Bron: haaretz.com Nou zou ik toch wel eens nadere tekst en uitleg willen hebben van de anti-Israel kliek op dit forum die altijd zo graag van de toren willen schreeuwen dat Israel "racistisch zou zijn". Afrikanen wagen hun leven om in Israel te geraken en lopen de kans door het hoofd geschoten te worden door die "vredelievende" Egyptenaren. Ik zal geen cynische grappen maken over Obama's bezoek aan Egypte overmorgen maar het is te hopen dat hij ditmaal zijn hoofd niet te diep buigt.quote:Egyptian police kill African migrant along Israel border
By News Agencies
An Egyptian security official says border police fatally shot an African migrant trying to cross into Israel on Tuesday.
The official says police first fired a warning shot into the air as the man tried to get across the barbed wire border fence at dawn.
When the migrant failed to stop, he was shot dead. The dead man did not have identification papers but was believed to be African. He was shot in the head, the sources said.
The sources said a second man, a 20-year-old Eritrean, was shot in the back and was in a critical condition in a hospital in el-Arish in the north of Sinai peninsula.
A routine Egyptian border patrol spotted the two men at dawn near the border with Israel and ordered them to stop, opening fire when they did not heed the warning, the sources added.
Six African women were also arrested before they were able to reach the border fence.
Dozens of Africans have been killed by Egyptian guards in the past two years trying to get to Israel in search of jobs, drawing criticism from rights groups.
However, the number of migrants killed at the border has dipped since last year, when at least 28 were killed. The latest incident is the second such case this year.
The killings on the border have been a concern in the past to the United States, which has expressed worries about rights issues in Egypt. U.S. President Barack Obama visits Egypt to deliver a speech to the Muslim world on Thursday.
Heb jij 'm horen zeuren dan?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:22 schreef buachaille het volgende:
Okay beste lezertjes, de Africaan met een kogel door het hoofd mag volgens longinus niet zeuren.
Wat ik van je verhaal begrijp is dat Israël niet bekritiseerd mag worden omdat Egypte dit soort misdaden pleegt? Wat is de logica daar achter?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:05 schreef buachaille het volgende:
[..]
Bron: haaretz.com Nou zou ik toch wel eens nadere tekst en uitleg willen hebben van de anti-Israel kliek op dit forum die altijd zo graag van de toren willen schreeuwen dat Israel "racistisch zou zijn". Afrikanen wagen hun leven om in Israel te geraken en lopen de kans door het hoofd geschoten te worden door die "vredelievende" Egyptenaren. Ik zal geen cynische grappen maken over Obama's bezoek aan Egypte overmorgen maar het is te hopen dat hij ditmaal zijn hoofd niet te diep buigt.
Ik weet wel dat ze altijd eerst flink liggen te stuiptrekken voordat het protest uitdooft.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:24 schreef bijdehand het volgende:
Heb jij 'm horen zeuren dan?Die Afrikaan?
Rechtsmenschenlogica!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat ik van je verhaal begrijp is dat Israël niet bekritiseerd mag worden omdat Egypte dit soort misdaden pleegt? Wat is de logica daar achter?
Ik zet Israel niet in het zonnetje, ik breng een nuance aan die jou niet lijkt te bereiken. En ik gebruik daarvoor niet één lijk, maar dozijnen met lijken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:29 schreef Iblis het volgende:
Als ik het goed begrijp dan gebruik je de dood van een Afrikaan om over zijn lijk Israël in het zonnetje te zetten?
Ik blijf het een aparte insteek vinden. Als Israël al racistisch ware – let op het gebruik van de aanvoegende wijs – dan zou dit nog niet automatisch betekenen dat het leven er slechter ware dan in de Israël-omringende landen. Derhalve ware het voorstelbaar, dat iemand desondanks zou trachten Israël te bereiken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:31 schreef buachaille het volgende:
Ik bedoel: wat blijft er over van de bewering dat israel racistisch zou zijn? Is dat vermeende "racisme" van Israel geen bescherming tegen een religie die uit is op de vernietiging van het Judaïsme?
tja, je weet dat het streng bewaakt is en dat er voor geweld niet terug gedeinsd wordt. En dan een waarschuwingsschot negeren en doorlopen is vragen om problemen.quote:The official says police first fired a warning shot into the air as the man tried to get across the barbed wire border fence at dawn.
When the migrant failed to stop, he was shot dead.
Ik denk niet dat mensen die Israël neersabelen een hoge pet op hebben van Egypte, waar het de mensenrechten betreft.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:05 schreef buachaille het volgende:
[..]
