best boos zijn! Ik denk wel dat de 'public outrage' meevalt als je het een Egyptenaar op straat zal vragen. En uiteindelijk het zijn toch altijd incidentjes?
Tja, maar hier hebben we het dus over
1. een beveiligd gerechtsgebouw
2. een diender die er 'automatisch' van uitgaat dat de gekleurde man de dader moet zijn en op hem schiet.

En dat zijn nou toevallig allebei dingen die onder de directe verantwoordelijkheid van de overheid vallen, dus dan zou je eerder berichtgeving verwachten in de trend van 'de overheid onderzoekt ..' ipv downplayen naar 'incidentje' .. dat was het geweest als dit op straat was gebeurd, maar dat is het dus niet.
pleased to meet you
pi_70932019
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:28 schreef moussie het volgende:

[..]

2. een diender die er 'automatisch' van uitgaat dat de gekleurde man de dader moet zijn en op hem schiet.

En dat zijn nou toevallig allebei dingen die onder de directe verantwoordelijkheid van de overheid vallen, dus dan zou je eerder berichtgeving verwachten in de trend van 'de overheid onderzoekt ..' ipv downplayen naar 'incidentje' .. dat was het geweest als dit op straat was gebeurd, maar dat is het dus niet.
Jij weet hoe Duitsland zijn rechtszaal moet beveiligen..ook als het maar een gevalletje van belediging is.
Knap hoor !
Iemand voor hoer uitschelden mag in Nederland straffeloos zelfs, dacht ik
Terroriste ben ik niet zeker van
  maandag 13 juli 2009 @ 13:39:30 #99
6484 ExTec
pi_70932269
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou ga je ervan uit dat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen voor je iemand de oorlog kan verklaren, en dat is natuurlijk heel aardig bedacht om oorlogen tussen bestaande naties enigszins te reguleren, maar dat het in de praktijk niet altijd zo werkt zou jij ook moeten weten.
Zo is dat 'leger' dat nu de oorlog aan Amerika verklaart heeft met hulp van de Amerikanen opgericht, en zo lang als dat ze tegen de Russen vochten was dat blijkbaar oké, nu ze tegen de Amerikanen vechten is dat natuurlijk ineens andere koek, zijn het terroristen, is het geen 'leger' meer dat gebruikt wordt om bepaalde doelen te bereiken
Is there a question somewhere?
quote:
Volgens mij had jij het over dode moslims ten gevolge van een intolerante westerling, en daar valt Bush dus wel degelijk onder, zeker als je het gekonkel ziet waarmee deze 'bevrijding' door is gedrukt.
Maar die oorlog ging toch niet om intolerantie? Hij is Irak toch niet binnengevallen omdat'ie zo'n hekel heeft aan moslims. It's the money.
quote:
In gerechtsgebouwen wordt al jaar en dag aan de deur gecontroleerd op wapens
In NL? Dat kan best ja.
quote:
Ik volg de Duitse media, ja .. en nee, ik ben het niet tegen gekomen in de headlines
Hmmm, ja talk is cheap.

Duitsland is een groot land.

Ik twijfel er niet over dat er heus wel ach en wee is gezegd. Maar het zal voor sommigen niet "hard genoeg" gezegd zijn. Voor de egyptenaren, bv, en voor moussie.
quote:
Nieuwe regels? Zoals gezegd wordt er aan de deur al gecontroleerd op wapens, dus wat zou je zeggen van 'bestaande regels goed uitvoeren'?
Dat stel jij toch voor? Politiek, commissies, onderzoek, blah?

En wat kan daar anders uit voortvloeien.
quote:
Omg, wat een logica, als je dat doortrekt zou het dus ook heel normaal zijn als iedere iets oudere mannelijke toerist in Thailand ed op de korrel wordt genomen, vast een pedo op zoek naar slachtoffers.
Ja, dat vind ik iig niet minder logisch. Tenminste; als je op de korrel vertaalt als dat ze in de gaten worden gehouden, en niet een belachelijkmaking als schieten.
quote:
Daarnaast, je volgt de Duitse media toch niet, maar nu weet je ineens wel de inhoud van bepaalde programma's .. bron: je dikke duim en heel veel zuigen ..
Merkel gaf recentelijk toe dat het aantal 'niet westerse' criminelen daar ook zwaar oververtegenwoordigd was in het gevang. Niks duim. Duitsland lijkt veel op NL; de problematiek speelt europa breed, ik ga met jou geen spelletjes doen alsof ik er zeker niet vanuit moet gaan dat het daar hetzelfde is als hier.
quote:
Shoot first, ask questions later, ja, daar moeten we naar toe terug, waar onschuldigen beschoten worden omdat ze de verkeerde huidskleur hebben
Overdrijving.

Typerend dat je ook niet meer in de aanbieding hebt, een realistische oplossing bv
quote:
Mwah, die man mag wel goed aan de tand worden gevoeld waarom die niet eerst de situatie in zich opneemt voor die begint te schieten, het zou zo maar kunnen dat die dan het mes in de hand van die ander had gezien, een agent die schiet zonder eerst te kijken is namelijk nogal ongeschikt om zijn werk nog goed te kunnen doen.
Je hebt het over split second beslissingen. Agenten hebben niet de luxe om als moussie met de wisdom of hindsight e.e.a. te pontificeren.
quote:
Maar oké, dat is dus een 'tragische' fout, meer niet, maar wat schandalig is, en waar de Egyptenaren dus over vallen, is dat dat genegeerd wordt door de media.
Ik geloof niet dat het genegeerd wordt. Dat de buiging voor onze trotste mohammedanen die al snel weten dat ze zielig en slachtoffer zijn niet diep genoeg is, dat verbaast niet.
pi_70932764
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:31 schreef qonmann het volgende:

[..]

Jij weet hoe Duitsland zijn rechtszaal moet beveiligen..ook als het maar een gevalletje van belediging is.
Knap hoor !
Iemand voor hoer uitschelden mag in Nederland straffeloos zelfs, dacht ik
Terroriste ben ik niet zeker van
Gerechtsgebouwen zijn beveiligd, ja .. of dacht je dat die opgeheven wordt in individuele gevallen of zo?
pleased to meet you
  maandag 13 juli 2009 @ 13:58:33 #101
6484 ExTec
pi_70932796
quote:
..' ipv downplayen naar 'incidentje' .. dat was het geweest als dit op straat was gebeurd, maar dat is het dus niet.
Of iets incident is , hangt doorgaans af van frequentie, niet van locatie.

En ik zeg expliciet doorgaans want ik kan zomaar wijzen naar tritsen 'incidenten' die volgens sommige mensen toch heus niet 'structureel' zijn, al rechtvaardigd de frequentie dat wel

Dus niks: was niet op straat, dus geen incident.
  maandag 13 juli 2009 @ 14:09:02 #102
116015 SicSicSics
pi_70933068
quote:
1. ook een beveiligd gerechtsgebouw heeft kennelijk gaten.
2. hoe was de situatie? Uit 1 van de vele berichten die ik lees bleek dat de man ook gestoken dus dicht bij de dader was, misschien is hij wel per ongeluk neergeschoten (in zijn been) door de agent? Was de situatie onoverzichtelijk? Paniek? Dat die man een reprimande verdient ben ik met je eens, maar om nou meteen te roepen dat hij schoot omdat deze man 'niet blond' was...
quote:
Voor mij voelt het vooral aan als 'we worden benadeelt want wij zijn Moslims en dus zielig'.

Moslim is een beetje het nieuwe neger. lijkt wel. Er hoeft maar 'dit' te gebeuren en ze zijn 'outraged' en is het discriminatie. het onderzoek (wat er wel is) was nog niet eens afgerond. De herdenking voor deze vrouw nog niet eens georganiseerd en de verschillende betrokkenen hadden nog niet eens de kans gehad om op ziekenbezoek te gaan.

Het is vreselijk wat er gebeurt is, natuurlijk! Het had nooit mogen gebeuren, natuurlijk! Maar het wordt zo wel een beetje erg gedramatiseerd.
Fine, fuck you then!
pi_70933084
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Gerechtsgebouwen zijn beveiligd, ja .. of dacht je dat die opgeheven wordt in individuele gevallen of zo?
je punt ?
Duitsland doet het niet goed ofzo ?
.en jij weet hoe zij hun gebouwen moeten beveiligen ???
Ik begrijp werkelijk geen iota van je redenatie
pi_70933177
Afschuwelijk zaak natuurlijk. Wat ik me wel afvraag, was er ook ophef geweest als het slachtoffer geen Moslima was?
  maandag 13 juli 2009 @ 14:16:10 #105
6484 ExTec
pi_70933271
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:13 schreef nikk het volgende:
Afschuwelijk zaak natuurlijk. Wat ik me wel afvraag, was er ook ophef geweest als het slachtoffer geen Moslima was?
Nope, en dan had er ook geen mod geweest die dit topic omhoog kicked, om blijkbaar aan z'n zieligheids quota te kunnen voldoen.
  maandag 13 juli 2009 @ 14:18:11 #106
116015 SicSicSics
pi_70933323
Nu zijn jullie net zo triest bezig als al die verontwaardigde moslims in Egypte!

Die stelden precies dezelfde vraag!
Fine, fuck you then!
pi_70933345
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope, en dan had er ook geen mod geweest die dit topic omhoog kicked, om blijkbaar aan z'n zieligheids quota te kunnen voldoen.
Dan was er geen eens een topic geweest.
Triest inhoudloos kickje ja
  maandag 13 juli 2009 @ 14:20:41 #108
6484 ExTec
pi_70933384
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:19 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dan was er geen eens een topic geweest.
Triest inhoudloos kickje ja
Nou ja, er wordt nu wel inhoudelijk gebabbeld, maar wat het nut van die kick was, die vraag lijkt te staan.
pi_70933663
Waar bemoeien die gypo's zich mee? Dit is een Duitse probleem wat zich af heeft gespeeld in Duitsland.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 13 juli 2009 @ 14:34:40 #110
188345 Py
op zich
pi_70933740
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:30 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Waar bemoeien die gypo's zich mee? Dit is een Duitse probleem wat zich af heeft gespeeld in Duitsland.
ze was lid van de ummah hè, een zuster
  maandag 13 juli 2009 @ 14:45:04 #111
6484 ExTec
pi_70934040
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:22 schreef moussie het volgende:

Ik zit ff creatief te googlen, en zie wat ik vind:

Klik.

Welke duitse media zijn dat dan, die jij volgt? De eerder genoemde dikke duim media?

De duitse media lijken er zat aandacht aan besteed te hebben.

Het komt er toch niet op neer dat in moussie's opinie de knieval van de blanke mens richting de bruine, niet diep genoeg is toch?

Daar heeft het wel alle schijn van
  maandag 13 juli 2009 @ 14:57:45 #112
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70934424
Rellen!

pi_70935618
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik zit ff creatief te googlen, en zie wat ik vind:

Klik.

Welke duitse media zijn dat dan, die jij volgt? De eerder genoemde dikke duim media?

De duitse media lijken er zat aandacht aan besteed te hebben.

Het komt er toch niet op neer dat in moussie's opinie de knieval van de blanke mens richting de bruine, niet diep genoeg is toch?

Daar heeft het wel alle schijn van
Ik zie daar anders niets tussen staan van voor de reactie uit Egypte, dus zo rond de tijd dat zij vermoord is .. en daar ging het nou juist om, niet waar?
Dat de kranten er vol van staan sindsdien de Egyptenaren het onder de aandacht hebben gebracht, tja .. wel opvallend dat je je meer druk maakt om het feit dat ze er iets van durven te zeggen ipv je druk te maken dat zoiets gebeurt in een rechtszaal en dat dat doodgezwegen wordt door de Duitse media .. maar ja, ze komen wat vaker voor in de misdaad-statistieken, dus ze zullen het wel verdiend hebben of zo?
pleased to meet you
pi_70935700
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

1. ook een beveiligd gerechtsgebouw heeft kennelijk gaten.
2. hoe was de situatie? Uit 1 van de vele berichten die ik lees bleek dat de man ook gestoken dus dicht bij de dader was, misschien is hij wel per ongeluk neergeschoten (in zijn been) door de agent? Was de situatie onoverzichtelijk? Paniek? Dat die man een reprimande verdient ben ik met je eens, maar om nou meteen te roepen dat hij schoot omdat deze man 'niet blond' was...
[..]

Voor mij voelt het vooral aan als 'we worden benadeelt want wij zijn Moslims en dus zielig'.

Moslim is een beetje het nieuwe neger. lijkt wel. Er hoeft maar 'dit' te gebeuren en ze zijn 'outraged' en is het discriminatie. het onderzoek (wat er wel is) was nog niet eens afgerond. De herdenking voor deze vrouw nog niet eens georganiseerd en de verschillende betrokkenen hadden nog niet eens de kans gehad om op ziekenbezoek te gaan.

Het is vreselijk wat er gebeurt is, natuurlijk! Het had nooit mogen gebeuren, natuurlijk! Maar het wordt zo wel een beetje erg gedramatiseerd.
Het gaat om het simpele feit dat het doodgezwegen wordt door de media terwijl het onder de directe verantwoordelijkheid valt van de overheid .. en dat is op z'n minst twijfelachtig te noemen.
pleased to meet you
pi_70935783
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zie daar anders niets tussen staan van voor de reactie uit Egypte, dus zo rond de tijd dat zij vermoord is .. en daar ging het nou juist om, niet waar?
Dat de kranten er vol van staan sindsdien de Egyptenaren het onder de aandacht hebben gebracht, tja .. wel opvallend dat je je meer druk maakt om het feit dat ze er iets van durven te zeggen ipv je druk te maken dat zoiets gebeurt in een rechtszaal en dat dat doodgezwegen wordt door de Duitse media .. maar ja, ze komen wat vaker voor in de misdaad-statistieken, dus ze zullen het wel verdiend hebben of zo?
Tja je kunt moeilijk die domme reacties van de "Egyptenaren" negeren ...de sop was de kool niet waard, eerder en terecht.
  maandag 13 juli 2009 @ 15:48:33 #116
116015 SicSicSics
pi_70936045
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:38 schreef moussie het volgende:
Het gaat om het simpele feit dat het doodgezwegen wordt door de media terwijl het onder de directe verantwoordelijkheid valt van de overheid .. en dat is op z'n minst twijfelachtig te noemen.
Het werd niet ontzettend breed uitgemeten, nee. Als er een Jood door een Moslim was vermoord was ging het misschien warmer over de toonbank, ja.

Het is verder schromelijk overdreven.

Tevens zijn er meer gematigde reacties uit Egypte dan hier wordt verondersteld en zo zijn we allemaal weer een beetje schuldig aan schrijven en zeggen wat we willen.
Fine, fuck you then!
pi_70936101
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:41 schreef qonmann het volgende:

[..]

Tja je kunt moeilijk die domme reacties van de "Egyptenaren" negeren ...de sop was de kool niet waard, eerder en terecht.
Ach ja, en als er iemand wordt neergestoken in een rechtszaal en haar man die haar wil helpen ook nog eens beschoten, dat is natuurlijk geen nieuws dus daarover hoeft niet bericht te worden ..

Dus als de politie hier in Nederland geen persberichten uitgeeft over hoeveel overvallen er echt gepleegd zijn of hoeveel buren er weg zijn geperst en door wie, is dat ook goed .. eigenlijk? En de buurtbewoners die dan klagen dat je niets terug leest in de pers, dat zijn dan ook domme reacties zeker ..
pleased to meet you
pi_70936285
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:48 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het werd niet ontzettend breed uitgemeten, nee. Als er een Jood door een Moslim was vermoord was ging het misschien warmer over de toonbank, ja.

Het is verder schromelijk overdreven.

Tevens zijn er meer gematigde reacties uit Egypte dan hier wordt verondersteld en zo zijn we allemaal weer een beetje schuldig aan schrijven en zeggen wat we willen.
Mwah, als er een dode valt in een rechtszaal en daarnaast ook nog eens een onschuldige beschoten is dat normaal gesproken internationaal headline materiaal, niet waar? Het was in dit geval nog niet eens nationale headline, dus ja, het is doodgezwegen.

En aan dat schromelijk overdrijven doe jij anders dapper aan mee, met je verbrandde vlaggen en poppetjes ..
pleased to meet you
  maandag 13 juli 2009 @ 16:09:21 #119
116015 SicSicSics
pi_70936745
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:55 schreef moussie het volgende:
Mwah, als er een dode valt in een rechtszaal en daarnaast ook nog eens een onschuldige beschoten is dat normaal gesproken internationaal headline materiaal, niet waar? Het was in dit geval nog niet eens nationale headline, dus ja, het is doodgezwegen.

Net als 7 april, Landshut schietpartij in een rechtszaal, drie twee doden. Geen headlines.

Ik moet wel bekennen dat er over de steekpartij in Dresden nog minder geschreven is. Zeker ook door de Nederlandse pers.
quote:
En aan dat schromelijk overdrijven doe jij anders dapper aan mee, met je verbrandde vlaggen en poppetjes ..
Maar gelukkig wist je zelf ook dat het sarcasme was!
Fine, fuck you then!
pi_70936762
Same shit, different country: http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/8147329.stm

Nu kijken of de haatbaarden ook verontwaardigd zijn

[ Bericht 34% gewijzigd door buachaille op 13-07-2009 16:15:12 ]
  maandag 13 juli 2009 @ 16:20:33 #121
6484 ExTec
pi_70937107
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus ik moet nu even uit die overweldigende hoeveelheid links berichtjes vinden van op de dag/ na de dag dat het plaatsvond?

Wat denk je, ga ik zoiets makkelijk vinden?

Komen er alvast wat:

http://www.newstin.de/rel/de/de-010-003853511 6 Juli

http://www.spiegel.de/panorama/justiz/0,1518,634743,00.html 7 Juli

http://www.mdr.de/sachsen/6502772.html 6 Juli

http://www.zeitjung.de/ZE(...)mit-Deutschland.html 8 Juli

Toen hield ik het even voor gezien. Ik wil er meer opdissen als je daar prijs opstelt.

De dagtekening van het bericht in de OP is ook 6 Juli.

Dus waar heb jij het nou over met je "Ja, maar de duitse media zeggen er niets over! "

De duitse media hebben het er zat over.
quote:
Dat de kranten er vol van staan sindsdien de Egyptenaren het onder de aandacht hebben gebracht, tja ..
Niet dus
quote:
wel opvallend dat je je meer druk maakt om het feit dat ze er iets van durven te zeggen ipv je druk te maken dat zoiets gebeurt in een rechtszaal en dat dat doodgezwegen wordt door de Duitse media
Het wordt dus gewoon helemaal niet doodgezwegen door de media.

Ik vind het opvallend, dat jij naadloos hetzelfde verhaaltje af gaat lopen afdraaien als die zichzelf zielig vindende arabieren.
  maandag 13 juli 2009 @ 16:29:04 #122
6484 ExTec
  maandag 13 juli 2009 @ 16:33:20 #123
6484 ExTec
pi_70937532
Maar er is dus zat te vinden,

Maar dat weerhoud moussie om er toch vooral op te blijven hameren dat het 'doodgezwegen wordt'.

Maar het wordt niet doodgezwegen, moussie, er is zat over te vinden.

Dus waar hebben we het nu eigelijk over?

Is de knieval van de blanke europeaan je soms niet diep genoeg?
  maandag 13 juli 2009 @ 17:44:58 #124
215628 woid
let's get Friendly
pi_70939655
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:33 schreef ExTec het volgende:
Maar er is dus zat te vinden,

Maar dat weerhoud moussie om er toch vooral op te blijven hameren dat het 'doodgezwegen wordt'.

Maar het wordt niet doodgezwegen, moussie, er is zat over te vinden.

Dus waar hebben we het nu eigelijk over?

Is de knieval van de blanke europeaan je soms niet diep genoeg?
hoe diep?
pi_70941291
Dit verklaart ook deels waarom ze aandacht krijgt in Egypte:

"Al-Sherbiny was a pharmacologist and a member of Egypt's national handball team from 1992 to 1999."
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,634842,00.html

En de extremisten aan de beide kanten kunnen van deze twee leren:

Sheikh Muhammad Sayyid Tantawi, Egypt's most senior cleric, called the attacker a murderer and said al-Sherbiny was a martyr. But he appealed for calm and said he hoped the murder wouldn't harm the dialogue between the West and Islam. "It was an isolated case," he said.

The General Secretaries of Germany's Muslim and Jewish Councils, Aiman Mayzek and Stephan Kramer, visited al-Sherbini's husband in hospital on Monday. "You don't have to be Muslim to oppose anti-Muslim behavior, and you don't have to be Jewish to oppose anti-Semitism," said Kramer. "We must stand together against such inhumanity."
pi_70950777
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus ik moet nu even uit die overweldigende hoeveelheid links berichtjes vinden van op de dag/ na de dag dat het plaatsvond?

Wat denk je, ga ik zoiets makkelijk vinden?

Komen er alvast wat:

http://www.newstin.de/rel/de/de-010-003853511 6 Juli

http://www.spiegel.de/panorama/justiz/0,1518,634743,00.html 7 Juli

http://www.mdr.de/sachsen/6502772.html 6 Juli

http://www.zeitjung.de/ZE(...)mit-Deutschland.html 8 Juli

Toen hield ik het even voor gezien. Ik wil er meer opdissen als je daar prijs opstelt.

De dagtekening van het bericht in de OP is ook 6 Juli.

Dus waar heb jij het nou over met je "Ja, maar de duitse media zeggen er niets over! "

De duitse media hebben het er zat over.
[..]

Niet dus
[..]

Het wordt dus gewoon helemaal niet doodgezwegen door de media.

Ik vind het opvallend, dat jij naadloos hetzelfde verhaaltje af gaat lopen afdraaien als die zichzelf zielig vindende arabieren.
En als jij nou eindelijk eens leest welk verhaaltje er afgedraaid wordt ..
Ik zag al dat je met veel moeite eentje gevonden hebt, weg gemoffeld in de rubriek achter in de krant 'uit alle wereld' .. nou hiep hoi zeg, je hebt zowaar een berichtje kunnen vinden, een zwangere vrouw vermoord in een rechtszaal is uiteraard ook erg oninteressant nieuws .. als het een moslima is.
pleased to meet you
pi_70951628
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Net als 7 april, Landshut schietpartij in een rechtszaal, drie twee doden. Geen headlines.

Ik moet wel bekennen dat er over de steekpartij in Dresden nog minder geschreven is. Zeker ook door de Nederlandse pers.
Dat is op zich niet zo gek, het was dezelfde dag namelijk al duidelijk dat het om een familiedrama ging, al bijna 20 jaar ruzie om een erfenis .. en ja, dat stond dezelfde dag nog in de kranten.

In dit geval moet je je zelfs afvragen of de pers in het buitenland er überhaupt van zou hebben gehoord als het niet via dat Egyptische protest in de internationale media terecht zou zijn gekomen.
quote:
Maar gelukkig wist je zelf ook dat het sarcasme was!
Tja, maar je ziet hoe dat opgepakt wordt .. je hebt er die er zelfs plaatjes bij plakken .. alsof je niet pissig mag zijn dat de moord op een zwangere vrouw en de beschieting van haar echtgenoot zo goed als genegeerd worden door de media
pleased to meet you
  Donald Duck held maandag 13 juli 2009 @ 23:34:14 #128
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70951758
Waarom zou het dan wel enorm groot in de media moeten. Een berichtje volstaat wel, het is echt niet iets wat van enorme invloed is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_70951849
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:09 schreef buachaille het volgende:
Same shit, different country: http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/8147329.stm

Nu kijken of de haatbaarden ook verontwaardigd zijn
Huh .. same shit? Ten eerste wordt er niemand vermoord en ten tweede is er wel media-aandacht .. en ten derde zouden hooguit de Christen of Animisten pissig moeten worden, die worden namelijk naar sharia-recht veroordeelt terwijl het geen moslims zijn ..
Dus waarom de 'haatbaarden' verontwaardigd zouden moeten zijn ontgaat me, leg uit
pleased to meet you
pi_70951938
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:08 schreef moussie het volgende:

[..]

En als jij nou eindelijk eens leest welk verhaaltje er afgedraaid wordt ..
Ik zag al dat je met veel moeite eentje gevonden hebt, weg gemoffeld in de rubriek achter in de krant 'uit alle wereld' .. nou hiep hoi zeg, je hebt zowaar een berichtje kunnen vinden, een zwangere vrouw vermoord in een rechtszaal is uiteraard ook erg oninteressant nieuws .. als het een moslima is.
Op de Engelstalige wiki pagina van haar staat dat in de (eerste) berichtgeving niet vermeld werd dat het om een moslima ging, ook werd haar naam niet genoemd. Deze gegevens worden in Duitsland niet vermeld om de privacy van het slachtoffer te beschermen.

Vervolgens gaat de publieke discussie vooral over de beveiliging van rechtbanken...

[ Bericht 0% gewijzigd door StaalPaal op 13-07-2009 23:45:01 ]
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
pi_70952687
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:38 schreef StaalPaal het volgende:

[..]

Op de Engelstalige wiki pagina van haar staat dat in de (eerste) berichtgeving niet vermeld werd dat het om een moslima ging, ook werd haar naam niet genoemd. Deze gegevens worden in Duitsland niet vermeld om de privacy van het slachtoffer te beschermen.

Vervolgens gaat de publieke discussie vooral over de beveiliging van rechtbanken...
tja .. de naam wordt idd niet genoemd, maar voor de rest wordt er weinig aan de fantasie over gelaten
quote:
Der Mann habe im August 2008 auf einem Spielplatz in Dresden die Ägypterin beschimpft. Es ging um eine Schaukel, die er räumen sollte.
pleased to meet you
pi_70987976
quote:
De racistische moord op Marwa al-Sherbini

Vandaag merk ik op het nieuws hier in Egypte dat duizenden mensen in Alexandrië de straat zijn opgegaan om vreedzaam te protesteren tijdens de begrafenismars van Marwa al Sherbini, een 32-jarige en drie maanden zwangere, van oorsprong Egyptische vrouw. Zij werd op 1 juli jongstleden in Dresden (Duitsland) op brute wijze vermoord.

Marwa werd door de dader in de rechtszaal van Dresden -- met 18 toegediende messteken in een tijdsbestek van maar liefst acht minuten -- doodgestoken. Dit omdat een 28-jarige neonazistische Duitser haar in 2008 in een park op een speelplaats had aangesproken als terrorist. Louter en alleen vanwege het dragen van haar hoofddoek. Zij daagde hem dan ook voor het gerecht, dat de zaak verleden week in hoger beroep behandelde.

En daar speelde het noodlottige voorval zich af. Noodlottig, omdat de aanwezige politieagent niet de dader onder vuur nam maar de man van Marwa, die haar als eerste te hulp schoot. Nadat hij een aantal dagen in coma heeft gelegen is hij nu gelukkig aan de beterende hand.

Het louter racistische karakter van deze moord heeft de gemoederen in Egypte hoog doen oplopen. De aanwezigen scanderen teksten dat Duitsland de vijand van God, Egypte en de moslims is. Uiteraard zijn dit soort teksten gevoed door de enorme emoties die de moord hier heeft opgeroepen.

Maar wat de mensen hier in Egypte vooral erg boos maakt, is dat er in de westerse media bijna niets of nauwelijks iets over wordt gerapporteerd. En mogelijk hebben ze daar gelijk in. Zo werd bijvoorbeeld de vrouw (Neda Agha Soltan) die in Iran werd doodgestoken tijdens de protesten tegen de vermeende verkiezingsfraude groot wereldnieuws. En dan vooral, zo stelt men hier, omdat met de verslaglegging over Iran vooral het kwade in de moslimwereld wordt belicht en de westerse media slechts het goede van de eigen samenlevingen schijnt te willen presenteren.

In Nederland hebben een paar dagbladen verslag gedaan van de begrafenisceremonie van Marwa. Zo hebben het NRC Handelsblad, Trouw en De Telegraaf artikelen aan deze gebeurtenis gewijd, zij het slechts kort dan wel vrij laat. Daarbij wordt met geen woord gerept over de daadwerkelijke motieven en achtergronden van deze moord. Maar ook niet over de toenemende racistische tendensen in de Duitse en mogelijk in onze Nederlandse samenleving. Zo is het bijna een vaststaand feit dat in Duitsland groepen neonazi’s vrijelijk en onbelemmerd hun haatzaaicampagnes kunnen voeren.

De Duitse overheid doet deze brute en zinloze moordzaak vooral af als incident en een individueel geval. Dit is slechts ten dele waar. De dader krijgt op extreem-rechtse websites in Duitsland erg veel bijval van gelijkgestemden. Hier wordt door de Duitse overheid niet tegen opgetreden. En ook in Nederland zien we dergelijke racistische steunbetuigingen terug op het internet. Vooral van mensen met een verwrongen mensbeeld, die hun -- mogelijk uitzichtloze -- eigen situatie aan anderen wijten.

Mijn persoonlijke mening is dat mensen overal gelijk zijn. En dat onze angsten vooral te wijten zijn aan een gebrek aan daadkrachtig optreden. Op te treden tegen lieden die onze verworven vrijheden uit opportunistische en egoïstische overwegingen tegen anderen gebruiken. En dat heeft niets met cultuur, religie en landsgrenzen te maken. Samenlevingen zullen bereid moeten zijn om deze 'rotte appels' de juiste waarden op te dringen. Hier ligt een zware verantwoordelijkheid voor een overheid. Het is de taak van de overheid om structurele oplossingen te vinden voor deze onderlinge haat tussen mensen. Het volstaat niet om van incident naar incident te springen.

Het zou de Nederlandse samenleving (uit monde van onze regering) erg sieren als we onze diepe deelneming en verontwaardiging over deze zinloze moord kenbaar maken aan het Egyptische volk, dat Balkenende even de tijd neemt om dit aan de Egyptische overheid kenbaar te maken. En vraag dan niet vooraf toestemming aan Angela Merkel. Nederland moet hierin zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.

Tot slot besluit ik nog met het volgende. Ik wil namelijk niet de indruk bij u wekken dat ik pro-islam of pro-Arabsich ben. Maar ik ben ook niet anti. Zo kent elke samenleving haar eigen specifieke cultuur en geschiedenis. En elke samenleving kent ook haar eigen soevereiniteit. En voor Nederland geldt vooral dat vanuit deze soevereiniteit duidelijkheid wordt geschapen in de verhouding ten opzichte van andere naties.

Uitgaande van onze nog gedeelde liberale begrippen als vrijheid, verdraagzaamheid, saamhorigheid, wordt er van elke Nederlandse ingezetene verwacht deze waarden te eerbiedigen en uit te dragen. In Nederland worden 'langdurige bezoekers' geacht als gast toe te treden en zich aan te sluiten tot de Nederlandse gebruiken en wetten. Daarbij moet men tevens een bijdrage aan de bestendiging van de Nederlandse samenleving als geheel leveren. Zoals Nederlanders dat ook moeten doen in de landen waar zij zich langere tijd vestigen. Hier is geen cultuurrelativisme op zijn plaats.

Vrijheid van godsdienst, vereniging, vergadering en meningsuiting zijn fundamentele waarden in de Nederlandse samenleving en worden voor en door iedere ingezetene eerbiedigd. Leven in Nederland zonder het handelen naar deze Nederlandse waarden zal reden moeten zijn mensen te corrigeren. Dit geldt voor autochtone Nederlanders die zich buiten de wet plaatsen, maar evenzo voor niet-autochtone Nederlanders die zich niet aan de Nederlandse spelregels houden. Hier dient een overheid krachtdadig op te treden.

Onze oprechte deelneming aan Egypte komt in dit geval niet vanuit zwakte of schaamte, maar gaat vooral gepaard met de kracht en de energie om deze vormen van ongefundeerde haat daadwerkelijk een halt toe te roepen.

Ik wens u allen veel wijsheid toe.
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=8815

Niet verwacht ooit zoiets op HVV te lezen. Zijn ze toch verstandiger dan sommige fokkers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')