Bron: haaretz.com Nou zou ik toch wel eens nadere tekst en uitleg willen hebben van de anti-Israel kliek op dit forum die altijd zo graag van de toren willen schreeuwen dat Israel "racistisch zou zijn". Afrikanen wagen hun leven om in Israel te geraken en lopen de kans door het hoofd geschoten te worden door die "vredelievende" Egyptenaren. Ik zal geen cynische grappen maken over Obama's bezoek aan Egypte overmorgen maar het is te hopen dat hij ditmaal zijn hoofd niet te diep buigt.
Nou maar de vraag die dan nog steeds blijft openstaan is waarom die Eritreeër uitgerekend te midden van tientallen Islamitische staten op miljoenen m2 grondgebeid uitgerekend Israel uitzoekt. Dat landje van 22.000 m2 (als ik het goed heb) en waar zoveel op gefit wordt. Geeft dit dan niet het humanitarie faillisement van de arabische wereld aan? En verdient Israel niet al onze steun als humanitair baken in het gebied?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:41 schreef Iblis het volgende:
Ik blijf het een aparte insteek vinden. Als Israël al racistisch ware – let op het gebruik van de aanvoegende wijs – dan zou dit nog niet automatisch betekenen dat het leven er slechter ware dan in de Israël-omringende landen. Derhalve ware het voorstelbaar, dat iemand desondanks zou trachten Israël te bereiken.
Derhalve snap ik niet helemaal hoe dit geval zou ontkrachten dat Israël racistisch zou zijn.
Ach, dezelfde mensen willen o zo graag een economische en academische boycot van israel terwijl ze 's avonds in alle schijnheiligheid hun egyptische sperzieboontjes zitten op te eten.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:01 schreef Leevancleef het volgende:
Ik denk niet dat mensen die Israël neersabelen een hoge pet op hebben van Egypte, waar het de mensenrechten betreft.
Er zijn genoeg lui hier op Fok! die dat klusje maar al te graag mij uit handen nemen, en ik gun die lui ook hun lolletje.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:02 schreef Meh7 het volgende:
Waarom horen wij jou nooit over de (oorlogs)misdaden die Israël pleegt, Bauchaille?
Ik snap wel waar je heen wilt, maar ik denk dat je wat veel op een hoop gooit om je punt te kunnen maken. Arabisch is een officiële taal in Israël, en 20% van de inwoners is Arabier. Als Israël keihard racistisch was geweest zou het land allang gezuiverd zijn van zulke elementen. Maar, dit betreft vooral ‘Israël zelf’, waar het probleem voor veel landen ligt, is hoe Israël bijvoorbeeld omgaat met de Westelijke Jordaan-oever en de Gazastrook.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:02 schreef buachaille het volgende:
Nou maar de vraag die dan nog steeds blijft openstaan is waarom die Eritreeër uitgerekend te midden van tientallen Islamitische staten op miljoenen m2 grondgebeid uitgerekend Israel uitzoekt. Dat landje van 22.000 m2 (als ik het goed heb) en waar zoveel op gefit wordt. Geeft dit dan niet het humanitarie faillisement van de arabische wereld aan? En verdient Israel niet al onze steun als humanitair baken in het gebied?
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:02 schreef Meh7 het volgende:
Waarom horen wij jou nooit over de (oorlogs)misdaden die Israël pleegt, Bauchaille?
Waarom hoor ik nooit over die buurlanden van zequote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:02 schreef Meh7 het volgende:
Hoezo beweer je dat de omstandigheden in de betwiste gebieden treurig zijn? De bevolking heeft ontzettend veel vrije tijd, wordt gevoed door de internationale gemeenschap en de vrouwen zijn zo gezond dat men de hoogste productie per baarmoeden ter wereld kent.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:15 schreef Iblis het volgende:
Ik snap wel waar je heen wilt, maar ik denk dat je wat veel op een hoop gooit om je punt te kunnen maken. Arabisch is een officiële taal in Israël, en 20% van de inwoners is Arabier. Als Israël keihard racistisch was geweest zou het land allang gezuiverd zijn van zulke elementen. Maar, dit betreft vooral ‘Israël zelf’, waar het probleem voor veel landen ligt, is hoe Israël bijvoorbeeld omgaat met de Westelijke Jordaan-oever en de Gazastrook.
Ik vermoed dat bovenstaande immigrant bijvoorbeeld niet van plan was om zijn heil in de Gazastrook te zoeken. De omstandigheden in die bezette gebieden zijn soms ronduit treurig. Dat neemt niet weg dat Israël zelf natuurlijk vrij veel welvaart kent, en dat dat natuurlijk ook illegale immigranten aantrekt, die illegaal werken en wonen in Israël.
Je moet daarom, denk ik, die twee situaties wat uit elkaar houden.
Geografisch gezien waarschijnlijk wel ja. Etnisch gezien niet. Behalve dan misschien "palestijnen" zoals Yaser Arafat die in Afrika (Caïro) geboren is maar altijd hoog heeft opgegeven van zijn arabische identiteit.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |